متسلسلة برمجة ــ حتى الجزء التاسع (2 المشاهدين)

  • بادئ الموضوع بادئ الموضوع El_5dewy
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
  • مميز
  • 1
  • المشاهدات المشاهدات 102
  • الوسوم الوسوم
    sexaty
  • المستخدمون الذين تم وضع علامة عليهم لا شيء

El_5dewy

| الوزير | Team X
طاقم الإدارة
مدير
المالك
الوزير
TEAM X
النقاط
93,375
اول قصة هكتبها اتمني انها تعجبكم ولو في اخطاء قولولي عشان اصلحها ...
القصة غير حقيقية هتكون باللغة العاميه
الجزء الأول
شخصيات العائلة
انا ( يوسف 20 سنه في حاسبات ومعلومات محافظة المنيا ، طولي 185 جسمي كويس عشان بنزل الجيم )
امي ( سعاد 45 سنه جسمها حلو ومظبوط ومحافظة علي نفسها )
ابويا ( سعيد 48 سنه بيشتغل في الكويت وملوش ظهور غير بسيط )
اختي ( منار 18 سنه في ثانوية عامه جسمها متناسق وهي مهتميه بنفسها اوي )
شخصيات مهمه في القصة
هاجر ( معيا في الجامعة ليها دور كبير في القصة ، قصيرة جسمها حلو اوي و بشرتها بيضة )
نور ( صاحبه هاجر الانتيم أطول من هاجر بشوية قمحاوية وجسمها مظبوط )
خالد( ومعيا في حاسبات صاحبي وزي اخويا ومعيا في كل حاجة ، اقصر مني بشوية وجسمو مظبوط بينزل معيا الجيم )
دول اهم الشخصيات واي حد هيظهر جديد هوصفو في وقتها + الوصف علي السريع وهتعرفو كل حاجة في القصة يلا نبدأ...

نايم في امان ****

امي : انت يازفت قوم يلا عندك محاضرات ، انت يابني قوم
انا : .........
امي : انت ملكش غير الشبشب ال هيصحيك انت يابني قوم يلا
انا: حاضر قايم اهو اي القرف دا امتي اخلص بقا
امي :قوم اغسل وشك عقبال ما اعملك الفطار
انا : (قومت غسلت وشي ولبست ورحت فطرت ).. اومال فين منار ياماما
امي : بتذاكر جوا
انا : مش هتفطر؟
امي : لا قالت مش جعانه وانا شوية وهدخلها الفطار عندها
انا. تمتم ياست الكل ( خلصت فطار ودخلت لاختي اتكلم معها شوية )
انا : الدكتورة القمر بتاعتنا عامله اي ياقمر
اختي : تمام الحمد***
انا : يلا هانت اهو باقيلك 7 شهور بس هههه
اختي : طب قوم اطلع برا يلا غشان مموتكش انا فيا ال مكفيني
انا : خلاص خلاص بهزر كملي مزاكرتك يلا *** معاكي ،
( نزلت رحت الجامعة وكان الدنيا عاديه خلصت المحاضرات ونزلت اقعد مع الشلة )الشله ( انا /خالد/ مصطفي / بيشو /جورج / نهي / سحر/ ريم / ميرنا / وليلي )
انا : اي ياشباب اخباركم
خالد : تمام ياعم عملت اي في المحاضرات
انا : اليوم العادي يعني مفيش جديد
مصطفي: طب اقعد اقعد هنطلب فطاي تجيب ..........وصف مصطفي (في اداب تخين شوية والدغ في الراء ودي احسن حاجة فيه وهتلاقوني كتبت ياء بدل الراء ،.طولو 180 وبيحب الاكل اكتر من ابوه وامو ابوه صاحب عماير وبيوت كتير مبسوط يعني وهنيجي لعيلتة بس بعد شوية )
انا ؛ موركش غير الاكل انت اليوم كلو تاكل
مصطفي : ياعم أنجز هتطلب ولا اي
انا : لا ياعم انا لسة واكل
بيشو : نازلين نلعب بلايستيشن بالليل تنزل ولا اي يومك ......وصف بيشو ( في طب أسنان ابيضاني كدا شوية وهادي فشخ وجدع طولو 180 : جسمه عادي مظبوط مش تخين او رفيع ابوه مع ابويا في الخليج )
انا : هشوف واقولكم بالليل اي يانهي ساكته ليه
نهي : مفيش انت داخل ياعم ومسلمتش علي حد اكننا هوا. ..نهي (في كليه صيدلة معانا في الشلة قمحاوية جسمها متناسق فشخ وكيرفي كدا ، بزازها متوسطة يتاكلو اكل ، طيزها كيرفي وبتظهر اوي عشان بتلبس بناطيل ضيقة )
انا : خلاص ياست انا اسف ازيك يانهي وانتي ياسحر وريم وليلي وميرنا عاملين اي
كلهم : كويسين
وصف باقي الشلة جورج ( قصير شوية 170 سنتي في كليه علوم وشاطر جدا في كليته طلع الأول في السنتين و ابوه سمسار )
ليلي ( دلوعة أهلها شوية في صيدلة مع نهي طولها 160 ، بزازها حلوة ومشدودة وطيزها حلوة )
ريم ( هاديه في كلامها وساكته طول الوقت ودي في صيدلة برضو طولها 158 رفيعة غشان اليوم كلو تدح وتذاكر شغل ي*ود يعني بزازها وطيزها صغيرين )
سحر( معيا انا وخالد في حاسبات وهي الاولي علي الدفعة جسمها زي جسم نهي )
ميرنا ( مع جورج في علوم وهي التانيه علي الدفعة بعد جورج وهي بتحب جورج وجورج بيحبها وكلو عارف بس هما خايفين يواجهو بعض متخلفين يعني جسمها حلو وابيض وعينها عسلي وطيزها مدورة حاجة ملبن لمؤخذة ياجورج)
الوصف هيبان أكتر في ال جاي
المهم قاعدين نتكلم لقينا هاجر ونور معديين وبصراحة انا مش بطيق هاجر دي لموقف حصل واحنا صغيرين هقولك عليه في وقتو هي كانت جارتنا اصلا وحاولت تصاحب علينا بس انا رفضت وخليت الشلة يبعدوا عنها
كلنا بصينا وقعدنا نتريق شغل المصرين المعروف دا وبعد كدا خلصنا قعدتنا وروحنا
دخلت البيت
انا : ازيك ياماما عامله اي
امي؛ الحمد** يعني جيت بدري
انا : كان عندنا محاضرات قليلة
امي : طيب اعملك اكل
انا:ماشي
امي عملت الاكل وريحت شوية وبعدين قمت اشوف ال عندي
نزلت البدروم تحت اشوف الدنيا ( البدروم دا فيه مكان سري انا عامله في اجهزة كومبيوتر إمكانياتها عاليه وهتعرفو قصة المكان دا قريب )
انا قاعد مع نفسي بفكر بحاول اعمل حاجة جديدة مش بحب حوار اني في كليه يبقي اذاكر واقعد لا انا حابب افهم الدنيا واتطور اكتر لاني مش هكتفي بالجامعة غير ان حلم حياتي اني افتح شركة
المهم قولت اكلم خالد وسحر يجولي نفكر لاننا متعلمين انا وخالد وسحر حاجات كتير في البرمجة وبنفكر بنفس الطريقة تقريبا وفي حاجة بنشتغل عليها هتفيدنا بشكل كبير وهتعرفوها مع الوقت
كلمتهم وجولي خليت امي تعملنا شاي وقعدنا
انا : بصو انا قعدت افكر في الحوار ال عايزين نعملو دا بس دماغي متشتته ومش عارف ابدأ مين
خالد : بص ياعم احنا نش هنبدأ دلوقتي هنفكر بس
انا : وضح اكتر
سحر : قصدو اننا مش مستعجلين احنا هنفكر ونرتب أفكارنا وال هنعملو الأول بعدين نبدأ ننفذ
انا. : كلام صح بس الدنيا بتبوظ اكتر عايزين ننفذ في وقت نلحق بيه نفسنا
خالد : اهدا ياجو الدنيا مستقرة لغاية دلوقتي ومفيش اي حاجة
سحر : انتو ناويين تقولو لباقي الشلة ولا اي ؟
انا : هقولهم بس نرتب أفكارنا الأول عشان متبقاش ظيطة من الأول نظبط أفكارنا ونقولهم
خالد : ليه هتقولهم متتعبهمش سيبهم
انا : صدقني مش عايز اقولهم بس كدا كدا كلنا في نفس الطريق غير اننا اكيد هنحتاج كل واحد في الفكرة وهنحتاج طريقة تفكيرهم اكيد دلوقتي كل واحد يروح يفكر ويرتب أفكاره ونتقابل بكرا نشوف وصلنا لاي
مشيو وانا طلعت اوضتي قعدت افكر واكتب افكاري واخطط فجأة موبايلي رن لقيت خالد
انا : ايوة ياخالد
خالد : الحق مصيبة .........
.....................................................................................................................................................................................
معلش الجزء دا صغير واغلبه لك علي الفاضي بس بحاول امشي واحدة واحدة واوعدكم الأجزاء الجايه مختلفة وهتبقي أطول

الجزء الثاني
خلص الجزء ال فات لما خالد رن وفي مصيبة
انا : الو
خالد : الحق مصيبة ...
انا : انا مخضوض اي في اي ال حصل
خالد : مصطفي كسب بيشو في البلايستيشن
انا : خخخخخخخخخخ ياعم ميتينك علي ميتين البلايستيشن انا قطعت الخلف يابن المرة
خالد: هموت يسطا مش قادر 😂 تعال يلا طيب هنلعب شوية ونرجع
انا : جاي بس مش عشان العب انا جاي اركبك علي ال عملتو
نزلت رحتلهم
خالد : شوفت ياعم مصطفي كسب بيشو اهو علي اخر الزمن
انا : ياعم ميتينك بقا ما يكسبو ولا يقندل هو كسب البالون دور بروح امك
مصطفي : بقولكم اي انا جعان
انا : خلي ال كسبتو يعزمك
مصطفي : زعل ياعم ومشي عشان حطيت عليه ضيبات جزاء ( عشان مصطفي الدغ في الراء )
انا : خخخخخخخخ ضربات اي جزاء احا يعني متصلين عليا ويقولي مصيبة والتاني يزعل كل دا ضربات جزاء اي اليوم الاسود دا
خالد : اقعد ياعم بقا قرفتنا انا رنيت عليك عشان تيجي بيشو بيجبلنا اكل وجاي
جيه بيشو بالاكل وشبعناه تريقة طبعا
رجعت البيت نمت وصحيت رحت الجامعة وعدي الوقت زي اليوم ال قبلو
رجعت كلمت خالد وسحر
انا: الو بقولك هاتلنا شوية لب معاك عشان مطولين هنا
خالد : حاضر ياعم لما نشوف اخرتها
سحر جات وخالد بعدها وقعدنا
انا : ها وصلتوا لأي
خالد : بص انا شايف اننا في الأول نأمن نفسنا الأول لان لو حد اكتشف ال بنعملو مش هنعرف نكمل وهيبقي الضغط علينا اكبر
سحر: كلام مظبوط وانا شايفة برضو اننا نطور الأجهزة اكتر وهنحتاج نقول لباقي الشلة في اسرع وقت عشان هنحتاجهم
انا: كلامكم مظبوط انا فكرت في كدا برضو + هنحتاج نتطور في الهاكرز اكتر وهفهمكم ليه غير اننا هنحتاج ناس تاني غير شلتنا احنا هنقعد انهاردة نحدد كل واحد في الشلة والدور بتاعو اي في الخطة
قعدنا وظبطنا قعدتنا ودور كل واحد اي بس كان ناقصنا شخصين هنحتاجهم

في نفس الوقت قاعدين هاجر ونور يتكلمو
نور : مالك ياهاجر في اي مش اول مرة يعملو كدة يعني
هاجر: انا مش عارفة انا عملتلو اي هو لو يعرف اني بحبو اوي مش هيعمل كدا
نور : طب ما تكلميه ياهاجر افهمي منو ليه بيعمل كدا علي الاقل تفهمي اي السبب
هاجر: مقدرش انا أضعف من كدا اوي صعب صعب يانور
نور: ( بتطبطب عليها) طب خلاص كفاية عياط طيب تعال نرجع البيت نقعد شوي.
هاجر. : يلا ....
راحو البيت وقعدوا مع بعض شوية

في نفس الوقت قاعد شخص١ بيتكلم في الموبايل
شخص١ : مقربتوش تخلصو التحضيرات دي بقالنا خمس سنين
شخص٢ : يافندم ال بتقولو دا مش سهل الموضوع معقد اكتر من كدا بكتر
شخص١: طيب لما نشوف اخرتها وكل دا هينجح في الاخر ولا بلح وساعتها مش هسمي علي حد فيكم
شخص٢: تمام
قفل الموبايل وخد حبايه ودخل الاوضة عند مراته
وصفها ( عود فرنساوي أصيل طولها 158 كيرفي فشخ، بزازها كبار وحاجة روعة طيزها كبيرة وكيرفي، كسها احمر ونضيف فشخ )
الشخص هرمز ليه بحرف ال ش عشان مش لسة هكتب شخص ومراتة م ش
ش: اي ياقمر مش تقولي انك جاهزة
م ش:بلبونه منا لاقيتك بتتكلم في الموبايل سبتك
ش: يولع الموبايل ويولع الشغل انتي اهم ياقمر انت
م ش : طب مش يلا طيب ولا اي بص كدا دا سخن اوي ( بتشاور علي كسها )
ش: فين دا وريني كدا اشوف اوف دا فعلا سخن محتاج نطفيه.
م ش: اه طفيه محتاج نطفيه اوي الحسو بقا ياحبيبي
ش: منتي عارفة ياحبيبتي اني بقرف
م ش : جرب بس مرة واحدة ولو معجبكش متجربش تاني
ش: مرة تاني طيب عشان انا مولع اوي
م ش : بقرف طب يلا طيب دخلو وخلصني
ش : طب مصي شوية طيب
م ش : اشمعنا انا مبقرفش بقا
ش: معلش ياحبيبتي استحملي
م ش: خدتو مصت شوية
م ش: دخلو بقا يلا تعبانة اوي اححححح مش قادرة
ش: هدخلو اهو هنيكك يالبوة هفشخ كسك نصين
م ش: آه آآه آآآآه مش قادرة دخلو اوي احححح اوف اه اه اه نيك اللبوة بتاعتك انا شرموطتك انا متناكتك اححححح
ش: خدي يالبوة يابنت الوسخه انا هعشر ميتينك يامتناكة
م ش: دخل اكتر اااااااااااااااااه ااااااااااااح اووف اه اه آآآآآآه ااااااااه اوي ايوة اسرع اسرع اسرع اخخخخ
ش: هجيب يالبوة اااااه
وجاب علي بزازها وهي متغاظة انو جاب بسرعة
م ش: اي دا انت مخدتش الحباية
ش: خدتها بس انتي لبوة اوي جبتهم بسرعة
م ش: اي القرف دا انا لو خليت ابن اختي الصغير ينيكني يبقي احسن علي الاقل يريحني ويلحسلي
لاحظت انو بتاعو وقف اول ما قالت كدا
م ش: اي دا انت نفسك تشوفني بتناك من حد تاني
ش: اخرسي يالبوة انتي بتقولي اي
م ش: اومال دا بدأ يقف ليه اول ما قولت كدا
ش: وقف عليكي ياوسخة وهنيكك تاني دلوقتي
م ش: في سرها ( اه ياخول وعاملي فيها سبع رجالة طيب )
م ش؛ تعال ريحني ولا اجيب حد من برا
ش: في سره ( هاتي وانا اتفرج عليكي اوووف ) ... انا هفشخك علي الكلام دا
م ش : تعال يا جو نيكني احححح
ش: جو مين يامتناكة
م ش: واحد من الشارع هينيكني قدامك
ش زبو وقف حجر : اااه انتي بتقولي اي
م ش: متخفش تعال تعالي
ش ؛ بيبص مبيلاقيش حد فين يابت الوسخه انتي بتشتغليني
م ش : انت عايز حد يجي بجد اما انك خول نيكني يلا ياخول
ش: بيهيج اكتر مع الشتيمة . تعالي ياشرموطة وبيدخل زبو فيها
م ش:اااااه بالراحة ياجو انا مش حملك جوزي الخول مكنش بيعمل كدا ( بتقول كدا عشان تهيجو )
ش: خدي يا متناكة اهو وبيسرع اكتر
م ش: آآآآآآه ااااااااح اخ اوووف اه اااااه ااه اه ااااأاااااه مش قادرة ياجو زبك كبير اوي جوزي دا طلع متناك اوي ااخ دخل اكتر اسرع اسرع ااااااااااااااه ااااااااااأااه مش قادرة اححححح نيكني نيك الشرموطة قدام جوزها الخول
انا لبوة بتناك قدام جوزي الشرموط اححححح اوف ااااااااااااااااه
ش: خدي يابت المتناكة اهو انا هعلمك تتكلمي عني كدا ازاي ااااااااه خدي اهو اححححح يلا .
م ش: ااااااااه عايز مراتك تتناك من حد تاني ياعرص ااااااااااخ
اااااااااه ااااااااااااااه ااااااووووف نااااااااار ناااااار نيك اكتر ااااااااخ مش قادرة اححححححح اول مرة تنيكني ياخول ااااه اااااااااااااااااااااه مش قادرة نيكني ياشرموط نيك يا متناك اااااااااح اوف اوف اوف نااااار خخخخخخخ يابن اللبوة بالراحة اححححح اووف اوف اوف
ش: مش كنتي هتيجيبي واحد يكيفك يالبوة
م ش: هجيبو عشان يعشرني وينيكني قدامك ويفشخ كسي ااااااه اااااه اوف ايييي ناااار عايزة اكتر متوقفش ياشرموط اخخخخ ناااار
ش: خدي في كسمك اهو يالبوة هنيكك وعايز انيك امك الشرموطة
م ش: عايز تنيك امي ياعرص خخخ مش قادرة اح اح اااااااااااااااخ افشخ مراتك اللبوة ،انا متناكة، انا شرموطه اااااااح نيك ياخول ااخخخ، اااااه اه
هات بقى يابن اللبوة مش قادرة ااااااااااح
ش: قربت اجيب اااااااااااه
م ش: هات جوة هات جوه طفي ناري ااااح نار مش قادرة هات جوه اخخخخ
ش: بجيييييبهم اوف اي دا يالبوة مبتتهديش آآآآآآه ناااار
م ش: اول مرة تطول كدا ياحبيبي
ش: هو كل الكلام ال قولتيه دا كان بجد ؟
م ش: قصدك جو والحوار دا لا دا انا قولت كدا عشان اهيجك لما لقيتك بتهيج علي كدا
ش: تمام اوعي تفكري اني هسمح بحاجة زي كدا والكلام دا هيبقي علي السرير بس تمام
م ش : متقلقش ياحبيبي انا بحبك ومش هعمل حاجة انت مش عايزها
تعال نخش ناخد دش
ش: يلا ياقلبي
دخلو خدو دش مع بعض التفعيص والتحسيس وطلعو نامو .....

نرجع عندي بقا
لليل بقا قاعد لوحدي في الاوضة وماسك صورة
انا : صدقيني لو تعرفي اني بعمل كدا عشان احافظ عليكي مش هتصدقيني
بس مكنتش عايز اضمك ليا عشان خايف عليكي انت مش هتقدري تستحملي ال داخلين عليه سامحيني علي ال عملتو وصدقيني هفهمك كل حاجة
نمت وانا حاضن الصورة وصحيت علي صوت امي كالعادة
امي : صورة اي دي يايوسف
انا : صورة اي
امي : ال انت ماسكها دي
انا : هبقا اقولك بعدين
امي : ماشي ياعم حب بقا وكدا
انا : اي الام دي يعني مش هتقوليلي مين هي والفضول ال عندك يطلع
امي: مانت كدا كدا هتقولي ف مش لازم اتعب نفسي
انا : اقنعتيني قومي اعمليلي فطار
امي : حاضر قوم اغسل وشك دا واغسل سنانك البايظة دي
انا : حاضر وهخلي بالي من نفسي وهشرب اللبن قبل ما انام حاجة تاني
امي : اتريق اتريق
فطرت انا وشوفت اختي اتطمنت عليها وشوفتها لو عايزة حاجة ونزلت رحت المحاضرة
قاعدين مع بعض بعد المحاضرة
انا : بصو كلكم كدا انا عايزكم عندي انهاردة بالليل وهفهمكم كل حاجة
مصطفي : عازمنا علي الاكل يسطا
كلهو قعدو يضحكو
انا : يبني كفاية اكل تعال انزى معيا الجيم واعمل فورمة واعمل اشتراك ٣ شهور علي بعض عشان تنزل غصب عنك
مصطفي : لا منا دافع اشتراك ٣ شهور ومش بيوح( مصطفي الدغ في الراء )ل ٣ شهور ادفع واقول هنتظم بدفع وبعدين مش بيوح
ضحكنا كلنا وقعدنا نهزر مع بعض وكلام اي شلة عدت هاجر ونور قدامنا عملنا مش شايفينهم
خلصنا القعدة ورحت انا وياسر الجيم كان عندنا بوش انهاردة
في الجيم
انا : بقولك ياخالد هقولك حاجة ومحتاجك تقولي رايك عشان اريح ضميري
خالد: قول ياعم انت هتقلقني ليه
انا : مفيش قلق ولا حاجة وحكيت الموضوع
خالد : دوس ياصاحبي كلنا في الهوا سوا
انا : رأيك كدا يعني
خالد: اه انا شايف كدا
انا : علي بركة ****
خلصنا ورجعت استحميت وكلت ونزلت عملت مشوار ورجعت استنيت اجتماع الشلة
الاجتماع..........
دخل اول شخصين قولتلهم ادخلو جوا الاوضة السرية واول ما انادم عليكم تيجو
فضلت مستني شوية ويجي واحد ورا التاني وقعدنا في البدروم
ملحوظة البدروم متجهز كويس وكراسي وكنب مش مترب زي في الأفلام كدا
قاعدين كلنا
مصطفي : ها عايز اي ولا اقولك هاتلنا اكل الأول بعدين نشوف عايزين اي
بيشو : عارف يا مصطفي لو مسكتش هفشخك
جورج : انت ليك عين تتكلم ياعم ماهو حط عليك
بيشو : احا دا ضربات جزاء ياجدعان انتو محسسيني انو كسب اسكور ولا حاجة
نهي : احم احم تقريبا في بنات هنا المفروض تتكلم بألفاظ احسن
ليلي : قوليلو يادكتورة
ميرنا : قلة أدب بقا نعمل اي
خالد : اي كلكم علي الواد هو قال اي يعني دا قال احا بس
انا : ها خلصتو ظيطة سحر مبتتكلميش يعني يلا دورك تتكلمي وتظيطي
سحر : لا المشهد بتاعي لسة مجاش يارجولة
انا : طب حد عندو كلمة محشورة في طيزو عايز يقولها لمؤخذة يابنات
انجزوا عشان في ضيفين خللو جوا
كلهم : ضيفين ؟؟؟
انا : اطلعوا يلا تعالو
الضيفين طلعو
الشلة كلها في استغراب : نعم !!!!!!!!!!


ويخلص الجزء علي كدا
بهزر بهزر كنت عايز اخلص الجزء هنا بس لولا قولتلكم في ان الجزء هيطول
نكمل
كلو مستغرب ازاي كدا
انا : تعالي ياهاجر تعالي يانور اقعدوا هنا ومدو ايدكم اللب دا جايبو خالد وخلصوا وخالد هيجيبلكم تاني
سحر بتوشوشني : اي يارجولة الكلام مقولتلناش كدا امبارح
انا : هفهمك كل حاجة دلوقتي
انا : طبعا كلكم مستغربين انتو هنا ليه اصلا ومستغربين من وجود هاجر ونور
كلهم مركزين ومستنيني أقول
انا: طيب اول حاجة نور تبقي بنت عمتي وزي اختي بالظبط ومن أقرب الناس ليا
كلهم في صدمة: نعم انت قولتلنا محدش يكلمها وطلعت فيها القطط الفطسانة
نور : قولت عليا اي يايوسف بيه
انا : وحياة امك منا مفهمك
نور : بحاول اعمل ساسبينس ياعم كمل كمل
انا : ماشي ياعم الساسبينس المهم نور صاحبه هاجر كلنا عارفين ودورها انها كانت تبقي مع هاجر وتشوف بتعمل اي وتقولي
هاجر بتبص لنور باستغراب: دا بجد ؟
انا : استني يانور ياجدعان ممكن كلو يسكت لغاية ما اخلص
كلهم : كمل
انا : طبعا كله هيسألني اي السبب ان عملت كدا ال حصل كالتالي
جورج : اهو هنقعد يعملنا شغل دنيا سمير غانم في بدل الحدوتة تلاته ياعم أنجز
انا : انا مش قولت سيبوني اتكلم للآخر اسكت خليني اكمل
جورج : كمل ياعم وبسرعة
انا : حاضر ياعم المهم


فلاش باك قبل ما ندخل الجامعة بتلات اسابيع


نور قاعدة عندنا في البيت
انا : نور عايزك في حوار كبير وانتي الوحيده ال هتفيديني
نور : خير في اي
انا: انتي عارفة اني بحب هاجر وهي متعرفش
نور: اكيد
انا: طيب في حوار كدا انا داخل فيه وخايف علي هاجر اوي تتأذي
نور: حوار اي وهاجر مالها بالموضوع
انا : الحوار ..... حكيتلها جزء من الحوار
نور: يلهوي اي دا طيب واي دخل هاجر ماهي بعيدة عنك اصلا
انا:انا عايزك تكوني جنبها وتقوليلي هي بتعمل اي وبتفكر ازاي واوعي تقوليلها انك بنت عمتي
نور: ليه دا كلو
انا:هتفهمي بعدين بس زي ما قولتلك
نور: تمام في حاجة تاني
انا : اه بصي هخلي شله الجامعة يتريقو عليكي انتي وهي ومش هنتكلم معكم
نور: دا ليه دا انشاء ****
انا: عايزها بعيدة عني ولو هي هتبعد او تسافر يبقي ياريت علي الاقل هحاول ابطل افكر فيها
نور: طيب لما نشوف اخرتها

خروج من الفلاش باك
هاجر بتعيط : هو دا بجد ولا بتهزر ااااانت بتحبي بجد
انا : انا اه بحبك اوي كمان بس كنت خايف عليكي وكنت عايزك تبعدي عني بس انتي كنتي بتقربي اكتر
انا : ممكن خلاص متعيطيش خلاص بقا
هاجر: انت متعرفش انا كنت عامله ازاي انا كل يوم كنت بعيط بسببك واقول ليه بتعاملني كدا طب انا عملتلك اي
انا : اه منا عارف انك كل يوم بتعيطي ماهي نور كانت بتقولي كل حاجة
انا : ينفع احضنك طيب ولا عيب
لقيت جات عليا بسرعة وحضنتني وهي هلكانه في العياط
انا : خلاص طيب متندمنيش اني جبتك وقولتلك
هاجر: خلاص خلاص هسكت اهو
نهي : ثواني ياعم الحبيب هنا انتو هتمثلو علينا ازاي هي مصدومة وانت جبتها هنا يعني علي الاقل تكون فهمتها قبلنا
انا : بتعرفي تفكري يابت تعالو نخش فلاش باك من الأول نفهم


فلاش باك انا وخالد في الجيم
انا : بقولك ياخالد انا هضم لينا هاجر ونور للبرمجة
خالد : ايه انت بتقول مين هاجر مش دي ال انت بتكرهها وبتقعد تتريق عليها
انا : لا انا مش بكرهها انا بحب هاجر ياخالد
خالد: احا بتحب مين انت مش بتحب سيرتها تيجي وبتتنكد
انا : بص ياخالد حوار اني بكره هاجر دا انا عامله عشان عايز ابعدها عن المشاكل خصوصا اني عرفت انها بتحبني ونور ال معاها دي بنت عمتي اصلا وانا مخليها معاها عشان تقولي هي بتعمل اي ونور فاهمة جزء في الموضوع بتاعنا
خالد: يادين امي يسطا اومال اي حوار عملت معيا حوار واحنا صغيرين والكلام دا
انا: ياعم دا حوار تافهه وانا مزعلتش ولا كرهتها اصلا انا قولت الحوار دا ليكم عشان تصدقو اني بكرهها
خالد؛ يخربيتك ياجدع انت اي ياعم
انا : طيب ها رايك اي ادوس ولا اي
خالد: دوس ياصاحبي كلنا في الهوا سوا


نطلع من فلاش باك نخش في الفلاش ال بعدو علي طول مفيش هزار

فلاش باك المشوار ال عملتو بعد الجيم
انا في التلفون : الو ايوة يانور
نور : اي ياجو عامل اي
انا: الحمد**** هاجر عامله اي
نور : ياجدع طب اسأل عليا الأول انا بنت عمك حتي
انا : انتي معيا اليوم كلة هي لا
نور: طيب هي كويسة عيطت شوية وبعدين سكتت تاني ها عايز اي
انا: انا جايلك البيت هتكلم معاكي شوية
نور : تنور ياعم
عند نور في اوضتها
انا : نور بصي انهاردة بالليل هتجيبي هاجر عندي البيت
نور: اي هتعذبها ولا اي
انا : انتي مخك دا فيه اي بالظبط
نور: ياعم أنجز هتعمل اي
انا : هتفهمي بكرا بس انتي هتفهميها اني كلمتك عشان تيجو نعتذرلكم ومحدش يبقي زعلان من التاني بس مش اكتر
نور : حاضر ياعم اديني ماشية وراك

خروج من الفلاش باك

انا : كدا فهمتو اناا ازاي جبت هاجر طبعا عايزين تفهمو انا جبتكم هنا ليه
طيب الموضوع هو ........

خلص الجزء وانتهت فترة الهدوء والجاي نخش المعركة
الجزء اهو مقصرتش فيه والجاي احسن ..

الجزء الثالث
حابب قبل مل ابدأ اشكر اي حد بيعمل كومنت او لايك شكرا ليكم لأنكم اى بتخلوني اكمل كتابت القصة اتمني محدش يبخل علينا بكومنت
والناس ال مش عامله اكونت ومش عارفة تعمل كومنت اع
اعمل ياعم اكونت هو حظ عارف انت مين 😂

اسف علي المقدمة الطويلة دي يلا نبدأ ....
وقفنا الجزء ال فات لما كنت بفهمهم انا جمعتهم ليه
انا : الموضوع هو ......
مصطفي : استني قبل ما تكمل انا جعان فشخ المفروض تكون عاملنا اكل في التجمع الرهيب دا
خالد : ياعم ميتينك بقا سيبو يكمل دانت بضان
ميرنا : احم احم في بنات هنا
ليلي : قوليلهم يمكن يحسو علي دمهم
انا: خخخخخخ مخلاص انتو مبتصدقو كل دقيقتين نفس الحوار القارئ هيفكر اني نسخت الجزء ال فات اخرس بقا منك ليه ليها
وانت ياعم مصطفي متقدرش تمسك بطنك خمسايه بروح امك خلاص صايم
مصطفي: يلا ياعم احكي سكتنا اهو
انا : عموما انا طالب اكل للكل علي **** يتمر
كلهم : اوعي الفلوس ياعم صارف ومكلف وبدأو يظيطو
سحر بزعيق : بااااااااااااااس انتو اي مبتتهدوش كلام انا اي الجابني هنا
انا : **** يكملك بعقلك
سحر: حبيبي ياكينج
بيشو : بقولك هو الحمام فين
انا : خخخخخخ بقا ميتين دا موضوع ياعم مش ناوي يتحكي
القاريء: انت ناوي تمررنا ياعم عشان ام الموضوع متقول وتخلص ياعم
انا: هما ال ولاد وسخه طيب اعمل اي
القاريء: ياعم اخلص بقا
انا :حاضر ياعم بالراحة اتقل تاخد حاجة معقولة
القاريء: اما نشوف ياعم
هاجر: انت بتكلم مين
انا : القاريء
هاجر : قاريء اي يعني
انا : قصة حبنا
هاجر : بصت للارض بكسوف اوي
جورج: عم الحبيب متنجز وخلصنا
انا : انا ال أنجز برضو
بيشو : طيب كملو عقبال ما اعمل حمام
انا : احاااااا انت لسة مرحتش غور يابن المرة أنجز
خالد : اي يابنات مش هتقولو احم احم في بنات موجوده ولا هو علي راسة ريشة
نهي : احم احم في بنات موجودة يا اخ انت اي خدمة ياعم خالد ولا تزعل نفسك
انا: بلا بنات بلا نيلة بقا انتو قرفتوني كلكم انا كنت جمعت حلاقين المنطقة احسن
ريم : بقولك ياجو انا موجودة في القصة علي فكرة مشوفتكش طلعتني اكح حتي
انا: بجد تصدقي مكنتش واخد بالي بس انا كاتب في الوصف بتاعك انك هاديه وساكته طول الوقت
ريم : ياعم ماشي بس ابقي فكرهم اني موجودة يعني عشان متنسيش
انا: انتي القمر بتاعتنا ياعم متقلقيش
هاجر: احم احم
انا : عملت عبيط ومبصتلهاش لقيتها اتدايقت وخبطت رجلها في الأرض
نور : انتي مجنونة يابت انتي
هاجر. : ليه
انا : فكك منها يانور وحد يقوم يشوف الحلوف ال بيولد في الحمام دا
هاجر : بصوت واطي . مستفز
انا : سمعتك علي فكرة
هاجر : مقولتش حاجة
انا : طب هاتي اللب دا كدا مش انا مستفز هاتي اللب
هاجر : وانت مالك خالد هو ال جايبو اصلا
انا : بقا كدا طب انتي طالق
نور : ليه كدا بس الطلاق مش لعبة متزعليش نفسك هجبلك سيد سيدة
خالد : ولا تزعلي نفسك كمان مرة شهر العسل علي حسابي بس نشوف العريس الجديد
ليلي : والميكاب عليا
نهي : فستانك عليا
ميرنا : هختارلك اوضة النوم علي زوقي
جورج: القاعة عليا
سحر : تنظيم الفرح عليا
ريم : طب كدا مفيش حاجة تاني غير الملابس الداخليه
ضحكنا كلنا
مصطفي : الب..
انا : و**** منت مكملها البوفيه عليك
كلنا ضحكنا
هاجر بتأثر: بتطلقني ليه طب انا عملتلك اي ربتلك عيالك احسن تربيه صونتلك بيتك . عمري مقصرت معاك في حاجة ولما كنت مزنوق وقفت جنبك ودعمتك ليه عملت كدا لييه لييه ليييه
كلنا بنصقف: **** عليكي يا فنانه تستاهلي اوسكار اي العظمة دي
هاجر: شكرا شكرا شكرا دي حاجة بسيطة
بيشو: انا جيت يلا احمي بقا قرفتنا
انا : يلا محدش يتكلم بقا لغاية ما اخلص وال عندو كلمه محشورة في طيزو يسيبها لغاية ميخلص
البنات : اح....
انا: و**** منتو متكلمين لمؤخذة علي الكلمه اي ال حطيت فيه نفسي دا
قبل ما ابدأ اتكلم لقيت الموبايل بيرن ياتري مين دا ال هنعرفو الجزء الجاي

القاريء : احاااااااااا لمؤخذة يابنات جزء جاي اي انت جاي تعرضلي البيض ال بتعملوة مع بعض وتقولي الجزء الجاي أخلص كمل ياعم
انا: حاضر ياعم انا بهزر كنت هكمل عادي انت ال مش بتستني الصبر حلو
القاريء: طيب أنجز بقا
انا :حاضر ياعم
نكمل عشان ال زعل دا
لقيت رقم بيتصل
انا : ايوة مين
شخص: ايوة يافندم انا الدليفري وانا في العنوان ال حضرتك وصفتو
انا : تمام يافندم نازلك حالا
كلهم : مين دا
انا : الدليفري وصل افرح ياعم مصطفي
مصطفي: اي دا بجد انا كنت فاكىك بتهزى ( مصطفي الدغ فى الراء )
انا: عيب عليك حد يجي معيا نجيب الاوردر
نزلت انا وخالد وجورج جبنا الاكل
انا: انزلو انتو وانا هودي اتنين لأمي واختي واجيلكم
نزلو وانا رحت وديت اتنين لامي واختي طبعا عزيزي القاريء هيموت ويعرف اي الاكل
القاريء: لا علي فكرة مش عايز اعرف
انا : طيب مش هقول
القاريء: هتنجز وتخلص ولا مش مكمل قراية في ام القصة ال م مفهومه دي
انا: قولتلك اصبر تاخد حاجة معقولة
القاريء : اللهم مطولك ياروح
انا : خلاص ياعم اهدا وقول هديت
القاريء: هديت
انا : يلا روح كمل القصة
المهم رحت وديت لأمي واختي
امي : اي دا جايبلنا اكل لا لا لا دا حلم
انا: خدي كلو طيب عشان القاريء هيفشخني
امي : ماشي ياخويا انا نشوف اخرتها
انا دخلت لاختي: عايزة حاجة ياقمر
اختي : لا ياحبيبي روح بقا القاريء علي اخرو
انا : اي دا انتي بتذاكري ولا متابعاني
اختي: بذاكر بس بدخل اقرأ شوية لما ازهق عشان الدورة الدموية تشتغل
انا : انتي بتقري قصة مش بتعملي تمارين
اختي : هما بيقولوها كدا
انا : طيب لو عوزتي حاجة كلميني انا تحت
اختي : ماشي روح يلا
انا نزلت تحت وقولتلهم كلو عشان احكي واخلص
كلنا وقولت لأمي تعمل برميل شاي
القاريء : أكلتوا اي
انا : ههههه مش هقولك مش انت قولت مش مهتم
القاريء: ياه عليك دانا بهزر
انا: بيتزا ياعم علي السريع كدا
انا: اكلنا وشربنا شاي وشخينا وعملنا كل حاجة نحكي بقي ولا اي
كلو ساكت يبقي نحكي
انا : الموضوع دا جدعان مش محتاج هزار وكلو يركز في كل كلمة هقولها
الحوار بدأ بعد ما خلصنا 3ث جبنا مجموع كويس ودخلنا حاسبات لاننا بنحب البرمجة وعندنا خلفيه عنها وفاهمين بسيط عنها ودخلنا حاسبات عشان نتطور في الموضوع
انا وخالد قولنا احنا لو اعتمدنا علي الكليه بس مش هينفع احنا هناخد كورسات
وبالفعل شوفنا كورسات كتير اونلاين و عادي واتطورنا جدا بس كان عندنا مشكلة جهاز الكومبيوتر ال عندي وعند خالد كان إمكانياته زفت اتفقنا انا وهو وجبنا جهاز إمكانياته عاليا وبدأنا نطبق ال خدناه في الكورسات دي طبعا الكورسات هي ال طورتنا مش الكليه
بدأنا نطور تطبيقات ونعمل العاب جديدة وكسبنا فلوس من وراها كل دا كان في وقت قليل مش كبير لاننا كنا حابين المجال ف كنا بنتطور اسرع وبعدها قولنا عايزين نتعلم الهاكينج ونفهم بيشتغلو ازاي وفعلا بدأنا نتعلم وناخد كورسات في مصر وبرا مصر وطبعا برا مصر كلها اونلاين اتوسعنا في الحوار وكنا بنبذل جهد كبير عشان نتطور ونتعلم اسرع لاننا بنحب دا وحمينا موبايلاتنا من اي هكرز واي فيروس لاننا لما اتوسعنا في المجال فهمنا حاجات كتير وطبعا كان لازم نأمن نفسنا عشان منتفشخش
كنا كل يوم نقعد وندخل الديب ويب ونشوف تجار المخدرات وكل المصايب ال هناك من قتلي مأجورين لاسلحه ومرضي نفسيين وحكومات وجيوش وشوفنا حاجات كتير كنا متوقعين اننا هنشوفها وكنا ممكن نراقب حد نشوف بيعمل اي واغلب الصفحات الفيك بتاعت الفيس عرفنا مين ال بيعملها بس مكنش بيفرق معانا يعني عادي براحتو بس كنا زي بنتسلي ودخلنا علي منتدي سكساتي وعرفنا اصحاب الصفحات وعرفنا هما مين وعرفنا معلومات عنهم حتي ال كان بيدخل ومش عامل تسجيل دخول كنا بنعرفة ونجيب كل حاجة عنو هتسألوا ليه كل دا هقولكم حب استطلاع وكنا مبسوطين اننا بنعمل كدا وعارفين كل دا ومتقلقش عزيزي النسوانجي سرك في بير مش هنقول انت مين بس في مرة شوفنا حاجة وهو دا ال احنا جايبينكم عشانو كنا بنتجول زي كل يوم في الديب ويب لاقينا تجمع غريب من صفحات غريبة وطبعا محدش عارف حد واتفقوا انهم هيتجمعو تاني اخر الشهر يقولو الخطة طبعا احنا خططنا اننا هندخل ونشوف ال هيحصل بس كان في مشكلة كبيرة ان التجمع دا هيبقي لناس معينه هما مين منعرفش ولو لاحظو دخول صفحه مش تبعهم ممكن انهم يعرفو هو مين ويخلصو عليه ولو هو مأمن نفسو كانو هيلغو اليوم ويحددو يوم تاني هتقولي عرفت ازاي هقولك احنا تابعنا صفحه من ال كانو عاملين التجمع واحنا عاملين عندنا أنظمة متطورة ومش اي حد يقدر يعملها تابعناه وهو مش عارف ان في حد بيتابعو لاننا كنا واخدين حذرنا شوفنا هو بيعمل اي واتكلم مع حد تاني وقالو الكلام دا هنا احنا طبعا كنا عايزين نحضر التجمع دا من غير ما حد يعرف اننا حاضرين يعني اكننا هوا ودا كان شيء اشبه بالمستحيل بس احنا حطينا ان دا تحدي لينا ولازم ننجح مكناش حاطين في دماغنا اننا نشوف هيعملو اي قد ما كنا عايزين نعمل النظام ال هيخلينا نحضر ومحدش واخد بالو الموضوع صعب لان ناس زي كدا اكيد عندهم مطورين علي اعلي مستوي ف اي دخل لأي حد هيعرفو كنا لازم نطور نظام اشبه بطاقيه الاخفي ان الشخص موجود في المكان بس محدش عارف ومحدش شايفو
التحدي كان صعب خصوصا ان قدامنا لآخر الشهر بس وحطينا دا تحدي بس مكناش حاطين اننا لازم ننجح في قبل آخر الشهر كان في فكرنا انها هتطلع تجارة مخدرات او سلاح حاجة زي كدا بس كنا عايزين نعمل كدا عشان نثبت لنفسنا اننا وصلنا لمرحلة عاليه في البرمجة والهاكينج بدأنا نشتغل ونبحث ونشوف هل في حد عمل كدا قبل كدا ولا لا لقينا ان مفيش غير 5 او 6 أشخاص بس ال قدروا يوصلو لكدا ومطلعوش السر دا لبرا خلوه لنفسهم لو طلع كان هيعمل نقله مختلفة في البرمجة والهاكينج والذكاء الاصطناعي
مستسلمناش وقعدنا نطور في انظمة وبرامج وأجهزة ونجرب كل حاجة بس كانت بتفشل كنا نقرب للموضوع بس كان ناقصنا حاجة نعملها اي هي مش عارفين اي ال ناقصنا كنا بنشتغل اواقت كتير حتي في اوقات كنا بنطبق لاننا عايزين نثبت اننا اقوياء ونقدر نعملها دا كان هدفنا وحاجة تاني صعبت الموضوع اننا كنا في الدراسة فكان لازم ننزل الجامعه ونذاكر قعدنا طول الشهر نحاول وصلنا للأسبوع الاخير في الشهر كنا قطعنا شوط كبير في اننا نوصل للهدف دا وجيه يوم الاجتماع .....

سيبكم من الإنسان الرغاي دا وتعالو نروح مكان تاني
6 أشخاص متجمعين في مكان مقفول كل واحد في اوضة مختلفة بينهم زجاج بس الزجاج دا مخليهم مش شايفين وش بعض سامعين بعض بس محدش شايف التاني شايفين تغبيش بس وحتي الصوت مركبين اجهزة عشان محدش يعرف الصوت
الصوت بيبقي تخين حتي لو في ست بتتكلم هيبقي تخين برضو
أسمائهم اسماء حركيه والقاب
شخص١ ودا الملك بتاعهم او القائد يعني ودا يطلق عليه الأسد ودا يعتبر ال بيحركهم
شخص٢ دا النمر ومسمينو كدا لانو بيحب يكون لوحدة ويشتغل لوحدة مبيحبش حد معاه
شخص٣ ودا الثعلب دا خبيث جدا ومعروف بالمكر بتاعو
شخص٤ ودا الصقر لانو بيعرف يحدد الهدف بدقة شديدة جدا
شخص٥ ودا الدولفين ودا لانو ذكي جدا وغير ان اغلب تحركاتو في البحر
شخص٦ ودا الحرباء لانو ماهر في التخفي والخداع
دول ال كانو مجتمعين في المكان دلوقتي لكن مش دول بس أعضاء المنظومة في ناس تاني بس مكنوش موجودين دلوقتي ولاسباب مختلفة عارفين دا غير ان كل عضو منهم تحتيه ناس بيديرهم حتي النمر ال بيحب يشتغل لوحدة لكن ال تحتيه بيحتاجهم في حاجات معينه وطبعا مش موجودين لكن هيعرفو اي ال هيحصل والاتفاق طبعا كلو عن طريق التواصل بين أعضاء المنظومة علي الديب ويب
الاسد: اهلا بيكم في الغابة ( الغابة دا اسم المنظمة بتاعتهم )
النمر: اهلا بالملك
الأسد: عرفوني ال وصلتوا ليه كل واحد يقول آخر التطورات
كل واحد بيتكلم بيكون الملك هو ال قايلو يعني ممنوع حد يتكلم من غير اذن الملك وهو ال يقول كذا يتكلم
النمر: مفيش جديد لكن شغالين وبنحاول نخلص في اسرع ما يمكن وزي ما انت عارف دا بياخد وقت ولازم نحسب كل صغيرة وكبيرة عشان محدش ياخد باله من حاجة
الحرباء : من ناحيتي اتطمن رجالتي شغالين كويس وبنعمل انظمة تخفي مستحيل حد يتوقعها او يخترقها
الدولفين: ياملك الخطة ال عاملها ماشية مظبوط بس محتاجة وقت ولازم نتحلي بالصبر لو اتحركنا اسرع كل دا هيفشل
الصقر : انا شوفت تحركات غريبة من فترة كان في حد بيحاول يتجسس علينا شكيت انو حكومة او حاجة تابعتو كويس لاقيت انو شاب عادي داخل يتفزلك ويشوف من دافع الفضول كنت هتصرف معاه بس لاقيتو وقف وبطل يحاول يتجسس لانو مقدرش يخترق الانظمة بتاعتنا ف سيبتو لانو مفيش منو خطر بس انا متابعو برضو عشان لو رجع نحاول نعرف هو مين
الثعلب: مفيش جديد لسة عندي بس شغال علي حاجة وهق وهقولكم عليها لو خلصتها
الأسد : حد عندو كلام تاني ال عندو يتكلم
محدش اتكلم
الاسد: تمام كدا الصقر تابع الولا ال كان عايز يتجسس كويس واوعي يغيب عنك وحاول تعرف هو مين
وبالنسبة للدولفين انا صابر اهو لغاية متخلص
الحرباء تمام كدا وحاولوا تشوفو لو في ثغرات في انظمة التخفي وتتحل
النمر تمام عليك وحاول تشارك رجالتك اكتر عشان ميكونش في خيانه
كلهم : امرك يا ملك
الأسد: خلص الاجتماع اتفضلو قومو
طلعو كلهم من المكان وتخيل معيا ان المكان دا كل اوضة الباب بتاعها بيطلع علي شارع مختلف عن التاني خالص وكل شارع بيودي مكان ابعد عن الشارع التاني عشان محدش يعرف التاني يعني تعال نحاول نفهم ازاي
المكان دا عبارة عن ٦ اوض كل اوضة ليها باب وكل باب يطلعك علي شارع مختلف ا متعرفش توصل منو للشارع التاني ولو عرفت هيكون الشخص التاني اختفي في الزحمة او في الشوارع يعني من المستحيل حد يقدر يراقب التاني ودا ال هما عايزينو اصلا المكان دا في منو كتير علي حسب عدد الأعضاء ال هيحضرو الاجتماع وممكن الاجتماع دا يكون علي الديب ويب .....

نروح مكان تاني ومشهد تاني
نروح لأحمد( احمد شاب طبيعي طايش بيشتغل في شركة عقارات وحياته اغلبها طيش شباب بيروح الشغل الصبح يرجع يريح شوية بعدين يطلع مم البيت يروح. ديسكو علي امل يشقط واحدة تمتعو بس برضو مش بيعرف وبالليل يرجع يدخل علي منتدي سكساتي يقرأ قصة برمجة للكاتب ارشميدس
وبعدين يدخل يشوف فيديوهات سكس ويضرب العشرة التمام وبعدين ينام وهكذا )
في مرة من المرات كان في الديسكو لوحدو بيشرب بس بسيط وقاعد يبص علي طياز البنات جاتلو واحدة يعدت جنبو وبدأت تكلموا
الست : اي قاعد لي لوحدك كدا
احمد: ها انتي بتكلميني انا
الست : اه انت ممهكش مزة ولا اي
أحمد: لا معنديش
الست بلبونه: طب ما اكون انا مزتك
أحمد: انتي اسمك اي وانتي مين اصلا
الست: براحة ياعم هقولك انا دينا عندي ٣٤ سنه متجوزة
احمد: طالما متجوزة جايالي ليه
دينا : جوزي بيسافر اغلب الوقت وببقي قاعدة لوحدي ف بنزل الديسكو ولاحظتك كذا يوم بتيجي لوحدك وممعكش حد قولت اتكلم معاك ونتعرف ولا رأيك اي لو مش حابب اقوم امشي
احمد: طب اشمعني انا ال جيتيلي
دينا: انت الوحيد ال بتيجي لوحدك كل ال بيجو معهم المزز بتاعتهم لكن انت لا وانا برضو مش معيا حد ف قولت نتعرف
أحمد: طيب ياقمر انا احمد ٢٨ سنه بشتغل في شركة عقارات
دينا : جميل يا احمد تسمحلي اكون مزتك
أحمد: مش المفروض انا ال بقول الكلمة دي هههه
دينا: بتضحك بمياصة اه بس حسيتك قليل الكلام قولت اقولها انا
أحمد: لا مش قليل المكان بس دي اول مرة اتكلم فيها معاكي ف هتلاقيني بتكلم بسيط
دينا: فك كدا ياعم الدنيا حلوة
احمد: تسمحيلي تكوني مزتي وبيمدلها ايدو
دينا : بتمسك ايدو وبتقولو موافقة
أحمد بيبوس ايديها وبيقولها تعالي نرقص
دينا : يلا
أحمد بياخد دينا وبيروحو يرقصو واحمد كان مبسوط اوي ودينا برضو كانت مبسوطه انها كانت مع راجل لان جوزها بيسافر طول الوقت ومبيسألش عليها غير كل فتره
بتيجي اغنيه هادية وكل اتنين بي بيرقصو سلو
أحمد: انا مش مصدق ان معيا واحدة جميلة زيك بترقص معيا
دينا: لا صدق انا مبسوطة اوي اني لقيت حد لوحدة ونتعرف انا وهو
أحمد: انتي بتحبي جوزك
دينا : انا كنت بحبه أوي في الأول بس مع الوقت وعدم اهتمامة بيا واهتمامة بالشغل اكتر وحتي مش بيسأل انا بعمل اي في يومي ومع دا كلو حبي ليه قل اوي وبتعيط
احمد: خلاص طيب متعيطيش انا هعوضك عن غيابو وهسأل عنك كل يوم
دينا: لسة بتعيط وبتترمي في حضنو
احمد: بيتفاجأ بكدا اول مرة يحضن واحدة وبعدين بيحضنها بايدو كل دا وهما بيرقصو سلو
دينا: ممكن تيجي معيا
احمد: فين
دينا: تعال بس
احمد: كان بدأ يقلق ويخاف بس قلها ماشي
راح أحمد معها وركب معها عربيتها
احمد: ممكن اعرف احنا رايحين فين
دينا : اصبر وهتعرف متخفش عمري ما هأذيك
أحمد سكت واستني لما وصلو عند عمارة
احمد: اي دا
دينا : هنطلع عندي الشقة دي انا اشتريتها ليا احيانا باجي هنا لما اكون عايزة ارتاح
احمد: تمام
دينا: يلا نطلع
أحمد طلع مع دينا وكان لسة قلقان ومفكر انها عاملالو كمين وهيتنفخ
وصلو الشقة ودينا فتحت الباب واحمد مستني يلاقي أشخاص هيطلعو يضربوه
بس لقي عكس كدا الشقة فاضية ومترتبه كويس ومتنضفة
دينا: ادخل يا احمد
أحمد دخل وقعد قالتلو تشرب اي
احمد : مش عايز اتعبك
دينا : مفيش تعب انا هعملك عصير
عملتلو العصير وشرب وقعدوا يتكلمو شوية
احمد : انتي ليه جبتيني هنا
دينا: عشان نتكلم بعيد عن الدوشة والصداع
احمد : وعايزاني في اي
دينا : انا محتاجة واحد معيا يحسسني ان في راجل معيا مش كل همة الشغل اخواتي ال مسافر وال نش فاضل وبابا **** يرحمه وجوزي زي ما قولتلك علي طول مسافر ومش بيسأل عني ومش بيحسسني اني متجوزة
احمد: هو اكيد بيعمل كدا عشان يبسطك ويجبلك فلوس
دينا :فلوس اي انا مش محتاجة فلوس انا محتاجة حضن واحس بوجود شخص معيا احنا اصلا معنا فلوس كتير يعني مبسوطين انا بقولك اشتريت الشقة دي عشان اجي اقعد فيها لو محتاجة هدوء لكن انا اصلا ساكنه في فيلا ومعيا فلوس كتير بس مش محتاجة دا وبتعيط
احمد: قام حضنها عشان يهديها وهو مبسوط انو حاضن القمر دا
صح نسيت وصف دينا ( جسمها حلو وابيض وبزازها كبيرة بس مشدودين شوية جسمها نضيف وكسها وردي وهي قصيرة ف كل حاجة متوزعة مظبوط )
احمد حاضنها وبزازها خابطة في صدروا هو بدأ يهيج
وهو حاضنها راح بعدها شوية وقعد يبوس شفايفها وهي مش بتقاوم لأنها عايزة كدا
بدأ يبوس شفايفها بالراحه وهي مش بتعمل حاجة بعدين بدأت تتجاوب معاه ودخلو في بوسة لمدة 5 دقايق بعدين يبوس في رقبتها وهي ساكته
وبعد كدا بدأ يقلعها اللبس وهي كانت لابسة فستان وتحتيه بادي خفيف وخلاها بالبرا بس وقعد يبوس بزازها من فوق البرا ويبوس صدرها ويلحس فيه ونزل لبطنها وهي بتتاوه بالراحه وكانت لابسة شورت خفيف قلعها وبقت بالبرا والاندر فتله بس نزل لفخادها يحسس عليهم ويبوسهم وهي مستمتعه اوي وبدأ يبوس كسها من فوق الاندر بعدين قالتلو تعال نروح الاوضة
شالها وخدها وداها علي السرير ونزل عليها بدأ يبوس شفايفها تاني وهي متجاوبة معاه اوي وبتبوس بشهوه اوي
بعدين قلعها البرا وطلع قدامو بزاز دينا كان دا حلم لأحمد انو يكون قدامو بزاز زي دي
مستناش لحظة ونزل هجم عليهم ويرضعه بزازها ويفعص فيهم وهي تتأوه
اه اااااه ارضع بزازي اه قطعهم آآآآآآه اه وكسها بدأ يطلع افرازات
واحمد شغال يرضع ويحس بزازها ويطلع يبوس شفايفها وينزل تاني احمد مكنش جرب دا لو لكن عارفها من ال بيشوفو في النت وبدأ يكمل ويبوسها وبعدين نزل لكسها وقلعها الاندر وشم ريحته وكانت ريحه حلوة اوي بعدين حطه علي جنب وبدأ يبوس جنب كسها وهي بتموت خلاص
بعدين نزل يلحس كسها وهي أول ما حط لسانو كأنها اتكهربت وبدأ يلحس كسها مكنش بيلحس حلو اوي لأنها اول مرة بس دينا كانت مستمتعة وبتقولو اححححححح انا اول مرة حد يلحس كسي ااااااوف نااار كسي مولع اااااه مش قادرة كسي اححححح وبدأت تدوس علي دماغة وهو مكمل لحس وهي تتأوه اااااه اااااه الحس كمان كس اللبوة دي آآآآآآه ااااه وجابت من اللحس بتاعو وهو شرب عسلها وكان طعمو فشيخ بعدين قام وقلع البنطلون وهي نزلت تمص زبة
احمد كان زبو حلو وتخين وكان طويل هي شافته اتخضت لان زب جوزها مكنش بالكبر والتخن دا وبدأت تمص وهي خبيرة بقا بدأت تلحسو بالراحة وبعدين دخلت جزء منو في بقها وكل شوية تدخل جزء اكبر وهو كان متمتع وكانت بتمص بيوضة وكانت خبرة اوي واحمد بيشم الاندر بتاعها وهي بتمص وفي آخر استمتاع بعدين قامت وبدأت هي تبوس شفايفة وهو اتجاوب معها وبعدين نيمها علي السرير وبدأ يلحس كسها تاني وهي خلاص عايزة زبو يدخل يطفي ناره بعدين بدأ يفرش كسها بزبو وهي بتموت ااااااااه اه اااااااه دخلو بقى طفي ناري ااااااااخ مش قادرة دخلو بقاا اححح لا لا لا يللاااااااا اوووف اوف نااار كسي اححح دخلو بقا عشان خاطري دخلو اوف
بدأ احمد يدخل زبو واحده واحده واول ما الراس دخلت دينا اتنفضت وبتقول ااااااااه نااار دخلو اكتاااار اااااه آآآآآآه مش قادرة
احمد دخل نصو وبعدين دخلو كلو وهي بتصرخ لأنها اديلها فترة متناكتش
اخخخخ نيكني يا احمد نيكنييي اااااه انا لبوتك وشرموطك انت راجلي انت دكري اححححححح احمد بيسمع كلامها وبيهيج أكتر وبدأ يدخلو اسرع.ويطلع وهو مستمتع اوي اول مرة ينيك وبينيك واحدة قمر زي دينا وبدأ يتجاوب مع كلامها وبيقول .. خدي يالبوه انا نياكك وانتي شرموطتي خدي يامتناكة ياقحبه يابنت اللبوة انا هنيك كسمك وافشخ كسك نصين
دينا : اااااه نيك كسي المشتاق المحروم نيك القحبه اااااه نيك ياراجلي يادكري ااااااااااه ااااااوف اه اه اه اه اهه نار اوي زبك كبير اوي يادكري انا قحبتك متناكتك اححححح كسي اااااخ نااار اووف اوف اوف دخل اكتر ااااه
احمد بدأ يلعب في بزازها وهو بينيكها وهي مستمتعه اوي
بعدين غيرو الوضع وخلاها تعمل وضع الدوجي هي فنست وجيه من وراها ودخل زبه مرة واحدة خلاها صرخت صرخة تقريبا العمارة كلها سمعتها وبعدين وقف شوية وزبه جواها عشان تهدي ورجع يدخل ويطلع تاني وهي بتتاوه اخ ياحبيبي انا مش قادرة انت تعبتني اوي اوووووف ااااه ااه نااار كسي مش قادرة انا جبت مرتين وانت لسة آآآآآآه كسيييي اااخخ اخخخخ انا متجوزة خول اوي آآآآآآه
احمد خلاص هيجيب قالها هجيب اجيب فين قالتلو هات جوه هات جوه آآآآآآه خليه يطفيني
قالها هتحملي كدا قالتلو لا مركبة لولب متقلقش اااااه هات يلا طفي ناري اااااخ احمد جاب جوه كسها وهي ااااااااه سخن اوووي اااااه وكتير اوي اااااخ
احمد طلع زبه ودينا جات لحست كل اللبن ال فاضل وخدها في حضنو وقعدوا يتكلمو مع بعض وهما علي السرير
احمد: اتبسطي
دينا: اه اوي انت حبيبي من انهاردة انا مش هقدر اتخلي عنك وباسته في خدة بوسة سريعة
احمد: وانتي حبيبتي وباسها في شفايفها بوسه سريعة
دينا : تعرف جوزي كان اخرو 5 دقايق وبس ولا بيلحس كسي ولا حاجة اخرو يدخلو ويجيب وخلاص ملوش دعوه بالشرموطة اى قاعدة
احمد: متقوليش علي نفسك كدا انتي ست البنات
دينا : وانت حبيبي وجوزي وكل حاجة ودخلت في حضنه زي الطفلة
احمد: دينا ممكن أسألك سؤال
دينا : أسأل ياحبيبي
احمد: انتي بجد حبيتيني وعايزاني معاكي ولا دا كلام شهوة دلوقتي وبعد كدا خلاص كل واحد يروح لحالو
دينا. : لا انا حبيتك بجد هتستغرب ازاي حبيتك في الوقت القليل دا هقولك لأنك حسستني بانوثتي ولما بعيط بتاخدني في حضنك انا بحبك يا احمد حتي لو انت مش عايز تكمل ف انا انبسط معاك اوي واتمني تكمل معيا
احمد: طيب ممكن اطلب طلب
دينا : اطلب ياحبيبي
احمد: مش عايزك تنزلي تروحي الديسكو تاني وتلبسي لبس محترم شوية في الشارع
دينا فرحت اوي انو بيغير عليها وحست انو راجل بجد وتقدر تتسند عليه
دينا بدأت تعيط
احمد : طب بتعيطي ليه دلوقتي انا عايزك ليا لوحدي مش عايز حد يشاركني فيكي
دينا: انا بعيط من الفرحه يا احمد انت مش متصور انت فرحتني قد اي انك بتغير عليا وخايف عليا انا بحبك اوووي وخدت شفايفة في بوسة وهو اتجاوب معاها وبعدين قالها وانا كمان بحبك وخدها في حضنه لقي الموبايل بيرن خد ورد كانت امو قالتلو انت فين قالها انا بتمشي شوية
ام احمد : هترجع أمتي
أحمد: مش عارف عايزة حاجه
ام احمد : لا يا حبيبي عايزة سلامتك
قفل احمد وخد دينا في حضنو تاني وقعد يلعب في شعرها شوية
دينا : احمد هو انت ممكن تعرفني علي مامتك
احمد: اه عادي ياحبيبتي يومين واخدك ليها
دينا: تمام ياحبيبي
احمد: انا هروح اخد دش
دينا: لا خليك كدا هننام كدا
احمد: خلاص ماشي ننام كدا
احمد خد دينا في حضنو وهو مبسوط وهي كمان ونامو في حضن بعض
وهما نايمين فجأة جرس الباب بيرن وحد بيخبط .....

خلص الجزء ومعرفناش مين ال بيخبط ولا عرفنا باقي موضوع يوسف واصحابو استناني الجزء الجاي متنسانيش ومتبخلش علينا بكومنت

الي اللقاء نلتقي في الجزء الرابع. <<برمجة>>

الجزء الرابع
وقفنا الجزء ال فات لما احمد ودينا نايمين وفجأة حد خبط ...
أحمد: انتي مستنيه حد
دينا : لا
أحمد: طب البسي وشوفي مين وانا هقعد هنا
دينا لبست بسرعة وراحت تشوف مين
دينا قبل ما تفتح. : مين بيخبط وفتحت الباب علي طول
ست: ازيك انا كريمة ساكنه في العمارة هنا
دينا : اهلا وسهلا اهلا وسهلا اتفضلي
كريمة : ملوش لزوم يامدام انا بشوف الشقة منورة كل فترة ف قولت اتعرف عليكي
دينا: اتفضلي يا مدام كريمة مش هنتكلم علي الباب يعني
كريمة : يزيد فضلك ياحبيبتي ودخلت معاها
دينا: تشربي اي
كريمة ؛ ولا حاجة
دينا: و**** ما يحصل
كريمة: شكرا صدقيني ملوش لزوم
دينا: هعملك شاي
دخلت دينا تعمل شاي واحمد قاعد في الاوضة هيتشل ما تسيبها تغور تمشي
عملتلها الشاي وقعدت تتكلم معها
كريمة: انتي ليه بتيجي كل فترة وبعدين تمشي
دينا: انا الشقة دي بقعد فيها لما احتاج اقعد لوحدي في هدوء لكن انا اصلا عندي فيلا
كريمة: ماشاء**** ياختي **** يزيدك
دينا: تسلميلي ياختي وانتي قاعدة في الدور الكام
كريمة : انا في الدور ال فوقيكي علي طول ولو عوزتي حاجة قولي ياكريمة علي طول
دينا: انتي متجوزة
كريمة : وعندي عيلين واحد في الجامعه والتاني متجوز في أمريكا
دينا : **** يخليهملك
كريمة: وانتي متجوزة ومخلفة
دينا: انا متجوزة بس لسة مخلفتش مأجلين شوية
كريمة: **** يرزقك ي***
دينا: تعيشي ياحبيبتي ولو عوزتي حاجة قوليلي علي طول
قعدو يتكلمو في حاجات كتير ملهاش لازمه وكلام حريم بقا
كريمة:استأذن انا بقا
دينا: خليكي قاعدة شوية
كريمة: هروح الراجل زمانو علي وصول هعمله الغدا
دينا؛ نورتيني يامدام
كريمة: اي مدام دي انا كريمة عادي
دينا : نورتيني ياكريمة
مشت كريمة ودخلت دينا عند احمد
احمد: متسيبيها تمشي لازم تقوليلها اتفضلي
دينا: عيب دي جارتي يعني وهي مأخرتش يعني
احمد: لا خالص يدوب ساعة بس
دينا : هو انت ازاي اتعودت عليا بسرعة كدا مع انك متعرفنيش غير من وقت قليل انا مستغربة نفسي برضو
احمد:بصي ممكن انا لأنك اول واحدة تحسسني باهتمامها حتي لو وقت قليل او واحدة بتتكلم معيا مش في شغل أو عشان فلوس أو حاجة اغلب ال اعرفهم بيكون في الشغل وكلامنا بيبقي في حدود الشغل ف انتي لما دخلتي كلمتيني في الديسكو انا كل مرة بستني واحدة تقولي ازيك بس وانا عمري ما اتعاملت مع واحدة ولا اعرف اتعامل مع واحدة انتي ال كلمتيني وقولتلي كذا وكذا وانا ارتحتلك وحسيتك محتاجاني زي ما انا محتاجلك اه قلقت لما قولتيلي تعال معيا ودا كان طبيعي اني اقلق لاني معرفكيش غير من ساعة أو أقل حسيتك طيبة وشبهي انا مليش حد غير امي هي ال مهونا عليا الدنيا ولا ليا اصحاب مقربين ولا حاجة
دينا: انا برضو حسيتك محتاجلي معرفش ليه اتطمنتلك وجبتك هنا معرفش ليه طاوعت نفسي وانا ولا اعرفك ولا اعرف انت منين ولا اعرف حاجة عنك بس قلبي قالي انك محتاجلي زي ما انا محتاجاك انا متجوزة اه بس جوزي مش محسسني اني متجوزة ولا اهتمام ولاا محسسني ان في كلبة متجوزها حتي احيانا بيقعد بالشهور ميكلمنيش عارف يعني اي تكون متجوز وانت جزء في حياة شخص بس هو مش عاملك قيمة ولا كأنك موجود اصلا حتي اهلي بطلو يسألو عليا ولما اعاتبهم يقولو مشاغل معلش طيب وانا يعني المشاغل اهم مني عارف انا مش عايزة فلوس ولا فيلا ولا عربيات انا عايزة اهتمام
احمد: خدها في حضنو وطبطب عليها وقالها انا معاكي متخافيش ولا تزعلي نفسك مفيش حاجة مستاهلة دا كلو
دينا: طب يلا خش اغسل جسمك عشان ناكل
دخل احمد استحمي وبعديه دينا وطلعو اكلو مع بعض ودينا اخدت رقمو عشان تكلموا ونزل احمد راح البيت كانت أمو قاعدة سلم عليها قالتلو اعملك اكل قالها لا اكلت برا ودخل نام يريح جسمة امو اتفاجأت لانو اول مرة ياكل برة
صحي احمد بعد ساعتين ومسك الموبايل يكلم دينا.وبعتلها واتس
احمد: عامله اي دلوقتي
دينا: كويسة كنت نايمه شوية وانت عامل اي
احمد: انا كنت نايم شوية برضو
احمد : ممكن تعرفيني بنفسك اكتر
دينا : طيب ياسيدي بص انا من عيله كويسة مبسوطين عندي اخين بس كل واحد سارح مع نفسو ولا بيسألو علي حد ولا اي زفت آخرهم يومين في الاجازة تقضية واجب ويرجعو بيوتهم تاني هما عايشين في أوروبا وبتنقلو كل شوية انا كل فترة بسأل عليهم وأحيانا بحس انهم بيتهربو. بابا شريك في شركات في مصر وبرا مصر وبرضو مش بيسأل وحتي امي بتدير مع بابا الشركات وكل واحد منشغل ولا حد مهتم بالتاني ومصدقو جوزوني انا
في البداية زي ما قولتلك كنت بحبه حسيت انو هيديني الاهتمام ال عايزاه لكن بعد الجواز بأسبوع مستناش شهر حتي اهتمامه بيا قل بقيت بمثل قدامو اني لسة بحبو واني مقدرة ليه مش بيهتم بيا بس بكون بمثل عليه بكون عايزة يهتم بيا حتي لو اهتمام بسيط دا كل ال طالباه
احمد : طب ليه مفكرتيش تطلقي او تصارحيه بكدا علي الاقل
دينا: صارحته كتير وقولتلو حسسني بوجودي في حياتك بس بيضحك عليا بكلمتين وبعدها طز فهمت انو مفيش امل في حاجة ولو اتطلقت مش هتفرق هي هي ف سكت ومتكلمتش
دينا : انا اتكلمت اهو عرفني انت بقي عن نفسك اكتر
احمد: انا احمد ابويا متوفي من وانا صغير معنديش اخوات مفيش غير امي ال في حياتي حتي قرايب امي او ابويا ملش اختلاط بيهم اوي وامي مريضيتش تتجوز بعد ابويا وفضلت انها تربيني وتعلمني وفعلا كبرتني وعلمتني دخلت كليه تجارة وقدمت علي شغل في شركات كتير واتقبلت بالعافيه في الشركة دي واهو بروح الشغل ارجع اتغدا واريح شوية وانزل اتمشي او اروح الديسكو حاولت اتعرف علي ناس يبقو اصحابي بس كلهم حسيتهم مختلفين عني ف كنت ببعد انا عنهم وأخلي معرفتي بيهم معرفة سطحيه ال هو ازيك عامل اي وبس ودي حكايتي يعتبر
دينا : انا حاسة اننا شبه بعض ودا ال خلانا نفهم بعض من اول كلمة بيننا
احمد: انا ملاحظ كدا برضو
دينا : هو ينفع تعرفني علي والدتك ولا هتتكلم
أحمد: ينفع امي هتحبك اوي علي فكرة
دينا: خلاص شوف وقت تاخدني تعرفني عليها
احمد : حاضر شوفي انتي فاضيه امتي
دينا: انا فاضيه في اي وقت
احمد: تمام ممكن علي اخر الاسبوع اخدك ليها
فضلو يتكلمو مع بعض كلام ملوش لازمة وهزار وضحك
احمد طلع لامو وحكالها انو قابل دينا وقالها ال حصل ماعدا انو ناكها اكيد وقالها انها عايزة تتعرف عليها وهيجيبها علي اخر الاسبوع
امو فرحتلو بس اتدايقت انها متجوزة مفرقش معاها انها أكبر من ابنها
ام احمد : طيب يابني هي متجوزة اكيد مش هتتجوزك ولا هتوافق بيك خصوصا انك اقل منها ماديا كمان
احمد: مش عارف بقا انا ارتحتلها وحبيتها وحاسسها شبهي اوي
ام احمد : بص هقولك نصيحه اعمل ال انت عايزة لكن اعمل حسابك علي كل حاجة ممكن تحصل ومتربطش نفسك بيها
احمد: ماشي وباس راس امو ودخل ينام عشان عندو شركة الصبح
تاني يوم احمد راح شغلو وطول. الوقت بيفكر في دينا وبعتلها واتس كانت نايمه ولما صحيت ردت عليه بس كانو بيتكلموا قليل عشان الشغل
خلص احمد شغلو ورجع البيت خد دش واكل مع امو وكلم دينا واتقابلو وقعدوا يتكلمو ويدردشوا مع بعض ويتعرفو علي بعض اكتر ويوم ورا يوم ونفس الحكاية احمد يخلص شغله ويرجع يستحما ويطلع مع دينا ودينا تصحي تستناه يخلص وهكذا جيه اخر الاسبوع احمد خلص شغله وكلم دينا ال كانت لبست ومستنياه راحلها وخدها وراح علي بيتو
ام احمد : ازيك يابنتي احمد حكالي عنك وكل يوم يكلمني عنك
دينا: ياتري بيتكلم عني بالحلو ولا وحش ياطنط
ام احمد: حلو طبعا ملوش كلام. غير عليكي علي فكرة احمد مش بيخبي عني حاجة
دينا: **** يخليهولك ياطنط
قعدت دينا وأم أحمد يتكلمو كتير واحمد كان قاعد معاهم وأم أحمد حبت دينا وشافت انها حلوة ومحترمة ودينا كمان حبت ام احمد
احمد قالهم انا هدخل استحما تكونو خلصتو كلام
ام احمد اول ما احمد دخل الحمام : بصي يا دينا يابنتي انا ارتحتلك عشان كدا عايزك في كلمة بس متقوليش لأحمد
دينا: خير يا طنط
ام احمد: كل خير ياحبيبتي بصي انا مش عايشة كتير ولو عشت انهاردة مش هعيش بكرا ف انا هوصيكي علي احمد مش هقولك اتجوزيه لاني عارفة انك متجوزة بس اعتبريه اخوكي الصغير واقفي جنبه متسيبيهوش هو ملوش غيري وانا مش ضامنه حياتي ف ارجوكي يابنتي انا مش طالبة غير كدا كأنو اخوكي الصغير ولو حصلي حاجة ادعميه واسمعي منو وخليه يحكيلك كا حاجة زي ما بيعمل معيا انا بقولك كدا لاني شايفة في عنيكي انك بتحبيه وانا احساسي بيقولي كدا
دينا: هو انا ينفع اقولك ياماما
ام احمد : ينفع يابنتي انا كان نفسي اخلف بنت وتطلع شبهك كدا
دينا: ياماما انا فعلا بحب احمد وهو اكيد حكالك عن اهلي وجوزي واتطمني ياماما احمد مش ممكن اسيبه وبيني وبينك متقوليش لحد انا هحاول اتطلق واتجوز احمد وعلي فكرة انا مش عايزة من احمد حاجة ولا يجبلي حاجة انا موافقة اقعد معاكي هنا
ام احمد : **** يخليكي يابنتي وسامحيني اني دخلتك في موضوع انتي مش مضطرة تعمليه
دينا: ممكن احضنك
وراحت دينا حضنت ام احمد وباست راسها واحمد طلع من الحمام ومبسوط ان امو ودينا بيتكلموا كويس مع بعض خلصو كلام ودينا كانت هتمشي بس ام احمد خليتها تتعشي معاهم واتعشو ونزل احمد وصل دينا وهما في الشارع
احمد: انا متأكد انك حبيتي امي
دينا: عارف انا اول مرة ابقا مبسوطة اني بكلم حد كان نفسي امك تبقي امي بجد بسيطة ودمها خفيف وكلامها وحكمتها في الكلام
احمد: وهتحبيها اكتر مع الوقت
دينا: شكرا
أحمد: علي اي
دينا: علي انك مهتم بيها وعرفتني علي مامتك ودخلتني في حياتك.
احمد: انا ال لازم اشكرك انك من اول ما ظهرتي وانا بقيت مبسوط
خلصو كلامهم ووصلها ورجع احمد البيت وعرف من امو أنها حبتها اوي
..........
نروح للمشهد الرئيسي نكمل الموضوع ال قرفتكم بيه عشان تعرفوه
كنا وقفنا لما جيه يوم الاجتماع
طبعا كلو معتقد ان انا وخالد نجحنا في التحدي ال حطيناه لنفسنا وعرفنا نطور. النظام ال هيخلينا نحضر الاجتماع من غير ما يكون لينا ظهور او وجود
لكن للأسف معرفناش برضو والاجتماع اتعمل بس حصل حاجه فرحتنا اوي كان في شخص دخل معاهم وكان مأمن نفسو كويس راحو اجلو الاجتماع وانا وخالد فرحنا اوي ان لسة في امل وفي وقت نقدر نوصل للنظام دا احنا معملناش ال عملو الشخص دا اننا ندخل ونخليهم يأجلوه لأننا كنا حاطين تفكيرنا ازاي هنطور النظام ومجاش في بالنا نعمل الفكرة دي بس جت من عند **** بقا اتأجل الاجتماع اسبوع حاولنا بكل ال عندنا كنا خلاص بنقرب واحدة واحدة كان باقيلنا خطوة ونوصل كان حلم بالنسبالنا كنا في ي موم في الجامعة بنحضر محاضرة الدكتور قال حاجة محدش ركز فيها بس انا سمعتها وقعدت افكر الدكتور قال علي مطور انظمة عالي جدا مكناش نعرفو رجعت بحثت عنو ولقيتو فعلا بس كان بفلوس وغالي قولت لخالد هنشتريه خالد كلم ابوه وانا برضو قولتلو علي فلوس كدبت عليه باي حاجة طبعا لاني مش هينفع اقول ال بنعملو دا ولاسباب كتير منها ممكن الموبايلات تتراقب ودا مش عشان احنا مهمين لا كل الموبايلات متراقبة حتي انت ياعزيزي القاريء موبايلك متراقب افرح ياعم في حد مهتم بيك المهم اقنعت ابويا وخالد نفس الكلام واشترينا المطور باسم مختلف عننا لاننا مش عايزين حد يفكر يشك احنا بنعمل اي تو يراقبنا ودا كان حذر مننا وبديهي ال بيشتغل في الحاجات دي ياخد حذره جبنا المطور وفرق معنا جدا طبعا وزودنا عليه حاجات واخيرا بعد تعب اكتر من شهر وصلنا لل عايزينو وقدرنا نحقق الهدف فرحنا جدا كان حلم اشبه بالمستحيل دي حاجة معملهاش غير 6 أشخاص بس احنا منعرفش هما 6 بالفعل ولا لا لأن هما 6 اجهزة لكن اكيد بيتحكم فيها كذا شخص المهم وصلنا وجربناه بالفعل كذا مرة عشان لو في ثغرة وامناه كويس واحتفلت انا وخالد وعزمناكم فاكرين يوم ما عزمناكم وكنتو متفاجأين دا كان احتفال بال عملناه المهم استنينا ليوم الاجتماع عشان نشوف هيعملو اي كنا متوقعين نلاقي انهم هيعملو عمليه مخدرات كبيرة او اسلحه او حته بيع أعضاء بس ال شوفناه وسمعناه كان صدمة لينا .......
كان واحد بيتكلم ويقول هنسيطر علي العالم ومحدش هيقف قصادنا وال هيفكر يقف قصادنا هيموت كان واضح عليه انو القائد لانو كان الوحيد ال بيتكلم واي حد عشان يتكلم ياخد منو الأذن كانو بيقولولو الأسد كان الاتفاق كالتالي
الاسد: انا هسيطر علي العالم والكل هينفذ اوامري الكبير والصغير قول يادولفين خطتك
شخص بدأ يتكلم : جلالتك الخطة دي هتضم جزء كبير من البني ادمين وهيكونو تابعين لينا ودول هيبقي عددهم كبير جدا ف الباقي هيبقي سهل
عرفنا ال كان بيتكلم اسمو الدولفين
الدولفين بيكمل: احنا هننشر فيروس الفيروس دا هيسيطر علي عقل البشر
الأسد سمح للنمر انة يتكلم: وانت فاكر مش هيلاقو علاج وبكدا معملناش حاجة
الدولفين : الفيروس مش هيكون ليه وجود اصلا عشان يعملو علي علاج
النمر: اي الايرور دا منين هتنشر فيروس ومنين مش هيبقي في فيروس
الدولفين: الفيروس دا هيبقي إلكتروني هيسيطر علي العقل البشري مش هيخليه عارف هو بيعمل اي زي التنويم المغناطيسي
النمر : ودا هتنشرو فين
الدولفين: قبل دا الفيروس لازم يكون في فيديو بالصوت يعني مينفعش يكون فيديو من غير صوت أو العكس
الأسد بيسمح للصقر يتكلم: طب والفيروس دا هيبقي فين برضو + اي ال عرفك انو هينفع اصلا
الدولفين: اولا الفيروس دا فكرة لسة هتتنفذ احنا عملنا تجربة أوليه ونجحت بس محتاجة تطوير كتير ودا شيء مش سهل تطوير الفيروس محتاج سنوات غير اننا هنعمل شبكه توازي شبكة الإنترنت عشان نضمن انتشار الفيروس اسرع
يعني هيبقي في خطوط هنعملها تحت المياه وخطوط في الصحاري وخطوط في الغابات
الأسد بيسمح للحرباء أنها تتكلم: طيب احنا مفهمناش ازاي فيروس إلكتروني انا ال اعرفو ان الفيروس يكون في الجو
الدولفين : هو مش فيروس بمعني فيروس هو مش معدي لكن بينتشر بسرعة وهو عبارة عن ترددات معينه في الصوت والصورة تخلي مخ الواحد يفصل عن العالم ويفكر في حاجة واحدة ودي هتبقي زي القاعدة الاساسيه للتجمع ودي هتكون اسمها الغابة ودا علي اسم المنظومة ال رئيسها الأسد الملك وهو ال هيقدر يتحكم في اي شخص هيدخل في دماغو الترددات هتكون دماغو متنومة مغناطيسي يعني لو الملك ادالو امر ان يقتل حد هيعمل كدا اي امر هيتم
الأسد يسمح للثعلب انو يتكلم : والفيروس هيتحط فين
الدولفين: في اكتر حاجة بتتشاف
الثعلب: الكورة ؟
الدولفين : فكرت فيها فعلا بس في ناس ملهاش في الكورة كتير واغلب الستات مش بتشوف كورة
الثعلب: طيب هيتحط فين
الدولفين: في البورن افلام السكس والاباحيه نسبه المشاهدة عاليه جدا خصوصا في المنطقة العربيه ودي ال هتبقي بداية تحركنا فيها لانها هتبقي أسهل دا غير ان ال بيشوف الفيديوهات دي بيكون مندمج اكتر ف الفيروس هيعرف يتمكن من دماغو اكتر وغير ان كبار واطفال وشباب وصغار اولاد وبنات بيشوفوها وهنزود في أفلام الشواذ ودا هيكون استهداف لأوروبا وامريكا اكتر لان دول الشذوذ منتشر هناك اكتر
النمر: دماغ دولفين بصحيح خلي النجاسة تنفعهم بقا هههههههه
الدولفين : انا كمان هعمل علاج ليه بس دا لسة مفكرتش فيه وقبل ما حد يسأل ليه هيكون العلاج دا لو حد في المنظومة اتصاب واحنا محتاجين كل فرد في المنظومة
الاسد: خطة عبقرية يادولفين بس محتاج اعرف الوقت ال هيخلص في كل حاجة ونكون جاهزين لكل حاجة
الدولفين : جلالتك عشان كل حاجة تطلع صح ومفيش غلطة هنحتاج مش اقل من ١٠ سنين
الأسد: كام ١٠ سنين لا لا
الدولفين: جلالتك الأمر مش بالسهولة دي في وسط الدول دي كلها احنا مش هنسيطر علي بيت احنا هنسيطر علي العالم كلو رؤساء الدول وكلو
عايز اقولك جلالتك ان لو حد عرف وبوظ جزء صغير الوقت هيبقي ابعد ودا بيصعب المهمة اننا عايزين نراقب كل حاجة ونشتغل في نفس الوقت غير انك تعمل شبكه توازي الإنترنت دا مش سهل والفيروس نفسو هيحتاج وقت انو يتعمل وسنين كتير برضو مش يوم او يومين ولازم يتجرب دا غير القاعد الاساسيه ال هينجذب ليها المصابين مش سهله ولازم تخلي الفيروس يخليهم ينجذبو لهناك لو حد سمع فيلم Rampage بتاع the rock مع الغوريلا هيفهم الغوريلا وكل الوحوش ناس زرعت فيهم فيروس تقريبا خلاهم ينجذبو لحاجة كدا فوق ناطحة سحاب كانت الوحوش منجذبة ليها بدون تفكير حتي الغوريلا ال كات اسمها جورج كانت بتحب the rock اصلا بس الفيروس خلاها مش شايفة غير القاعدة الأساسية ال متحكمه فيها
الاسد: تمام بس اهم حاجة تنجح يادولفين كمان كلو هيريح دلوقتي والدولفين. هتخطط وتقول كل واحد عليه اي وتختار ال ينفع للحاجة مش وخلاص أعضاء المنظومة كتير ولو عوزت تاني ممكن نجند حد وبعدين قال انصرفو بصوت عالي والكل انصرف واتقفلت المحادثة


نطلع من الفلاش باك
اصحابي ال قاعدين + القاريء + واحد قاعد علي القهوة ملوش دعوه بحاجة + اي حد ماشي في الشارع = مش فاهمين حاجة
خالد؛ تلخيصا لدا كلو المنظمة دي عايزة تسيطر علي عقل كل البشر وتخليهم عبيد عن طريق فيروس هينشروه في الأفلام الاباحيه لان دي اكتر حاجة الناس بتشوفها وبتندمج معاها دا هدفهم انهم يحكمو العالم ويتحكمو في الكل
الكل : اممممممممممممممممممممم
انا: المهم انا وخالد سمعنا كدا ودماغنا اتكيرهبت واتشلت عن التفكير مكناش مستوعبين الكلام دا سمعنا كدا ودماغنا علقت رجعنا البيت نمنا من كتر الصدمة ناس عايزين يدمروا العالم ويتحكمو فيه ومحدش واخد بالو
كان قدامنا اختيارين يا اما نروح نبلغ الشرطة والمخابرات او نسكت ونتفرج علي حياتنا وهي بتضيع وحياة الكوكب كله وهي بيتم السيطرة علي الكل
بيشو : واكيد اختارتو تبلغوا الشرطة
خالد: لا
نهي : قاعدين تتفرجو تشوفو ال هيحصل مستنين قدركم
سحر: لا
ليلي : اومال اي فهمونا
انا : بنحاربهم احنا
الكل : ايه
انا : زي ما سمعتو
بعد ما خدنا الصدمة قعدنا نفكر هنعمل اي فكرنا نروح نقول للمخابرات بس كنا متأكدين مليون في الميه ان في جواسيس وناس تبع منظمة الغابة كان لازم نعمل حاجة مكنش لازم نقعد كدا
قعدنا نخطط هنعمل اي انا وخالد
اول حاجة عملناها طورنا انظمة حمايا لينا اكتر بحيث يكون مراقبتنا او اختراقنا مستحيلة ودا كان اهم خطوة لان لو اتكشفنا هنروح في ابو بلاش كنا بنشك في اي حد احنا محرصين من كل الجوانب اي كلمة عن المنظومة بتبقي هنا بس اول ما نطلع برا ممنوع الكلام عن المنظومة حتي لو بهزار هنا عاملين نظام حماية عالي وأنظمة تشويش واحنا بنشتغل لاقينا جهاز بيحاول يبوظ تنظيماتها بس انا لحقتو قبل ما يعمل حاجة عشان ميتصرفش غلط واتواصلت معاه وطبعا من غير ما يعرف انا مين او هو مين.وبقينا نشتغل مع بعض هو ميعرفنيش ولا انا اعرفة هو تقريبا في الوطن العربي لكن فين بالظبط معرفش المهم اننا احنا وهو بنحاول مع بعض وبالنسبة لسحر ازاي بقيت معنا احنا تابعناها قبل ما نقولها طبعا وعرفنا تحركاتها وسحر شاطرة ف احتجناها كتير وهي مقصرتش وساعدتنا كتير وانتو كمان احنا راقبناكم كلكم قبل ما تيجو كنا عارفين كل حاجة عنكم بتاكلو اي وتشربو اي كان لازم نحرص دلوقتي جيه اهم دور في القعدة دي هنقول لكل واحد دوره علي اكمل وجه بس كل واحد هنقولو دورة بعيد عن التاني ممنوع حد يعرف التاني دورة واحد واحد يدخل عندنا الغرفة دي وسحر هيقف علي الباب عشان لو في حد خفيف عايز يسمع يلا واحد يجي وسحر لما واحد يطلع تدخلي التاني بعدو وخلي بالك يلا اه صحيح قبل ما نبدأ احنا هنحتاجكم لغاية ما نخلص امتحانات وبعد كدا ال عايز ينسحب او مش هيقدر يكمل عادي بس اهم حاجة تكمل معنا لغاية ما نخلص الجامعة ال هي هنتخرج بعد سنه ونص تقريبا تمام .. يلا واحد واحد يجي عندنا...............
كدا كل واحد فهم اتفضل....
شخص بعد اجتماعنا بيتكلم في الموبايل: وقعوا خلاص وعرفنا هنعمل اي ..
...........................
في منظمة الغابة.....
الصقر : جلالة الملك
الأسد: اتكلم
الصقر : رصدنا تحركات غريبة من مجموعة شباب واحنا شاكين انهم يعرفو احنا بنعمل اي
الاسد: ازاي دا اجتماعنا كان سري ومفيش حد كان غيرنا
الصقر: معرفش جلالتك بس دا ال رصدناه
الاسد: طب تابع كويس واوعي يغيبو عنك حتي لو شوية شباب بيلعبوا راتبهم برضو
الصقر: انا شاكك في حاجة جلالتك ان في شخص سرب النظام
الأسد: يعني في خاين في المنظومة
الصقر: مجرد شكوك جلالتك
الاسد: طيب انصرف انت دلوقتي وتابع كويس
......
نروح لدينا في بيتها قاعدة مع جوزها
دينا: هو انت متجوزني ليه
جوزها : وهو دا سوأل عشان بحبك طبعا
دينا: هههه تحبني هو في الحب دا تعرف اي انت عن الحب من يوم جوازنا في مرة سألتني عامله اي في مرة شوفتني زعلانه ولا فرحانه طول الوقت منشغل في شغلك ال انا معرفش عنو حاجة اصلا في مرة جيت شاركتني حاجة من عندك قولتلي انا عملت كذا وكذا ولما كنت بكلمك كنت تتهرب مني وتقولي شغل بتغيب بالاسابيع ومترفعش سماعة الموبايل تكلمني تتف عليا حتي تعرف جوزها: خلصتي الفيلم الحمضان بتاع كل مرة يلا ريحي دماغك بقا ومتصدعيناش انا ورايا هم ما يتلم
دينا: فيلم حمضان شكرا يااا ..... جوزي
بيسيبها ويطلع
دينا بتروح لابوها وامها
دينا. : انتو لية كدا محدش بيسأل عليا هو انا مش بنتكم لو انا مش بنتكم عرفوني علي الاقل اكون عارفة لية محدش بيسأل عليا حظ عمرة فيكم قالي عاملة اي زعلانه فرحانه ميته حتي كل همكم الشغل لكن تشوفو الكلبة ال سايبينها دي عاملة اي لا مانتو رميتوها خلاص
ابوها: عايزة اي يا دينا اخلصي انا عندي شغل مش فاضي للعب العيال دا
دينا : لعب عيال طيب يا....... بابا وشكرا يا.... ماما اوعدكم مش هتشوفو وشي تاني وانسو ان كان عندكم بنت ولا علي اي ماهو كدا كدا انتو ناسيين
وبتنزل دينا ترجع لجوزها تاني
دينا: طلقني
جوزها : ولو محصلش
دينا: هيحصل كدا كدا انت مش مهتم بيا ف انا مليش لازمة عندك ف علي اي وجع الدماغ طلقني
جوزها: انتي عارفة لو طلقتك ابوكي وامك هيخسرو كتير اوي
دينا: ميفرقش معايا حد اولعو في بعض اوعدكم هتطلقني ومش هتشوف وشي تاني وانسي اني كنت مراتك في يوم من الايام ال انت اصلا ناسي ان انت متجوز
جوزها: هتروحي لأحمد هههههه
دينا بصدمة: .....ا ....ايه
جوزها: انتي فاكرة انا معرفش انتي بتعملي ايه ياروح امك انا مراقب كل حاجة بتعمليها ولما بتروحي الديسكو والشقة ال انتي جايباها
دينا بتاخد نفسها: ميخصكش هروح لمين اروح لأحمد انتحر اسافر حاجة متخصكش
جوزها: انا موافق اطلقك بس اوعدك مش هتشوفي دقيقة راحه بعد الطلاق
دينا: علي اساس اني شوفت الراحة وانا متجوزاك
جوزها: دا آخر كلام عندك
دينا: ايوة
جوزها بيتكلم في الموبايل وبيفتح الاسبيكر : ايوة ياعمي شايف ال بنتك بتعملو عايزة تطلق
ابو دينا: فكك منها بنت الكلب دي احنا مش فاضيين للعب العيال دا هي ناقصة قرف ادي آخرة العيال والقرف
دينا: متشكرة يابابا مش دا قرف ولعب عيال يلا طلقني بقا وريح دماغك من القرف ولعب العيال
جوزها: وانتي مفكرة انك هتاخدي معاكي مليم واحد أو أي حاجة من هنا معاكي
دينا: مش عايزة حاجة من وشك
جوزها: طيب انتي طالق ياشرموطة ( وبياخدها من ايدها بعصبيه وبيجرها لبره وبيقطع اللبس بتاعها وهي تزعق وتصرخ وبيرميها برة في الشارع بلبسها المقطع حتي موبايلها فصل شحن ومش هتعرف تتصرف او تعمل اي وبيت احمد بعيد اوي عن مكانها دا )
دينا بتقف في مكان متدراي لغاية الليل ما بجي عشان تعرف تتحرك ومحدش يشوف لبسها المقطع وهي بتعيط وهي ماشيه
.......
انا واخد هاجر قولت افسح انا وهي شوية م احنا ارتبطنا خلاص قولت لازم افسحها كفاية ال عياط ال كانت بتعيطو
وقفت انا وهاجر بالعربيه في مكان هادي شوية ونزلنا منه كان الليل داخل علينا خلاص( مخك ما يروحش بعيد دي هتبقي مراتي انا وقفت هنا عشان نعرف نتكلم في هدوء شوية )
انا: مبسوطة ياهاجر
هاجر: اووووي انا مش متخيله ال حصل ومش قادرة استوعب ازاي دا يوسف ال كان بيقعد يتريق عليا يطلع بيحبني مش متخيل انا كنت ببقي منهاره ازاي في كل مرة بشوفك وتقعد تتريق عليا
انا: غصب عني منتي فهمتي ال فيها واوعدك هعوضك عن كل دا انا جنبك ومش هسيبك وبيحضنها( حضن عادي عزيزي القاريء دماغك متروحش بعيد)
وهو حاضنها بيسمع صوت عياط حد
انا ؛ هاجر انتي سامعه ال سامعه
هاجر؛ اه في صوت حد بيعيط
انا: طب تعالي نحاول نشوف
هاجر: انا خايفه ممكن حد عامل كمين ويثبتنا
انا: متنشفي كدا يابت انتي معاكي راجل
هاجر: منا خايفة عليك طيب
انا : متخفيش تعالي نشوف الصوت جاي منين
اتمشينا ناحيه الصوت ولقينا قاعدة ورا عربيه ولبسها مقطع ومنهارة في العياط
انا: في حاجة يا أستاذة انا ممكن اساعدك
دينا : لا شكرا مفيش
انا: متخافيش مش هأذيكي انا كنت واقف هنا مع خطيبتي وسمعنا صوت عياطك احنا ممكن نساعدك انا لاحظت انها مكسوفة لان لبسها مقطع قلعت الجاكت وخليت هاجر تروح تلبسهولها وتقف معها
هاجر: خدي ياحبيبتي البسي الجاكت دا استري نفسك بيه وتعالي معانا متخافيش احنا معانا ع عربيه متقلقيش
دينا كانت خايفة تروح معهم لأنها متعرفش مين دول بس مش قدامها حل تاني
قامت دينا وهاجر مسنداها وانا خدتهم للعربيه روحت مشيت بالعربيه وقفت عند بقالة اشتريتلها عصير ومايه وجبتلها حاجه تأكلها كان باين عليها انها محترمة بس اي ال عمل فيها كدا معرفش مكنتش عايزة تاخد العصير ولا عايزة تاخد اي حاجة وكانت بتترجف وهاجر بتحاول تهديها استنيتها تهدي شوية وبعد كدا .....
انا: انتي مين واي ال عمل فيكي كدا
دينا: كانت هتعيط تاني
هاجر: اهدي اهدي احنا هنحاول نساعدك متخافيش قوليلنا اي ال حصل
دينا: بتعيط برضو ومش قادرة تتكلم
انا: طيب خلاص هديها ياهاجر لغاية ما نوصل
خدتهم علي البيت عندي وطلعتها معنا
<<دينا ال بتحكي >>
انا بعد ما جوزي طلقني ورماني برا طلعت الموبايل لقيتو فصل شحن معرفتش اعمل اي مش عارفة اكلم احمد وخايفة حد يشوفني كدا في الشارع قولت ممكن استني لليل بحيث الدنيا ضلمة وصعب حد يشوفني كدا قعدت ورا عربيه في مكان هادي بحيث محدش يشوفني فضلت قاعدة اعيط ومش عارفة اعمل اي لغاية ما سمعت صوت شخص بيقولي في حاجة انا اتنفضت في مكاني معرفش دا مين وعايز اي بس اتطمنت شوية ان معاه واحدة كانت جميلة خالص كنت برضو خايفة وبتنفض من البرد لقيتو قلع الجاكت وخلي البنت ال معاه تغطيني بيه حسيت انو كويس بس عندي شعور بالقلق برضو لما قالي تعالي معنا علي العربيه خوفت اكتر بس قولت كدا كدا بايظة مش هتفرق وفعلا رحت معاه حسيتهم طيبين ومحترمين عرفت ان اسمها هاجر وهو يوسف كانو قلقانين عليا علي الرغم انهم ميعرفونيش ولا يعرفو اسمي حتي ولقيتو وقف عند بقال وجابلي عصير واكل وخلاني اكل مع اني كنت رافضة بس اجبروني ولما سألني انا مين مكنتش قادرة اتكلم خالص وهو أتفهم دا لقيتو طلع بالعربيه معرفش هو رايح فين خوفت منهم برضو بس هعمل اي مش عارفة لقيتو وقف عند بيت وقال لهاجر هاتيها ترتاح شوية انا طلعت معهم وانا لسة خايفة ........
انا : متخافيش انا مطلعك بيتي عند امي واختي يمكن لما تشوفيهم تطمني شوية وتهدي
طلعنا فوق وفتحت الباب كانت أمي قاعدة بتعمل اكل
ازيك ياماما عامله اي .
امي: بخير ياحبيبي ، ازيك ياهاجر ( الموقف دا حصل بعد اجتماعي مع الشلة بكام يوم ف كنت عرفت امي علي هاجر )
هاجر: بخير ياماما
امي: مين دي ومالها بتعيط ليه
انا: كنت واقف انا وهاجر بالعربيه بنتكلم شوية سمعنا صوت بيعيط وحكتلها ال حصل
امي: بركة انك جبتها ياحبيبي ومسبتهاش في الشارع تعالي ياحبيبتي متخافيش
امي خدتها هدتها شوية وهي لما شافت امي هديت شوية ودخلت لاختي عرفتها وهي طلعت قعدت معاها شوية عشا
امي: خشي يا حبيبتي خدي دش استحمي وغيري لبسك دا بدل ماهو مقطع روحي يامنار هاتيلها لبس من عندك ودخليها تاخد دش
<<دينا ال بتحكي >>
انا شوفت امو اتطمنت اوي وهي عاملتني لكل حب كأني واحدة من عيلتها كنت مستنياها تقولو انت اي حد تلاقيه كدا تجيبو البيت بس اتفاجأت لما لقيتها قالت بركة انك جبتها ومسبتهاش لوحدها كنت اول مرة احس اني انسانه وليا قيمة خلوني دخلت استحمي واختو كانت جميلة اوي وجات قعدت معيا علي الرغم انها في 3ث بس يوسف خلاها تيجي عشان يطمنوني احساس كان حلو ان في حد قلقان عليا ........
دخلت دينا تستحمي
امي: متعرفوش حصلها اي واي ال خلاها كدا هي باين عليها انها انسانه نضيفة ومحترمة
انا: حاولت اكلمها بس كانت بتعيط جبتلها حاجة من البقالة عصير واكل وكانت رافضة بس انا وهاجر غصبنا عليها لقيتها لسة خايفة قولت اجيبها هنا يمكن لما تشوفك انتي واختي تهدي
امي: كويس انك جبتها انا بعمل اكل اهو تطلع من الحمام وناكل وبعدين نبقي نشوف اي ال حصلها
طلعت دينا من الحمام اختي كانت اديتها لبس من عندها
امي: اي القمر دا تعالي اقعدي واهدي خالص والدنيا هتتحل انشاء**** يلا ياهاجر انتي ومنار هاتو الاكل يلا عشان ناكل البت شكلها هفتانة ومكلتش حاجة من الصبح
هاجر ومنار جابو نزلو الاكل كانت مكسوفة برضو وهاجر قالت طيب همشي انا واجيلكم بكرا
امي: اقعدي يابت انتي بلا تمشي انتي عبيطة صح قولي انك عبيطة عادي هنصدقك والبنت ضحكت لأول مرة من ساعة ما شوفناها
امي: ايوة اضحكي كدا مفيش حاجة مستاهله
هاجر: معلش ياماما همشي انا
امي: لو مشيتي مش هجوزهولك
هاجر : مش عايزة
امي: طيب براحتك متبقيش تروحي لنور تعيطي بعد كدا
هاجر: لا لا خلاص انا بهزر ياست الكل
امي: طب يلا اقعدي كلي
هاجر: حاضر
امي : يلا ياحبيبتي انزلي انتي كمان ومتقوليش مش قادرة وتعملي مكسوفة انا زي امك ويوسف اخوكي الكبير أو الصغير معرفش عندك كام سنه وهاجر اختك ومنار اختك برضو مفهاش كسوف انزلي يلا
امي غصبت عليها تنزل تاكل وفعلا كلت وكانت ساكته طول الوقت وامي واختي وهاجر بيحاولوا يفكوها وانا ساكت سايب امي تتعامل معاها
<< دينا ال بتحكي>>
كنت مستغربة منهم ومن اهتمامهم خلوني ادخل اخد دش واخت يوسف جابتلي من لبسها كان صغير عليا شوية بس مش باين انو صغير عليا
ام يوسف حاولت تفكني كتير ولما قالتلي انا زي امك كنت هقولها لا انتي احسن من امي بكتير امي متجيش جنبك حاجة بس كنت ساكته كانو بيحاولو يفكوني من ال انا فيه ويوسف مكنش بيتكلم عشان متكسفش وكان سايب اختو وامو وهاجر يكلموني وامو غصبت عليا اكل وانا بصراحة كنت جعانه اوي والكل كان طعمو حلو .....
انا : الحمد**** خليكم كدا وانا هعملكم شاي
منار: اقعد هعمل انا
انا: لا خليكم معاها وسيبوني
حد هيشرب حاجة غير الشاي محدش اتكلم يبقي ملو شاي .
شربنا الشاي وهدينا وهي هديت شوية مكنتش بتتكلم برضو بس كانت بتضحك شوية
انا: اكلنا وشربنا قوليلنا بقا اي ال عمل فيكي كدا وأهم حاجة قوليلي اسمك اي عشان انا مش عارف انادم عليكي
كلهم ضحكو
دينا: اسمي دينا
امي: طب مانتي صوتك حلو اهو واسمك احلي اومال ساكته ليه بقا
انا: يلا يادينا احكيلنا
دينا: الأول انا مش عارفة اشكركم ازاي علي ال انتو عملتوه معيا انا اهلي معملوش معيا كدا شكرا يايوسف وهاجر ومنار وشكرا ياطنط
امي: طنط اي يابت انتي قوليلي ياماما عادي
دينا: شكرا ياماما
دينا : صدقيني انتي احسن من ماما انتو لو عرفتو امي بتعمل معيا اي هتقولو انها مش امي بجد
امي: اي ال حصل
دينا: انا بابا صاحب شركات كتير جوا وبرا مصر وماما شريكة معاه ليا اخين
كل اخ فيهم عايش حياتو ومحدش بيسأل علي حد امي بتعاملني باحتقار من صغري كنت بقول انها خايفة عليا بس لما كبرت مغيرتش طريقتها برضو بابا مكنش مديني اي اهتمام كانت الدادة هي الوحيدة ال بتعاملني كويس كنت بذاكر ودرست برمجة ودرست لغات كتير وعندي معرفة بحاجات كتير و معرفتش اكون صداقات كتير ملقتش اهتمام من حد في عيلتي ولقيت شخص جيه واتعرفت عليه ولقيتو مهتم بيا حبيتو لاني عايزة اهتمام واتجوزني بس بعد الجواز بأسبوع نسي انو اتجوز وبقا يقولي كل شوية عندي شغل وكان بيغيب بالشهور يقولي عندي شغل ومبيرنش حتي يتف عليا وسايبني طول الوقت لوحدي ولما بيجي طول الوقت يا اما ينام يا اما مكالمات يا اما يقولي هطلع مع اصحابي ولا مرة فكر يهتم بيا بعد الجواز بس بعدها بفترة عرفت انو بابا خلاه يتجوزني عشان يعملو شراكة بينهم وبابا قالو انت هتهتم بيها شوية عشان تتعلق بيك وهو عمل كدا انا سمعتو بيكلم حد ويقولو كدا كنت ببقا قاعدة لوحدي كنت يستغل الوقت في الدراسة واتعلم حاجات جديدة جيه وقت قولت انا لازم اطلع وبقيت انزل اروح الديسكو اقعد شوية وامشي ولاحظت كل كل ما اروح الاقي شاب قاعد لوحدو زيي قولت اروح اتعرف عليه وفعلا اتعرفت عليه وعرفت عنو حاجات كتير وبقيت انزل اقابلو انا وهو كنا شبه بعض في حاجات كتير يعتبر كنا لوحدنا هو ملهوش غير امه والشغل واتعرفنا اكتر علي بعض وهو عرفني علي امه كانت ست طيبة وحبتني اوي كان اسم الشاب احمد وحكت دينا قصة احمد ال هو قالهالها ..... وانا حبيتو وهو حبني لاننا كنا محتاجين اهتمام ولقينا بعض لقيت فيه ال مش عند حد من عيلتي ولا عند جوزي قولت خلاص طفح الكيل روحت لجوزي قولتلو عايزة اتطلق وحكيت دينا ال حصل مع جوزها قبل ما يرميها برا وبعد كدا رحت لبابا وماما وحكت ال حصل .... بابا بيشتمني وامي بتستهزء بيا وجوزي ولا هو هنا اصلا انا مش فارقة معاه رجعتلو تاني واتفاجأت انو عارف اني بحب أحمد وبقابلو بس مفرقش معيا قالي لو طلقتك مش هتطولي حاجة من هنا وهخلي حياتك جحيم وانا اصلا مكنتش عايزة حاجة منو طلقني وخدني من ايدي وجرجرني علي السلم وقطع هدومي ورماني وقبلها كلم بابا وبابا قعد يشتم فيا ويقولو مش ناقصة قرف ولعب عيال حسيت نفسي رخيصة اوي للدرجادي بابا بايعني
بعد ما رماني في الشارع قولت ارن علي احمد يجيلي بس لقيت الموبايل فاصل ومعرفتش اعمل اي كنت خايفة حد يشوفني باللبس المقطع قولت استني لبليل في الضلمه واحاول امشي اروح اي مكان مكنش معيا فلوس ولا حاجة فضلت قاعدة ورا العربيه لغاية ما **** بعت يوسف وهاجر ليا
خلصت دينا كلامها وقعدت تعيط
امي خدتها في حضنها وقعدت تهديها وتقولها خير خير ياحبيبتي احنا هنا اهلك
انا: طيب انتي عندك كام سنه
دينا: 32
انا : طب كويس اوي انا كنت محتاج اخت اكبر من ومنار برضو انتي هنا اختي وهاتي موبايلك هشحنهولك
امي: كلمي أحمد دا يجي يشوفك تلاقيه قلقان عليكي بس مش هياخدك من هنا غير لما يتجوزك انتي بنتي من انهاردة
انا : انتي هتنامي مع منار في الاوضة لغاية ما انزل اللبس بتاعي تحت في البدروم وبعدين هتاخدي الاوضة دي وانا هنام في البدروم
دينا: لا لا انا هي يوم بس وهمشي متتعبش نفسك صدقوني انتو احسن ناس انا شوفتها وكام نفسي عيلتي تبقي زيكم
امي : يوم اي انتي اتجننتي انا بقولك هتبقي بنتي والبيت دا بيتك جزرة وقطمها جحش
دينا: صدقوني مش هينفع
امي: لا ياحبيبتي هينفع ولو مكسوفة نن يوسف نمشيه عادي مش مهم دا ولد يعني هيحصلو اي
دينا: لا ولا يمشي ولا حاجة انا كفاية وقفتكم جنبي
امي: خلاص بقا متتعبنيش هتروحي لمين يعني احمد ماهو غريب برضو لما يتجوزك يبقي ياخدك من هنا غير كدا لا مفهوم
دينا : حاضر بس يوسف خليك في اوضتك وانا هنام مع منار
انا: ياستي متعوليش الهم البدروم تحت متوضب كويس ومفروش بكرا الصبح انزلك تشوفي البدروم
امي : خلاص يادينا بقا متتعبيناش ويلا يابت قومي اغسلي المواعين شغلي نفسك شوية
دينا قامت فعلا وهتروح للمطبخ
امي: تعالي هنا يابت المجنونة رايحه فين
دينا: هغسل المواعين
امي: يابت اقعدي انا بهزر معاكي
دينا: عادي هغسلهم
امي: اقعدي يابت اسكتي وانتي يامنار يلا خشي ذاكري مش ريحتي شوية يلا غوري
هاجر: طب هستأذن انا ياماما وهجيلكم بكرا انتو القعدة معاكم متزهقش بصراحة
انا : هروح اوصلها انا واجيلكم ...........
.........
خالد : ههههههه الفار وقع في المصيدة..........

الي اللقاء في الجزء الخامس<<برمجة>>

الجزء الخامس
وقفنا الجزء الفات بعد ما خالد بيكلم حد بيقولو الفار وقع في المصيدة ياتري خالد بيخون يوسف وبيعمل عليه لعبة ولا اي دا ال هنشوفو في الجزء دا






خالد : هههههه الفار وقع في المصيدة ....
بيشو : ههههه لا ومفكر اننا هنساعدة عبيط
جورج : بس الخطة بتاعتي وعرفت اوقعة ويبلع الطعم زي الأهبل
خالد : طيب اي ال بعد كدا
جورج:خطة استنزاف العدو هنلعب معاه ونديلو الأمل وبعد كدا ناخد منو الأمل تاني
بيشو: منعمل معاه مذبحة القلعة علي طول
جورج: اي دا احنا لازم نتسلي لو موتناه علي طول مش هنلاقي حد تاني نتسلي بيه والدنيا هتبقي ممله
مصطفي : طب هتموتوه ولا هتسيبوه كدا نتفيج عليه ( مصطفي الدغ في الراء)
خالد: لا ياعم مقدرش اقتل روح
جورج: ياخالد دا فار يلا قول انك خايف منو
خالد: لا ياعم انا بقرف
بيشو: احنا نستخدم معاه مذبحة القلعة ياعم واخلص
انا لسة واصل عندهم : نستخدم معاه طريقة نابليون لدخول عكا
خالد: انتو عندكم امتحان تاريخ بكرا وجايين تستظرفو صح قولو اذاكر معكم
انا: او ممكن نستخدم طريقة عمل اللانشون ونستفاد بالبروتين بتاعو برضو
مصطفي: فكية عبقيية ( مصطفي الدغ فى الراء )
مصطفي : خخخخخخخخ مخلاص ياعم ذليت امي الدخ في الخىة الدغ في الزفت عيفنا ياعم اني الدغ في الزين من غيى النقطة
😂😂😂😂😂
ضحكتنا ياض يامصطفى احسن حاجة فيك الدغة دي
مصطفي: بلا لدغة بلا زفت ياعم انا ماشي سلام
انا : خد هجبلك سندوتشات
مصطفي: مش عايز
انا: من عند كبدة الفلاح
مصطفي: وهات معاك طحينه
انا: 😂 مش كنت ماشي غور ياعم امشي انا هعزم بيشو وجورج وخالد
مصطفي : يااه عليك دانا بهزي ( مصطفي الدغ في الراء وكتبتها عند فيك)
مصطفي : اكتب ياعم بس مسيىك هتقع
انا: مكتبتهاش المرة دي اهو ابسط ياعم
مصطفي: اخويا ياعم هاتلنا اكل بقا
انا: انت صدقت
مصطفي: خخخخ اطلب اكل عشان مفشخكش
انا: تفشخ مين انا امحيك من القصة خالص
مصطفي: متقديش تعملها
انا: بقا كدا طيب
...
رايحين انا والشلة نعزي
انا :البقاء *** **** يعزيكم مصطفي كان اخ عزيز عليا اوي **** يرحمه
ابو مصطفي: اخر كلمه قالهالي قول لاصحابي اني بحبهم اوي 😢
انا بدأت ادمع : واحنا كمان يا مصطفي بس انت السبب في طول لسانك دا
خالد: خلاص ياجو متزعلش نفسك هو في مكان احسن
انا: كنت مجهزلو مشاهد كتير في القصة 😢 يلا عشان يطول لسانو عليا تاني
......
ها اي رايك يامصطفى اعتمد الجزء دا حاسو جامد فشخ والقارئ هيتأثر فيها
مصطفي : لا مش حلو مش هتلاقي حد يسد الفجوة ال انا سبتها
انا: هلاقي حد وهخليه مكانك
مصطفي: لا ياعم خلاص ولا تلاقي حد ولا حاجة انا موجود ولساني اهو سكت
انا: ناس تخاف متختشيش وعلي الرغم من كدا هطلبلكم اكل ياعم
مصطفي: اخويا التنين
خالد: اخويا الدباح
جورج: اخويا ابو الهول
بيشو: اخويا محمد علي ال هيعملنا مذبحه القلعة
انا : اخواتي الممالك ال هيتعجنو في القلعة
طلبتلهم اكل واكلنا احنا متعودين ان اي حد ممكن يعزم الباقي عادي متعودين علي كدا يعني .....
نروح عند احمد ...
احمد : طب هتكون راحت فين روحتلها الشقة مش موجودة موبايلها مقفول
ام احمد: اهدا يابني تلاقيها نايمه وموبايلها فاصل شحن
احمد: نايمه اي يا امي بقولك من الصبح برن موبايلها مقفول طب هتكون راحت فين اتخطفت طيب جوزها عرف انها بتمشي معيا طيب مانت بتضحك عليا كل دا
ام احمد : اهدا يابني خير خير ممكن تكون في مشكلة بكرا الصبح ابقي ارجع كلمها تاني
احمد: مش هقدر انام غير لما ترد عليا مش هيجيلي نوم اصلا
ام احمد: طيب روحتلها الاماكن ال هي بتروحها
احمد : مسبتش مكان غير لما روحتو هي للأسف مقالتليش عنوان فٌيلتها كنت رحتلها
ام احمد : طيب استني للصبح وإنشاء **** هتفتح موبايلها انت متعرفش ظروف الناس
احمد دخل اوضتو وكل شوية يرن وبرضو الموبايل مقفول هو مش عارف يعمل اي ودور عليها في الاماكن ال بتروحها فضل صاحي للصبح وموبايلها مقفول برضو لغاية ما غلب عليه النوم
........
في الشقة عند دينا وامي
دينا: بجد انا بشكركم انا مش عارفة اعمل اي اردلكم الجميل دا
امي: روحي اغسلي المواعين
دينا: حاضر
امي : يابت انتي مش بتتعلمي غير كدا انا غسلت المواعين اصلا هتغسلي اي
دينا: تؤ تاني مرة دي المرة الجاية مش هقع فيها ههه
امي: و**** انتي عسل، بصي يادينا عشان تردي الجميل يبقي تقعدي معنا هنا انتي بقيتي بنتي ممكن تكوني مستغربة انا ازاي بكلمك بالثقة دي مع اني معرفكيش بس انا اتعاملت مع ناس كتير أشكال وألوان عرفت عيون كل واحد بتقول اي ونظرات كل واحد بتقول اي وطريقة كلام كل واحد بتقول اي وانا بثق في نفسي غير ان يوسف كلمني وقالي انك غلبانه وانو محتاج اخت كبيرة معاه وانا بثق في ابني ومتخافيش من يوسف ابني انا مربياه كويس ولما تقعدي معاه وتتعاملي معاه هتعرفيه
دينا: صدقيني ياماما مش عارفة اقولك اي انتي جاوبتي علي اهم سوأل كان في دماغي
امي: كنتي خايفة من يوسف
دينا: لا يوسف هو ال جابني هنا لو هو عايز حاجة غلط مكنش جابني هنا اصلا
امي: اومال سوأل اي
دينا: انكم واثقين فيا جدا ومتمسكين بيا
امي: انا شوفت ناس كتير واتحطيت في مواقف كتير وعارفة شعور التاس بيبقي ازاي وانا قلبي ارتحلك
دينا قامت حضنت امي وقالتلها ياريت كل الأمهات زيك وزي طنط مامت احمد انا **** رزقني بيكي وبعيلة جديدة يكوني سندني انا مبسوطة معاكم
منار طلعت من السجن ( اقصد الاوضة ال بتذاكر فيها)
اي الاحضان دي انا ابتدي أشك فيكم
امي: غوري يابت ذاكري انتي مش بتقعدي علي الكتاب شوية
دينا: سيبيها تريح شوية ، منار لو في حاجة واقفة معاكي في المنهج قوليلي انا بعرف اشرح وبحب مواد ثانوي
منار: بجد
دينا: اه وانا دارسة طرق لتسهيل المعلومة لو عايزة مساعدة عادي
منار : الجزء دا في الكيمياء مش عارفة افهمو وسمعت كذا مدرس مفهمتش برضو
دينا : دا بس ولا في حاجة تاني
منار : وفي جزء في الأحياء والفيزياء
دينا: طب انتي بتعملي اي دلوقتي
منار : بذاكر انجلش
دينا: طيب هاتيلي الكتب وقوليلي الجزء ال مش فاهماه وادخلي خلصي الانجلش ولما تخلصي هفهمك دول
منار : ماشي ( دخلت منار تجيب الكتب وقالتلها الأجزاء ال مش فاهماها ودخلت تكمل مذاكرة)
امي: علي **** تفهم منك اصل دي دماغها بايظة اخاف تبوظلك دماغك انتي كمان ههههه
دينا: لا متخافيش هخليها تفهمهم بطريقة. سهله وحلوة
خلصت منار الانجلش وطلعت لدينا تفهمها ال كان واقف معاها
بدأت دينا معاها وقعدوا وقت كبير تذاكرلها وفعلا منار فهمت كويس ودينا مسبتهاش غير لما فهمتها وحلت عليها
امي كانت مبسوطة بأن دينا اندمجت معاهم وبقت تتعامل عادي عدي اكتر من شهر ودينا كانت انشغلت مع منار في مذاكرتها وانها بتحضر المنهج وبتذاكرو كويس ونسيت موبايلها خالص دماغها كانت مع منار وهي حبت العيلة دي وأنهم مهتمين بيها حتي يوسف هي كانت شايفاه اخوها بجد وكانو بيتكلموا مع بعض عادي ويهزرو مع بعض وجبلها لبس وهي كانت فرحانه نسيت كل حاجة موبايلها وحياتها ال فاتت لأنها لقيت ناس مهتميين بيها ف مش محتاجة الموبايل وعدا اكتر من شهر. وانا بنزل مع هاجر شوية ونتجمع شوية بس معرفتش الشلة علي دينا لان مجتش فرصة بس عرفتها علي نور لأنها بنت عمتي وزي اختي بالظبط وهاجر طبعا عارفاها وبقيو اصحاب جدا
انا دخلت الاوضة في يوم : دينا انتي مفتحتيش موبايلك من ساعتها يخربيتك الواد تلاقيه مكتئب لدلوقتي اكتر من شهر تنسي الواد دانتي مفتريه بقا
دينا: يلهوي انا انشغلت مع اختك في مذاكرتها ونسيت خالص حبكم واهتمامكم بيا نساني كل حاجة انا مش عارفة هعمل اي اكلمو ولا اسيبو وانساه وهو ينساني وخلاص كدة
انا: كلميه يادينا متسيبيهوش هو محتاجك اكيد وامو وصتك عليه
دينا : مش عارفة اكلمو ازاي

احمد في الوقت دا كان منهار ومكتئب مكنش عارف هي نسيتو ولا ماتت ولا حصلها اي كانت بتضحك عليه وواخداه تسليه ولا اي ال حصل معاها كل يوم يروحلها الشقة ميلاقيهاش عدي اكتر من شهر وهو كان خلاص بيطلع من
الاكتئاب واحدة واحدة
نرجع عندي انا ودينا
انا :نعملو مفاجأة
دينا: ازاي
انا: هاتي رقمو كدا
ودينا اديتلو الرقم وقولتلها اقفلي موبايلك او اعملي وضع طيران
دينا: ليه
انا: انجزي بقا و هتشوفي
دينا عملت كدا
انا رنيت عليه
رد بسرعة فكرني دينا
انا : اهلا احمد معايا
احمد: اه انا
انا : طيب حضرتك هيتبعتلك لوكيشن دلوقتي هتيجي عليه دلوقتي ولما توصل هتفهم كل حاجة
احمد : لا فهمني دلوقتي
انا: يافندم حضرتك مطلوب في شركة عقارات في الإمارات بس لازم تعمل انترفيو هنا الاول مستني اتصال من حضرتك انك وصلت اللوكيشن
احمد: تمام يافندم مسافة السكة
احمد قال لامو المكالمه ونزل يمشي علي اللوكيشن
نيجي عندي
بصي انا هدخلو الصالة هقعد معاه هو هيتفاجأ انها شقة عادية هقولو اقعد اتفضل وصاحب الشركة جاي هتكلم معاه شوية واول ما اقول اتفضل يا فندم تدخلي علي طول وامي هتكون معاكي تمام فهمت امي واختي علي كدا واستنين اتصال احمد انو وصل
احمد: الو يافندم انا وصلت علي اللوكيشن
انا: طيب في عمارة قدامك مكتوب عليها ....
احمد ؛ ايوة يافندم
انا: اطلع فيها للدور الرابع
احمد كان مستغرب بس طلع عادي وخبط
انا فتحتلو: انت احمد
احمد: اه انا
انا : استني ثواني وجبت الموبايل رنيت عليه لقيت موبايله بيرن فعلا
طيب اتفضل اتفضل هتقعد هنا لغاية ما الباشا يجي بنفسو.
احمد كان مستغرب ومكنش فاهم حاجة دماغو كانت مقفلة بسبب الاكتئاب ال فيه
انا دخلتلهم جوه قولت لدينا هو برا اهو دقيقة وهقولك تطلعي وانتي يا ماما معاها
انا طلعت لأحمد وقعدت اتكلم معاه دقيقتين كدا وبعدين قولتلو الباشا جاهز ركز عشان ممكن تتنقل ١٨٠ درجة
اتفضل ياباشا : دينا طلعت للصالة ووقفت قدام احمد وبصتلو وابتدت تعيط واحمد لسة مش مستوعب ال بيحصل دا بجد هي قدامه ولا دي شبهها دماغه كانت بتودي وتجيب ١٠٠ سوأل جيه قدامه اتسمر مكانو ومش عارف يقول حرف الاتنين بيعيطو وانا واقف في النص بشوفهم ومتأثر بيهم اوي الصراحه
دينا بصتلي وبصت لأمي وقالتلنا ممكن احضنو حضن صغير
امي ضحكت وانا قولتلها صغير بس عشان انا اتاثرت بس غير كدا كان لما تشوفي حلمة ودنك انا قولت كدا ولقيتها حضنتو وهو حضنها اوي وقعد يقولها اي ال حصل بعدتي ليه
انا: خلاص يا حبيبي انت وهي انا قولت صغير بس مش واقف بقرون انا هنا اوعي ياعم يلا يابت لمي نفسك
بعدو عن بعض وهديو شوية
انا: اهدا وخد اشرب العصير دا وهنحكيلك ال حصل
<< احمد بيحكي>>
اديلي شهر كل يوم بحاول ارن مقفول مكنتش عايز افقد الامل انا حبيتها بجد كنت شايفها اختي وصاحبتي ومراتي وكل حاجة كنت اتعلقت بيها حسيتها شبهي وهي محتاجاني ولاني مكنتش اعرف ناس كتير ف تعلقي بيها جيه بسرعة وكان تعلق قوي مش سهل انها تبعد كدا ولما المكالمة حت كان رقم غريب كان نفسي تطلع هي وتكون اشترت خط جديد وبتكلمني بس لما سمعت صوت واحد زعلت لقيتو بيقولي شركة في الإمارات استغربت اوي هو ليه ببكلمني انا اصلا بس قولت مفهاش حاجة نجرب ولو حد بيهزر مش مشكلة يبقي طلعني من مود الزعل شوية رحت المكان ولقيت عمارة عرفت انو حد بيستهبل ولو رنيت دلوقتي هيكون قفل الموبايل بس قولت ارن اشوف اتفاجأت انو رد وقالي اطلع في العمارة دي طلعت علي طول معرفش رجلي كانت واخداني علي فوق ليه خبط وفتحلي حسيت لوهله انو بيتكلم جد ولما قال اتفضل ياباشا ولقينا قدامي اول لحظة معرفتش هي مين دي بعد كدا ابتديت استوعب دي هي مكنتش قادر اتكلم لساني حسيتو اتشل ودماغي فيها مليون سوأل وانا بعيط وهي تعيط ولما لقيتها بتبص للجنب وبتقول ممكن احضنو حضن صغير مكنتش فاهم هما مين دول اصلا مفوقتش غير لما لقيت الشخص دا بيبعدها وبيقول اوعي ياعم انا مش بقرون ....

انا: اهدا كدا يا عم احمد روق أعصابك وكل الأسئلة ال في دماغك هتتجاوب كلها متقلقش ....
امي بتحاول تفك الدنيا : اي يا احمد اتعلقت بيها من اسبوعين بس اي شغل المراهقة دا
انا : قوليلهم اومال لو قعدو مع بعض اكتر من كدا كانو عملو اي
اختي: اي الناس العيوطة دي
دينا ابتدت تضحك : رن علي هاجر تيجي تكمل كومنتاتكم يلا
ضحكنا كلنا ما عدا احمد ال مش فاهم حاجة
احمد: انتو مين
انا: روق كدا هاتيلو عصير يامنار
امي: مهو قدامو عصير اهو انت أعمي ياض
انا: ياست انا قولت اقول اي حاجة وخلاص بعدين في واحده تقول لابنها ياض
امي : بس بس بس انت هتقلبها دراما
احمد: طب ممكن حد يفهمني في اي
انا مستني دينا تقول حاجة بس لقيتها ساكته فهمت انها عايزاني انا اتكلم
انا : بص ياعم احمد ّ... وحكيت كل حاجة قالتهالنا دينا ...
احمد : طب وليه مكلمتنيش قولتيلي
انا: انت باين عليك مش مركز في القصة منا قولتلك موبايلها كان فاصل
احمد : وموبايلها فاصل اكتر من شهر
دينا : يوسف ممكن اتكلم ؟
انا ببتسم: اتكلمي
دينا : يا احمد انا لما جيت هنا هما عاملوني باهتمام كاني بنتهم محسسونيش اني غريبة او جايه من الشارع يوسف كان اخ ليا واكتر طول الشهر دا وكان بياخد رأيي في حاجات كتير وكان بيجبلي كل حاجة انا عايزاها وماما بتعاملني احسن معامله ومنار كانت بتتكلم معيا علي اساس اني اختها وبتاخد رأيي وبتخليني اشرحلها حتي هاجر كانت بتيجي كل يوم تقعد معيا وتتكلم معيا اكتر من يوسف كمان محستش منهم ولا مرة اني غريبة ولا حد قالي كلمه تجرحني اندمجت معاهم مكنتش عايزة حاجة تاني اهتمامهم نساني نفسي مكنتش عايزة الموبايل في حاجة ولا عايزة اعمل حاجة غير اني اتكلم معاهم واحس اني عايشة مع بني ادمين انا بابا وماما الحقيقيين عمرهم ما عاملوني كدا ولا جوزي حتي هما عوضولي النقص ال كان موجود في حياتي انت كنت في بالي دايما بس مكنتش عارفة هكلمك ازاي او هقولك اي ولولا يوسف هو ال قالي كلميه وقالي نعملها مفاجأة وكلمك وجيت سامحني يا احمد انا اسفة حقك عليا وبتبدأ تعيط ،...
امي: بااااس مصدقنا خلصنا مش هنعيط تاني خلاص هوووس كفاية
احمد: وانتي كمان سامحيني اني قصرت معاكي ويلا لمي هدومك وتعالي معايا
انا: تروح فين انت اتجننت
احمد: لا هاخدها معايا انا متشكر ليكم خالص علي ال عملتوه معاها يلا يا دينا
امي: وهو انت مين عشان تاخدها من هنا، انت جوزها ؟ لا .. اخوها ؟ لا دينا هتفضل هنا لغاية ما تتجوز ولو مش هتتجوز مش مهم اديها قاعدة معانا
احمد: انا هاخدها معيا ونتجوز وهتقعد معايا ولا اي رايك يا دينا
دينا: تيجي تطلبني من يوسف الأول
انا فرحت انها قالت كدا انا فعلا كنت اتعلقت لدينا كأنها اختي الكبيرة محستش في مرة من ساعة ما جت انها غريبة وانا ولا مرة حسستها انها غريبة
احمد: خلاص ماشي تخلص شهور العدة وهاجي اطلبها منكم بس هتلاقوني جتلكم كل شوية
انا: تنور بس لو انا مش موجود مش هينفع معلش
احمد: انا بفهم في الأصول عيب عليك
احمد: هكلمكم بجد بقا ، لما شوفت دينا هنا مكنتش عارف اي ال انا فيه واي ال حصل ولما حكيتولي ال حصل اتدايقت وقولت هي ازاي قاعدة عند ناس غريبة ومش فارق معاها بس لما شوفت حبكم ليها وطريقة كلامكم معاها ومعيا ولما هي قالت تيجي تطلبني من يوسف فهمت هي ليه قاعدة كدا وانا عارف انها اتعلقت بيكم ودا لأنها كانت محتاجة الاهتمام دا وانا بشكركم بجد انا انهاردة كسبت عيلة جديدة وصاحب راجل بجد يوسف انا معرفش دينا حكتلكم همي ولا لا بس انا برضو كنت محتاج عيلة كبيرة وأصحاب انا مليش غير امي ودينا لما دخلت حياتي غيرت فيا حاجات علي الرغم ان الوقت قصير بس ممكن محدش فيكم يفهم شعوري لاني حياتي اغلبها كنت وحيد مليش حد
انا: وانا كسبت اخ جديد وصاحب جديد
امي : طب يلا نتغدا كلنا بقا كفاية كلام
احمد: اعذروني همشي انا عشان امي قاعدة لوحدها
انا: هنتغدا مع بعض خلاص امي قالت كلمة مترجعش
احمد: خلاص عشان خاطر ماما بس
اكلنا واتغدينا واتعرفت علي احمد اكتر ودينا كانت مبسوطة اوي
دينا بتكلمني بصوت واطي
دينا : يوسف ممكن تخليني اروح اشوف مامته أصلها وحشتني اوي
انا: بس كدا انتي تؤمري
انا : احمد ممكن تجيب الست الوالدة عشان دينا عايزة تشوفها واحنا كمان عايزين نتعرف عليها بعد اذنك يعني
احمد: حاضر بكرا بالليل هجيبها واجي استأذن انا
نروح مع احمد البيت
أحمد : ماما ياماما
ام احمد: اي يا حبيبي في اي
احمد : لقيت دينا يا ماما لقيتها
ام احمد لقيتها فين واي ال حصلها وليه بعدت
احمد. : لما رحت اعمل الانترفيو ال قولتلك عليه ....... وحكالها احمد كل ال حصل .
ام احمد: الف بركة يابني أنهى طلعت بخير انا فرحتلها صدقني هي شافت كتير و*** بيعوضها ..احمد انا عايزة اشوفها
احمد : هاخدك بكرا ونروحلها حاضر
عدا اليوم عادي يوسف راح قعد مع الشلة شوية ودينا ذاكرت لمنار وعدت الدنيا عادي
تاني يوم......
الصبح رحت جامعتي واحمد راح شغلو وعدا الصبح من غير أحداث
بالليل بقا
أحمد: الو ايوة يا يوسف انا جايب امي وجايلك دلوقتي
انا: تنورنا انت ومامتك
وصل احمد هو وأمة عند يوسف
دينا اول ما شافت أمة اخدتها بالحضن
دينا: وحشتيني اوي ياماما
ام احمد: وانتي اكتر يابنتي متعرفيش انا كنت زعلانه قد اي لما اختفيتي الحمد**** انك بخير
امي بتطلع من المطبخ : اي دا اي دا فوزيه ازيك ياختي عاملة اي
ام احمد : اي دا سعاد لا لا انا بحلم كدا عاش من شافك ياحبيبتي انا بقول برضو الجدعنه دي متجيش من ناس كتير
انا ودينا واحمد ومنار واقفين مش فاهمين حاجة
امي: مالكم مبلمين كدا ليه فوزيه دي كانت زي اختي واكتر بس الزمن فرقنا هي اتجوزت وانا اتجوزت وكل واحد انشغل مع حياته ياااه علي الزمن وحشتيني اوي يا يافوزيه
فوزيه : وانتي اكتر ياسعاد كنت عايزة اكلمك كتير بس مكنتش عارفة اوصلك ازاي واهو اتقابلنا تاني سبحان ****
انا واحمد ودينا ومنار لسة واقفين مبلمين
فوزيه : انتو واقفين كدا لية
امي: سيبيهم سيبيهم
فوزيه : انا مش عارفة اقول اي بجد يعني اجي عشان اشوف دينا ال وحشاني واشوفها واشوف كمان صاحبة عمري انا كدا مش عايزة حاجة تاني من الدنيا غير اني اشوف احمد متجوز ومبسوط
سعاد: **** يطول عمرك وتشوفي احفادة كمان
فوزيه : احفادي مرة واحدة لا كفاية اني اشوف عيالة بس
انا: بقولك يا احمد تعرف تلعب بلايستيشن .
احمد: يعني بسيط
انا ؛ طب تعال نلعب شوية وسيبهم مع بعض
حوار بيني وبين احمد
انا : علي فكرة انا عارف انك مستغرب ال حصل واحنا ازاي قبلنا دينا وخليناها من العيلة
احمد: لو قولتلك اني مش مستغرب هكون بضحك عليك بس بحاول احسس نفسي او عادي
انا: بص كل الفكرة اننا بنحاول منعملش عداوة مع حد واحنا متسامحين مع نفسنا وبنصدق احساسنا. بالذات امي . امي طالما احساسها قالها حاجة بتمشي وراه كان صح كان بها كان غلط مش مشكلة بس هي واثقة في احساسها ودينا من لما جت هنا وامي مبسوطة بيها ودينا مبسوطة انها وسطينا لان دا ال هي عايزاه محتاجة اهل وعيلة وسطيها وهي لما لقيت كدا نسيت نفسها وانت اكيد مش هتزعل منها وخلي بالك انا مش هسمح انك تاخدها لمكان غير لما تتجوز وعلي فكرة هي حكتلي ال حصل بينكم في أول مقابلة حكيتلي انا بس وكانت زعلانه من نفسها بس هي حبتك بجد وهي حكيتلي لما حسيت اني اخوها وبخاف عليها وهي بجد اختي مش كلام بس ولما حكيت كانت ندمانه لأنها عايزة كدا بس في الحلال اتمني تكون فاهمني يا احمد
احمد: انا مصدقك في كل كلمة انت قولتها انا فعلا شوفت حبكم ليها في عيونكم وفي تعاملكم وشوفت احترامها ليك واستاذنتك قبل ما تتكلم وقالتلي تطلبني من يوسف الأول انا فرحت. بيكم انكم احتوتوها كنت هكون زعلان لو اتجوزتها وبقيت انا وهي لوحدنا وملناش عيلة او اصحاب انت بقيت صاحبي وانا احترمتك جدا وحاجة تاني مفرحاني ان امك طلعت تعرف امي
انا: شوية ونطلع اعرفك علي باقي الشلة بتاعتي
احمد : تمام يا قريبي
انا: يلا نلعب بقا ورينا لعبك ياعم ولا مش فالح غير في العياط بس .
احمد: هحط عليك تعال.......
نسيبهم يلعبو ونطلع لبرا نشوف لقاء الاحباء.
امي : ازيك يافوزية مكنتش اعرف ان عندك راجل اهو انا بقول برضو الاحترام دا ميجيش من ناس كتير
فوزيه: تسلميلي ياحبيبتي وانتي يادينا كدا تنسينا بالسرعة
دينا: سامحيني ياماما حقك عليا معلش انا اسفة
امي: جرا اي يافوزية مهي قالتلك ال حصل
فوزية: انا بكلم بنتي اسكتي انتي (وبتضحك )
امي: ماهي بنتي برضو
منار : دينا ممكن تفهميني الجزء دا
دينا : بس كدا طيب بعد اذنكم هروح افهمها الجزء دا واجي .
دخلو الاوضة ال بتذاكر فيها منار
منار : بصراحة انا فاهماها بس عايزة اكلمك في حاجة
دينا: في اي احكي يامنار
منار: هو انتي ممكن تسيبينا بجد انا مصدقت بقا عندي اخت اتكلم معاها واحكيلها مشاكلي يوسف مهما كان قريب مني بس اغلب وقتو مع اصحابو
دينا: اهدي ياحبيبتي متخافيش انا مش هسيبكم انتو عيلتي
منار : طب يلا فهميني بقا
دينا: انتي بتتحولي يابت انتي مجنونة صج قولي قولي عادي
منار: دانتي اتعديتي من ماما اوي
دينا: ياريت اكون زيها
منار: يلا ياختي فهميني خليني اخلص
دينا بتشرح ل منار ملناش دعوه كلام كبير علينا نطلع للأحباب
فوزية : ي*** يحببهم في بعض انا مش عارفة ازاي بيندمجو مع بعض بالسرعة دي
امي: بقولك يافوزيه متسيبك من الشقة بتاعتك دي وتاخدي شقة هنا يكونو العيال قريبين من بعض وفي شقق كتير موجودة
فوزيه : مش عارفة ممكن اشوف احمد الأول انا مليش في الكلام دا
ولسة بيتكلموا دخلت انا واحمد
احمد: بقولك ياماما يوسف قال فكرة حلوة انا موافق عليها
فوزيه : قول
احمد: ناخد شقة قريبة من هنا بحيث نكون جنبهم انتي جنب صاحبتك وانا جنب يوسف
فوزيه: يوسف برضو يابن الفقرية سعاد لسة قايلالي الفكرة دي دلوقتي اتا كدا اتأكدت انك ابنها فعلا 😂
انا : ليا الشرف اني اكون ابن سعاد هانم
امي: طب اقعد يابن الهانم ولو كدا شوف شقة قريبة من هنا لفوزية واحمد
انا : حاضر ياماما كان في شقة بعدنا بشوية هاخد احمد اوريهالو ونشوف سعرها
فجأة الباب خبط ....
انا: ياتري هيطلع مين دا ال هنعرفة بعد ما افتح الباب
فتحت الباب
انا كنت متأكد انو انتي ماهو مفيش جد بيخبط بالطريقة دي غيرك تعالي تعالي
نور: ازيكم ياجماعه،، استنو انت اكيد احمد
انا. : اي دا انتي عرفتي ازاي
نور : واضحة يعني واحد اول مرة اشوفو هنا هيكون مين وبعدين دينا كلمتني وقالتلي
امي : طب ادخلي سلمي علي فوزية مامت احمد
نور: ازيك ياطنط معلش صدعتك اول ما دخلت
فوزيه: لا ولا يهمك ياحبيبتي
أنا: اعرفك يا احمد ياست فوزيه دي نور بنت عمتي أكتر واحدة صداع في العيلة وهتلاقيها كل يوم هنا
نور: ماشي ياعم متشكرين عن اذنكم اخش ارخم علي دينا ومنار شوية
فوزيه : طيب يلا يا احمد نستأذن احنا كدا اتاخرنا
امي: هتروحي فيت ياوليه انتي اقعدي لسة هنتغدا
انا: اقعدي ياست فوزيه دي هاجر لسة هتيجي وهنتغدا لسة النهار طويل ولا زهقتي مننا لو زهقتي قولي عادي لا لا قولي لو زعلتي ياست قولي بس
فوزيه: يخربيتك مبتسكتش وتقول علي نور بتتكلم كتير هههههه
نور طلعت : قوليلو ياطنط
فجأة الباب بيخبط .
انا: ياتري مين ال بيخبط هنعرفة كمان دقيقة
نور:: اكبد هاجر يامتخلف انت هو في غيرها
انا. ؛ حبيت اعمل ساسبينس ياخرا
انا فتحت فتحت الباب وطلعت .... هاجر اكيد يعني.
انا: حبيبي وصل اهو القمر اهو
هاجر: اوعي انا زعلانه منك اصلا
انا: لية بس كدا
هاجر ؛ لا دي هرمونات متاخدش في بالك
انا: انا ال لبست نفسي انا استاهل
هاجر: ازيكم جميعا، ،استنو انت احمد
احمد: انتو حافظينها كده اي العيلة دي نسخة من بعض يلهوي
انا: اعرفكم دي هاجر خطيبتي صداع زي نور برضو
فوزيه : ازيك ياحبيبتي.
هاجر: تمام ياطنط ،هخش ارخم علي دينا شوية واجيلكم
فوزيه: انتو متفقين دي قالت نفس ال قالتو نور بالظبط ولا انا بحلم
امي: لا ياحبيبتي هما مجانين زي بعض وطول اليوم قاعدين مع بعض
اتغدوا مع بعض وقعدوا اتكلموا وهزروا مع بعض شوية وكلام كتير ورغي وصداع ملوش لازمة .ّ.........

نروح للغابة شوية نشوف آخر التطورات
اجتماع كالعادة بيتناقشو في المستجدات الاجتماع دا بيتم كل فترة
الأسد: آخر التطورات اي عندكم
بيسمح للدولفين يتكلم ودا لانو المسؤول عن الخطة ف كل حاجة تحت ايدو
الدولفين: جلالتك كل شيء ماشي زي مانت عايز واحسن كمان المنظومة شغالة علي احسن وجه وهتسمع اخبار كويسة قريب ...
بيسمع للصقر انو يتكلم
الصقر: الشخص اى تابعناه اديلو فترة موقف وبطل يعمل تحركات ، وفي شوية حركات بتحصل كل فترة الاقي حد جديد طلع ويعمل تحركات غريبة ويختفي ويطلع غيرو وبنسبة كبيرة هو نفس الشخص وبيحاول يعمل تمويه عشان يعرف احنا بنعمل اي او مش قادر افهم اي الغرض من الحركات دي بس متابعين وشغالين كويس جلالتك
الاسد: ياصقر شغلك بقى ضعيف ليه مش عارفين ترصدو عيل اي ياصقر
الصقر: ياملك دا شخص مأمن نفسو كويس جدا واختراقو صعب ياملك باين عليه فاهم هو بيعمل اي دا غير انهم ممكن تكون مجموعة كبيرة اصلا منعرفش معلومه عنهم اصلا
الاسد: ركز ياصقر غلطة ممكن تخسرنا كتير زود تركيزك اكتر ومجهودك مش عايز اغلاط
الصقر: امر جلالتك
الاسد: حد عندو زيادات .......
محدش اتكلم
الأسد: انصرفو
..........
عدت السنه ويوسف والشلة امتحنو ودخلو الاجازة والخطة ال حاططها يوسف ماشية كويس والشلة شغالة كويس وكل واحد بيعمل ال عليه وطبعا طالما قاعدين مع بعض ممنوع الكلام عن الخطة او المنظومة .
الأسد ومنظومتة شغالين وكل واحد بيعمل مجهوده علي اكمل وجه والخطه بتاعت الدولفين ماشية زي ماهو مخطط .....
في بيت يوسف الدنيا ماشية كويس واحمد خد شقة قريبة من يسف وبيجي كل شوية لدينا ويقعدو مع بعض وبيتعلقو ببعض اكتر ويوسف .وهاجر نفس الكلام ومنار هتبدا امتحاناتها كمان اسبوع الجزء الجاي هقولكم جابت كام ياناس يا فضوليين وام يوسف وام احمد اغلب اليوم مع بعض ودينا بتقعد مع احمد بس مش كتير اليومين دول عشان امتحانات منار واحمد فاهم دا والحياة عنب وصح قبل ما انسي ابو يوسف رجع من الكويت وعرف ال حصل وكان مبسوط بابنو انو راجل وعرف يدير البيت ورحب بدينا ماخرش في مصر مكملش اسبوعين ورجع تاني ورجع وهو مبسوط انو سايب راجل في البيت
.........

شخص...: سيبهم مبسوطين كدا وبعدها نخش عليهم بالتقيل.....

الجزء دا هادي شوية بس الجاي اكشن
حابب اشكر اي شخص بيعمل كومنت حقيقي تعليقك هو ال مخليني مكمل اتمني تفاعلكم يزيد عشان اتشجع اكتر وشكرا مرة تاني

وانتهي الجزء الخامس من برمجة ومعرفناش مين الشخص ال في الاخر دا ولا عرفنا بيتكلم علي مين
الي اللقاء في الجزء السادس <<برمجة>>


..الجزء السادس...

وقفنا الجزء ال فات لما شخص قال : سيبهم مبسوطين
الدولفين : سيبهم مبسوطين بعدين نخش عليهم بالتقيل
النمر: عارف مشكلة المهمة اي ان مفيش حد يلعب معنا يحاول يعطلنا احنا نصدة هكذا كانت هتبقي أمتع
الدولفين: غريبة فعلا انا حتي لما كلمت الصقر قالي ان مفيش حد حاول يعمل قلق بس في كام واحد يحاولو يعملو قلق بعدين يقفو وبيتكرروا تاني بس مبيعملوش حاجة برضو
النمر: دي حاجة غريبة ولازم ناخد حذرنا والصقر لازم يركز اكتر
الدولفين: أكدت عليه كدا وكلمت الملك كمان
النمر : تمام
عدت اخر سنه في دراسه يوسف والشلة واتخرجو والدنيا ماشية زي ماهيه الغابة شغالين في الخطة والشلة ماشين علي خطتهم ودينا
وصح كنت هنسي منار اخت يوسف جابت مجموع عالي ودخلت طب بشري وهي خلصت سنه اولي دلوقتي نروح للاجازة ونشوف ال هيحصل
يوسف بيجمعنا الشلة في البدروم برضو عشان يشوفو هيعملو اي
كلهم متجمعين افكركم بيهم
خالد وسحر ودول اهم اتنين مع يوسف وهما ال خطتو معاه
نور وهاجر ودول معروفين نور بنت عمته وهاجر حبيبته
جورج وميرنا وبيشو وريم ومصطفي ونهي وليلي
انا: انا بشكركم كلمكم علي ال عملتوه ووقفتكم جنبي وانكم كملتو معيا ونفذتو ال قولتو انا وخالد وسحر دلوقتي براحتكم ال عايز يكمل يكمل وال عايز ينسحب عادي انتو عملتو ال عليكم وانا قولتلكم هحتاجكم لغاية ما نتخرج وبعد كدا ال عايز ينسحب براحته ال هيكمل معيا اهلا وسهلا وال مش هيكمل عادي ايا كان السبب هتنشغل في شغلك او هتتجوز ومش عايز حاجة تصيب مراتك او هتسافر براحتكم ال هينسحب يقول يلا
جورج : الأول عايز اقول حاجة قدامكم كلكم ( وراح وقف قدام ميرنا) .
جورج نزل علي ركبته وطلع خاتم وقالها
جورج : تتجوزيني
ميرنا: من الكسوف مكنتش عارفة تقول اي وكانت هيغمي عليها لولا البنات مسكوها
نهي: يلا ياميرو وافقي
ليلي: قولو موافقة يلا
ريم: يلا ياميرنا عايزين نفرح بجد
سحر: انجزي الواد رجلو وجعتو
هاجر بصتلي وضحكت ومتكلمتش
ميرنا : ا..ان...انا....انا....انا موافقة .ومدت ايدها يلبسها الخاتم
جورج حضنها هي اتكسفت اوي من ال عملو وهو قالها متخافيش انتي هتبقي مراتي
البنات قعدو يزغرطو واحنا بنصفر وباركنالهم وجورج قالها انو هيروح يتقدملها علي طول
انا: مبروك ياجو مبروك ياميرنا فرحتلكم اوي علي الرغم اني كنت عارف انو هيحصل يعني .تمام نرجع لموضوعنا بقي مين هينسحب
جورج: سامحني ياجو بس انا هتجوز وهاخد ميرنا نروح أمريكا
انا: اوعي ياعم الناس ال جاتلها الهجرة طب ما تتجوزني ونسافر انا وانت
جورج: لا ياعم انت وراك خوازيق هنا
انا: ياعم فكك كلنا في الهوا سوا يلا تعال اخطبني واسافر انا وانت
كلنا ضحكنا وهزرنا شوية
ليلي : سامحني ياجو بس انا مرشحة اكون معيدة في الجامعة واحتمال افتح صيدلية ف صعب اكمل انا اسفة
انا: انتو مجانين صح لا قولو انكم مجانين عادي مش هزعل ،هو انا مش قولت ال هيكمل عادي وال هينسحب عادي اي سامحني والقرف بتاعكم دا
بيشو: انا عادي عايز اكمل بس احتمال اسافر ألمانيا هعمل دراسة هناك وهرجع ف لو اقدر افيدك من هناك تمام
انا: اممممم هحتاجك في خطة بس كمل انت ولما اظبطها هكلمك سافر بس خلي بالك من العجل 😂
بيشو: لا ياعم متخفش عليا هروح اركبهم كلهم ( طبعا البنات مش فاهمين حاجة )
ريم: انا زي ليلي مرشحه اكون عميدة و احتمال الصيدليه نكون شركاء فيها ف معلش ياجو بس لو عوزتني انا رقبتي سدادة
انا؛ تمام ياسدادة
كدا باقي خالد وسحر ونهي ونور وهاجر
خالد: بالاذن انا يارجولة
انا: خخخخخخخخ دا عند امك انت ملكش اختيار ولا انا ولا انت ولا سحر
خالد: ياعم انا رايح الحمام ف بقولك بالاذن
انا: طب غور ياعم
هاجر: رجلي علي رجلك
انا: طب قولي لابوكي اني جاي اتقدملك الاسبوع الجاي ياقمر
هاجر: ا...اي ..ايه انت بتقول اي
انا.: وحياة امك انتي كمان
هاجر: قولها تاني مسمعتش
انا: اللهم مطولك ياروح بقولك انا جاي اتقدملك الاسبوع الجاي
هاجر وشها بقا احمر من الكسوف
نور: براحه ياعم البت وشها بقا زي البطيخة
انا: حاضر المرة الجاية هبعتهالها حرف حرف
نور : خلقك ضيق ياد انت اتعدل شوية
انا: انا اسف يا يارياسة
نور: ولا يهمك يارجولة كمل ال بتعملو
انا: طيب ها مين تاني مكمل ومين قاعد كدا باقي نهي بس متكلمتش ها يا دكتورة اخلصي عايزين ننام
نهي : معاك ياعم بس لغاية ما ازهق اصل مفيش حاجة اعملها اليومين دول
انا: خلاص ماشي ياست الكل
نهي: اسكت ياعم بص هاجر باصالي ازاي هتاكلني بعينها ياعم
انا: فكك منها دي مجنونه
هاجر: بقا انا مجنونه طيب مش هقول لبابا
انا : متقوليش انا هروح اشوف واحدة من اليونان اتجوزها واخد الجنسيه اليونانية
هاجر: اشمعني اليونانية يعني
انا: عشان ارشميدس من اليونان
هاجر: واي علاقة ارشميدس بيك يعني
انا : انتي مش متابعة بقا
هاجر: متابعة اي
انا: اصلي معروف باسم ارشميدس في المنتدي
هاجر: منتدي اي دا
انا: كدا انا اتطمنت ؛لا مفيش انا بهزر بس خلينا في موضوعنا
اخويا جورج هتعزمنا علي الفرح طبعا ولا هتطلع ندل
جورج: لا ياعم انا عارف عايزين تيجو ليه
انا: ايدي خفيفة يسطا متخفش
جورج: هلبس بنطلون حديد ووريني هتعمل اي
انا: بنزل جيم امرن صباعي
جورج: اي دا صج مانت هتتجوز ياحلو
انا: لا منا هتجوز لما انت تسافر
جورج: طب مش مسافر
انا: وانا مش متجوز
هاجر: وحياة امك
انا: في واحدة محترمة تقول لحبيبها وحياة امك
هاجر: مين ال قال وحياه امك انتي يانور ال قولتي لا مقالتش نهي انتي ال قولتي مقالتش برضو مين ال قال وحياه امك
انا: انتي قعدتك مع امي خلتك زيها **** يسترها عليا
سحر: متخلصونا وكفاية محن منك ليها بقا
خالد: طيب قولي لابوكي انتي كمان اني جاي اخطبك
سحر: بس ياخفيف
خالد: انا بتكلم جد علي فكرة
سحر :جد اي
خالد: و**** بتكلم جد انا بحبك ياسحر
سحر: اي انت بتقول اي
خالد: بحبك ياسحر
انا: ستووووب هو دي فقرة خطوبة ولا اي كفايه ياعم
معلش اسف كملو كملو
سحر اتكسفت اوي ومش عارفة تقول اي
نهي: طب اي هتفضل ساكته ياسحوره
سحر: من م منا م مش مش عارفة ا ا ا اقول اي
نور: خلاص ياسحر انتي مش موافقة اكيد خلاص ياخالد شوف غيرها
سحر : اخرسي انتي
نور: 😂 اي دا اتكلمت اهي اي خدمة ياخالد بيه
ضحكنا كلنا علي ردة فعل سحر وهي اتكسفت وحطت وشها في الأرض
هزرنا باقي الوقت وبعدين كلو رجع لبيتو ماعدا هاجر ونور طلعو قعدو مع دينا ومنار وامي وانا نزلت اتمشي شوية
كدا عرفنا مين ال معانا ومين انسحب
جورج وميرنا وريم وليلي انسحبو
خالد وانا وسحر وهاجر ونور ونهي مكملين
بيشو بين البنين
القاريء يتدخل : مش ناسي حاجة
انا: لا
القاريء: لا ناسي ياعم
انا: مش ناسي هو انت ال بتكتب ولا انا
القاريء: بس انا ال بجبلك ريتش علي القصه
انا: ها عايز اي أنجز عندنا حاجات مهمة
القاريء: مصطفي فين ياعم
انا: ياااه يامصطفى
القاريء: خخخ متنجز يابضان
انا: اهدا ياعم كمل القصة وهتشوف غار فين
القاريء؛ ماشي
....
نزلت اتمشي شوية ورنيت علي رقم
انا : ايوة ياعم ولعانه معاك مصيف وساحل والدنيا هايصة
مصطفي: الدنيا جمدان هنا كان نفسي تكونو معيا
انا: المرة الجايه ياعم هتنزل امتي
مصطفي؛ .......
انا: يبني فينك
مصطفي: .......
انا : خخخخخخ يابضان رحت فين
مصطفي: معلش سىحت في حاجة حلوة اوي
انا: يابن الوسخه انت بتبصبص علي طياز الناس وانا القاريء بيهزقني هنا
مصطفي: منت لو جيت هتفهم يادين امي يسطا أحا انا كل ما امشي شوية بتاعي يقف
انا: لا اوعي تضعف انت اقوي من المخدرات
مصطفي: بس دا اقوي من المخدىات اووف اي دا ياعم احنا مش عايشين ،
انا: روح ياعم شوف الطياز ال عندك ولو عرفت تصور صور وبعتلي بس متقولش لهاجر 😂
مصطفي: اوعي داحنا بنخاف من اولها
انا: لا ياعم مش عايزين نكد
مصطفي: ماشي ياعم
انا: لما تيجي ابقي اقولك المستجدات
مصطفي: ماشي ىوح انت بقا عشان اشوف الحلويات دي سلام سلام
وقفل في وشي
رحت قعدت اتمشي شوية كنت عايز افضي دماغي شوية قعدت علي الكورنيش محستش بنفسي غير لما دينا رنت عليا
دينا: فينك قلقتني عليك
انا: قاعد علي الكورنيش شوية وجاي عايزين حاجة
دينا : لا ياحبيبي سلامتك
قفلت مع دينا ووقفت اتمشي شوية
.......
سيبوه يتمشي دا وتعالو نروح لمصطفي الساحل نهيص شوية معاه
مصطفي زي ما عارفين هو في الساحل الشمالي مع عيلته
بالليل مصطفي بيتمشي مع ابن خالتو ( ابن خالتو اسمو كريم بيسافر كتير بحكم شغله )
مصطفي: اي ياعم ال بنشوفو دا احنا مش عايشين
كريم: اومال لو جيت معيا أوروبا ياعم تعمل اي
مصطفي: متاخدني معاك مية ( مصطفي الدغ في الراء)
كريم: حاضر لو عرفت اظبطلك سفريه معيا هاخدك اظبطك ياعم
مصطفي: اخويا كيمو
كريم: تعال نروح نقعد علي البحر شوية
مصطفي: ال انت هتعملة انا معاك فيه دوس يامعلم
راحو قعدو شوية علي البحر وكريم قعد يكلم مصطفي علي مغامراتة في أوروبا
كريم: تعرف انا شوفت العجب في بلاد أوروبا
مصطفي: احكيلي
كريم : عندك مثلا قي هولندا في شارع هناك اسمو الشارع الأحمر دا كلو بيوت دعارة وقانوني يعني متكونش دافع فلوس ونايم مع واحدة تلاقي كبسة جت عليك وفلوسك ضاعت ومتمتعتش لا دا قانوني وهناك مثلا الحشيش برضو قانوني
مصطفي: احا اي دا طب وانت ملكش تجايب كدا ولا كدا يانمس
كريم: ليا اكيد بس اوعي تحكي لحد هنتنفخ
مصطفي : سرك في بير متقلقش احكي احكي
كريم: اكملك وصف الدنيا بعدين احكيلك مغامراتي ...تلاقي مثلا لو رحت البحر تلاقي كلو بيكيني متلاقيش واحدة لابسة جلبيه ونازلة البحر ومتلاقيش حد يشخ قي البحر زي اسكندرية ال لون البحر فيها بقى لون البول ومتلاقيش زباله في البحر ولا حد يتعرض للتاني زي عندنا ال اغلب الشواطئ لازم تلاقي خناقات ممكن تلاقي واحدة قالعه البكيني كمان وبتعمل تان عادي يعني ولو عايز تنيكها عادي بس المهم هي تكون موافقة لو غصبن عنها هتفشخك
مصطفي: اوبا اي دا
كريم: لا هناك الدنيا زبادي خلاط و كلو بيشجع كورة اولاد وبنات شباب وعواجيز كلو وتلاقيهم بيشجعو من الملعب محدش بيحب يتفرج من البيت غير لو مقدرش يروح انا حضرت ماتشات كتير حاجة فوق الخيال الجمهور جامد لو جون جيه تحس زلزال بيحصل وبيتفاعلو مع اي حاجة حضرت كلاسيكو برشلونة ومدريد حضرت السيتي وليفربول حضرت الميلان واليوفي وماتشات كتير حضرتها كنت بستمتع بالماتش حاجة عظمة لو جيت معايا هظبطك
مصطفي: وانا ال مفكي نفسي أسطوية عشان حضيت ماتش الاهلي مع سموحة خخخخ ( مصطفي الدغ فى الراء )
كريم: ياعم اتنيل هو مصر فيها كورة اصلا
مصطفي: علي ييأيك ( مصطفي الدغ في الراء )خلاص يانجم عرفنا
كريم: اي
مصطفي: لا متاخدش في بالك انا بكلم البيض ال بيكتب القصة
كريم: قصة اي
مصطفي: بعدين هقولك كمل كمل
كريم: المهم احكيلك مغامراتي مع البنات .. البنات هناك حلوين اوي متعرفش تبص علي مين من حلاوتهم
( الكلام إنجليزي بس الثقافة بتاعتنا متسمحش نكتب انجليزي هترجملكم علي طول )
في مرة كنت ماشي في الشارع في هولندا عادي لقيت واحدة جايه تتمايص عليا وانا عارف انهم بيبقو عايزين فلوس كدا كدا وبصراحة كنت تعبان خدتها معيا الشقة ال قاعد فيها وهي البت كانت ملبن وحلوة دخلت قولتلها خدي دش وانا كمان وطبعا اي فلوس أو حاجة ليا شايلها في الخزنة ومقابلة صعب حد يفتحها استحميت طلعت لقيتها قاعدة وقفتها وخدتها في بوسة طويلة والبت خبرة وشفايفها عسل وهي قمر اصلا يخربيتها فضلت ابوس فيها شوية بعدين نزلت علي رقبتها بوست رقبتها والحس فيها وهي متجاوبة فشخ بعدين قلعتها اللبس لل كانت لابساه من فوق وقلعتها البرا بزازها كانت متوسطة بس مشدودة وحلوة والبت بيضة ف بزازها ملبن نزلت أبوس بزازها والحس حلماتها وهي تتاوه بصوت هادي مكنتش عايز اسيب بزازها كانت حلوة اوي لحست جسمها من فوق كلو من حلاوتها بعدين نزلتيها الشورت ال لابساه والاندر وظهر قدامي كس احمر مفهوش ولا شعرايه احا اي الكس دا يالبوة نزلت احسس علي فخادها وابوسها والحسها وبعدين طلعت للكس ريحته كفيلة تخليك تجيبهم اي دا نزلت الحس فيها وهي بتتاوه وتفرك في بزازها وانا بلحس جامد كاني باكل كسها من حلاوته دخلت صباعي في كسها والحس كسها وانا بدخل صباعي وهي بتتاوه بصوت عالي اااااه اه اه oh my god اه اوووه ااااه اااه او ماي جاد اوه اااااه نيكني نيكني اااااه مش قادرة رحت وقفت وقلعت البنطلون وهي نزلت تمص زبي وطبعا بخبرة كانت بتلحس حلو فشخ بنت الشرموطة رحت منيمها علي السرير ووقفت انا وفتحت رجلها تمهيدا لدخول زبي لكسها قعدت افرش كسها بزبي وهي تتاوه وتقولي نيكني نيكني ااااه اه اه اه صوتها ناعم فشخ انا رحت مدخل زبي مرة واحدة لقيتها صرخت سمعت إيطاليا كلها اللبوة
هديت شوية وبعدين فضلت انيك فيها اكتر وأسرع لقيتها بتجيب رحت غيرت الوضعيه وخليتها تعمل وضع الدوجي ونزلت انيكها وكل ما احس اني هجيب اطلع وبي وانزل الحس كسها شوية او اطلع علي شفايفها شوية او بزازها البت كل حاجة فيها حلوة فضلت انيكها وهي بتموت وتتلوي تحتي وبتقولي هات علشاني وتتاوه وانا ازود في سرعتي وهي ااااه او ماد جاد حلووووو اه اه اه اه اوووه نيكني نيكني اااااه حلو اوي حلو اوي جامد آآآآآآه نيك كسي انت زبك كبير اوي اوووف اااااه اه ااااااااااااااااااااه حلو حلو اوي رائع ااووووووف نار فضلت انيك فيها نص ساعة وكل ما أقرب اجيب اعمل زي ما قولتلك اهدي زبي شوية واطلع ارضع بزازها او اقطع شفايفها كانت هي جابت 3 مرات لغاية ما خلاص كنت هجيب طلعت زبي وجبت علي بزازها كانت نيكة جامدة والبت كانت ممتعة في النيك وهي حلوة اصلا خلصنا وريحت شوية وبعد كدا خدتها الحمام ناخد دش في الحمام فضلت ابوس فيها وارضع بزازها ونكتها مرة تاني في الحمام بس كانت علي السريع وخدنا دش وطلعنا لبسنا هدومنا واديتها فلوس
البنت: شكرا
كريم: علي اي
البنت: علي النيكة دي ههههه انت جامد اوي وشكرا علي الفلوس وعلي فكرة انا مكنتش عايزة فلوس انا كنت تعبانه ودي اول مرة اعمل كدا
كريم: دي حاجة بسيطة ولو انتي فعلا مش عايزة تعملي كدا ف خلاص بلاش تعمليها تاني ممكن حد يضرك ودي نصيحتي
البنت: شكرا ليك بجد انت صديق كويس ممكن تبقي صديقي
كريم: اه طبعا ممكن هاتي رقمك
خدت رقمها وبقيت صديقتي نزلت معاها كتير اتغدا معاها ونقعد مع بعض كتير ونكتها تاني بس مش علي طول لما هي تطلب وبتتواصل معيا علي طول وكل ما انزل هولندا اقعد معاها
مصطفي: يلهوي اي دا ياعم انت خايبها خالص
كريم : عيب عليك ياعم
مصطفي : ولعت معاااااك
كريم : المهم في مرة تاني كنت علي البحر قاعد علي الشازلونج لقيت واحدة قاعدة لوحدها متضايقه وهتعيط طبعا رجولتي مسمحتليش اتكلم ف روحتلها اشوفها
كريم بيكلمها إنجليزي بس احنا برضو ثقافتنا عاليه اوي ف اكيد مش هكتب ال بيقولو إنجليزي هترجملكم علي طول برضو
كريم: هاي ممكن اقعد
البت: اه ممكن
كريم: مالك في اي انا كنت قاعد شوفتك لوحدك هتعيطي قولت اشوف في لو مفهاش احراج ليكي يعني
البت : لا عادي
كريم: اسمك اي
البت : ليزا
كريم: انا كريم
ليزا: انت من عربي
كريم: اه من مصر
ليزا: ليا صديقة مصرية بحبها كتير وكتير دمها خفيف
كريم: اه دا المعروف عننا المصرين دمهم خفيف
ليزا: اه بعرف صديقتي حكتلي كتير عن مصر
كريم: وقالتلك اي عن مصر بقا
ليزا: قالتلي قد اي انتو شعب بيحب بعض وانكم بتحبوا الهزار وشعب مترابط
كريم: مصر معروفة بشعب الكرم والهزار وخفة الدم دا حقيقي ، لو مفهاش تدخل ممكن اعرف ليه كنتي زعلانه من شوية
ليزا : انا من لندن( احنا كنا في إيطاليا )وجيت هنا مع صديقتي بس هي اتمسكت انها بتهرب مخدرات وانا مكنتش اعرف ودلوقتي انا معرفش حد هنا ومش هعرف ارجع لندن
كريم: طيب بسيطة ممكن تقعدي معيا اسبوع في الشقة لغاية ما اخلص شغل بس وارجعك لندن اذا ما عندك مانع( دي حاجة بتحصل عادي عندهم بس لازم تدفع فلوس كأنها ايجار)
ليزا: بس مش معيا فلوس
كريم: دانتي لسة قايلة مصر شعب الكرم عيب عليكي انا مش عايز فلوس
ليزا : شكرا كتير ليك مش عارفة اقولك اي
كريم: ولا تقولي حاجة تعالي ننزل البحر شوية
ليزا: يلا ماعندي مانع
كريم: ( البت كانت طيبة وهاديه وكانت بتكلمني بصراحه ) نزلنا البحر هزرت معاها شوية عشان تفك شوية لأنها كانت لسة زعلانه شوية رحت معاها خدتها معيا البيت قعدت معيا اسبوع عقبال ما خلصت شغل محصلش بيني وبينها اي حاجة لاني مش هغصب حد علي حاجة وهي كانت بتنام في سرير وانا سرير ومكنش في بالي حاجة وطول الاسبوع اروح الشغل كنت ارجع الاقيها عاملالي اكل اول مرة استغربت بس هي فهمتني انها بتحب تعمل كدا اتعرفت عليها اكتر وفهمت حاجات عنها وعرفتها عليا اكتر و جالي شغل زيادة في الوقت ف قولتلها انو صعب ارجعها اخر الاسبوع هي قالت خلاص بستناك تخلص قعدت فترة الشغل انا وهي وابتديت احبها لأنها كانت محترمة وهاديه وعسولة بس كنت خايف انها تكون عملت علاقة مع حد وكنت عايز اسألها بس مش عارف ازاي ، كنت ف مرة بتكلم معها بالليل
كريم: ليزا ممكن سوال
ليزا: اي
كريم: انتي كان ليكي علاقات باولاد يعني عملتي علاقة مع حد قبل كدا.
ليزا: لا ومرتبطش اصلا قبل كدا
كريم : اي دا بجد
ليزا: اه بجد
انا فرحت هنا جدا وقررت اني هخطبها خلاص وهتجوزها رحت تاني يوم جبت خاتم عشان اعملها مفاجأة رنيت عليها قولتلها البسي وجهزي نفسك هنفسح شوية هي وافقت واستنيتها وخدتها رحنا فسحنا شوية بعدين خدتها رحنا مطعم هادي وفهمت المطعم ال هناك انهم يعملو مفاجأة واديتلهم وقعدت اتكلم انا وهي ف كلام عادي بعدين شاورت بأيدي عشان يفهمو انهم يجيبو المفاجأة دلوقتي لقيتهم جايبين تورته وفي نصها الخاتم وشغلوا موسيقي وهي شافت الخاتم اتفاجأت وانا مسكت الخاتم ونزلت علي رجلها قولتلها تتجوزيني
ليزا كانت مكسوفة ومش عارفة تعمل اي فهزت راسها بالموافقة لبستها الخاتم وبوست ايدها وقمت بوست راسها وحضنتها وخدتها رقصنا مع بعض وهي قالتلي انا بحبك اوي خدتها في حضني تاني وكنت مبسوط اوي بعدين قعدنا اكلنا ورجعت البيت وهي معيا قولتلها بكرا هنروح لندن واطلبك من اهلك وبعد اسبوعين كدا نتجوز
ليزا: اي السرعة دي
كريم : علشان بعد اسبوعين هنزل مصر ف هتيجي معيا وانا مش هقدر استحمل اني اكون بعيد عنك
ليزا : ماشي ياحبيبي موافقة
كريم: يلا ننام عشان الصبح بدري هننزل وكلمي البيت قوليلو
ليزا: ماشي
نمنا وتاني يوم رحنا البيت وطلبتها من اهلها وهما وافقو ووافقوا غلي معاد الفرح بعد اسبوعين وانا كلمت اهلي وبعتلهم عشان يجو وفعلا بعد اسبوعين كان الفرح وجوازي من ليزا حبيتها اوي وكنت مبسوط
خلص الفرح وطلعت انا وليزا خدتها في فندق بعيد عن ال ساكنين فيه العيلة
مصطفي: يعني ليزا دي مياتك
كريم؛ أيوة
مصطفي: طب اومال هي فين
كريم: راحت تقعد مع أهلها شوية
مصطفي: معندهاش اخوات بنات
كريم: عندها اخ ينفع
مصطفي: اي ياعم انت فاكييني عجله
كريم: ممكن
مصطفي: انت ناوي تسافر تاني
كريم: مش كتير لاني خلاص هفتح انا وليزا شركة وهنستقر هنا
مصطفي: شركة اي
كريم : برمجة ....................
..................
نروح للملك والدولفين في اجتماع
الأسد: اي الأخبار يادولفين
الدولفين: خير ياملك عملنا فيروس اولي محتاجين حد نجربة عليه
الأسد؛ سهله
الدولفين: محتاجين اجتماع ولازم نكون مع بعض يا ملك
الأسد : خلاص اخر الاسبوع اجتماع نعمل في التجربة
جيه اخر اسبوع
الاجتماعات اى زي دي بمقابلة بعض لابسين ماسكات والصوت بيبقي محطوط حاجة في الماسك تطلع الصوت تخين زي ال كان في أول اجتماع لما كانو في ست اوض ارجع للجزء الثالث لو مش فاكر
المهم الأسد كان مجهز شخص متسول من الشارع ملهوش اهل جابو عشان التجربة هتتعمل عليه الدولفين حضر وجهزوا الدنيا
الدولفين: دلوقتي هنشغل الفيديو دا يسمعو المتسول وبصوت عشان نشوف هل دا تمام ولا محتاج تعديل
عملو كدا وشغلوا الفيديو وكان فيديو سكس مدتة 20 دقيقه ودا وقت متوسط ووقت كويس عشان يكون الشخص اندمج في الفيديو والفيروس يتمكن منو
شغلو الفيديو
الفيديو كان عبارة عن في الأول لبوتنين بيتكلموا مع بعض وبعدها بيدخلوا في بوسة طويلة وبيفشخو بعض بوس وبعدين قلعوا هما الاتنين وواحدة ترضع من التانيه والعكس بعدين واحدة نزلت لكس التانيه تلحسو ومندمجين تروح وفجأة ابن واحدة منهم جيه وشافهم بس التانيه شافته شاورتله اسكت وهو سكت وطلع زبو يحلبو من منظرهم بعدهم ال شافت ابن التانيه قعدت بكسها علي وش ام الواد عشان تلحسلها كسها راحت شاورت للواد يجي يدخل زبو في كس امه وهو عمل كدا وراح دخل زبة في كس امه وأمه متعرفش هو مين بس كملت لحس كس التانيه وهي بتتناك من ابنها بعد ما رفعت وشها شافت ابنها رجعت لورا وهي متفاجأة وقالت ال بتعملو دا راحت التانيه قالتلها اهدي دا ال هيريحنا قالتلها بس دا ابني التانيه قالتلها دا ابن زوجك مش ابنك عادي يعني
ام الواد سكتت شوية وقالتلو تعال اقولك هو راح وهي مسكت دماغو ودخلت معاه في بوسة وقلعته البنطلون والشورت وبعدها نزلتو يرضع بزازها وهي خدت اللبوة التانيه في بوسة وبعدها نزلت ابنها يلحس كسها والتانيه بتبوس فيها وترضع بزازها بعدين الاتنين نزلو مصو زب الواد وبعدها نامت علي ضهرها والواد دخل زبو في كس امو ونزل فيها نيك التانيه نزلت تبوس فيها وترضع بزازها بعدين طلعت علي وشها بكسها عشان تلحسلها وصلة نيك ثلاثيه رهيبة بعدين بدلو هما الاتنين والواد دخل زبو في كس صاحبة امو وامو نزلت ترضع لصاحبتها بعدين راحت لابنها دخلت معاه في بوسة وهو بينيك صاحبتها بعدها طلعت زبو تمصو وتدوق كس صاحبتها بعدها صاحبتها خدت وضع الدوجي وابنها دخل زبو في كس صاحبتها وهي قعدت قدام صاحبتها وفتحت رجلها عشان صاحبتها تلحسلها كسها وصلة نيك ثلاثيه مولعة الواد فاشخ البنت وهي فاشخة كس التانيه لحس يخربيتها وصوتهم عالي اوي بعدين بدلو تاني الواد نام علي ضهرو وامو قعدت بكسها علي زبو وصاحبتها راحت ترضع بزازها وتبوس فيها وبعدها قعدت علي وش الواد يلحس كسها وراحة تبوس في امو يعني الواد نايم وامو قاعدة علي زبو وصاحبتها قاعدة علي وشو وامو وصاحبتها نازلين بوس في بعض. وصلة نيك ثلاثيه خطيرة فضلو كدا والواد كان علي اخرو وقالهم انو هيجيب راحو قامو وقعدوا جنب بعض وهو وقف قدامهم يحلب في زبو بسرعة عشان يجيبهم وبعدها جاب علي بزازهم كميه كبيرة وقعدوا يلحسو اللبن لبعض ويبوسو بعض ويلحسو بزاز بعض ويبوسو بعض وخلص الفيديو
الراجل كان مندمج في الفيديو اوي زي ما القاريء مندمج في القراءة برضو وجاب مرتين بعدها دخل الأسد والدولفين ليه
الاسد: اي ال بعد كدا
الدولفين: المفروض هو تحت التاثير كدا امسك الجهاز دا زي القاعدة بس حاجة صغيرة عشات التجربة ودا بينجزب هو ليها وبيسمع كلام ال مسيطر عليها .جرب ياملك
الاسد: انت يا كلب اقلع البنطلون
الراجل: قلع فعلا
الاسد: روح هات سكينه
الراجل: من غير تردد راح فعلا
الاسد: اطلع أقف في الشارع كدا ملط
الراجل: راح في الشارع وقف والناس مستغربة وقعدوا يشتمو فيه
الاسد : (بصوت واطي مش مسموع ) خلاص تعال ادخل
الراجل: دخل تاني
الاسد: بصوت مش مسموع برضو البس بنطلونك
الراجل عمل كدا
الاسد طلع فوق ومعاه الدولفين وبص في الكاميرات في المكان ال فيه الراجل
الاسد: بصوت مش مسموع برضو ! تعال هنا
الراجل: طلع لفوق علي طول لانو بينجزب للجهاز
الاسد: اقلع كل اللبس
الراجل عمل كدا
الاسد: هات السكينه وادبح نفسك
هنا الراجل معملش كدا الدولفين استغرب والأسد كذالك
الاسد: ادبح نفسك
الراجل معملش كدا
الاسد: طب اطلع ارمي نفسك من فوق السطح
الراجل طلع فوق بس مرماش نفسو
الدولفين عرف ان في غلط في التردد بتاع الفيروس وانو محتاج يتعدل عليه ويزود التردد اكتر وفهم الاسد كدا وقبل ما يمشو خلصو علي المتسول ومشيو
والدولفين قالو اسبوع ياملك وكون عملنا التعديلات.....


نروح ليوسف بيه واصحابو ..
جورج رايح يتقدم لميرنا
جورج راح أتقدم لميرنا وأهلها وافقو وهو قالهم انو هيتجوز وياخدها أمريكا
واتفقوا الفرح هيكون قريب مش بعيد


في ناحيه تاني انا رحت لهاجر اخطبها وابوها وافق
بس انا مكنتش مستعجل علي الفرح اوي بس حددته قريب عشان جورج يحضر

خالد نفس الكلام راح لسحر وطلبها وابوها وافق والفرح كان قريب برضو عشان جورج كان هيسافر

طبعا احنا اتفقنا علي كدا اننا نروح في نفس الوقت والبنات اتوزعو في التلات أماكن وخلص اليومين دول عادي مفيش جديد
بعد كام يوم رحنا احنا التلاته برضو جبنا الدهب وبعدها بيوم عملنا خطوبة احنا التلاته مع بعض وكان بوم جامد واتبسطنا فيه وتاني يوم خرجنا احنا التلاته كل واحد مع خطيبتو فسحناهم وهزرنا واحنا مش محتاجين نتعرف اصلا
اتا: مبسوطة ياهاجر
هاجر: طبعا مبسوطة ياحبيبي طول مانت معيا انا مش عايزة حاجة تاني
انا: انا معاكي ومش هسيبك ياحبيبتي( وبوست ايدها)
خدت هاجر وروحت البيت كانت دينا ومنار وماما قاعدين
انا: عاملين اي
امي: ايوة ياعم خطبت والدنيا هاصت
انا: اي دا انتي متأكدة انك داخلة علي ال خمسين سنه
امي: مش عارفة بيقولو
دينا: اسكت انت دي ماما قمر لسة في العشرينات
امي: قوليلو
دينا: تعالي يابا ياهاجر هنا هاتي بوسة
هاجر راحتلها وسلموا علي بعض
انا؛ كنت حاسس انك منهم ياشاذة لا انا مش مكمل
امي: وانا كنت حاسة برضو
منار: بقا تطلعي الوان في الاخر ياهاجر انتي ودينا لا لا لا دا حلم دا ولا علم
انا: يعني حبيبتي واختي يطلعو شواذ طب ازاي دا
دينا: خلصتو صداع اقعد بقا اجبلك تاكل
انا: طب مفيش حضن ليا طيب
دينا: اقعد ياض انت كفاية صداع
انا: حاضر ياملكة
هاجر : انت هتسكتلها لا انا هتجوز راجل مش واحد يخاف من واحدة
انا: دي شريرة اسكتي انتي متعرفيش حاجة .
دينا: أيوة انا شريرة وهعملكم مذبحة القلعة
انا : احنا المماليك يامحمد علي باشا احنا هنمسك معاك حكم البلد .
دينا: ومالو عازمكم علي الغدا في القلعة بكرا
انا: كتير علينا دا
دينا: انتو تستاهلو كل خير
انا: كتر خيرك ياباشا
امي: خلصتو زن اقعد كل بقا
خلصت اكل وقعدت شوية وبعدين خدت هاجر روحتها وروحت قعدت مع احمد شوية واحمد قالي من فترة انو مش هيخطب دينا غير لما يكون جاهز وانا قولتلو تمام رحت قعدت معاه هزرنا شوية ولعبنا بلايستيشن
وعدا اليوم علي خير
واخر الاسبوع
نروح نتطمن علي مصطفي في الساحل
مصطفي : طب كمل كمل حكاياتك بيا ( مصطفي الدغ في الراء )
كريم: لا كفاية كدا انهاردة تعال نروح ننام عشان نقضي يوم بكرا وحلو وبالليل ابقي اكملك
راحو نامو وصحيو الصبح فطرو وراحو البحر
كريم : سيبلي نفسك هظبطك انهاردة
مصطفي : معاك دوس
كريم: تعال ورايا
راحو كانو بنتين قاعدين مع بعض ( اجانب. )
طبعا الكلام إنجليزي بس الثقافة بتاعتنا زي ما قولتلك كدا
كريم : ازيكم
واحدة منهم : كويسين مين حضرتك
كريم : لقيناكم لوحدكم قولنا نتعرف لو مش هنضايقكم
واحدة منهم : لا تمام عادي
كريم قعد يكلم واحدة ومصطفي اتكلم مغ التانيه
مصطفي : ازيك انا مصطفي
البنت: انا سيليا
مصطفي : كم سنه يا سيليا
سيليا :25
مصطفي: نفس العمر يعني لا احنا هننفع مع بعض جامد
سيليا: ممكن
مصطفي : تيجي نتمشى
سيليا: اه ممكن
مصطفي راح مع سيليا يتمشو شوية
مصطفي: انتي حلوة اوي .
سيليا : شكرا
مصطفي : ليكي بوي فريند
سيليا: كان ليا دلوقتي لا
مصطفي: ينفع اكون انا هههه
سيليا: اه ممكن عادي لي لا
مصطفي: بالسهولة دي
سيليا: عادي انا بحب ادخل علاقات سريعة
مصطفي : خلاص انتي كدا حبيبتي
سيليا: اي السرعة دي
مصطفي : بحب ادخل علاقات سريعة هههه
سيليا : اتريق براحتك
مصطفي: انا بتكلم بجد عادي نكون اصحاب ولما نتعرف اكتر ممكن احبك وتحبيني
سيليا: موافقة معنديش مانع
مصطفي: هاتي رقمك
خد رقمها وظبط معاها الدنيا
نرجع لكريم:
كريم: اسمك اي انا كريم
البنت : لين
كريم: اسمك حلو
لين: شكرا
كربم: ليكي علاقات
لين: كان عندي بوي فريند بس خلاص
كريم: نمتي معاه
لين: اه
كريم: طب ما تيجي
لين : فين
كربم: نفتكر البوي فريند ههه
لين: ضحكتني
ولين سحبتو وراحو لسيليا ومصطفي قالولهم هننزل البحر ونزلو فعلا راحو مكان بعيد شوية ونزلو بوس في بعض وهو يحسس علي كسها وهي تحسس علي زبو وقلعت البرا وهو لحس بزازها ورضعها وبعدين طلع زبو وحشرو في كسها وفضل ينيك فيها ويبوس فيها من فوق ويرضع بزازها وهو بينيكها وهي جابت مرتين فضل كريم ينيكها لغاية ما جاب في المياه وباسها شوية وراحو طلعو تاني
ومصطفي كان بيتكلم مع سيليا وقضو وقت الصبح مع بعض في البحر واتفقوا يتقابلو بالليل تاني
........
الصقر مع الرجالة بتوعو
الصقر : انتو مش شايفين شغلكم كويس ازاي يعني كل دا ومنعرفش مين ال بيعمل كدا دا مش شغل دا
شخص: يافندم عملنا كل ما بوسعنا اننا نكشف مين دول مقدرناش
الصقر: مقدرتوش يعني اي دا لعب دا اي جن بيختفي
شخص : صدقني عملنا كل ما بوسعنا بس بيتبخروا ومأمنين نفسهم كويس جدا
الصقر: انت عارف ان لو معرفتش الاسد هيموتني انا وهيموتكو كلكم
شخص: خير يافندم اهو بنحاول


عند الحرباء...
الحرباء: ظبطتو الخطة تمام
شخص: اه يافندم كلو مظبوط
الحرباء: نبه علي الرجالة اى لينا في الأمن الوطني ياخدو حذرهم وميتسرعوش في حاجة
شخص: تمام يافندم
الحرباء: في شركة برمجة هتفتح جديد في مصر لازم رجالة من عندنا يكونو فيها
شخص: تمام اي اوامر تاني
الحرباء: لا تمام انصرف


عند الدولفين :...........
الدولفين: امنتو كل مناطق البحر
شخص : ايوة يافندم تم
الدولفين: والمحيط
شخص : شغالين فيه يافندم
الدولفين : تمام خد حذرك انت والرجالة
شخص : تمام يافندم اي أوامر تاني
الدولفين : لا روح انت
الدولفين قعد يظبط في الفيروس عشان الأول منجحش نجاح كامل


الاسد قاعد مستني ومراقب الخطة وهي ماشية وشايف تحركات رجالتو

........
شخص بيتكلم في الموبايل : لو عايز تعرف مين ال بيعمل الحسابات ال مزاولاك دي كلمني بكرا الساعة ٦ مساء........

..............................
اللي اللقاء في الجزء السابع <<برمجة>>

قبل ما ابدأ معلش يعني انا بتعب في كتابة القصة والمراجعة وبحاول اطلع القصة بأحسن ما يمكن بس مش لاقي دعم ولا تشجيع اني اكمل مش هتخسر حاجة لما تقول رأيك بالايجاب او السلب عادي انا هستفاد من الناحيتين
اسف علي المقدمة الطويلة بس بجد الدعم والتشجيع بيفرق مع اي كاتب.....
نخش علي الجزء السابع ...............
...الجزء السابع....
وقفنا المرة ال فاتت عند الشخص دا ...
شخص بيتكلم في الموبايل : لو عايز تعرف مين ال بيعمل الحسابات ال مزاولاك دي كلمني بكرا الساعة ٦ مساء.......
الصقر: انت مين ( والخط قفل في وشو)
الصقر بيكلم نفسو: طب دا مين وازاي يكلمني كدا اصلا دا معناه انو اخترق نظام الحماية وازاي محدش من الرجالة عرف
الصقر بصوت عالي: ياشاهين تعالي بسرعة( شاهين دا الاسم الحركي للدراع اليمين للصقر) واسمو شاهين لانو نوع من. انواع الصقور وبيعرف ازاي يهجم علي الفريسة وسريع جدا في تنفيذ المخطط عشان كدا الصقر عينو دراعو اليمين وحرفيا الشاهين يعتبر بيعمل كل حاجة
الصقر : اقفل الباب وتعال شوف المصيبة دي
الشاهين : خير ياصقر
الصقر : مكالمة جاتلي وقالتلي .... وحكالو ال حصل
الشاهين : ازاي بس ياصقر مفيش اي إشارة عندي ان حد كلمك ولا حد حاول يعمل اختراق
الصقر: يعني اي دي مصيبة انها تحصل
الشاهين: كدا مفيش غير احتمالين
الصقر : اخلص قول اي هما
الشاهين: يا اما في خاين في المنظمة ودا صعب هنا يا اما انت كان بيتهيألك بسبب هوسك انك تعرف المجموعة ال بتعمل كدا
الصقر: قصدك اني مجنون ياشاهين انت جرا لمخك اي
الشاهين: انا مقولتش كدا ممكن مخك مرهق شوية وعايز ترتاح
الصقر: انا كويس ومش هرتاح الا لما اعرف مين دول
الشاهين : طب هات المكالمه دي
الصقر: اهو وزي ما قولتلك انا مش مجنون علي اخر الزمن يقولو اني مجنون دا انا الصقر
الشاهين مسك الموبايل يشوف
الشاهين : فين المكالمه
الصقر: اهو
الشاهين: بس مفيش اي حاجة اخر حاجة كان التواصل بتاعي انا وانت بعد الاجتماع الاخير
الصقر: يعني اي مفيش حاجة
الشاهين : شوف بنفسك
الصقر : مستحيل أزاي انا متأكد من ال بقولو
الشاهين: انت محتاج ترتاح ومتقلقش هتابع برضو مع ان مفيش حاجة واضحة
الصقر: راجع الكاميرات وهتشوف اني بكلم حد
الشاهين : طيب ( وجاب الكاميرات ) اهو ياصقر
الصقر: رجع رجع
الشاهين : اهو من اول اليوم. ( وفضل يمشي في الوقت ومفيش اثر ان الصقر كلم حد )
الصقر: ( قام وقف وهو متوتر جدا ) لا لا مستحيل أزااااي أنا متأكد اني كلمت حد ازاي دماغي هتنفجر لا لا ازاي
الشاهين: اهدا ياصقر مفيش حاجة دي تهيآت بسبب ارهاقك وتفكيرك في ال بيعمل كدا ريح نفسك يومين وروق شوية
الصقر: مينفعش خالص روح انت كمل وانا هبقي كويس.....ومشي الشاهين .
الصقر بيكلم نفسو ....
ازاي دا حصل لا لا انا مش بيتهيألي لا في حاجة غلط ازاي كدا دمااااااغيييييي
وبينام علي نفسو....
الشاهين : ايوة يافندم الصقر دماغو راحت منو خالص
الاسد: اي ال حصل
الشاهين: ......قال ال حصل
الاسد: طيب سيبو شوية وبعدها نشوف هنعمل اي
الشاهين : امرك
تاني يوم
الصقر: ياشاهين
الشاهين: اؤمر
الصقر : اوعي الاسد ياخد خبر بال حصل امبارح
الشاهين: طبعا مينفعش يعرف هو انا غبي عشان اقول حاجة زي دي
الصقر : طيب روح انت دلوقتي
الشاهين: امرك
...........
الدولفين: في اي ياملك
الاسد: الصقر مخو ضرب وبيتهيألة حاجات
الدولفين: زي اي
الاسد: .... حكالو ال قالو الشاهين
الدولفين: ...........
الاسد ساكت يعني
الدولفين: بفكر ثواني وهكون معاك
الاسد: ....................... ها
الدولفين: احتمال يبقي في مصيبة
الاسد: ليه
الدولفين: ياملك ال حصل للصقر ممكن يكون تهيآت فعلا بس انا عندي افتراض والافتراض دا لو صح يبقي سلم علي الشهداء اللي معاك
الاسد: اي الافتراض
الدولفين: في افتراضين الأول ان يكون حد اخترق السيستم عند الصقر ودي مصيبة وكلم الصقر وبعدها مسح كل الأثر ودا حاجة صعبة لشخص او مجموعة مش متعمقة يعني لو حصل يبقي المنظمة دي بتمثل خطر كبير طبعا دا غير انها ممكن تكون مخابرات او أمن دولة من الدول هو دا مستبعد شوية بس وارد يكونو حدثو انظمتهم اكتر
الاسد: والتاني
الدولفين: ان الشارد مماتش ورجع تاني
الاسد بصدمة: ايه انت بتقول اي ازاي مماتش انا شايف جثتو بعيني وهي غرقانة في دمها
الدولفين: وليه ميكونش مش الشارد انت اصلا متعرفش شكلو ولا تعرف عنو حاجة والرجالة ال انت بعتهم ممكن يكون الشارد توههم اصلا
الاسد بقلق: لا لا صعب انت بتقول اي انا متأكد انو الشارد
الدولفين : واي ال مأكدلك كدا الشارد كل عملياته بالبرمجة والأجهزة المتطورة ال معاه يعني مكنش بيظهر اصلا محدش يعرف عنو معلومات هو كان بيبوظ اي مخططة لينا ومن مكانو كمان وانت لولا أن حد سربلك معلومة هو عايش فين وشوفت صورتو مكنتش هتعرفو والصور دي ممكن يكون هو ال عملها وضحك علينا
الاسد: طب ازاي وليه ساكت دا كلو
الدولفين: ازاي ساكت ممكن يبقي بيعمل خطة انو يمسكنا ودا وارد طبعا وخليك فاكر اني قولتلك ان دا افتراض ممكن يكون صح وممكن غلط وممكن يكون الشارد فعلا مات منعرفش
الاسد بقلق : طب والعمل اي
الدولفين: هنكمل ال بنعملو ونستني لو في تحركات تاني وانا اتمني يكون الصقر جالو تهيآت بسبب الضغط ال عليه لان الشارد لو رجع بعد دا كلو يبقي لبسنا لاننا متوقعناش حاجة زي كدا ومش مجهزين اي خطة تصدي لية هسيبك انا ونحاول نلاقي حل .....
الاسد: انصرف........


..............................
عند يوسف والشلة.....
نهي: انتو ليه متفكروش تعملو الفرح مع بعض ويبقي فرح كبير الناس تتحاكي بيه
انا: فكرت في كدا بس العريس والعروسة بيكونو محور الاهتمام فلو في 3 عرايس محدش هيعرف نهتم بمين ولا مين حتي انتو هتتزاولو
خالد: بالظبط واحنا عملنا بين كل فرح والتاني تلات ايام عشان المعازيم متزهقش وكل يومين يلاقو فرح
جورج: مع انها فكرة غريبة بس حلوة وانا اقتنعت بيها ومشيت وراكم
سحر: بقولكم اي حد يعرف حد اسمو الشارد
انا: ومين ميعرفش الشارد
هاجر: ويطلع مين دا
انا : الشارد دا كان هاكرز تقيل ومبرمج من اعلي طراز منعرفش هو كان شغال تبع مخابرات ولا شغال لوحدو ولا اي المعروف انو شخص واحد ال كان بيعمل كدا وكان بيبوظ اي تنظيم هيمثل خطورة علي البشر اذا كان تنظيم ارهابي تفجيرات او مخدرات او اسلحه كات فاضحهم بس في منظمة اتسربلها معلومات عنو وصور عنو معرفش ازاي وقتلوه محدش كان عارف عنو حاجة لغاية التسريب ال حصل دا ومحدش عارف ازاي اتسربت المعلومات دي في ناس بتقول الشارد كان بيحاول يطور نظام بس عمل حاجة غلط واتسربت معلومة عنو بس انا مش مقتنع لان مش الشارد ال يغلط كدا
خالد: هموت واعرف ازاي وصل للكان فيه دا جبار ياجدع
جورج: اهو مات ياعم ارتاح بقا
انا: ماهو الناس كانت بتنق عليه زي خالد كدا لغاية ما ودع الملاعب
هاجر: ناس عينهم وحشة
انا: بالظبط كدا ياقلبي متجيبي بوسة
هاجر: احترم نفسك الناس قاعدة
انا: يعني لو مفيش حد هتديني بوسة
هاجر: هديك قلمين عشان تحترم نفسك
انا: في واحدة آنسة محترمة تقول لخطيبها كدا
هاجر: اه لو مش محترم
انا: ماشي ياعم براحتك
هاجر بتحرك شفايفها من غير صوت: بحبك
انا بصوت واطي برضو : وانا بحبك اوي
كل واحد بيكلم خطيبتو
نهي: بقولك يابت يانور متيجي اخطبك ونبقي زيهم ومش مهم شواذ شواذ
نور: فكرة عبقرية انا موافقة
نهي : طيب اعملي حسابك الاسبوع الجاي هاجي اخطبك من ابوكي
نور : تمام ياقمر
انا : اشتريلكم علم الألوان بالمرة
نهي: لا مش محتاجين
جورج: يلا ياشواذ يامعفنين
ميرنا: ملكش دعوه بالناس دي شواذ وحشين
سحر: تعال ياخالد نمشي مش بحب قعدة الشواذ المعفنين دول
نهي: طلعلكم صوت دلوقتي مش كنتو عاملين فيها محترمين وبتتكلمو بصوت واطي
سحر: بس يابت
نور: ملكيش دعوه بخطيبتي
ميرنا : يع
نهي: سيبك منهم ياقلبي دول مبيفهموش
نور: ايدك ابوسها ياقمر
انا: لو حبيتو تخلفو كلموني
هاجر: اتلم
انا: هساعدهم بس ياقلبي
هاجر : ومالو حاضر
نور: انت اول واحد هكلمك
هاجر : عشان ابعتهولكم مدبوح
انا: اهون عليكي ياقلبي
هاجر: لا بس بعمل ساسبينس
انا: يلهواااااااي انتي عرفتي ساسبينس ي*** تولعي يانور
نور: انا مالي ياعم بعدين انا متعلماها منك بعدين خليها تعمل ساسبينس
انا: ماشي ياست نور
هاجر: فين ليلي وريم
انا: بيمضو عقد الصيدليه بكرا هنروحلهم نقف معاهم هننضف المكان ونظبطها معاهم
نهي : استنو هرن اشوفهم ......الو
ليلي: ايوة ياقلبي
نهي: عامله اي ياحبيبي
ليلي :بخير وانتي
نهي : بخير الحمد **** ريم معاكي ولا لسة مجتش
ليلي: لا معايا اهي وسامعاكي انتي فينك كدا
نهي: حبيبتي ياريم احنا قاعدين مع بعض قولنا نرن نشوفكم خلصتو ولا لا
ريم : حبيبتي يانونو
ليلي: الراجل قال هيجي بعد المغرب كدا
نهي: طيب ياحبيبي انا بطمن عليكم بكرا معاكم كلنا علي فكرة
ليلي : كتر خيركم مش عايزة اتعبكم
انا : انتي عبيطة يابت انتي تتعبي مين اي الناس المجانين دي
ليلي: ياحيوانه يانهي مش تقولي انك فاتحة الاسبيكر
نهي: تستاهلي
ليلي: يايوسف صدقني بجد مش عايزة اتعبكم كتر خيركم
انا: اقفلي في وشها المجنونة دي مش ناقصة حرقة ددمم
ليلي: خلاص خلاص انا اسفة
انا : ليلي احنا مش متصاحبين انهاردة ولا امبارح احنا اديلنا فوق الست سنين اصحاب
ليلي: صدقني عارفة بس مكنتش عايزة اتعبكم
انا: يلهوااااااي برضو هتقولي اتعبكم
ليلي: خلاص بقا صوتك خرم وداني
انا: احسن
ريم: خلاص ياجو عرفت غلطها
نهي: لو يوسف مكنش اتكلم كنت هتكلم انا ياجزمة
ليلي: حد هيشتم تاني
نور: لو يوسف مكنش اتكلم كنت هتكلم انا ياحيوانة
سحر : لو يوسف مكنش اتكلم كنت هتكلم انا يازبالة
ريم : لو يوسف مكنش اتكلم كنت هتكلم انا يامجنونة
ليلي: انتي معايا ولا معاهم يابت
ريم: لا قولت اظيط معاهم
هاجر : معلش ياقلبي استحمليهم احنا بنحبك ومفيش تعب مابينا
ليلي: انتي قلبي يابت ياهاجر شايفين يامعفنين بتتكلم ازاي مش زي ناس تاني مش عارفة حبيتي في يوسف اي
هاجر: يوسف دا احلي واحد في الدنيا
ليلي: **** يخليكم لبعض ياحبيبتي يلا اسيبكم انا ونتقابل بكرا وسلمولي علي خالد وجورج وبيشو لو موجودين اصل مسمعتش صوتهم
جورج: لا انا وخالد موجودين بس لقيناكي بتتهزقي سكتنا لاننا كنا هنهزقق برضو
ليلي : يخربت الحب ال في قلبكم ليا كلو عايز يهزقني متشكرين يارجالة
نهي: تستاهلي
ليلي: قولتيها كام مرة الكلمة دي
نهي: مبعدش ياجيمي
ليلي: ماشي لما اشوفكم هوريكم باي
نهي : باي
هاجر: اي ياجدعان بالراحه علي البنت
انا: يعني مشوفتيش عملت اي دي مستفزة
هاجر: معلش هي متقصدش
انا : ماشي ياحنين انت
جورج: هكلم بيشو اشوفو فين .......الو
بيشو: اخويا جورج بوش الابن
جورج: طالما رايق يبقي الدنيا ظبطت معاك
بيشو: ايوة ياعم خلاص هسافر بس هحضر افراحكم وامشي
جورج: **** معاك ياصاحبي
بيشو: حبيبي ياجو فينك كدا
جورج: هكون فين
بيشو : يا اما مع ميرنا يا اما انت وميرنا مع الشله
انا : طب طالما عارف اهو وخلصت ال معاك متيجي شوية
بيشو : لا هروح اريح شوية عملت مشاوير كتير
انا: خلاص روح. ريح ونتقابل بكرا
بيشو: صح رايحين لليلي بكرا نقف معاها
انا: ايوة رايحين ولسة مكلمينها
نهي: ولسة مهزقينها قصدك
بيشو : ههههه ليه اكيد قالتلكم مش عايزة اتعبكم
نهي : ايوة انت عرفت أزاي
بيشو : اصل هي قالتلي كدا وهزقتها برضو
سحر : يخربيتكم نفس الدماغ
نور: خمسة في عينك
سحر: بس يابت
نور: امرك ياريس
هاجر: انتي ملكيش شخصية يابت
نور: باخدهم علي قد عقلهم
خالد : العاقلة اهي
نور: تسلم يامعلم
انا. : قاعدين في السوق يامعلم وياريس
نور: بس ياض انت
انا: امرك يارياسة
نهي : انتو مجانين
انا: حاجة شبه كدا
نهي : لا قول عادي متتكسفش قول انك مجنون قول ياعم مش بينا الكلام دا
انا : انتي قعدتي مع امي كتير باين عليكي
نهي: كنت عندك انا ونور وهاجر امبارح وانت برا
انا: عشان كدا.
نهي: مامتك دي عسليه وفرفوشة
انا : من الناحيه دي انا متأكد من كدا
خالد: مش يلا ياجدعان انا عايز انام نعست
جورج: انا شايف كدا برضو
انا: يلا .......
وقومنا كلنا مشينا


<< انا بتكلم >>
فعلا بحبهم كلهم كاخواتي مش بفرق بين حد فيهم لو حد منهم محتاج حاجة مبتاخرش عنة وانا لو احتجت حاجة مبيتأخروش عني كنا أسرة صغيرة مش مجرد اصحاب كلنا بنخاف علي بعض في فرح مع بعض عزاء مع بعض خناقة مع بعض لما جورج وميرنا وبيشو قالو انهم هيسافرو كنت زعلان اوي بس قولت انهم هيروحو عشان يعيشو حياتهم ليلي وريم كدا كدا معانا في البلد مش هيبعدو يعني والشلة حاجة وال بنشتغل عليه حاجة عرفنا نفرق بين قعدة الشغل وقعدة الهزار والضحك كل واحدة في البنات فيها ليه شخصيتها بارزة فيه هاجر اطيب واحدة نور اكتر واحدة فرفوشة نهي حكيمة في كلامها علي الرغم من انها بتهزر كتير ليلي اكتر واحدة بتحبنا وتخاف علينا ريم اكتر واحده هاديه وميرنا اذكي واحدة والشباب برضو جورج اكتر واحد يشجعك خالد اكتر واحد شجاع فينا بيشو ذكي وبيعرف يتصرف في المشاكل كويس ويطلعك منها مصطفي بقا دا اطيب واحد في الشلة وكفاية طريقة كلامو تحببك فيه اصلا ( مصطفي الدغ في الراء ههههههه)

........
نسافر الساحل لمصطفي وكريم ...( طبعا الكلام إنجليزي بس زي مانتو عارفين ثقافتنا عاليه جدا وكدا )
مصطفي وكريم نزلو بالليل يقابلو لين وسيليا ( ال مش فاكر كريم ابن خالت مصطفي ودا هيفتح شركة برمجة مع مراتو ليزا ارجع للجزء ال فات لو مش فاكر ولين وسيليا دول قابلوهم مصطفي وكريم في الساحل واتعرفو عليهم ارجع للجزء ال فات برضو)
كريم: وانتو بتشتغلو اي او بتجيبو فلوسكم منين
لين: احنا بنشتغل في شركة بنفهم في البزنس والماركتنج
كريم: طيب كويس انا هفتح شركة برمجة خلال الشهرين الجايين ممكن تشتغلو عندي بس هحتاج ال CV بتاعكم
سيليا: الشركة في مصر ولا برا
كريم: في مصر
سيليا : انا موافقة لاني بحب مصر كتير
لين: ما عندي مانع وبس تفتح الشركة بيكون عندك ال CV
كريم : تمام
خلصو كلام ومصطفي ماشي مع سيليا وكريم مع لين والدنيا عنب معاهم ونزلو ديسكو
مصطفي: ترقصي
سيليا : يلا
( مصطفي مش تخين ال هو ميقدرش يمشي لا تخين مش تخن اوفر جسمه كويس يعني وهو كاريزما في كلامو وبيعرف يتكلم انجليزي برضو عشان لو حد مستغرب هو ازاي عارف يتعامل مع سيليا )
قامو رقصوا وابن اللذينه مظبطها علي الاخر
كريم: فين اهلك وأهل سيليا
لين: موجودين احنا خدنا اجازة وجينا نقضيها هنا ودي مش اول مرة نيجي مصر
كريم: اها واخد بالي انكم عارفين حاجات كتير هنا
لين: اه احنا جينا كتير اول مرة كانت مع بابا وماما كانو جايين شغل وفسحنا شوية
كريم: وبابا وماما بيشتغلو اي
لين: عندهم بيزنس في اغلب دول العالم
كريم : اسمهم اي
لين : بابا جاك ارثر وماما صوفيا ألبرت
كريم : نعم انتي بنت جاك وصوفيا يادين امي ( هنا يادين امي قالها بالعربي )
لين: اه انت تعرفهم
كريم : ومين ميعرفهمش دول معروفين جدا طب وسيليا
لين: سيليا بنت سام ألبرت وكاترين ادولف هي بتكون بنت خالي
كريم: احا انتي فاهمة انتي بتقولي اي ( احا قالها بالعربي)
لين : ههههه انت فاكرني بكدب عليك طيب نخلص وتعال معنا الفندق اوريك الباسبورات
كريم: طب ازاي ابوكي وامك يبقو جاك وصوفيا وخالك سام ومراته كاترين وتوافقي تشتغلي عندي دا غير انك بتشتغلي في شركة حاليا ازاي انتي المفروض يبقي ليكي شركة لوحدك انتي وسيليا
لين: بابا قالي كدا بس انا حابه اعتمد علي نفسي هو بيساعدني برضو مش سايبني بس انا حابه اثبت اني اعرف أنجح لوحدي وقولتلو لما اكون جاهزة امسك شركة واديرها كويس هعمل كدا
كريم : يعجبني دماغك واعتمادك علي نفسك بس مش عارف ليه مش عارف اصدقك
لين : قولتلك تعال معيا الفندق هوريك الباسبورات بتاعتنا
كريم: تمام موافق تعالي نرقص شوية معاهم
راحو يرقصو شوية وشربو بس مش كتير عشان ميتسطلوش
كريم بيكلم نفسو( ياه لو طلعت بجد وهتشتغل عندي اكيد باباها هيساعدها يعني الاسهم هتبقي في السما من اول ما نشتغل )
كملو رقص ولين خدتهم للفندق عشان تثبت لكريم انها بنت جاك
وطبعا مصطفي وسيليا ماشيين مع بعض وكريم مع لين طلعو ولين جابتلو الباسبورات بتاعتهم وهو اتأكد وهو عندو خبرة في الحاجات ال زي كدا يعني لو كان مزور كان هيعرف
كريم: ياااه بنت جاك مرة واحدة مستحيل كنت اتخيل في يوم اني اقابل حد من طرفو حتي مش بنتو بس
لين: بس يكون في علمك لو اشتغلنا معاك بابا مش هيتدخل
كريم: مش مشكلة عادي
مصطفي وسيليا واقفين مش فاهمين حاجة
مصطفي: هو في اي
كريم: تعرف دول طلعو مين
مصطفي : قتله متسلسلين
لين: واحنا لو قتله متسلسلين كان زمانكم عايشين
كريم: اكيد كنا هنبقي ميتين
مصطفي : أنجز قول مين

يتدخل الكاتب( تصدق جامدة القافية دي طلعو مين .... قتله متسلسلين..كان زمانكم عايشين ...هنبقى ميتين....قول مين بفكر اكتب شعر )اسف علي التدخل كمل كمل
تدخل من القارئة احلام العمر: قافية اي ياعم اتنيل دانت بضان
الكاتب : و**** محد بضان غيرك سيبي الناس تكمل
احلام العمر: كملو كملو فككم مني انا بتهب مني احيانا
الكاتب: حصل ....

كريم : تعرف جاك ارثر وصوفيا البيرت
مصطفي: ومين ميعرفهمش
كريم: دي بنتو
مصطفي: نعم انت بتقول اي ياعم
كريم: وريلو الباسبور
لين: اهو
مصطفي: احا ياعم ازاااي ( دي بالعربي )
كريم: نفس ريأكشني بالظبط
مصطفي: وطبعا سيليا بنت بيل جيتس
كريم: لا بنت سام ألبرت وكاترين ادولف
مصطفي: خخخخخخ انتو بتهزرو ياجدعان دا انا يوم ما كنت في الجونة ونجيب ساويرس كان هناك مشوفتوش لا كان هناك وانا موجود عملت فرح اقابل بنات سام وجاك خخخخخ لا ونقضي اليوم معهم كمان احااااا
لين : يعني اي احا دي
كريم: دي كلمة بالعربي بتدل علي الاعتراض والاستغراب واي حاجة موجودة نقول احا بسبب ومن غير سبب
لين : اه ماشي
سيليا : هو مصطفي اتجنن
كريم: تقريبا
مصطفي : تقريبا
كريم حكي لمصطفي ان لين عايزة تعتمد علي نفسها وكدا وتثبت انها تستحق تمسك شركة وكدا......
مصطفي: مستحيل كنت اتخيل اني اقابل حد من طرف جاك او سام
لين: كل واحد هيعرف هنقعد يقول نفس الكلمتين خلاص ومحدش يقول لحد تاني متسيحوش ( متسيحوش دي تجويد من عندي في الترجمه )
كريم: تمام انا هحتاجكم في الشهرين دول وانا بفتح الشركة اكيد حتاج خبرتكم
سيليا : بس خلي بالك بابا او ماما مش هيتدخلو خالص في الشغل
كريم: لين لسة قايلالي وانا موافق عادي
سيليا : تمام احنا موافقين
كريم: مصطفي انت معايا اكيد
مصطفي: ايوة ياعم عيب عليك ممكن اجبلك موظفين
كريم: مين
مصطفي: يوسف وخالد وسحر في حاسبات وحلوين في البرمجة
كريم : ايوة عارفهم اصحابك دول بس هما هيقدروا يجو القاهرة لان الشركة هتبقي هناك
مصطفي: ايوة عادي اكيد
كريم: طيب يوسف وخالد شباب عادي يقعدو لوحدهم طب وسحر
مصطفي: لا ماهو مصطفي خطب سحر وهيتجوزو قريب
كريم: طيب كويس هحتاج اقابلهم بس
مصطفي : تعال عندنا البلد قابلهم عادي
كريم: مش عارف هقدر ولا لا بس هحاول ماشي
مصطفي: صح هاجر برضو معاهم
كريم: مين هاجر
مصطفي : معاهم في حاسبات ودي خطيبة يوسف
كريم: طب كويس اوي كدا هكلم ليزا اتطمن عليها واجيلكم
مصطفي: ماشي
راح كريم يكلم ليزا ....... .

تدخل من القارئة احلام العمر : ( هو مش المفروض مصطفي اللدغ في الراء ازاي انت بتكتب الراء اهو )
انا : مش بكتب اللدغة بتاعت مصطفي ليه وبكتبها راء عادي مش ياء لانو الكلام إنجليزي ودى يعتبر ترجمة وانا مش هترجملو باللدغة كمان .....كملو كملو عامله ناصحة عليا

تعالو نروح عند ليلي عشان بتظبط الصيدليه
انا : بصو نقسم نفسنا مجموعة معاهم ريم ومجموعه معاهم ليلي عشان هما عارفين هيرتبوها ازاي تمام
كلهم : تمام
طيب انا وهاجر وجورج وميرنا وخالد وسحر ونور ونهي وبيشو
وليلي وريم شوفو كل واحد هيمسك انهي جزء ويلا عشان نخلص بدري شوية
بدأنا ننظم الأدوية علي حسب نظام ريم وليلي الصيدليه كانت كبيرة ومتنضفة كويس وهي اصلا كان في حد فاتحها بس اتقفلت من سنين عشان صاحبها سافر وريم وليلي اتصرفو واشتروها كانو هيدخلو نهي معاهم بس هي رفضت عشان ناوية تشتغل في شركة أدوية وخلصناها وكنسنا ومسحنا الأرض ...
ليلي: يلا يا شباب ويا بنات عندي في البيت هنتعشي مع بعض .
انا: بلبسنا دا انا هروح استحمي
ليلي : متتهربش ياحبيبي مش مهم لبسك هناكل وروح استحمي براحتك
انا: مش عايزين نتعبك
ليلي: نعم نعم نعم مين ال بيقول كدا أنجز ياض انت يلا كلو هيجي نتعشي ماما ومامت ريم من الصبح بيعملولكم الاكل يلا
انا: يابت انا بنكوشك بس
ليلي: ههههه يلا طيب
رحنا كلنا عند ليلي
وصف مامت ليلي ( اسمها سناء 45 سنه طولها 160سم عندها كرش بسيط ومهتميه بنفسها ، بزازها بلدي كدا وطيزها كبيرة )
سناء : اهلا اهلا معلش تعبناكم معنا
انا: ياطنط تعب اي ليلي اختنا ومفيش تعب مابينا
سناء : **** يخليكم لبعض يا حبايبي
انا: تعيشي ياطنط
( لو حد مستغرب ازاي امها عارفة اننا شله بنات وأولاد مع بعض هقولك ان اهالينا كلنا عارفين كدا وهما عارفين اننا اخوات واكتر كمان وبنروح نقعد عند بيت اي حد فينا عادي )
مامت ريم ( نجلاء 46 سنه 155 سم قصيرة بس كيرفي بزازها مظبوطة علي جسمها وطيزها متوسطة )
نجلاء : ازيكم ياحبايبي عاملين اي
خالد: كويسين ياطنط
نجلاء: ي*** ديما ياحبايبي معلش تعبناكم
خالد: رد انت يايوسف عارفك بتحب الحاجات دي
انا: لا رد انت ياعم الناس دي بتعصبني
نجلاء: مالك ياواد انت وهو في اي
هاجر : معلش ياطنط هما مجانين
نجلاء : علي رأيك بس برضو مالكم انا حشريه ولازم اعرف مالكم
انا: ياطنط ولا اقولك كلمة طنط دي بقت تقيلة علي لساني انا هقولك يانوجا
نجلاء: هههه منا قولتلك بلاش كلمة طنط دي من زمان قولتلي عيب
انا: خلاص بقا يانوجا المهم ان امبارح لما قولنا ل ليلي وريم اننا هنيجي نقف معاهم قالو لا مش عايزين نتعبكم ف اتهزقو مننا كلنا وقبل مانتي تطلعي من المطبخ ام ليلي قالتلنا معلش تعبناكم وانتي طالعة تقولي كدا تاني وقولنا 21 مرة قبل كدا ليلي دي اختنا ومفيش تعب بين الأخوات
نور: اشمعني 21
انا : عشان رقم علي معلول
نور: اه مش دا بتاع الاهلي
انا : ايوة هو
نور : ودا مالو
انا: اصلي احتمال يمشي ف دا تكريم ليه واتمني ميمشيش
نور: اممممم ماشي كمل انت
انا: المهم زي ما قولتلك يانوجا احنا اخوات مفيش بيننا تعب
نجلاء : **** يخليكو لبعض
سناء : يعني تقول لنجلاء يانوجا وانا تقولي ام ليلي يابن سعاد
انا: واي ال دخل سعاد دلوقتي
سناء: بس ياض
انا: خلاص متزعلش هقولك ياسونا
سناء: اممم ماشي تعدي يلا انزلو كلو
بيشو: طب واحنا نقولكم ياطنط ولا نوجا وسونا زي يوسف
سناء : انت قولنا ياطنط والباقي يقولنا سونا ونوجا عادي ههه
بيشو : و**** انك عسل ياسونا
سناء: سونا في عينك
بيشو: متيجي نتجوز ياسونا بدل مانتي قاعدة كدا ولا المرحوم هيزعل
( ايوة ياعزيزي ابو ريم متوفي بس سايبلهم ورث كويس والمعاش مقضيهم وكفاية كمان وابو ليلي متوفي برضو وسايب ورث كويس هقولك ماتو ازاي ابو ريم وابو ليلي كانو شغالين مع بعض في الداخليه ف الفلوس بتاعتهم عنب وكانو مع بعض في كمين في سيناء طلع عليهم إرهابيين وموتوهم ف الحكومة بتدفع لسناء ونجلاء معاش كويس ليهم دا غير ال كانو سايبينو في البنك وكلو لريم وليلي عشان ملهمش اخوات اتمني تكون فهمت )
سناء: مش لما اجوز البنت الأول
بيشو: نتجوز وانا اجبلها عريس
سناء: أذا كان كدا ماشي
ريم: اي ياماما هتنحرفي علي كبر
بيشو: بس يابت دي مراتي وانا دلوقتي جوز امك يعني ليا احترامي
ريم: ياعم اتلهي
بيشو: ربي بنتك ياسناء
سناء : سناء في عينك يابعيد
بيشو: مش انا جوزك يبقي اقولك اي حاجة
سناء : اها اذا كان كدا ماشي
ريم: يلا طيب ياجوز امي عشان ناكل
بيشو: ماشي يابت مراتي
نجلاء: مجانين مجانين
بيشو: متيجي اتجوزك انتي كمان يانوجا
نجلاء: لا ياحبيبي محدش ياخدني ويبقي ليا ضرة
بيشو : دي سناء زي اختك يعني
نجلاء :طالما سناء ممكن افكر
سناء : هتتجوز عليا في أول دقيقتين
بيشو: دي نجلاء ياسونا صاحبتك الروح بالروح وميرضكيش تقعد لوحدها يعني
سناء: اذا كان كدا ماشي
ليلي: خلصتو فقرة الخاطبه دي يلا مش عارف انتو ساكتين ليه
هاجر: اندمجنا معاهم
انا: سيبيهم يتكلمو عشان لما نقعد ناكل حلو يبقي ساكت
ليلي: فكرة عبقرية يلا كملو كلام
بيشو: لا خلاص كدا
سناء: يلا طيب هنسخن الاكل عقبال ما تغسلو ايدكم المعفنة دي
سحر : تسلميلنا ياطنط
سناء: طنط اي ما خليناها سونا بقى
سحر: ماشي ياسونا استنو هغسل ايدي واجي اساعدكم
نجلاء: لا ياحبيبتي انتي تغسلي ايدك وتقعدي ترتاحي
سحر: حاضر يانوجا
غسلنا ايدنا وقعدنا ناكل علي السفرة كنا كتار طبعا وهما كانو عاملين اكل يكفي وزيادة كتر خيرهم طبعا تعبو معانا
وشربنا شاي وعملولنا عصير وشربنا احنا طفسين اوي واحنا عارفين كدا
انا: تسلم ايدكم يانوجا وسونا الاكل حلو اوي انا اتنفخت
سناء بالهنا ياحبيبي
نجلاء : عقبال ما ناكل في فرحك ياحبيبي
انا: كلها شهر وتيجي تاكلي في فرحي
نجلاء: **** يتمملكم بخير واوعي تزعل البت هاجر احسن هنفخك
انا: وهو انا اقدر ازعلها القمر دي
هاجر اتكسفت وبصت للارض
نجلاء : بص البت اتكسفت ازاي
هاجر : خلاص بقا
انا: وانتي مكسوفة قمر برضو
هاجر: خلاص بقا
نجلاء: **** يخليكم لبعض
انا: تعيشي يانوجا
خلصنا وقعدنا معاهم وشوية وبعدين اخدت هاجر روحتها وخالد روح سحر وجورج روح ميرنا وبيشو دا سنجل كحيان وسناء خدت بنتها وروحت وهما اصلا بيتهم قريب من بعض خطوتين مابين البيتين يعني
بيشو يتدخل( كسم التنمر انا هتجوز واحدة اوروبيه وافشخكم كلكم )
انا: البلدي احسن من المستورد
بيشو : تصدق صح خلاص تراجعت عن فكرتي
انا: شاطر
بيشو : حبيبي روح كمل القصة ياعم ..........


......................
عند الدولفين والأسد
الدولفين: جهزت الشخص ال هيتجرب عليه التعديل
الاسد : جاهز
الدولفين: طيب فينو
الاسد : أهي ست زي مانت قولت عندها 50 سنه وملهاش حد
الدولفين : تمام
ودخلوها اوضة فيها الشاشة ال هتعرض الفيديو وزي مانتو عارفين العينه ال فاتت مكنتش احسن حاجة عشان الراجل كان في حاجات مش بيطيع الاسد فيها واستنتج الدولفين انو عايز يزود التردد وعمل كدا بس قال هيجرب علي بنت عشان يقدر يعرف التأثير علي البنات والأولاد وطبعا بيعرض الفيديو بالصوت وهما متابعين بالكاميرات وطبعا الشاشة ال بتعرض الفيلم عليها تغبيش عشان الفيروس ميتنقلش ليهم والصوت بتاع الكاميرا مكتوم برضو

دخلو الست جوا وشغلوا الفيلم كان فيديو 20 دقيقة برضو
شرح الفيلم ( بنت قمر شقرة بزازها متوسطة وطيزها متوسطة برضو كسها نضييف مفهوش شعراية لونه وردي بتسمع التلفزيون وهي عايشة مع امها ( امها ميلف فشخ بزازها كبيرة وبيضة وطيزها كبيرة ملبن وكسها احمر بس غامق سيكا وفيه شعر خفيف شكلو يهيج........ امها فوق بتبقي هايجة وبتلعب في كسها من فوق الهدوم لأنها كانت بتسمع سكس ف سمعت صوت التلفزيون عالي اتعصبت وراحت نزلتلها وهي لسة هايجة شافتها قاعدة بشورت وبادي خفيف وصدرها طالع لبرة زعقت معاها وبنتها لاحظت ان عند كس امها في بلل فهمت انها هايجة راحت قامت عليها وخدتها قعدتها جنبها وقالتلها اهدي ياماما وامها بتتكلم وتقولها وطي التلفزيون
البنت: اي رايك نجرب حاجة جديدة ( وبتمشي ايدها علي فخاد امها )
امها: نجرب اي
البنت : انتي هايجة ياماما ( وبتحسس علي كس امها )
امها: امممممممممممم
البنت : هريحك ياماما
أمها: اممممم حلو اوي
البنت بتقرب من شفايف امها: موافقة
امها بتحرك راسها لفوق وتحت: اممم
راحو دخلو في بوسة قطعو بعض وامها بتبوسها بشهوه عاليه اممممم قعدو شوية في البوسة وبيقلعو بعض اللبس ال من فوق وبيفضلو بالبرا بس بعدين البنت بتنزل لبزاز امها الكبيرة بتلحس صدرها وبتبوس صدرها وبتطلع لشفايفها وتنزل تاني وتطلع لشفايفها تبوسها وتنزل تلحس وتبوس صدرها وطلعت لرقبتها تهيجها اكتر وهي امها مش محتاجة هيجان اصلا بعدين قلعتها البرا ودفنت وشها في بزاز امها ريحت عرق بزازها يهيج وبعيد مسكت بزازها وقعدت ترضع في حلماتها وتلحسهم وامها بتتاوه فشخ اااااااممممممم ااااااااااااااااااااه اااااه اه اااه اااه بعدين البت طلعت لشفايفها خدتها في بوسة تاني بعدين ام البنت نزلت تلحس وتبوس بزاز بنتها وتعمل زي ما بنتها عملت معاها وفكتلها البرا ودفنت وشها في بزازها وقعدت تلحس فيهم وترضعها وتفعص في بزازها وترضعها وتطلع تبوس شفايفها وتنزل تاني بعدين نزلت لتحت قلعتها اللبس ال تحت بالاندر وقعدت تشم في كسها وعجبها ريحته وباسته الأول بعدين بدأت تلحس فيها وتدخل لسانها بين شفرات كسها وبنتها بتتاوه وماسكة بزازها تفرك فيهم وامها بتلحس كسها جامد والبنت اااه امممم اوه اوه او ماي جاد اوووه كسي كسي اوووه اوووه وبعدين امها دخلت صباعين في كس بنتها وتدخله بسرعة وتطلع وبنتها آآآآآآه امممم اااه كسي كسي اااممم اااااه ياه ياه او ياه او ياه اه اوه اوه او ماي جاد حلووووو اوووف اااااه اه اه فاااك فاك فاك فاااك او شيت لغاية ما جابت وراحت باستها في بقها وقعدت هي وفتحت رجلها بنتها راحت نزلت قلعتها ال تحت عشان تلحسلها وفعلا عملت كدا ونزلت تلحسلها وامها بتتاوه بالراحه وبنتها تسرع اكتر وتدخل لسانها في كسها والحس اسرع وامها تتاوه ومسكت بزازها ورفعتها لفوق وبتلحس فيهم وبنتها مسكت بزازها وبتحك حلمتها في كس امها اااااه اوووه الاتنين هيجانين علي الاخر وبعدين دخلت صباعين تنيكها بيهم وتسرع وتلحس كسها وهي بتدخل صوابعها وامها وشها بقي احمر من الهيجان وااااو اوووه اوووه ياه ياه او ياه او ياه او يااااه ااااه ااااه او ماي جاد فاااك فاك فاك فاك كسي كسي كسي اوووه حلو حلو حلو اااااه اه اه اه آه آه آه آه آه اوووووو ماي جاااد كسي كسي ااااااااااه حلو اوي حلووووو ااااخ اااااه ااي اااه كسيييي فاك فاك فاك ااااه اه وفضلت تلحسلها وتنيكها بصوابعها لغاية ما جابت وبنتها خدت عسلها في بقها وطلعت تبوس امها عشان تدوقها عسلها وقعدوا يبوسو بعض شوية وهاجو تاني راحو عملو وضع 69 البنت بتلحس كس امها وامها بتلحس كسها وفضلو علي كدا والاتنين هيجانين وبيلحسو لبعض ومندمجين مع بعض لغاية ما جابو للمرة التانيه ووقفو يبوسو بعض تاني ويهيجو بعض تاني راحو حطو اكسساسهم في وش بعض زي المقص يحكو كسهم في بعض وفضلو يعملو كدا ويتاوهو وهما بيحكوا كسهم في بعض ااااه اااه اوووه او ماي جاد فاك فاك فاك اوووه ماي جاد اه اه او ياه او ياه اة ياه اه واصوات الاهات طالعة من الاتنين نااار اوووف اااااه اه اه اه اه اه كسي كسي كسي ااااه ااااه اه فضلو يحكو في بعض لغاية ما جابو مع بعض وقعدوا يبوسو بعض شوية وبعدين خلص الفيلم )
في خلال الفيلم وهو شغال الست الجايبينها هاجت فشخ وقلعت البنطلون بالاندر وقلعت ال فوق بالبرا وقعدت تلعب في كسها وتتاوه معاهم والدولفين بص عليها وهاج عليها
الدولفين: الست دي لو نفعت معها التجربة او لا هنيكها كان المفروض انيكها قبل ما نبدأ دي جسمها فاجر انت متأكد انها 50 سنه هيجتني الشرموطة
الاسد: اهدا كدا خلينا نشوف هتنفع دي ولا لسة محتاجة تظبيط ..

البنت جوا بتلعب في كسها المشعر بس كسها روعة زي ما قال الدولفين وبزازها تحسها واحدة في أول الأربعين كدا وجسمها ابيض وحلوة عشان كدا الدولفين هاج عليها والبنت اندمجت مع الفيلم وجابت معاه كتير لغاية ما خلص الفيلم والبنت لبست لبسها والأسد خلي الحراس يجيبوها ليهم...
الاسد : اقلعي تاني
البنت: امرك وعملت كدا
الاسد: خدي السكينه دي
البنت خدتها
الاسد : اقطعي دراعك
البنت : امرك ولسة هتعمل كدا
الاسد : خلاص
البنت امرك
الدولفين : في تطور اهو انا شايف كدا تمام ..
فجأه دماغ البنت انفجرت والدم بقا في كل حته
الاسد : يابن الفقرية دي انفجرت يخربيتك انت عملت اي
الدولفين : انا زودت التردد بس
الاسد : انت زودتو فشخ مش بس
الدولفين: لا ممكن تكون عشان هي عجوزة وكبيرة هاتلي واحدة شابة ملهاش حد برضو
الاسد : طيب بكرا تكون معاك
تاني يوم الاسد جاب بنت شابة 30 سنه من الهند جسمها بلدي فشخ لون جسمها قمحي غامق بزازها كبيرة سيكا وحلمتها سودة وكسها مشعر واسود
الدولفين : اي الجسم دا لا انا هنيكها الأول بعد اذنك يا ملك
الاسد:ماشي بس انجز خدها في آخر اوضة فوق مفهاش كاميرات ولا اي حاجة والموجود سرير بس
الدولفين: تمام ياملك تعالي معايا ياقمر هنتمتع انا وانتي اي الجسم دا
البنت مبتردش لان الاسد بيوعدهم انه هيديلهم فلوس كتير يعيشو منها
الدولفين خدها لفوق وقفل الباب واتأكد لو في كاميرات اول لا عشان القناع هيقلعو
قلع القناع وبدأ يبوس في شفايفها والبنت مش بتعمل اي ريأكشن
الدولفين: لا ياقمر اتفاعلي معيا عشان نتمتع
البنت فعلا ابتدت تتفاعل وهو بيمسك صدرها عشان يهيجها اكتر والبنت ابتدت تهيج وتزوم وهو بيبوسها وبيحسس علي جسمها كلو ويحسس علي كسها عشان تهيج اكتر بعدين قلعها اللبس كلو وعجبو بزازها الكبيرة وحلمتها الغامقة نزل يبوس بزازها ويلحس حلماتها ويفعص فيهم وهي هاجت فشخ وبتزوم وبتتاوه بالراحه بعدين نزلها علي ركبتها خلاها تمص زبو وفعلا عملت كدا وتدخل زبو كلو في بقها وبعدين تلحس بضانو وهو ولع فشخ راح نيمها علي السرير ونزل لكسها المشعر هو مهمهوش وراح يلحس فيه بالشعر ودا كان مهيجها اكتر ودخل صباعة في كسها وطلعت مفتوحة وفضل ينيكها بصباعة وهي بتتاوه بالراحة لغاية ما جابت وهو شرب عسلها وطلع رضع في بزازها شوية وبعدين راح دخل زبو في كسها وهي طلعت صوت عالي شوية والدولفين بينيك فيها وهو حاضنها بيبوس شفايفها وهو بيدخل زبو في كسها ويلحس بزازها شوية وهو بينيك فضل ينيك شوية بعدين قلبها في وضع الدوجي ودخل زبو فيها وفضل ينيك في كسها لغاية ما جابهم فيها وهي كانت جابت كتير وهو استمتع معها .........
لبسو ونزلو لتحت
الاسد: خلصت
الدولفين: البت ناار
الاسد: طب أنجز يلا عايزين نشوف ام العينه دي هتنفع ولا لا
الدولفين: نص ساعة عشان هي جابت كتير
الاسد: طيب اما نشوف اخرتها
استنوا ساعة كاملة ودخلوها جوا والدولفين ادالها بعبوص قبل ما تدخل وشغلولها نفس الفيلم وهي اتفاعلت معاه وقعدت تلعب في كسها وجابت بس مش كتير عشان كانت لسة جايبة كتير وخلصت ولبست وجابوها
الاسد : هاتي السكينه دي
البنت : امرك ياملك
الاسد: اقطعي بيها ايدك.
البنت : امرك وبتعمل كدا فعلا راح وقفها
الاسد والدولفين طلعو لفوق وقفو في مكان بعيد
الاسد : بصوت واطي مش مسموع تعالي عندي
البنت : امرك وطلعت لفوق راحتلو فعلا وهما متابعينها بالكاميرات
الاسد : خدي السكينه دي
البنت ؛ امرك فجأه انفجرت دماغها زي ال قبلها
الاسد : اهو انفجرت زي ال قبلها كدا العيب عندك
الدولفين: طيب هنجرب علي شاب عشان نعرف التاثير
الاسد : طيب
وفعلا تاني يوم جابو الشاب وعملو نفس الكلام وانفجرت دماغه برضو
الدولفين: انا هحتاج اراجع الكاميرات اشوف بيقعدوا وقت قد اي
عمل كدا ولقي ان البنتين قعدو 11 دقيقة بالظبط وانفجرت دماغهم والشاب قعد 16 دقيقة وانفجرت دماغو.. ( هتقولي ازاي 11 و16دقيقة وهو يدوب بيقولهم خدو السكينه ينفجروا هقولك اننا بنسيبهم من 5 ل 7 دقايق او اكتر شوية عشان الفيروس يتمكن منهم )
الدولفين احتفظ بمعدل الوقت وقالو كدا محتاجين نقلل التردد سنه تاني وهنعدل عليه حاجات اسبوع كمان ونكرر التجربة تاني بس هتجهزلي راجل كبير شوية وشاب وست كبيرة وبنت شابه
الاسد: تمام بس ياريت تنجح المرادي
الدولفين: ياملك احنا بنجرب اهو وبنحاول نطلع بأحسن نتيجه واحنا لسة مخلصناش باقي الحاجات ف مستعجلش
الاسد : تمام انصرف انت
الدولفين : تمام........... ومشي الدولفين
...............
نرجع عند ليلي بتتكلم في الموبايل علي الساعة 6 بالليل
ليلي : الو ايوة ياهاجر ممكن تجيلي البيت عايزاكي في كلمه
هاجر: طيب هقول ليوسف واجيلك انا وهو
ليلي؛ لا لا متقوليش ليوسف عايزاكي في حاجة خصوصية بلاش تقوليلو
هاجر: حاضر مسافة السكه باي
ليلي : باي
راحت هاجر لليلي مكنش في حد في البيت غير ليلي خدتها عندها الاوضة تتكلم معاها
ليلي : انتي لي كدا
هاجر : اي
ليلي: يعني انتي مش عارفة ( وهاجر ابتدا يبان عليها الزعل )
هاجر: في اي ياليلي مالك
ليلي: انتي انسانه انانيه مبتحبيش غير نفسك ( بتتحمق وهتعيط )
هاجر: طب فهميني في اي عشان اعرف ارد عليكي
ليلي : انتي اخدتي مني يوسف اخدتي مني حبيبي كنت كل يوم بحلم بيه وبحلم باليوم ال هتجوزو فيه انتي جيتي خدتيه علي طول ومعبرنيش كنت ببقي مبسوطة وهو موجود معايا كان يجي هنا يهزر معايا ومع ماما لكن انتي جيتي خدتيه مني ازاي طيب دا علي طول كان يقول انك رخمة وخلانا نبعد عنك و علي طول يتريق عليكي بس ازاي طلع بيحبك ازاي طيب وليه عمل كدا ليه يايوسف انا بحبك وانت ليا بس انتي جيتي خدتيه عشان انتي انانيه ومبتحبيش غير نفسك وعامله فيها بتحبي الكل وبتمثلي علي الكل دور الحنينه لكن انتي مبتفكريش غير في نفسك من ساعة مانتي ظهرتي وانا كل يوم انام وانا معيطة وقدامكم ابان اني عاديه ومفيش حاجة عشان شايفاه مبسوط وانتي مش هامك حاجة ولا حاسة بحاجة ليه ظهرتي في حياتنا ليه انا معملتش حاجة ولا عملتلك انت حاجة يايوسف عشان تسيبني وتروح لدي فيها اي احسن مني قوليلي انتي فيكي اي عشان يعجب بيكي انتي ( ليلي بتتكلم كل دا وهي بتعيط جامد وبتتكلم بصوت عالي )
هاجر دا كلو واقفة تسمع ومصدومة وواقفه بتعيط برضو
هاجر: انتي يا ليلي ال بتقولي كدا انا انانيه ياليلي وبمثل عليكم انا كدا ياليلي شوفتي مني اي وحش مش ذنبي انو حبني انا
ليلي: مش ذنبك ازاي وانتي ال اتدخلتي في حياتنا وانتي بتمثلي علينا وانا شوفت منك كل وحش كفاية انك خدتي مني حبيبي ال بحلم بيه كل يوم
هاجر سكتت وبتعيط جامد ومش عارفة تعمل اي
هاجر وهي بتعيط : انا اسفة ياليلي وطلعت تجري لبرا.............
....................................

انتهي الجزء السابع ......
الي اللقاء نلتقي في الجزء الثامن << برمجة >>

<<الجزء الثامن>>
هوبا رجعنا ليكو للجزء الثامن وياريت تتفاعلو مع ام القصة عشان متعصبش ....

وقفنا الجزء ال فات عند .....
هاجر: انتي يا ليلي ال بتقولي كدا انا انانيه ياليلي وبمثل عليكم انا كدا ياليلي شوفتي مني اي وحش مش ذنبي انو حبني انا
ليلي: مش ذنبك ازاي وانتي ال اتدخلتي في حياتنا وانتي بتمثلي علينا وانا شوفت منك كل وحش كفاية انك خدتي مني حبيبي ال بحلم بيه كل يوم
هاجر سكتت وبتعيط جامد ومش عارفة تعمل اي
هاجر وهي بتعيط : انا اسفة ياليلي وطلعت تجري لبرا.............
هاجر بتطلع لبرا هوب الانوار بتاعت الصالة ال في بيت ليلي بتتفتح وبيخرج
الشلة كلها ماعدا مصطفي ( عشان في الساحل ابن اللذينه )
هابي بيرث داي تو يو...... هابي بيرث داي تو يو ......هابي بيرث داي تو يو
وهما بيهيصو هاجر واقفة مش فاهمة حاجة ولسة بتعيط
ليلي : قولتلك يايوسف بلاش هتعيط جامد كدا
انا: كل سنه وانتي طيب يا اجمل شيء في حياتي
هاجر : ( لسة مصدومة مش فاهمة حاجة ) ......
ليلي : انا اسفة يهاجر و**** هو ال قالي اعملي كدا احنا كنا عاملين مفاجأه ليكي ( وبتاخدها في حضنها )
انا: خلاص بقا يابطتي انا ال طلبت من ليلي تعمل كدا
ميرنا: البت هيجيلها سكته قلبيه يخربيتك
هاجر : ا... ا...،ان....انا مش فاهمة حاجة( ولسة بتعيط)
انا : الموضوع حصل كالتالي
خالد: اي شغل بدل الحدوتة تلاته دا ماتخش علي طول ومتقرفناش .
انا : اسكت انت يلا علي فلاش باك سريع

<< فلاش باك >>
انا بتكلم :....
انتي كنتي من اول اليوم متضايقة اني مفتكرتش عيد ميلادك وبتلمحي كل شوية وانا عامل مش فاهم وانا عارف انك روحتي مقموصة وزعلانه بس كل دا كان في صالحي عشان المفاجأة تكون حلوة
قبلها بيوم .......
انا: بصو ياجدعان عيد ميلاد هاجر بكرا انا عايز اعملها مفاجأه حلوة وتكون مختلفة مش تقليدية
سحر: سهله اول ماتيجي تكون انت محضر كل حاجة هنا
انا: يخربيت الكرييتف ال في دمك اسكتي يابت
سحر: طب ما تقول انت خطتك ياكرييتف
انا: عندي خطة بس مش عارف هتننجح ولا لا
سحر: ها قول
انا: واحدة منكم هتكلم هاجر تروحلها وهاجر هتقولها استني هكلم يوسف هي تحاول تقنعها انها تيجي لوحدها وتاخدها معاها الاوضة
ميرنا : وبعدين
انا: وبعدين تقولها انك سرقتي حبيبي وانك بتمثلي علينا دور الطيبة واي كلام كتير يتقال ابقي احفظهولها وبعدين هي هتيجي تطلع لبرا تفتح الانوار ونطلع احنا بالمفاجاه
ليلي: انت كدا هتجبلها سكته قلبية مش هتعملها مفاجأه يخربيت دماغك الحجر
انا : ها معايا
بيشو: ومين ال هتعمل الدور دا
انا: سحر
خالد: نعم ياروح امك
انا : بهزر ياعم ال هيعمل الدور دا ليلي
ليلي : اشمعنا انا
انا. : ميرنا وسحر لانهم مخطوبين ف هيبان اوي انو مش حقيقي وريم لو قالت كلمتين وشافت هاجر بتعيط هتلاقيها اعترفت لهاجر تلقائي بالخطة
ليلي: وانا الشريرة يعني
انا: لا بس انتي هتعرفي تقنعيها انه دا بجد وهتعرفي تمثلي الدور عليها وانتي بتعرفي تتكلمي لكن ريم بتطلع الكلمة بالعافيه
ليلي: خلاص موافقة بس لو بهدلتلكم الدنيا مليش دعوه
انا: مش مهم
ليلي: طيب دا هيكون امتي
انا: بكرا بالليل تكلميها
ليلي : ماشي لما نشوف اخرتها
....
<< خروووج من الفلاش باك >>
انا: بس كنتي ممثله مبدعة يابت ياليلي كنتي دخلتي معهد السينما
ميرنا: انا كنت قربت اصدقك يخربيتك
ليلي: انا مبدعة طول عمري
هاجر: هو في اي
انا: انتي دا كلو مفهمتيش اومال كنا في الفلاش باك بنعمل اي
ليلي: انا كنت شوية وهقولها خلاص احنا عاملينلك مفاجأة صعبت عليا اوي
سحر: دانتي حجر يخربيتك انا كنت قربت اصدقك
هاجر : يعني اي
انا حضنتها : خلاص ياحبيبي مفيش احنا بنعملك مفاجأة متعيطيش عشان خاطري
ليلي: انا اسفة ياهاجر و**** هو ال قالي (وخدتها في حضنها ) كل سنه وانتي طيبة ياقلبي
هاجر كل دا واقفة ساكته
ميرنا: خلاص بقا ياقمر تعال اظبطلك الميكاب ال باظ دا (وخدتها تظبطلها وشها ال باظ )
هاجر : بوظتو اعصابي ينفع كدا
ميرنا: كانت هتبقي مفاجأة ازاي من غير ما أعصابك تبوظ
هاجر: **** يسامحكم
ميرنا: ههه خلاص انتي المفروض تفرحي مش تزعلي
هاجر: مش زعلانه انا فرحت اوي انها طلعت بتهزر كنت ممكن يحصلي حاجة بجد لو دا حقيقي
ميرنا : هقولك نصيحه اخوية لو مثلا دا كان حقيقي طز في اي حد هو حبك واختارك انتي مش هي لو بيحبها كان راحلها هي فاهماني اقصد اي
هاجر : تقريبا
ميرنا: بصي الحياه مش بتقف علي حد يعني لة يوسف مكنش حبك خلاص مش اروح اقطع نفسي زي ما كنتي بتعملي الحياه فيها حاجات كتير تتعمل الحب دا جزء منها ولو متحققش مع دا خلاص نرميه ورا ضهرنا ( عزيزي القاريء عزيزتي القارئة الكلام دا ليكم برضو )
هاجر: اول مرة اعرف انك حكيمه وعميقة اوي كدا
ميرنا : لاني فاهمة الحياه صح وبكبر مخي في حاجات كتير مش باجي عند التافهه واتصدر
هاجر : انا محتاجة اتعلم منك حاجات بجد
ميرنا: مش موضوع تعلم او غير كدا خلي دماغك كبيرة وعلي رأي H دبور في مرجان احمد مرجان كبر الg وروق ال d
هاجر: هههه ضحكتيني
ميرنا: بكلمك جد
هاجر: عارفة وهحاول اعمل بنصيحتك
ميرنا: طب يلا نطلعلهم
طلعو برا
انا : هاجر انا اسف
هاجر : علي اي ياحبيبي كفاية انك فاكرني
يوسف. : طب هاتي حضن
هاجر : اتلم لما نتجوز
انا: منا لسة حاضنك
هاجر : منا مكنتش في وعيي
انا: وقعتي بلسانك قولي انك بتشربي مخدرات اعترفي ها اعترفي عادي مش هبلغ عنك
هاجر: ابعد انت تعالي ياليلي في حضني
ليلي: انا اسفه ياقلبي انا كنت بهزر
هاجر : دانتي ممثلة بارعة احييكي انك عرفتي توقعي اعصابي
ليلي وهي حاضنه هاجر: حضنك حلو يابت
هاجر: اتلمي ياسافلة
انا: مش عايزة تعرفي الهدية طيب
هاجر: كفاية المفاجأة ياحبيبي
انا طلعت سلسلة دهب هي كانت عايزة تشتريها
هاجر: اي دا دي ال....
انا: اه هي ياقلبي هاتي حضن بقا
هاجر: انا بحبك اوي وهتبدأ تدمع
انا: لو عيطي هروح ارجعها
هاجر: خلاص خلاص اهو مش هعيط
انا: أيوة كدا هاتي حضن بقا فرحنا كمان اسبوعين
هاجر: نتجوز واحضني براحتك
انا : ياعم ماشي براحتك
هاجر؛ ماهو براحتي علي فكرة
ميرنا: خلصتو زن دانتو صداع خدي ياحبيبتي دي هديتي ليكي ( جابتلها حلق غالي شكلو حلو )
هاجر: شكرا ياحبيبتي وخدتها بالحضن
جورج : ودي هديتي ياهاجر بس بصراحه انا أديت فلوس لميرنا هي تجيب اصل معرفش زوقك بصراحة ( جابلها ساعة حلوة )
هاجر: تسلملي ياجو
جورج : مفيش حضن ليا اشمعني ميرنا
انا : وحياة امك
جورج: بهزر مع اختي انت مالك انت
هاجر: لما تقلب بنت ابقي احضنك
ميرنا : بوم اقعد بقا انا لو منك انتحر
جورج : انا شايف كدا انا رايح انتحر
انا: يلا روح وسلملي علي جدي ابو جدي ابو امي
جورج : احا مش منتحر ياعم
سحر: حبيبة قلبي دي انا بقا هديتي غير ( جابتلها كوتشي )
هاجر : تسلميلي ياحبيبتي وخدتها بالحضن
خالد: انا بقا جبتلك دي ( سماعة اير بودز )
هاجر: تسلملي ياخلود
ليلي: انا بقا هديتي اني عملت المشهد التمثيلي الرائع دا
هاجر: كتر خيرك
ليلي : حبيبتي دي هديتي ( شنطة صغيرة بس حلوة)
هاجر : تسلميلي ياحبيبتي وخدتها بالحضن
ريم: مكنتش عارفة اجبلك اي جبتلك شريط بنادول من الصيدليه
ضحكنا كلنا 😂
هاجر : طب تصدقي احسن هدية
ريم: عارفة كدا كدا يعني
هاجر: قلبي ياريم
ريم : هديتي اهو ( برفان )
هاجر: تسلميلي ياحبيبتي وخدتها بالحضن ( خلاص دى اخر حضن بس انتو عارفين محن البنات
بيشو : انا بقا هديتي مختلفة شوية خدي اهو ( كانت برواز عليه صورتهم متجمعه
هاجر : اسمها اتضلي مش خدي علي فكرة
بيشو: اتفضلي
هاجر: تسلملي يابوش
خلصو احتفالهم
انا : يلا عشان ماما واختي ونور ودينا مستنينك
هاجر: طيب والهدايا دي
انا: هنحطهم في العربيه ونخلص واروحك ..
.....
تعالو نروح عند مصطفي مش ناوي يرجع من الساحل عجبو الوضع هناك
طبعا مقضيها مع ابن خالتو ومع لين وسيليا
مصطفي: انا اكلم الواد يوسف اشوفهم فين كلهم وحشوني ولاد الاي
....
مصطفي: الو اي ياجو فينك كدا
انا: في العربيه مروح
مصطفي: واحشني يسطا والشلة كلها واحشاني
انا: عشان كدا بتتصل بينا كل يوم
مصطفي: انت لو جيت هنا هتنسي نفسك ياعم
انا: ياعم تعيش وتفسح راجع امتي
مصطفي: كمان يومين وابن خالتي كىيم عايفه انت عايز يقابلك انت وهاجي وسحر وخالد
انا : ليه
مصطفي: لما نيجي هتعيف
انا: تمام ماشي ياصاحبي تيجي بالسلامة
مصطفي: **** يسلمك اسيبك أين علي باقي الشلة وصح سلملي علي هاجي اكيد جنبك
هاجر: لسة فاكر تسأل ياعم عادي
مصطفي: فاتح الاسبيكي ليه ياعم مش تقولي
انا: منا بقولك سايق العربيه يامتخلف
مصطفي: ياعم ماشي عامله اي ياهاجي اوعي يكون الحيوان دا مزعلك
هاجر: ميقدرش ياصاحبي عيب عليك تنا مسيطرة
مصطفي: اوبا اي الكلام دا ياجو
انا : افترا ياعم اعمل اي
مصطفي: احسن خليها تيبييك
انا: ماشي ياصاحبي دي اخرتها
مصطفي: ولا اولها ياعم انا هيوح اسلم علي الباقي .
انا: طيب ياحبيبي سلام
مصطفي : سلام
مصطفي كلم باقي الشلة اتطمن عليهم وقالهم انو جاي كمان يومين ...

نكمل مع الدرش بعد ما خلص المكالمة
مصطفي: انا قولت لاصحابي انك يايح تقابلهم
كريم: منا قولتلك لما أأكد عليك
مصطفي: قولتلهم خلاص وهتيجي معيا
كريم: بتلبسني يعني
مصطفي: اه
كريم: خلاص ياعم جاي معاك
مصطفي: تمام
كريم: لين انا رايح مشوار لمدة يومين وهرجع ابدأ في الشركة شوفو هتعملو اي عشان نتابع مع بعض
لين: احنا هنسافر نبلغ اهالينا ونكون علي تواصل معاك
كريم : اوكي
قضو اليومين مع بعض ومصطفي خد كريم وجايلنا ولين وسيليا سافرو لاهاليهم
الشلة متجمعين مستنين مصطفي يجي.
(وصل مصطفي)
انا: اخويا الدرررش واحشني يابن اللذينه يخربيتك وشك باظ خالص دانت خربتها
مصطفي: واحشني فشخ يخيبيتك ( وحضنو بعض ... حضن اصحاب دماغك متروحش بعيد )
خالد: واحشني واحشني واحشني يادرش
مصطفي: اخويا خلود واحشني يابن اللذينه ( وحضنو بعض ... زي معمل معيا متسرحش )
وسلم علي بيشو وجورج هكذا
وسلم غلي البنات وعند هاجر ...
مصطفي: هاجي استني .... وطلع هرم صغير شكلو حلو فشخ ودا عشان عيد ميلادك كل سنه وانتي طيبه
هاجر: اي دا انت عرفت أزاي
مصطفي : عيب عليكي دانا مصطفي
هاجر: مرسي بجد يامصطفى
مصطفي: علي اي دانتي اختي وبصياحة انا جبت للكل هدايا بس دي اغلي هدية عشان عيد ميلادها
كلنا: تسلم يادرش
خلصنا وسلمنا علي بعض ومصطفي قالنا بكرا عايزين مكان عشان كريم عايز يقابلكم
اتفقنا علي مكان وتاني يوم رحت انا وهاجر وسحر وخالد لكريم
كريم سلم علينا وازيك وكلام التعارف وكدا ...
كريم: مصطفي قالي انكم شاطرين فب البرمجة
انا: يعني علي قدنا
كريم: طيب هحتاج منكم تورولي حاجة طورتوها مثلا العاب انظمة كدا
خالد: موجودة احنا لمت بنعمل حاجة بنعملها احنا الأربعة مع بعض
كريم: تمام هستاذنكم توروهالي
انا: طب ممكن اعرف السبب
كريم: انا هفتح شركة برمجة انا ومراتي خلال شهرين ف مصطفي قالي عليكم وانكم شاطرين ف هحتاج اشوف حاجة من شغلكم عشان لو تيجو تشتغلو معيا في الشركة
انا: والشركة دي هتكون هنا
كريم : لا في القاهرة .
انا: اممم طيب احنا هنحتاج نفكر
خالد: اه لازم نظبط أمورنا
كريم: خدو راحتكم خالص انا بس هشوف شغلكم لو وافقتو تيجو تمام موافقتوش عادي برضو
انا : تمام ياكيمو
كريم: بس انا كدا خلصت هستني منكم بكرا نماذج لحاجة انتو عملتوها عشان بعد بكرا همشي
انا: تمشي اي انن معزوم علي فرحي اخر الاسبوع
خالد: وانا عازمك علي فرحي برضو اخر الاسبوع
كريم: اي دا عاملينو مع بعض
انا: لا
كريم: أومال اي
انا: بص احنا كنا هنعمل مع بعض ومعنا واحد صاحبنا تاني كنا هنعمل احنا التلاته مع بعض بس قولنا الناس هتبقي كتير ولما يبقي 3 عرايس في وقت واحد مش حلوة ف خلينا بين كل واحد والتاني تلات ايام كدا
كريم: امممم ربوا يتمملكم علي خير
انا: ي*** بس برضو متهربش انت معزوم بجد مش بهزر
كريم: صعب صدقني
انا: مش اليومين دول ال هينزلو أسهم الشركة
كريم: تصدق اقنعتني خلاص هكلم مراتي اشوفها هتيجي امتي لو كدا ممكن اخليها تيجي علي هنا
انا: تمام ياكيمو تؤمرني بحاجة تاني
كريم: لا تمام شكرا
انا : نستأذن احنا ..........
عند كريم ومصطفي بعد ما مشينا ...
كريم: باين عليهم دماغهم حلوة وهينفعوني ولو وروني شغلهم وعجبني يبقي كدا هما معايا .بس يوافقو يجو بس
مصطفي: هيوافقوا اتا عايفهم
كريم: علي **** بس عجبتني حركة التلات أفراح ورا بعض دي
مصطفي: دول مجانين ممكن يعملو اي حاجة عادي
كريم: مش مهم المهم مخهم يبقي حلو وشغال
مصطفي: عيب عليك مش هجبلك حد وخلاص انا
كريم: اخويا الدرش ال محدش قدو
مصطفي: حبيبي
.....
احنا بعد ما خلصنا روحنا قعدنا في البدروم عندي انا وخالد وهاجر وسحر نفكر شوية..
انا: اي رايكم
خالد: الفكرة حلوة وهتداري شوية الخطة بتاعتنا مشكلتها انها في القاهرة مش هنا
سحر: انا معاكم في ال هتعملوه بس انا شايفة نروح منها شغل ومنها نداري علي خططنا
هاجر : اتفق مع سحر في كلامها احنا داخلين علي جواز وبيت ف لازم هنحتاج دخل واهو جالنا بدل ما نشوف شغل وندور وهنبقي مع بعض
انا: كلامكم كلو تمام بس انا عندي مشكلة في الموضوع دا وعندي حاجة تاني كويسة تخلينا نروح
خالد: قول المشكله واي الحاجة التانيه
انا: المشكله في المكان. دا هنحتاج ننقل الأجهزة بتاعتنا ونعمل نظام الحماية في المكان التاني وخوفي اننا نتكشف مفيش حاجة مضمونه
خالد: طب اي الحاجة التانيه
انا: علي حسب علمي منظمة الغابة عندها في كل شركة موظفين تابعين ليهم. بينقلولهم الاخبار واكيد هيبعتو موظفين للشركة دي ف احنا هنكون بنراقبهم ونحاول نعرف معلومات اكتر ودا هيفيدنا
خالد: تحليل حلو جدا وهيساعدنا وانا شايف. بالنسبة للأجهزة ممكن ننقلها في اي حاجة تبع البيت هنا وصعب حد يشك فينا
انا: مش عارف خايف من. الخطوة دي لو اتشم خبر اننا بنعمل حاجة هنحصل الشارد وهنتقتل في اسرع وقت .
سحر: متقلقش خير انش**** ومحدش هيكشفنا وشغلنا دا هيساعدنا كتير
انا: يعني كلكم شايفين نروح
كلهم: اه .
انا: خلاص توكلنا علي **** نجهز شوية تطبيقات من ال طورناها نوريها لكريم( طبعا التطبيقات ال بيتكلم عليها دي مش بتاعت الخطة اكيد دي حاجات بيعملوها بتبقي تبع الجامعة ودا بالنسبالهم سهل)
تاني يوم راحو لكريم..
كريم: اي اخباركم ياشباب
كلنا: بخير
كريم: الأول عايز اشوف نظام شغلكم
وريناه ال عاملينو وهو أعجب بالحاجات ( كنا مورينو حاجات عادية اكيد مش هنوريلو حاجة صعبه علي حد لسة متخرج واحنا مش ضامنين حد )
كريم: هايل جدا علي ٤ شباب لسة متخرجين
خالد: دي حاجة قليلة يافندم
كريم: بلاش يافندم دي انا كريم عادي انا اكبر منكم حاجة بسيطة انتو اخواتي
خالد: تمام ياكريم
كريمى: طيب انتو فرحكم اخر الاسبوع ومعاكم نقول شهر تتبسطوا فيه وترجعو وانا معايا شهرين عشان افتح الشركة ف هتخلصو شهر العسل وهتيجو القاهرة هتدخلو تدريبات ازاي الشركة هتشتغل وكدا ومصطفي معاكم برضو
انا: تمام هنحتاج منك بس تشوفلنا بيت كويس
كريم: متعولش الهم خالص بس هتعوز انت وهو بيت ولا كل واحد بيت
انا: لا عايزين بيت كذا دور انا هاخد دورين وخالد دور وياريت يكون فيه بدروم ( طبعا كل دا اتفقنا عليه واحنا بنتناقش مع بعض )
كريم: خلاص تمام سهله جدا ترجع من شهر العسل يكون بيتك جاهز ومفروش
انا: والبدروم يتجهز كويس برضو عشان لو حد من قرايبنا هيجي ولا حاجة .كريم: طلباتكم كترت بس مش مهم كل دا سهل بس مش هسامح حد في لي تقصير تمام
خالد: متقلقش
كريم: تمام متفقين روحو انتو عشان تشوفو هتعملو اي في فرحكم
مشينا روحت هاجر وانا رجعت البيت طبعا قبل باقي اقل من اسبوع والدنيا في البيت حاجة خرا استنيت لبليل وقعدت مع امي ومنار ودينا عشان اكلمهم
انا : في حاجة عايز اقولهالكم...... وحكيت عن الشغل ال جايبه كريم
امي: طب دا كويس ياحبيبي وافق
انا: مبدئيا اتا قبل اي قرار كلمت بابا تمام
امي: تمام
انا: طيب انا قولت لكريم هيشتريلنا بيت ٣ أدوار دور ليا ودور ليكم ودور لخالد وسحر كأنها عمارة
امي: انا مش هسيب هنا يايوسف هنا في كل حبايبي واصحابي
منار : انا عن نفسي موافقة عايزة اطلع من هنا اصلا
دينا: براحتكم عادي اروح او اقعد هنا مش هتفرق
انا: يعني مش هتزعلي انك هتبعدي عن احمد
دينا : هزعل اكيد بس هو ممكن يجيلنا عادي وهو هيتفهم
انا: كدا باقي نقنع ماما
دينا: سبهالي دي
انا: دوسي يامعلمة
دينا: ياماما العيشة في القاهرة احسن ولو علي طنط فوزية هخلي احمد يجيبها ويجي ولو هيقدر ياخد بيت هناك تمام
امي: وهو انا عشان فوزيه يعني لا انا عشان الاماكن. ال هنا والجيران وقرايبنا
دينا: كل شهر نيجي يومين نقعد معاهم مش صح يايوسف
انا: اكيد وكدا كدا اصحابي ال هنا هاجي عشان اسلم عليهم
امي : طيب سيبوني افكر ويلا ننام عشان اليومين الجايين مفيش نوم
انا: علي اي يعني مكنش فرح
امي: روح نام يابارد انت عشان بكرا تروح تجيب ابوك من المطار
انا: ماشي ياقمر انت تصبحو علي خير
صحيت تاني يوم والكل بيصحي طبعا قبلي
انا لبست وهنزل عشان اروح أجيب ابويا
انا: ظبطي نفسك ياسعاد عريسك جاي ياقمر
امي: اتلم يامعفن
انا: انا الغلطان خليه يجي يشوفك كدا يطلقك
امي: طب غور يلا متقرفناش
انا: ماشي هروح انا
رحت لابويا المطار المطار كان بعيد يجي مسافة ساعتين
استقبلتو أحضان بقا ابويا واديلو فترة مسافر ياجدع واحشني واحشني واحشني
ابويا: اه ياكلب عشان كدا كل يوم تكلمني ياوسخ
انا: منا بعتلك واتس
ابويا: واتس يامعفن مستخسر الرصيد
انا : عيب عليك متقولش كدا
ابويا : لو مستخسر قول بس متنكرش قول ياعم لا لا قول عادي
انا: يلا امي مستنياك ياعريس
ابويا: يلا ياحيوان
انا: اي شغل تيته رهيبة
ابويا: لا تيته رهيبة كان معاها كلبين انا معايا كلب واحد
انا: فين دا
ابويا: ماهو قدامي اهو
انا: اي يابا انت عندك كام سنه علي الكلام دا
ابويا: لسة صغير اهو
انا: اوبا الغربة رجعتك عشرين سنه
ابويا: اه و****
انا: هقول لامي علي الكلام دا
ابويا :قولها وانا هخاف يعني
انا: كمان قلبك بقا جامد
ابويا: لا عيب عليك ويلا بقا عايز اريح شوية
انا: يلا يا سعيد
ابويا بينزل بايدو علي قفايا: سعيد في عينك ياحيوان
انا: بتضربني طب شوف مين هيوصلك
ابويا: دي عربيتي يامعفن
انا: اه صح خلاص ماشي هعديهالك
ابويا: لا ياض تعال اضربني ها تعال اضربني
انا: ابويا علمني زمان متضربش حد اكبر منك عيب
ابويا: ابوك دا راجل أصيل وبيفهم
انا: يلا طيب
خدت ابويا وصلنا البيت
خبطت فتحت دينا
ابويا: اكيد انتي دينا
دينا: اه انا يابابا
ابويا: طب مفيش حضن لبابا
وحضنها وهي فرحت بابويا ( طبعا ابويا كان بيكلم امي علي طول وانا قولتلو قبل كدا علي دينا وهو كلم دينا كتير علي الموبايل وهي بتقولو يابابا عادي بس مكنش شافها )
دينا: دانت طلعن صغير اهو ولا الغربة هي ال خلتك تحلو
ابويا : انتي قعدتي مع الحيوان دا كتير
دينا: حيوان مين
ابويا: مفيش غيرو اكيد يوسف اصل هو قالي نفس الكلمتين دول في المطار
دينا: اه بس انا بتكلم بجد
ابويا: ماشي يابكاشة
كل دا كان علي الباب وماما جوا في الاوضة هي ومنار
دخلنا جوا وماما طلعت حضنت بابا وواحشني وكلام كتير من دا وسلم علي منار ونفس الكلام
خلصنا سلامات واتغدينا وبنشرب الشاي وكنا بنهزر شوية
ابويا : بعيدا عن الهزار عايز اتكلم معاكم كلمتين
انا: قول
ابويا: انا اتطمنت اني سايب راجل ورايا بيعرف يتصرف وبيعرف يراعي بيتو ويعرف ياخد قرارات وال فرحني ان قبل اي قرار يكلمني ويقولي تمام ولا اي وكلمني لما دينا جت وقالي علي الشركة ال في القاهرة وانو هيجيب بيت وياخدكم معاه كل دا يوسف استشارني فيه دا ال كان مطمني وانا في الغربة وياسعاد هنروح مع يوسف القاهرة ولو علي اصحابك وقرايبك ال هنا نعمل زي ال دينا قالتو امبارح متستغربوش يوسف قالي برضو
امي: خلاص مفيش بعد قولكم بس كل شهر تجيبوني هنا يومين علي الاقل
انا: تمام ياست الكل
ابويا: وانتي يادينا لو عرفتي تقنعي احمد ياخد بيت او شقة في مصر تمام مقدرتيش خلاص ابقي تعالي مع سعاد
دينا : تمام يابابا
ابويا: هخش اريح انا شوية عشان الطريق كان طويل
رحت انا مشوار ودينا راحت تكلم أحمد
دينا: يا احمد
احمد : اي ياحبيبي عامله اي
دينا: كويسة كنت عايزة اقولك ان .....وحكتلو ال انا قولتو
احمد: هتبعدي عني
دينا: بابا اقترح انك تيجي معنا القاهرة وانت قولتلي ان في فرع في القاهرة
احمد : صعب يادينا الفرع ال هناك مفهوش مكان
دينا: طب مش عارفة أعمل اي
احمد: طب اقفلي هحاول اشوف......
احمد رن علي المدير وبعد كدا. رن علي دينا
احمد: زي ما قولتلك صعب اتنقل
دينا: طب والعمل اي
احمد: مش عارف خلاص روحي يادينا وانا هبقي اجيلك كل شوية باي...
بالليل بقا انا دخلت
دينا : كنت فين كدا
انا: كنت بعملك مفاجأة
دينا: مفاجأة اي
انا: استني ثواني موبايلك هيرن
استنت شوية وفعلا الموبايل رن كان احمد
دينا: أيوة يا احمد
احمد: حاجة غريبة المدير رن عليا قالي ان جالي قرار نقل للقاهرة
دينا بصتلي وابتسمتلي
دينا: بجد طب ازاي وانت كلمتو
احمد: مش عارف منا مستغرب زيك
دينا: انا مبسوطة اوي
احمد: وانا مبسوط اني هكون جنبك
دينا: خلاص باي ياحبيبي هكلمك تاني
احمد: باي ....
دينا: انت عملت اي
انا: عملت اي في اي.
دينا: متستهبلش
انا: فهميني في اي طيب
دينا: احمد الصبح كلم المدير قالو علي نقل مرضيش
انا؛ وبعدين
دينا: المدير كلمو دلوقتي قالو انو اتنقل لفرع القاهرة
انا: طب كويس
دينا: عملت اي يازفت .
انا: معملتش حاجه
دينا: اخلص بقا قول
انا: مفيش انا كلمت كريم قريب مصطفي قالي ان مدير فرع القاهرة صاحبه ف قولتلو علي احمد قالي متعولش الهم وبس كدا
دينا: امممم مع اني مش مقتنعة اوي بس ماشي
انا: انا اعمل اي حاجة عشان تعيشو مبسوطين
دينا: شكرا ياحبيبي **** يخليك لينا
انا: مفيش حضن طيب
دينا: فرحك بعد كام يوم واحضن براحتك ومتقرفناش
انا: انتي اختي يابت مكسوفة من. اي
دينا: مكسوفة اه اتنيل
انا: اتنيلت
دينا: لا انا مش فاضيالك اوعي كدا
انا: انا رايح اريح شوية دانتو مقرفين ....،
لنذهب معا الي(( الغابة ))
عند الاسد والدولفين معاه
الاسد: في اي متوتر ليه
الدولفين: انباء بتقول علي عودة الشارد
الاسد: اي دليلك علي كدا مفيش حاجة تدل علي. كدا
الدولفين: مفيش دليل واضح بس الحساب ال بيعمل المزاولات دي محدش بيعرف يعملها غير الشارد
الاسد : الشارد مات خلاص بلاش توهم نفسك
الدولفين : لو مات فعلا وفي حد بيلعب نفس لعبو يبقي دا خطر برضو واحتمال يبقي أخطر من الشارد
الاسد : احنا كدا بتضيع يادولفين محدش مركز غير في المزاولات دي ومحدش شايف شغلو اديلنا اكتر من 5 سنين شغالين كويس ونيجي واحنا خلاص قربنا نخلص تشتتو نفسكم انا سايبكم تشتغلو عشان واثق فيكم لكن كدا احنا بنهزر مش عايز كلام علي الموضوع دا لغاية ما يبان حاجة واضحة ركز في شغلك بس واخر الاسبوع في اجتماع للجميع انت تركز في الفيروس بس وهخلي انا الباقي يشوفو الحوار دا
الدولفين: بس..
الاسد: مفيش بس انا قولت كلمتي انصرف
............
اخر الاسبوع ......
ليلة فرحي عزمت الناس عشان تيجي وطبعا عزيزي القاريء انت معزوم علي الفرح ....
يوم الفرح كتب الكتاب والدخلة عملناها في نفس اليوم..
بنرقص انا وهاجر سلو
انا: انا مش مصدق نفسي اخيرا ياحبيبتي بقيتي مراتي
هاجر: انا مبسوطة اوي
انا: انشاء **** اخليكي مبسوطة اكتر ياحبيبتي وعارفة اي اكتر حاجة مبسوط بسببها
هاجر: اي
انا: اتي هحضن براحتي
هاجر: سافل
انا: سافل اي هو انا بقولك هغتصبك دا حضن مالهم ولاد المجانين دول
هاجر: نعم انت بتجمع يعني في حد تاني عمل معاك كدا
انا: يخربيتك حتي واحنا في فرحنا بنرقص سلو عايزة تنكدي اسكتي بقا
هاجر: متهربش مين تاني
انا: ياست دي دينا قولتلها هاتي حضن قالتلي بطل سفاله انت هتتجوز اهو واحضن براحتك
هاجر: ياحيوانه يادينا بتقوليلو احضن براحتك
انا: روحي اتخانقي معاها
هاجر: في فرح خالد وسحر عشان نبوظلهم الفرح
انا: تصدقي فكرة
هاجر: كفاية انا زهقت تعالي نقعد شوية
انا: يلا ياعروسة
رحنا قعدنا شوية
انا: متجيبي بوسة سريعة من غير ماحد ياخد بالو
هاجر: احمد شوية بقا كلها شوية ونكون لوحدنا.
انا: اوعي ياعم الخطر بتقول هنكون لوحدنا ومش خايفة
هاجر : اخاف من اي وانا معايا حبيبي وجوزي
انا: اوبا لا لا لا انا مش متعود علي كدا انا مستنيكي تقولي كفاية سفاله
هاجر : علي حسب مزاجي بيقولي اي
انا: هتتقطعي انهاردة
هاجر: اتلم بقا
انا: يخربيت مزاجك بقا
هاجر: تعالي نتريق علي الناس شوية
انا: فكرة جامدة انا بعشق التنمر
هاجر: هو اي بيعملوه هناك دا
انا: دول عندهم اعاقة بص بيعملو اي
قعدنا نتنمر شوية وبعد كدا قومنا رقصنا شوية تاني ومبنعرفش نرقص بس بنظيط وخلاص اي تنطيط في اي هبل بنعملو بعد كدا الدي جي قال اي كابل يطلعو هيرقصو سلو
وطبعا اتنين روشين من الشباب بيرقصو مع بعض سلو وحاجة اخر بيض
هاجر : اتلم عيب
انا: مش انا ال قولت بيض دا الكاتب هو اي حاجة انا
هاجر: مانت قولت اهو
انا: لا منا بقولك ان الكاتب هو ال قال بيض وبصراحة هما بيض فعلا اي الروش في انهم يرقصو سلو يعني
هاجر : سيبهم ياعم انت مالك بيهم
انا: هسيبهم واركز معاك انت ياقمر
هاجر: متكسفنيش بقا
انا : يادي الليلة السودة
هاجر : انت قولت شهر العسل هيبقي في مكان مفاجأة انا عايزة اعرف
انا: ماهو مفاجأه يامتخلفة
هاجر: هتقولي امتي
انا: لما نروح هنقعد هنا في فندق يومين نحضر فرح جورج ونسافر
هاجر: يووووه هستني دا كلو
انا: كلها يومين يابنت المجنونة
هاجر: انا كنت عايزة اروح بعد ما اخلص الفرح هنا
انا: اصبري تلاقيه حاجة احسن
هاجر: طيب ....
......
خلصنا الفرح كانت الساعة 1 تقريبا كنت فرهدت بصراحة خدت العربيه وركبت هاجر وطلعنا علي الغردقة
واحنا في الطريق هاجر مش فاهمة حاجة
هاجر: هو احنا رايحين فين وفين الناس مش المفروض بيبقو ماشيين ورانا
انا : احنا رايحين الغردقة ياحبيبي يومين وننزل نحضر فرح جورج وهاخدك علي المفاجأة
هاجر: يعني مش دي المفاجأة
انا: لا الغردقة دي يومين كدا عشان نيجي لفرح خالد وجورج وبعدها هتشوفي
هاجر : انا بحبك اوي
انا: وانا بحبك اوي
وانا ماسك في ايدها وهي نامت وانا سايق ووصلنا الغردقة طريق 4 ساعت تقريبا
انا: حبيبتي قومي وصلنا خلاص
كنت حاجز في فندق كابل بس يعني متلاقيش ***** واول ما وصلنا استقبلونا بهيصة وروقو الدنيا لاتي كنت قايلهم كدا
انا : مبسوطة
هاجر: اوي
انا خدتها وطلعنا الاوضة
اول ما طلعنا قفلنا الباب وخدتها في حضني خلاص بقا بقت مراتي
حبيبتي انتي اكيد تعبانه احنا هننام دلوقتي
هاجر: اه لازم ننام انت منمتش خالص
غيرنا هدومنا ونمنا كنا تعبانين جدا ومش نايمين وواصلين الفندق 6 الصبح محدش فيه نفس يعمل حاجة
صحينا علي 4 العصر كدا
انا : انا نايم جنب القمر دا لا لا مش ممكن
هاجر: صباح الخير ياحبيبي
انا: صباح اي احنا العصر قومي هننزل نتغدا يلا
هاجر: حاضر قومت اهو
نزلنا ناكل في مطعم الفندق
انا: كلي واشبعي عشان بالليل عندنا معركة
هاجر: معركة اي
انا: لا فوقي معايا مش ناقصة غباء
هاجر: حد يقول لعروسته غباء يوم صباحيتها
انا: صباحيه اي هو احنا عملنا حاجة
هاجر: اه كتبنا الكتاب والفرح ونمنا مع بعض
انا: اممم شكلي هتعب انهاردة
هاجر: بعد الشر عليك ياروحي
انا: بتخافي عليا
هاجر: اوي بخاف عليك من الهوا
انا: كل دا
هاجر: وأكتر كمان

القاريء يتدخل : وحياه امك انت وهي كفاية محن وراعو شعور السناجل
الكاتب: في دي عندك حق انا اسف
القاريء: لا ولا يهمك كمل

خدتها نفسح رحنا الممشي السياحي في الغردقة وانا ماسك ايدها قعدنا في مكان هادي وانا حاضنها وتكلمنا شوية
بالليل بعد ما فسحنا شوية خدتها ورجعت الفندق نبدأ المعركة
انا : ادخل خدي دش وانا بعديكي
دخلت خدت دش وانا دخلت بعدها طلعت لقيت ملكة جمال قاعدة علي السرير
انا: اي الحلاوة دي ملكة جمال قاعدة معايا هنا
هاجر: متأفورش
انا: دي حقيقة ياحبيبتي انتي ملكة جمال الكون
هاجر بتتكسف وتبص بعيد
انا: لا بقا مفيش كسوف خلاص ووقفتها قدامي
انا: اخيرا ياحبيبتي وخدتها في حضني جامد وهي بتحضني
هاجر: انا اكتر واحدة مبسوطة في العالم
انا: وانا اكتر واحد مبسوط وبوست راسها وقولتلها سيبي نفسك خالص وبدأت ابوس فيها بالراحه وهي هادية مبتعملش حاجة
نزلت بوست شفايفها كانت طرية اوي وهي مش عارفة تعمل اي بس بتحاول تقلدني رحت قولتلها تعمل اي ودخلنا في بوسة انا وهي وانا ايدي حاضناها عليا قعدنا دقيقتين في الوضع دا واا باكل شفايفها بعدين رحت نيمتها علي السرير. ونزلت انا فوقيها ورحت ابوس شفايفها وامسك صدرها وهي هادية
بعدين نزلت علي رقبتها ابوسها بالراحه وهي ابتدت تغمض عينها واطلع ابوس شفايفها تاني
وبعدين نزلت لصدرها افعص فيه من فوق قميص النوم وبعدين خليتها تقلع القميص وانا طلعت لشفايفها ابوس فيها وافعص بزازها وانا ببوسها وهي بتسخن معايا وبعدين نزلت أبوس صدرها من فوق البرا والحس صدرها وبعدين قلعتها البرا ودفنت وشي في بزازها وبفعص فيهم وبعدين طلعت بلساني ارضع بزازها وبلحس حلماتها وبفعص في التانيه فضلت كدا شوية وهي ولعت و نفسها علي اوي
انا: حبيبتي سيبي صوتك يطلع متكتميش نفسك وقولي ال نفسك فيه
هاجر: اممم تحت واكلني اوي ياحبيبي
انا بحط ايدي فوق الاندر وبقولها : تحت هنا
هاجر : اه اه
انا نزلت احسس علي رجلها وعلي كسها من فوق الاندر وهي نفسها بيزيد اكتر
سيبي صوتك ياحبيبتي متكتميش نفسك طلعي آهاتك
وقلعتها الاندر وشوفت اجمد كس في حياتي
انا: اي دا كسك حلو اوي ياحبيبتي
هاجر: واكلنا اوي
نزلت حطيت عليه لساني وهي اتنفضت كان حد كهربها ونزلت الحس كسها كان ريحته حلوة اوي وكملت لحس وهي بتطلع صوت خفيف وانا مكمل لحس في كسها
هاجر: انا تعبت كفاية مش قادرة ياحبيبي
انا: ايوة طلعي مشاعرك وبكمل لحس
هاجر ابتدا صوتها يعلي شوية : امم اه اممم
انا : حلو الاحساس دا ياقلبي
هاجر: احساس حلو اوي ياحبيبي اااااه احساس حلوو
فضلت الحس وطلعت ايدي العب في بزازها
هاجر صوتها علي اوي وانا عرفت انها خلاص هتجيب رحت بدأت اسرع في اللحس لغاية ما جابت
هاجر: ااااه شعور حلوووو اوي
انا: ولسة رحت طلعت ابوس شفايفها وايدي بتلعب في كسها وهي ابتدت تعمل زي منا بعمل وبتتجاوب معيا في البوسة
بعد كدا قمت قلعت البنطلون وقولتلها تمصو
هاجر: معرفش ازاي
انا: دخليه جوا بقك بس بشفايفك مش سنانك ولسانك يتحرك عليه
هاجر عملت زي منا قلتلها دخلت دخلت راسو جوا بقها مكنتش عارفة تعمل اي قولتلها دخليه جوا بقك وطلعية بالراحه ومسكت ايدها وخليتها تمسكو وملمس ايدها ولعني
وهي ابتدت تلحس بس لسة بتتعلم خليتها شوية وبعدين نيمتها علي ضهرها تاني ورحت ابوس شفايفها وقولتلها بحبك يا احسن حاجة في حياتي
هاجر : وانا كمان ياكل حياتي
رخت نزلت افرش كسها بزبي كنت عايز اولعها علي الاخر وبقولها متكتميش مشاعرك طلعي مشاعرك متخافيش
هاجر: اه مش قادرة ياحبيبي يلا بقا .
انا: يلا اي
هاجر: اعمل يلا مش قادرة
انا: اعمل اي
هاجر: دخلو دخلو اااااه مش قادرة
انا: ادخل اي وفين
هاجر : دخل دا جوايا يلااااا( وبتشاور علي زبي)
انا: اسمو اي دا
هاجر: بتاعك بتاعك يلا بقا
انا: بتاعي اسمو اي
كل دا وانا بفرش كسها بزبي وبلعب بأيدي في بزازها
هاجر : زبك زباااك اااه
انا: سمعتها من هنا ورحت بدأت ادخل بالراحة وكسها كان ضيق اوي
وفضيت غشائها
انا: الف مبروك ياعروسة
هاجر : **** يبارك فيك ياحبيبي كمل يلا
انا: لا روحي اقعدي في شوية ماية دافيه الأول وبعدين نكمل
هيا فهمت دا وعملت كدا فضلت شوية وبعدين رحت الحمام معاها وشلتها علي ايدي وبوستها بوسة سريعة
انا : لنكمل المعركة يا اميرتي
هاجر : انني ملكك ياجلالة الملك
خدتها وطلعنا تاني نيمتها علي السرير ونزلت معاها في بوسة تاني ( بحب شفايفها اوي يخربيت حلاوتهم )
ونزلت رضعت بزازها شوية
وخليتها تمص زبي تاني وهي ابتدت تفك من كسوفها ال كان في الأول وقالتلي زبك حلو اوي
انا: اي دا مش كنتي مكسوفة من شوية
هاجر: كنت لسة بتعود انا لسة متجوزة امبارح مش من شهرين
انا: ولا يهمك ياحبيبتي أنا بهزر معاكي انتي براحتك
كملت مص شوية رحت نيمتها تاني ونزلت الحس كسها وهي ابتدت تتاوه وتطلع صوت المره دي
بعدين وقفت افرش كسها بزبي والحركة دي بتولعها جامد
هاجر: دخلو بقا الحركة دي بتموتني
انا: ادخل اي
هاجر: زبك دخل زبك
انا: فين
هاجر: في كسي اااه
رحت بدأت ادخلو بالراحة وهيا اااااه اه بس صوتها واطي
دخلت نصو ووقفت شوية عشان تاخد عليه وكل شوية ادخل اكتر واطلعوا وادخلوا لغاية ما دخلتو كلو وثبت شوية عشان تاخد عليه جواها
هاجر: كبير اوي ياحبيبي اه اه شعور حلو اوي
انا : همتعك اهو ياحبيبتي خدي اهو انتي لبوتي خدي في كسك يالبوتي
هاجر: ااااه حلووووو اوووف مش قادرة
انا طلعت زبي وخليتها تاخد وضع الدوجي وحطيت زبي في كسها تاني وفضلت انيك وهي بتتاوه وابتدت تتجرأ في الكلام شوية وانا مكمل نيك فيها. بالراحة مش برزع وخلاص ولقيتها بتترعش رحت قلبتها ونزلت معها في بوسة طويلة شوية بحب شفايفها اوي رحت بعد كدا دخلت زبي فيها وانا حاضنها وببوس فيها وافعص في بزازها
انا: حبيبتي مبسوطة
هاجر: اه اه اويييي كمل ياحبيبي
انا: حبيبتي متتكسفيش قولي ال نفسك فيه قولي نيكني متتكسفيش ومع الوقت هتتعودي
كل دا وانا زبي فيها وهي بتزووم وتتاوه جامد
هاجر: اه ااااه حلو اوي اه مش قادرة كفاية كدا مش قادرة ااااه ااااه
لقيتها بتترعش وجابت عسلها وانا كنت خلاص علي اخري زودت السرعة شوية عشان اجيب اااه وجبت جواها وسبت زبي جوا يفضي كل اللبن
هاجر: ااح دا سخن اوي
انا: عشان يهديكي ياقلبي واترميت عليها ابوسها
انا: بحبك موووواه
هاجر: وانا بموت فيك مووواه
بعدين خدتها ودخلنا خدنا دش وطلعنا الاوضة نريح شوية
انا: حبيبتي مبدأيا انتي كدا بقيتي مسؤولة مني وانا مسؤول منك انتياي شئ عايزاه تجيبيه او تقوليلي مهما كانت اي و اي حاجة تضايقك تقوليلي مهما كانت اي وممنوع نخبي علي بعض حاجة مهما كانت اي اهم حاجة اي حاجة تحصل بيني وبينك متطلعش برا لو في يوم متضايق تحاولي تهوني عليا وانا نفس الكلام لو في حاجة حصلت وانا محكتهاش متضغطيش عليا في نفس الوقت لاني هكون متضايق وانا نفس الكلام لازم نفصل بين شغلنا وحياتنا مع بعض بكرر تاني ممنوع نخبي حاجة عن بعض مهما كانت اي حتي لو قتلتي حتي تحكيلي وانا نفس الكلام
كلامي موجه ليا قبل ما يكون موجه ليكي
هاجر: اتطمن ياحبيبي كل كلامك كويس وكل مرة بتأكدلي اني اختارت صح
انا: هاتي حضن
هاجر: اتلم
انا: احا اتلم اي يابت هاتي حضن بقولك
هاجر: اي الألفاظ دي امشي انا مش عايزاك
انا: طيب انا ماشي سلام
هاجر: خلاص خلاص هديك حضن بس اعتذرلي الأول
انا : انا اسف ياقمر
هاجر: خلاص مسامحاك
انا خدتها عليا وحضنتها اوي بحب : هاجر انا بحبك اوي مقدرش استغني عنك لو في يوم زعلتك من غير ما اخد بالي قوليلي لو حاجة زعلتك مني متسيبنيش من غير ما تعرفيني بحبك يا احلي حاجة في حياتي.
هاجر: وانا بحبك ياكل حياتي هات بوسة
انا: ايوة بقا وبوستها بوسة طويلة شفايفها حلوة اوي

القاريء: ياعم احنا سناجل وحالتنا زفت مشي الأحداث دي متحبطش ميتينا
الكاتب: انت انسان فصيل ياخي مشاهد الرومانسية دي متتعداش
القاريء: ومالو ياعم بس انجز وخلصنا
الكاتب: اقرأ وانت ساكت متقرفناش مش كل شوية تنط في المشاهد الحلوة
......
قعدنا نحب في بعض شوية ونمنا شوية عشان تعبنا
تاني يوم فسحنا انا وهي ونزلنا البحر ولما الاقي نفسنا لوحدنا اديها بوسة سريعة
وكملنا يومنا فسح واتبسطنا جامد ورجعنا الاوضة بالليل عشان نكمل اخر معركة قبل ما نرجع عشان فرح خالد
رجعنا كملنا المعركة ( مش هقول تفاصيلها عشان القاريء قفلني)
ونمنا عشان الصبح بدري هنتحرك
صحينا 5 الصبح لمينا الدنيا وخدت العربيه ومشينا
ماسك في ايدها طول الطريق هي نامت شوية في العربيه وصحيت تاني ومشغل اغاني رومانسيه واخر روقان
وانا ماشي في الطريق وهوووووووووووب
..........
في اي اي ال حصل ؟
دا ال هنعرفة ....
عزيزي القاريء مفيش حاجة حصلت دا ساسبينس في نص القصة عشان انت قفلتني بس من لحظة الرومانسية ماهو مش لازم يعني يبقي في حادثة في القصة ونخش العنايه المركزة سنتين ونموت بس حد يدعي دعوه نصحي كسم الأفلام الهندي ال بوظت دماغنا كمل القصة ياعم روح كمل ......
...

..وصلنا كانت الساعة 4ونص العصر كنت واخد شقة مؤقته عشان بعد كدا هنطلع علي مصر لان كريم كلمني وقالي علي البيت وصورهولي وخلصنا فيه وهو جاب عمال تظبطة وابويا هيتابع معاهم لغاية ما نرجع من شهر العسل بعد فرح جورج
رجعنا علي الشقة ريحنا شوية مكنش حد عارف لسة اننا وصلنا
خدت هاجر ورحت لأمي اسلم علي
امي: حمدلله علي السلامة ياعريس كان لازم يعني اليومين دول متقدرش تستني
انا: اه كان لازم .
امي: خش طيب ازيك ياعروسة تعالي في حضني يابت
امي سلمت علينا ودخلنا
منار: ايوة ياعريس ياخاربها
امي: اتلمي يابت
انا: عيب عليكي وخدتها بالحضن وسلمت علي هاجر
انا: فين دينا
امي: راحت تسلم علي ام فوزيه وجاية ( ال مش فاكر فوزيه دي ام احمد)
انا: ماشي
لسة مكملتش كلامي لقيتها بتخبط
فتحت الباب
انا: قلبي وصل اهو وحضنتها ماهي اختي ياجدع مالك
دينا: حمد**** علي السلامة ياحبيبي جيت امتي
انا: لسة واصلين وكنت لسة بسأل عليكي تعالي تعالي
دينا: حمد**** علي السلامة ياهاجر قوليلي بقا الواد دا ينفع ولا نشوفلك غيرو
هاجر: لا ينفع اوي
دينا: اه يالئيمة ماشي ياست تتهنو ببعض ي***
دينا: مقولتليش هتمشي امتي
انا: بعد فرح جورج علي طول.
دينا : أيوة ياعم مفاجأت وكدا
انا: طب اخرسي عشان مكتمكيش انا .
دينا: ماشي هسكت اهو ياعم مش هتكلم .
انا: ايوة اسكتي
ابويا كان نايم ولسة صاحي: صوتكم عالي ليه كدا
اي دا العريس هنا حمدلله علي السلامه
انا: **** يسلمك يابابا
ابويا: حمدلله على السلامه ياهاجر
هاجر: **** يسلمك يابابا
قعدنا معاهم واتغدينا معاهم ورجعنا الشقة عشان نلبس لفرح خالد
خلصنا ونزلت انا وهاجر وكانت قمر في اللبس
انا: اي الحلاوة دي يابت بفكر افكس للفرح واخدك نفسح انا وانتي لوحدنا
هاجر: خالد يزعل عيب
انا: يابت انا بعاكسك اكيد مش هسيب صاحبي يعني .
رحنا الفرح وسلمت علي اصحابي وباركوللنا وكلام كتير في النص ملوش لازمة وهيصنا مع خالد وظيطنا معاه ورقصت انا وهاجر سلو طبعا
..
خلص الفرح خالد راح لشقتو معملش زيي قال هيستني فرح جورج ويسافر علي طول
رجعت انا وهاجر الشقة نكمل معركتنا
هاجر: انا هخش اخد دش ياحبيبي
انا: لا عندنا معركة نخلص ونخش سوا
هاجر : طب والعرق دا
انا: ياحبيبتي العرق دا هيتخلط مع هيجاننا يبقي فشيخ
هاجر: خلاص ماشي
انا: بس اي الحلاوة ال كنتي فيها دي ياقمري وحضنتها وخدت شفايفها ف بوسة طويله لغاية ما قاطعنا خبط الباب
انا: وقت تخبيط دا ياولاد الكلب
بفتح لقيتها دينا
دينا : اي ياعريس كنت بتعمل حاجة
انا: كنت ببوس يابنت الفصيلة
دينا: اوبا بتبوس ياعم طب عايزة اشوف وبتضحك
انا: تشوفي اي ياوسخه
دينا: مش هعمل حاجة هقعد ساكته وبتضحك
انا: عايزة اي يافصيلة
دينا: اوعي ياعم اشوف هاجر حبيبتي اي يابت كان بيبوس صح شفايفك باين عليهم
هاجر: عامله اي ياحبيبتي
دينا : بخير ياقلبي
انا: عايزة اي ياصداع
دينا: مفيش ياخويا كنت عايزة اعمل حمام عدينا من تحت قولت اطلع اعمل هنا قبل ما اعملها علي نفسي
انا: اخلصي عايزة اي
دينا قالتلي حاجة في ودني
انا: تمام اعتمدي
دينا : يلا هنزل انا عشان مستنيني تحت كملو بوس يلا
نزلت دينا
هاجر: مجنونه
انا: عندها حاجات في دماغها
هاجر: هي قالتلك اي واي الحاجة المهمه ال تخليها تطلعلك كدا
انا: هتعرفي بس متشغليش بالك دلوقتي نكمل البوسة
كملنا بوس وشلتها وانا ببوس فيها وهي مندمجة معايا ودخلنا الاوضة كملنا معركتنا ......
بعدها بيومين حضرنا فرح جورج وهيصنا وفرحنا معاه رجعت انا وهاجر الشقة نلم هدومنا عشان نروح لشهر عسلنا لمينا هدومنا وعملنا معركة سريعة عشان ننام عشان هنتحرك بدري... الصبح كان البيت كلو عندي وخلصنا وابويا جيه معايا يودينا المطار عشان طالعين .... تفاصيل شعر العسل هنعرفها بعدين لانه في حاجات مهمة
في فرح جورج
احمد قاعد مع دينا
احمد: دينا انا مسافر اليابان الشهر دا في مجموعة طالعين هياخدو تدريب هناك تبع الشركة ال شغال فيها هتضايقي
دينا: تروح وترجع بالسلامة ياحبيبي لا مش هضايق طالما في فايدة ليك مفيش مانع
احمد: بحبك
دينا : وانا كمان
........،
رجعنا من شهر العسل كان البيت عندي نقلو كل حاجة للبيت ال في مصر كان بيت حلو انا واخد شقة وخالد شقة وامي شقة وفي بدروم وطبعا معروف هيتعمل في اي
انا رجعت وخالد جيه بعدي بأسبوع خالد جيه استنينا يومين وقولتلو هات سحر وهننزل البلد نسلم علي اصحابنا
جورج كان سافر هو وميرنا خلاص وبيشو راح ألمانيا يدرس يبقي احنا رايحين ل نهي وليلي وريم
وصلنا رحنا قعدنا في بيت ليلي وامها ضايفتنا وسلمت علينا وريم جت هي وامها برضو
انا: عاملين اي في الصيدليه شغالين تمام.
ليلي: شغالة الحمد****
انا: احنا علي تواصل مع بعض وكل اسبوعين تلاته هتلاقونا جينا
نهي جت هي كمان وسلمت علينا
نهي: عندي خبر هيفرح ناس ويزعل ناس
انا: اتحفينا
نهي: انا اتقبلت في شركة أدوية في القاهرة
انا: الف مبروك كدا هتبقي معانا متيجو انتو كمان
هاجر: فرحتلك انك هتكوني معنا ياحبيبتي
ليلي: هتسيبينا انتي كمان يلا كلو مشي وباقي انا وريم ونور
انا: احنا علي تواصل مع بعض كل يوم انتو اخواتنا
ريم : **** يخليك
انا: ستي الحجة نقطينا بسكاتك
ريم: هو انا قولت حاجة
انا: لا
هاجر: سيبك منو
قعدنا شوية وبعدين مشينا رجعنا القاهرة....
كان باقي شهر والشركة يتم افتتاحها كنا بننزل تمرينات لغاية ما تفتح طبعا احنا مش محتاجين بس لازم نبين اننا عاديين مبنعملش حاجة
......
نروح الغابة عند الاسد والدولفين
عشان تفهمو اكتر الاسد اعتماده الكلي علي الدولفين لانو ذكي وبيعرف يتصرف ودماغه شغاله
باقي المنظمة اذكياء وبيشتغلو كويس بس مش زي الدولفين ....
طول شهر العسل مكنش في جديد
في الشهر ال قبل الافتتاح
الدولفين اخيرا وصل للفيروس بشكل مثالي كدا باقي التجهيزات وتظبيط القاعدة ال هينجذب ليها المصاب بالفيروس وهما في التجهيزات الأخيرة ال قبل نشر الفيروس
الاسد : ابدأ بعمليات التخريب
الدولفين: تم
عمليات التخريب دي خطة عشان الرأي العام والحكومات تتلهي فيها هتكون زي تهريب مخدرات واسلحه وتفجيرات وعمليات ارهابيه وهكذا...
الدولفين مظبط كل حاجه وال هيبدأ في التخريب مستنيين الإشارة
الدولفين ادالهم الإشارة للكل يبدأ
النمر : بيجهز عمليه تهريب مخدرات كبيرة ( كل حاجة هتحصل هتكون متصورة وكدا كدا الناس هيبقوا متلتمين وحاطين أقنعه وبينشروها علي مواقع التواصل عشان الرأي العام يتقلب ومحدش يركز معاهم )
الصقر: بيراقب مع رجالته مواقع التواصل وبيحاولو يخلقو اي حاجة يقلب الرأي العام لان دا اهم حاجة موجودة يعتبر
الحرباء ورجالتها بيأمنو عمليات التسليم والتخريب
الثعلب : دا بقا هيشغل الحكومات هو ورجالته بطرق مختلفة عشان محدش ياخد بالو من عمليات التخريب لغاية ما تخلص
الفهد : ودا اول مرة يظهر .... الفهد زي النمر بس أقل منو سلطه وبياخد اومال من اي حد يعتبر شغال مع الكل عكس النمر بيشتغل لوحدو لكن اوامره من الاسد بس
الفهد بيجهز عمليه تهريب سلاح كبيرة
الضبع ..: الضبع هو المسؤول عن اي مخطط ارهابي بيحصل
كل حاجة هتحصل في نفس الوقت
الأول تهريب المخدرات عند النمر ...
النمر بيبقي واقف بعيد مراقب الرجالة بتعمل اي
فجأه بتطلع قوات الجيش تحاصر المكان ويقبضو علي رجالة النمر لكن هو مش معاهم لانو بيراقبهم من بعيد هو عليه يخطط
في نفس الوقت عند الفهد بيهرب الاسلحه وبرضو بيراقب من بعيد
وفجأه قوات جيش طلعو علي رجالته حاصروهم وتم القبض عليهم ومصادرة الاسلحه
عند الضبع : بيجهز عشان هيهجمو علي اكتر من كمين في وقت واحد
وفي نفس الوقت الضبع ادا إشارة ورجالته بتضرب في كل حته وبعد شوية بيدخلوا الكمين مش بيلاقو حد والجيش بيحاصرهم وضربو مجموعة منهم بالنار وقبضو عليهم بس الضبع مش بيبقا معاهم
عند الصقر جاب فيديو لممثله مشهورة ونشر فيديو ليها اباحي من كل دولة عمل كدا يعني ممثلة من كل دولة ونزل فيديو ماهما عايزين العالم كله. يتقلب .
الحرباء: لما رجالتها بيبلغوها ال حصل من قوات الجيش بتهرب بعيد لغاية ما تشوف ال هيحصل
في نفس الوقت الدولفين مع رجالته شغالين علي القاعدة عشان تكون علي احسن وجه
الاسد مستني الاخبار
الحرباء بتكلم الاسد تقولو ال حصل والأسد انهار من ال حصل وطلب اجتماع سريع دلوقتي حالا
اجتمع الاسد مع الدولفين والنمر والصقر والثعلب والحرباء والفهد والضبع والشاهين
الاسد: ازاي دا حصل ازاي عرفو الاماكن دي ازاي والمخطط دت اتعرف ازاي حد يفهمني ازاااااي ( كل الكلام دا بيزعق)
الاسد بيكمل كلامة: الحرباء فين تأمينك للعمليات فيييين كل تركيزكم فيين
الصقر والشاهين ازاي متابعين المواقع ومخدتش بالك من اي تحرك غ غريب كل واحد عامل فيها ليه هيبه وجبار ومحدش يوقفو وفي الاخر يحصل كدا
الثعلب فين شغلك عامل فيها دماغ رهيبة محدش يقدر يمسكك
الاستسهال ال بقينا فيه دا هيدمر شغل ١٠ سنين انا كل ال حصل مش فارق معيا كدا كدا عندنا البديل لكن ان حاجة زي دي تحصل يبقي بقينا في خطر وكل واحد لازم ياخد حذرو ال حصل دامش هسمح بيه تاني
(كل دا الاسد بيتكلم بزعيق )
الاسد : انصرفو
قبل ما ينصرفو بيجي لكل واحد منهم رسالة مكتوب عليها ......

<<الشارد >>
انتهي الجزء الثامن اتمني يعجبكم واسف علي التأخير واسف لو في اخطاء املائية عديها ياجدع احنا م في درس
نحو تفتكروا مين ممكن يكون الشارد اكتبلي توقعك مين ممكن يكون


الي اللقاء في الجزء .... التاسع << برمجة>>

********

<<الجزء التاسع >>
قبل اي حاجة انا اسف علي التأخير واسف اني منزلتش الجزء امبارح بس كل واحد وليه ظروفه انا اسف مرة تاني ...
وحابب اشكر كل شخص بيدعم القصة ...

وقفنا اخر جزء عند
الاسد: الاستسهال ال بقينا فيه دا هيدمر شغل ١٠ سنين انا كل ال حصل مش فارق معيا كدا كدا عندنا البديل لكن ان حاجة زي دي تحصل يبقي بقينا في خطر وكل واحد لازم ياخد حذرو ال حصل دامش هسمح بيه تاني
(كل دا الاسد بيتكلم بزعيق )
الاسد : انصرفو
قبل ما ينصرفو بيجي لكل واحد منهم رسالة مكتوب عليها ......

<<الشارد >>
الرسالة وقعت عليهم كالصاعقة ( حلوة كلمه كالصاعقة دي عجبتني )
سكوت تام مفيش نفس كلو باصص علي الرسالة ومبيتحركش ولا بيتكلم
ازاي منظمة كاملة خطيرة زي دي خايفة من شخص زي كدا علي كلامهم انو شخص واحد لكن اصلا محدش عارف هو إنسان اصلا ولا فضائي ولا منظمة كامله ولا يعرفو تبع مين ولا دولة اي كل معلوماتهم انو هكر قوي جدا ومستحيل حد يقدر عليه واتسرب معلومات عن شكلو وفضلو وراه لغاية ما موتوه وانتهت قصة الشارد بالنسبالهم دا كان اعتقادهم ...

تعالو نروح فلاش باك قبل اغتيال الشارد نفهم اي ال كان بيحصل


< فلاش بااااك >
قبل ما اتكلم لازم تفهمو ان المنظمة دي ليها يد في كل حاجة تقريبا
يعني تجارة مخدرات واسلحه وعمليات ارهابيه وليها يد في الاحتلال الصهيوني ومافيا الدواء وليها يد في الزلازل ال بتحصل وهنفهم كمان شوية ازاي وليها يد في الفيروسات ال بتطلع ليها يد في الدعارة ال في أنحاء العالم وكل حاجة غلط بتحصل بيكون ليهم يد فيها ( ناقص يشجعو الزمالك ويبقوا ختموا كل الحاجات الغلط😂 ..... اخواتي ال بيشجعو الزمالك انا بهزر معاكم انتو فوق راسي **** )
نرجع بقي نشوف ال حصل هزرنا وخلصنا نخش في الموضوع
[المنظمة] ... ناخد فكرة سريعة عن أعضاء المنظمة لان مش كل حاجة اتذكرت في وصفهم في الأول
الاسد --> زي محنا عارفين انه الكينج هو رئيس المنظمة لكن هو كان الدراع اليمين للاسد ال قبله قبل ما يتحكم عليه بالإعدام وهنفهم ليه كمان شوية مستعجلش
الدولفين--> زي ما عارفين ان الاسد ميقدرش ياخد قرار من غيره ودا بسبب ذكاءه ودا لاحظناه كتير كان هيبقي هو الاسد بعد ال مات بس هو رفض عشان ميظهرش اوي وكل أعضاء المنظمة وافقو علي كدا
الباقي زي ماهما يعتبر مفيش حاجة جديدة ولو في هنعرف بعدين
كل واحد عندو تحت ايده أعضاء تاني
صديقي لازم تفهم ان المنظمة دي مش عبارة عن ال ٦ أعضاء ال بيظهره بس لا المنظمة دي كبيرة جدا وال ٦ أعضاء دول اكبر وأهم الأعضاء الموجودين عشان كدا بيطلعو في الاجتماع و ال بيتقال في الاجتماعات دي بيوصل لباقي أعضاء المنظمة مش كل الكلام طبعا
المنظمة دي كأنها دولة لوحدها اسمها الغابة رئيسها الاسد الأعضاء الكبار ال فيها يعتبرو الوزراء ( الدولفين..الصقر..الحرباء..النمر...الثعلب)
(الشاهين.. الفهد..الضبع ) دول اقل مكانه من ال قبلهم لكن مهمين طبعا وليهم جيش كبير ومعاهم معدات متطورة جدا في كل حاجة
.........
نخش في المهم حاسس اني لكاك علي الفاضي معلش استحملوني شوية ..
كان اجتماع بجميع الأعضاء المهمين ودا من فترة كبيرة
الاسد السابق..احنا لازم نحقق هدفنا مهما كان ال هيحصل لازم نوصل للمليار الذهبي ....
الاجتماع خلص وانصرف الجميع
تعالو نفهم ال حصل في الاجتماع علي روقان كدا ونفهم الملخص مش لسة هقولك مين قال اي ومين مقلش اي
ال دار في الاجتماع ..
• ازاي يلهو الناس عشان يقدرو يخططوا من غير ما حد ياخد بالو
• اتفقوا انهم هيعملو فيروس ينهي علي اعداد كبيرة من البشر
• هيحاولو يوصلو لطريقة ازاي يعملو زلازل ويخلو البراكين تثور
اول حاجة ازاي يلهو الناس ...
يعملو انقلاب في اغلب الدول العربيه يقلب الرأي العام
ومصر خدت النصيب في كدا انهم السبب في ال حصل وكانت البداية في ثورة 25 يناير ودا كان عن طريق زرع فكرة ان لازم نخلص من النظام الفاسد ال كانو فيه وأنهم حمسو الشعب بكل الطرق عشان يعمل مظاهرات ودا ال حصل والدنيا اتبهدلت طبعا وكل العالم كانت انظارة ناحيه مصر وطبعا كملو وكانو سبب في ميدان رابعة وطبعا لانهم هما اى يعتبر حاكمين الإرهاب وحرضوهم علي كدا وطبعا أنظار العالم كلها كانت علي مصر وال بيحصل فيها من خراب وانقلاب وعدم امان مكنش حد بيتكلم غير عن مصر
وفي نفس الوقت كانو بيحمسو التونسيين علي مظاهرات وحصل فعلا ثورة ٢٠١١ في تونس
وفي نفس الوقت اقامو الحرب الاهليه في ليبيا ٢٠١١
والحرب الاهليه في سوريا ٢٠١١
وحدوث احتجاجات في السودان ٢٠١١
وغيرها من انقلابات في الوطن العربي كان هما السبب فيه في الفترة دي بالذات واغلب الأحداث ال حصلت بعد الفترة دي كانو السبب فيها
في الفترة دي ضربو عصفورين بحجر منها الهو العالم عنهم ومنها انهم يعتبر موتو ناس كتير ودا ال هما عايزينه اصلا
طول الفتره دي شغالين يحاولو يوصلو للفيروس ويوصلو للزلازل
ولما الدنيا ابتدت تستقر كانو خلصو الفيروس وجاهز
اتفقوا بعدها ان الصين هتكون هي منبع الفيروس وأنهم ينشروا ان الفيروس دا بسبب الفران ال بياكلوها الصينيين وطبعا الناس هتصدق اي كلام ودا اى حصل فعلا وكانو بيطلعو أدوية ليها آثار جانبية خطيرة والوفيات كانت كتير جدا والفيروس دا استمر فترة كبيرة قضي علي 20 في الميه من المصابين ودا كان نجاح بالنسبالهم
في نفس فترة الجائحة ال الكل قاعد في بيته كانو بيخططو للجاي ال هو الزلازل وهيحاولو يقومو الحروب وبالفعل نجحو في ازاي يعملو زلزال ازاي بقا

الأول الزلازل بتحصل "بسبب حركة مفاجأه في الصفائح التكتونيه واحتكاك الصفائح دي ببعض بيولد منها طاقة علي شكل موجات زلزاليه وعلي حسب قوة الطاقة دي بيكون قوه الزلزال "
كدا فهمنا ازاي الزلازل بتحصل هما بقا عملو اي
هما كانو عايزين طريقة تخلي الصفائح دي تتحرك بشكل مفاجأ وبالفعل عرفو يوصلو لطريقة
انهم هيعملو زي انفجار غير محسوس تحت الارض بحيث الانفجار يأثر علي الصفائح التكتونيه وتتحرك *
هيعملوها ازاي ..؟
هيستخدمو نوع قنابل صغير يكاد يكون صوت القنابل دي منعدمة "
القنابل دي هتتحط في الأرض وهيتم تسليط عليها شعاع قوي بحيث يفجرها بس الشعاع بياخد فترة عقبال ما يتم تفجير القنبلة دي
هي قنبلة غير محسوسة وهتكون في عمق عالي تحت الارض ف صعب ان حد من البشر يحس بانفجارها
وبالفعل اول مكان تم استهدافة سوريا وتركيا الزلزال سبب خسائر كتير الدولتين خسائر ماليه وبشرية
تاني مكان استهدفوه كان البحر المتوسط عند ليبيا كان زلزال بسيط في ليبيا عملي زي فيضان غرق مدن في ليبيا وكانت خسائر بالجملة
وهكذا في المغرب .*
في ناس وعلماء كانو بيلاحظو شعاع ازرق قبل حدوث اي كارثة لكنهم كانو بيطلعو كلام ان ممكن الماسونيه هي ال بتعمل كدا وطبعا الناس هتصدق لان الماسونية دا سر كبير وغامض محدش يعرف عنهم غير معلومات بسيطة ف كان سهل انهم يخدعو الناس ..
.
قضو علي ناس كتير بسبب الزلازل والفيروس وكان الأهم انهم حرضو الصهاينه علي ضرب المستشفيات والمدارس وناس ملهاش زنب انها تموت وتتشرد وميعرفوش ينامو ولا يعرفو ياكلو
حرضو السودانيين علي بعض ونجحو انه بقا فيه حرب اهليه في السودان وناس أبرياء تم تشريدهم واغتصابهم كل دا كانو السبب فيه وغيره من حاجات تانيه

القارئ : أومال فين الشارد وقارفنا الشارد عمل وسوا عمل اي بقا فهمني
الكاتب: بعشق فصلان ميتينك في نص القصة لما اقول القصة انتهت خالص ومفيش حاجة اتفهمت ابقي اتكلم متبقاش فصيل كدا
نكمل ياعم دانت فصيل
الشارد اي دوره بقا
الشارد هدفه انه يحمي مصر دا الهدف الاساسي وبعد مصر يشوف البلاد العربيه التانيه وهكذا
الشارد مظهرش من بدري يعني الثورات ال حصلت الشارد مكنش ظهر ...
الشارد منع عن مصر خطر كبير
اولها كان هيتم عمل عمليه ارهابيه كبيرة كان هينتج عنها موت ناس كتير
ازاي !؟
في فترة جات كان الشعب عايز يعمل فيها مظاهرات ضد ( ياسر جلال ) افهمها انت ...
المظاهرات دي كان هما ال عايزين يقوموها ولما يكون في تجمع هيعملو تفجيرات يدمرو بيها كل ال موجود وطبعا شوف كان هيروح فيها قد اي
الشارد عرف طبعا بكدا وكان لازم يتصرف اول حاجة
بعت انذارت للحكومة بأن مهما حدث ممنوع تقوم مظاهرات
تاني حاجة كان عامل ترددات معينه في فيديوهات بحيث يخلي الشعب يغير فكرته عن النزول
ودا ال حصل محدش نزل اصلا والحكومة آمنت الدنيا لان كان هيبقا دمار علي مصر كلها *
تاني حاجة منع المنظمة انهم يعملو فايروس يموت الشخص في أقل من أسبوع كان هيبقي اخطر من الكورونا وكان الوفيات هتبقي اكتر
ازاي دا.. *
كان الفيروس دا بيتعمل في معمل وهو كان عارف كدا استنا للمرحله الأخيرة راح بعتلهم فيروس علي ايميلات ال كانو في المعمل والمعمل انفجر كلو بال فيه ..*
وحاجات تاني كتير الشارد كان بيبوظهالهم وفي حاجات كانت بتنجح
....
وكان في عمليه تسليم سلاح كبيرة جدا لدرجة ان الاسد كان هو ال هيقوم بيها بنفسو وطبعا الشارد متابع معاهم كل دا كأنه قاعد معاهم ازاي دا ؟ ( خمسة وهقولك)
عرف معاد التسليم والمكان والكميه وكل حاجة اتواصل مع المخابرات وهو ال حط الخطة ازاي يمسكوهم كان هدفه الأكبر يمسكو الاسد
القارئ.: بس ازاي...
قبل ما تتكلم هجاوبك انا ...
المخابرات كانت بتتعاون مع الشارد وعارفين انه بيساعدهم طبعا كانو بيحاولو يوصلوله عشان يعرفو هو مين وبيعمل ليه كدا بس هو مكنش سايب خيط وراه ان حد يعرفه وكان تواصله مع الحكومة عن طريق نظام هو ال عملو بحيث محدش يعرف حاجة عن ال بيتكلمو فيه وطبعا بكل ال هو عمله دي كان كفيل يخلي المخابرات تأمن ليه شوية لكن برضو كان عندهم عدم اطمئنان ودا طبيعي"
القاريء: دا فعلا سؤالي كمل كمل ..
المهم حط الشارد الخطة وبتعاون مع المخابرات وفعلا نفذو الخطة بس حصل ال مكنش متوقع
الكاتب: طبعا متوقع مني ان الاسد حط الخطة دي تمويه وان الخطة الاساسيه كانت بتتنفذ في نفس الوقت ياعم ميتين المسلسلات المصرية ال بهدلت دماغكم ياعم فووق دا الشارد يعني بيبقي قاعد معاهم في أماكنهم وهما مش عارفين روح كمل ياعم

فعلا الخطة دي كانت خطة تمويه ( خدعتك صح اعترف متخفش مش هقول لحد )
كانت تمويه والمخابرات راحو المكان ملقيوش حد
بس دا كان تمويه من الشارد برضو لان كان في ناس متابعين مكان الخطة البديلة يتأكدو هل الشارد بلع الطعم ولا لا طبعا لما شافو الظباط كلمو الاسد وقالولة وهو بيضحك علي الشارد المغفل ( هههه عبيط )
المهم خلص المكالمه وبدأت العمليه وكان السلاح كتير فشخ سلاح كفيل يكفي دولة صغيرة كامله في وقت الحرب
الاسد خلص وقبل ما يمشي كان متحاصر من كل مكان قام ضرب نار بين الظباط وجيش الاسد لكن طبعا الجيش كان عامل حسابه لكل حاجة ودا كان بسبب خطة الشارد وفعلا خطتهم نجحت وقبضو علي الاسد في وسط ضحكته ال كلها سخرية لانه كان فاكر ان رجالته هتعرف تطلعة
وتم الحكم عليه بالإعدام وهو طبعا ولا فارق معاه لانه عارف ان رجالته هتهربه
وفعلا رجالته حط خطة لتهريبة يوم الاعدام ..
الشارد طبعا عارف بكدا وقرار الإعدام كان قبل اليوم المذكور فعليا ودا كان من خطه الشارد برضو لانه عارف انهم هيهربوه وبالفعل اتعدم الاسد ورجالته لسة متعرفش ويوم الإعدام المذكور رجالت الاسد هجموا علي العربيه ال فيها الاسد وخدو العربيه في الصحراء كان فيها سواق ألي وبالفعل خدوها معاهم ولكن لقيو الاسد معدوم وجنب منه مكتوب كلمه << الشارد >>
طبعا اتصدمو صدمة عمرهم في ال حصل ..
هما عارفين الشارد اصلا وعارفين انه هو ال بيعمل فيهم كدا بس متوقعوش كل دا يحصل وعينو بعدها الاسد الجديد ال هو موجود دلوقتي...
بعدها الدولفين قال فكرة السيطرة علي البشر ( الفكرة اى شغال عليها دلوقتي )
وطبعا عملو دراسات ليه وأنهم معاهم ١٠ سنين والكلام دا مذكور في أول الكلام
الشارد هنا عرف بس كان محتاج انو يفكر بعيد عن الانظار. وانه يديلهم الأمان ف عمل فكرة تسريب الاخبار عنه عشان المنظمة تستهدفو وطبعا حصل واستهدفوه وموتوه بس في الحقيقة هما مموتوش الشارد الحقيقي هو كان عايزهم يفكرو انهم قتلوه وانه يوهم العالم كله بدا عشان يقدر يحط خطة يقضي بيها علي المنظمة كلها وفعلا المنظمة فكرت انها قتلت الشارد لغاية آخر رسالة جاتلهم ...

( صديقي القاريء كلمة فيروس المفروض حرف الفاء عليه تلات نقط وينطق v بس الكيبورد ال عندي مش عليها الحرف دا وانا مكسل اعدلها ف اقراها انت نطق صحيح عشان مكسل اظبطها بصراحة😂)

[نطلع من الفلاش باااك ]
أعضاء المنظمة لسة واقفين مكانهم مستغربين ازاي..
كسر الصمت صوت الاسد وهو بيقول ..
مالكم في اي انتو واقفين ليه دا اكيد نفس المجموعة ال كلمت صقر ومشوفناش منهم حاجة اكيد منظمة بتحاول توصل لحاجة من عندنا ف قالت تدخل بالطريقة دي انصرفو وبكرا في اجتماع تاني
الأعضاء مشو فعلا وقعد الاسد مكانه بيفكر
الاسد ( في نفسة ) : ههه لو دا الشارد بجد خليه يجي ينور كدا نقدر نرجع نلعب تاني بدل الملل ال كنا فيه دا مع اني شاكك انك عايش اصلا ..انا جاهز لل هتعمله ههه
................
نرجع عندي.
خلصنا فترة التدريب وجاء وقت افتتاح الشركة كان في وزراء موجودين ورجال أعمال كتير وكنا احنا مع كريم وليزا مراته وسيليا ولين كانو موجودين برضو تم الافتتاح وكريم عزمنا علي اكل بعد ما الافتتاح خلص وكلو مشي وقالنا معاد اول اجتماع عشان نشوف نظام الشغل هيمشي ازاي ..
كنت ظبط انا وخالد البدروم زي ما كنا عاملينه قبل ما نيجي القاهرة آمناه كويس جدا من المستحيل اختراق السيستم ال عملناه احنا مع زحمة الدنيا ال حصلت دي لكن كنا بنتطور كل يوم عن ال قبله ودا بسبب اننا حابين كدا حابين ال بنعمله ف بنعمله بحب وشغف ودا ال مخلينا بنتطور اسرع من ناس كتير

( ودي نصيحه للقارئ وليا انا شخصيا : حب ال انت بتعمله اذا كان شغل أو دراسة او غيره ... الخ الخ لان دا هيفيدك في ال بتعمله كتير هيخليك تتطور اسرع مهما كان شغلك او دراستك اي بس " حب ما تعمل ")

طبعا كان معانا هاجر وسحر بيساعد بيساعدونا لانهم فاهمين برضو واحنا كنا بنعلمهم اي حاجة جديدة بنوصلها بتعامل مع سحر انها اختي عادي جدا وخالد نفس الكلام مع هاجر احيانا كانت أمي تعمل عزومة وتعزم خالد وسحر وأحيانا سحر كانت تنزل تقعد مع امي واخواتي او تنزل مع هاجر دا الوقت الطبيعي
مع طبيعة ال بنعملو بس كنا مخصصين وقت لشغلنا مع كريم وشغلنا ال في السر ووقت لحياتنا العاديه مع العيلة وهزار وضحك وخروجات.
( صديقي القاريء مش عايزك تحس بالملل بس بحاول اعيشك الأجواء كلها بالتفصيل )
"في الشركة " كنت ماسك انا قسم مطورين البرمجيات ودي بنحدد فيها المواصفات التقنيه لأي مطور وكان معيا هاجر مساعدة ليا في القسم
خالد* كان ماسك قسم مختبرين البرمجيات ودا قسم مسؤول عن إدارة جودة المطور وكان معاه سحر طبعا
لين * مسكت قسم الماركتنج للشركة ودا للتسويق للشركة
سيليا * مسكت قسم الجرافيك ديزاين ودي متخصصة في تصميم واجهة المستخدم الرسومية
مصطفي* مسك قسم كتّاب فنيون ودول بيكتبو كل الوثائق البرمجية زي أدلة المستخدم
كريم* مدير الشركة
ليزا * مرات كريم والايد اليمين ليه في الشركة
كريم كان بيتابع كل واحد في التدريب وحدد من خلالة كل واحد هيمسك اي طبعا هتستغرب ليه كريم يعيني انا او خالد مدير أقسام علي الرغم من اننا مرة نشتغل في شركة اصلا!!
انا سألت كريم نفس السؤال
انا: كريم ممكن سؤال
كريم : أسأل
انا. : انت ليه مجبتش ناس متخصصة يمسكو الشركة يعني ليه تعيني انا او كريم أو مصطفي مدير قسم في الشركة علي الرغم اننا اول مرة نشتغل في شركة وكل ال عملناه هو شهر تدريب
كريم : بص هكلمك كأنك اخويا .. بص ياجو انا اشتغلت في شركات كتير وشوفت أشكال وألوان ناس كتير مديرين شوفت الحلو والوحش شوفت ازاي بيتعاملو مع الناس وخدت خبرات كتير في تعاملي مع الناس واقدر اعرف مين مناسب للحاجة دي كويس وانا شوفتكم في التدريب كنتو مبدعين جدا في التدريب ودا انا مستغربو الصراحه بس مش مهم ازاي المهم اني متأكد انكم هتنفعو في المكان دا
ليه بقا مجبتش ناس اكتر كفائه واشتغلو في شركات وفاهمين طبيعة الشغل ..في سببين الاول ان دي اول مرة افتح شركة انا مش مولود ماسك شركة يعني ف لو جبت ناس من شركات تاني اكفأ منكم هيتعاملو بعجرفة ال هو انا عندي كفائة تسمحلي اعمل اي حاجة ودي شركة لسة فاتحه ف احنا ال شايلين الشركة
السبب التاني مرتبط بنفس الموضوع اني بدأت الشركة من الصفر ف اي ال مانع ان مدير القسم ال عندي يبدأ من الصفر برضو ودا ال انا عايزة ان الشركة تبدأ من الصفر في اغلب الحاجات والكفائة هتيجي بكدا بالتعلم والصبر انا مش هصحي الصبح الاقي الشركة اسهمها ضربت فوق
وحاجة كمان انكم محتاجين الشغل دا وبتحبوه وفاهمين جدا فيه ف هتشتغلو احسن من اي حد عندو كفائة بس مبيحبش شغله انتو مشكلتكم بس في حته ازاي تدير الموظفين ال معاكم في القسم ودا ال خليتكم تتدربو عليه اكتر ومع الوقت هتتقنو دا وانا وليزا معاكم لغاية ما نقف بالشركة ووحدة وحدة هنكون اكبر شركة في الوطن العربي كلة بس وحده وحده بدأنا من الصفر يبقا نمشي وحده وحده الحاجة مش هتيجي مرة واحده
انا : عارف انت من اكتر الناس ال بحترمهم من ساعة ما عرفتك حبيت تفكيرك وطريقتك في الشغل ومش واخد كل حاجة باستهتار او واخدها انك داخل حرب لا بتمشي وحده وحده وصبور جدا وانا شايف انك هتبقي من أكبر رجال الأعمال في العالم لو كملت بنفس طريقتك
كريم: تسلم ياصديقي انا كسبت اخ وصديق
......
تعالو نروح البلد شوية ..
عند ليلي وريم
ليلي: تصدقي الشلة وحشوني اوي
ريم: وانا اوي
ليلي: تيجي ناخد اسبوع اجازة ونروحلهم
ريم : موافقة شوفي امك وقوليلي
ليلي: خلاص تمام هكلم نور اشوفها لو هتيجي معنا
ريم : تمام كلميها
ليلي : الو ايوة ياحبيبتي عامله اي
نور : انا بخير ياقلبي
ليلي: بنفكر انا وريم هناخد اجازة اسبوع وهنروح نسلم علي الشلة في القاهرة اي رايك تيجي معانا
نور : ماشي موافقة بس هشوف البيت عندي واقولكم شوفو هتروحو امتي وكلموني
ليلي: ماشي ياقلبي
بعدها بيوم .....
نور: ايوة ياليلي البيت وافق عندي شوفو هتروحو امتي
ليلي: اي رايك بعد بكرا ؟
نور: معنديش مشكلة تمام
ليلي: تمام ياحبيبتي
......
عندي انا وخالد في مكاننا السري
خالد: ولا شوف كدا بص التجمع دا مش مطمنله
انا: فعلا انا متابعهم من شوية شاكك انهم هيعملو هجمات علي حاجة معينه
خالد: طيب خلينا معاهم لو كدا نحاول نتصدي ليهم
انا: انا شايف كدا برضو
هدوء تام مستنين نفهم تجمع الهاكرز دا بيعمل اي ( التجمع علي الديب ويب مش تجمع علي ارض الواقع )
انا: زي ما توقعت هيعملو حمله هجوم علي بنك في امريكا
خالد: طب هتعمل اي
انا: ثواني وهكون معاك
خالد ( بعد شوية ) : ها ؟
انا : صعب انهم يخترقو البنك دا اصلا لانه محمي جامد بس عددهم كبير وداخلين بغشوميه
خالد : خلاص فكك
انا : خلينا نتابع ونحاول نتصدي ليهم
خالد : ياعم فكك لو اتعرفنا هنتفشخ
انا: نتعرف اي ياعم هو احنا قليلين ولا اي
خالد : خلاص دوس وانا معاك
استنينا بتاع ربع ساعة لغاية ما بدأو
انا: يلا لنبدأ المعركة
خالد: يلا بينا ( بصوت باسم سمرة في العتاولة )
بعد حوالي ٤ ساعات
انا : احا اي دا ٤ ساعات ياولاد الكلب خخخخخ احا ليه ياعم
خالد: دول كانو ممكن يفشخو البنك علي الرغم من انظمة الحماية ال فيه
انا: يلا عملنا فيهم خير
خالد : بس تصدق كنت مستمتع فشخ
انا: وانا بصراحة
خالد: بس انا خايف فشخ برضو لو اتعرفنا هنتركب وهنلاقيهم فوق دماغنا
انا: سيبها علي **** تعال ننام هنا في سريرين كدا كدا مكسل اطلع فوق هكلم هاجر اقولها .....وكلمت هاجر قولتلها اني هنام تحت .
خالد: وانا هكلم سحر انام هنا....( وكلم سحر وقالها )
ونمنا فعلا
تاني يوم....
بفتح عيني لاقيت مجموعة ناس ماسكين اسلحه ولابسين أقنعة
انا ( بتوتر) : انتو مين
شخص مقنع : انت ال كنت بتتصدي لهجماتنا
انا: ايوة ياعم انا وخالد ال نايم دا مش تقول انه دا انتو
شخص مقنع : انت هتيجي معنا انت وصاحبك دا
انا: ولا ياخالد قوم يلا
خالد: اي في اي
انا : المقنع دا عايزنا نروح معاه
خالد: مقنع اي
انا : اهو قدامك انت اعمي
خالد: مين انتو
المقنع: إحنا ال انتو اتصديتو ليهم امبارح
خالد (بتوتر): ننن ن ن نعم
المقنع : زي ما سمعت
انا: هتعملو فينا اي
المقنع : يستحسن متعرفش "وبصوت عالي " هاتوهم
وغمو عنينا وخدونا لمكان منعرفش احنا فين
انا: استنو هو دا مش برنامج رامز جلال
خالد: اخرس بقا **** يخربيتك منا قولتلك احنا مالنا بأم البنك هو عنده حمايات كفاية كان لازم تتفزلك بروح امك .
انا : كنت بعمل خير ياعم
خالد: اهدا بقا خلينا نشوف هنقندل اي
بعدها جيه واحد لابس لبس مختلف بقناع برضو
المقنع ( بصوت عميق وقوي) : كيف تصديتم لكل هذه الضربات الا تعلمو من نحن
انا: اي دا انا عارفك مش انت ال بتطلع علي اليوتيوب تعمل مقالب في الناس وتتكلم باللغة العربيه وتقولهم تبا لكم
المقنع: لا أعلم عن من تتحدث لا اريد فعل شئ لا يعجبكما الان
انا : خلاص كمل كمل
المقنع: أمامكما خياران الأول ان تنضمو لنا
انا: والتاني
المقنع : ألم اقل لك لا تتحدث
انا: خلاص كمل كمل
المقنع: الخيار الاخر ان ترفضو الأول
انا ( بضحك بهسيريه ) : هههههههههههه ماهو اكيد يا هنوافق يا هنرفض اي الغباء دا
المقنع ( بعصبيه ) : ألم اقل لك اخرس لا تتحدث اصمت
خالد (بيهمس في ودني ): اسكت يابضان هنتفشخ بسببك اخرس بقا
انا : حاضر هسكت اهو انا اسف كمل كمل
المقنع: اذا...
انا بحاول اكتم الضحكة بس فلتت مني ونزلت اضحك ومش عارف اكتمها بضحك جامد ( عارف انت لما الضحكة تمسكك في موقف مهم فشخ او في عزاء حد مات انا كنت كدا فعلا )
المقنع ( بيوجه كلامه لخالد) : أ هو مريض ؟
خالد: غالبا
انا: ضحكنا وهزرنا خلاص كمل كمل ياعم المقنع
المقنع: اذا تم مقاطعتي مرة آخرة سوف اقضي عليك
انا: معلش بس قبل ما تكمل هو مش المفروض انت خاطفنا اومال فين شغل الحبال والحديد ال رابطين ايدينا ورجلينا بيه وانت ازاي خاطفنا ومعندكش الهيبه بتاعت المافيا او رؤساء العصابة كدا انت كدا رئيس عصابة هفأ لمؤخذة
المقنع: هل انتهيت ؟
انا : نعم
المقنع : لست رئيس عصابة وانا لست مافيا حتي افعل هذا
انا: خلاص خش في الموضوع يا اما نرفض يا اما نوافق ها وبعدين
المقنع: عجبًا لكم ايها المصريون تمزحون في اوقات لا يجب المزاح بها
انا: فكرتني بالكبير لما كان في تركيا وفقد الذاكرة في الجزء الخامس وحشني الجزء دا لما ساشا كان بيقول لحزلقوم عجبا لكم ايها المصريون
المقنع: لا أعلم ما تقولة هل تصمت لحظة كي اكمل ما بدأته
انا: كمل ياعم
المقنع: اذا رفضتم الانضمام لي لن تعودو للمنزل
انا: قول وحياه امك بجد هتودينا الشركة علي طول انا قولت من الاول انت راجل رجولة بس اتا عايز اخد دش الأول لو سمحت لو عندك حمام هنا تبقي رجولة بجد
المقنع :لم اقل انكم سوف تذهبون للشركة
انا: اومال اي ياعم
المقنع: سوف تذهب تذهبون في مكان لن تستطيعون الهرب منه
انا: متاهة يعني
المقنع: ماهي المتاهه
انا: مكان بيبقي شوا ع في بعض كدا وكل ما تدخل في شارع ت جع لنفس الشارع تاني
المقنع: نعم مثل هذا الشئ
انا: طب حلو انا موافق
المقنع: علي ماذا ستنضم لنا ام ستذهب للمتاهه
انا: المتاهه طبعا عايزين نغير جو بصراحة اصل انا زهقت
المقنع : حسنا وصديقك ماذا سيختار
خالد:هروح مع يوسف اله يخربيتك يايوسف الكلب
المقنع: حسنا هذه ارادتكم فلتودعو عائلتكم لآخر مرة ههههه
وبيعرض شاشة فيها امي واخواتي وهاجر وسحر وعيلة خالد وبعدها بيقفل الشاشة
وبيغمو عنينا تاني وبيخدرونا
بنصحي نلاقي نفسنا في مكان وسور عالي علي يمينا وشمالنا طريق كان كبير قولنا نتمشي نشوف اي المكان دا
خالد : قولتلك لو حد بلاش لو عرفو مكاننا هنتفشخ قولتلي هو احنا قليلين ولا اي البس بقا
انا: انشف كدا وقول ي***
خالد: ياعم اقعد بقا **** يحرقك
انا: حبيبي تسلم
خالد: مش عارف جايب البرود دا منين يبني احنا مش عارفين احنا فين وهنقدر نطلع من هنا ولا لا
انا: تعال نشوف اي دا
ملقيناش حاجة وقعدنا نمشي كتير وندخل في شارع ونطلع من شارع ونرجع لنفس المكان
انا: جاتلي فكرة احنا نسيب اثر هنا بحيث لو رجعنا نكون عرفنا احنا مشينا ازاي وكل شارع نعمل فيه كدا
عملنا كدا فعلا وندخل في شوارع ونطلع من شوارع وكل شارع نسيب عندو علامة واضحة
والشوارع تتكرر وتيجي شوارع غيرها كنا في متاهه مش عارفين نعمل اي
قولنا ننام شوية عشان تعبنا

صحيت من النوم ملقتش خالد
انا بصوت عالي: ياخالد .......خااالدد ...ياخالد
فجأة لقيت خالد جاي بيجري وبيزعق يقولي اجري بسرعة
جريت معاه وانا بجري سامع صوت حاجة كبيرة بتجري ورانا معرفش هي اي لاني مشوفتش اي ال بيجري بس سامع صوت جريهم
فضلنا نجري وخالد قالي اوعي الف وشك كمل كمل
ونجري وبندخل في شوارع وخلاص ونطلع من شارع خالد كل شوية يقولي اجري اجري اوعي تقف اوعي تقف
حسيت في الآخر اني تعبت ف زعقت لخالد
انا: انا مش قادر خلاص هقف لو قدرت تهرب انت وصل لهاجر اني بحبها اوي وقولها تسامحني
خالد بزعيق : لا يايوسف لاااا يايوسف هنطلع من هنا مع بعض هنطلع مع بعض كمللللل اجري اجري
كلنا دا والشئ ال ورانا دا بيجري ورانا هو بطئ بس مع كبر حجمه خطوته كبيرة
فجأه لقيت خالد وقف فجأه وانا لسة بجري وقفت وبصيت ورايا لقيت كائن غريب حجمه كبير اوي دماغه دماغ عقرب وجسمه جسم وحيد القرن بس كبيير اوي ولقيته هجم علي خالد
انا بزعيق : لا يا ياخخخاااااللللللللدددد
...




وفجأة بصحي من نومي بلاقي خالد بيحاول يفوقني وانا نايم وضهري مسنوظ عليرالسور الكبير
خالد: مالك مالك في اي
انا : ......وحكتلو الحلم
خالد : طب اهدا اهدا وفوق عايزين نلاقي طريقة نطلع بيها من هنا
قمت قعدنا نلف كتير وبرضو مفيش اي نتيجة بنلف في نفس الدايرة مش عارفين نعمل اي فجأ حسيت بحاجة قرصتني بس مركزتش قولت ممكن ناموسه ولا حاجة
لفينا شوية وتعبنا قولنا نريح شوية
انا حسيت بدوخة شوية
انا: خالد انا حاسس اني دايخ ورجلي من هنا وجعاني
خالد: وريني كدا
خالد : اي دا يسطا في حاجة قرصتك هنا ورجلك بقت باللون الأسود
انا بدأت ادوخ ومش قادر اتكلم ولساني تقل بقيت بتنفس بصعوبة وخالد بقى يحاول يشفط السم وانا عيني بتقفل واحده واحده لغاية ما قفلت خالص
خالد : لا يايوسف قوم يوسسسسسف لاااااا قوم متسبنيش قوووم ..


فجأه خالد بيصحي يلاقيني في وشه
خالد: انا فين
وبيبص جنبه بيلاقي سحر
انا: انت في البدروم ياعم ونايم قاعد تقول حاجات غريبة صحيتني من النوم
خالد: بجد
انا: ايوة قعدت تقول **** يحرقك يايوسف وبعدها تزعق وتقول يوووسسسسففف لا يايوسف متسبنيش هو انا خطيبتك ياعم ولا اي
خالد : مش مهم مش مهم المهم ان مطلعش حقيقي .
سحر: قوم ياحبيبي اغسل وشك تلاقيك كنت بتحلم بكابوس
خالد: انتي صحيتي بدري ليه كدا
انا: منا لما لقيتك بتبرطم قولت اكلمها اشوف دا الطبيعي ولا اي لما قولتلها لقيتها قالتلي طب انا نازلالك وجات فعلا
خالد: الحمد****
انا: ما تقولي كنت بتحلم باي
خالد: بعدين بعدين انا طالع انام فوق ياعم المكان دا بيجبلي كوابيس
انا: وانا هطلع لهاجر
طلعت فوق كملت نوم شوية عشان هنصحي ننزل الشركة
تاني يوم ..
نزلنا الشركة وعدا وقت الشركة عادي مكنش في جديد
رجعنا البيت اتغدينا خالد قالي انا هنزل البدروم وانا قولتلو هريح شوية وانزلك
قولت اريح شوية عشان كنت نعسان ولسة هقفل عيني وانام لقيت خالد بيرن
انا: ا: الو ياعم زفت عايز انام
خالد : انزل بسرعة دلوقتي
انا : في اي
خالد: انزل بسرعه أنجز
انا : حاضر نازل اهو يعني لازم دلوقتي دانت بضان
نزلت تحت ..
انا : في اي
خالد: مجموعه الهاكرز ال اتصدينالهم امبارح طلعو تبع مجموعة BH ودي اكبر منظمة هكر في العالم
انا: مالهم يعني
خالد : بيحاولو يوصلو مين ال اتصدالهم واكيد مش هيسكتو
انا: كدا اللعب بقا من ناحيتين مع المنظمة دا ومع الغابة أحا ياصاحبي
خالد: عاش عليك حطيتنا في خازوق ابن وسخه ولو مأمناش نفسنا كويس هنتفشخ لازم ناخد بالنا اكتر
انا: سيبها علي ****
خالد: بس في حاجة إيجابية
انا: اي هي
خالد : البنك ال في امريكا نزل بيان بيشكر فيه المجموعة ال اتصدت للهاكرز وقالو انهم لولا خايفين علي المجموعة دي كانو كرمونا وعرفوا ان الهاكرز دول هما مجموعة BH وقالو انهم هيحاولو يأمنونا منهم .
انا : حلو اوي كدا حلووو
...........
نروح للغابة ...
شخص بيكلم الصقر : الو فاكرني
الصقر : مين انت
شخص : انا ال كلمتك من فترة وقولتك لو عايز تعرف مين ال بيزاولكم استني مني مكالمة
الصقر بيتوتر شوية: مين انت
الشخص : مش مهم
الصقر: عايز اي
الشخص : استني مني مكالمة بكرا.. " وقفل "
الصقر بسرعة حاول يخش يتتبع دا ميت بس ملقيش حاجة ..

عند الاسد ومعاه الدولفين
الدولفين: تفتكر الشارد رجع فعلا
الاسد: مش عارف هنشوف هيحصل اي وهل فعلا دا الشارد ولا دي مجموعة بتحاول تهمل اي شو
الدولفين: ال مستغربة اننا ازاي بكل التطور ال احنا فيه دا ومش قادرين نعرف الرسالة دي جاية منين ومن مين
الدولفين " أنا شاكك ان الموضوع دا ليه علاقة بالمجهول ال كلم الصقر من فترة
الاسد: انا متأكد ان ليه علاقة بيه مش معقول ان دا شئ يحصل كدا
الدولفين : الفترة الجاية مش سهله لازم يكون التركيز شديد وتأمين عالي عشان ن نقدر ننشر الفيروس
الاسد: محدش هيقف قصادنا المرة دي خلاص
الدولفين: اتمني دا هنصرف انا
الاسد: انصرف ..
....
بعدها بيوم ...
النمر بيجي للاسد
النمر : جلالتك في تحركات غريبة حصلت
الاسد: في اي
النمر: مجموعةBH عملو حمله هجوم كبيرة علي بنك أمريكي
الاسد: فين المشكله
النمر: ان في مجموعة تاني قدرو يتصدو لكل الهجمات والهجمات دي قعدت ٤ ساعات متتاليه والمجموعة التانيه قدرت تصد كل الهجمات في ال ٤ ساعات دي
الاسد: طب وليه متحركتش تحاول تعرف اي حاجة عن المجموعة دي
النمر: حصل بالفعل ياملك لكن المجموعة دي محصنه نفسها جامد وصعب اختراق انظمتهم مجموعة BH كمان بيحاولو يخترقو النظام ال عاملينه ومش عارفين وكمان البنك الامريكي نزل بيان يفيد فيه انهم هيحاولو يحمو المجموعة دي
الاسد: الكلام دا خطير جدا وليه معاني كتير منها اننا داخلين علي حرب الكترونيه كبيرة مجموعة BH مش هتسكت علي ال حصل دا وهتبهدل الدنيا
النمر: دا حلو لينا ياملك هيخلي الدنيا مشغولة بده ونقدر نشتغل براحتنا
الأسد: مش بالسهولة دي احنا لسة معرفناش هل الشارد لجا بجد ولا دي مجموعة بتحاول تعمل زي الشارد وطبعا لازم ناخد حذرنا منهم
النمر : صح كلامك ياملك
الاسد: عندك كلام تاني
النمر: لا جلالتك هنصرف انا
الاسد : طيب تابع كويس وانصرف يلا
....
الاسد كلم الدولفين.....
الدولفين: خير جلالتك
الاسد: شوفت اخر الاخبار
الدولفين: اه الهجوم ال كان علي البنك ومجموعه. اتصدت ليهم
الاسد: ايوة اي رايك في الموضوع ده
الدولفين: مش عارف بس عندي شكوك ان المجموعة دي في أمريكا طالما ساعدت بنك أمريكي من المتوقع هتبقي في امريكا
الاسد: ولية متقولش انهم عملو كدا عشان يشتت يشتتونا احنا ويشتتو منظمة BH
الدولفين: وارد طبعا يحصل بس انا بقول التوقع الاقرب
الاسد: احنا داخلين علي معمعة هتبقي حرب بيننا وبين المجموعة ال احنا مش هما مين وبين المجموعة دي ومنظمة ال BH
الدولفين: تاخد رأيي
الاسد: اي
الدولفين: لية منجربش نتعاون مع منظمة الBH هنساعدهم ويساعدونا
الاسد: الاسد السابق حاول قبل كدا ورفضوا وكانو هيعملولنا مشاكل المنظمة دي محدش يقدر يأمنلها
الدولفين: طيب بص عندي فكرة هحاول اعلمها لو ظبطت هقولك اي هي
الاسد: متتهورش وخلاص احنا مش محتاجين اي غلط صغير يحصل
الدولفين: متقلقش
الاسد : انصرف أنت دلوقتي
....
الضبع يروح للأسد ....
الاسد: اتكلم
الضبع : تم ترتيب عمليه تفجير كبيرة هتعمل قلبان في العالم كله
الاسد: مش لازم يكون فيها اي غلطة مفيش مجال لغلطة بسيطة مفهوم
الضبع: مفهوم
الاسد: تواصل مع الحرباء عشان تحط خطة التمويه ..
الضبع: تمام جلالتك
الاسد: كمل شغلك ورتبه كويس وي ويومين وتعلالي تاني
الضبع: تمام ياملك
الاسد: انصرف .
............
عند الصقر تاني يوم .....
المجهول بيرن علي الصقر تاني بس المرة دي الصقر عامل حسابه وبيتتبع المكالمة من اول ما اتصل عليه
المجهول ( بيضحك بتكبر) : ههههه مفكر لما تتبع مكالمتي هتعرف انا مين هههه
الصقر: عايز اي
المجهول: متتعبش نفسك وتتبع المكالمة عشان تعرف انا فين انا في أمريكا من غير ما تتعب نفسك
الصقر: مين انت
المجهول: مش مهم المهم ال انت عايزة هقولك عليه بس عندي شرط
الصقر : اي هو الشرط
المجهول: اني اكون عضو مهم في المنظمة
الصقر ( بيضحك ) : ههههه عضو مهم بالساهل كدا انت واعي انت بتقول اي ههههههههههههه
المجهول: براحتك انا عندي معلومات مستحيل تقدر توصلها
الصقر : هههه يبقي متعرفش احنا مين
المجهول: لا أعرف كويس وانتو ال هتحتاجوني مش انا هههه فكر في ال قولتهولك واعرضو علي الاسد وانا مستني ردك هههههههههه سلام يا......صقر ( وبيقفل المكالمة
...ّ..
الصقر بعد المكالمة بيكلم نفسه ..
طب اعمل اي هل اكلم الشاهين استشيرو الأول ولا اروح للاسد علي طول
وبيستقر انو هيروح للاسد علي طول
......
عند الاسد ...
الاسد: خير ياصقر
الصقر: جلالتك ......... وحكي للاسد موضوع المكالمة دي من اول مرة حصلت لانو ميعرفش ان الشاهين قال للاسد الموضوع دا
الاسد: ازاي كل دا يحصل ومتقوليش انت اتجننت ياصقر حاجة زي دي وساكت عليها دا كلو
الصقر: جلالتك ماهو لما متصلش تاني قولت خلاص بس حاولت اتتبع هو فين وعرفت انه في أمريكا
الاسد: حلو الكلام دا في أمريكا امممم عندك حاجة تاني
الصقر : لا جلالتك
الاسد: انصرف ..
الاسد كلم الدولفين..
الاسد: ..... وحكالو ال قالو الصقر
الدولفين: الموضوع دا بيزود شكوكي لحاجات كتير
الاسد: اي هي
الدولفين: زي ما قولتلك المجموعة ال اتصدت لل BH غالبا في أمريكا وتفس المجموعة دي هي ال بتحاول تلعب معانا .
الاسد: وارد يبقي صح
الدولفين: والشخص ال بيكلم الصقر دا عارف حاجات كتير عنهم وعننا وعايز ينضملنا لانه هستفاد مننا وكمان هيفيدنا
الاسد: انت شايف اي
الدولفين: خلي الصقر يتابع معاه لغاية ما نشوف هنوصل لأي
الاسد: تمام انصرف انت .
...........
عند الشخص المجهول...
بيبقي لابس قناع عشان يغير صوته ..
المجهول بيقلع القناع وبيطلع................



😳<< جورج >>😳
انتهي الجزء التاسع...
وإلي اللقاء نلتقي في الجزء ....العاشر << برمجة >>
 

المستخدمون الذين يشاهدون هذا الموضوع

عودة
أعلى