ما الجديد
👑EL3ALAMY

غير جنسية حب و رومانسي تحت سماء عامٍ جديد (كل عام وانتم بخير) (1 المشاهدين)

👑EL3ALAMY👑EL3ALAMY is verified member.

مشرف عام ومراقب عام 🎖ومشرف قسم القصص🖋️

طاقم الإدارة
مشرف عام
El_3alamy
مشرف
الفرعون
العضوية الماسية
كاتب ماسي
العضوية الذهبية
كاتب ذهبي
العضو الأفضل
نجم سكساتي
ناقد فني
داعم قصص
ناشر محتوي
ناشر قصص
سكساتي مخضرم
سكساتي نشيط
عضو
فضفضاوي مميز
شاعر سكساتي
كاتب قصص
افضل ناشر
سكساتي قديم
سكساتي متفاعل
سكساتي حريف
Team E G Y
سكساتي مبدع
سكساتي عبقري
سكساتي كاريزما
وزير النشاط
ملك فعال
أسطورة الوقت
السمعة: 31%
نقاطي
40,525
ليلة لا تشبه الاحتفال:(خاص بمنتديات سكساتى)



ليلة 31 ديسمبر ما كانتش ليلة عادية عند ليان.
كانت ليلة مواجهة.
المدينة برا كانت مولعة نور، ضحك، عدّ تنازلي، ناس بتكتب أماني على ورق وترميها في الهوا.
أما هي، فكانت قاعدة على طرف السرير، ماسكة موبايلها، بتقلب في صور قديمة، وكل صورة كانت بتاخد منها نفس.
سنة كاملة عدّت وهي بتحاول تثبت إنها قوية.
قوية بعد خذلان.
قوية بعد وعد ما اكتملش.
قوية بعد ما اتقالها: «إنتي زيادة في حياة حد».
قفلت الموبايل، قامت، لبست، ونزلت من غير هدف.
كانت محتاجة تمشي… مش عارفة من إيه، بس متأكدة إنها محتاجة تبعد.




[COLOR=rgba(224, 225, 255, 0.7)]رجل تعوّد يقفل الأبواب:(خاص بمنتديات سكساتى) [/COLOR]




في نفس التوقيت تقريبًا، كان يوسف واقف قدام النيل.
واقف مش عشان المنظر، لكن عشان الصمت.
يوسف من النوع اللي اتعلم بدري ما يطلبش حاجة من حد.
أبوه مات وهو صغير، وأمه كانت دايمًا تقول:
«ما تستناش من الدنيا كتير عشان ما تزعلش».
كبر، وفعلاً ما استناش.
لا حب كامل.
لا أمان.
ولا حتى فرح يطول.
كان بيضحك للناس، بس ما يفتحش قلبه.
واللي ما يفتحش قلبه… ما يتكسرش.
لكن في الليلة دي، الوحدة كانت أوضح من أي وقت.



كافيه الصدفه:(خاص بمنتديات سكساتى



الكافيه كان زحمة.
دوشة، دخان قهوة، ناس بتضحك بصوت عالي.
والكرسي الوحيد الفاضي… كان قصاد ليان.
قعد يوسف، من غير تفكير.
دقيقة عدّت.
دقيقتين.
ليان بصّت قدامها وقالت: — «عمرك حسيت إنك غريب وسط كل الناس دي؟»
يوسف رد من غير ما يبص: — «أغلب الوقت».
كانت الجملة بسيطة، بس فتحت باب.
اتكلموا.
مش عن حاجات كبيرة.
عن الخوف.
عن التعب.
عن السنة اللي عايزين تمشي.
ولأول مرة من سنين، يوسف حس إنه مش محتاج يلبس قناع.
وليان حسّت إنها مسموعة.


[COLOR=rgba(224, 225, 255, 0.7)]
الأيام اللي بتتسرق بهدوء: (خاص بمنتديات سكساتى) [/COLOR]



بعد الليلة دي، ما اتفقوش يتقابلوا.
بس اتقابلوا.
مرة صدفة.
مرة رسالة.
مرة مكالمة طويلة بالليل.
بقوا يعرفوا تفاصيل صغيرة: يوسف بيحب القهوة سادة.
ليان بتحب تمشي من غير هدف.
يوسف بيهرب لما يحس إن قلبه بيتعلق.
ليان بتسكت لما تحب.
والحاجة اللي محدش قالها؟
إنهم كانوا بيستنى بعض.[COLOR=rgba(224, 225, 255, 0.7)]




الخوف لما يقرب (خاص بمنتديات سكساتى) [/COLOR]




في يوم، ليان واجهته: — «هو إحنا إيه؟»
يوسف سكت.
السكات كان إجابته.
قال بعدها: — «أنا بخاف أعلّق حد بيا».
ليان ابتسمت ابتسامة موجوعة: — «وأنا بخاف أستنى حد عمره ما هيختار».
بعدوا شوية.
مش خصام.
مسافة خوف.




العودة الأولى: (خاص بمنتديات سكساتى)




يوسف حاول يرجع لوحدته…
بس ما عرفش.
كل حاجة بقت ناقصة.
القهوة.
المشي.
الليل.
رجع كلمها.
مش باعتذار كبير، لكن باعتراف: — «أنا تايه… بس عارف إني لما ببعد عنك بتوه أكتر».
ليان ما ردتش فورًا.
وبعدين قالت: — «القرب مسؤولية، مش لحظة ضعف».



حب مش سهل: (خاص بمنتديات سكساتى)


حبهم ما كانش ناعم.
كان فيه خناقات.
غيرة.
صمت طويل.
يوسف كان بيقفل لما يتوجع.
ليان كانت بتطلب وضوح.
بس كل مرة كانوا يوصلوا لطرف النهاية…
يرجعوا خطوة.
مش عشان ضعف.
عشان اختيار.





رأس سنة جديدة: (خاص بمنتديات سكساتى)




رجعت ليلة 31 ديسمبر تاني.
بس السنة دي كانوا مع بعض.
وقفوا في نفس المكان.
يوسف مسك إيد ليان وقال: — «أنا لسه بخاف… بس مش عايز أهرب».
ليان ردّت: — «وأنا مش عايزة حب كامل… عايزة حب صادق».
العدّ بدأ.
10…
9…
وفي الثانية عشرة، ما تمنوش حاجة.
كانوا مكتفين.



ما بعد الحكاية: (خاص بمنتديات سكساتى)




الحب ما خلصش.
بس كمل.
اتعلموا إن الحب مش نهاية سعيدة دايمًا…
أحيانًا بيبقى بداية شجاعة.
وفي أول يوم في السنة، ليان كتبت في نوتتها:
«مش كل اللي بييجوا في حياتنا بيكملوا…
بس في ناس وجودهم لوحده بداية جديدة».
ويوسف عرف، لأول مرة،
إن القلب لما يفتح…
مش شرط يتكسر.
 
تسلم عيونك
 
حبيبي
 
تسلم ايدك
 
مواضيع مماثلة معظم المشاهدة عرض المزيد

نظام تخصيص الثيم

من هذه القائمة، يمكنك تخصيص بعض مناطق موضوع المنتدى.

اختر اللون الذي يعكس ذوقك

عرض واسع / ضيق

يمكنك التحكم في هيكل يمكنك استخدامه لاستخدام موضوعك على نطاق واسع أو ضيق.

إغلاق الشريط الجانبي

يمكنك التخلص من الازدحام في المنتدى عن طريق إغلاق الشريط الجانبي.

الشريط الجانبي الثابت

يمكنك جعل الشريط الجانبي أكثر فائدة وأسهل للوصول إليه عن طريق تثبيته.

طيات الزاوية المغلقة

يمكنك استخدامه حسب ذوقك عن طريق إغلاق/فتح الطيات في زوايا الكتل.

عودة