ما الجديد
نارتجي

متسلسلة الدكتور والوحده الصحيه حتى الجزء العاشر 22/ 1 / 2026 (2 المشاهدين)

نارتجي

نارتجي

مشرف

طاقم الإدارة
مشرف
ناقد فني
ناشر قصص
سكساتي مخضرم
سكساتي نشيط
عضو
ناشر حصري
كاتب قصص
سكساتي متفاعل
وزير النشاط
ملك فعال
أسطورة الوقت
السمعة: 6%
نقاطي
5,870
قصه دكتور الوحده الصحيه
الجزا الأول
منزل في مسطر مكون من ارضى واربع أدوار كل دور على شقه وكان بطلنا دكتور ايمن ساكن مع أمه الست مياده وكان ابوه متوفي اما ام ايمن ذي مابيقولولها الاكتر بيقولها يام الدكتور ومعه اخته جيهان وديه لسه في تالته كليه الكعب العالي واخته مها أولى كليه حقوق وكل مايجمع الاسره ديه انهم فعلا جمال جدا ام ايمن امراه عندها ٤٥ سنه ست بيت بكل ماتحمله الكلمه من معنى الا انها جميله جدا جسمها مليان من الطيازو البزاز وفي البيت بحكم انها في البيت كانت علطول الهدوم الخفيفه المهم التفاصيل ديه نعرفها قدام وتيجي جيهان برنسيسه آداب كانت ايقونه الجمال والدلع اهم مايميز ها انها مش معترفه
بأنها من منطقه شعبيه وكانت دايما شيفاه انها كانت المفروض انها تبقى من التجمع أو من زايد وكانت اشتغلت كام شغلانه كده وقدمت في مكاتب اكتشاف المواهب بتاعت بنات الإعلانات وييجي لاخر واحده مها وهي واقعيه حدا وجميله حدا جدا وعارفه ان اللي جاي مش احلي حاجه ونبدأ قصتنا
قوم ياعم الدكتور قوووم بقي انت نايم في مياه انت يا وك اصحى مش انت قايل من امبارح معلش يانها اسف سامها صحيني بدري عشان تلحق قووم فتح عينه وقاله انتي ماتعرفش تكلمي ببوقك بس ولا لازم ايدك هي الساعه كام دلوقتي قالت له بقت ٧وربع قالها يخربيت مش قايلك صحيني بدري وراح قايم وكان نايم بالشورت وكان زبه واقف قوي وكان طالع من الشورت ومش واخد باله هو زبه كان كبير واخته شافته اكتر من مره بس اول مره تشوفه من قريب كده وكمان اول مره تشوفه واقف قوي كده وطلع كانت امه في المطبخ اللي كان في وش الحمام وهي خارجه وهو جاي فشافت زبه واقف راحت قالت له انت ياحمار انت مش شايف ولا حاسس بنفسك يخربيت سنينك قالها في ايه قالت له في حاجات باينه يابن الهبلة شاورت له بيبص قالها وانا عمال اقول في هوا ههههه وراح مدخل زبه في الشورت وقالها علطول بقي عشان الحق اروح النهارده اشوف و زعوني فين ودخل الحمام وغسل وشه وخرج لبس وفطر ونزل كان ايمن خريج كلية طب وكان رايح يشوف التكليف بتاعه فين وهو نازل قابل واحده جارتهم على السلم كانت ست كبيره في عمر امه أو أصغر كام سنه كانت واقفه مستنيه قالت له كنت هتمشي من غير ماخد البوسة بتاعتي كانت اسمها رضا مكنتش بتخلف وجوزها سبها وراح اتجوز عليها وييجي لها مره ولا مرتين وكان ايمن هو جوزها وراح واخدها وداخل عندها وزنقها ورا باب الشقه وقالها انا بموت في الشفايف ديه راحت ماسكاله زبه وقالت له انت وده اللي مصبريني وراحت بيساه قوووي وطلعت من صدرها ٢٠٠ جنيه وقالت له خد دول معاك وابقي طمني على توزيعة فين واعمل حسابك هحضر الغدا عشان لازم نحتفل النهارده قالها خليها عشا وسهره عندك قالت ماشي وراح ماسك بزازها قالها البنك بتاعك ده وانا همشي عشان الحق بتلف عشان تشوف السكه راح مبعبصه جامد قالت له ماشي بالليل ونزل وامه كانت واقفه في البلكونه لمحته خرجت راحت داخله من البلكونه وهو اتمشي لأول الشارع وركب من هناك للمؤسسه عشان يركب المترو وفعلا وصل المكتب بتاع التوزيع وراح سال الموظفه اللي كانت هناك اللي أداها البطاقه الكارنيه وهنا بصت له قوي وضحكت وقالت له انت يابني مفيش لك حد خالص قالها ليه كده يامدام قالت له مدام مني بص يابني انت للأسف لازم تستلم والا يعتبر رفض وساعتها هتبقي عندك مشكله قالها في ايه بقي قالت له اقعد كده ياقمر انت هو انت متجوز يادكتور قالها لاه عندك عروسه ليه قالت له انا راح باصص لها وقالها انتي قمر يامنى قالت له انا لوضغيره كام سنه مكنتش فوتك بص انت تستلم وتاخد يومين تكمل اوراقك تيجي لي هنا وانا هوديك للست المسؤله هنا بس خلي بالك راحت ضاحكه قالها لي طلبت انا هتصرف فيها هو انا جالي فين قالت له الوحده الصحيه بالثمانين مطوبس كفر الشيخ قالها احا اية الثمانين ديه قالت له ايه يا دوك الألفاظ ديه قالها اسف يامنى قالت له مانا بقولك الرئيسه بتعنا هقولك خلها كويس بس المهم انك تفتح َخك معها لأنها هي اللي هقولك هات تلفونك وراحت رنه منه على نفسها وقالت له صور لي البطاقه الكارنيه وتعالي امضي هنا هتروح الكافتيريا صور الورقتين واديله ٥حنيه وراحت رنه على الرئيسه قالت لها عندي شاب من اللي يستلموا جهه توزيعه في البعيد وعاوز يتنقل عاوزاك تشوفيه نكمل معاه ولا لاه قالت لها تعالي وهاتي لنا ييجيلك حاضر ياريسه قالت لها احسن الواد بتاع اخر مره ده اخييه زفت وجهه ايمن واداها الصورتين ومضته وقالت له تعالي نقدملك على طلب النقل ونشوف رايي الرئيسه ايه قالها ماشي ومشيت قدامه مكنش باين امكانيتها وهي قاعده راح مقرب منها بقولك انتي طلعتي مش جميله بس لا جامده كمان قالت له طيب كويس انك كده هتسهل الكلام ووصلت لمكتب سكرتيره قاعده وقالت لها مني الريسه ادخلها قالت لها ماشي ادخلي راحت َخبطه على الباب ودخلت وايمن وراها وكانت الريسه من الستات المهتمه حدا بنفسها بالتفاصيل والنظارة راحت منزلها على مناخيرها وقالت لها خير يامنى ماله ده قالت لها الدكتور ايمن جايبه التكليف. في مطوباس مفر الشيخ وحده ريفيه في قريه هناك قالت لها وبعدين يامنى مايستلم ولا كله عاوز يشتغل في بيتهم قالها لا و**** ياريسه انا بصراحه بعد ما شفت حضرتك وزوقك قلت تبقى امنيتي اني ابقي تحت امر حضرتك واتعلم منك واقولك انتي حطيني في اي مكان هتلاقيني سداد راحت قالت له ماشالله انت كويس وبتعرف تتكلم طيب اكتب رقم تلفونك هنا على الطلب ده وامضي على طلب النقل ده بس بص ياااااا قالها ايمن ياريسه قالت له بص يايمن النقل هيبقي بعد ٦شهور من دلوقتي ولو قبل كده هعرفك وراحت قايمه من مكانه كانت تقصد تقوم عشان تشوف نظرته ليها وهي كانت لابسه جيبه قصيره مفتوحه من ورا وركها باين رجليها بيضا جدا ملفوفه بتصرف على جسمها لانه نضيف جدا جدا وكان البران ريحته ماليه المكان برفان يهيج اللي يشمه ووقفت جانب ثلاجه ووطت تجيب عصير وكان ايمن شاف الرجلين الطياز وهنا زبه بقي رافع الرايه والأهم من كده انه لاحظ ان الريسه قاعده مرحرحه واضح ياما مش لابسه. اندر ياما الاندر فتله لان من رجرجه طيزها وهي ماشيه مده مش طبيعيه خالص ومني لمحت ايمن بيبص قوي وزبه وقف راحت مبتسمه الريسه قالت لهم خلاص انتوا ياللاه يامنى عشان عندي شغل واتكعبلت كأنها هتقع وهو سندها وكان زبه في طيزها قالت له تسلم يا دكتور ياللاه وخرج ايمن وكان مكتب الريسه في دورين بيطلع هوم. وهم طالعين قالها بقولك ايه يامنمن قالت له ياااه منمن مره واحده قالها الريسه مش متجوزة ولا ارمله قالت له لا متجوزة ورجل مهم جدا في الوزاره هنا ياناصح قالها بس شكله مرفوع من الخدمه يا منمن وانتي ايه راحت ضاحكه انا اللي ايه انت شكلك مش سهله خالص يا ايموووون وبصت عليه من عند زبه كده قالها ماليش زنب اعمل ايه بيقف احترام للجمال وكانوا وصلوا قالت له اسكت يخربيت سنينك الناس وقالت له خلاص يادكتور ايمن اتفضل استلم وابقي تعالي تابع طلب النقل وضربت الجرس وهو واقف ماتمشي يابني قالها همشي بس هستني تلفونك النهارده تعرفيني بقي ليه الدنيا معاك ومع الريسه قالت له ماشي خد صوره الطلب اهيه وامشي بقي راح نازل وسجل رقمها وراح باعت لها على الواتس منمن مش هقولك غير انا مش هسامحك على اللي عملتيه فيه انتي و الريسه لقاها اون وراحت رده عليه قالت له انا عملت ايه ياخويا قالها انا مش عارف اركب اي مواصلات من اللي انا فيه انا بفكر ارجع اطلع لك تاني راحت باعتت له انتزهتتبلي على في ايه قالها انتي خطفتي قلبي وهي وقفت ههههههه راحت ردها عليه بهههههههها طيب هكلمك بالليل عشان عندي شغل سلام سلام كده عرف انه هينقرهم بس اذاي وامته ده اللي نعرفه الجزا التاتي
الجزا التاني
ركب مواصلات دماغه كانت مشغوله جدا بالاستلام ومطوبس كفر الشيخ هيعمل ايه في القريه ديه وحاجه اخر قرف واحد صاحبه كلمه ايه دكتور جالك فين سكت صاحبه قاله انا ياعم بعتوني بعته قاله فين قال العجمي الاسكندريه وحاجه قرف قاله وانت طبعا محظوظ هتلاقيه بعتوك شبرا الخيمة ولا بهتيم قاله بعتوني انا لولا أن انا راكب مواصلات كنت سمعتك كلام اصبر بس وراح قال السكه في وشه وكلم جارتهم ديه قالها اسكتي بعتوني بعته على جانب يا اسطا انا هنزل اتمشى ونزل وقف في جانب ولاد المتناكه ولاد الوسخه بعتني قريه تبع مركز تبع محافظه كفر الشيخ انا مش هنفذ ملعون ابوهم على ابو التكليف قالت له اهدي بس لما اشوفك بالليل دول عاوزييني اسافر السبت يعني بعد يومين ولاد الوسخه طيب يالاه عشان مخنوق من اللي انا فيه وقفل معاها لقى رساله على الواتس من رقم غريب ازيك يا دكتور ايمن روحت ولا لسه راح رادد عليها قالها الصراحه مش مستوعب ياريسه موضوع كفر الشيخ قالت له لماح يا ايمن انا اسمي الهام عشان كلمه ريسه ديه بتصايفني وعموما انت اللي انت عاوزه هعملهولك بس بص انت بعدت قالها ولو بعدت ايه المشكله قالت له بص ده لوكيشن تبقى هناك كمان ساعه هتطلع عياده الدكتور سمير الشيخ هناك تقعد والبنت اللي هناك هسالك انت عاوز ليه تقوله منتظر الحاجه هاتييجي وخلاص كده بص يا ايمن كان المفروض ان انت ماتجيش المشوار ده الا كمان اسبوع او اتنين فياريت تكون عند حسن ظني بيك تستوعب بسرعه عشان انا شيفاك ذكي ولقي ان المسافه هتاخد وقت منه ركب واتنطط في المواصلات المهم وصل جانب المكان ونزل لقى مطعم. فول وطعميه كان جاع راح جايب ساندوتش واكل وشرب ساقع وكان فاضل ١٠ دقايق اتمشى وطلع عياده الدكتور سمير الشيخ وكان دكتور عيون ودخل فعلا كانت عياده كبيره وفي استقبال و الشقه برج كبير وفي مكان راقي فدخل البنت سالته ورد قاله هستني الحاجه قالت له اتفضل حضرتك وقعد كانوا مشغلين اكتر من شاشه المهم انه ربع ساعه ودخلت الهام ايه ده اذايك يادكتور ايمن منور الدنيا في حاجه ولا ايه قالها لا انا كنت منتظر الحاجه كانت هتكشف بس بعتلي انها تعبت ومش هتقدر تيجي فقالت له طيب تعالي اتفضل يادكتور اتفضل وفتحت باب اتفضل يادكتور وقالت للبنت ابعتي حد ييجي يشوف الدكتور هيشرب ايه هو الدكتور سمير جهه ولا لسه قالت لها لسه بس اتكلم وقال انه جاي كمان عشر دقايق قالت لها ماشي وقفلت وكانت بنفس اللبس بس كان في جاكت قلعته اول مادخلت قالت له انت مخنوق من ايه بقي ياعم ايمن عشان هتروح تستلم قولت لك هجيبلك هنا المكان اللي انت عاوزه انت تقدر تقرب الوقت وتقدر تبعده وتقدر تلغي خالص قالها طيب ما تحطيني على الطريق قالت له بص الدكتور سمير وانا بنحب نقف مع الشباب بس المهم الشباب يقدر الوقفه هههه وبصراحه يايمن انت شكلك هتقدر دخلت البنت تساله تشرب ايه قالت لها عصير من ثلاجه الدكتور هو وصل وطالع قالت له ماشي جابت العصير والهام قالت له بص يا ايمن انا وسمير بنحب الشباب وبتهته في الكلام راح ايمن قايم وراح جانب ودنها وقالها انتي وهو ولا انتي بس ولا هو بس وعموما انا جاهز وكان زبه وقف وراح راشق في كتفها راحت رافعه عينه كده وقالت له ثواني هدخل للدكتور سمير ودخلت وخرجت قعدت وبعتت له رساله هتطلع على رجلك بعد ما اخرج هتطلع ٣ أدوار الشقه اللي ذي ديه هتزق الباب وتدخل بدون صوت وراحت قايمه وش فتنا يادكتور نورت ابقي مرر الزياره بقي معلش الدكتور مش فاضي وراحت موصله وطلبت الاسانسير وطلعت وهو بعدها طلع على رجله كانت هي سايبه الباب مفتوح دخل كانت لسه بتحط شنطتها والمفاتيح على الترابيزه اتفضل يادكتور واقفل الباب قالت له بص بقي طالما انت وصلت هنا كده ٥٠ في الميه من المشوار قالها انا من غير ماتتكلمي يالهام وراح قايم قالها بصي ياقمر انا في خدمه مزاجك ومزاج الدكتور سمير وقرب منها وخد شفايفها في بوسه هاديه وكررعا تاني وطول وتالت لحد ما الشفايف لزقت في بعضها قالت له انا كده ممكن تقول ان اطمنت بس هل بقي وبصت قالها هل ليه ثواني ونزل البنطلون وطلع زبه اللي هي استغربت من حجمه قالت له انت ايه ده ايه اللي انت عملته ده راح ماسك ايدها حطها على زبه وهي قالت له انت ليه كل ده وباست زبه وراح رافع البنطلون قالها نجحت قالت له اه بس هل بتعرف تستخدمه ولا لاه والباب بيفتح دخل رجل في أواخر الأربعين ابيض بياض باحمرار سلم على ايمن اذاي يا ايمن صح قال اه يادكتور فسمير قاله قولي سمير علطول وقلة الجاكت وكانت هي قامت جابت زجاجه ويسكي وصبت لهم ال٣ ايمن بيقولها انا مش بشرب قالت له بص يا ايمن انت هتقعد هنا من ساعه لساعه ونص بلاش تقول لاه على حاجه فاهم وراحت م ياله الكأس وشربت كسها على مره واحده وصبت كأس تاني خدت منه رشفه ودخلت وقعد ايمن وسمير اللي كان قلع القميص وبقي قاعد بالشورت وقال لايمن اقلع وفك نفسك خالص وخرجت اللهم كانت لبسه قميص اسمر ماسك جدا وقالت له بقولك ياسمر تتعبي النهارده ياحبيبتي خالص ايمن وراحت مشاوره على انه كبير قالها بجد طيب انا هدخل جوه وجاي دخل ليمن والهام قعدت ومسكت ايمن من شفايفه وفضلت تبوس فيه وعضت شفايفه وقالت له انا وسمر اقصد سمير بنحب الضرب وراحت تمد ايدها على زبه راح ضارب ها بالقلم على وشها انا قولتلك تلمسيه بتبص راح قايلها على ايدك ورجلك عشان افرد رجلي على طيزك وفرد رجله على ضهرها ورفع القميص كانت طيزها منوره فضل يضربها على طيزها وهي تقوله كمان ياسيدي بيبص لقى سمير خارج على ايده ورجله هو كمان وجه قصدها وحط ايمن رجل على الهام ورجل على سمير وبيض بهم الاتنين وكانت طياز سمير أجمل من الهام وراح شاور لسمير بصابع انه ييجي يلحس سمير بيلحس زبه راح ضاربه بالقلم وشاور اوعي تفكر تلمسه الا لما انا اقولك قاله حاضر ياسيدي قاله الحس بيوضي بس فعلا لحس فيهم ممكن اقول حاجه ياسيدي قاله قول يا سمر زبك كبير قوي يا سيدي وايمن قاله انت يا سمر هتقدر وانتي يا شرموطه تعالي اطلعي كده ياسمر ساعدي الهام عشان تعرف تطلع تقعد على زب سيدك راح سمير ماسك زب ايمن وقالها استحملي يا الهام لانه كبير وتخين وقعدت الهام بكسها على زب ليمن اللي كان أسد وقاله بقولك ياسمير انت بتعرف تنيك ولا بتتناك بس قاله يعني على خفيف خالص قاله ي طيب اطلع مكان مراتك ياكسمك وراح قرصه من حلمه بزازه جامد قاله اه بالراحه قاله انت معترض طيب تعالي وراح ماسك بزازه وفضل يضرب سمير عليها قوي وسمير كل اللي بيقوله اسف ياسيدي اسف اسف وراح مقوم اللهم من على زب ايمن وطلع بضهره قعد كان زب ايمن كبير وراسه تخينه وكانت طيز سمير مش واسعه لانه مش بيتناك كتير وايمن كان نتمتع بطيز سمير جدا وكان سمير زبه متوسط واول ما حط ليمن راس زبه في طيز سمير اللي كان بيصوت راحت الهام مقعده مره واحده ضغطت على اوراكه وهو بيقعد بالراحه نزل مره واحده بقي زب ايمن كله في طيز سمير اللي صوته كان طالع من جوه جوه من الوجع والهام قالت له انت يابن المتناكه بتقومني من على زبه ياخول يامتناكه ياشرَموطه وراحت ضرباه على زبه وكسمك يابن المتناكه ياعرص انيكك وطلعت قعدت على زبه طيزها ومفيش ثواني كان سمير جاب لبنه في طيز الهام اللي قالت له اه يا كسمك ياخول انت لحقت يا متناك وكان ايمن قرب قاله انزل جانب اللبوه عشان انزل لبنى عليكم سمير قاله مش هيحصل دانا بتناك مخصوص عشان احساس اللبن نازل في طيزي من جوه راحت الهام قالت له معلش اصل الدوده اللي في طيزه مش هتسكت الا لما اللبن ينزل في طيزه وايمن جاب لبن كتير في طيز سمير وكان سمير قمط على اللبن ونام على بطنه وقالها اهو عندك بزبه بلبنه وبكل حاجه انا خلاص مش هقدر انا كده تمام تمام اتمتع يا ايمن بالحم الهانم وخليك فاكر ان انا اتمتع معاك قوووي راحت العام قايمه وفضلت تبوس في ايمن لحد ما زبه وقف تاني وقالت له انا عاوزه اتمتع بالحنيه بالعنف بالضرب بالشتيمه بكل حاجه وقامت جابت اسبراي قاله له ده مش يخليك تنزل الا كمان ساعه لو انت حابب انك تمتعني ساعه قالها لو الليل كله لو العمر كله انتي ما تعرفي انا حبيتك قد ليه وانسى اي حاجه انا طلبتها عشان تعرفي ان انا تعلقت بالعنيني ديه والوش الجميله ده والشفايف وراح واخدها في بوسه وحضن وهي رشت له الاسبراي وبدأت الجوله اللي هتخلي ايمن ده في مكانه تانيه خالص وكانت الهام من الستات اللي فعلا مجنونه جنس مدمنه مل الأوضاع مستمتعه جدا بأنها واحده مرغوبه وكمان بتحس معها انها بتحاول توصل وتوصل اللي معاها للكمال في العلاقه وايمن كان شاب كل تجاربه كام مره مع بنات شراميط بالفلوس جارتهم اللي أقصى حاجه ٥ دقايق وتتعب والشراميط كمان بيحاولوا انهم يخلصوا بسرعه عشان تدور على غيره انا الهام بتتناك للمتعة. وفضل ايمن يبدل معها في أوضاع وفي طرق كان لا يمكن يتخيل ان في واحده تقبل بكده وبكل الوسائل وهي كانت جابت رعشتها اكتر من مره وهو كان الاسبراي فعلا مخليه حاسس جدا بس مش بينزل لحد ما خلاص هي قالت له تعبت قالها انا ممكن اطلب طلب قالت له امر مش طلب قالها انا محتاج انيك سمير قالت له بجد تعالي ودخلته على سمير اللي كان نايم على بطنه وصحي لما ايمن ركب فوقه وكان بيبوس فيه من رقبه وكان زبه بين طياز سمير اللي لقى ايمن راكب والهام اترمت جانبه على ضهرها كسها كان ناحيه سمير اللي بص عليها قالها يخربيت كده انتي بقيتي ايه ده كان ايمن حشر زبه في خرم طيز سمير اللي قالها شكلي هحصلك في اللي حصلة بالراحه يابني انت انت تخين وهي ضيقه قاله خمسه وهوسعهالك ياشرَموووط. وفضل ينيك في سمير عشر دقايق ونزل لبنه في طيز سمير وراح بايسه قوي وسمير كان خلاص وقام ايمن دخل الحمام اخد دش ولبس وبص على التلفون كان فصل شحن وراح خارج من غير ولا كلمه وسابهم نايمين وطلب أوبر ونزل ركب كان ميت من التعب وطلع فوق امه قالت له كنت فين وتلفونك مقفول ولا عديت على وسكتت قالها عديت على مين ياماما ارحميني قالت له يابني انت الست ديه يابني اسمعني كان دخل الحمام ووقف تحت الدش ولبس شورت وخرج كان لسه تأثير الاسبراي فامه قالت له يابني هو انت تعالي يا ايمن اقولك بص اخواتك مش هنا وانا يابني خايفه عليك من الشرموطه اللي تحتنا ديه انت بتعمل لها ايه. قالها ياماما ارحميني بقي هعملها ايه قالت له يابني انت ارحم نفسك بقي وتقفل التلفون واهو اخواتك نزلوا والتلفون مقفول هم كمان انا طهقت وانا لوحدي لا حد حاسس بي واتفتحت في العياط راح واقف قدامها واخدها في حضنه هو ماكنش في دماغه حاجه بس زبه كان واقف حديد ولما حضنها قوي بقي زبه جوه طيزها عشان كان حضنها من ورا وايده كانت على سوتها تحت بزازها لقاها رجعت طيزها هو كان زبه واقف راح لفها وخلي وشها في وشه واحضنها والمره ديه زبه بقي على باب كسها مفيش غير الهدوم ولدها على طيزها وراح باسها من خدها جانب بشفايفها ماتعيطيش بقي ياقمر انتي ونزل يبوس ها تاني بس المره ديه من شفايفها وهي راحت من البوسة بس فاقت وراحت ضرباه بالقلم انت مفمرني الشرموطه اللي كنت نايم معاها ياحي ان انا ياماما ضربته القلم التاني انت ايه اللي بتعمله ده ايه دعه على امك واقف على امك غور من وشي يابن الكلب غوور وراحت داخله الحمام وفضلت تعيط وهو دخل الاوده ولبس فانله كت و برمودا وحط التلفون على الشاحن وفتحه لسه بيفتح لقى كميه اتصالات ورسايل كتير من جارتهم وكمان من مني ومن الهام ورقم غريب عرف انه الدكتور سمير ويادوب لقى جارتهم بتتصل انت فين قالها شويه واكلمك عشان انا متخانق مع امي وقفل السكه وسمع صوت بره عرف ان اخواته جم خرج لقى اخته بتسال امه في ايه اللي حصل بتعيطي ليه كده راحت امها قالت لها مافيش جيهان قالت لها مفيش ايه انتي معي ه جامد ومها قالت لها في ايه ياماما امهم بصتلهم انتوا اللي كنتوا فين والتلفون مقفول خير جيهان بتقول فصل شحن راحت امها مسكت التلفون لقته مشحون ووضع طيران وانتي يلمها هانم قالت لها انا كنت قافلاه كنت قرفانه فامهم بتقول بتكدبي ليه ياحيهان انتي كنتي فين بالنت الوسخه وقفله التلفون لليه وراحت خلت بنتها فتحت التلفون وبدأت تفتش فيه وخصوصا الواتس وشافت اللي عمرها ما كانت تصدقه عن بنتها واخدت التلفون وخلتها لغت القفل وانتي يا مها خشوا غيروا هدومكم عشان تحطوا الاكل عشان الكل ياكل وخرج ايمن جيهان بتقوله ايه ده انت هنا يا دوك تكليفك فين قالها مطوبس كفر الشيخ ياااه وتستلم امته قالها يومين وهسافر وقدمت على طلب نقل لما نشوف دخلو غيروا وليسوا لبس البيت وجيهان مكنتش واخده بالها ان دراعها في صوابع معلمه فيه وكمان رقبتها من ورا كان حد عضها محمر قوي وهو عارف العلامات ديه شافها وهي خارجه راح واخد اخته على حانب قالها ادخلي البسي حاجه غير ديه قالت له مزاجي يا خم قالها مزاجك خلي اللي كان معاكي عضك صوابعها معلمه على دراعة وامك هتفشخك لو شافت كده راحت جاريه على جوه كانت امها خارجه من الحمام بتجري ليه ديه ابدا شكلها نسيت تلبس حاجه عيب ههههه امه قالت له بجد و**** وراحت ماشيه على الترابيزه وقعدت ومها حولت الاكل وقعد ليمن اللي تلفونه رن كان الدكتور سمير امه راحت بصها بطرف عينها راح رادد اهلا دكتور سمير اخبار حضرتك انا شاكر جدا لحضرتك على اهتمامك بالطلب بتاعي وماما عاوزه تتشكر لحضرتك واداها التلفون وكلمته كلمتين واداته التلفون فهو قاله انا تحت امر حضرتك هرغدي حاضر واخد العنوان من حضرتك اسف يادكتور وقفل معه وامل لانه كان جعان ونزل و كانت جارتهم بتفتح الباب كان في واحده واقفه هي ومعاه بنت تطلع في ثانوي كده راح هو السلام عليكم ونزل وكلم الدكتور سمير اسف يادكتور بس الحاجه مكنتش عاوزه تحل عني الا لما تعرف فانا اخترعت اني كنت في السكرتاريه عند حضرتك عشان طلب النقل انما مش بدبسك في حاجه راح سمير قاله انا بشكرك على النهارده وخصوصا اخر شويه فرقوا قووي معي. وعموما ابقي كلم الهام عشان كانت عاوزاك سلام
الجزء الثالث
واتصل على الهام اهلا بالقمر بتعنا الست الريسه راحت ضاحكه وقالت له صحيح البت مني على فكره نفسها فيك كانت كلمتني هي ماتعرفش حاجه من اللي حصلت وانت ماتحسسهاش بحاجه فاهم قالها اوامرك يا ريسه قالت له هو انت بتطلع تجري وانا كنت مغمضه قالها سيبك انتي أهم حاجه انبسطي ياقمر قالت له جدا جدا واقولك سمير كمان قام نام معي َره وكان نشيط جدا وانا من ساعتها وانا نايمه بس مبسوطه جدا واشوفك
ر قريب يايمن سلام وقفل معاها وطلع علبه السجاير ولع سيجاره ولقي صاحبه وابن حتته محمود بيتصل عليه انت فين يا دووك قاله تحت قاله مستنية عشان عاوزك ضروري انت فين انا على القهوه جايلك وراح ايمن لمحمود وجهه يقعد قاله لا تعالي نتمشى عشان نتكلم براحتنا ايمن في ايه يا محمود قاله احنا اخوات صح ايمن قاله بدون مقدمات يا محمود قاله شوف كده وراه فيديو كان رجل أواخر التلاتين قاعد في عربيته وكانت مها اخته الصغيره قاعده جانبه ومطلع لها بزازها بيلعب فيهم فا ايمن بيقوله ده اللي هو اذاي وامته قاله بص الموضوع ده كان في القريب في حته كده مقطوعه والرجل ده انا اعرفه ودي المصيبه الرجل ده تاجر مخدرات ومعروف جدا واللي صور الفيديو ده انا من يومين ومش عارف اقولك بس لما لقيت مها كانت معاه تاني النهارده وكانت ماسكه سيجاره في ايدها انا قولت البت كده رسمي في حاجه وكان لازم اعرفك وانا هبعتلك الفيديو وراح مسحه من على تلفونه فقاله تسلم ياشقي هو الرجل ده منيين قاله من بهتيم والرجل ده مجرم مجرم فانا عرفتك واعتبرني ما مشفتش ولا عرفت واسيبك تاخد وتدي مع نفسك قعد ايمن مع نفسه كده احا اخواتي الاتنين شراميط ده مصيبه وهساغر اذاي واسيبه ده كده هتبقي الدنيا مش كويسه خالص وبدأ دماغه هتتفرتك من الصداع لقى مني بتتصل عليه رد عليه وصوته مخنوق مني حست منه بكده في ايه يا دكتور ايمن مفيش يا ابني انت صوتك ميت خالص قالها انتي بنت حلال انا اساسا بقالي ساعه مخنوووق مش عارف افضفض عاوز اصوت عاوز اكسر وصوته بدا يروح فهي قالت له انت في ايه اهدي بس كده ياعم انت انا هقفل دقيقتين تاخد نفسك كويس فيهم وهرجع اكلمك وفعلا اتصلت عليه ايوه يادكتور بقيت كويس في ايه احكي وما تتكسفش مني خالص قالها على موضوع اخواته الاتنين وهو بيحكي عيط وهي قالت له هو انت فين دلوقتي قالها انا مش عارف قالت له بص يا ايمن انت لازم تقعد معهم وتعرف وتبدأ الصغيره لان الكبيره كده من الاخر متجوزة عرفي أو مرافقه ده لازم تبقى متقبل كده المشكله في الصغيره لازم تعرف الراحل التاجر ده وصل معها لفين في العلاقه بينهم هو انت منين في مسطر قالها من المساكن قالت له وهو من جانبك قال لها من بهتيم قالت له طيب اقعد معها بس اشتري منها وامسك أعصابك قوي ولما تخلص معها ابقي كلمني وانا في ناس حبيبي من بهتيم هعرف منهم الرجل ده ودنيته ماتقلقش واهدي كده واللي انا كنت عاوزاك فيه هكلمك فيه بكره وسلام ولع سيجاره وش بها ولقي الهام بتكلمه مشكله ايه اللي عندك راح قالها ياشيخه يلعن كسم مني ديه فقالت له يا بني آدم انت هي مكلمك افهم عشان تقولك على طلباتي انت مخنوق اتكلمت معها فهي لازم ترد على بانك مخنوق من موضوع وانا صممت اعرف فهي قالت لي فهمت ياعم انت ولا لاه قولي بقي قالها قالت له سهله اعمل اللي هي قالت لك عليه والناس اللي هي بتقولك عليهم هم أهل سمير اصل له ناس هناك من كل الطوايف اعرف منها وانا هجيبه لك متربط من رجليه عم سمير ده جزار كبير عصام الشيخ قالها ماشي انا هقفل والم اعصابي كده وراح مفكر بعت الفيديو لاخته على تلفونها وقالها انا قدامي عشر دقايق اجي يكون عندك رد وعلى فكره انتي كنتي هناك معاه النهارده انا جاي وعاوز اسمع الحكايه كلها انا هقول لأمك انك تنزلي تجيبي معي حاجات عشان السفر فاهمه. وراح قافل تلفونه وشرب سيجاره وطلع دخل الحمام وقال لأمه ماما انا هاخد مها وهننزل نشتري حاجات عشان السفر فاكه شافت وشه متغير فقالت له في ايه قالها ماما مفيش يابني انت قولي قالها ارحميني بقي انا مش طايق حد لا طايقك ولا طايقهم ولا طايق نفسي انا هموت و**** لو مابطلتيش تسالي ياللاه يابنت الجزمه قدامي وراح ماسكها من ايدها واخته التانيه قالها اجي الإقليمي صاحيه عشان عاوز افهم منك كلام كتيير وعشان امك ماتسال ابقي احكي لها انتي واخد مها ونزل امشوا وهس ساكته راح قالها لا انا مش نازل عشان اسمع سمات **** امك ياما اخدك ونطلع ونتكلم فوق وتبقى الفضيحه للكل راحت معيطه قالها لالالا انسي خالص جو العياط والكلام ده انتي يابنت الجزمه من أمته وانتي بتعرفي الحيوان ده وصلتي لفين معاه في المخدرات وكمان في الجنس قالت له واحده صاحبتي من السنه اللي فاتت هي اللي عرفتني عليه كانت بتضرب آيس من ناس تبعه وبعدين اصطادها وهي بقت السناره ليكم وانتي تشدي آيس حلو قوووي لا ماخلص انا عرفت الرد على الباقي راحت موطيه وشها في الأرض يخربيت امك وهو لوحده ولا ليه سكتت راح واكلها قلم قالت له لاه هو ومعه اتنين أصحابه قالها اه وبعدين والنهارده كنت انا وجيهان راح واقف جيهان اختك قالت له اه جيهان اختك اللي انت متعرفوش بقي جيهان اختك بتقوم من على رجل الدكتور ده تقعد على رجل الدكتور ده وكانت جايه عشان واحد منهم صاحب شركات وله علاقه بالناس بتوع الإنتاج وكانت هتترشح لدور في مسلسل فكانت بتدفع الثمن بص يا ايمن سافر انت لان الطريق اللي احنا فيه مفيهوش رجوع اسمع مني احنا للأسف الناس ديه بتصور كل اللي بيقع تحت أيدهم بيصوره وكمان وانا بشرب فبص لو عاوز تموتني موتني قالها وحياه امك الجو ده انا قولت لك يعني انتي روحتي هناك كام مره قالت له بص انا بروح مرتين او تلاته كل شهر ويات ي بقي بتتناك بفلوس ولا باللي بتشربيه لا مافيش فلوس قالها واختك بقي بقالها اد ايه قالت له اختك يابني بطله من أبطال العالم الأزرق. وهو بقي الرجل الي بهدلها النهارده كده قالت له اه كان حيوان ضربها ده كسها متبهدل وراحت ساكته قالها اه ماشي واخدها وروح ودخل كانت اخته قافله على نفسها دخل قفل الباب وامه تخبط وتنده وهو ولا اي رد كان خد منوم ونااام. صحي قام دخل الحمام امه بتكلمه وهو ولا حس ولا بيرد فاكه عماله تنده عليه وهو ولا كان في حاجه ولبس هدومه ونزل يلف في الشوارع وفتح تلفونه. كلمته مني ايوه يادكتور انت فين قالها هبعتلك الواتس عشان مخنوق وراح باعتها كل اللي عرفه اتصلت عليه قالت له ماشي يادكتور ايمن ساعه وتعالي على الشغل قالها معلش انا مش قادر انا هقعد على النيل شويه هعرفك سلام امه اتصلت عليه بص يا ايمن انا عرفت منهم كل حاجه والحاله اللي انت فيها مش هي اللي هتحل المشكله يابني تعالي على البيت نشوف هوحل اذاي وعلى فكره اختك مها ندمانه عاوزه تخرج من الدايرة الوسخه ديه اما الكبيره ديه اقول ايه جاحده وبتقولي ولا يهمني اللي انتوا عاوزينه عملوه انا مش هبطل وكويس انكم عرفتم عشان مش ناقصه قرف كل شويه وخدت بعضها وخرجت وانا واخدها تلفونها انا شفت كم ساعه ماجات من بره واخده منها قالها طيب والعمل ايه قالت له تعالي بس راح واخد بعضه وروح ودخل امه راحت معيطه قوي راح بلس راسها وقعدها وخرجت مها ونزلت باست رجل امها وانا عارفه ان موتى حلال بس لو هو حل كنت موت نفسي فاكه قالت انت شايف ايه قالها بصي ياماما احنا هنبيع الشقه هنا وننزل ناخد شقه أو بيت في مطرباس ديه ونقعد هناك وننقل لهم كلياتهم هناك اخته قالت له اختك مش هتوافق قالها سيبيها ليه لان اللي انا هعمل ياهتتظبط يا هتتحبس وفي الحالتين نبقي حَيناها من شر نفسها

وكلم الهام اخبار حضرتك يا هانم عامله ايه يا ريسه ياريسه قالت له طيب بص يا ايمن انا شويه واكلمك قالها لسف يا هانم. امه بتقوله مين ديه قالها عارفه عاصم الشيخ بتاع بهتيم قالت له عاصم اللي هو عاصم قالها اه قالها اهي ديه بقي لها كلام عليه عاصم كبير المنطقه بهتيم والدوران وابو الهنا قالها اه طيب ماشي انا هشوف هتقول ليه فاكه قالت له بص انت عرفت قصه مها انما جيهان بقي شوف وراحت نديهاله التلفون وشاف مصايب بتتحكم في ٥او ٦ بنات من الجامعه بتخليهم بيتناكوا من الدكاتره وفي بنات تانيه كانت بتظبط معهم انها توديهم المعيدين وكمان شاف فيديوهات كتير على التلفون بنات بعتنهالها وهم بيتناكوا من الدكاتره وهي كانت منزله برنامج بتبتز الدكاتره فيديوهات وحوارات وكان ليها هي فيديوهات واحد من اللي كانوا مع تاجر المخدرات صوره لها وبعته لها متخيل انه بيه دها فبعت له قالت له كسمك اعمل اللي تعمله انت متخيل ان انا بخاف وراحت بعتله رابط ده فيه اكتر من ٢٠ فيديو ليه لو حابب انت اهبل فتح الرابط ركبت تلفونه ونقلت كل اللي عنده عندها وقالت له لو انت بقى عاوز تذيع قول زيع انت ماسك وانا ماسكه وهو ده اللي كان يضربها النهارده وهو ينيكها فامها قالت له انا مش عارفه انا حاسه اني انا معرفهمش وعيطت وهو قال لمها تعملها لمون والتلفون رن كانت الهام ايوه ياريسه قالت له بص عصام ينتظرنا النهاردة عنده في محل الدوران على ٩ بالليل هتيجي انت وامك والبت الصغيره اما الكبيره ديه سيبها دلوقتي قالها ماشي قالت له انا هبقي هناك انت جاي من طرف الاستاذه مني ابن واحده قريبتها ماشي هو الدكتور هيبقي موجود قالت له اه لازم عشان عصام يهتم سلام وفعلا قبل الموعد كان ايمن وامه واخته وكانت امه لابسه عبايه سمرا محسمه شويه عليها وكانت امه مياده فيها شكل من مياده الحناوي من حيث البياض والحلاوة المهم ان الدكتور وصل في عربيته المرسيدس ونزل السواق يفتح الباب للدكتور اللي نزل ونزلت الهام اللي شافت ايمن واللي معاه شاورت لهم تعالوا وجم سلم ايمن بكل احترام على الدكتور وعلى الهام هانم وامه واخته برضه بس الهام بصت لأخته بصه قلبتها وقالت لهم اتفضل ا ودخل سمير واللي هناك كلهم معالي الباشا دكتورنا اتفضل اتفضل ودخل وطلعوا فوق الدور اللي فوق قعدوا وجهه واحد بالعصير والقهوه للدكتور وقاله المعلم على وصول يادكتور قاله ماشي ياحمد والدكتور جاله تلفون ايوه لاه ساعه انا في مشوار لاه سلام ومني اتصلت با ايمن ايوه استاذه قالت له طيب لما تبقي لوحدك كلمني قالها حاضر استاذه وقفل وسمعوا هيصه من تحت وحد بيقول دانت مجيتك عندنا دي عيد يادكتور ايا ما كان انت جاي ليه الموضوع خلص كرامه لمجيتك ديه وكان عصام اخر الخمسين بس ابن عز قوووي ومعلم في نفسه قووي ودخل قعد على مكتبه والدكتور قاله بص ياعم الحاج قاله قبل أي حاجه انا ما بعرف اقعد من غير دخان فمعلش لو حد يتضايق اتكلمت مياده قالت له انت براحتك يامعلم قالها عشتي يا ست الناس والواد جاب له الشيشه معمره ومبصمه وشد الحجر في كلمه وقالهم اتفضل ا احكوا معلش ست الناس احكي انتي وبدأ يسمع من مياده وكان بيفصصها وقاله ماشي ياست الناس وقال الأموره تحكي بقي بس بدون الفاظ ممكن تقولي مين ده قالت له اسمه الكابتن قالها بس خلاص ومين تاني قالت له تاجر عربيات قالها اه اسمها شريف صح قالت له اه قالها خلاص ماتحكيش ياقموره. وقال للدكتور سمير خلصانه ماتشغلش بالك بس لو سمحتي الهام ثواني كده قامت وراحوا في حته كده وميل على ودنها وهي بصت له قالها اسمعي بس ورجع اتكلم تاني وقالها لما كده يبقى كده ورجع قعد ورن الجرس وجهه الواد قاله حضر لي قطعيه كويسه كده وابعت لي ساقع لست الناس واللي معاها بسرعه ياواد مياده ملوش لازم يامعلم احنا خلاص خدنا واجبنا تسلم يامعلم قالها لا يمكن وبعدين دانا هوصلكم بنفسي وراح منادي الواد جهه غير له الحجر وبص للدكتور قاله انت عارف يابن اخويا كنت بحبك قيراط دلوقتي اربعه وعشرين قيراط يادكتور ومحدش فاهم غير الهام اللي خلصوا والمعلم قالها ياللاه هوصلهم قالت له طيب ممكن توصل ست الناس والقموره وانا هاخد الدكتور وايمن معانا مده مشوار قالها ماشي يا الهام ياللاه ياست الناس ونزلها قدامه وهو وراها وكان واضح انها ملت عينه خلاص وركبت جانبه الجيب مكنتش عارفه تطلع راح. هو قالها بعد اذنك ورفعها من وسطها قالها لا ماتخفيش الصحه لسه موجوده ونده على واحد قاله ارجع نص ساعه قول ساعه الاقي الواد الخول اللي اسمه الكابتن مرزوع هنا هو الخوات اللي بيسه بيهم فاهم يا احمد همبك معاك عرفني وانا اخلي الرجاله تنزل له حمله ويحاسب وراح راكب نورتي و**** ياست الناس كلها والقموره بقي اللي انضحك عليها ماتقلقش. انتي بقي انضربت منه اذاي بالتفاصيل حكت له عن صاحبتها والحوار كله وكان وصلو فنزلهم وراح نزل مياده اللي قالت له احنا ساكنين هنا ولولا العيب كنت قولت لك اتفضل بس ان شاء **** يبقى ايمن موجود وتتفضل عندنا ان شاء **** قالها قريب واحنا بتشرب الشربات وراح ماشي والشارع كله عرف انهم بقوا تبع المعلم عصام اللي كانت المنطقه والمناطق حافظه عربيته وهناك في عربيه الدكتور سمير قالت الهام من الاخر عصام هيموت على امك راح ايمن قالها انتي بتقولي ليه انتي عبيطه قالت له انت هتفضل متسربع عصام هيتجوز امك رسمي ويديها مهر مليون جنيه وتقعد على ذمة شهر عجبته واستمتع وحبت تكمل خير وبركه ماكنش شكرا وليها نفقه لما تطلق. بس امك جامده قوي قالها يلعن **** الاسبراي وحكي لها انه اتحرش بامه قالت له طيب بص انا تعبانه عاوزك اتتاك ولا انت مش تعبان ياسمير وكانوا خلوا السواق راح علي العياده باوبر فسمير قالها انا حتى لو مش حابب انا من ايدك ل... وسكت قالت له دي انكسفت تقول لزبك يايمن ياللاه نطلع على مدينه نصر دي اقري حاجه وراحوا شقه بتاعتهم في مدينه نصر وطلعوا ايمن كان عاوز يطلع الضغط اللي هو فيه في الهام وكان حنين مع سمير وفضل ينيك فيهم كتير ونزل لبنه في طيز سمير وطيز الهام وسمير قام خد دش وقالها انا همشي عشان المركز الطبي كلموني سلام يا ايمن وايمن هيلبس راحت الهام قالت له انا عاوزك تنيكني تاني وتطلع كل اللي جواك انت لسه ما صفيتش وانا طيزي شياله ياللاه وراح قايم فضل يضرب فيها وهي تقوله كسمك نفسك تنيك مين فيهم امك ولا الكبيره ولا الصغيره وهو يضربها قووي قالت له بص خليك رجل ورد ياخول وراح ضاربهها ونيمعا وزاس برجله على وشها قالها انا خول يا بنت الزانية يا مراه الخول العرص وهي تقوله مين في الثلاثه انا شايفه امك على فكره عصام هيفلقها نصين بس امك قارحه وراح حاشر زبه في طيزها قول مين راح ناطر لبنه في طيزها وهو بيقولها الثلاثه يابنت المتناكه ارتاحي وراح مرمى جانبها وهي فضلت تبوس فيه وحالها مكالمه ايوه يامعلم عصام حاضر لالالالا هديه ايه قالها طريه قوي من مليون لخمسه والشعر يبقى ٣ولا ٤ ماشي يالاه اديك سمعت المعلم هيتجنن على طيز امك قالها انتي سافله وقليله الادب راحت ضاحكه بشرمطه وقالت له انا هقوم اخد دش تعالي ادعك لك ضهرك قالت له وهم تحت الدش انت عارف امك ديه قالها اسكتي بقي امك امك خلاص انا موافق على الجواز وهتروح اقنعها قالت له شاطر وخلصوا دش وطلب أوبر ليها وايمن طلب أوبر وافتكر انه مفيش فلوس فهي لاحظت قالت له مالك نسيت الفلوس عادي اسمع يابني انت خد دول خليهم معاك والفيزا ديه ابقي اسحب منها اللي انت عاوزه وعرفته الباسورد قالت له ياللاه ونزلت متعلقه في كتفه وركب ا الاسانسير وخدت بوسه وكان أوبر تحت وركب وروح وامة قالت له كنت فين قالها الهانم جات ولا لسه قالت له انساها شويه فقع مع أمه وقالها بصي الموضوع هيخلص بس واقف عليكي انتي يا ماما في ايه حكي لها ان عصام عاوز يتجوزك وعيدفعلك مع مليون اتنين تلاته وكمان هتعدي شهر ولا اتنين وبعدها ارتحت ا تكملوا مكنش هيبقي لك معاش منه قالت له لا طبعا اتجوز وانا في السن ده كانت البت نامت قالها بصي يا مياده اتجوز ولتمتعي عشان عجبك عرفتي تميلي دماغه هتبقي ست الناس فعلا فاهمه وراح قالها بصي عصام فحل قالت له مانا حسيت وهو بيشلني قالها انا هعمل حاجه واعملي اللي انتي عاوزاه وراح معبط عليها ودخل معها في بوسه من شفايفها وهي اتجاوبت معه وشدها عليه قوي وايده على طيزها وكانت ملبن فعلا قالت له بقولك يا ايمن انت نمت مع الست اللي كانت معانا النهارده قالها اه وكنت نايم معاها من شويه وجوزها قالها كان نايم معانا راحت يالهوي قالها بصي يا مياده
وراح بايسه التيه يس أمره دي باس رقبتها وقالها تعالي ندخل جوه عشان اعرفك يعني ليه جواز انتي كده كده تتجوزي عصام فانا لازم بقي ولا ايه واخدها قلعها العبايه اللي كان أول مره يشوف امه الاندر الاسمر والبرا وكان اندر فتله قالها انتي وجاب لها زيت وحطه على خرم طيزها والهام اتصلت راح رادد قالها وكسمك انيكها قبله قالت له اتفرج انا اجيلك ولا لاه شغلت مكالمه فيديو وكانت نايمه ملط وقالت لها منوره ياست الناس مياده اتكسفت فالعام قالت لها لا اوعي وبعدين ايمن مجرم مان ايمن حشر زبه وهنا مياده طلع منها اه فا الهام قالت لها استحملي انا كنت مكانك من اقل من ساعه اسيبكم تتمتع ا بس كنت خاله اشوف خرمها يا ايمن راح وريها قالت له يابختك يا عصام شهرين مع اللحمه ايمن نزل لبنه في طيزها قالت له الهام ياللاه يا خول وضحكت قالها انتي عارفه مين اللي خول قالت له سمير طبعا يا سيد الرجاله وقالت سلام وقفلت وهو قال مياده انا هدخل اخد دش وهي قالت ماشي وخرج ملط وزبه كان واقف نص وقفه وعيادة لبست العباية على اللحم وقامت قعدت على ما هو يخلص ولبس وخرج وهي مش بتبص ولا بتتكلم قامت وخرجت مالفتهوش كلمته قالها هاجيب اكل جاهز صحي بنتك على ماجي ونزل سحب فلوس وجاب اكل وروح كانت اخته صحيت وقالها على موضوع عصام ففرحت قوي وقالت لها عيشي لك ولو شهر وهيتبقي لينا حمايه من المعلم. وايمن لقى رقم غريب بيرن عليه فرد قاله معاك المعلم عصام قاله اهلا بحضرتك يا معلم قاله ممكن تشرفني دلوقتي على ماتلبس هتلاقي عربيه واقفه تحت البيت فيها الواد أحمد اللي كان هنا بيرص الشيشه عيخدك ويرجعك وهات القمره معاك الصغيره وراحوا لقوا تلاته وعصام قالها بصي ياست البنات دول ولا كان في حد زياده قالت له كان في واحد كمان قاله بمزاجها م غصب عنها راح عصام قالها لا يا كسمك ما اسموش بمزاجها ده بالكيف اللي انت كسرتها بيه والفيديوهات اللي انت ذلتعا مين اللي هي بتقول عليه قاله بص هو كان نره ومش هيتكرر قاله مين اللي هي بتقول عليه قاله على جانب قاله ده المستشار العطوي مقابل قضيه قاله كمان ياخول طيب عموما ها ييجي معاك الاستاذ هتديلع اللي يخصها هي واختها ولو حصل ان حد قرب منها ولا بالغلط هتزعل قوي فشريف بيقوله ماتتكلم ياعم في العدل راح عصام قاله في العدل طيب تمام معارض كسمك هتتقغل اسبوع كامل والمعرض اللي هتفتح نولع فيه وكمان شهريتك ما تلزمنيش بس انت بره الحمايه ثالثا ال عربيه بتاعت أكتوبر بتاعت عرب مساعد بتاعت مطروح أصحابه قالبين الدنيا وانا حابب اعرفهم يا معلم عصام قاله بقيت المعلم عصام هتتادب في ربع أرنب عشان تلم لسانك فاهم يا شريف ولا لاه والاسبوع شغال مش هتفتح انت لسه ماروحتش يا كابتن ونص ساعه كان رجع ايمن واخد اخته واخد الفيديوهات بس قبل ما يمشي قاله يا معلم عصام خده على جانب قاله انا موافق دي حاجه التانيه الكابتن مسلط ناس قالها انت جدع بس اللي هو مش هرشه ان اللي سلطهم بعتو وقالولي انهم سيروه عشان ما يشوفش حد تاني وماتقلقش وانا هاجي بكره اتقدم رسمي واجيب الشبكه. وكان ايمن خد فلاشه عليها فيديوهات اخته والحفلات اللي كانت بتتعمل عليها وكان شاف كام لقطه وعصام بعت العربيه وصلتهم وطلع وحكي لامة الي قالت له ممكن يكون عندهم نسخه قالها متخافيش المعلم عصام لما بقوله قالي انسي الموضوع خالص ولو حد فيهم في طيزه لباس يبقى يفكر بس انه يقرب منكم دانا البس طرحه ست الناس ساعتها مها قالت لها الرجل مستعجل يامزه نفسه يجرب اللحم الحلال راح ايمن قايم واكلها قلم والبت وقفت قالت له اضرب كمان ونا مش هفتح بوقي قالها انا قولت لك المحن ده ما بيجبش معي تلفونه رن كانت مني رد عليها اذيك يا استاذه منى قالت له لازم تروح تستلم يا دكتور ولازم تخلص اللي احنا هنتفق عليه بعد مارجع لانك تستلم وترجع في نفس اليوم او تاني يوم عشان هتروح ورقك ناقص وترجع تاخد الورقه الناقصه من عندنا هنا فاهم من عند الريسه اللي لازم تفتح دماغك وكمان سوسته بنطلونك كمان فاهم راح ضاحك قالها تصدقي ماليش نفس اضحك وقالت له ابقي بص على الواتس عندك قالها حاضر لقاها باعت اله بتقوله بص الريسه عاوزك تصور قضيبك وهو واقف وهو نايم راح قالها طيب واصور ليه مانا ممكن اوريه لك على الطبيعه وانتي تحكي لها وعلى فكره يعجبك جدا لانه طويل وتخين قالت له لو هو كده ماشي اشوفه وكمان تجربيه شغال ولا لاه عشان الريسه ما تزعلش قالت له انت صح طيب ودخل الحمام وافتكر اللي حصل مه ام مياده النيكه اللي نكهالها زبه وقف راح مصوره وبعته لمنى قالها صبري نفسك. شافت الصوره قالت له انت بتهزر لا يمكن قالها طيب ثواني طلع ورقه من جيبه وكان في قلم كحل كتب مني وحطها على زبه وصورها وبعتها راحت بعته ياخرابي قالها انتي في حد جانبك قالت لاه قالها طيب انا هكلمك فيديو بس بدون صوت وخلاها تتفرج على زبه من كل حته وقفل بعتت له انا هاخد اجازه بكره من الشغل وبعتت له لوكيشن هستناك الدور السادس مافيش بواب وانت في الاسانسير تبعت تقولي على ٩الصبح يكون الكل خرج سلام يا مهلك يا قادر وبعتت له شفايف وكده أمن نيكه بكره وخرج كانت اخته وامه في المطبخ وامه بتشوح كبده قالت له من اللي جابهم عصام فاخته بتبص له وسكتت فقال لأمه الهانم ماتكلمش قالت له اتصلت وعاوزه تقعد معاك لما عرفت انت عملت ايه تصدق ان البت طلع معاها فلوس كتيير وخدت شقه مفروشه في التجمع بس عاوزه تقعد معاك قالها هي عرفت موضوع عصام قالت له اه قالها يبقى عشان كده عموما قولي لها اخوكي بيقول هو في واحده ميته بتقعد معاها وقال لأمه انا هنزل اشتري شويه حاجات عشان الرجل اللي جاي بكره ده فامه قالت له خدها معاك تشيل الأكياس عشان خاطري يا ايمن وهي هتمشي ذي الجزمه ونزلوا ومها اخته قالت له انا مش هقدر اجبرك انك تسامحني ولا حتى ترجع تتعامل معي ذي الأول بس انا بقولك اهوه انا عاوزه ابطل واتغير عاوزه ابقي ذي البنات التانيه انا و**** فكرت كام مره في الانتحار اقولك انا كنت بسكت وما بتكلم معاكم عشان كنت ببقى حاسه اني مجرمه اني خاينه اني ما استاهلش العيشه عموما اللي جاي انت هتشوف تغيير ودخلو محل حلويات جاب تورتايه وحاتو هات ومشكل وجاب من تحت كم السوبر ماركت بيبسي تشكيله وعدي على محل فاكهه بضع جامد فصرف مبلغ محترم من فلوس الهام اللي كان سحبها من الفيزا وروحوا على البيت ونزل راح صيدليه واحد صاحبه خد منه شريط ليورين وكمان دوا كحه و حبيتين تامول وحبايه فياجرا اصلي صاحبه بيقوله انت مفتري التركيبه ديه قاله ماهي هتقع معي فتره صاحبه بيقولها هي مين يادكتور قاله التركيبه وطلع الفلوس وحاسبه ودخل قفل على نفسه و حن وحبايه من التامول مع الفياجرا وفضي ٣ حبيات من ليورين وقلب ده كله على دوا الكحة ورج الزجاج جامد وكان معاه سجارتين حشيش ولع واحده منهم وخرج عمل فنجان قهوه وشرب القهوه واتمزج لقى مني بعتله نمت يا جبار قالها لا صاحي يا منمن قالت له هو انت كده علطول قالها بصي انتي عاوزه تشوفيه وهو نايم نفسك هههههههههه هه وراح مصوره وبعته وكانت سيجاره الحشيش واضحه قالت له وكمان حشيش بس تصدق شكله طيب وهو نايم طيب والعش بتعها بقي ايه ظروفه قالت له انا متجوزة اه وخلفت نعم بس اعتبرني بنت بنوت لما نتقابل بكره هتحكم بنفسك انا هقفل بقي هقوم اتأكد من النظافه بتاعت العش عشان الباب يبقى َطمن سلام ونام ايمن وضبط التلفون قبل ماينام على ٧ وصحي فعلا لقى امه صاحيه استني هحضر لك الفطار قالها ورايا مشوار وهبقي هنا على ٣ العصر هروح اخلص ورق ولو احتجت حاجه ابعتلي الواتس لو التلفون الشبكه راحت ضاحكه قالت له ماشي يا ايمن راح مميل عليها ابعتي هاتي الست بتاعت الكوفير ما يمنعش شعريه هنا فرشايه هنا ولا ايه يا مياده. وهي دخلت الحمام راح هو على العبايات بتعتها شاف المقاس كام ونزل عدي على المطعم اللي بيجيب منه جاب اتنين بطاطس فارم وواحد حلاوه قشطه وقعد على الكافتيريا فطر وظبط بالقهوة ودخل الحمام كانت شنطته على كتفه فتحها وخد زجاجه الدوا ضرب ربعها و خرج حاسب وكانت الساعه بقت ٨وربع ركب من على أول الشارع نزل ركب المترو وراح العنوان وصل في المعاد كانت السعه بقت ٩ ودخل العماره ركب الاسانسير بعت رساله قالت له آخر الطرقه شمال الشقة اللي في الوش ودخل كانت هي واقفه على جانب وده اللي نعرفه في الجزء الحديد

الجزء الرابع
وقفنا لما راح ايمن لكني الشقه بتاعتها عشان تجرب اللي شفته في التلفون لما بعتلها صوره زبه على الواتس وطلع لها العمارة وكانت واقفه ورا الباب مجرد ما دخل الشقه راحت قافله الباب وقالت له اصل اللي انت متعرفوش ان الشقه اللي قصادي ديه تبقى اختي بس ايه بص يا ايمن انا عاوزه انبسط انا جوزي تقدر تقول انه بالنسبه للي انا شفته وعضه شفتها قالها طيب هو احنا مش هنقعد ولا هنفضل واقفين راحت قالت له اسفه اصلي ملخبطه حدا لاني مش مصدقه على فكره ومسكت ايد ايمن ودخلت وقعدته وراحت نازله موطيه بتبوسه راح شدها قعدها على رجله قالت له بص كسم اي كلام انا عموما بحب الحنيه والرومانسيه بس الكلام ده مش اول مره انا عاوزاك تمتعني شوف باي طريقه وكانت وهي بتتكلم هو بيطلع بزها اللي كانت حلمتها واقفه قوي قالها دانتي تعبانه قوي قالت له بص انا مش هتكسف ان انا اقولك انا كسي بينزل لوحده من ساعه مانت بعت لي صوره زبك ده وراحت قايمه وقلعت البنطلون وفضل بالسلب وهي طلعته من الفتحه قالت له ايه ده كله ييجي جوزي ابن الخول يشوف الا بار انت عارف البيه بينيك كل أسبوعين تلاته وخمس دقايق قالها ليه دانتي هتتعبي معي لان انا على مانزل فيها ساعه راحت قالت له بص نيك وبدأ ايمن يستكشف معالم جسمها فعلا من اول شعرها رقبتها وخدودها وشفايف ها اللي دخل في بوسه جامدهمعاها وكانت ايده مقطعه كسها وكان حاطط ايده جو الاندر بتعها وكان كسها فعلا منزل كميه سوايل كتيير وكان طري وضيق مش كس واحده في سنها ونزل على رقبتها بووس جامد وكل شويه ياخد رضعه من بزازها ويرجع يكمل بوس في رقبتها وودانها ومستحملتش وجابت عسلها على صوابعه وهو مش مبطل وراح منيماه على ضهرها وبدأ يبوس في كسها صوابعه الاتنين عمالها تلعب في بظرها وهي كانت بتطلع أصوات كأنها اول مره يتعمل فيها كده وبدأ هو يزود اللعب وكمان دخل صابعين في كسها غير الصابرين بايده التانيه اللي بيلعب في البظر بيهم وكان كل شويه يضربها بالراحه على الزنبور وهو بيلعب وهي بقت مش حاسه غير بأن كسها عاوز ينزل ومش عارفه تتحكم في نصها التحتاني. هو مش مبطل وفحاءه راحت وهو يضربها على كسها راحت ماسكه راسه بيديها وخلته بين رجليها ودفست راسه على كسها وقالت له ماتبطلش انا خلاص هموووت هو كان بيلحس وهي نطرت كتتتير وغرقته ومش راضيه تفك رجليها وهو مش مبطل والتركيب كانت اشتعلت وهي بدأت تفك رجليها مان هو رفع نفسه ورشق زبه مره واحده كسها اللي على الرغم من اللي نزل منها والسؤال الا انه كان ضيق وهو كان زبه حديد و شقه لها وهي صوتت قووي وكان هو بدأ يعود كسها على مقاس زبه وكان مع كل حركه تطلع اهات منها لحد اتعودت وبدأت تتاوه متعه وتعرف ان في أماكن في كسها اول مره تحس بيها وهم في عز كده التلفون بتعها رن فهو جه وقف قالت له كسم اي حد بيرن انت ماتبطلش انا بقولك اهو ودناه ينيك فيها والتلفون رن تاني وتالت وهي عماله تان من المتعه وطلع زبه من كسها وقومها قالها تطلع بالخلف قالت له ايوه انا عاوزاك تعمل معي كل الأوضاع اللي بيعملوها النسوان وعملو وضع 69وكان هو اللي تحتها وهي طلعت وبدأ يلحس كسها وياخد من كسها ويحط على خرم طيزها ويحرك صوابعه دواير على الخرم اللي دخل اول عقله من صابعه الوسطاني في خرم طيزها بالعافيه وكانت بدأت تاكل في زبه اكل وهم كده سمعت الباب بتفتح ولقت اختها سها في وشها وكانت واقفه لابسه روب وباين من تحته انها جسمها مليان مني بتقوله انا اللي غلطانه كنت قفلت الباب بالتربتَاس وكانت اختها كل تركيزها على حجم زب ايمن ومني قالت لها يخربيت امك الواد كان يقطع الخلف من امك راحت سها قالعه الروب ومني قامت من فوق ايمن اللي رفع نفسه وشاف سها اللي كانت رمت الروب وبقت بالقميص كان قصير خالص يادوب على أول كسها وبزازها كانت كبار وطيزها كانت مثال للطي المدور الساقطة وكانت سها كبيره مش صغيره تطلع في ال٥٠ وهو شاف مده قالك كده حلو قووي وراح قايم واقف وقال لمنى معلش اسلم على والقموره ديه وراح واقف من وراها فتح طيزها وزق زيه وايده كانت حاضنه بزازها ومني نايمه بتتفرج قالت لها طول عمرك م زقه يأ سها
وسها قالت لها عشان انا غلبانه وطيبه انما انتي يابنت ابويا وامي ملعونة ومني قامت قالت انا هعمل عصير للرجل اللي داخل على مجهود ده وقامت ملط وكانت طيزها بتتهز وجات جانب ايمن قالت له عاوزاك تروق على المزه أصلها وراحت ضاحكه وساكته راحت اختها قالت لها كسمك يا منى اتفرسي يالبوه ودخلت مني وسابت اختها مع ايمن اللي بدا يتعامل مع جسم المره ديه معامله جامده وراح منيماه وقالك سيك من البوس والحوارات ديه ومسك زبه يفرش كسها كانت على الرغم من حجمها الا ان كسها كانت مهتمه حدا به فهو بيفرشها وركز بزبه على زنبورها و شاف ان كسها لسه ناشف فنزل بين رجليها واشتغل تفريش بايده الاتنين صابعين بيلعبوا في زنبورها والاتنين التانين في كسها وعمل فيها نفس اللي عمله في منى بس عي مان باين انها متعودة على النيك وجات مني بالعصير وراحت نازله ماسكه زبه وهات يارضاعه
و هي ترضع شافت ايمن اللي مش مبطل لحس ولعب في كسها راحت راميه قنبلة ايه ده يابنت المتناكه اذاي الحال بقي واتتي بتتناك من ٣ولا ٤ وكمان جايه على انا لسه هتحكي راح ايمن عضض في كسها راحت مصوته بتقوله بالراحه ياخول راح ايمن موقف لحس خالص وراح قايم ولم هدومه وسها بتقوله ايه ياعم هو انا قولت ايه وقالت له تعالي ياعم كمل راح ايمن باصص لها وباصص لمنى اللي كانت هتموت في جلدها وبتتاسف لايمن اللي كان لبس وقالها سلام يامنى وهي عماله تتحايل وهو ولا كان في حاجه ولا حد بكلمه ومني عيطت وهو كل اللي عمله باص وراح تافف عليهم وخرج وكل تفكيره في بنت الوسخه اللي قرفته وقفلته ونزل افتكر المناسبه بتاعت خطوبه امه وهو معه مقاسها ونزل راح وسط البلد فضل يدور على عبايات جاب واحده خليجي كانت مخنصره من الوسط وكانت مني مخرقه نفسها اتصالات ورسايل راح عامل لها بلوك بعدها لقى الهام بتتصل عليه بتقوله هو في ايه قالها بصي انا قرفان من الدنيا وبعدين انا بشتري عبايه للعروسه نبقي نتكلم بعدين قالت له انت كويس قالها اه كويس سلام وراح قافل معها ولقي اتصال من عصام بيقوله ايوه يادكتور قاله اهلا يامعلم عصام قاله اهلا يادكتور ايمن بيقوله خير في حاجه اتغيرت ولا ايه قاله ليه كده ياعم انت تف من بوقك انا باك عليك ان انا هاجي وهجيب الماذون على أيدي قاله اللي انت شايفه يامعلم احنا معاك فيه قاله احنا رجاله ذي بعض وعاوز اقولك انا مش متحمل والنهارده ست الناس هتنور في بيتي سلام وايمن اشتري العبايه ودخل محل لانجريهات اشتري لأمه ٣ اطقم ابيض واسمر وموف وجابه من النوعيه اللي بتتمط الاندر بتاعه فتله واخد الحاجات ديه و روح لقى امه كانت اخته جابت لها بت كده عملتها نضافة لوشها وايمن نده لأمه وقالها لا انتي عاوزه تحليها تنضفلك الكوكو لانك تدخلي النهارده اذاي وانا مش عامله حسابي راح مطلع لها اللي جابوه له وقالها دول يقضو الغرض يامزه باست الناس الرجل بيقولي انا معنتش قادر وان انتي تنوري عنده ده كان ناقص يقولي انا لو مكنش هنط عليها في اي حته له حق يا مياده امال لما يدوق الجسم ده عاوزك تهبليه فتحت وشافت قالت له يخربيت عقلك ايه ده هو انا هلبس ده لا يمكن قالها اه عشان تشوفيه وتدوقيه على فكره عاوزك تنبسطي استمتعي راحت قالت له بص يا ايمن اختك كده كده مفتوحه وكانت اخته واقفه راحت مناديه لها قالت له انا طبعا كنت هتكلم معاكي بس الدنيا جايه جري في جري وطالما انتي جربتي النوم ومع اكتر من واحد يبقى خلاص اخوكي عندك اهوه اليومين اللي انا هقعد هم يبقى هو جوزك اللي لازم ترضيه وقالت لها تعالي ياللاه عشان لو كده البت هتنضف من تحت وبالمرة تنضفلك بعدي راح ايمن بايس امه من شفايفها وكانت اخته اول مره تشوفه كده وراح ماسك اخته في حضنه قوي وكان زبه واقف اساسا من غير حاجه فالت له طيب ما تدخلي انتي
امها قالت لها طيب بس من غير صوت وايمن شالها ودخل بيها جوه كانت لبسه جيبه رفعها له الجيبه وكانت من غير اندر شاف كسها اتهبل قالها يابنت المتناكه ايه الجمال ده وكنت سيبه كلاب السكك تنهش كسك ده حرام عليكي وراح مطلع زبه وهي انبسطت بحجم زبه اللي بدا ينيك فيها كان كسها مش ضايق وهو قالها كسك وسع قالت له من اللي كان بيشوفه ويات ي ورشق زبه في طيزها كانت واسعه برضه قالت له نفس الزفت ما تضيعش المتعه بقي وهو عمل معها كل الأوضاع وكانت الخلطه مخليه شغال بدون رحمه وامه دخلت قالت لها قومي يافالحه عشان البت تنضفلك كسك ده قالت لها حاضر وايمن قال لأمه تعالي بقى ارضعي شويه فاخته بتبص قوي وان هشت لما امه راحت ومسكت زب ليمن وخرجت وايمن خلي مياده ترضع لحد ماجابش لبنه في بوقها وقالت له عاوزاك تتمتع ولقي تلفونه بيرن ايوه يا َعلم عصام لا ماتبعتش احنا هنعمل كل حاجه لا ياعم الحاج لالا طيب ماتزعلش اللي انت عاوزه وقفل المعلم هيبعت جاتوهات وساقع وناس هتطلع الكراسي وايمن دخل على البت وهي شغاله في بتنتف قالها خلاص بقي عشان الناس اللي هتيجي وراح مقرب من اخته والبت كانت قاعده ونزل باس كسها وقالها قمر ياقلبي والبت بتبص قوي قالها انتي متجوزة قالت مطلقه قالها طيب وطلع زبه وقالها نضفي ده بتبص لاخته قالت لها اللي يقولك عليها سي السيد راحت البت مسكت زبه وهات يارضاعه وايمن قالها مكتوبلك انك تتناكي وراح منيماه ورشق زبه في كسها كانت ضيقه وقمطت على زبه جابهم جوه كسها وقالها انتي تيجي تباتي معانا النهارده لو معندكيش حاجه قالت له رنوا انتوا بس وانا تلاقوني ملط بينكم وقامت لبست كانت اخته بتاخد دش مع أمه جوه
وجه الناس جابو الحاجات والكراسي و علقو نور على البلكونه وجهه المعلم عصام معه الدكتور سمير والهام ومعه ناس تانيه كتير نعرفهم بعد كده وقعد وقال الماذون على رنه اجيبه بس عاوز ست الناس تاخد الأول ده وطلع علبه قطيفه شبكه العروسه وطلع شنطه تانيه قاله خد يادكتور ده مليون جنيه مهر وبالنسبه للعروسه هتقع معي في شقتي وقال لكل اللي معه اتفضل ا قدموا الهدايا اللي انتوا جايبها اتقدم سمير ومراته اد لها علبه فيها طاقم دهب والف مبروك وبعدها جات واحده تحل من على حبل المشنقه وكانت في الأربعينات ومعاها بنتها فرس في العبايه فقدمت طاقم دهب وعصام قالهم ديه مهره اختي وبنتها سالي واتقدم بعدها طياز متحركه قالهم وديه تبقى مراتي الاولانيه وهي مش على زمتي دلوقتي وبعدها جهه رجل ومعه مراته قالهم وده اخويا وديه مراته بيطلع من جيبه وقع منه حتت حشيش كبيره فقاله خلاص وطلع دفتر الشيكات كتب لها شيك ب٥٠ الف قالها دي نقطه مني لاخويه وكل واحد بقي بيقدم ولاحظ ايمن ان البت بنت اخت عصام ماشلتش عنها من عليه وبيبص على أخته لقاها في البلكونه بتتكلم في التلفون ورجعت وشها متغير راح لها في ايه قالت له اصبر بس وانا هعرفك عشان ما نقلبش الليله وركز انت في الهدايا والفلوس وكمان شوف القرحة اللي شاغله نفسها اللي اسمها سالي وامها الصراحه يا وك مهره فعلا وخرجوا والليله عدت والعريس والعروسة وجات الهام قالت له في ايه حكي لها اللي حصل قالت له طيب انت تتصل بي بكره ضروري ومشي المل فهو بيقوله ايه قالت له لا لصبر احنا هننزل اللي كلمني ده حد قالي ان اختك في المستشفى في حاله صعبه. وقالها طيب ياللاه وكلم صاحبه كان عنده عربيه قاله هاتها بس رايح مشوار قاله ماشي هعدي عليك عشر دقايق واكون عندك ولموا الحاجات اللي كانت الناس جيبها هدايه والشنطة اللي فيها الفلوس فتحها واخد منها رزمتين يبقى معهم فلوس وحطو الحاجات تحت السرير واخته دخلت غسلت وشها ولبست عبايه تانيه واسعه والطرحه واتصلت على الرقم بعتلها لوكيشن للمستشفى وكانت في أكتوبر وصاحب ايمن رن عليه نزل ليمن هو واخته صاحبه بيقوله اجي معاك يابو الصحاب قاله لا ده واحده قريبنا عملت حادثه وفي المستشفى وانت عارف ان امي فرحها كان النهارده عقبال امك كده وبعدين احنا هنرغي ولا ايه قاله ايه معلش بقي ملحقتش احط بنزين والرخصة في الشماسه سلام يابو الصحاب وابقي طمني وسابه ومشي ركبت اخته وهو ركب وفي الطريق دخل بنزين مون وجاب عصير لاخته وبسكوتات وجاب لنفسه قهوه عشان يفوق يستوعب اللي بيحصل ده كله كله وركب وطول الطريق دماغه عماله تسترجع التكليف وكفر الشيخ ومني بتاعت الوزاره والهام وجوزها وميادة امه ولا حكايات اخواته الاتنين اللي طلعوا شمال الشمال اخته عماله تهز في كتفه انت يابني انت ياعم ففاق من التفكير ايه يازفته انتي في ايه قالت له البت بتاعت الكوافير بتتصل قولي لها احنا روحنا نودي العروسه السخنه وهويجي بكره واعملي حسابك بقي من العصر تبقى جاهزه واحنا هنكلمك لما نرجع ولو على الفلوس ابعتهالك كاش وا خلي فيها شمال كلمتها والبت كانت مش مقتنعه اخد ايمن منها التلفون وقالها عشان تصدقي يالبوه كلمها فيديو وجاب لها الطريق قالت انا مصدقه بس من ساعتها وانت سايب أثر في نفسي قالها نفسك برضه اقفلي ياسايبه وقفل معاها وكان فاضل ٥دقايق فقال لاخته هيكون ايه اللي حصل لاختك جيهان فردت مها عليه وقالت له ياخير بفلوس ٥ دقايق يبقى ببلاش قالها هي كانت قاعده فين اليومين اللي فاتوا قالت له بصراحه كده كانت مرافقه واحد ابوه وامه بره وهو عيل ملزق كده واين حرام يعمل لي حاجه عشان الكيف بيضرب كوك واللي عرفته من جيهان انها كانت هي وسيمون صاحبتها قالها اه البت بتاعت الإعلانات. قالت له اه هي وكانوا وصلوا تحت ركن العربيه ونزل قالها كلمي الرقم كلمته قالها تعالي انا في الاستقبال وصلت اه خلاص تمام ايمن سلم على ال كتور وقاله معاك الدكتور ايمن اخو جيهان هو ايه اللي حصل الدكتور اهلا يادكتور ايمن طيب كويس ان حضرتك دكتور واخده على جانب وقاله اختك جايه متبهدل خالص هي اتعرضت للخطف واللي خطفوها اغتصبوها ولولا الناس اللي جابوها مكناش نعرف ممكن ايه اللي يحصل احنا كلمنا الشرطه وبصراحه انا قولت لها لأنها كانت فايقه ومدركه بس انا قولت لها انهم اول ناييحوا بتوع الشرطة تعمل نفسها مغمى عليها عشان يتأجل الكلام والتحقيق للصبح وانها تكلم حد من. قريبها وهي اللي ادتني الرقم وعموما تعالي عشان تشوف ها بص انت دكتور فين قاله لا انا لسه هستلم التكليف بعد بكره في كفر الشيخ قاله طيب من خبرتي انا انت هتع ف منها اللي حصل وابقي اديني فكره عشان اقولك تقول ايه لان المباحث هنا رخمه قوي تعالي يادكتور ايمن تمام ماشي يادكتور عمر وراحوا ودخلوا كانت متبهدله جامد الدكتور عمر قالها اخبارنا ايه دلوقتي ارتحت شويه قالت اه احسن من الاول كتير قالها تمام هسيبكم مع بعض شويه هنتظرك تيجي تشرب قهوه معي يادكتور ايمن وخرج وايمن قالها في ايه اللي حصل راحت معيطه قالها بقولك ايه العياط والزفت ده مش هينفع خالص الشرطه ممكن حد يعرفهم انك فوقتي وتلاقيهم على دماغ امك وساعتها مش عارف ايه اللي ممكن يحصل قالت له طيب بص انا هقولك انا كنت انا وسيمون قاعدين بقالنا كام يوم عند الشاذلي يوسف الشاذلي واحد صاحبنا المهم انه من كام يوم الفلوس خلصت معاه وانا قولت ممعييش والبت برضه وهو كان كل همه الكوك اللي بيشده جهه امبارح قالي انه الديل اللي بيجيب له قاله في ناس عاوزين يسهروا سهره حلوه وهيدفعو كويس وانهم ولاد ناس كل واحد هيدفع ٥ هم ٤ انا هاخد ٣ والواد ده هياخد الاتنين مقابل انه يجيب الشاذلي كوك ويسهر معانا فالبيت سيمون قالت له وماله فانا قولت مش هتجيب قرفها المهم كنت مشتركه في الدارة ويب وكلمت حد على الموضوع قالي تمام لو كده ممكن لو الحفله ديه يحولولي ٣٠٠٠ دولار لو كانت لايف الحفله ولو مسجله ٥٠٠ دولار طبعا قولت له لايف وقولت الشاذلي تمام والسهرة كانت في فيلا واحد منهم في زايد وفعلا السهر بدأت وش بنا والدنيا تمام وبدأت الحفله وانت كنت مثبته التلفون وقمت اشوفه لقيت الواد الديل ده بيقولي هو ايه ده انتي بتصوري الحفله لسه هرد عليه راح خاطف التلفون وطلع خبير بقي قالي اه تمام ده انتي كويسه طيب بصي ياقطه انا هسيبك تستر قي بس مقابل كده هكسبك اكتر بكتير ٥٠٠٠دولار في ساعه ولا ساعتين قالت له انت بتقول ليه قالها اه بس تعالي هاتي تلفونك وراح من الاكونت بتاعي دخل على رابط وعمل شويه حاجات وقالي بصي هيبقي مجموعه كبيره وماتشغليش بالك وفعلا خلصنا الحفله والعيال اتكيفوا وانا وسيمون تعاملنا مع كل اللي كان موجود واتبعتلي الفلوس على حسابي والعيال كانت ميته لانه كان متقل عليهم في الشرب عشان يخلصوا وقالي تعالي ياللاه انتي والقطه اللي معاكي وكلم كام واحد قاله طيب تمام وابشاذلي كان نام وروحنا احنا بقي مع ياسر الديلر ده اخدنا منطقه مهجوره كده مصنع قديم وهناك لقينا ناس جلابيات صعيده اللي عنده ٥٠ سنه واللي عنده اقل من ١٥ سنه وشويه وجهه مجموعه تانيه وصل اللي موجودين لاكتر من ١٢ولا ١٣ الصعايده دول بقي على مالناس التانيه جات جهه واحد الكبير فيهم قاله ياعم ياسر المره ديه اللبوتين حلوين قاله ياعم مخيم بتوعك وراح واخد التلفون مني وفتح لايف وقال دلوقتي حفله من أروع الحفلات وراح مخيمر قالي انقلعي انتي المتناكه التانيه الصراحه سيمون جسمها رهيب عني جسمي وكانت البت بيضا قوي فمخيمر قالها ملط ياكسمك فانا بقول لياسر في ايه لقيت ياسر بيقولي مش انتي عاوزه الفلوس هتاخدي الفلوس بس اسمعي الكلام وبعدين دول الفوج الأول في ناس تانيه جايه لان انتي الحفله مش اقل من ١٥ رجل قالت نعم لا انا همشي لسه بلف عشان امشي لقيت قلم نازل على وشي ولقيت مخيم بيقولي مشينا مفيش مشينا غير لما نتمتع ونستكفي ولا تحبي تفارقني الدنيا خالص وراح قالع جلبيته وكان الكلسون واضح ان في حاجات غريبه ولقيت اللي معاه كان في اتنين تبعهم جم بقوا سبعه بقو ملط. وانا لقيت نفسي من وجع القلم بقلع لوحدي وكانت البت التانيه بقت قاعده على الأرض وفي مجموعه واقفين وهي بقي المهم شويه وجم ناس تانيين ودول كانوا شكلهم بقي صنيعيه ومتشردين وكل مجموعه منهم خدوا واحده الصاعدة خدوا سيمون وانا بقي بقيت مع الحمير دول اللي كانوا جايين يتراهنوا على كل واحد فيهم هيطرل اكتر من التاني وكانوا اكتر من ٨ وحيوانات دخلو من هنا قلعوا ملط كلهم وكانت في خناقه هتحصل بينهم وبين الصعايده ومخيمر قالهم ياعم دول لبوتين انتوا تاخدوا واحده معاكوا ساعه واحنا واحده وبعدها نبدل قالوا ماشي وياسر العرص بيصور وانا كنت هموت وبداوا يتعاملوا معانا مش عاوزه اقولك كان ياسر منقيهم اللي واخد مطوه واللي ريحته انا مش طيقه من بعيد وانا هموت من اللي بيحصل ورجعت اللي بطني كله فلقيت الواد اللي واخد بشله قالي ترجعي تموتي احنا هنعمل اللي احنا جايين عشانه وقال لواحد انا من قدام وانت من ورا ونغير عشان لازم نطول عارف يا كسمك لو جبت بسرعه هنتناك يا كسمك وكان في اتنين تانيين واقفين بيقوله عاوزك تستعد عشان هتتناكوا ياعلق انت وهو هتبداوا انتوا ولا احنا والكل بدا يلعب في جسمي وكان و عا فضلو اكتر من نص ساعة وانا هموت من اللي بيتعمل في الناحيه التانيه الصعايده كانوا ماسكين البت اللي اغمى عليها فوق ها ورش عليها نيه وكملوا نيك فيها وانا بقي قامت خناقه بين اتنين كانوا وبينيكوا في واحد نزل وانا لقيت الضرب لشتغل وواحد سحب مطوه وراح معور التاني في وشه وفي عز الخناقة ديه لقينا ضرب نار والكل اترمي في الأرض اتاري في مجموعه عرب دخلوا المخزن شافوا الوضع كده قالوا ايه يا مخيمر مش انا قولتلك بلاش تعمل كده من وريا انما انت نجس جهه عيل من اللي تبع مخيمر بيقول انت بتكلم المعلم كده اذاي ملحقش يكمل كان في طلقه في رجله قاله المره الجايه في راسك يا مخيمر خدهم وشغل خرطوم الميه وخليهم يغسلوا هاتهم العيال الشمام بتقوله انت بتقول ليه ياعم العرب قاله قاله ايه ياعم الحمار انت قاله حمار مين يابن ال ملحقش كانت رصاصة في قلبه والشيخ العرباوي قالهم اي ابن متناكه منكم هي تكلم هترمي جانب الخول ده المل ينزل على قرفيصه ايوه كده شاطرين ولقيت مخيمر شغل الخرطوم وخلاني اغسل وقالي نضفي طيزك وكسك كويس واعمل حسابك ان اللي انتي كنتي فيه هنا جنه عن اللي هيحصل فيك انت وهي وكان التلفون فصل شحن من ياسر وجهه يطلع تلفونه راح واحد من العرباوي اخد منه التلفون ورنه قلم كان ياسر ده مليان شويه وابيضاني العرباوي قال لَمخيمر ومين ده قاله الاستاذ ياسر بتاع مخدرات قاله طيب كويس لشحوه مع البنتين اهو ينفع في رجاله هناك عاوزه تتمتع باللي زيه واخدونه وربطوا الكل وقال لَمخيمر اقفل عليهم وحسك عينك تفتح بوقك وروحنا على حته في الجبل كده وهناك بقي مش عاوزه اقولك على كميه الاهانه والضرب واللي اتعمل في انا وسيمون وياسر ده نفسه كان بيصوت من اللي الرجاله هناك عملتو فيه والصراحه العرباوي قالي انا وهي هتقع وا شويه احنا نتمتع وانتوا تفضلوا على قيد الحياه وبعد اكتر من ٣ ساعات انا كنت اغمى علي فيهم اكتر من مره والرجل قالي شنطتك اهيه ولا انتي مش هتختاحيه خلصوا وراحوا نلبسينه عبايات على اللحم وربطونا وخلو واحد طلع بينا رمانا من على العربيه ال٢ كابينه وكل اللي انا فكراه اني فضلت ادخرج واغمى على فوقت لقيت ناس بتفوقني كان رجل ومراته خدوني جابوني هنا والبت التانيه معرفش هي راحت فين. وايمن قالها يخربيت امك على بيت اللي خلفوكي انتي ايه اللي بتقوليه ده انتي شوفتي وصلتي لايه يابنت ال..... وسكت قالها طيب وانتي ناويه ايه قالت انا بس اقدر افوق لان اللي اتعمل في مخليني كاره الدنيا وكاره كل اللي في الدنيا وعيطت قوي وصوتت واختها خدتها في حضنها وجهه التمريض جري وجهه الدكتور عمر اللي أداها حقنه مهدئه وقاله تعالي معي انت بقى يادكتور ايمن وانتي يا انسه افضلي معاها هي هتهدي ومش هتنام فقعدي معاها هديها وخلاص واخد ايمن وراحوا على مكتب الدكتور عمر قاله ايه الي حصل قاله مجموعه عرب من اللي بيلفوا وقفو العربيه وكانت راكبه أوبر ضربوا السواق كانت رايحه عند واحده زميلتها في زايد قاله المهم انتوا هتعملوا ايه بص يادكتور اختك اتعرضت الاغتصاب من اكتر من شخص انضربت وجسمها كله علامات بص يادكتور هي هتقول الكلام ده انه كانت راكبه العربيه والكوتش ضرب السواق نزل يعملوه وفحاءه طلع ناس على أنهم هي ساعدوه السواق ورشوا حاجات خدروهم وهي لما فاقت تقول على وصف الناس عادي ولو هي عارفه اسامي حد تقول وومتتهمش حد وخلاص عشان هتتبهدل هنا وبالنسبه لحالتها بص يا ايمن احنا عملناها تنضيف شامل لكل جسمها وتطهير بس لازم كمان كام يوم تكون قدرت وساعتها لازم تروح لدكتور نسا عشان من العنف في مشاكل عندها هتبقي من تحت والدكتور المتخصص هو اللي هيقدر يفيدك ولو عاوز حد ممتاز فده عنوان عياده دكتور شاطر جدا وفي نقطه تانيه المستشفى هنا للأسف استثماري نصيحه من زميل مهنه بكره بعد المحضر لازم تقول انك دكتور وهتنقلها اي مكان تاني لان ال٢٤ ساعه هنا دول باللي اتعمل معاها هتدفع لك مش اقل من ٥٠ أو ٦٠ الف وانا هحاول اضغط الدنيا قاله انا بشكرك يادكتور عمر انا معي دلوقتي تقريبا ٣٥. قاله طيب روح الحسابات وانا هحاول ان انت وماتدفعش تاني وايمن شكر الدكتور عمر وجاله اتصال من الهام بتقوله ايه نمت يامعلم قالها نمت ايه بس انا في أكتوبر في مستشفى عشان البت اختي جيهان في ناس حصل وحكي لها قالت له انت في ايه يا بني ايه كميه اللي بيحصل ده ثواني كده المستشفى ديه اسمها ايه الرضوان قالت له ثواني كده ورجعت له تاني قالت له مين اللي عندك انا كل اللي قابلته دكتور هنا لسمه عمر قالت له ارجع له تاني كده وادهولي رجع لعمر تاني خد كلم فهي قالت له دكتور عمر بعد اذنك هو الدكتور مصطفى في مكتبه لاني بضرب عليه مش بيرد بعد اذنك روحله مكتبه قوله الدكتور الهام العاجاتي راح قايم منطور اه اهلا بمعاليكي واخبار الباشا بتعنا ايه هي الحاله تبع معاليكي وكان بيتكلم وهو ماشي وراح َخبط على باب الدكتور مصطفى اللي كان معاه بت جوه فلتح عمر وكانت البت لسه بتعدل الهدوم فعمر قال للدكتور مصطفي انت تلفونك صامت يادكتور من ساعه ما كنت في العمليات راحت الهام ضاحكه وقالت له عمليات اه ماشي مصطفي بيقوله مين قاله معالي الدكتوره الهام راح قايم اهلا بوزاره الصحه كلها ايه الانوار ديه مين ده يا عمر قاله ده صاحب التلفون قاله بجد اتفضل ياحبيبي خير الهام قالت له حساب الحاله ديه عندي قالها حساب ايه وفلوس ليه انتي بتغلطي في كده يا دكتوره فا ايمن قاله بعد اذن حضرتك ايوه يادكتورة انا هدفه معي فلوس قالت له فلوس ايه يابني انت في ليه احنا لينا في المستشفى ماتخافش اديني بتاع العمليات ده بس كان عمر ساعتها بيشرح للدكتور مصطفي الحاله والهام قالت لايمن على فكره جوز امك شريك في المستشفى قالها لا اوعي تجيبي سيره لحد لما اقابلك بكره هبقي افهمك وراح مدى التلفون لمصطفى قالت له سمعت يا مصطفى قالها كل اللي انتي عاوزه هيحصل يا ملكة يا سلام وقفل معاها وقاله انسي بقي كل اللي عمر قاله لك ده وموضوع الفلوس انساه المحضر انا هتصل بناس هناك هتعمل المحضر خطف وحاول سرقه وخلاص ماتشغلش بالك واختك معززه مكرمه يوم اتنين عشره رعايه خمس نجوم
ماتشغلش بالك وقاله حضرتك هيوصلك واجب ضيافتك في الغرفه انت الانسه اللي مع حضرتك و كل اللي عليها بس انهم هييجوا بكره تمضي على المحضر هي بطاقتها معاها قاله لاه قاله ولا يهمك هي تمضي على اقولها وحضرتك هتسيب صوره البطاقه بس واحنا هتصرف ماتشغلش بالك اتفضل يا يمن وخرج ايمن مع عمر وهنا عمر قاله طيب ياعم مش تقول من الاول انك مع الكبيره الدكتوره الهام دي مؤسسه علاقات ماشيه على الأرض وراح ايمن عند اخواته كانت اخته هديت خالص وقالها كل حاجه اتظبطت والباب خبط ودخل واحد بعصير وقهوه ومياه وجيهان قالت له والشرطه والقرف ده قالها بصي هو احنا عملنا كام تلفون مده هييجوا بكره تمضي على المحضر اللي مكتوب انهم ناس حاولوا يخطفوك ويخدوا منك الشنطه والتلفونات والحاجات ديه ولما انتي باومتي سحلوكي على الأرض أو ايا ما كان قالت له ماشي خلاص خلاص انا بس اقوم وانا هبقي انسانه تانيه خالص ممكن تلفونك ارن على الزفت اللي اسمه ياسر اعرف منه اتصلت فلقت واحده بترد قالت له هو ياسر موجود قالت لها تعبان شويه قالت الصوت ده سيمون قالت لها اه انا انتوا فين احنا طالع ميتين ابونا في دوشه وقرف قالت لها ماحدش يجيب سيرتي كل واحد يسلك نفسه قالت لها ماشي احنا في المستشفى وهنا دوشه وقرف قالت لها تلفوني كان مع الزفت ياسر قالت لها اه ماهو معي طيب انا هبعتلك اخويا اديله التلفون ضروري قالت لها بس ييجي دلوقتي عشان الحاجات هتتحاخد مع المحضر قالت لها ابعتي لوكيشن طلعت على بعد تلت ساعه قالت لها هو ايمن اخويا هاييجي يزورك على انه ابن ن عمتك وهايجيب لك امل وعصي وحاجات وهتديله التلفون وحاجاتي قالت لها ماشي ايمن قالها ماشي يابنت الجزمه ونزل اخد العربيه وراح المستشفى وشاف سيمون كانت مهره وكل الي فيها خربيش وكانت ولا كان في حاجه قالت له انت ايمن انت مز قوي بص يا ايمن احنا نتقابل ضروري قالها من غير ماتقول لازم هو انا اقدر ما اقبلكيش وخد منها التلفون واداها اكل وعصير وكانت ربحتها زفت قالها يخربيت ام الريحه قالت له قريب تبقى منك
وقالت له خد التلفون ده كمان بتاعي عشان ده غالي ومش ضامنه الدنيا هنا راح مطلع الف جنيه وقالها خليهم َعاك يامزه عشان تعرفي تمشي امورك قالت له انت اجدع من الملعونه اختك ولا ده عربون للي جاي قالها وهو انتي متخيله ان لو في جاي انا ممكن ادفع له فلوس لا يبقى بناقص قالت له ماشي يادكتور واخد منها تلفونها وتلفون اخته وكان في باور بنك وشويه في كانت في حافظه واخد الحاجات وحطهم في العربيه وجاله تلفون من صاحبه قاله انت ها تتأخر قاله معلش يا ابو الصحاب قاله لا و**** انا في أكتوبر كنت بقضي وللأسف مفيش الواد مش بيرد وفي نوش هنا قاله طيب انتظر انت فين ابعتلي لوكيشن وانا ربع ساعه واكون عندك معلش ياعمنا ونزل ايمن وهو بيتكلم وراح طالع لقى اخته مها قاعده مرحرحه والتانيه قالت له جبت التلفون قالها اه بس نسيته في العربيه وهي عامله ايه قالها هي بتشقط قالت يا خرابي هو فيها حيل دي بلوي قالها شوفتي انتي وصلتني لايه قالت انا اسفه وسيب البت ديه معي قالها ماشي بس تعمل حسابها انها على الظهر هعدي اخدها عشان نروح لأمك نصبح عليها ونزل كلم صاحبه ايه يامعلم انت فين قاله اقل من عشر دقايق هكون عندك قاله هحاسب على ما تيجي وراح جاب صاحبه لقاه ماريف في ليه قاله ياعم مفيش مش لاقي قاله تصدق اخو المعلم عصام كان وقع منه حته كبيره في البيت عندنا وأخوه قاله اوعي توطي تجيبها لاموتك قاله بجد ده كده تبقى مغربي على ابوه لان اخوه ده مش اي حاجه بيدوس فيها. طيب انا جعان واحنا في الطريق نقف نجيب قاله لا انا هتصل على واد بيعمل شاورما رهيبه خليه يعملنا كل واحد اتنين ولا تلاته قاله ماشي يادكتور ودخل ايمن البنزينه فول العربيه ودخل جاب ساقع ومياه سجاير وقاله بقي بص يابو الصحاب انا هاجر منك العربيه ديه بكره وبعده وادي ٣الاف جنيه مش ف ليك ايه تاني قالي ماليش حاجه وانا مش هاخد الفلوس قاله يبقى تخليني ااحر من بره ياعم انا محتاج العربيه اليومين دول عشان اتحرك بيها قاله ماشي يا ياعم وقعدوا جابو السندوتشات وكمان شيبسي وطلبات وقاله تعالي بقى ندور على المصلحه وبيت معي الساعه بقي ٢ واخد التلفونات معاه وقفل العربيه وطلع هو وصاحبه ودوروا لقوها تحت الكرسي وحط تلفونه الشاحن ولقي جارته بتتصل عليه ناسيني قالها انا برضه قالت له بقولك ايه هو مين اللي طالع معاك ده قالها انتي مالك قالت له من الاخر انا م اه اخويا اللي عندي واخويا مزعلها وانا عاوزه اراضيها قولت ايه قالها طيب هاتها واطلعي قالت له تعالي انت قالها هاتها واطلعي ياللاه كان صاحبه في الحمام رجع قاله انت مرزق هخليك تنيك قاله مين قاله عارق جارتنا قاله ياااا خبر ابيض دي مره جامده الباب خبط قاله افتح للحامده راح قام فتح دخلت وكان معاه كتله جيلي متحركه اول ما دخلت وقفلت الباب راحت بصه لقت احمد اللي فتح لها قالت له انت اللي هنا يا احمد قالها شوفتي بقي وراح ضربها على طيزها راحت اه بعلوقيه قاله تصدق يا دكتور النهارده كانت ماشيه قدامي كنت هموت على طيزها قالت له هو انت بس قالها انتي بتقولي فيها يخربيت امك وراح ضربها تاني على الفرده التانيه وايمن قام راح ناحيه الجيلي قالها هو انتي ايه جد ولا وراح خابطه على طيزها ودخل جاب ساقع من جوه وكان في ازا تين بيره واحمد كان لف سيارتين ولعوه جارتهم قالت له بص يا احمد انت وايمن انا هقولك حاجه انا عاوزاك تشبع وها نيك فوزيه مراه اخويا وقالت لها قومي يافوزيه ياقلبي كده قلعتها العبايه اللي كانت على اللحم وايمن كان زبه قام واحمد طلع زبه عنتيل برضه وقالت لهم انا عاوزاكم تخلوها تتكرع لبن كانت فوزيه في الثلاثينات وجسمها مجرد ماتحط ايدك صوابعك تعلم من البياض بتعها وقالها اخوكي ده خول قالت له متجوز عليها وحالف يطلقها لو َ َما حبلتش وبداوا الرجاله يتعامل مع بزاز فوزيه ومع كسها ولمح ايمن جارتهم ماسكه تلفونها كأنها بتلعب بس كانت تصورهم وكانت مركزه على التصوير وايمن عمل نفسه كانه مشفش المهم راح قام قالهم انا هدخل الحمام وهو جوه كان في منوم نقط عنده حط منه على. عصير واداته لها وقالها اشربي ده وخد الازازتين البيره وشرب هو وأحمد وفوزية ودور النيك في كس فوزيه واحمد في طيزها واندمجوا شويه ولقي جارتهم سقطت ونامت راح ايمن ماسك فوزيه من رقبتها قالها بصي يا كسمك انتي لا مراه اخوها ولا حاجة وسيبك من الحوار ده كله وخنق رقبتها هتقولي ولا ايه قالت له سيب بس وانا هقولك انا مش هموت عشان خاطر حد انا شغاله عند الست مهره اخت المعلم عصام جوز امك والمره بنت المتناكه ديه مراجيح وانا مو يها كام مره فنادق لناس من العرب لان انا قواده قالها وبعدين يا كسمك هو انتي هتخلي ولا هتحكي إنجازات كسمك قالت له بس خلاص الست مهره عاوزه فيديو ليك وانت بتنيك وفي حد قالها ان اختك بتتناك كانت عاوزه فيديو ليها وقالت لي ٥٠ الف فانا عرفت ان دي جارتكم وجيت لها وكانت عاوزاك تنزل عندها وكانت هتحط الكاميرا قبل ماتنزل ا ولما انت اصريت اننا نطلع قالت إنها هي اللي تصور. قاله سمعت ياعم احمد شوفت مراجيح بنت المتناكه وراح قايم واخد تلفونها وقالها طيب تمام اللي انتي قولتيه كله متصور صوت وصوره يابنت المتناكه قالت له انا مالي ما تصور ياعم قاله احمد اربط بنت المتناكه ديه على ما اشوف نعمل ليه في اللبوه ديه وراح مخلي احمد يحط زبه في بوق مراجيح وهو كمان الاتنين في بوقها ونطر لبنهم على بوقها والاتنين ناكها واحد قدام وواحد ورا وخلوها تصورهم. وخلي صاحبه ينيك فوزيه وصوره وخد رقم مهره من فوزيه وبعت لها الصور اللي تصورت وقالها دول الصور اهوه فين الفلوس راحت بعتلها هو انت كلتك قبل كده يامتناكه والباقي رد عليها لما اجيلك وقالها سندي بنت المتناكه انزلي بدل ما اخلي الفضيحه بتعتها للركب قالت اه ماشي ووقتها كده وسندتها وهو خد رقم فوزيه وقالها انا بقي عاوز لما نتقابل تاني يبقى المقابله واضحه قالت ماشي يا دكتور وخد بالك من اختك لان مهره نابها ازرق قالها ماشي يا فوز واحمد بيقوله الناس ديه لبش قاله ماهو المعلم عصام اللي وسكت ما تلف لنا سيجارتين انا جعت قوي وقام دخل لقى بواقي اكل جاب من الثلاجه وسخن وقعد اكل هو وأحمد وش بوا السحارتين ونام مكانه على الكنبه وظبط المنبه على الساعه ١٢ قام لقى صاحبه كان صحي وفي الحمام وقام اتصل على أخته ايه صحيتي قالت اه قالها طيب اجيبلك ايه معي عشان تلبسيه عندك وننزل نروح من عندك على امك علطول قالت له ماشي وفعلا خد لها لبس وراح جابها وراحو على العماره عند المعلم عصام واتصل ايمن وهو تحت البيت بالمعلم عصام اللي قاله اهلا بالدكتور قاله احنا تحت انا واختي قاله طيب تمام اطلع وقام عصام صحي مياده قومي يا متناكه ولادك طالعين بصي انا اكتر من نص ساعه هينيكك وهم موجدين فاهمه يالبوتي قالت له حاضر يا أسد قالها ياللاه ولبست عبايه على الاندر قالها عاوزك سريعه كده هو انت مش هتطلع تسلم عليهم قالها اصبري انا هطلع اقعد وانتي افتحي لهم وفعلا فتحت وايمن بيسلم عليها وبياندها في حضنه قالت اه قالها ايه قالت له بعدين ادخلوا ومها شافت امها كانت ماشيه مفشقه ده معناها ان عصام ده حيوان وسلم ايمن علي المعلم عصام اللي كان واضح انه مش مرحب بيهم المهم ايمن شرب العصير وشاور لاخته وقال للمعلم الف مبروك يا معلم نسيبك تاخد راحتك يا معلم امه لسه هتنطق قاله الصراحه انت شواف يا دكتور بص يومين تلاته كده وانا هكلمك عشان عاوزك في موضوع بس كمان كام يوم كده قاله ماشي يا معلم وراح واخد اخته ونزل ولمح مهره واقفه على الباب راح **** عليهم كانت هي وبنتها وقالها اهلا بالغالية يا خمسين الف مرحبا يا ست مهره راحت قالت له تعالي كده نضيفة انت الانسه اقصد انت والمدام قالها اجي وماله ودخل جوه لقى فوزيه قالها اهلا بست الستات بشربها مظبوط اقعدي يا مدام عشان الهشكه ماتزعلش فمهره بتقوله مين اللي هشكه قالها انتي يا مره هتقولي ليه ولا هتحوري قالت له بص يا دكتور انا عاوزاك لبنتي لانك عجبتني وبعد الصور اللي انت بعتها وبعد كلام اللبوه اللي جوه ديه عنك انت وصاحبك فانا بقيت عاوزاك اكتر لبنتي عريس ولي نصيب فيك واعمل اللي تعمله اقولك كسمك اللي فوق ديه اللي جايه تتناك على كسم عصام نفسه خد وقتك وفكر وانا هخليك أكبر دكتور في البلد اسال عني وانت تعرف وجابت القهوه وشرب القهوه ومهره قالت لهم بعد اذنكم اصل انا لا يمكن خليه يمشي من غير ما ادوق تعالي جوه ولا قدامهم هنا قالها لا تعالي جوه ودخل جوه طلعت زبه ونزلت ترضع حشر زبه في زورها وفضل يضربها بالقلم قالت له انا هسيبك تفكر وتلفونك انت اللي بعت منها الرساله صح طيب انا هاجي بالليل بعد ١٢ وانا هبعتلك عشا حمام ومعاه ازا تين حلوين شبرهم في الثلاجه وهتلاقي في نص فرش حشيش بس تبقى انت وصاحبك واذا كان على اختك لو حابب راح ضارب ها بالقلم بجد قالت له هعديه الك بس ما تتكررش يا كسمك عشان فيها موتك وانا بتكلم بجد اختك ماهي بتتناك واللي بينيكو ها قالولي على كل حاجه عموما ابعتها تقعد مع بنتي هنا لاني انا مش هيفرق معبَي ان انا اتناك وهي موجوده وقالت له بص وراحت رافعه العبايه شاف طيزها كانت من غي اندر لقى انها مهره فعلا
قالت له ابقي خد تار اختك يا كسمك مني وانت تنيكني ساعتها تضرب تشتم مش مشكله انما وش وش هتزعل وندهت على بنتها تعالي دخلت قالت له اهو وراحت البت نازله حطه زبه في بوقها قالت لها ماشي يا َمهره تسلمي ياقلب المهره انتي اللي تحلمي به لازم يتعمل
وانتهى الجز ده

الجزا الخامس
وقفنا لما مهره كشفت كل ورقها لايمن اللي كان متخيل انه لما يمسك فوزيه اللي شغاله عندها ويقر ها هيبقي واخد بنطه عليها وطلعت مهره مش بيهمها واداته اله في نص دماغه وقالت له بص يا دكتور بنتي سالي ديه اللي طلعت بيها من الدنيا واي حاجه تحتاجها امر على وعلى خالها وعلى أي حد والصراحه سالي انت عجبتها واه انت سالت اذا كانت بنت ولا لاه هقولك رد مهم سالي يكفي انها بنت اه بنت مهره واي حاجه تانيه فاضيه أكبر عياده لا اتنين تلاته وكمان عربيه اخر موديل وشقه على مساحه ٣٠٠متر وحساب مفتوح ليك في البنك ده هديه مهره لجوز بنتها اقولك اي مره على وش الأرض عاوز تنيكها تبقى تحت منك ومراتك مش هقولك لاه قالها بس مقابل كده اسيبها هي كمان ولا ليه قالت له انت لو مكفيها هتبص بره ليه ماتبصش لي انا جوزي مش مكفيني ولا حته بيبوسني عموما فكر كويس وانا هاجيلك على الساعه واحده بالليل الاقيك انت وصاحبك لانكم عجبتني وعلى فكره قبلت ولا رفضت مش احنا اللي هنخسر انا هخليك تراضيها مره او مرتين وخلاص انما انت لو وافقت صدقني اوعي تتخيل الشرموطه اللي بتتناك فوق ديه هتفضل حمايه آخرها شهر أو شهرين وعصام هيزهق ويطلقها وعلى فكره عصام مش ملاك هو لولا أن امك عجبته مكنش وقف مع اختك وعلى فكره التجاره اللي شغال فيها الكابتن ديه تجارتي وفلوسي ولا اي حد يقدر يلعب في السوق من ورايا ياللاه عشان تلحق تروح للدكتوره الهام هههههههه وسمير زمانها بتاكله سلام يا ايمن وسيب المفتاح بتاع شقتك هبعت فوزيه تنضفها وتجهز لسه ه بالليل لان انا مش اي حد وايمن خد اخته مها وكلم الهام وحكي لها على مهره واللي قالته الهام قالت له انت رايح فين قالها المستشفى قالت له ماشي انا هخلص الشغل هاجيلك على المستشفى وقفلت السكه وجاله اتصال من الدكتور. عمر اللي يتابع حاله اخته في مستشفى الرضوان بيقوله لازم تشرفنا لان في حاجات لازم تاخد علم بها خير قاله خيبر ايه يادكتور عمر خير في ايه قاله يادكتور ايمن لازم تيجي قاله ماشي انا ساعه ان شاء **** اكون عندك وخد اخته وقالها في حاجه في المستشفى وبصي انا مش عارف في ايه واللي جاي ايه تعالي ناكل في اي مطعم لاني ميت من الجوع ودخلوا مطعم وكلوا وطلع على المستشفى وقابل الدكتور عمر اللي قاله بص يادكتور الاشعه والتحاليل اللي اتعملت بتقول ان اختك للأسف حصل لها مشكله في الرحم و مش هتخلف تاني ايمن قاله هي مش متجوزة قالها ماشي يا دكتور والمطلوب قاله في خيارين اننا نشيل لها الرحم دلوقتي وهي في المستشفى وهي كده كده قدامها كام يوم متابعه والخل التاني اننا نصبر ونبقى نعملها العمليه في اي وقت تاني قاله وهي عرفت قاله لاه.قاله طيب بص احنا مش هقولها وممكن تعملها العمليه امته قاله يعني ساعتين من دلوقتي ونقدر نعملها العمليه هتاخد وقت مش اكتر من ساعه وتبقى الأمور تمام وهيتبقي فتره النقاهه على ما الجروح اللي عندها تلم وهو واقف حد خبط على كتفه بيلف شاف الدكتوره الهام ومعاها مني وقالت له اهلا يا ايمن عامل ايه ومني قالت له اهلا يادكتور ايمن وسلمت على مها ازيك يا مها عامله ياحبيبتي قالت لها تمام يا دكتوره وجيهان عامله ايه وعمر واقف مش بينطق فهي قالت له اهلا يا عمر اهلا بحضرتك يا ملكه قالت له مصطفي هنا قالها لا يا دكتوره قالت له ماشي قهوتي وقهوه الدكتور ايمن وعصير للامور و مني كمان عصير وتجيب لي تقرير مفصل بالحالة واللي وصلت له وكانت بتتكلم شاورت لايمن تعالي وراحت علي مكتب مصطفي ودخلت قلعت الجاكت وعلقته وقالت لمها معلش يا مها بقي وحشني يا ليمن ايه يابني اللي انت فيه ده لا لا كده كتير قوووي فا ايمن قالها على موضوع جيهان والرحم فقالت له ماشي ايه المشكله ودخل عمر أداها تقرير بصت فيه باهتمام وناقشت عمر فيه وقالت له تمام استدعى الدكتور ابو النجا يكون هنا وعرفه ان الحاله بتاعتي والأهم هي تعملها تنضيف تاني دلوقتي قبل العمليه وتتحقن عشان لو في اي حاجه وكمان لازم ت جع بنت من الاول عمر بيقولها بس هي راحت بصالة قوي قالت له انت عاوز تقول حاجه يادكتور عمر قالها لالالا ابدا ترجع حضرتك وجابوا المشروبات شربوها وهي قالت لمها انا هاخد اخوكي ساعه او ساعتين وهجيبهولك تاني ما تخافيش وخدها على جانب وقالت لها على فكره استمتعي براحتك وهرجعك تاني ذي الأول يا قمر انتي واعملي حسابك تباتي معي النهارده في حضني يا قمر انت عشان اخوكي انتي سمعتي مهرة هتفترسه وعمر واقف ولا بينطق فمها قالت لها تمام يا دكتوره اللي انتي عاوزاه حاضر طيب انا وانا راجعه هكلمك عشان تكوني جاهزه وقالت لها في ودنها الدكتور مصطفى اللي هنا شقى قوي لو بتحبي تجربي سوحر دادي ياللاه يا ايمن ومني جري ورا منها اخدت والسواق فتح لها الباب و قالت لايمن تعالي جانبي وانتي يا منى اركبي قدام وقالت للسواق اطلع على فيلا زايد قالها حاضر يا هانم ايمن طلع تلفونه وكلم احمد قاله ابقي بص على الواتس انا بعتلك عليه حاجات قاله ماشي ووصلوا الفيلا ودخلوا والهام قالت له في ايه ياعم انت ومني قالت له انت زعلان مني ليه راحت الهام قالت لها انتي غبيه انا قولتلك ايه انتي غبيه ايمن بيقولها اختها بنت المتناكه بتشتمني انا بتقولي يا خول متخيله انها تخليني اريل عليها قالت له هي عاوزه تططرك عشان انا مش راضيه اخلي حد يلمسني من اللي بينيكو ها دي بتتناك من جوز بنتها ومن ابوه غير واحد كمان صاحب ابوه وابوه من ساعه ما شافني وهو مصمم انه ينكني وانا زعقت معاها اكتر من مره بسبب الموضوع ده وهي مصدقتش لما دخلت لقتك عندي وكمان كل في دماغها انها تكسرني تحت منها وتزلني عشان أوافق ان حما بنتها ينام معي الهام قالت له خلاص بقي يا عم النجم انت خليني في المهم بص مهره طالما جات معاك سكه قولت لها سكه ايه وحكيت لها قالت ماشي عموما مهره مش اي ست بص يا ايمن ركز بقي مهره ومن تجربه مع واحد ناكها وافتري والموضوع جهه مع بالصدفه انها المنطقه اللي بين الخرمين تحت هي ديه نقطه الضعف اللي لا يمكن انها تقومها وخصوصا بعد الشغل بنص ساعه مثلا وطالما انتوا هتبوا اتنين فهنص ساعه هتلاقيها بدأت تشخر وتطلع أصوات والأهم هي مش هتغير اسلوبها معاك هتجس النبض في الأول انها تشتمك انت بقى لازم تفرض سيطرتك عليها تروضها لأنها لو قدرت عليك اول مره انسي ان انت ترفع راسك معاها وخلي بالك مره ومره مره تضرب ومره تبوس ومره تفوت المهم ان كله يبقى بمزاجك وكمان تبقى مسيطر وعلى فكره حاول تحط نقطه زيت من ده على زبك وعلى صابعك تخليها مش على بعضها وتعمل الحركه ديه وانت بتنيك ها في طيزها وصاحبك يبقى يمه بقها وانت بقي ادعك في كسها وانزل على المنطقه ديه هتلاقيها تتحول تحت منك وهتعملك حاجات وانتي عرفتي منين بقي يا الهام قالت له كانت مع خد من اللي فووق قوي وانا نمت معاه وفكر ان انا زيها بس بيقول فيها شعر فا ايمن قالها اه مانا شفتها من تحت قالت له صارفه على كسها وطيزها اللي انت ما صرفتوش على تعليمك كله ولا عصام صحيح امك كنت هناك وامك اشتكت لي عصام حيوان انت عارف عصام زبه بدون مبالغه قد زبك ييجي مرتين ونص عامل عمليه مركب دعامه في زبه متخناه ومطولاه عامل ذي الواد بتاع افلام السكس الاسمر اللي زبه قد دراع البت اللي كان بينها وعلى فكره امك مفشوخه لانه حمار فعلا في النيك ومستعد ينيك ٤٨ ساعه في ال٢٤ ساعه مجرم وامك قالت لي انت تعرف ان في جوازه من تاني يوم أطلقت لانه شرمها وجات المستشفى وكان لازم يبعد عنها ١٥ ل٢١ يوم قالها كسمك وطلقها بقولك انا هاخد اختك تنام في حضني لاني محتاجه فعلا حضن جديد ذيها كده وبعدين ماتقلقش ولا تاخدها مهره لسالي بنتها انا بقي هبقي حنينه عليها قال لها ماشي خد الشريط ده خد منه ربع دلوقتي وكمان ساعتين نص وعلى المعاد نص وخلي بالك هي ماشيه بدولاب معاها هتلاقي كل الكيف وتاني انت اللي تسوق ولو حصل اي حاجه قولها انا موافق بس هحط ايدي في ايد مين هقولك ابوها قولها اللي هو مين ومتكترش بس ده لو في اي حاجه حصلت وانت معرفتش تلم الدنيا والبت سالي على فكره ممتعه في النيك فبصلها قوي قالت له ياعم انت كانت عندنا متخانقه مع امها عشان واحد المهم انها دخلت على سمير وهو نايم وكنت انا بره رجعت لقيتها مبدعه فانا دخلت معهم وبعدين ده سمير قالها ماشي يا الهام قالت له ده الوش القذر وخلي بالك سمير اللي هو فيه مله بسبب مهره هي اللي مسيطره بالمخدرات والنسوان وهي اللي ممكن تخليك ما تروح كفر الشيخ وتخلي اللي طلع لك النشره ييجي يبوس زبك فعلا مش كلام عشان تقوله انت عاوز تروح فين أو انت عاوز ايه قالها يا خبر ابيض قالت له اتعامل مع مهره انها امبراطورية وبعدين امك مش هتطول مع عصام كبيره شهرين تلاته ايمن قالها انتي بتقولي تعبت قالت له يومين تلاته وهي اللي هتنط على عصام بس شكلها جميل انا شفت طيزها واحنا هناك خرمها جامد والبت مها شكلها طالعه لها فانا ومها ومني هنموت بعض النهارده وهو سمير يتفرج شويه مني قالت له سامحني يا ايمن ما تزعلش مني قالها حاضر بس اخلص من الأفلام ديه وانا هخلي اختك تكره نفسها عموما تعالي ندخل تاخد شاور جامد كده وانا ومني اللي هندعكلك جسمك كله وقالت له اقلع يا بطل هنا وقلعت كانت مني بقت ملط وراحت حاضناه من ضهرها وقالت له انت ماتعرفش يا ايمن انت يومها عملت في ايه انت خلتني احس ان انا انسانه ان انا ست وبنت الجزمه ديه اللي بوظت الدنيا راح لفها وشالها بين ايديه ورشق زبه في كسها وكانت مش متوقعه منه مده وخصوصا انها تقيله بس هو شالها وباسها وهي قالت له انت تجنن ياجنن يا ملكه قالت لها طبعا ايمن ده هيبقي جامد يعدي من اختبار مهره النهارده بس وراحت واقفه ورا مني وبعبصتها في طيزها وايمن شايلها وجريت جابت شمعه من جانبها و رشقتها في طيزها وجهه سمير شاف ايمن رافع مني قاله ياااه انت قادر تشيل قاله تعالي معي يا دكتور قاله ثواني راح قالع وكان زبه وقف من المنظر راح رشقه في طيز مني اللي قالت يا خبر يادكتور من زمان مانكتنيش قالها خلاص بقي يازفته انتي ونزل لبنه في ثواني وقالهم استمتعوا انتوا ف الهام راحت وراه حكت له عن مهره قالها يا نهار بس ايمن سداد وقالت له على أن اخت ايمن هتيجي النهارده وهو كان عينه منها راح زبه وقف قالت له ياااه للدرجه ديه البت معلقه معاك قالها انتي اللي معلقة معي يا قمر قالها روحي انتي بقي وانا هحصلك على الحمام ودخلت الهام لقت مني كسها بقي شلال بينزل شهوتها وايمن لسه ذي ماهو
فقالت لها خلاص يا منى اقولك ادخلي لسمير جوه وهاتي وتعالي نجهز العريس وقولي لسمير يجهز البران ويجيب الزيت من الكمودينو من تحت ياللاه فعلا ظبطت درجه الحراره بتاعت المياه وحطت الشامبو وملت البانيو الا وجات مني وجابت ازاي معاها وسمير جهه يجري وراها قالها بقت شقيه اللبوه وقعد على الحمام عمل حمام وغسل وقام وقف معهم وكانت مني بتدعك رجل ايمن وصوابع رحله والهام واقفه عند راسه وهو بيرضع في بزازها وجهه سمير من النص دعك له وسطه بزبه اللي كان واقف وسمير بدا اعصابه تسيب وراح رافع نفسه ونازل على زب ايمن ببقه و فضل يرضع فيه وكان الموضوع بالنسبه لمنى جديد هي عارفه انه خول بس اول مره تشوفه ولقته قال لالهام انا معنتش قادر وراح فشق وسند عي البانيو والهام مسكت زب ايمن وقالت له ولا يهمك يا قلب الهام من جوه وقعد على زب ايمن والهام قالت لمنى مصي زب الدكتور سمير يا متناكه وسمير بدا يطلع أصوات من المتعه ونطر لبنه في بوق مني اللي كانت مش مصدقه ان ده اللي بيرعب الدنيا بيتناك قدامها راحت بالعه لبنه كله وحطت ايده تحت من طياز الدكتور وهو بيتناك فا الهام قالت لها سيبك من اللي بتفكري فيه عشان هو هيفضل ذي ماهو فاهمه وراحت ضرباتها على وشها بس بالراحه بتفوقها من اللي بتفكر فيه وكان ايمن قافش قوي في سمير معناها انه هيجيب لبنه في طيز سمير اللي كان هيموت من المتعه وقاله انت حبيبي يا ايمن سيبك انت الهام بتقول بقي كده ايمن حبيبك وانا ايه قاله انتي العمر كله فجهه سمير يقوم ايمن قاله خليك قاعد شويه قاله انت تامرني يا حبيبي بس انا حاسس انه وقف تاني والصراحه طيزي ماتستحملش تاني تعالي الهام انتي الهام قالت له لا هو خليك قاعد شويه وراحت مسكت حلمه بز سمير اسنانها شاورت لمنى اللي مسكت الحلمة التانيه وسخن سمير وقاله مستحمل ايه وبدأ يتنطط وشويه وجاب لبنه في طيز سمير اللي كان عرق جامد وطيزها من ضرب ليمن له عليها احمرت فقام ايمن شاف انه افتري عليه فقاله انا اسف يا سمير راح سمير لافف ونازل بايس ايمن من شفايفه قاله ياحبيبي ماتقولش كده انا نتمتع جدا وكنت واحشني قوي راح ايمن قاله طيب اخرج لاقوم اطبق تالت معاك راح سمير جري وقعد على القعده والهام قالت له ياللاه بقي عشان الوقت الساعه بقت ٨ وفعلا مسكت جسمه كله دعك ونضافه ونشفتله وحلقت له الكام شعره اللي كانو طالعين حولين زبه و هنت جسمه بكريم هو حس بأن في طراوه و ندهت على سمير اللي جهه قالت له عندك اي حاجه جديده تنفع ايمن ولا اقولك انزل انت يا سمير هات له طاقم شبابي كده من اقرب مكان قالها وانزل ليه ثواني راح مطلع التلفون وفرج ايمن اللي اختار طاقم كامل راح مكلم المحل واداهم الأكواد بتاعت الحاجه ودفع لهم انستا وقالو له نص ساعه وتكون الحاجه عند حضرتك وفعلا مني والهام جابو جبن وعسل وقشطه وعيش واكلوا كلهم وقامت ياللاه يا ايمن انا هاخد العربيه بالسواق وهوصل ايمن عشان اجيب مها معي ياللاه يا ايمن هو انت هتروح اذاي قالها مانا اجرت عربيه عشان التحركات بتوع اليومين دول سمير قاله اجرت طيب ابقي عرف مهره بس وهي عندها معرضين وهي قرده في العربيات ركيبه بنت الايه ايمن راح بايس سمير وقاله نتقابل تاني عشان بتوحشيني يا قلبي قاله ماشي ياعم وكان شيك وسمير قاله خد الكيس ده في هدومك وفي هديه مني ليك ايمن بيبص لقى برفان وكام علبه من اللي اتمنعوا وكلم ايمن اخته وقالها اختك عملت العمليه قالت اه وطلعت وفي الافاقه قالها طيب احهزي احنا عشر دقايق ونبقى عندك وقال لالهام بالراحه على البت يا الهام راحت قالت له بص يا ايمن انا عصام حكي لي فمعلش ولا اقولك حاضر حاضر راح ايمن باصص لها قوي وهي ولا كان في حاجه وكلم ايمن صاحبه انت فين ياعم قاله انا مستنيك على القهوه اللي في الدوران اول ماتوصل اضرب وانا هنزلك علطول وطلعوا فوق عند جيهان والدكتور عمر طمنها وقالها كله تمام يا ملكه وايمن خرج يشوفها وهي قالت لمها الشوجر دادي طلع ايه قالت لها اسأليه قالت لها ايوة كده احنا هننبسط قوي مع بعض انتي عسوله وراحت بيساه من شفايفها وقالت لها تعالي ودخلت على مكتب مصطفي وقفلت الباب ومسكت شفايف مها قطعتها مصطفي قالها دي مجرمه تصدقي يا ملكه ان العكروته ديه خلتني بوم طاخ في أقل من ٥ دقايق عموما احلى هديه منك يا ملكه ولازم ابقي اخدها معي يوم ولا يومين قالت له نبقي نشوف ياللاه عشان اخوها بيغير عليها جدا جدا فاهم يا مصطفى اه طبعا الانسه مها ست البنات وراح ضارب مها علي طيزها وهي اه بعلوقيه كده وهزت طيزها قوي الهام قالت لها ياللاه يا عكروته على رأي جدو مصطفي وخرجوا لقوا ان ايمن وعمر عند جيهان لسه وكانت بدأت تفوق بس بتهلوس ايمن اخد عمر وخرجوا وراح علي الهام قالها هلوسه البت ديه فضيحه قالت له ماتقلقش عمر كاتم أسرار المستشفى شاورت لعمر جهه جري قالت له محدش من التمريض يدخل عليها خالص وانت اللي تتابع بنفسك فاهم يا عمر واي جديد لازم تعرفني اول بأول فاهم يا عمر قالها أوامر يا هانم بصت في الساعه وقالت ياللاه يا ايمن ونزلو كلهم ومسكت تلفونها وبعتت رساله لعمر ان يدخل بنفسه يصدر الكاميرات عليها ويسجل فيديو كامل للي هي تقوله بعتلها تمام يا ملكه وركبت العربيه وخدت مها معاها وايمن ركب عربيته واتصل صاحبه قاله انا طالع يعني اقل من ساعه اكون موجود سلام وبدأ يفكر في حياته اللي فاتت اذاي من دكتور رايح يستلم تكليفه لقى كفر الشيخ قريه في مدينه ومقابله مني اللي قابلته با الهام بالتطورات بالبيت عنده امه وأخواته اللي هو حاسس انهم في منهم اللي ضاع وفي اللي هيضيع وهو نفسه اللي اتحول للحالة ديه لعصام اللي اتجوز امه وكلام الهام عن انه هيرميها وهيتبقي ساعتها مدمنه نيك من اللي هو هيعمل فيها لمهره اللبوه الكبيره وهو بيفكر تلفونه رن بيبص لقاها هي راح فاتح وضحك كتيير بتقوله ايه اللي بيضحك قالها و**** مش عارف تصدقي ولا لاه بس كنتي على بالي وراح ضاحك اوعي يالبوه يكون مكشوف عن طيزك الحجاب قالت له انت لسه مروحتش ليه قاله هي اللبوه بتعتك في البيت عموما انا نص ساعه واكون هناك قالت له ماشي يا جوز بنتي خد بالك من الطريق حتى عشان تعرف ت حع عربيه صاحبك له سليمه سلام يا بيبيبي ورجع تاني يسرح في اخواته وفي اللي حصل هم واللي لسه هيحصل لهم وفي الهام اللي كانت نعمة ولكن الخوف انها تبقى نقمه وخد قرار انه لازم يعمل لنفسه امبراطورية وكيان بدايته انه لازم يتجوز سالي بنت مهره ولازم ياخد باله من الهام قوي عشان اي غدر منها وده متوقع وحس ان دماغه هتتفرتك وقف جاب قهوه واشتري شويه شوكولاتات وسجاير وعدي على مقله في الدوران جاب من هناك لب وسوداني وكاجو ومسليات ورن على أحمد اللي ركب معاه راح مطلع الحبوب وقاله اضرب ديه يا بن المحظوظة خدها علطول وطلع افيون اخد منها هو وايمن تحت اللسان وكان في كنز بيره مع احمد كانوا بيشغلو الافيون بوق كل شويه احمد قاله انت عارف انا ماسلتش على مين عشان مش مصدق مهره اللي هي مهره وبتهته فا ايمن قاله اه اللي هي اخت عصام اللي هي مهره ايه المشكله قاله طيب انت واقف ليه ياعم ما تطلع بكسمك دي مهره ايمن بيبص له قوي قاله معلش يا دكتور دي مهره انت عارف انا اذا كنت بتخيل ان انا بنيك الولية جارتكم ديه انا بقي ما اقدرش اتخيل ان انا بنيك مهره ديه على فكره انت حبيبي يا عم الناس اطلع بقي ياعم قاله اصبر يا زفت نشرب الحبايه تشتغل لان مهره عاوزه شغل تاني خالص وقعد يتفق معاه انهم لازم ما يدوهاش فرصه ولازم يثبتوا كفايه عليها عشان هي هتحول تطلعهم اي كلام أحمد قاله انت بتقول ليه بس السوال مهرة اللي هي مهره قاله يخربيت امك انت قاله انت محترم ومتربي اطلع ياعم انا زبي بقي بيخبط في سقف العربيه كل ما افتكر ان انا هلمس مهره يااااا خرابي قاله يخربيت اوعي تجيبهم علطول بص انت اول ما ندخل ونشرب اي حاجه تدخل الحمام تضرب عشرة وتغسل وتطلع عشان تطول لان مهره يا خرااابي انا ابقى كافر ان يبقى في مهره واضرب عشره راح ايمن مدور العربيه وطلع على البيت وطلع فتح بالمفتاح بتاع اختة دخل شاف الشقه بقت حاجه تانيه خالص الدنيا متنظقه والطربيزه عليها حاجات متغطيه وفي مساند كتيره في الصاله اللي كانت مفضيين ركن فيها وظبطين ركنه وقعده عربي ولقي شيشه وسمع صوت من المطبخ فوزيه بتقوله نورت يا دكتور ايمن وجابت عصير وخرجت لقوها ملط فا ايمن بيبص عليها قالت له دي أوامر الست مهره فحهه ايمن يقرب منها قالت له بلاسش لأنها هتهيني لو جات لقت اي حاجه حصلت وانا مش حمل اه انتها قالت له بص يا دكتور هي قدامه عشر دقايق اعمل حسابك هي بير تديها طول تديك غوووط تديها عرض تديك وسع مهره مجنو نه نيك وهي جسمها كله أسرار النصيحه ما تسيبش فتفوته في جسمها الا لما تدوس عليها هي بتحب العنف ولقت التلفون بيرن قالت له هي وصلت هتعدي على حارتكم تعرفها مقامها على فكره مهره اللي مسرحه نسوان الحته كلها فطلعت مهرة ومعاها بنتين ومعها رجل اربعيني كده وبيبص لقى جارتهم جايه ومهره بتقوله سيدك ايمن يا كسمك محدش له دعوه بيه هو وكل اللي في البيت فاهمه يالبوه اخفي بقي من وشي وراحت ضاربه المره بالقلم فنزلت ومهره قفلت الباب شاورت للبنين اللي قلعوا ملط ذي فوزيه واحده فيهم جات في ثواني قلعت مهره العبايه اللي كانت لبساها وكان تحتها قميص اسمر على اللحم وقالت للرجل اللي معها انت ياعم واقف ليه كده اه يا ليمن المعلم بدير جوزي وخدته خلت البت من الاتنين جابت كرسي قالت له اقعد على الكرسي اتفرج يا معلم وقعدت على الأرض على المخدات وفوزية جابت الشيشه والولعه وايمن واحمد شاورت لهم انهم ييجوا جانبها احمد جهه يجري فا ايمن بص له راح واقف وايمن قالها حلو قوي الشو ده بس تعمليه وانتي بتصوري فيلم سكس انما انتي هنا عندي في بيتي وجايه عشان تتناكي وراح مقرب منها ماسك وشها بايده وبايده التانيه ضربها على وشها وقال لأحمد طلع لها زبك يا احمد عشان تعرف هي جايه هنا ليه اللبوه واحمد مكنش مصدق زبه كان بقي ضعف حجمه وهي شافته قالت له قرب كده ايمن قالها تاني يالبوه انتي جايه تتناكي تزحفي يا كسمك على ايدك ورجلك وراح ضارب ها بالقلم وكان اجمد من اللي فات وقالها كل غلطه هزود فاهمه يابنت المتناكه فبصت كده قالها خلاص ماشي انت يا خول تعالي شاور لبدير اللي جهه قاله انزل على ركبتك وارضع زب سيدك احمد راح في ثواني ايمن قالها اخليه يكمل معه ولا تزحفي وتروحي راحت مده ايدها عشان تمسك زب ليمن راح ايمن قارص بايده على وشها والاكيد التانيه ضربها قلم صح قالها انتي ليه عاوزه كده بتقوله بقي انت يابن المتناكه يا خول ما كملت الكلمه كان مقابلها بالقلم على وشها راحت اتصدمت وعيطت راح ايمن قالها تسمعي الكلام ولا تاخدي فرقتك ديه وتغوري من هنا انتي جايه تتناكي فاهمه راحت هزه دماغها قوووي ونزلت على ايدها ورجلها وراحت لحد احمد وبصت لايمن قالها شاطره كده انتي كلبه شاطره عشان كده ليكي مكافأه عندي راح لافف وراها وبعبصها في طيزها وهي رفعت راسها وايمن قال لبدير تعالي يابديل انت ومهره مسكت زب احمد كانت معلمه في الرضاعه ونده ايمن فوزيه تعالي يا كسمك على ايدك ورجلك وانت يا خول حط زبك في طيزها عشان طيزك تعلي وراح مطلع زبه و شقه في طيز بدير وهو بينيك فوزيه لقى طيز بدير ضيقه عرف انه مش بيتناك كتير وكان زبه كبير مش صغير المهم هو كده كسر الكل تحت منه ولسه بدي هيتمتع راح ايمن مطلع زبه من طيز بدير وراح واقف جانب احمد ومهره راحت ماسكه زب ايمن وبايدها وزب احمد في بوقها وبدلت بين احمد وايمن وبدي جاب لبنه في طيز فوزيه وركن خالص ومهره قالت له ممكن اطلب منك طلب ايمن قالها ايه قالت له البت اللي هناك ديه تيجي براسها تحت مني عشان انا كسي بقي ياكلني قالها ماشي عشان انتي بتسمعي الكلام شاورت للبت اللي جات نزلت على ضهره وزحفت بقت تحت ستها مهره وفتحت كس مهره وشفايف كس مهره بقي على شفايف البت ولسان البت بقي جوه كس مهره اللي بدأت تسخن قووي في الرضاعه وصوتها كان طالع وكانت بتفرك بكسها على البت اللي كانت تحت منها وشاور ايمن لبدير اللي جهه جري ايمن قاله عاوزك تنيك البت ديه وشاور له على البت اللي كانت بتلحس لمهره فنزل رفع رجل البت على كتفه ورشق زبه في كس البت اللي كانت تتاكل في كس مهره وكل ما بدير يزود البت تاكل اكتر وبدأت تسخن على الآخر وجه احمد من تحت باطها شالها من على بوق البت وكان كسها مفشوخ من اللي البت عملته فيها واحمد متوصاش رشق زبه في كسها وايمن جهه من وراها وبدأ يحشر زبه في طيزها وهي عماله تصوت وبتشخر على الآخر وبدلوا مع بعض وهنا ايمن ضربها كام خابطه على طيزها ودخل احمد حشر زبه في طيزها اللي كانت هتولع من اللي بيحصل وايمن خلي أحمد ينام على ضهره وراح منزل مهره مكنتش قادره تقف على رجلها قالها لا استحملي ولفها خلي وشها ناحيه احمد وجات البنتين جري سندوها وشالوها وايمن قال لبدير تعالي ياخول امسك زب سيدك وحطه في كس اللبوه اللي انت جايبها عشان تتكيف راح بدير قايم جري من فوق فوزيه ايمن قاله عاوزك ماتحطهوش على طول انتوا خليكوا رفعينها وانت امسك زب سيدك وفرش كسها واوعي تحطه الا لما انا اقولك وكانت مهره سخنت من اللي بيحصل حطه يا بن الخول حطه يابن المتناكه طيب وكسمك لاكون مطلعه **** امك وبدي مبسوط من انها هتموت وبعدين غيرت لهجتها يا حبيبي يا جوزي يا رجل وانتوا ياولاد المتناكه نزلوني ياولاد الوسخه وبتشخر للبنات راح ايمن قاله خلاص ياعم راحوا منزلينها مره واحده وصوت شهقتها وهو بيدخل فيها ورمت نفسها على صدر احمد وفضلت تبوس فيه تتحايل عليها يقطعها وهو بارد جدا وكانت الحاجات اللي خدها اشتغلت معه وهو بقي هيموت من الفرحه وكانت مهره حطها ايدها على ضهر احمد وغارسه ضوافرها في ضهر احمد وجهه ايمن من وراها بعد ما حط شويه زيت على صوابعه وحط ايده على طيزها وهي على زب احمد وقال البنتين جم فشخ طيزها وهو جهه من وراها وحط زيت بين طيزها وبدأ يدعك لها طيزها ويلعب لها في خرم طيزها بشكل دايري وراح حاطط صابع وبعدين اتنين والتالت وهي عماله تطلع وتنزل على زب احمد اللي كان بينيك فيها بكل قوته عشان عاوز يعلم فيها عشان تطلبه تاني وساعتها يبقى اتفتح له طاقه من المتعه وكانت مهره وصلت انها بقت متأكده ان دول هم اللي تقدر تستغني بهم عن العلاقات الطياري و ايمن كان بدا يسرح وهو بيلعب في خرم طيز مهره سرح في امه اللي زمانها بتتناك في شقتها وبدأ يفكر في كلام الهام عن عصام و ب عصام اللي زمانه فاشخ طيز مياده امه اللي خايف عليها والهام بنت المتناكه اللي خدت اخته مها هي ومني اللي زمانهم مبهدلينها بينهم وكان منفعل فكان بيدعك وبيحط صوابعها في طيز مهره للآخر اللي كانت بتشخر قوي خصوصا ان ايمن كان صابعه الكبير بيلعب بين الفتحتين وهي اتنفضت مش اترعشت كانت وبتتنفض وكسها كان بينزل مياه كتير على زب احمد اللي كان من رعشتها وكانت بتتلوي على زبه وراح ناطر لبنه في كسها وايمن ركز وراح شال ايده وحط زبه في خرم طيزها وهي تقوله لالا راح دافس زبه جامد قالها انتي لازم تطلعي من هنا وانتي اللي حيباهم شيلينك ومسندينك يالبوه وراح ضارب ها علي طيزها اللي كانت بتترج من ضربه ليها عليها واحمد لقى فوزيه جانبه راح مبعبصها في طيزها وزبه وقف وقال لايمن خدني جانبك في طيز اللبوه قاله تصدق يا احمد فشال ايمن زبه واحمد حطه مكانه في طيزها وجهه ايمن حط زيت على طيز مهره ودهن زبه بالزيت و حاول يحشره وهي لا لا حرام ياولاد المتناكه انا هموت ورجعت تاني تنزل من كسها وايمن دخل راس زبه بالعافيه وحشره للربع وهي قاله شيله يابن المتناكه شيله انا هموت من اللي انتوا بتعمله شيلو يا ايمن بسرعه وهو بحشره اكتر ونازل ضرب في طيزها هموت يابن المتناكه هموت ياعم انت وهو بي ود اكتر ويقولها انتي لازم تتفشخي يا متناكه وبدأت تتحايل عليه وتنده على جوزها قوم يابن المتناكه؛ يل زبه من طيزي يا ايمن عشان خاطري راح راشق زبه ونزل باس ضهرها قوي ومسك بزازها وكانت اتعودت على الزين في طيزها وقالت له طيب يا ايمن يا قلب المهره بالراحه ياواد على حماتك حد يعمل كده وراحت مصوته لنا قرصها من حلمتها ووكان بيلحس لها و يمص لها في ودنها وراح جايب لبنه هو وأحمد مع بعض وهي راحت راميه نفسها جانب احمد وشاورت للبنين اللي جم كريمات ودهانات ونضفوه كسها كويس وطيزها اللي كانت مفشوخه وهي مغمضه وتقولهم بالراحه يا بهايم انا مش قادره والبت دهنت لها كريم فيه تخدير فراحت قالت له شاطره يا كسمك وخلصت البنات دهان ومهره ندهت لايمن اللي جهه قعد جانبها راحت راميه راسها على صدره وبدأت تلعب له في حلمه صدره بلسانها وشويه وتطلع تبوسه وشاورت لأحمد اللي جهه من الناحيه التانيه وعملت معه نفس اللي عملته مع ايمن وقالت لهم انا جوعانه قوي احمد قالها انا بقي ميت جوع بس مش اكل راحت صرباه بالراحه على زبه هو ده ايه جعان ياواد انت انت كنز ياواد انت يا مجرم انت عارف بعد اذن الدكتور ااكل الشهد اكل كده واخليك تنيك نسوان انت ما تصدقش انك ممكن تقرب منهم عارف مين اللي قارفاني على واحد كأنها بتوصفك ياواد انت عارف المذيعه اللي اسمها ندى صدقي راح احمد متنح انتي تقصدي ندى اللي هي ندى راحت قالت له ثواني هاتي يابنت المتناكه التلفون واتصلت بها قالت له ست الكل نجمه مصر الأولى راحت ندى قالت لها لا انا اساسا مكنتش هرد عليكي انتي بقيتي بكاشه يا مهره هو انتي كبرتي ولا ايه قالت لها كده برضه انا على رأي وحيد سيف لما اغيب بغيب عشان اتكتك وراحت ضاحكه وندى ضحكت قالت لها وتكتكتي ولا متصله تكتكي على قالت لها انا هو يكي حاجه وراحت كلمها فيديو وهي ماسكه زب احمد وايمن راحت ندى قالت له اه يابنت الايه سيباني نايمه مع اللي جانبي ده ووراها زب بتتناك منه كان صغير فمهره قالت لها بجربهم يا نجمه فالت لها انا اجي حالا احربهم معاكي قالت لها هظبطهم كانت ندى قامت قالت لها مهره انا اجيلك دلوقتي انتي فين يا ست انتي انا لازم اجي اجرب معاكي انتي عندك قالت لها لا طيب ابعتي لي لو ميشن حالا والا هزعل منك قالت لها الا زعلك طيب ازا زتين بقي من الحاجه بتاعتك قالت لها مهره انا هجيبلك راحت قالت للواد ياللاه خد واداته رزمة فلوس وقالت له اخفي ياللاه وكانت بتكلم مهره بتقوله سكه مين قالت لها هو في غيره مانتي لما ومارديتيش على انتي عارفه ان انا كل أسبوع ببقى هموت فكلمت سوسن اللي بعتت لي الواد ده بارد وابن وسخه قالت لها انا ركبت العربيه وفي اقل من ساعه الا ربع هكون عندك وعاوز اكي تنسيهم بقي لساعه ولا ساعتين سلام وراحت مهره قالت لهم ندى بقي ديه واحده من الناس اللي لما احب اقلب الدنيا بقلبها ايمن قالها طيب يا هانم انا المفروض اروح بكره استلم في كفر الشيخ واعمل اخلاء تاني يوم وقدمت طلب راحت قالت له انت بتقول ايه وشخرت شخره وقالت له لما تبقي مع مهره. يبقى كسم سمير علي كسم الوزاره كلها ومسكت تلفونها وراحت متصله وكلمت واحد اهلا يا دكتور بقي انا خطيب سالي بنتي تعملوا فيه كده انا لولا أن انت ليك معزه عندي كنت قلبت الدنيا قالها انتي عارفه الساعه كام قالت له يااااه الساعه كام ٣ الفجر بقي تلفوني دلوقتي يتقال كده طيب يا دكتور عموما انا بكره في برنامج حبيبه قلبي ندى صدقي لاخليها تفتح ملفات الوزاره راح قالها ايه يا ستي قالت له سلام يا دكتور وقفلت السكه وهو اتصل عليها وهي تكنسل. وبتقول لايمن وكسمه لا اخليه ما يعرف يكمل نوم وهو بيتصل وهي تكنسل وتكنسل وجابو الأمل ولقي ان في حمام وكان محشي من جوه جمبري و ممبار ومشويات واكل كتير وقالت لهم ثواني ما تقلوش ندى بقي اللي تعملوا معاها الاتنين في طيزها فاحمد بيقولها انا مش مصدق وبعدين طياز مين ديه شاورت لبدير جاب حبايه لونها اصفر قالت له دي اصلي كبتا اصلي من الاخر وجابت نبيذ وصبت لهم وشربو والتلفون ما بطلش رن وفي الاخر ادات التلفون لبدير اللي فتح الوا مين قاله اكلم مهرة راح بدير قاله انت اهبل ولا عبيط ياعم انت متصل الفجر تقولي اديني مهره مراتي انت اهطل يا عم انت طيب على النعمه ليكون المعلم عصام عنده علم وخليه يجيبك من ودانك قاله ياعم انت ايه اللي دخل المعلم الموضوع مهم بخصوص خطيب بنتك قاله ولو تتصل بيها دلوقتي ايه ياعم انت مفكرني خروف ولا ليه اقفل عشان ما تطيرش الحجرية من راسي وقفل السكه راح حايلها رساله على الواتس انا اسف يا ستي وتاج راسي وبعدين انا قايم قولت في ايه اللي حصل في مصيبه حصلت ولا ايه و نت ندى انا تحت العنوان عند اللوكيشن قالت لها هينزل يجيبك اركني عربيتك جانب عربيتي تحت قالت لها تمام انزل يا ايمن هاتها احمد قالها ابدا انا اللي هنزل اشيلها لحد هنا انتي بتقولي ايه راحت قالت له يا عم احمد ياعم احمد انت ده الدرس لازم تبقى عارف زي ما ايمن قالي انا جايه اتناك مهما كان انا مين انا بتناك انزل يا بدير انت هاتها في ثواني وقالت لهم ادخلوا خدو دش بقي حلو وفعلا دخلوا وأهم جوه احمد باس ليمن قاله بص انت لواحمد باس راس ايمن قاله انت عارف انت لو هتنكني مش هزعل فا ايمن قاله انت شكلك عاوز تتناك وسمعوا صوت جاي عليهم لقوه ندى ومعاها مهره قالت لها ايه يا مره انتي هايجه ليه كده وكانت ندى بتقلع عبايه كانت بزعبوط بكباسين راحت قي ثواني كانت بقت ملط ومهره بتقوله ياخرابي عليكي يا ندى انت جايه كده قالت لها اجي واجي فبصت لقت الا بار واقفه راحت راميه العبايه لمهره ودخلت نزلت على قرفيصها وكانت ماسكه زب احمد في بوقها وبايدها بتلعب في زب ايمن واحمد زبه كان من تخنه مش عارفه تحطه في بوقها قالت له انا لو بأيدي وبدأت تاكل زب ايمن اكل واحمد راح ساحب نفسه ونزل على ركبته وراها وكانت وهي مقرفصه طيزها مفتوحه وكانت طيزها جميله جدا فعلا واحمد راح حضنها وقفش بايده في بزازها وشدها عليه وقعدت على زبه اللي رشقه في خرم طيزها وهي هتموت من زبه قالت له دخله وسيبه عشان الاحساس ده ما حسيتش به من زمان وايمن حط زبه لحد زورها وكان يضربها على بزازها اللي كانت بيضا جدا ومن الضرب احمرت والحلم كانت وردي واحمد بدا يهشتكها على زبه وايمن نزل شالها بين ايده ورفعها واحمد رفعها معاه وشالها من طيزها وايمن كان زبه بقي في كسها واحمد وقف و شقه في طيزها وبداوا يودوها ويحبوها بينهم وهي بتصوت ونزلت عسلها وراح ايمن شالها وخرج بيها كان أحمد قعد على المخدات على الأرض ايمن شاور البنتين جم شالوها وقعدوا لأحمد بكسها على زب احمد اللي كان خد بزها في بوقه ومهره راحت بطيزها على وش احمد وفوزية

سندها ومهره كسها بقي قدام ندى اللي فهمت بقي راحت واكله كس مهره وكان تلفون مهره ما بطلش رسايل وندى خلت مهره جابت شهوتها وجابت هي كمان واحمد نطر لبنه في كس ندى اللي قالت له بصراحه تسخين جميل وقامت وخلت البنت جابت فحم وفوزية نزلت بين رجلين ندى فندي قالت لها شاطره تعالي ورفعت رجليها على اكتاف فوزيه اللي كانت بتلحس لها اللبن اللي نازل من كسها وندى ماسكه الشيشه وبتشد ومهره مسكت التلفون وراحت شافت الرسايل فقالت لندى على الموضوع بتاع ايمن ندى بصت قوي انت دكتور ابن ناس يعني طيب تمام ايوه كده هنبقي أصحاب علطول قالت لها ماتكلمي الدسوقي قالت له بكلمه من شويه وحكت لها قالت له يااه بس كده اتصلي بيه كلمته قالت له مهره بص يا دكتور انا جبت ست الكل هنا عندي عشان اقولها على كل حاجه عشان وشرف امي لاخليك بكره تقدم استقالتك خدها معاك اهيه ندى بتقوله يعني يا دسوقي انت بتزعل مهره مصر ينفع كده انا هحاول أهديها قالها عشان خاطري جميل مش هنساه لك واديها لي قالت له بص انت هتبقي السبب ان انا اكسر للنجمه كلمه وارفض لها طلب اول مره يا مهره انا غلطان هو اسمه ايه قالت له هبعتلك كل البيانات على الواتس وقال ليه لازم يروح بكره قالها لا بروح بكره ولا يروح خالص وهو استلم وطلب نقله الصبح هيكون ممضي اول حاجه بس انتي ما تزعليش وسيبك مع النجمه ونتقابل قريب الف سلامه يا ست الكل وندى قالت لها بقولك ايه يا مهره انا عاوزه استمتع بقي بالفحلين الاتنين دول وقامت خدت دش دافي وخرجت نزلت على زب ليمن رضاعه كان أحمد شاف طيزها مقنبره جامد راح قايم من وراها ورشق زبه في طيزها وايمن جاب سوداني ورماه على الأرض وخلاها تلمه بلسانها احمد وراها نيك وايمن كان زبه واقف راح نايم وقال لأحمد اللي شالها وخلي وشها ناحيه ايمن وجات تحط زب ايمن في كسها عشان أحمد يدخل في طيزها ايمن قالها لا في طيزك يا لبوه راحت بصه لأحمد اللي كان بيتكلم وزبه بيتخشر جانب زب ايمن قالها في طيزك برضه يا نجمه مصر راحت مصوته لما راس زبه دخلت ومهره جابت زيت على طيز ندى واحمد رشق زبه وندى من الخضه اترمت على صدر ايمن وعينها برقت قوي بس خرم طيزها وسع وبلع الزبرين وقمطت عليهم واحمد كان ذي المكوووك ما بيهمدش ونطر لبنه في طيزها وايمن كان لسه شغال بعد ما احمد شال زبه من طيز ندى اللي بقى خرمها واسع فا ايمن سحب زبه و شقه في كسها وبينيكوا بكل حنيه ودلع وهي اتلبونت عليه جامد جدا لحد ماجب لبنه في كسها فضلت نايمه على صدره وزبه حوه كسها وهمست في ودنه قالت له انت مش سهله يا دكتور انت الشوية اللي في الاخر دول بكل النيك اللي اتناكته راح بايس ها من جانب بشفايفها كده وطلع لسانه مسح لها بشفايفها كلها وهي حضنته جامد كان زبه وقف قالت له عاوزاك تمرمطني قطعني وفعلا ايمن افتري عليها وهي بقي اغمى عليها من الفرح والكل غمض عينه صحيوه على صوت ندى بتقوله هتيجي عليك انت كان بدير بيلحس لها كسها فقالت له تعالي راح قايم راشق زبه في كسها وجه ايمن من وراه راح نايمه في طيزه وهو بينيك ندى فندي بتقوله ايوه كده وخمس دقايق كان نطر لبنه فيه وايمن مش سايبه واحمد شاف مده قام رفع رجل مهره اللي كانت لسه بتفتح لقت زبر احمد راشق في كسها راحت قالت له احلى صباح وكان احمد بينيك َهره وايمن بينيك جوزها وشويه ايمن قال لأحمد تعالي ياكسمك افشخه وراح هو لمهره وفضل ينيك فيها واحمد في جوزها وكانت ندى قامت تاخد دش ودخلت فوزيه معاها والكل بره خلص نيك وخرجت ندى قالت له في حاجه البسها راح ايمن واخدها ودخل على دولاب امه واخته قالها نقي اللي ييجي مقاسك وجهه يحسس على طيزها له سيبها في حالها دانا عندي تصوير النهارده مش عارفه هقعد عليها اذاي ياولاد اللذين وراحت قارصه زبه فا ايمن مسك قلم كحل وعلى ورقه كتب لها رقمه كانت لبست الاندر والبرا راح حاطط ايده على كسها ولف لها الورقه قالها ده رقمي قالت له شاطر يا دوك ولبست وهي بتلبس دخلت مهره وايمن حس انها جايه راح حاضن ندى على انه بيحمرش بيها وقالت لها ياللاه يا نجمه هبعت حد يسوقلك انزل يا بدير سوق الهانم وابقي هات اي أوبر وتعالي ونزل جري وهي مسكت تلفونها وراحت عملت عليه كام لمسه وقالت لها الفلوس في حسابك يا مهره وباست احمد وباست ايمن وقالت لهم الاسبوع اللي جاي تبقوا عندي في الفيلا وانا هعرف مهره ونزلت كانت الساعه بقت ١٠ الصبح ومهره قالت له بص انت تفوق كده وتفطر وتحيلي انت وهو على المعرض اللي في الدوران انا هبقي هناك كمان ساعه ولبست ونزلت خدت العربيه ومشيت واحمد بيبص لايمن بيقوله طبعا احنا كنا بنحلم يا دكتور وبيبص على زبه لقاه احمر وضهره متشرح ومتخربش من ايد وضوافر مهره وكان بيبص على ضهره في المرايا لا كده حقيقي انا هدخل اخد دش وايمن قعد على السفر وكان هيموت من الجوع فاكل
وانتهى الجز ده

الجزا السادس
احمد بعد الكل ما نزل قال لايمن بص يا دكتور انا هنزل اروح اغير هدومي واقف تحت الدش بتعنا عشان افوق وهنعدي عليك ايمن قاله المفتاح هتلاقيه متعلق ورا الباب قاله تمام ونزل ودخل ايمن الحمام وافتكر اخته اللي متصلش عليهم فكلم مها اللي ردت عليه وصوتها كان كأنها تعبانه بتقوله صباح الخير يا دكتور قاله اهلا يا قلب الدكتور انتي فين قالت له لسه صاحي حالا على تلفونك طيب الهام ومني فين قالت قمت ما لقيت حد وهو حس انها في حاجه فمحبش يقفل اليوم قالها طيب شويه كده واكلمك وكانها ما صدقت قفلت السكه وراحت مصوته كان سمير بيقرصها من زنبورها وكانت ضهرها في حضن سمير اللي كان ايده بتلعب لها في كسها وهي بتكلم ايمن اخوها بتقوله وبعدين بقى لو ايمن كان حس قالها ايمن ده حبيبي ده احن واحد وراح سمير حضنها قوي وقالها بس انتي احن واطعم يا عصفورة انتي راحت لفته راسها وباست شفايفه راح لفها خلي وشها له وقالها انا نفسي اعمل حركه كده شوفت اخوكي بيعملها مع الهام قالت له حركه ايه ياقلبي راح نازل واقف وشالها خلي كسها ناحيه راسه ووشه على زبه وهي كانت بالنسبه له لعبه وفضل ياكل في كسها وكانت استاذه في الرضاعه وسمير نطر لبنه في بوقها وهي ترضع بلعت اللبن كله و زب سمير وقف تاني وكانت عماله اه بالراحه يا مفتري بالراحه انا مش قدك وشغل الشراميط اللي بتحسس الزبون انه مهلك انه فتاك. وسمير مصدق نفسه وشالها بين ايده فضل ينيك فيها وهو واقف وكان اللي عاجب سمير انه حاسس انه أسد ونطر لبنه في كسها وهي بقي اه سخنه قوي لبنك بيحرق يا قلب العصفوره وراحت مشبكه ايدها على رقبته والتلفون رن فلقي مراته جهه ينزلها قالت له هزعل لو نزلتي راح فاتح التلفون وهو شايلها مراته بتقوله ارحم نفسك شويه يا رجل يا خول راح قالها لو كررتي الكلام ده تاني تزعلي فاهمه ولا لاه الهام سكتت من الصدمه قالها من هنا ورايح مش عاوز قرف قالت له حاضر ياسي السيد وقفلت وهو بيبص لمها قوي قالت له انا قولت ان انت أسد وان مراتك تبقى ايه قالها تصدقي تبقى لبوه وحبيبتك تبقى ايه قاله عصفورتي ونزلت مسكت زبه رضاعه وكان هيموت من اللي هي بتعمله فيه راح شدها وهي طلعت تجري منه بره راح جاري وراها وهي بتستخبي وهو بيدور عليها وراح شالها حطها على الرخامة وكان حس انه عريس في يوم صبحيته وخمس دقايق كان جاب في طيزها وهي كانت ولا حاسه بزبه ولا معلم حتى وكانت عماله تقمط طيزها على زل. زب سمير وتصوت قوي كانه مفرتك طيزها ولما نزل راحت قايمه بيساه وقالت له تعيش يا أسد انت ايه ياعم الجمال ده كله انا موت من اللي انت عملته في يامهلك انا هقوم اخد دش بس اوعي تيجي ورايا احسن مش هبطل بقي ما بشبعش منك يا فلبي انت قالها ياااه قلب انتي ودخل هو حمام اللي عنده في الغرفه وهي غسلت جسمها وخرجت لفه البشكير عليها وراحت تلبس وكانت تفتكر اللي عملته الهام ومني فيها بهدلوها وكانت الهام مجرمه في انها فعلا عرفت تخلي البت تموت امبارح ولا يمكن تكون الهام ديه عاديه ديه معلمه تيك شرموطه كبيره ومها قررت انها لازم تشقط حد يشيلها من اللي هي فيه وجهه الدكتور وراها وراح قايلها بخ راحت لفت يا خرابي عليك وباسته من شفايفه وراح موطي على ودنها وقالها خلصي لبس وتعالي ننزل تحت من غير اي كلام فهي فهمت ان الهام زارعه كاميرات ومايكروفنات في الدور اللي فوق ونزلو تحت وكان معاه شنطته وخد مها الملحق في الفيلا قالها هنا مفيش اي حاجه راح مطلع لها من الشنطه سلسله وانسيال وخاتم قالها الطاقم ده انتي أولى من اللبوه به ودي الفاتوره بتعته عشان محدش يقدر يقولك حاجه فدقت ان منهم َعدي ال٢٠٠٠ الف فقالت له لا يمكن ده كتير جدا انا راح حضنها وقالها انتي تستاهلي اكتر من كده وفي موضوع كده انا بس هظبطه واعرفك وراح مطلع رزمة فلوس ٢٠٠ وقالها الفكه ديه خليها معاك دول ٢٠ الف اشتري لنفسك اللي انتي عاوزاه انتي ما تعرفي انا اللي انا فيه كنوز الدنيا كلها تحت رجلك وتعالي اديكي على المستشفى وبالمرة اشوف الحمير اللي هناك وخرجت معاه وهي راكبه ورا نزل الستاير الجانب.
وفضلت تبوس فيه وهو مبسوط جدا واول ما وصلوا قالت له انا مش عارفه اقولك ايه كانوا احلى ساعات عمري اللي فاتو وانا في حضنك واتمني ان كنت افضل معاك علطول وبصراحه ماتعرفش انا نفسي في ايه قالها ثواني ادخل الجراج الداخلي يابني وفعلا كان جراج به سلم يطلع على المكاتب الاداره فطلعوا السلم وركب الاسانسير وطلع اخر دور للاسانسير وقالها تعالي وكان في بت ممرضه هربانه بتشرب سيجاره فوق لمحت حد واخد واحده وطالع فوق وكان فوق في مكان واسع ذي مخزن طلعوا فوق سمير ومها اللي كانت بتمثل انها هتموت عليه وهو راح واخدها في حضنه وطلع زبه وشالها بين ايده ورشق زبه وهي كاتمه صوتها في صدره والبت كانت الممرضه واقفه بتتفرج ومها لمحتها سبتها تتفرج براحتها خالص وراحت مشاوره لها تعالي البت قالت انا قالت اه والبت جات راحت
مها قالت له شوفت يا قلبي انت مرزق اذاي البت مكنتش شايفاه كويس ولا مركزه اول لما شافته راحت مبرقه هو حضرتك ياباشا راحت مها قالت لها انزلي يا لبوه ارضعي للباشا وعملت نفسها بتتكلم في التلفون وصورت فيديو وجاب لبنه في طيز البت وراحت مها ماسكه البالطو بتاع البت مسحت زب سمير وعدلت له الهدوم ونزلت معاه في الاسانسير ودخلوا من الباب تاني وهي طلعت لاختها وهو دخل على مكتب المدير وكانت الهام بتتصل عليه. ايوه يا دكتور انت فين قاله في المستشفى قالت له طيب يا حبيبي هستناك نتغدى سوي قالها لا خليها عشا نتعشى سوي انا لسه هطلع على الوزاره وبعدها هلف لفه كده يا لاه سلام ودخل كلم مصطفي اهلا يا دكتور مصطفي اخبارك ايه والحاله وسمع منه وشرب قهوته وطلع مرور مع مصطفى علي المستشفى وكانت البنت اللي لسه ناكها واقفه بتترعش لما شافته بيلف راح منادي عليها وقال لمصطفى البنت ديه كويسه اسمك ايه فقالت له قاله يا مصطفى اصرف لها مكافأه وراح علي غرفه جيهان وكانت مها هناك وعمر واقف مع مها قاله اهلا يا باشا قاله اهلا يا دكتور عمر ومشي معه فعمر راح قاله الحاله فاقت وبقت كويسه وتتحسن جدا وكبيرها ٣او٤ ايام وتقدر تخرج راح سمير جيهان الف سلامه عليكي يا بنتي انتي غاليه علينا جدا يا جيهان ولازم هشوفك قبل ما تخرجي اهلا يا مها يا بنتي عامله ايه وراح **** عليهم ومشي وطلع من المستشفى والكل راح لشغله وعمر بيحاول يفتح كلام مع مها اللي قالت له بص يادكتور عمر انا هحتاجك بس يا ريت الاقيك لما احتاجك وكلمت ايمن اخوها ايه يا ايمن اخبارك انت فين مش هاتييجي بقي على الم على المستشفى قالها استنيني عندك انا هاجي بس على اخر النهار وطبعا انتي نايمه براحتك قايمه براحتك فايقه طبعا قالت اه اه ماشي انا بطمن علىك كلمت ماما قالها لا انا مش عاوز اعملها قلق مع الحيوان اللي هناك ده قالت له ماشي انا عاوزه بيتقفل.بيقولها انتي بتقولي ايه انا مش فاهم منك قالت له خلاص انا كنت بقول اه احسن يتقفل منها طيب سلام وكلمك تاني وكان احمد بيرن عليه فنزل وهو نازل جارتهم بتقوله انت لسه زعلان قالها انا ازعل من واحده شرموطه زيك راحت باصله قوي قاله ووعد مني انك تشتغلي خدامه بتقوله انت بتقول ليه راح بعد ما كان نزل درجتين طلع لها تاني وراح ضارب ها بالقلم قالها وشرف كسمك اللي بتبعيه لاخليكي تكرهي نفسك يابنت اللبوه راحت داخله ورازعه الباب راح مخبط عليها ففتحت قالها انا قولتلك تخفي من وشي راحت قالت انكسار لاه قاله هعديه الك عشان ورايا مشوار مهم رايح لستك مهره راحت المره واترعشت من الرعب قالها غوري ونزل لقى احمد واقف بيكلم بت من العيال الشحاتين كانت عيله بتاع ١٤ أو ١٥ سنه فهو ركب وراح مكلكس لأحمد اللي جهه جري ركب جانب ايمن ومشيوا فا ايمن بيقوله ايه يا بني انت قاله تقصد البت ديه اضحكك على حاجه انا بقالي بتاع سنه وشويه كل اللي كنت بعمله اني كل أسبوع كنت بنيك البت ديه وعيال تانيه انت عارف يا ايمن مش هتصدق البت ديه جابتهالي واحده تانيه اللي اول واحده انت عارف انا كنت بديهم عشرين جنيه واوقات بساندوتش وساقع هبقي احكيلك القصه ديه سيبك انت انا مش مصدق اللي حصل ده كله مهره وندى يا خرابي احنا بقي رايحين لمهره ليه قاله بص يا احمد مهره هتحوزني بنتها سالي راح احمد قاله قشطه يا نجم ايوه كده فا ايمن بيقوله انت شايف كده قاله اركن كده دقيقه يا دوك نتكلم بجد ولا هتزعل قاله لا اتكلم قاله انت تعرفني انا بس ما تعرفش ظروفي فا ايمن قاله احمد قول مباشر اللي انت عاوزه احمد قاله انت يا ايمن يعني بص راح ايمن مدور العربيه ومشي فا احمد بيقوله ياعم انت أقف قاله لا مش هقف راح احمد باصص الجانب التاني وبدأ يتكلم يا تم ايمن انت رجل محترم وطول عمرك شرف لاي حد بس اللي اخواتك عملوه ده لا يمكن هيعدي بسهوله وعلى فكره اختك التانيه في ناس كتير عارفين انها وسكت بس مافيش مخلوق بيتكلم عشانك فتعالي انت بقى قول هتروح تناسب اي بيت في المنطقه ناس محترمين لو عدوا الحاجات ديه هتلاقي منع لاي حد من اخواتك انهم يدخلو بيتك فانا بقولك قشطه عشان كده وايمن ركن على جانب ونزل ول ع سيجاره وعينه الدموع مليانه وبدأت عينه تنزل دموع بدون اي صوت واحمد قاله انا اسف يا ايمن ما كنتش اقصد راح ايمن قاله خلاص اركب انت سوق يا احمد ولف وقبل ما يركب فضل يرجع كل اللي في معدته وقال لأحمد يجيب زجاجه مياه وصبها على راسه وركب وهو واخد قراره انه لازم يبقى حاجه ويتفوق حتى في الشمال اللي اجبروه عليه واتصل بمهره انتي فين يا ست الكل قالت له اهلا يا دكتور انا مستنياك قالها احنا فاضل على معادنا ٥ دقايق بس تتعودي مني على اني. ايما بوصل قبل معادي انا قدام المعرض قالت له اه شايفه العربيه ادخل تعالي وقفلت السكه بيركن العربيه الواد اللي هناك بيقوله ايه ياعم انت هي اي حته كده راح ايمن نازل سحب المفتاح من أحمد وادي المفتاح للواد وقاله طيب ا كنها انت يا كسمك على مادخل لستك جوه تكون جيبت لي المفاتيح فلقي واحد من اللي جوه جاي خارج جري اتفضل يا دكتور اتفضل يا باشا الحاجه منتظرك اتفضل اتفضل وراح لافف للواد قاله ده خطيب الهانم الصغيره ليله امك سوده الواد ساب العربيه واقفه وراح جاب الجردل وبدأ يغسل العربيه وايمن دخل سلم على مهره وباسها اخبار حماتي ايه ومزاجه عامل ايه قالت له اقعد يا دكتور في دخله بدير راح ايمن لافف وبايس بدير حمايا العزيز بدير بعيدا عن حفله النيك هو معلم من المعلمين التفال قوي ويتوزن في كار المعلمين واحمد قعد على كنبه الانتر يه ومهره كان جانبها الشيشه بتعتها وبدي برضه الشيشه جانبه ومهره جالها تلفون وضربت جرس جهه بتاع البوفيه وهي كانت بتتكلم والواد اللي جهه ايمن قاله قهو على الريحه واحمد قاله مظبوطه وفتح الواد التلاجه طلع مياه معدنيه حطها قدامهم وبدي كلم ايمن بيقوله مهره بتقولي انك معندكش عربيه طيب ده اسمه كلام برضه انت النهارده تختار اللي تناسبك وديه هديه من حماك ليك يا دكتور وايمن كان بيلقط كلمه من بدير ومركز مع مكالمه مهره اللي كان شكلها مهم وخلصت المكالمه مهره بتقوله هي بطاقتك فين راح مطلع المحفظه واداها البطاقه قالت له هبعت صورتها العرص بتاع التوزيع عشان لو كده هيجيلك انك اتوزعت هنا في مستشفى المطريه هنا جانبنا واتمضالك النهارده كمان في المستشفى انك حضرتك وقالت لبدير وانت شايف ان ال كتور يركب عربيه ايه قالها اللي يختارها قالت له عاوز حاجه شبابي ولا حاجه وقار ولا اقولك انت تنقيها انت وسالي قالها طيب وهي بتبص لتعبير وشه لا هو مبسوط ولا زعلان عادي خالص وهي وجههت كلامها لأحمد انت شغال ايه يا استاذ احمد قالها بقلب عيشي قالت له في ايه قالها اي حاجه قالت له بتفهم في العربيات شويه قالها اه تمام قالت له انت من بكره هتروح المعرض بتعنا اللي في العاشر من رمضان تكون هناك على ١١ الصبح وتقعد لحد ٣او ٤ لمده اسبوع هتعرف كل حاجه وترجع على راحت مشاور له على محلين قصدها الناحيه التانيه يعني على بعد ٥٠٠ متر قالت له دول هتروح تاجرهم من صاحبهم وهو يجيله أوامر انه يأجر لك وتشتغل ديكورات هناك هات تلفونك و نت على نفسها وبعتت له فايل كامل قالت له ده التفاصيل كلها عن الموضوع هسيبك مع نفسك خمسه توافق ولا ترفض راح مادد ايده وسحب ورقه من قدامها ومضى عليها انه موافق على اللي هي تقوله قالت له ماشي يا احمد وبتبص لايمن وانت يا دكتور قالها انا في حاجات لازم نتناقش فيها بتقوله قول راح باصص لها قوي وقالها وده اسمه كلام راحت مشاوره لبدير وقالت هد احمد واطلع فرجة على الدنيا وايمن قاله ابعت حد يجيب مبسم جديد ويجيب نار وقهوه على الريحه قاله هبعتلك الواد وقفل الباب وقام ايمن قعد مكان بدير وقامت مهره قعدت على الكرسي اللي قصاد ايمن وتتكلم فا ايمن قالها اصبري والواد جهه جاب الطلبات كلها وايمن ابتسم كده والواد خرج مهره بتقوله بتبتسم عشان بدير عمل اللي انت قولت عليه قالها شاطره هو ده اللي انا بتكلم فيه انتي عاوزه حد يفكر ويخطط معاك وبعلمك مش حد ينفذ اللي بينفذوا كتير ودول ياخدو مقابل انما التفكير بيبقى من اللي عاوز يكبر بصت له وقالت له يعني ايه قالها يعني في الأول كده في موضوع هو الفيصل في كل اللي نقوله انتي تكلمي البرنسيسه هتقولي لها كلمه واحده بس تبقى انتي اللي ضمنه الكلمه ديه من ساعه ما اسمها يبقى مرتبط باسمي لا اصلها ولا فصلها انا مليش فيه قالت له مش فاهمه قالها انا بحب النيك قوي تمام بس مش معرص بنتك بقت مراتي فهي بتاعتي لوحدي ويوم ما هيحصل غير كده ساعتها مش هتبقي على ذمتي لحظه وعلى فكره الموضوع غير قابل للنقاش خالص ولا أصله ولا فصله فانتي عشان تبقى الأمور واضحه بنتك قعدت معي يوم شهرسنه العمر كله مرتبطه بالموضوع ده لو بعد ساعه عملت غير اللي احنا متفقين عليه قالها ولو هيبقي في شغل بينا يوم ماهقطع علاقتي ببنتك انا بره لي شغل وكل اللي انتوا قدمتوه هتلاقيه ومش هاخد غير اللي انا عملته بس قالت له وانت هتقدر تقدم لي ايه عشان أوافق على كلامك اقولك يا مهره انتي اسم في مجال المزاج أو في العالم الأزرق مسمع حدا والكل بيخاف منك لكن يا فرحتي ايه العايد بصي ندى واللي زيها هي دفعت لك امبارح فلوس لا انا ممكن اقدر استخدمها في سكه التيه خالص وهي تستفيد انها تتمتع وخصوصا انها شكلها مستمره عاوزه ناس مخصوصه انما نا ينفعش ان الواد اللي واقف بره بيركن العربيه تبقى هس داخله جوه وهو عارف انها جايه تتناك أو غيرها لا كاداراه ده ما ينفعش عصام الكل بيخاف منه انتي تعرفي ايه اللي ممكن يخصلكم لو جوازه من جوازته مراته متحملتش وراحت غزاه بمطوي جابت عمره انتي ساعتها هتلاقي كلاب السكك اللي واقفه بتلحس جزمتك وانتي داخله وانتي خارجه هتلاقيها بتبيع وتشتري فيكي عاوزك انتي اللي تاخدي لك نص ساعه اقولك ساعه على ما اروح المستشفى اشوف اختي انتي عارفه اختي جيهان وطبعا عارفه انها شرموطه ناس خدتها بهدلتها وهي في مستشفى تبعكم وعلى فكره كانت بتعمل عمليه امبارح وانا سيبت ال نيا كلها عشان قولت لك اني موافق واديتك معاد انا كلمتي اهم عندي من اي ورق وطالما اتفقت خلاص وعلى فكره يا مهره انتي ايا ما كان الفلوس اللي بتخديها انتي عارفه عن طريق حمار ذي اللي عمل لي النقل ده ممكن تكون مراته شرموطه احنا نخلي حد يقابله بره يديله حاجه كان مراته اللي طلبها وساعتها بتبقي بفلوس والآخر نقدر. مثلا نعرف صنف دوا هيدخل جدول نقدر نشتري منه بكميات كبيره حدا وساعتها الأرباح بالملايين نقدر نعرف المناقصات بتاعت ادويه المست؛ فيات ناخد صنف من شركة وناخد توريده وهي ديه الحاجات اللي بملايين مش اي كلام عموما انا هروح المستشفى قالت له هنروح وثواني هكلم سالي تبقى معانا عشان نتكلم في السكه ويبقى الكلام قدامك واتصلت بسالي قالت لها عشر دقايق وتبقى عندي هنروح المستشفى لاخت ال كتور ايمن عامله عمليه وعشان هو عاوز يكلمك في موضوع وعاوز يعرف رايك وقالت لها لبس محترم يابنت المتناكه حاضر يا متناكه وقالت له انا عاوزه اسالك يا دكتور راح مقاطعها قالها انتي تعرفي ان انا كنت واخد قرار اني اعمل اللي بقولك عليه مع نفسي بس كان بيني وبين نفسي انما لما جيت لقيت ان الوضوح لازم يكون اساس احنا هنشتغل في اقدم واحقر شغلانه في التاريخ الدعاره بس حتى الحوار ده لازم يتعمل صح عشان ينجح دخل بدير واحمد فقالت لأحمد انت براءه يا احمد وانا هكلمك بس اعرف التفاصيل كويس وانت يا بدير طلع الاتنين الجراند عربيتين حراسه عشان هنروح مشوار قالها وماله يا ست الكل قالت له انا نفسي جايباني على جبنه رومي وقشطه قالها وماله على ما البرنسيسه توصل ندهت وبعتت تجيب قالت له انت بتقول البرنسيسه ديه بتاليس قالها اقولك على حاجه سالي بنتك جميله وهي برنسيسه فعلا تتحب جدا في داخله سالي هي مين ديه اللي تتحب فعلا قالها مهره طبعا هو في حد يحب غيرها راحت قالت له بقي كده هو ده اللي انتي عاوز اني اسمعه الغزل فيكي يا لبوه انتي راح ايمن قالها اهي الطريقه ديه ما حبهاش ليها وقتها ومكانها مش اي وقت وعموما انا كنت بتكلم عنك انتي وجهه الواد بالجبنه والطلبات فا سالي عملت ساندوتش لايمن وادتهوله وفضلت تبص عليه قالها بصي يا سالي انا كان لي شرط وقولت لمهره سالي بتقوله نعم قالها اه شرط ومش فيه اي جدال وفكري فيه براحتك من ساعه ما اسمك هيرتبط باسمي فانتي بتاعتي لوحدي ولا اصلي مضيقه ولا ده ابن خالي ولا ده هاني انت فاهم ايه فبصت له قوي قالها واي كلام من الأفلام ديه قولتي حاضر وموافقه نرجع نكتب الكتاب النهارده قولت تفكري براحتك لحد بكره بكره عدي خليكي فاكره ان في حد عرفتيه اسمه ايمن وراح واقف قالها من رايي تخليكي يا مهره وانا هروح المستشفى مع نفسي راحت قالت له انت بتقول ايه قالها بقولك اللي هيحصل تلفوني معاكي وانتي وخيالك
انتهى على كده

الجزا السابع
فبصت له سالي انت مين انت عشان تتكلم معي بالطريقه ديه انا اقدر راح ايمن باصص لها وقالها كلمه كمان وساعتها مش هعمل اعتبار لاي حاجه ومتكمليش كلام عشان انتي هتغلطي وراح خارج ورا ع الباب فالازاز اتكسر راح واقف وقاله اسف يا است الكل وانا ماتتعبيش نفسك انا هبعت لحضرتك حد يغير لك الازاز وكلم احمد ابعت الواد بتاع الازاز اللي على الناصية يغير ازاز الباب عند الست مهره والحساب عندي راحت مهره قالت له طيب مش تستنى لحد نا الازاز يتغير قالها حاضر بس بعد اذن حضرتك انا هنتظر بره وخرج وقف بره وهي دخلت لبنتها لقتها قاعده ماسكه التلفون ولا همها اي حاجه ولا اي كلام امها جايه تكلمها قالت لها هو مين ده اللي بيتشرط على انا قالت لها يا بنتي اسمعي كلامي مره قالت لها انا بقولك لاه سيبك منه وهو اللي يتحايل وكسمه اللي بتتناك طول الليل من اخوكي اخليهم عبره وهو واقف بره كلم اخته انه حايلها كمان نص ساعه وجاله اتصال قالها اقفلي معي تلفون بيبص كان برايفت فرد اهلا قالها كنت مراهن نفسي انك تتصلي النهارده وكسبت الرهان قالت له يا سلام قالها يا نجمه مصر انتي ما تعرفيش انتي بالنسبه لي ايه من قبل ما يحصل اي حاجه قالت له بص يا دوك انا عاوزه اشوفك ضروري عشان في موضوع مهم جدا لازم اشوف انت رايك ايه في ترتيبه قالها اخمن انا قالت له هتعرف تخمن قالها حفله خاصة عاوزه تربيها راحت ساكته قالها اكمل وضحك قوي قالت له انت مش هتخيب ظني فيك وكده انت شجعتني قالها انا وريا مشوار في أكتوبر قالت له كويس جدا هبعتلك لوكيشن انا في زايد وانت على البوابه رن علي قالها انا واحمد قالت له مش هو ثقه قالها اه قالت له تمام وكان احمد وصل ومعاه بتاع الازاز وقاله نص ساعه وحسابه مام قاله الف ونص ايمن طلع ١٧٠٠ قاله عشان تشرب قهوتك وشايك وما تطلبش من حد بوق المياه وراح **** على مهره وقالها ست الكل انا همشي والرجل عشر دقايق هيخلص وانا اسف على كسر الازاز واسف اكتر اني بسحب كل كلامي اللي فات واعتبري اننا اتقابلنا في قطر وكل واحد نزل محطته وجاي نتقابل في اي معاد تاني وعموما انا حابب بس اقولك انا ماشي ومعلييش حاجه وماشي بكل ادب واحترام وبص لسالي وقالها بعتذر لحضرتك عن طريقتي في الكلام وانسى انك شوفيني عشان ما ندخل في خلاف احنا كلنا مش هنحبه وعلى فكره ياست الكل ساعتين بالظبط وكلمك وياريت تفضل العلاقه بينا باحترام وخد احمد ومشي وركب وقاله على اللي حصل فاحمد قاله يعني كده بخ كل حاجه قاله على ندى وانهم رايحين لها فاحمد قاله بص يا دكتور انا معنديش اللي ابكي عليه انا معاك واحمد بقي قاله انا هحكيلك بقي على موضوع العيال بتوع الشارع دول انت متخيل ان البدايه كانت وانا على ال شاة راكن وقفت اطرطر تحت الكوبري فلقيت واد صغير زانق بت عندها ييجي ١٥ سنه ومطلع عقله صابع كده والاسم بينيكها جانب مانا كنت واقف اطرطر الواد شافني طلع يجري والبت لقيتها جات قالت لي ماتديني عشره جنيه وانا ارضعلك زبك فقولت لها وانتي تعرفي ترضعي زبي قالت له ٢٠ جنيه وانا اخليك تنيكني شوف ورفعت الجلابية كسها كان متوسخ بس جميله و طيزها حلوه والبت زبي بقي وقف قالت قولت ايه قولت لها لفي كده وقفنا في حته مداريه. وروحت مدخل زبي في كسها اه مفتوحه بس من ازبار صغيره وانا خمس دقايق وهي البت مفيش رد فعل ونزلت لبنى في كسها وهي راحت منزله الجلبيه وقالت فين العشرين جنيه روحت نديها عشرين جنيه وكان معي سندوتشات اديتهالها وقالت لي وقت ماتحب تعمل تاني انا موجود هنا كل يوم من الظهر لبعد المغرب وطلعت تحري وعليها وهي كانت بتجيب لي البنات وكنت اخدهم بالعربيه في حته مقطوعة أفضى لبنى فيهم واخلص ايمن اتصل على ندى نجمه مصر انا داخل على البوابه قالت له خليك معي واوصل قالها تمام فالامن بيقوله راح ايمن اتفضل اداله التلفون حاضر يا فندم تحت امر حضرتك وفتح لهم اداله التلفون اللوكيشن هيجيبك عندي قدام الفيلا فيلا الندى وصلوا هناك و البواب كان عنده علم فتح لهم البوابه ودخلوا ركنوا العربيه لقى واحده بتقولهم اتفضلوا الهانم هتخلص وهتييجي تشرب ليه قال لها قهوه على الريحه و مظبوطه قالت تمام وقعدوا كان حاجه كده قصر وجات القهوه وايمن طلب منها طفاية جابت الطفاية وهو ولع هو وأحمد وسمعوا صوت من جوه خلاص تمام يبقى معادنا بكره وخرجت واحده وخرجت ندى باللبس الرياضي كانت بتعمل تمارين قالت لهم الصراحه بعد العلقة كان لازم افك جسمي كله راح ايمن قايم **** عليها وطبع قبله على ايدها واحمد نفس الحوار والبنت الشغاله جابت لها عصير غريب كده وندى خدت علبه كده منها معلقه على العصير وقلبتهم كويس وبدأت تشرب فيهم وقالت لهم تعالوا جوه على المكتب ومشيت واحمد كان مش مصدق ان الطيز ديه كان بينيك فيها من مام ساعه اما ايمن كان عادي خالص فندي بتقوله ومن غير ما بص عينك يا احمد انا حسها جوه مني ههههه قالها معلش اسف قالت له ولا يهمك وقعدوا وبدأت تتكلم وقالت لايمن في حفله برايفت جدا معزوم فيها ناس لا تتخيل هم بص في اتنين اجانب وثلاثه خليجه واتنين مصريين وفي ٣ستات عشان بس تعرف نوعيه الستات مراه الوزير بتاعك مثلا هايدي الشاعر قالها مين قالت له هايدي الشاعر يا ايمن دي مراه وزير الصحه اللي موجود وطالما استغربت كده يبقى سمعت عنها سمعت عنها بس قالت له هايدي يهمها رجل من الخليجين اللي موجودين انه ينبسط ويتمتع والرجل ده من الاسره المالكه هي عاوزه من شراكه في حاجه وهو عاوز ينام معاها وهي مش ممانعه خالص بس هو عاوز ينام معاها ويكون حد معاه لانه عجلة وعاوز يعيش الجو ده وعلى فكره ده شاب في التلاتينات وجاي معه ابوه وده رجل ستيني بيحب قوي العيال الصغيره وده بقي انا اللي عاوزه أراضيه لانه امبراطور ميديا وده اللي لا يمكن اعدي الفرصه ان انا امضيه على عقد معاه سنتين مش اكتر من كده والمصريين دول منهم واحد من المخابرات ده عاوز يتمتع بحاجه جديده لانه قرف من اللي على الساحه والتاني وهو ده الأهم في كل دول في ديوان عام الرياسه اعتبره كاتم الاسرار وده ممكن تبقى معاه مراته عاوزه تتفرج و انا اللي عزماه والأخير مساعد وزير الداخليه فا ايمن بيقولها طيب بصي انا عندي طلباتك كلها بس حابب اقولك على التطورات اللي بيني وبين مهره قالت له قول حكي لها كل حاجه كل حاجه وأخواته وامه وكل حاجه وندى قالت له طيب تمام انت متخوف من مهره صح قالها انتي هتعملي الحفله ديه وخلاص ولا قالت له لو نجحت الحفله ديه مش انا اللي هكر ها بس كل اللي موجودين دول هتلاقيهم بيكرروها وايمن قالها انتي المهم انتي قالت له بص انا راحت راجعه كده وقالت له انا بص يا ايمن تجاره المزاج والرغبة تجاره مربحة جدا انت عارف انا دافعه لمهره ٥٠ الف قالها سيبك من اللي فات الحفلات ديه لازم حد يكون فايق بصي انا هتصل على مهره لان اللي انتي بتتكلمي فيه ذي مانا قولت لك كنت انا هعمله بس انا قطعت معاها كل الاتفاقات هو مهره هتعرف قالت له اه هتعرف لما يتحدد كل حاجه وهي بره الكلام هتعرف قالها طيب بصي يا ست الكل انتي هتعملي ها فين قالت له عندي في احمد عرابي فيلا هناك هي امان عن هنا جدا وكمان كل قصر منفصل عن اللي حوليه بمسافة كبيره وحمام البسين وكمان في مراجيح قالها طيب الأجانب والمصريين محتاجين ٥او ٦ بنات والخليجي عاوز ٣او ٤ بنات صغيرين ١٤ أو ١٥ سنه وكمان اتنين مع احمد يبقوا موجودين قالت له بص يا ايمن انا الليله ديه لو عدت والكل انبسط هدفع مليون اقولك مليون ونص واللي هيدفع تاني من اللي موجودين بره مني وانا معاك قالها طيب يبقى بكره عاوزين نعاين المكان هناك عشان تبقى حفله من ضمن الفقرات النيك لكن في لعب وحاجات قالت له تمام قالها ويا ريت انتي تأكدي على مجي زوجه الرجل اللي عاوزه تتفرج قالت له تصدق انت صح هو ينشغل مع اللي هيبقوا معاه وانا افرجها كويس واخليها. تنبسط على فكره هي هانم من بتوع زمان هي ست في آخر الأربعين اول الخمسين حاجه كده ميلفايه ونفسها تعرف حد حنين فانا كلمها اقولها انك انت موجود عشان خاطرها هي قالها تمام قالت له مهره انا اكلمها قالها لا سيبك منها خالص واخته اتصلت فقال لها انا همشي عشان اختي بتتصل ورد عليها ايوه يا مها انا جاي في السكه قالت له لا خليك ما تجيش انا هبات مع اختك قالها انا ربع ساعه وجاي في ايه قالت له مافيش وعيطت قالها في ايه يا بنتي انتي قالت له في حاجه غلط هنا انا مش فاهمها قالها طيب تمام ندى قالت له ثواني راحت مكلمه مراه وزير الصحه هايدي هانم حبيبه قلبي في حاله في مستشفى الرضوان اسمها جيهان كانت جايه في حادثه ويهمني أمرها جدا قالت لها ٥ دقايق ندى هانم واكلمك وايمن خرج وقالها ابقي عرفيني بالتلفون وانا في الطريق وطلع جري هو وأحمد على المستشفى ودهم في الطريق ندى كلمت ايمن قالت له بص المستشفى ديه من الاخر هتتقفل خلال يومين عشان هم اغبيا فانت وصلت قالها قدام البوابه قالت له لو حد كلمك رن علي وانا هخلي الدنيا تتقلب في دقيقه راح قافل معها وكلم الهام قالها بصي يالبوه انا قدام المستشفى وانا عارف ان انتي اللي ورا اللي بيحصل وانا هعرف ليه وعموما هايدي هانم الشاعر منتظر مني تلفون اقولها ان انا اتحلت مشكلتي فا الهام بتقوله مين قالها هايدي هانم تعرفيها قالت له ايمن انا اسفه جايلك في السكه قالها بلاش لان انا لو شفتك واللي بيعز وبيزل لاهبن كرمتك فاهمه قالت انا جايه واعمل اللي انت عاوزه واتصلت بالدكتور مصطفي وقالت لهعلى كل اللي حصل دخل ايمن لقى الدكتور مصطفى بيزعق حيوان مين اللي قال ان الحاله تتنقل من مكانها انا لازم احا ي اي حد بياخد قرار من نفسه. وهات لي الشؤن القانونيه حالا يتعمل تحقيق ومها كانت واقفة مستغربه ايه اللي قلب الدنيا كده قالها ايمن ما تشغلي بالك وكلم ندى قالها قالت له ماشي تمام بص انت هتعمل ايه قالها هوقلها من هنا قالت له طيب في مستشفى بتاعت حد تبعي اقفل خمسه وقفل معاها جات الهام تجري اهلا يا ايمن قالها دكتور ايمن يا دكتوره بعد اذنك قالت له اهلا يا دكتور ايمن انا بعتذر عن كل اللي حصل وهيتحاسب اللي عمل كده قاله انا باكد على كلامك وهيتحاسب فعلا وعموما جاله تلفون قالت له في غرفه في النيل التخصصي عندك برضه وفي إسعاف في الطريق قالها شكرا لحضرتك جدا مش عارف اقول ليه لحضرتك وقفل معاها وقال لمها ادخلي لمى كل الحاجات اللي عندك جوه وكل متعلقاتها وعموما يا دكتوره انتي حضرتك ديه الفيزا بتاعتك انا سحبت منها فلوس تقريبا بالمستشفى انتي ليكي ١٠٠الف بكره هيكونوا عندك على مكتب حضرتك يا دكتوره وانا ليه كلام تاني َع الدكتور سمير ووكهن كلامه لأحمد بعد اذنك يا احمد ادخل ساعد مها وجيهان عشان في إسعاف هتيجي هوقلها النيل التخصصي طبعا كده الهام عرفت انه وصل لدرجه أعلى منها فقالت له ممكن كلمتين على جانب يا دكتور قاله اتفضلي قالت له انا اللي عملت كده بس انت عارف السبب ليه ولا كأنها بتتكلم فقالت له اختك لعبت على سمير وقالي انه هيتحوزها راح ايمن ماسكها من وشها وقالها تقومي يبقى ده رد فعلك على اساس ان انا موت على اساس ان انتي ماتعرفش رقمي على فكره َهره انا قفلت معاها واقولك انا هوهي كل العلاقة بيكم جميعا عشان ولا اقولك بلاش راحت قالت له يا ايمن انا اسفه و**** وكان دخل الدكتور مصطفى واول مره يشوف الهام تتحايل وبتعيط فاحمد جهه وقاله الإسعاف وصلت راح ايمن قال يا دكتور مصطفي بعد اذن حضرتك طلع الحاله وانا معاك لو في اي متعلقات أو فلوس أو أي حاجه انا هخلصها يا احمد هات مفتاح عربيتك واطلع روح مع مها والاسعاف وابقي ابعتلي لوكيشن وبعد اذنك تقرير مع الحاله عشان المستشفى التانيه عمر قاله اتفضل ده فايل بالحالة اداه لأحمد معاه وراح باس جيهان من راسها وقالها قلبي انا جاي بس هخلص حساب هنا وجهه الدكتور سمير اللي دخل قالها انبسطي اهي هتقفلك المستشفى وفي لجنه جايه من بكره عشان التحاوزات عشان لحظه جنون منك اهي هيتهد المعبد على الكل وهو واقف لقى ايمن تلفونه رن برايفت فرد ايمن مش صوت ندى لقى واحده بتقوله دكتور ايمن قالها ه قالت هايدي الشاعر معاك انت حضرتك في المستشفى صح قالها اه قالت له سمير وصل عندك قالها دكتور سمير اه هنا قالت له بعد اذن حضرتك اكلمه اداله التلفون وكان الصوت واضح انا اكلم الهام تعلي صوتها وهي تكلمني طيب تمام قوي قولها من الصبح في تحقيق معها وتقعد في الأرشيف والمستشفى يا سمير هيجيلك لجنه متابعه واوعدك انها هتقفل عشان الهام تنبسط وبكره ياريت تراجع ملفاتك كويس لأن في رقابه اداريه عندك من بكره اديني الدكتور ايمن قاله اتفضل راحت قالت له ندى كلمتني عنك ونتقابل قريب سلام سلام ايمن قاله يا دكتور سمير شوف انتوا ليكم ايه عندي بعد اذنكم حساب المستشفى كام وانا اديت الهانم الفيزا بتعتها كنت سحبت فلوس هي طبعا جالها انا سحبت اد ايه قاله سيبك من الفلوس احنا كده هيتخرب بيتنا فا ايمن قاله انا السبب ولا انتوا السبب قاله لا احنا السبب قاله تمام طبعا انتوا معاكم رقمي هنتظرك تلفون منكم عشان اعرف ليكم كام عندي وجهه ماشي سمير بيقول يا دكتور ايمن لو لي معزه عندك ادخل في قصه القفل ديه الهانم طالما اتصلت عليك معناها ان انت ليك عندها خاطر مممكن تقنعها قاله الهانم مراتك اللي صوتها على عليها ديه قاله هتتاسف وتعتذر ولو عاوزاها تبوس ايده هتبوس ايدها الهام قالت له حاضر بس هي ترضى قاله حاضر هروح اطمن على اختي وجاله تلفون من مهره قالها بنت حلال انا هنا مع الدكتور و الهانم وعملوا قالت له اه وصلي ماتحكيش عرفت قالها مانا مش هحكي وعارف أن انتي عرفتي وعلى فكره كلمي اخوكي وقولي له انا هعدي عليه النهارده كمان ساعه عشان اشوف امي وياريت اشوفك هناك عشان اللي هقوله هقوله لكم مره واحده وكان نفسي تكوني انتي السبب في حوار المستشفى عشان كنت هعرف ادوس على وشك كويس كل ده ومصطفى واقف مش متخيل ان حتت العيل ده بيكلم مهره كده قالت له شكلك مظبط نفسك يا دكتور واقولك انت الوحيد اللي انا قولت عليه خساره انه مش معاي اقولك انت الوحيد اللي فعلا بقول انت اتولدت معلم عموما حاضر يا دكتور وقفل معاها وساب الكل بيضرب اخماس في اسداس وراح المستشفى عند اخته وخد لهم عصاير اكتشف ان المستشفى ممنوع وكل حاجه يطلبها موجوده بس مضمونه وفعلا شرب قهوه وخرج منطقه المدخنين هو وأحمد ولقي امه بتتصل عليه اذيك يا ايمن عامل ايه يا حبيبي قالها انتي اللي عامله ايه قالت له مها اختك فين قالها معاكي اهيه ومها قالت لها على أن جيهان في المستشفى وحكت لها على كل اللي حصل وامها قالت لها اديني ايمن فقالت له انت حاي النهارده هنا صح قالها اه هي اللبوه عندك قالت له مهره هنا قالها اسمها اللبوه والمعلم عندك صح قالت له اه عاوزك تبقى هادي هو ايه اللي وصل لكده قالها يطول شرحه وعموما انا هاجي على ٩ بالليل هعدي عليكي وانا راجع سلام هناك عند مياده وعصام ومهره الوضع اتغير خالص وبقي عصام يكلم مياده انها تقنع ايمن انه يوقف الحرب اللي عاملها عليهم وقال لها وانتي يا مهره مش ش كنتي عاوزه نجوزه لسالي قالت له هحكيلك وحكت له على كل حاجه قالها يبقى كل سنه وانتي طيبه وحكت له على أن ايمن ده دماغ وتفكيره واللي كان عاوز يعمله وعصام قالها الواد فعلا معلم وراح قال لمهره انتي مش غريبه وراح مطلع زبه ومسك مياده قلعها ومهره شافت جسمها كله محمر من اللي بيعمله عصام وقامت تجيب الشيشه وقربت من مياده قوي وقعدت على الكرسي قدام مياده اللي كانت طيزها بقت بتبلع زب عصام بدون اي وجع ومسكت مهره الشيشه وقالت لها يخربيت جسمك انتي عارفه الواد ابنك فنان في النيك يا بت يا مياده وميادة بتقوله انت مالك سخنت قوي كده وكانت مهره بتدعك في كسها وعصام عينه على كسها وهي بتلعب فيه قالها وحشني يابت يا مهره ومهره راحت وكانت فرصه ان مهره سخنت قوي راحت قاعده على مياده وحطت كسها وطيزها على وش مياده كانت هتموت ها وعصام اتهبل راج شادد مهره من فوق بوق مياده ونيمها وبقي بينيك في كسها و شقه في طيزها قالها وسعت قالت له الواد وصاحبه الاتنين كانو حاطين فيها وراحت مصوته وعصام نطر لبه في طيزها وهي كانت مبسوطه وقام عصام لبس العبايه واحترمي على الكرسي ومسك الشيشه وقامت مهره من على مياده ولبست الجلبيه وقعدت وميادة نزل القميص اللي كانت لابساه لانه شار عليها قميص بيتي على اللحم ومهره قالت له لازم نحل المشكله ديه قالها ايه سبب القلبه ديه قالت له سمير ابن اخوك عاوز يتجوز مها بنت مياده والهام عرفت ولعت الدنيا قالها الهام طلبتها راح ماسك التلفون واتصل على الهام بقي يابنت المتناكه انا قايلك من الاول اتفاق حصل قالت له حصل ياعمي قالها لالا سيبك من الكلام ده يا كسمك انا ممكن ارجع تاني ارجعك للي انتي كنتي فيه نص ساعه وتكوني عندي انتي والدخول اللي متجوز اه فاهمه قالت حاضر يا معلم قالها شاطره وانتي يا مهره مش بنتك كانت تتجوز الواد قالت له البت مش عاجبها كلامه اللي هو ايه انها تبقى في بيته ما تتناك طول ملهي على زمته قالها وبنتك الشرم طه مش عاجبها سمع اللي جايه من وراه اه الشرموطه مش عاجبها هو كان يطول وبعدين انا حرة قالها طيب دلع كسمك فيكي وجاله تلفون رد قاله مين قاله اللوا اسامه قاله اهلا يا باشا قاله يا عصام انت مزعل مين من الكبار قوي كده عاوز يقرصك انت ومهره عموما لو ليكم شغل وقفوا خالص لحد ما الناس ترضى عنك ودي التانية في الحصالة وقفل السكه قالها انبسطي اللوا اسامه بيقول وقفوا الدنيا كلها عشان في حد موصي علينا وانتي عارف اسامه مش بيقول لي كلام مسكت التلفون كلام الرجاله كلها الدنيا تحمل خالص راح عصام قالها ادي يا كسمك اللي مش عاجبك هيقفل المستشفى لسمير واللي جاي صعب راحت سالي ماسكه مياده قالت لها الشرموطه بقي هتعمل ليه مياده بصت كده فمهره اللي راحت ضرباها قلم قالت لها ستك وتاج راسك يا كسمك انتي تضربيني عشان بنت المتناكه ديه احا الشرموطه ام الشراميط راحت مياده معيطه وطلعت جري على جوه وقفلت الباب وكلمت ابنها قالت له على اللي حصل راح ايمن متصل علي عصام قاله ياعم الدكر مراتك لما تتهان وانت موجود معلش يبقي انت مش َعلم ولا تعرف حاجه عن المعلمه انا كنت هاجي وهنعمل خاطر لأمي بس اللي انتوا عملتوه انا بقي هعرف ارد عليه كويس قاله طيب لما تيجي يا دكتور ايمن انت ليك حق وراح ايمن قافل السكه في وشه وكان في حد تاني بقي قريب واحد صاحبه من معلمين المدبح راح ايمن كلم صاحبه ايه يا نشأت هو عمك النجومي عايش ولا مات قاله عايش ياعم قاله طيب ممكن تديني رقمه وارجع اكلمك قاله انا عنده ثواني ايو ياعم الناس ده ايمن صاحبي الي كان هنا من فتره قاله تمام ايمن اذيك حضرتك ياعم الحاج اامر يابني قاله على أن عصام اتجوز امه وحصل ان بنت مهره شتمت امه في حضور عصام وان هو عاوز حقه قاله تمام وقال لنشات خد انت كلم صاحبك ومسك تلفونه اتصل ايوه يا معلم عصام انا جايلك مع الدكتور ايمن عشان الرجل لجا لي عشان حق امه اللي ليها عندك اجي ولا انت تحل يا عصام قاله يا كبيرنا انت تشرف مكانا بس انت عارف ان دي داخل بينه قاله طيب طالما داخل بنكم الواد ده يخصني يا عصام وانا جاي انا والرجالة المدبح لما اشوف هتبقي دخل بينكم ولا تخص الرجاله على النشأة طالما بنت مهره مش هتكلم نفسها انت عارف المره اللي فاتت لما انت كلمتني انا بعتها لك معززه مكرمه محدش رفع عينه في طرف لبيتها وكانت ممسوكه هنا في شقه الواد ومراته تبقى بنتي ويومها ما كسرتش كلمتك بس عموما سهله الساعه ٩ هنكون عند معرض الدوران. قاله يامعلم نجومي انا اللي اقصده قاله ولا تقصد ولا ماتقصد ش انت شكلك كبرت يا معلم عصام وعموما انا هتصل على حبايبك قاله ماشي يامعلم منتظرك في الدوران وراح عصام قالها انبسطي يا مهره وبنتك ارتاحت النجومي طلع ايمن يعرفه ونا إدارة ما النجومي وطبعا بنتك اساسا ليها سابقه مع النجومي عشان بنته راحت امها متصله علي واحد جالها الباب خبط قالت له البت ديه تتقيد وتكتف وتاخد تنزل الجبل تحت عشان تعرف انها في نعمه ويا ترجع كويسه ياما يبقى بالسلامه وبالنسبه للي جوه ديه انت تطلقها قالها لاه مش هطلقها انا قالت له يا عصام اح عصام قايم خبط على الباب كانت لسه بتعيط وفتحت الباب راح واخدها في حضنه وباس راسها وقالها بصي ابنك قلب الدنيا. بصي انا عارف ان البت غلطانه وانا مش راضي عن كده بس عموما انتي ليكي مطلق الحريه بس انا مش هطلقك انتي شوفي ايه اللي يرضيكي ومن هنا ورايح انتي مش محبوسه انتي ست البيت البسي اللي انتي عاوزاه واعملي اللي نفسك فيه بدأت تهدي شويه ولبست عبايه وخرجت قامت مهره قالت لها بصي يا مياده انا مش هقولك غير حقك فوق راسي وباست راسها قالت لها انتي يا ست مهره جبتيلي حقي بس اللي انا زعلانه منه هو المعلم اللي ما حسيتش ان انا ليه اي علاوه ولا حتى مكانه عنده وسكتت وايمن كلمها انا جاي في السكه وشويه ونزل هو وقال لأحمد يوصل اخته وهو هيجيب توكتوك ويبقى يروح فراح واتصل وهو تحت على امه اللي قالت له اطلع يا ايمن قالها لا انزلي انتي انا هبقي ارجع لما الرجاله تيجي فعصام قالها انا هنزل له ونزل عصام وقاله مهما كان انت صاحب بيت ادخل غيب يا دكتور انت كده اللي مش بتمشي بالاصول فدخل ايمن وقعد في المدخل قاله انا دخلت عشان نزلتك بس غير كده لاه في دخله سمير والهام وعصام قاله سمير عاوز يتجوز اختك وييجي هو والهام وانا لو مش يضايقك ومهره هنييحي نطلبها منك من عندكم وبالنسبه لالهام بعد اذن ابن اخويا راح واكلها قلم قالها وشرف امك اللي ماتت وانتي ماروحتيش عزاها لاكون ما أدبك من الاول بالنسبه لسالي هي راحت الجبل وابقي اسال المعلم النجومي يعني ايه اللي انا بقوله ده اولا كده مهره هتحط ٥ مليون ادب وانا هحط ضعفها ادب عشان الست مياده في حكم رجل وده اقل ترضيه ليها وكمان شقه بيع وشرا باسمها هتتحط تحت رجليها سوي وافقت على السماح ولا لاه واي كلام تاني انا مش هقوله وست الناس عندك عاوزه تمشي تريح لها يومين ماشي اللي هي عاوزاه والهام ولا بتنطق بكلمه واتصل على الفراشه قفلت الحته قدام المعرض والكراسي نزلت وكلم مطعم يشتغل ٣٠ كيلو مشويات السلطات ولوزمها و والساقع والمياه وكل ده فعصام قاله انا لي رأي خد ست الناس وادخل معها على جنب انت وهي واللي هي تقوله وفعلا فتح له شقه ودخل ايمن وخد مياده بالحضن قالها انتي في كفه والعالم كله في كفه قالت له بص يا يبني انا هاجي معاك نفكر واحنا بعيد ونشوف وقالت له على رد فعل مهره مع بنتها وخرج ايمن قاله اولا انا بتشكر للست مهره على اللي عملته واللي يقول غير كده يبقى غلطان وعموما انا امي هاتيجي معي النهارده وبكره وبعده ياما اجيبها معي لحد عندك يا معلم عصام وعفا..... عن ما سلف ياما نفارق وكل اللي انت دفعته يرجعلك ما ينقصش جنيه
وخلص على كده

قاله ماشي يادكتور وانا معاك يا دكتور وقال مياده بعد اذنك يا ست الناس نطلع خمس دقايق قبل ما تمشي راحت قالت له ماشي يا معلم عصام وطلعت معه ومهره بتقول لالهام عصام ده ايه احنا في ايه ولا ايه قالت له هو انا ممكن اسالك يا دكتور قالها ندى من غير ما تسالي وكمان من هنا ورايح الحفلات والحوارات ديه انتي بره عنك كفايه عليكي المزاج التاني وانا قولت لك على اللي انا كنت هعمله معاك انا بقي هعمله مع اللي اكبر منك وداخل فيها ناس اديكي شوفتي قالت له حقك يا دكتور وانا مش ذعلان غير على أن انا اللي عملت في نفسي كده بسبب بنت المتناكه بس ياللاه انت دماغك حرير وبالنسبه ليك يا دكتور سمير انا هوافق بس بشرط الهام هتبقي من اللي هيمتعوا الناس الحفله اللي جايه وعلى فكره هايدي اللي طالبه وتنظيمها فانت وراحتك وساعتها اسمها اعتذار من الهام عن اللي هي عملته على فكره يا الهام عمر كلمني وحكي لي عن الدكتور مصطفى ومحاملتك له باختي وجيهان اللي خليتي عمر يسجلهاراحت الهام قالت له انت تحلم قالها خلاص انا كنت هحاول اقنع هايدي هانم بكده عشان ترضى انها تسامحك بس تصدقي حط البت مني هتبقي هي الريسه بتاعتك وبالمرة هتاخدها هي الحفله تقدم فروض الولاء والطاعه وساعتها حلال عليها المنصب وانتي حلال عليكي القفل قالت له انت حيوان راح باصص لها قالها تصدقي انتي لو اتحايلتي على وسمير قاله انا موافق ولما عمي هينزل هيقولك نفس الكلام ونزل عصام وكان باين ان زبه لسه واقف فسمير بيقوله الدكتور ايمن لقى لها حل وهي مش راضيه قال لايمن معلش خد مياده والعربيه توصلك وانتي يا الهام مصممه طيب تعالي وراح فاتح باب الشقه وقطع لها هدومها وقالها اتكتبتلك وايمن خد امه بس كان شاف زب عصام اللي كان فعلا مرعب حجمه صعبه وقال لمهره تعالي يابت يا َهره كتفي بنت المتناكه ديه عشان لازم اكويها وراحت مكتفاها وسمير راح جانب لها الاندر على جانب وعصام رفع الجلبيه وكان زبه لسه واقف راح سمير فشخ لها طيزها وعصام رشق زبه في خرم طيزها اللي كان لسه ناشف ما طريش فدهل زبه حشر الناشف كان ايمن وهو ماشي سمع صوت الهام بتصوت وايمن خد مياده وروح البيت لقى اخته نايمه قالها اه ماهي طول الليل بتتناك من سمير وراح باصص مياده انتي يا مياده تتحملي الحمار ده اذاي قالت له بص يا ايمن مبهدلاني قالها طيب تعالي وخدها ودخل على أخته وقال مياده ملط في ثواني وقلت اخته اللي صحيت لقت امها جانبها ملط وايمن فضل يلحس لمها في كسها وفي كس مياده وجاله اتصال نشأت بيقوله احنا تحركنا واقل من ساعه هنكون هناك اقابلك هناك قاله ماشي واتصل على أحمد قاله تعدي على بسرعه وقالهم نامو بقي وانا هنزل ولما اجي نبقي نشوف وميادة خدت َها في حضنها ملط وقالت لها تتجوزي سمير يا مها قالت لها ايه المشكله المهم اني ابقي ارجوزتوعدي احمد علي ايمن ونزلوا راحوا انتظرو الناس في نزله كوبري عرابي. واتقابلوا وراحوا على الدوران ودخلوا وكان في ٥ عربيات مليانيين ناس والنجوم دخل كان ذي بتوع زمان رجل في الستينات بس ضخم واحمراني. وقعدوا الرجاله والمعلم عصام رحب بالجميع المشاريب نزلت للكل وقام المعلم عصام قال انا طبعا مقدر مجيت اخويا الكبير المعلم النجومي اللي طول عمره ميزان الحق بين الناس كلها وطبعا انا وكل اللي هنا بنحاول نمشي على نفس الطريق والمعلمين جميعا ليهم مني انا الفقير إلى..... عصام كل تحيه وقبل اي حاجه وعشان ابقي انا قدمت اللي عندي اكتب ياعم الدفتر انا عصام ا دبت بنت اختي ب ٢مليون وادبت اختي بمليون اضافه لمليون عشان تكرار غلط بنتها يبقى كده ٥ مليون وادبت عصام جوز الست مياده اللي الجلسه باسمها ب٣ مليون عشان سمح ان ده يحصل في حضوره وانه ما جابش حق مراته وادبت نفسي انا المعلم عصام الضعف عشان الغلط جهه وانا موجود ودول يسلموا حالا قبل أي كلام للست صاحبه الشكوى أو من ينوب عنها والرجالة دخلت بسنطتين دول دولار ويورو بقيمه الحكم وطلع مليون مصري قال ودول هي تكتبوا مني لصندوق المعلم النجومي للحالات اللي شايف انها محتاجه ومن ضمن الكلام الست روحت مع أهلها وعلى وعد يومين تاخد وتدي مع نفسها بعد اليومين ليها الحريه تر جع واتعهد لها من دلوقتي بالأمان والحمايه أو تفارق واتعهد لها بالاحترام والأمان والحمايه طول العمر والكلام ليك يا معلم نجومي وقعد عصام وقام المعلم نجومي قال انا كنت جاي وناوي أشد على المعلم عصام اخويا منبع الأصل والأصول وطول الطريق مش عارف احكم على اصل من أصول الجدعان اذاي بس عموما هو كفى ووفي وزاد عن حكمي بكتير وكتير وانا كحكم احب اقول ان المعلم عصام بحكمه ده شاري خاطر الست اللي مجتمعين بمجلسها وابننا الدكتور ايمن مفوض بالرد عن صاحبه المشكله فقام الدكتور ايمن وراح وقف جانب المعلم النجومي وراح سلم عليه وباس راسه وباس ايده والمعلم نجومي سحب ايده وايمن قال ان المعلم نجومي هو في مقام والدي واتشرف اني اقول اللي هو حكم بيه انا موافق عليه من غير ما اراجعه النجومي قاله بس يا بني لازم تقول كلمتك معلش قاله طيب طالما انت اديتني الأذن اقول ان المعلم عصام كل اللي قاله حصل وكمان ان الست اخت المعلم عصام ضربت بنتها وعنفتها على غلطه في والدتي وكل اللي قاله المعلم عصام هو كرم من شخص كريم مش جديده على اللي الناس بتتحامي فيه وراح عصام قايم بنفسه شال الشنطتين واداهم لايمن وباس على راسه وقال لما الكبير يغلط مش عيب انه يعتذر وحقك يا دكتور انت وست الناس على راسي من فوق وده مالوش علاقة بردها كمان يومين بل العكس ده إقرار باللي حصل ورجع المعلم عصام وراح ايمن للمعلم عصام وهو قاعد باس على راسه وقاله اي غلطه أو كلمه مني في حقك سامحني عليها والنجومي قال للكاتب الموضوع خلص وقام مضى الناس وعصام قال للرجال بتوع يجيبوا الاكل النجومي قام وقف وقال كل اللي حاضرين هتحط ايدك في الأكل يبقى انت موافق على حكم الجلسه وكمان الكل هيبقي ابيض مع بعضه هناكل وفي نفسك حاجه تانيه انت وضميرك مش عاجبك استأذن الكل قاله تمام يا كبير والكل قعد واكل وعصام لف بعد الأكل على المعلمين كل واحد وواحبه نص فرش من اللي بيجيب من الاخر والجلسة اتفضت وايمن نده لنشات وقاله ما تشوف عمك يأمر بايه راح نشأت قاله انت اهبل تخليني اقوله ايمن قاله طيب ما تفكس عمك عشان عاوزك في ليلة كلها مليطه قالها ايوه كده طيب بص تعالي بقى وامسك في اني اقعد معاك راح قرب من النجومي اللي كان واقف ومولع سيجاره كانت ريحتها لوحده يسطل ايمن بيقوله انا معرفش اشكر حضرتك اذاي قاله بص يا ايمن انا عرفت ان مهره فعلا بعتت بنتها الجبل وده لوحده في عرفنا كأنها حكمت عليها بالموت فعلا وانت ما تعرفش الدلوعه ديه بالنسبه لل مهره ايه دي ممكن كانت تعمل اي حاجه بس الدلوعه ما تتاذيش عموما انت لازم تيجي لنشات عشان انا عاوزك ضروري قاله حضر امرك ياعم الحاج ياللاه يا نشأت فا ايمن قاله ما تسيب نشأت يسهر معي قاله ماشي مش مشكله تلفونك يا نشأت ما يتقفلش حتى ولو بتعمل ايه قاله حاضر يا كبير وركب العربيه والكل اتحرك ونشات قاله ده أحمد صاحبي الغالي وده نشأت اللي هيبقي معانا في الحفله واحمد قاله بص احنا عاوزين نقعد في خن حلو كده وهم بيتكلموا عصام قرب منهم ونده على ايمن قاله بص يا دكتور ايمن اللي انت قولته لالهام اعتبره نافذ المهم ان الموضوع يتقفل مع هايدي هانم خالص وشاور لواحد من الرجاله جاي له فرش حشيش قاله ده على ابوها وعلى امه كمان واجب ليك عشان انت راجل وانا مش عاوز اخسرك يا ايمن ايمن قاله طيب بص يا معلم عصام انا هرتب الدنيا واظبط الكلام مع الناس اللي فوق واخد رايهم ان مهره ما تطلع خالص من الملعب بس مش هتبقي راس حربه لكن تلعب بس من تحت مني وده اللي كنت بقوله لها قبل ما الهام ما تبوظ كل حاجه هي وسالي اللي للأسف ممكن يكونو السبب في انهيار امبراطورية المعلم عصام وده اللي انا مش عاوزه وعاوز اطمنك يا معلم عصام انا ما ينفعش اخد مكانك انما ينفع اخطط اذاي مكانك يبقى مفيد ليك وللكل وخصوصا اللي فوق اللي يهمهم ان الدنيا تبقى ساكته بدون دوشه ولازم كلنا نعرف احنا واقفين على انه درجه سلم ومين اللي تحتنا ومين اللي فوقنا لعبت لعبه السلم والثعبان قبل كده يا َعلم قاله لاه قاله طيب ابقي شوف كده اللعبه ديه لأنها هي اللي جايه بس اقولك على حاجه انت معلم ابن معلم وانا هقنع ست الناس لان انت اللي حكمت وانت اللي مديتش فرصه لحد يحكم عليك وعموما يا معلم الفلوس ديه انت لو ضاغط على نفسك فيها اقولك خدها قاله يا دكتور ايمن انت شواف المعلم عصام ما يرجعش ابدا في كلامه ايمن قاله مش رجوع راح عصام قاله مات الكلام يا دكتور دول حق الغاليه عموما مستني تشوف هتعمل ايه وتعرفني ليلتك سعيده وهستاذنك ده مفتاح عربيتي خليها معاك اليومين دول ونبقى نتحاسب في الكل عموما انا مش هكسر كلمتك نتحاسب في الاخر ومشي عصام وايمن قال لأحمد ايه هنروح فين أحمد قاله احنا نعدي نجيب طاقم مشبر وشويه تسالي وطبق حلويات ونطلع على الغيه عندي قاله ياااه بقالي كتير ما طلعتش قاله وفي خن هناك هنقعد نتكلم براحتنا واتصل ايمن علي ندى اللي ردت عليه المساعده بتعتها وقالت له النجمه هوا دلوقتي قالها لو كده ابقي قولي لها الدكتور ايمن اتصل ولما تفضي تكلمني وقفل معاها واتصل على والدته اللي كانت نايمه ردت عليه ايوه يا حبيبي قاله انا جاي على البيت عشان هنزل تاني قالت له ماشي قال لأحمد خد نشأت معاك واسبق وانا هعدي اجيب الطلبات وكل حاجه وهتروح اودي الحاجات ديه البيت واخد لهم عشا قاله ماشي يا دوك وراح مطلع سيارتين ملفوفين وولع هو ونشات واحمد قال لايمن ماتنساش تجيب طرف معاك من بتاع المعلم عصام قاله اسكت يا واد يا احمد المعلم انت لو شفت طرفه نشأت بيبص بيقوله يخربيت امك انت بقيت خول ياواد ولا ايه اوعي تكون الحفله عليك وراح ضاحك قاله ياللاه يا خول لما اجيلكم وركب عربيه عصام وراح سوبر ماركت اشتري جبن وحاجات وعيش وشيكولاتات وعمل من مل حاجه كيسين اخد كيس معاه لفوق وطلع الشنطتين لأمه وكانت لسه نايمه بتبوس في معا اللي كانت ميته من التعب فامه قالت له ايه اللي حصل وحكي لها وقالها كل حاجه بصت امها وهي عريانه قالت له البت ميته قالها ابنتك من امبارح النهارده اتناكت لما شبعت قالت له اسكت ياواد ده طلع انا ما كنتش عايشه ده انا اتعمل في حاجات قالها انا شايف اهوه وراح زاققها على السرير ورفع رجليها ونزل يلحس لها كسها وقالها ياخرابي طيزك بقت ايه وراح ماسك موبايل امه بايد وبدأ يصور لها طيزها وكسها وهو بيلحس لها وقامت اخته قالت له انت بتعمل ايه في نبع الحنان قالها بشرب من النبع شويه قالت له استني انا عاوزه انا كمان والبت نزلت وكانت مجرمه وايمن فضل يصور وشاف مها كانت فعلا معلمه ولسانها تستخدمه ولا اجدعها شرموطه وامه راحت فاتح له سوسته البنطلون وطلعت زبه وفضلت ترضع له في زبه وهو قالها كفايه يالبوه عشان لازم انزل اتعشوا انتوا وانا جانبكم هنا عند احمد قالت له احمد هو ده اللي كان معاك وانت بتنيك مهره دي بتشكر فيكم قوي قوي قالها ماشي وراح حط الفلوس تحت السرير برضه ولمح عليه دهب وقالها انتي جايبه دهب معاك يا مياده راحت قالت لاه راح راجع فاخته بصت مده وايمن قالها بصي يامها انا هخرج وارجع ودي اخر مره هقولها ارجع تحكي لي كل اللي حصل احسن وربي لاكون باعتك مع سالي المكان اللي هم حطوها فيه مها قالت له حاضر يا ايمن ونزل ايمن وراح لأحمد وخد معها كل الطلبات وركن تحت وطلع فوق واول ماوصل لهم لقى ندى بتكلمه ايه يا حبيبي انا في فاصل وانت اتصلت قالها لما تخلصي بس المهم ان انا عاوز اكلم هاي دي عشان اقولها على ادي اللي زعلتها قالت له تمام انا خليها تكلمك ولما تبقى عي عاوزه تديك زقمها هتعمل هي كده ذي مانا اديت رقمي كده قالها ماشي قالت سلام هخلص واكلمك وقفلت وقعدوا لفوا سحابير وكوبيات واحمد كان ادي نشأت فكره عن اللي ايمن عاوزه فيه نشأت قاله قشطه يا دوك معاك قاله كده َحتاجين اتنين كمان بس يكونوا ثقه نشأت قاله ولا تشغل بالك ثقه الثقه كمان وعيال عناتيل والأهم ولاد ناس ولغات ومحترمين قاله كده تمام وانت ياعم احمد البت اللي تحت الكوبري قاله يا رجل انت عاوز البنات ديه قاله بص شويه نضافة وحمايه كويسه ونضافه ولبس والأهم هم لا يعرفوا ولا يشوفوا هي معها بنات اد ايه قاله ياعم دول كتير ٤ولا ٥ قاله كويس قوي وادي الهام ومني واخت مني كده يبقى تمام قوي وفضل ا يتكلموا في اي كلام واحمد قاله روح انت عشان عندك وانا هاخد نشأت اروحه وهرجع انام تاني ونتقابل بكره ونزلوا وافتكر ايمن تلفون سوزي وتلفون اخته اللي كانوا في تابلوه عربيه احمد واخدهم وحط تلفون سوزي على الشاحن بتاع العربيه وفتحه وثواني لقى التلفون بيرن فرد لقى اللي بتقوله اه يابن الحراميه قالها مين اللي ابن حراميه قالت له انا صاحبه التلفون قالها يخربيت امك انتي خرجتي من الحجز انت مين قالها انا الدكتور ايمن اخو جيهان قالت له اه صحيح قالها مش انتي اللي مدياني التلفون قالت له اه انتي فينك قالت له انا و**** لسه خارجه النهارده وعماله الف في الشوارع مش عارفه اعمل ايه قالها يعني انتي فين دلوقتي قالت له انا في سانت تريزا قالها قشطه قوي اركبي المترو انزلي شبرا الخيمة واطلعي هتلاقيني مستنك هناك ياللاه عشان تلحقي اخر مترو بسرعه قالت له ياعم المترو قفل قالها طيب اركبي اي حاجه وتعالي نزله كوبري عرابي وانا هستناك هناك هاتي أوبر وانا هحاسبلك لما توصلي ياللاه وكلمها انتي فين قالت له ٥ دقابَيق بعت لها لوكيشن قالت له ٣ دقايق الرحله ٧٥ جنيه قالها ماشي وكلم امه وقالها تلبس هي ومها عشان سوزي صاحبه حي. جيهان جايه معه ونزل حاسب السواق وشم ريحتها كانت وحشه جدا قالها ايه يابنتي يخربيت امك ايه ده قالت له مش هقولك من ريحه المعركه اللي كانت اختك معي فيها لا بس قي اتنين ظباط في القسم مش عاوزه اقولك طبقوا نبطشيه على والصراحه كانو فنانين يا دوك قالها جاتك القرف احنا وهنعدي على اي محل دلوقتي وانتي تترزعي قولي لي المقاس وانا اجيبلك قالت له ليه ياعم انا مش معفنه قوي قالها لا معفنه وريحه اللبن طالعه منك انتي كنتي بتتركبي هدومك قالت لا بس اصل انا بحب اشرب اللبن دافي علطول وراحت ضاحكه راح ضارب ها علي وشها وقالها تترزعي ووقف قدام محل ودخل للبنت اللي جوه قالها مراتي والهدم بتاعتها الصراحه كان في حد رمي عليها مياه وسخه ومش عاوزها تيجي تدخل عشان ريحه المكان صاحب المحل بيبص قوي على ايمن وعلى العربيه قاله اه انا تبع المعلم عصام ودي عربيته وانا من رجالته ودي قريبته هاتييجي معي ولا اتصل عليه واعمل بالو قاله ياباشا اللي انت عاوزه يحضر فورا والبت طلعت وعرفت المقاس وقالها طاقمين خروج على ذوقك بمشتملاتهم ماتخافش الحساب وقتي قال محلك يا نجم احنا في حمى المعلم نخاف من ايه وراح داخل مكان مكتوب عليه المخزن شويه وعصام كلمه وهو في المحل قاله اه انا اللي في المحل ومعي هشكه وبجيب لها طاقمين واللي شمني العربيه قاله يا دكتور انت ظالمني انا بقولك خد اللي انت عاوزه وحسابك اندفع المحل بتاعي مش تحت حمايتي اتمتع يا دكتور قاله وجبك وصل يا معلم واخد كل اللي هو عاوزه وروح وقال لاخته تاخدها تنقعها في الميه اخته قالت لها ده ريحه طازه ديه. وقامت جيهان معاها وكلمته ندى قالت له على معادنا على عشره الصبح قالها ماشي وهايدي هانم هتبقي موجوده عشان نتفق على التفاصيل قالها تمام وكانت امه عملت القهوه وجات قعدت وهو نام على رجلها وقالها اخبارك ياقلبي قالت له كويسه قالها كويسه اذاي َع الحصان اللي كان بيركب المهره ده قالت له انت عرفت قالها عرفت ايه قالت له ان عصام ركب مهره قالت له اه عرفت سكتت كده وراحت ضاحكه وقالت له انت بتاخدني على اد عقلي ياواد قالت له بص يا ايمن الموضوع كان صعب في أول ليلة وهو الصراحه حيوان وكل نص ساعه يبلبع ويشد الشيشه ويشرب عصاير غريبه وياخد حاجات أغرب قالت له الرجل ياواد اول ليله كان نايم وكده قالها بتتكسفي يا مياده وسمع اهات من جوه قالت له عاوز تدخلهم ادخلهم قالت له الصراحه البت سوزي ديه كل حاجه فيها بتلعب قالها تعالي نشوف واخد مياده قدامه ورشق زبه في طيزها ووقفوا يتفرجوا كانت َها فوق جيهان في ارضيه الحمام بيلعبوا لبعض وبيلحسوا اكساس بعض وايمن رفع ديل جلابيه مياده وبص على خرم طيزها لقاها ملتهبه من النيك راح منزل الجلبيه وهي قالت له ادخل لهم قالها لا انا هقوم انام عشان عاوز اصحى الساعه ٧ الصبح وراح ماشي وقال يا زفته انتي نامي عشان هاتييجي معي مشوار بكره ياللي اسمك سوزي وراح رامي نفسه على السرير غمض عينه وقام على حد بيقوله اصحى يابني انت ايه ده المنبه رن ولا انت هنا وكانت جايبه كوبايه لبن دافي راح بايس ها من بوقها احلى صباح وقام قالها صحي بنت الجزمه ديه لقاها بتقوله انا صاحيه يا حيله مياده وجات راحت موطيه ومسكت شفايفه في بوسه مشبك وهو بيقولها ياللاه يابنت الجزمه وهي راحت واخده مياده في بوسه مشبك بنت كلب قالت لها انتي عارفه يا مياده انتي احلى من بناتك الاتنين مياده بتبص لها استغراب سوزي راحت جايه من ورا مياده ورفعت بزاز مياده على كفها وقالت بالجزمه يا ايمن في بزاز كده راح ايمن ضربها على طيزها ياللاه يا كسمك البسي من اللي جه امبارح عشان ورانا مشوار مهم وراح داخل واخد دش ولبس وخرج كانت سوزي بقت انسانه تانيه وقالها ايوه كده وكلم احمد انت فين قاله نايم قاله عشر دقايق الاقيك لابس وتحت عشان هنروح لندى وهايدي هانم ولا اروح انا واسيبك قاله انا هنط من البلكونه على ماتيجي وامه واداته ساندوتش ين رومي بالقشطه ومربي واداته السندوتشات واخدها منها أداها لسوزي اللي مسكت السندوتشات ونزلت وركب العربيه على ما وصل كان أحمد واقف قاله اركب ورا قاله صباح الخير يا دوك وبيشاور مين قاله ديه اللي هتبقي منظمه الحفله راح احمد قاله انت لازم اعملك مقام وراح شايب بيبوسه وهو سايق قاله اقعد يابن الجزمه وسوزي مش فاهمه وساكته وعملت دور التقيله وهو قال هنروح مشوار لمستشفى المطريه اشوف ايه النظام هناك عشان اعرف فعلا ورقي وصل ولا لاه وصل المستشفى وركن قدام الباب وقاله انزل يا احمد اقعد مع الكونتيسه سوزي وعرفها اللي المفروض تعرفه عن الحفله وحجم الضيوف وعاوزه تشوف رايها ايه وانا ربع ساعه وجاي ونزل من العربيه واحمد نزل فتح له الباب وركب مكانة ودخل ايمن كان في واحده واقفه على الباب لابسه زي التمريض فهو داخل بيقولها الشؤن الاداريه فين قالت له عاوز ايه بس يا موز انت وايمن قالها انا عاوز الاداريه قالت له وانا منغعش قالها طيب يا هشكه انا الدكتور ايمن والمفروض ان انا شغال هنا فهمتي ياهشكه ولا اقول راحت اتعدلت قالت له اتفضل يا دكتور ايمن. هنروح لمدام صباح وخبطت على باب ودخلت كانت مدام صباح حاطه التلفون المحمول في التحجيبه على و انها بتتكلم وهي شغاله وقالت للي بتكلمها خليكي معي خير يا هند في ايه قالت لها ده الدكتور ايمن راح ايمن قالها هند ما غلطناش هند من هشكه وراح مقرب من مدام صباح وبص في عينها قوي الدكتور ايمن المفروض ان انا تكليفي هنا راحت ساكنه كده وقالت اه ايمن قاله اه الدكتور ايمن وراح باصص لهند ده بالنسبه لك يا هشكه اما انتي قولي اللي انتي عاوزاه قالت له انت اللي راح باصص قوي قالت له طبعا يا دكتور وانت ماضي حتى النهارده من ٧ الصبح قالها كويس قوي وقال لهند بشربها على الريحه وطلع ١٠٠ جنيه قالها عشان تستعجلي من الكافتيريا بس بن تقيل وهاتي بعد اذنك ٢ عصير ومياه وهي مشيت وراح مطلع رزمة من جيبه وعد ٣٠٠٠جنيه واداهم لمدام صباح قالها دول مني للي بيمضي مكاني وقالها معلش راح ساحب التلفون من ودنها وبص فيه لقى المكالمه شغاله راح متكلم في التلفون معلش المدام بتستاذنك خمسه وهتكلمك وسجلها رقمه ورن على نفسه وسجل اسمه ايمن وعمل قلبين جانب اسمه وسجلها صباح عنده وقالها صباح الخير وجات هند اخد القهوه منها وقالها ممكن يا ريسه اخد رقم الهشكه عشان لو انتي مش فاضيه قالت له ماشي واخد القهوه والمياه وقالها الف هنا العصير وابقي هاتي فطار بقي ليكي يا هشكه وكان طلع فلوس من جيبه حطهم تحت تلفون هند وهو بيده لها فبصت قالها سلام يا ه. ند وخرج فهند راحت جري وراه قالت له دكتور ايمن قاله ايوه قالت له بص انا ما قولت حاجه راح ضاحك وقاله قولي يا هشكه قالت له مدير المستشفى مش عاجبه الوضع هنا عشان اللي بيتعمل لك قالها حلو قوي اسمه ايه وطلع تلفونه كتب لسمه وقالت له ده رقم تلفونه قالها ولو مشي مين هنا ينفع فبتبص له قوي قاله ثواني كلم الدكتور سمير اهلا يا دكتور سمير بقولك هو في دكتور اسمه كذا قاله اه ده اللي ماسك المطريه قاله عملي قرف وناس قالت انه عاوزني اتحول للتحقيق قاله نعم انت هناك قاله اه قاله انت فين قاله في الاستقبال قاله ثواني وانت معي واتصل ايوه يا دكتور معاك الدكتور سمير الشيخ وفي ثواني قاله هو هاييجي يقابلك بنفسه فقال لهند امشي انتي دلوقتي شافت المدير بيفتح الباب راحت لفه وهو جهه جري قاله اهلا يادكتور مش الدكتور ايمن برضه قاله اه الدكتور ايمن قاله نورت المستشفى اتفضل معي مكتبي قاله معلش الدكتور سمير كان لمنى ولازم اكون هناك دلوقتي وخرج مدير المستشفى معاه ولقي احمد بينزل يفتح له باب العربيه اللي و ا فا ايمن قاله ماشي يادكتور ده رقمي سجله وقاله تمام هبقي اكلم حضرتك اطلع يا بني واحمد دور العربيه ومشي واحمد بيقوله ده مين ده قاله مدير المستشفى فا سوزي بتقوله هو الكلام اللي احمد قاله ده صح قالها ايوه والاسامي اللي انا سمعتها ديه صح قالها يخربيت امك قالت له بص انا كده عرفت دماغ جيهان دي منين وعرفت مها برضه انت وجيهان طالعين لبابا اما مها طالعه لماما عبيطه راح ايمن ضاحك يعني انا ابن العبيطة يابنت الجزمه وراح قالهم ولا صوت اتصل على ندى نجمه مصر ايقونه الجمال ابعتي لوكيشن انا قدامي نص ساعه يعني قبل معادي بعشر دقايق قالت له ماشي يا ايمن وبعتت له لوكيشن وقالت له البوابه هتسيب رخصه العربيه وتقوله قصر الندى قالها تمام ووصلوا وطلع احمد رخصته أداها للأمن اللي قاله فين قاله قصر الندى قاله اتفضل يا فندم وكانت سوزي تستوعب اللي حوليها ايه كميه الفخامه ديه ايمن قالهم من دلوقتي اعتبروا اننا في مهمه لازم نركز جدا في كل تفاصيله سوزي ممنوع الهزار دلوقتي احمد قاله عيب عليك قاله احمد لا اللغه ديه لاه عشان خاطري ده شغل ذي اي شغل ووصلوا وراح جايب جاكت من ورا لبسه ونزل احمد فتح الباب وسوزي نزلت كانت لابسه جيب سمرا قصيره مفتوحه وبلوزه أوقف وايت مفتوحه من الصدر اللي كانت برا سمرا مقاس أصغر رافعه بزازها وهي كانت بزازها كبار من غير حاجه ولقي ندى على البيسين قامت سلمت على ايمن وبوستين على خدها واحمد وسلمت على سوزي اللي ايمن عرف ندى بس زي انها استاذه في المجال فبصت لسوزي وقالت لها انتي قمرايه يا سوزي الصراحه ايمن ما بيخلفش ظني وجات البنت اللي شغاله كانت افريقيه ندى قالت لهم تشربوا ليه ايمن قاله قهوه علي الريحه واحمد قالها مظبوط وسوزي قالت عصير فرش والبنت مشيت ندى بتقوله اخبار الدنيا ايه قالها على السريع كده عصام بقي خاتم في صابعي ومهره نفس الوضع ويشتغل من خلالي وقالها على ضوء اللي هنتفق عليه دلوقتي هتصرف فقالت له اهي وصلت ست الكل جات هانم بجد ذي ما الكتاب بيقول وهي جايه انا اسفه يا جماعه كان في موضوع اخرني وانا اسفه معلش ايمن وقف سلم وطبع قبله على ايدها واحمد وراه وسوزي بتسلم هايدي بصت قوي وخلتها تلف ندى قالت لها بنبونيه وهايدي قالت معلش في اللي عمله راحت ماسكه بزاز سوزي فسوزي بن تبص لي قولت لها دي هايدي هانم تعمل اللي هي عاوزاه ندى قالت لها تعالي ندخل جوه يا هايدي قالت لها اه تمام ياندي وقالت لها بعد اذن الجماعه ممكن ايمن قالها ست الكل انتي تفضلي مكانك واحمد ياللاه وخرجوا ندى خلت البنت جابت لهم القهوه بره وهم طلعوا سجارتين محشيين واحمد قاله ايه ياعم الناس ديه ايه ده شايف الليدي هايدي عود فرنساوي بنت متناكه راح ايمن باصص له قوي وبص لقى البنت جايه جايبه كيكات وحاجات وتقولهم الهانم بتقول اقعدوا شويه وبعد اكتر من ساعه خرجت ندى قالت لأحمد تعالي معي وراحت منيماه وفتحت السوسته كان زبه واقف من غير حاجه راحت ندى قالت لايمن سوزي ديه مشكله انا كنت هموت تحتها قولت لازم اطفي ناري واحمد قالها خرطوم المطافي جاهز لاي حريقه وراح راشق زبه في كسها وسوزي ندهت لايمن اللي دخل شاف هايدي ملط وعماله بتترعش وسوزي مش رحماها كانت قاعده بكسها على هايدي اللي كانت بتقولها يخبر انتي مجنونه يا ايمن اقلع وتعالي انا كده هموت وايمن بيبص لقى كس هايدي من كتر اللي سوزي عملته بقي احمر دم قالها تتحملي ياهايدي هانم قالت له بسرعه يا ايمن كان زبه بقي جوه كسها وهي كانت بتشخر ولا المعلمين اللي في المدبح وقال لسوزي خلاص يا سوزي خلاص جات تقوم قالت لها هموتك لو قمتي وكان ايمن هيجيب بيقولها قالت له جوه عادي وقامت سوزي وكانت هايدي دايخه وعاوزه تقوم معرفتش ايمن شالها وهي تعلقت في رقبته وكانت ايده تحت طيزها وخدها وخرجوا وكانت ندى مبدعه على زب احمد ايمن قعد وهو شايل هايدي اللي كانت قعدتها على زبه فحطت راسها على صدره وغمضت وحست ان زبه وقف تحت منها فتحت عينها ورفعت طيزها كان هو عدل زبه في خرم طيزها وحطت ايدها حولين رقبته بزازها كانت في متناول شفايف ايمن اللي كان زبه اول مره يحس بالجمال ده. وهي رفعت راسه من على بزازها ودخلت معه في قبله رومانسيه فضلت اكتر من دقيقتين كان جاب لبنه في طيزها وهي حضنته قوي وقامت كانت ندى خلصت وقالت لهم لازم اخدشاور حالا وطلعت تجري وسوزي دخلت لمت هدومها من الأرض والبنت شاورت لها على حمام دخلت غسلت ولبست واتمكيجت وخرجت ذي الأول وايمن دخل هو وأحمد في ثواني كان كله ذي الأول وعلى ما نزلت هايدي اللي كان واضح ان لها لبس هنا لأنها نزلت بلبس جديد مقاسها غير ندى خالص نزلت هي وندى وتفاجأت ان الكل كان مفيش اي حاجه وايمن ماسك فنجان قهوه ومولع سيجاره وسوزي معها عصيرها ووقفه مع احمد اللي ماسك شاي بيتكلموا عن اللي ممكن يتعمل وايمن لما شاف هايدي جات راح عليها في الأول ياهانم موضوع الهام مراه سمير قالت له اه مالها قالها هتبقي من ضمن البنات اللي هتيجي تخدم على الحفله فبصت له انت بتقول ايه قالها هتنام مع كل اللي في الحفله وهتبرس رجلك انك تسامحيها وكمان سمير اللي هي صلها لهنا بايده راحت بصها لايمن انت متأكد انك تقدر قالها ثواني وراح متصل علي سمير ايوه يا دكتور سمير انا فاتح السبيكر الهام معاك قاله اه قاله هي موافقه ولا لاه قاله ما تقدر تقول لاه قاله اسمعها منها واجابة واضحه راحت الهام قالت له ايوه يا ايمن اقصد يا دكتور ايمن موافقه اني اجي الحفله لمتعه اللي عندك وقبلها لازم تعتذري للهانم قالت وابوس رجلها كمان لو ترضى تقبل اعتذاري قاله كده تمام يا دكتور الهانم طبعا مش بتحب تعاقب المخلصين اللي بيسمعوا الكلام بس لما احنا بننسي لازم حد يفكرنا يا دكتور سمير وانا هخلص واكلمك تاني.

التاسع

راحت هايدي بصه لندى وقالت له وايه كمان قالها بصي يا هانم قالت له واحنا مع بعض قولي يا دودي قاله تمام يا دودي في ٤ أو ٥ بنات عمر ١٥ ل١٧ سنه وكمان في اتنين أو تلاته كمان هيبقوا مع الهام وفي واحده في الأربعينات أو قولي اتنين اخوات بس منهم واحده من اللي بتتوزن بالكيلو ديه للي بيحب اللحمه والتانيه مني وراح مطلع صورتها كانت بعتها له قالت له تام قالها واحمد ونشات وواحد معه قالت له وانت قالها لا انا ما بشتركش عشان ابقي مستعد لحل لي مشكله ممكن تحصل ونبقى مسكيين الكل ولما الناس كلها تتسكن والامن يستتب انا موجود لو في حاجه واحنا عاوزين نعمله يوم للمتعة والفرح يعني في الحصان الهزاز لما يركب هنا ويركبها حاجه تبسط الستات اللي هتبقي موجود والرجالة كمان وعجله التخسيس برضه وممكن الرجاله الجميله اللي قالبه عداد تنبسط قوي لان هيبقي في بالريموت وفي كراسي طبقتين بينهم صناعي والكراسي مشدوده بحيث تنزل راحت هايدي قالت ايه ده كله لا وكمان كل واحد له مشروب هيعمل هيخليه في دنيا تاتيه قالت له انت كبرت الدنيا قوي احنا كنا عاوزين نخلص موضوع قولت لها يتمضي على طربيزه من النسوان وعليها القرص والباشا بي... قالت ياااه انت مش معقول فندي قالت لها لا وكمان هو اللي هيبقي مرافق الليدي اللي هتبقي بتتفرج قالت لها اه اذا كان كده يبقى صح الصح راح ايمن قالها طيب المهم دودي ونجمه مصر هيبقوا عاوزين ايه دودي قالت له انا هبقي عاوزه سوزي فانا قولت لها سوزي على فكره ممكن تتناك ٢٤ ساعه ومن غير تعب قالت له بص في اتنين من اللي موجودين المصريين جايين عشاني وندى قالت له انت تبقى مستعد امته قالها انتي اللي عاوزه امته قالت له يعني على الأسبوع اللي جاي قالها بالنسبه المكان هيبقي في حد تاني من اي مكان قالت له مش فاهمه قالها سرفسه أو أي حد قالت له بنسبه كبيره اه قاله طول الحفله انت ايه اللي في دماغك قالها لو هلي سرفسه الاكل انتي شوفي هتجيبي منين وهاتي والخدمه شرب سخن بارد انا اجيب بحيث اللي جاي يبقى مضمون وتبعي قالت له صح ومن الآخر الاصطاف كله مش عيتقله على موضوع التلفونات غير وهم داخلين الكل عيسلم تلفونه يتقفل وممنوع التلفون عشان التصوير ده بالنسبه للي تبعنا انا البشوات يصور براحته بتعتك انتي قالت له تمام ماشي رتب انهم يبقوا تبعك بس الخدمه بنات قالها تمام والبوفيه جوه رجاله وهي تقفل عليهم ماتقلقيش قالت له لا انا مش قلقانه خالص وسكتت كده وراحت بصه لايمن الهام هتبقي وسكتت قلت لها وشوفي هي تيجي تبوس رجلك امته وفين وهي هتكون في المكان والمعاد وسمير اللي عيحبها بنفسه قالت له اسمك بالكامل وبتطلع دفتر شيكات من شنطتها قالها انا لما الحفله هتخلص خالص والمطلوب يحصل ساعتها نبقي نتكلم في فلوس ندى بتقوله لا يا ايمن اسمع انا ودودي اللي متكلين الحفله انا عن نفسي على اللي انت اتكلمت فيه شايفه ان انا لما ادفع مليون ودودي ذي فدودي قالت لها مش اقل من ٣مليون بص يا ايمن انا عاوز اهم يحلفوا الحفلة ديه واصرف يا ايمن مفتوحه وراحت قايمه وقالت لايمن هات تلفونك كده و نت على نفسها ده رقمي الشخصي اي حاجه خاصه اتصل مره واحده مارديتش ابعتلي رساله على الواتس قالها تمام يا هايدي هانم قالت له انا همشي سلام وباست ايمن من خده وشاورت الباقيين وندهت لسوزي وطلعت رزمتين من الشنطه دول هديه مني راحت سوزي بصالي هايدي قالت لها انتي بتبصي له خدي وراحت مسكها في بوسه مشبك بنت كلب وقالت لها سلاموندى قالت لهم اقعدوا بقي كده وخلوني نتفق على نظام الشغل ايمن قالها مش هتدفع جنيه في الحفله ديه قالت حلو قوي كده قالها وممكن يطلعلك فلوس كمان قالت له احلى واحلى بس انا مش عاوزه مني ليكم الحفله ديه قالها واللي جاي ليكي ٢٠ في الميه من الصافي بره اي ترضيات قالت له ماشي يايمن قالها ده على الحفلات اللي تبعك واللي مش تبعك ٥ في الميه قالت له ليه واحمد كان بيبص قوي قالها حمايه والأهم من كل ده ان بعد فتره هنبقي عاوزين معلومه أو نسوق معلومه أو نعرف قرار شاورت له قالت له اهلا بيك قالها ومن هنا ورايح انا الدكتور وانا وانتي واحمد وسوزي شركا في اللي هيحصل والاتفاق اللي تم معاكي يمشي على سوزي وعلى احمد فالاتنين قالو احنا ما نعرف رد ليمن قاله يا احمد في الحفلة تتعامل مع واحده واتنين وتلاته كيفها هتقولك عاوزه ارتب معاك أو معاكي يا سوزي فاهمه ولا لاه قالها يا سوزي البنات اللي هييجوا لازم ولا بد ما يكون ش مبلولين حاجه مش آداب ده اولا ثانيا البنت ليها حفلتين معانا وشوف حد من الدكاتره بحيث البنات تتابع معهم كشف ومتابعه عشان لو في اي حاجه ندى قالت له انت ايه شيطان يا دكتور قالها لاه بس انا اتعودت اني أنجح حتى فس الشمال لازم أنجح بصي انا هحتاج اعرف سي في عن كل اللي هاييجي بيحب ايه متجوز مين شغال ايه واحنا في الحفله هختار انا وانتي اهم اتنين أو تلاته هنشوف يتحرك اذاي مجهود ايه بيغيب ولا لاه وكل ده هيتسجل في فايل برموز عشان المره اللي بعدها نعلي مستواه أو لو عاوزين نضغط عليه أو نطلع منه بحاجه قالت له انت معلم دكتور يا دكتور سوزي قالت له عارف مين اللي قرده في الموضوع ده قالها جيهان وراح ماسك وشها وقالها لو مش لازمك انك تبقى معانا يبقى تغوري في داهيه انما تتكلمي في حاجات ذي ديه هصرف اخر جنيه على طلقه وهضربك بيها وراح صوته اتحول وقالها فاهمه ولالا خافت منه بجد وقالت له انا اسف اسف و احت باعده وقعدت وهو طلع سيجاره محشيه وولعها وخد جانب وسربها ومحدش قدر ينطق وهو هدي وراح عند سوزي وخدها في حضنه وقاله انا اسف يا سوزي مها وجيهان وميادة بره الكلام ده لحد دلوقتي لما لشوف وقالها ندى هانم نجمه مصر عاوزه حاجه ولا نطير احنا عشان اشوف الدنيا هتتلم اذاي وراح **** عليها وبوستين على الخدود واحمد بس هي خدته في بوسه من شفايفه وسوزي نفس القصه وقالها اركبي ورا انتي يا سوزي وقال لأحمد ان هو اللي يسوق وركب ايمن وساق وكان ساكت خالص وولع سيجاره في سيجاره وراح راكن في بنزين قال للواد فول العربيه ودخل الماركت جاي عصاير ومياه واتنين قهوه وشيبسي وحاسب وركب ومشي طلع على الكوبري بتاع المطريه وقف تحت الكوبري وقالهم بص يا نجم احنا لازم نفتح مكتب استيراد وتصدير أو مستلزمات طبية ساعتها هيكون عادي ان مناديب تدخل وتخرج و هناجر شقه جانبها في نفس الدور هتبقي فيها تجهيزات والاداره ديه لمين قال ليك انت قاله مغفل تبقى جيهان ذي ما قالت سوزي. وطلع تلفونه وكلم عصام قاله انا هاجيلك على الساعه ٥ اعمل حسابك تكون الهام عندك وسمير ومهره عشان اعرفك اللي انا وصلت له وقفل معاه وقال لأحمد سوق انت ونروح جيهان المستشفى نطمن عليها وركب هو جانب احمد وغمض عينه بس ما نامش وفاق على تلفونه بيرن لقى هند بتتصل بتقوله ازيك يا دكتور انا هند قالها اه ايوه يا هشكه قالت له هو انت وسكتت قالها بقولك ايه يا هند انا رديت عشان توقعت حاجه مهمه انما متصله عشان تهتهي في الكلام مش هرد عليك تاني واقدر اشوف لي كلب في المستشفى يبلغني اللي انا عاوزه راحت صوته اتخنق كده يعني انا كلب قالها لا كلبه عاوزه حاجه تانيه قالت له لاه خد الابله صباح معاك قال لها هاتها ايوه يا ابله صباح قالت له انت في ليه قالها على فكره انا الوقت اللي كلمتك انتي والكلبه التانيه ديه كان زماني عملت حاجات نافعه ليه راحت قالت اه يعني انا الكلبه الاولانيه قالها هو انتوا ليه متخيلين ان انا المفروض عشان انتوا بتعملو لي حاجه ان انا مطالب اني اضيع وقتي في اللي بيحصل ده يا صباح انتي وهند انا لحد من كام ساعه مكنتش اعرفكم ولا شفت وشكم فلما نعرف بعض مش معناها ان انا فاضي لضياع الوقت ياريت حضرتك ت اجعي نفسك كده ولو في حاجه الواتس بتاعي عندك وعندك التانيه اللي عاوز يقول بيبعتلي على الواتس وبلاش نوصل للي كنا عليه من كام ساعه ان كل واحد مايعرفش التاني تمام يا صباح قالت له تمام يا دكتور وقفل السكه وولع سيجاره وكانوا قدام المستشفى فقال لأحمد معلش خليك هنا دلوقتي عشان هحاول نتكلم مع جيهان ولازم في الأول تبقى عارفها ان مفيش حد يعرف وقال لسوزي انزلي وخد نفس عميق وقالها بصي على حسب الحاله نتكلم قالت له حاضر بس الموضوع أسهل بكتير قالت له جيهان استاذه في انها بتفصل الشغل عن أي حاجه دخل على غرفتها وكانت واقفه بتتمشي مع الممرضه في وجود الدكتور اللي اول ما شافه قاله اهلا يادكتور ايمن قاله اهلا دكتور ياسر قاله احنا بقينا كده تمام هي ممكن تخرج النهارده بس ترتاح وتلتزم بالأدوية في الموعد وعلى فكره هي كده الحاله بقت تمام اتمنى انك تعدي على الدكتور ممتاز مدير المستشفى لانه عاوزك قاله اه تمام ماشي واحمد مسك جيهان مكان الممرضه عشان يمشيها وجيهان اول ما خرجوا قالت لسوزي يابنت المتنا..وبصت وقطعت الكلمه وايمن قالها تخرجي معانا النهارده ولا قالت اه اخرج انا ذهقت من اللي انا فيه وكانت بتتمشي جانبه وهو عرف انها على اللحم قالها ماشي يا جيهان وقالها هروح للدكتور هو قال لسمه ايه قالت ممتاز هتلاقي عشان الحساب بتاع المستشفى. فا جيهان بتقوله شوف كام وانا هتصرف قاله ماشي حاضر وساب سوزي معها وقال لسوزي مافيش كلام ولا اقولك يا سوزي انزلي خدي احمد معاك وشوفي أقرب مكان تقدري تجيبي لها لبس منه يكون حاجه واسعه عشان الجروح الخياطه والحاجات ديه قالت له ماشي تمام وخدها في ايده واداها فلوس قالت له انا معي نتحاسب بعدين ونزلت واحمد سال على الدكتور ممتاز لقاه في مرور في المستشفى راح علي الكافتيريا جاب لنفسه قهوته وجاب عصير لاخته وقعد في مكان مخصص للمدخنيين وشرب سيجاره وراح سال عليه تاني فلقاه لسه في مرور فقال للبنت اللي هناك عرفيه انه الدكتور ايمن اخو الحاله جيهان سالت عليه وانا عندها وحابب اشوفه لانه سايبلي خبر اقابله قبل ما امشي وراح جيهان اللي كانت في الحمام بتاع الغرفه وخرجت وهو سندها على ما وصلت للسرير وشالها نيمها وهي بتقوله انت جامد قوي كده ده الدنيا هنا مقلوبه بسببك وهاك كمان صحيح قالك الحساب كام يا عم ما تقلقش اختك معاها في دخله الدكتور ممتاز عليهم فهي قالت له الدكتور ممتاز يا دكتور ايمن قاله اه اهلا بحضرتك يا دكتور قالها هتسيبينه هتمشي يا جيهان ابقي زورينا تاني يا جيهان وقاله ممكن تتفضل مع يا دكتور معي مكتبي خمس دقايق وقال للدكتور يعمل فحص شامل ويكتب تقرير للدكتور ايمن بخطوات العلاج وكل حاجه والأدوية والمواعيد كله كله وايمن خرج معه هو كان دكتور محترم ومهذب جدا في كلامه وطلب له قهوه وجات القهوه وايمن قاله خير يا دكتور قاله اولا اختك اتشال لها الرحم قاله اه عندي علم من المستشفى التانيه قاله طيب تمام بص هو شيل الرحم مكنش له أي لازمه والحاله كانت لا تستدعي كده انا بقولك انت دكتور وهتتفهم ده اولا بس خلاص اللي حصل لازم اختك تتابع دكتور نسا يكون كويس ولازم تعمل فحصات شامله كل من ٦ شهور ل٩ شهور بصفه دوريه اداله روشته مكتوب فيها قاله دي تحاليل لازم يتعمل ها كل ٣ شهور اول سنه وبعدها َره كل سنه بص هقولها لك ومش هيبقي في اي تفاصيل وخصوصا ان اللي انا عرفته ان انت حد قريب من اللي وسكت قاله خير يا دكتور قاله الدكتور مصطفى مش الشخص السوي أو الفير. ايمن قاله والحساب كام قاله انا هعرفك بس هو الحساب مدفوع بالكامل من دكتوره اسمها جاكلين مراد الحساب وطبع له الكشف لقاه ٢٢٥ الف حنيها قاله تمام يا دكتور ممتاز ممكن اخد رقم حضرتك قاله اتفضل الكارت بتاعي اتصل بي في اي استشاره راح مطلع تلفونه ورن عليه قاله ده رقمي لو حضرتك احتاجت اي حاجه من اللي وسكت كده وقاله اي حاجه ايا ما كانت يادكتور ممتاز وسابه وخرج. وراح علي غرفه اخته دماغه هتتفرتك من التفكير في الموضوع ودخل لاخته وكان موهوم فبتقوله ايه الفاتوره غاليه قوي كده ايا كانت يعني هدفعه هتعمل كام يعني ٥٠ولا ٧٠ الف قالها ايه بتقولي ايه قالت له انت مالك في ايه قالها ممكن تحكي لي انتي ايه اللي حصل في المستشفى هناك من بعد مانا سيبتك هناك قالت مش فاكره خالص اي حاجه ولقي تلفونه حاتله رساله من رقم مجهول بتقوله حاول تقرص في موضوع اختك في الرضوان كويس لسه هي تكلم جات سوزي وقالها تلبسيها وانا هستني بره هو أحمد بره قالت اه قالها طيب تمام وراح لأحمد قاله في حاجه اتعملت في المستشفى القديمه انا مش فاهمها ووراه الرساله وقاله على اللي قاله الدكتور ممتاز قاله بص يا ايمن احنا هنا نطلع على كسم مصطفي ده ونشوف في ايه قاله تمام كده ونزلت جيهان قاله وهم معانا وطلع على المستشفى كان الدكتور عمر اللي هناك قاله كلم الدكتور مصطفى حالا يجيلي قاله مش كلمه قاله كويس قوي انك مش هتكلم وراح باعت رساله صوتيه اهلا هايدي هانم انا في مستشفى الرضوان وكنت كشفت على اختي ولقيت في حاجات غريبه وروحت اسال هناك الدكتور مصطفى مش لقيته طلبت رقمه اكلمه الناس هنا منتهي قله الزوق وانا هتصل النجده والحاله معي بره في العربيه راح عمر قاله يا دكتور ايمن حاضر هكلمه هكلمه وراح واخد جانب وكلم مصطفي ورجع تاني قاله هو في مكان بعيد وهيكلم حضرتك قاله تاني يا عمر عموما النجده تيجي وكل واحد له حق يدور عليه وكان بعت الرساله لهايدي اللي اتصلت له فورا وقالت له في ايه يا ايمن قالها على كل حاجه قالت له ماشي يا ايمن اللي قدامه من الدكاتره ادهولي ياهانم انا اعمل ايه انا مش عارف حاضر حاضر قالت اديني ايمن مصطفي هيكون قدامك في خلال اقل من نص ساعه قالها لا يا هايدي هانم انا هاخد اختي واطلع اعمل إثبات حاله قالت له يا ايمن انا بقولك بلاش اي خطوه دلوقتي وانا هكلمك تاني وخد اختك وامشي وانا هكلمك قفل معاها عرف انها شبكه كبيره وانه ضحيه هو واخته ساعتها حلف لي مرهم كلهم وندى كلمته في ايه يا ايمن مارضيتش يحكي لها أي حاجه قالها مفيش. قالت له ايمن في ايه قالها هي مين جاكلين مراد دي يا نجمه سكتت قالت له صديقه قالها ماشي انتي هتحتاحي لي حاجه قالت له لاه سلام وقفل وخرج كانت هايدي بعتت له رساله فويس عرفني انت فين هتعمل ايه راح بعتلها شير لوكيشن قالها انا همشي عشان انتي طلبتي ده ومش هروح في حته هاخد اختي وهروح بس هنتظر منك معاد تعرفيني في ايه ايا ما كان اللي حصل لاني هتقبل لي حاجه الا ان انا ابقى مغفل وراح قفل النت وجمع اعصابه وخرج لأحمد قاله ايه يا وك قاله ياعم كله كلام في الفاضي وكلمت هايدي هانم قالت هي هتعرف وهتكلمنه قاله كويس كنت هقولك كده وراح راكب واخته بتقوله في ليه قالها ما فيش كنت معدي اشوف لو لينا اي متعلقات وقعد جانب اخته ورا واحمد سايق وجانبه سوزي وايمن غمض عينه وكان دماغه هتتفرتك من الصداع وقال لأحمد أقف خط بنزين وانا هنزل اجيب سجاير وقهوه ليه وعصاير وباتيهات ليكم ونزل جاب ٥علب سجاير ومشروبات وطلبات وادي لاخته علبه سجاير قالها انا عارف انك بتدخني من زمان وكانت مصيبه يوم ما عرفت بس دلوقتي هي اقل مصيبه وضحك بسخريه وادي سوزي واحمد الحاجات وشرب القهوه واحمد قاله على فين قاله على البيت عشان جيهان تطلع تريح واحنا نروح مشوارنا قاله تمام وهم في الطريق قالها بصي يا جيهان احنا الاربعه كده في مشروع يجمعنا مع بعض تفاصيله سوزي هتقول هالك بس في شويه حاجات لازم تردي على فيها لما ارجع ٢ جهاز كمبيوتر حديث بطابعه الوان وطابعه عاديه ٤ جهاز لاب توب أحدث واعلى إمكانيات سيستم مراقبه كامل في شقه صوت وصوره أعلى نقاء مكياج كامل ٥او ٦ علب وأنواع مختلفه وكمان ارقام سماسره شقق مفروشه في مدينه نصر أو فيلا في الشروق أو العبور بس الأفضل مدينه نصر شقه مفروشه وشقق غير مفروشه النشاط عياده واستيراد وتصدير كانو وصلو بص لسوزي قالها انتي عارفه يا سوزي اللي عاجبني انك فعلا تتعلمي بسرعه ووحده الموضوع بجد قالت تعليمك يا دكتور احمد بيبصله قاله من اول ما اتكلمت وبدأت اطلب وهي شغلت التسجيل بتاع التلفون عشان متنساش عموما اطلعي عشان امك وانا نفسي اكل اكل بيت مكرونه بانيه سلطه ملوخية اي اكل بيتي انا هاجي انا واحمد عشان هياكل معانا قاله لا ياعم انا عندي امي زمانها بتصوت هبقي اروح ونبقى نشوف وانت ياعم اقعد معهم قاله نروح مشوارنا ومشي ا قاله على فين قاله انا توصلني على عصام تروح انت تعس على العيال الشحاتين دول ضروري يا احمد قاله ولو لقيتهم قاله رن علي هعرفك هنعمل ايه ونزله عند عصام وقف ايمن طلع تلفونه كلم مني بدايه الحكايه ردت عليه علطول ايوه يا دكتور ايمن قالها انتي في حد جانبك قالت حاضر هشوف الطلب وصل لايه قالها طيب انا هحاول اكلمك واتس وقفل اتصل على عصام انا بره قدام العماره عندك قاله انت محتاج تستأذن يا عم ايمن تزعلني منك ادخل يا دكتور احنا في الدور الأرضي دخل ايمن وشافهم متجمعين عصام في النص قاعد وجانبه سمير ابن اخوه وعصام بشد في الشيشه ومهره قاعده قصاده والهام كان واضح عليها انها مكسوره جدا. ايمن دخل سلم على عصام وسمير وسلم على مهره وجهه عند الهام قاله ازيك يا ريسه قالت له اهلا يا دكتور ايمن قاله بعد اذنك ياعم عصام انا لي طلب قول رجاء عندك وعند المعلمه مهره وده اتفاق مع مياده قاله اتفضل قول قاله الست مهره تععفو عن بنتها وترجعها تاني والنهارده مش بكره راح عصام باصص له قري قاله يا َعلم احنا ولاد ناس وموحبش حد لا يتاذي ولا ينضر وراح باصص لالهام ولا يتقطع منه حته بسببنا الهام الكلمه رنت قوي راح جسمها اترعش قولت ايه يا معلم عصام قاله انت طلبت وانا نفذت مهره بتقوله وسامحها قالها يا مهره بنتك حاولي تحافظي على الباقي منها واتمنى انها هي اللي تسامحك على اللي عملتيه فيها قالت له انت صح يا دكتور قالها ده بالنسبه للي يخص سالي اما اللي يخص الدكتور سمير فانا كنت في المستشفى عشان كان في حوار وكلمت هايدي عشان الحيوان اللي هناك اللي لسمه عمر مداري عني مصطفي وماتتظهروش بعدم العلم ولا ايه يا ريسه عموما مش ده موضوعنا في حفلة كبيره حاضرها ناس لا يمكن وصف أهميتهم وانا رتبت كل اللي هيحصل هناك وطبعا الريسه اهم واحده مهره قالت له تمام عصام قاله انا حاسس انك متغير. قاله لالا مش متغير ولا حاجه لما سالي تيجي اذا كان الدكتور سمير لسه طلبه ساري تنورونا مش ساري ولا كان في حاجه ولا اي ذعل ولا اي كلام وعلى يومين كده وتبقى تشرفنا عشان تسمع الرد في موضوع مياده بقولك يا معلم عصام تعرفليش حد سمسار من بتوع مدينه نصر قاله عاوز ايه هناك قاله عاوز شقتين هفتح عياده هناك وبحاول ادور دنيتي قاله بس كده راح بعتله لوكيشن قاله دي عمارتين هناك. دول بتوعي روح هناك في اي وقت انا هكلم مختار البواب اللي هناك و اح باعتله رقم مختار قاله ده رقمه ابقي ملمه وهو هيبقي عنده خبر يادكتور ولو مفيش حاجه عجبتك عرفني وانت هناك هيتوجدلك اللي انت عاوزه قاله تمام ياعم الحاج فمهره بتقوله موضوع سالي قالها هي بنتك لا اكتر ولا أقل انا هحاول الم الدنيا بالنسبه للمستشفى الموضوع يتقفل ومفيش غلق. ده بالنسبه للمستشفى بالنسبه لنقل الريسه بنسبه ٩٠فب الميه بعد ما تعتزر لهاي ي هانم هيبقي الدنيا ذي ماهي هو انت تعرف الحمار اللي ماسك مستشفى المطريه قاله اه اعرفه كويس قاله طيب البيه زعلان من التجاوز اللي حصل في نقلي قاله هو انت اتنقلت هناك ايمن قاله شوفت مش شرط ان انا لا اروح ولا اجي قاله بص يا ايمن دي كانت فكره ايمن قاطعه قاله الهام والمستشفى واللي حصل فيها فكرة اللهام واللي حصل لاختي فكره الهام اقولك كمان وضحك قالها يا الهام وعد مني انك لادم تتظبطي عشان حسابك تقيل من غير حاجه هو انتي كنتي واخده اختي عشان تذليها اهي خطفت جوزك منك وعرفته يعني ليه هو رجل مش خول اسف يا سمير انتي عارفه اذا كان حد المفروض يروح الجبل كان انتي اللي وصلتي الدنيا لكده عموما انا اوعدك ان اللي جاي لا فيه راحه ولا بالراحه يا ريسه ده بعد اذن عم الحاج قاله براحتك يا دكتور واي تجهيزات تحتاجها لحفله عرفني قاله عاوز ٣او ٤ بنات تخديم فقط يقدموا اكل ومحتاج عيال سخن وبارد بس دول متغميين دخول وخروج مقفول عليهم قاله معلم ابن معلم اقولك انت الدكتور فعلا قالها اللي انت َمتاجه موجود وهتحتاجي مزاج قاله طبعا قاله اسمع مني قاله لا انا هطلب منك انواع وفرهالي قاله ايه قاله عاوز ٥٠ شريط ليورين و١٠ شرايط تيمو وزيهم الحبايه الزرقا و الأهم ١٠٠ دوا كحه قاله يخبر ابيض اقولك والقطه بتاعت هيجان النسوان و١٠٠ قرص كبتاجون قاله ايه ده يا بني قاله دي الخلطه السحريه اللي هتتطحن وكل واحد له توت قاله يا خبر انت معلم قاله اما الحشيش والافيون فده هات ٥ فرش حشيش كورتين حلوين كده افيون قاله تمام. قاله في موضوع يا مهره انت بتحاسبيهم اذاي قالت له مين فيهم قالها السمكه والصياد قالت له السمك على حسب تتعامل اذاي قالها يعني في ٥ ***** و٤ وراح ضاحك فهي فهمت قالت ماشي وقالها وفي اتنين على الميزان بالكيلو و٤ رجاله قالت له ياااه العيال الصغيره ادي وماتبخلش لحد الفين للبت الهههه لو هيبقي الشغل دق موت هتاخد من ٥ل٧ بس مش هتون لو التلاته ولا بالاربعة تفورهم ماتقولش لاه قالها تمام واللي بالكيلو على حسب اللي هياكل دفيع قالها مش مصريين قالت مانا فاهمه يعني ٣ل٥ والرجالة لو بتوع مهنه ٥ كويس قوي لو مش كده انت وشطارتك لأنهم اكل وشرب ومتعه اللي يدفعوا مش ياخدوا قالها تمام يا معلمه انت واقع منك حاجه فيهم قالها لا موجود الكل قالت خلي بالك الصغار أهلهم متعبين لان أهلهم اللي هياخدو قالها اللي انا كنت هدية لاهلهم هنضف العيال ديه بيهم قالت له دماغ العيال بتوع تحت الكوبري سكه احمد صاحبك ماهو تخصص قلووظه عيال قلها ماشي يا معلمه قالت اه ومني انا هاتهم هنا وانا اخليهم لك بيبر قوا ولا بلاش لا تقول اني عاوزه قالها بقولك ايه انا أو هقول كنت كتمت ومتكلمتش احمد اتصل قاله في ٣ معي قاله هاتهم على المعلم ومهره قالت لالهام قومي يا ريسه اعملي قهوه على الريحه للدكتور ايمن قالها لالا قالت له متخفش مش هتحطلك حاجه فيها قالها يامعلم مهره قدام عم معلمين مصر المعلم عصام انا قاعد ومطمن لاني في حمى المعلم عصام راح المعلم عصام قايم وقاله انت بعد الكلمتين دول. راح بايس راس ايمن وراح قال لايمن انا لي طلب عندك وراح شادد الهام وقاله على ما ييجي احمد تعالي يا ايمن ماتقولش لاه بص انا ماتشركتش نسوان مع حد من زمان بس انت عاجبني دماغك وراح قال لالهام انقلعي يا كسمك ملط على ما ادخل ارمي شريه مياه لسه تقوله لاه راح خابطه بايده على طيزها وهو كان بقي ملط والهام بتقوله يااه انت تعمل في كده قالها لو اللي حصل لاختي الصغيره والكبيرة من تخطيطك اوعدك اني خليكي تتمنى الموت مش هتلاقيه كان عصام خرج قاله انت عارف البت مهره كان ليها دايما كلمه تقولك المره اللي مختوق منها ينيكها وطلع اللي فيك فيها وانت بتنيك ها وراح قاطع لها هدومها كان جسمها واضح عليه انها مضروبه قالها بلاش ضرب يا معلم احنا عاوزينه تعجب الناس قاله حاضر وعصام قاله ياللاه تعالي انا هنسيبلك طيزها لاني لو حطيت ده في طيزها هتبهوق منك وراح واخدها في حضنه ورشق زبه في كسها وقاله ياللاه يا لبوه عشان المعلمين الاتنين. وايمن كان عاوز يقطع من لحمها وطلع زبه من سوسته البنطلون مقلعش وحطه في طيزها ناكها وشتمها تلفونه رن لقى احمد فرد عليه قاله انه هو بره ومعاه العيال قاله ادخل ودخل احمد وكان معه العيال اللي دخلوا ومهره بصت وصفرت قالت له يخربيت يا احمد العيال ديه هتبقي فاكهه الحفله وقامت مسكت كل بت منهم من بزازها ورفعت الجلابيات لهم ونزلت لهم الكلوتات وخلت البنات توطي قالت له بص هم اتناكوا كتير اه بس فيهم ديه خرم طيزها متبهدل قوي قوي البت ديه اتناكت من رجاله كبار وقالت تعالوا ندخل جوه كان عصام وايمن لسه وبينيكوا في الهام ومهره قالت معلش يا معلمين ايمن بص قال لأحمد جدع يا احمد بعد اذن المعلم تعالي يا احمد مكاني وشال زبه وكان سمير واقف بيبلع ريقه لما شاف زب احمد ومهره بتقول لسمير اهم بيعلم ها الادب يابن اخويا وراحت ضاحكه وايمن راح لسمير وقلعه البنطلون وكان سمير زبه واقف وقال للبنات كل واحده فيكم ترضع زب الباشا وفعلا كل واحده تنزل على ركبتها وتمسك زب سمير في الوقت ده كانت الهام مش متخيله حجم زب احمد اللي حست كان عصام له زبين راشقهم في طيزها وكسها اول محمد حط زبه في طيزها صوتت مهره بتقوله صوتي عشان تتعلمي يابنت اللبوه وراحت مهره وقفت جانب ايمن وقالت له العصافير ديه حلوة ومدت ايدها ومسكت زبه اللي كان لسه واقف و وراحت شاورت للبنت التانيه تعالي ياعصفوره البت نزلت على زب ايمن وكانت البت بتعرف فعلا ترضع كويس وطبعا ده بحكم ان الكل اللي بينيك ها يخليها ترضع وايمن قالهم اقلع ملط يا عصافير والبنات في ثواني كان فيهم بنتين بزاز مدوره وكبار بتوع حد في العشرينات وايمن كان مبسوط وكلهم طيازهم حلوه من القعده على الارصفه قالت له البت ديه هتحتاج شغل على خرم طيزها كريمات و مياه بشبه عشان الخرم ده يلم شويه كان عصام قام من على الهام وسابها لأحمد وشاف البت اللي مهره بتقول عليها قالها طالما تشتغلي على خرمها راح راشق زبه اللي البت اتخضت بس خرمها بلع زب عصام ولا اي حاجه قالت لايمن مش قولتلك قالت لها شاطره ايوه كده ومهره قالت لايمن تعالي سيبك من ده وخدتهم ودخل زبه في البنطلون وسابت اللي جوه الكل بينيك احمد وسمير والمعلم عصام وخرجت ندهت يغيرو نار الشيشه ليها وايمن وقالت له بص يا دكتور البنات دول كنز تقدر تشتغل بيهم ٣او٤ سنين بعدها هم مش هتقدر تسيطر عليهم ده اولا ثانيا هيبقوا اتحرقوا المهم البنات ديه مش هتلاقي لهم أي إثبات لا شهاده ميلاد ولا اي حاجه احنا بقي عن طريق بتوعنا في كام مكان اتحرف في ثوره يناير هنطلع لهم شهادات ميلاد بحيث الكل يكون معه بطايق ومن مناطق غير بعضهم وعلى اسمائ رجالنا اللي في الأماكن ديه ماشي كده هيبقوا اتولد ا من جديد العيال ديه بعد كام حفله هنا انت بتقول في خليجه كبار في السن لان دول اللي بيحبوا العيال ولو عرفت تجيب معهم واد يكون مليان كده تخده معاك ساعتها هتلاقي الناس بتكلمك على حفله تانيه خليجه كلها يكلموا أصحابهم وكده لمده شهرين ولا تلاته. هتلاقي عندك حفلات وهيطلب منك حفلات بره انصحك في الأول ما توافقش لحد ما يبقى ليك صداقات مع ناس بره لان بره أسهل حاجه تتهان ويتقبل منك انت واللي معاك وفي ناس بره اتعدمت قالها تمام بصي يا مهره انا مش عارف اقولك ايه قالت قول كل الي جواك على فكره انا وعصام كان الترتيب ان انت تتجوز سالي عشان انت اللي كنت هتشيل وعلى فكره مياده انا ما حبيتهاش ولا كرهتها بس لما شفت عصام متعلق بيها قويي كده هقولك عصام اتجوز كتير وناك اكتر انما مياده فارقه معه اتفقنا انه يخليها اساس معه وهو مدمن نيك وهي مش بتقول لاه فانا قولت له ان انت تتجوز البت ويشيلك الدنيا لان لو وقع هتهان فلازم يبقى منا اللي نقع له فا ايمن قالها هكون صريح معاك لحد ما اعرف ان انتي وعصام مالكيش دعوه باللي حصل لاختي قالت له ثواني اختك مين وايه اللي حصل الصغيره جاي يتكلم قالت له ثواني الصغيره اللي جات الهام تكسرك بيها البت خزوقتها ولا الكبيره قالها الكبيره الحادثه بتعتها قالها لا قالت طيب ماتقول يابني وانا هعرفك لو اعرف قالها في المستشفى راحت باصه قوي وقالت له طيب انا هقولك الخلاصه انت بالنسبه للناس ديه سمكة وقعت في شبكه الصياد والشبكه ديه في الوزاره تديرها الهام ومعها اكتر من ٧او ٨ موظفات وموظفين اقولك مني وغيرها اللي في العلاج على نفقه الدوله واللي في الاستعلام واللي في الأرشيف واللي واللي بيشوفوا اللي قدامهم له خدمه تمام يبقى يستفيدوا انهم يكسروا عينه بالخدمه وكمان لو هو عجب مني توريه للريسه عجبها يبقى الريسه تتصرف معحبهاش مني تاخده وتصوره وتحط عندها عاوزين نطلع تقرير يبقى نبعت لايمن في كفر الشيخ ونطلع تقرير ان الواد مات وهو بي و حد هناك وكده هي ديه القصه انت كنت حد من اللي عحبوا اللبوه ولما عرفت مشاكل اخواتك كلمت عصام قالت له ادي اتنين جامعات وش جديد قالها خليه ييجي وجيت انت عصام لما شاف مياده قالك انسوا اللي في دماغكم انا هتحوز مياده والناس ديه تحت حمايتي الهام بنت متناكه حبت تعرف عصام ان اختك شرموطه فخدت البت لسمير على فكره سمير بينيك كويس فالها مانا عارف قالت له بس اللي الهام ما عملتش حسابه ان الشيطان الصغيره لعبت على سمير وصحت جواه الرجوله حتى لو بالكدب قالها اه قالت له المصيبه بقي ان اليوم ده هو نفس اليوم اللي انا قولت احربك في النيك والأمور اتطورت وندى وكل ده حصل في يوم وليله قالت له يبقى عصام له مصلحه وانا لي مصلحه والهام لها مصلحه والمستشفى لها مصلحه انت حاله بتاخد خدمات وفلوس ونسوان كان لازم تدفع عربون وكمان صندوق بيحوشوا عندك هي سالي لما مانت بتهبهب بالكلام ماهي كانت بتقول ده وعلى فكره انا لما ضربتها كنت يضربها لان مياده هتغير من عصام بس مده انت لازم تبقى عارف ان اللي فات مش هقولك مات اللي فات انت استفدت منه ذي ما وسكتت قالها اتكلمي قالت له اختك الصغيره استفدت كويس جدا اختك معاه فلوس كويسه جدا اختك عندها شقه باسمها في كمبوند في التجمع معديه ال٢ مليون اختك ليها رصيد في البنك اختك قالها خلاص يا مهره قالت له لا مش خلاص راح ايمن قايم واقف قالت له خلاص خلاص يا دكتور انا قولت لك على الخلاصه كان الصوت طالع من جوه قالت له تعالي كده نشوف راحت لقت احمد نايم على ضهره ومنيم سمير بطيزه على زبه والبنات طالعه نازله علي زب سمير وعصام كان مفنس الباقين وبينك فيهم قالت له كلهم مده لازم يترمموا تاني بعد عصام كان عصام جاي قالها انبسطي يابنت اللبوه وراح خارج ملط قعد ومسك الشيشه ونده على البت اللي بتجيب الولعه اللي جابت الولعه وهو شد كان أحمد وسمير خلصوا وسمير قاله ممتع احمد مهره بتبص امال الهام فين أحمد قالها في الحمام جوه دخلت لقت الهام بتعيط منهاره من العياط قالت لها هو مصطفي خد حاجه من اخت ايمن وطت راسها قالت لها بصي يا الهام انتي تترزعي هنا قالت لها ايمن لو عرف هيقتلك قالت لها انا ماقولتيش لمصطفى ياخد يومها البت وصلت هي وايمن لما. اح كانت الزفت الصغيره مصطفي عجبته كلمني قالي عاوزها قولت له عندك الاتنين اعمل اللي تعمله قالت لها ايمن عرف الموضوع قالت لها عمر كلمني وقالي انه عرف وكلم هايدي بس الموضوع هايدي هتلمه لان القصه آخرها عندها بس ماكنتش تعرف العلاقه بين ايمن وبين الموضوع يا مهره لازم هتتقفل الدنيا ديه باي ثمن بس مايكونش انا الثمن قالت لها طيب اتيلي عندك وماتخرجيش هيموتك دخل ايمن مسكها من شعرها قالها انا سمعت كل حاجه يا مهره قالت له الكلام ده كان قبل ما تبقى الدكتور قالها ماشي يا مهره وراح مخرج الهام وفضل يضربها بالاقلام احمد طلع جري عليه مسكه في حضنه راح ايمن قاعد حط راسه بين ايده واحمد وقف قدامه راح معيط انهار جامد للدرجه ان احمد نزل دمعه لما شاف ايمن كده ومهره دخلت جري جاب عصير ووقفت جانب احمد اللي كان ايمن دافن رلسه في صدره وهدى خالص واداته مهره العصير قالها عاوز قهوه على الريحه. وخد بوق من العصير واحمد ناوله سيجاره وراح هو مسح عينه وبص لمهره قالها بصوت واضح وكان مفيش حاجه انتي شايفه البنات دول يبقوا جاهزين امته قالت له يعني يومين نظافه قالها طيب تمام في مكان يقعدوا فيه قالت له لو عاوز هنا قالها لا بعيد عن المعلم قال له ياعم ماتقلقش فمهره قالت لعصام الحوش اللي في الربع وراه قالها ماشي تمام هو في حد قالت له الرجل ومراته هينضفوا اوده ويروحوا هناك قالها ياريت من دلوقتي وادي فلوس لأحمد وقاله هتاخد فوزيه معاك وهتروح ا محل تجيبوا لبس للبنات دول دلوقتي وهم هنا اهلي وعبايات عشان يعرفوا يخرجوا وطرح مع العبايات وبعدين المعلمه مهره هي هتقول ايه اللي هاييجي ليهم والحاجات ديه اداله ٥الاف جنيه عصام قاله احا يا عم ايمن دخل فلوسك روح يابني المحل اللي في الدوران اللي لسمه تري شيك وهي فوزيه معاك هتجيب من هناك ولا كلمه والقهوه جات واحمد خد فوزيه ورجع بعد نص ساعه كان ايمن رجع لحالته الطبيعيه وسمير راح قايم بايس راس ايمن قاله معلش يا ايمن مش هقدر اقولك عندي والكلام ده بس وعد أن مفيش اي حاجه تتعمل الا بعلمك وهقول كلمه وبعد اذن المعلم عصام شوف الترضيه اللي هتقولها اختك الهام تعملها ايا ما كان فقاله ايمن ماشي يا دكتور سمير وانا لي طلب عندك لو موضوع اختي انت مش هتعرف تحكمها بلاش لان اختي بعد اللي انا عرفته هتبقي الهام بالنسبه لها ملاك على اللي هي عملته وقدرت تخبيه فسمير قاله انا عن نفسي عاوز اتغير عاوز ارجع تاني ال كتور سمير اللي يحكم بيته قاله يبقى اختي ماتنفعكش اختي هتفتري عليك وهتضيعلك الباقي في حياتك فبلاش ولو سالي بنت مهره ما رجعت ونفسها مكسوره وعاوزه تبقى انسانه يبقى بلاشها والهام لو ما اتغيرتش بعد اللي حصل ده يبقى بلاشها ودور على حد يكون غلبان مهره قالت له انت عارف يا ايمن حاول تحافظ على الحته الطيبه ديه على الرغم انها هتتعبك قالت لالهام خدي البنات دول واتر عوا جوه خليهم يستحموا ونضفوا كويس وحدش ييجي هنا ولو حبيتي تخرجي تخبطي من جوه وبلاش تتصنتي لانه لو حصل انا اللي هقتلك وهايدي اتكلمت اذاي يا ايمن عامل ايه هديت شويه قالها انا مفيش حاجه يا هانم كام سوء فهم وراح لحاله قالت له طيب تمام احنا النهارده الاتنين الحفله هتبقي الجمعه قالها تمام انا عاوز حضرتك تشوف اجيبلك الهام وسمير امته يعتزرو ليكي لاني لما روحت لقيت المعلم عصام اتغاشم قوي عليها فمش هتبقي مناسبه لحفله خالص واحنا اللي يهمنا ان حضرتك تبقى راضيه سوي في موضوع الهام أو في الحفله قالت له خلاص ماشي هعرفك تاني وقفلت السكه عصام قاله انت معلم فعلا هي ماتقدر تقول لاه ولا تناقش عشان تقفل الموضوع اللي متصله عشانه الهام راحت موطيه على رجل ايمن بيساها قالها قومي يا ريسه وخدي العيال جوه. وقالت بص يا سمير عاوزين نطلع شهادات ميلاد للعيال ديه انهم ي لعلهم بطايق عصام قاله الدرب الأحمر و السواح و هنا المطريه ومسطرد قالت له همتك بقي قالها ماشي يومين يكون الشهادات عندك قاله وانا هجيبلك صور بطايق الابهات والأمهات كمان قالهم ماشي بس الهام لازم تعرف عشان اللي هيعمل الموضوع من اللي معاها المعلم عصام قاله ثواني وراح متصل علي الشلف ده اللي بيدور الشمال تحت من عصام قاله عاوز صور بطايق وقاله على الحمايه راح قايله خمسه ويكونوا منورين على تلفونك وراح عصام نده الإلهام قالها انا بأمرك يا الهام عاوزين وقالها قالت له الورق والاسامي ويكون عندك الشهادات بكره والعيال هيتسحلوا رسمي على السيستم ما تقلقش وعلى فكره البنات اللي جوه دول في ٣ من ال٥ من الارياف في وحده من البنات من تحت من حلوان والاخيره من الدويقه قالها ماشي تمام في بت جوه وندهت عليها البت خرجت قالت لهم انا اخويا معي لو ممكن ييجي معانا على فكره اخويا بيتناك ذي وهو حلو هيعجب الباشا وشاورت على ايمن فا ايمن قالها يستحمل زب المعلم قالت له اه يستحمل بس لازم يبقى معي ياما تمشوني انا بقي ايمن قرب منها ضربها بالقلم قالها من دلوقتي اوعي اسمع منك لما يبقي ليكي طلب انك تقولي لو مكنش هعمل راحت قالت انا مش قاصده قالها تسكتي خالص ولما تطلبي اي حاجه ما تكتريش في الكلام قالت حاضر يا ستاذ قالها انا ال كتور اسمي الدكتور وانتي اللي اتقال هنا قوليله لهم اللي له طلب ما يحطش حاجه قصاد حاجه ادخلي نادي للباقين وندهت لهم خرجو ملط بس كانو ونضفوا شويه ايمن قالهم بصوا انتوا هتعيش ا في مكان نضيف هتاكل ا اكل نضيف هنعملكوا ورق مظبوط هتمسك ا فلوس مش هتتناكوا من كلاب السكك انما كبير اي واحده فيكم انها اربع مرات يعني مره كل أسبوع وبعدين في دكاتره هتكشف عليكم وهتخدوا علاج لو حد تعب بصوا تبقوا بني ا دمين كل واحده فيكم انا عارف انكم لما جيتوا قولتوا الناس ديه هبله هنروح نقلبهم في قرشين ولا نسرق منهم حاجه ولا الكلام ده بصوا لبعض فانا حابب اقولكم انكم غلابه لان ذي مابتتعبوا في الشحاته وبتتحملوا رزاله الناس وفي الاخر بتترموا تحت أي كوبري أو أي خرابه الواحده فيكم تتناك من كل اللي موجود انا بقي بقولكم اهو انتوا هنا هتعيش ا وتمسك ا فلوس بس في شويه حاجات ذي ان انتم هتنضفوا ويطلع لكم بطايق عشان تقدروا تدخلوا البنك يبقى ليك حساب تحطي فلوسك فيه بدل ما حد يسرقك بس يوم ما حده فيكم تفكر تغدر أو تخون ساعتها تتمنى الموت من اللي هيحصل فيها هسيبكم النهارده تقعدوا سوي تتفقوا هتعمل ا ايه ومده الاتفاق هتبقي ٣سنين بعدها انتوا لكم الحريه في كل حاجه عاوزين تكملوا كملوا وانتوا بتفكر وا تبقوا عارفين انك تسرقي حد وانتي معاه فانتي ميته انك تنقلي الكلام اللي بتسمعيه انتي ميته احمد جهه هو وفوزية اللي خدت البنات لبستهم كل واحده سنتيانه وكلوت وقميص نوم بيتي وحلبيه جيل وعباية وطرحه وايمن قال لأحمد تاخدهم المكان اللي المعلم هيقولك عليه وانت موديهم ثواني يا شق ما تعملي ٣ كباب واتنين كفته و طب علينا ب ١٠ حواو شي واحمد نص ساعة خلاص ساعه يكون عندك بس ظبط قالها ماشي يادكتور عرفوني بقي على اساميكم ابدأي انتي اللي عاوزه اخوها انا حنان قالها اخوك نوصل له اذاي قالت له هو دلوقتي جانب قهوه لو في تلفون اكلم الواد اللي هناك قالها خدي التلفون كلمت الواد ايوه انا حنان هو عبده عندك قالها مرمى هناك اهوه قالت له حاضر يا كسمك ا دهولي ايوه يا عبده خد التلفون وابعد عنه انت رايح فين ياعبوده قاله هكلم اختي ماتخفيش ياعم انت قاله هشوف اللي في القهوه بس ما تجريش قاله ماشي ايمن قالها هو مكانه فين قالت له المطريه قالها طيب خليه يمشي شريه ويوقف اي توكتوك وقوله يوصلك عند عماره المعلم عصام الواد قاله مين قاله المعلم عصام الشيخ قاله هي البت عملت حاجه يابيه لو عملت حاجه انا جاي يابيه بس ما تعملو فيها حاجه قاله هتسمع ولا لاه راحت حنان قالت له تعالي يابن المتناكه من غير كلام وقاله ايمن هات التوكتوك وخلي الواد لما يوصلك يقف لما حد ينخرج يحاسبه قاله حاضر يا بيه قالها ماشي يا حنا ن كده قالت له انا معاك يا بيه قاصدي يا دكتور طالما عبه هيبقي معي اللي بعدها كانت بت فرع كانت اجملهم وكانت نحنوحه عنيها كلها شرموطه كانت حاسه بنفسها قوي قالت له انا سميره قالها طيب يا سميره النحنحه على الزبون مش على انا بتقوله نعم راح واكله قلم قالها مش لازمك انك تبقى بني آدمه وعاوزه تعيشي تبقى اسطوره الخرابه اللي بيتخانق عليها العيال براحتك يا كسمك لا انا مش ناقص مناهده راحت اتعدلت واللي بعدها قالت له انا امنيه كانت مقلبظه بس كانت أصغرهم واللي بعدها سمر واللي بعدها سومية قالهم ماشي تمام مافيش قهوة يا الهام قالت من عني قامت كان عصام تلفونه جات عليه الرسايل بالبطايق راح باعتهم لالهام والحرس رن ففتحت فوزيه لقت واحد بيقولها انا عبده راحت حنان جري على عبده ايمن قال لأحمد حاسب الواد اللي بره خرج احمد حاسب الواد ودخل كان عبدة ابيضاني وفعلا طيزه مدوره المهم ايمن قالهم ياللاه يا احمد متنساش العشا عصام وصف المكان طلع جانبهم ومشي احمد ومعه العيال كلهم وكان ايمن قاله روح انت وانا هاخد توكتوك يروحني راح عصام ساحب شخره وقاله امشي يا احمد وراح طالع عصام كان ملط طلع لبس واتشيك وقاله هوصلك انا وبالمرة اشرب قهوه عندكم ولا انت بخيل ايمن بص لمهره قوي قالها يا خبر ابيض قالت له انا هاجي معاكم اسلم على مياده واسلم على جيهان ومها و سمير خد الهام وقال لايمن انا متشكر يا دكتور وموضوع مدير مستشفى المطريه انا هقفل هولك بكره خالص قاله انا هروح بكره كده قاله طيب تمام هتلاقي الدنيا متغيره خالص والهام قالت له انا اوعدك ان انا اتغير وان انا اتعلمت من اللي حصل وخرجوا كلهم ووصل ايمن وفتح الباب بالمفتاح ودخل وقال اتفضل يا معلم عصام اتفضلي يا معلمه مهره كانوا قاعدين القمصان الا سوزي كانت ذي ماهي دخلوا جوه ودخلت مهره وعصام اللي قعدوا وخرجت سوزي فا مهره قالت له هي دي قالها لاه دي سوزي مديره أعمالي قالت له اه ان

العاشر
عصام راح قايم قاله الصراحه بتتوزن الجيلي ده قالت له اهلا يا معلم عصام والمعلمة مهره انا اعرفهم كويس المعلمه بتقولها اه ماشي قالت لها مش عشان انتي المعلمه لا أعرف من السويفي وانت يامعلم اعتماد مراتك صاحبتي قالها كسم السويفي على كسم اعتماد على كسمك انتي كمان قالت له وماله بس الحاجات ديه طبيعي بعد اذن يا ايمن ايمن قاله سهله اكلم الماذون وتكتب عليها وبالمرة نخلص مياده قاله انت بتقول ليه مياده لاه واقولك ولا مليون سوزي ضافر مياده جات مياده فقالت له لحقت نفسك بجد قالها انتي يا ست الناس لا قبلك ولا بعدك وجات معا مسنده جهان كانت متخيله انهم جايين يخطبها وايمن قرأ كده قالها اقعدي يا مها موضوع سمير اتقفل لانه قال ان انتي اغني منه وهو مش عاوزك تركيه في المال كمان معا قالت له اذاي يعني ايه اللي انت بتقوله قالها وذي الشاطرة الطاقم الدهب اللي انت مخبياه فمهره قالت لاه هو قالي دي هديه منه لها وبطيب خاطر ايمن بيقولها طيب والشقة والحساب كانوا هدايا ولا كانو ايه فا مها شقه شقه ايه يا ايمن الكلام ده كدب راحت مهره مطلعه التلفون واتصلت ايوه يا معلم الهشكه اللي قلبتك في شقه التجمع قالها اه مها مالها عرفتي سكتها بنت المتناكه ديه قالت له معاك صورتها قالها وفيديهواتها انا بفكر ابيع فيديوهاتها اهو اعوض اللي اتنصب على فيه قالت له ماشي ابعتهم قالها ماشي بعتتهم وراحت هي بعراهم لمها وايمن وقالت لها وده كشف حسابك في البنك قدام اخوكي مهره ما تقولش اي كلام فهي سكتت خالص قال لسوزي خديها جوه ومسمعش صوتها لحد مالناش تمشي عصام قاله ماتخافش من حد انا اجيبه لك متربط حالا مهره قالت له يا عم اسمع رايه ايه قاله يا معلم انا داخل عالم عاوز تركيز وعدم قلق قاله امي انت تحميها البنتين انا هميحهم انتي كلميه قوليله اخوها كان واهب حياته للتعليم والرجل دكتور ومحترم وكمان لما عرف قالك كا واحد أولى باللي له والتربيه اللي تلزَمك هو سداد بس مات الكلام قالت له ماشي احلهالك عصام كل تركيزه مع مياده وهي قاعده جانبه قالها مش هتحن على يا جمل انت تعبان يا مياده قالت له اخلص من الفيلم ده واطمن على البنتين راح شاهر واحا انتي بتقولي ايه ورجع قاله معلش يا دكتور ايمن بس و**** انا كده كتير طيب بص لو انت عاوزه تيجوا تقعدوا عندي في العماره دور كامل انت واخواتك بس ست الناس تنور عندي وكان فعلا الكلام من قلبه قاله فوت بكره بعد بكره تكون عندك بعد المغرب قالها كتيير قاله يا معلم عصام تاخد سوزي معاك قاله انت مش سهل قولتلك ولا ميه يعوضني ست الناس فمهره قالت له ياللاه يا عصام قالها امشي واسيب الجمل ده كلام يلعن ميتين يا الهام انتي وسالي بنت المتناكه ياللاه يا متناكه ومسك مهره راخ خابطها على طيزها قاله طيب في حل اخد انا ست الناس واسيبك مهره رهن عندك وه جعهالك كمان شويه ليمن قاله يا معلم عصام قاله خلاص يا عم هخفي اقولك هات سوزي بقي ولما تجيب امك ابقي خدها وراح ضاحك رسلك على ايمن قالها انت كبير يا دكتور وانا في ضهرك يا دكتور. وخد اخته مهره ومشيوا وميادة قالت له ايه اللي احنا فيه ده يا بني قالها بصي يا ماما لازم اكلمك بصراحه الاتنين اوسخ من بعض جيهان انا هقدر اخدها معي هندي الشغل بتاعي قالت له شغل ليه يا ايمن هتبقي قواد يا ايمن قالها قواد وابن متناكه واخو المتناك تين تحبي تشوفي اتفرج على اللبوه الصغيره اتفرجي اتفرجي على الهانم والكل طلع جري وهو بيصوت وبيصرخ وراح قالها انا كان نفسي اروح ابدا حياتي ذي اي حد اروح المستشفى واكشف على الناس انما بسبب بناتك هبقي قواد وراح مغمى عليه من الانفعال وساعتها سوزي شالته على سريره وأخواته حواليه وامه عماله تعيط وسوزي رشت برفان فوقته وكلمت احمد هات دكتور تعالي في ليه حكت له اللي حصل ونزل يجري كلم دكتور قاله تمام ماشي وطلع جري ذي الأهبل كان بالشورت والتبشرت الكت وطلع السلم في ثواني وخبط الباب وسوزي فتحت الباب دخل جري على ايمن كان فايق بس صوته رايح احمد واخده في حضنه ايه يا دكتور دي تاني مره النهارده لازم نروح نعمل تحاليل ونطمن يا ايمن قاله انت اهبل يا احمد امه مياده انا السبب انا السبب ووطت على رحله وهو نايم تبوس فيها وهو مش حاسس بجسمه خالص بس عاوز يبان ان مفيش حاجه والحرس ضرب فاحمد خرج يجري جاب الدكتور اللي كشف قاله يا ايمن لازم تعمل التحاليل والأشعة ديه وكمان انت كلت قاله لاه من الصبح امه قامت تجري الاكل ٥ دقايق ويكون عندك. الدكتور قاله لسبوع يا ايمن وتعدي على وابقي ابعتلي الاشعه والتحاليل مع احمد فاحمد بيطلع فلوس قاله عيب ياواد يازعبيط ايمن ده ابني في ايه وكتب له مقويات وخرج وامه قالت يا احمد اقعد كل مع اخوك قالها اكل يا نهار اسود دانا سايب الحاجه على البوتجاز وامي نايمه ونزل جري وامه حضرت الاكل وقالت له اجيبلك على السرير يا ايمن قالها لا انا هقوم اكل يا سوزي راحت له راح ساند عليها وقاله اسنديني كويس عشان انا تعبان سندته وقعد قالها اتصلي باحمد ا مني منه اتصلي باحمد اطمني عليه كلمته قالها الحمد *** لحقت البيت قاله في ايه قاله الانبوبة كانت فاضيه الحمد *** قاله هات امك وتعالي نتعشى عندنا قاله ياعم اتعشى انت وانا هعدي عليك الصبح تروح المستشفى وتعمل التحاليل هناك قاله تصدق ماشي تمام تسلم يا اخويا وقفل معاه وامه كانت بتاكله وبايدها سوزي بتقوله فينك يا معلم عصام راح ايمن ضاحك قالها انت عاوزه تتشتمي صح راحت قالت له بس مهره ديه مهره بجد ايه الست ديه مياده قالت لها لا هو انتي شوفتي الهدوم مداريه كتير قالت لها هي وحشه مياده قالت لها هي وحش مش وحشه ايمن قالها ماتقلقش يا سوزي واعملي حسابك وبقولها قدام مياده عصام مش يرحمك يا سوزي قالت له بجد هو قالك كده يعني هبقي ضره امك يا نهار دانا هوقفك ايدك فوق مزنب وهشدلك شعر ههههه قالها بناكل يابنت المقرفه راحت مها قالت لها ممكن ماتتكلميش شويه عشان نخلص من الفيلم اللي احنا فيه ملحقتش تكمل الكلمه كان ايمن ضربها قلم خلي عينها تقيد وتطفي وقالها وشرف امك يابنت الكلب لاسلمك بأيدي للرجل اللي انتي نصبتي عليه عشان ياجرك فلوسه لكلاب السكك انا قعدت معاك قبل كده يوم ماختك كانت هربانه وقولت لك إذا كان في حاجه تانيه غير موضوع الناس اللي صاحبتك دبستك معهم وانتي قولتي لاه وقولت لك عشان نلم انما لاه طيب ماهي سالي ليها حق انها لما انا اقولها انتي تبقى بتاعتي ومتبصيش بره انها تقولي وانت مال امك اذا كان اخواتك الاتنين طوب الأرض كاتب اسمه علي طيازهم وكسهم وانا كنت مشغول بالمذاكرة طيب جيهان طول عمرها وانا عارف انها ممكن يكون ليها صديق أو علاقه مش هتزيد عن بوسه حضن انما اللي انتوا وصلتو له ده فيلم رعب لالالا ده فيلم سكس ولا ليه يانجمه المواقع الزرقا مها قالت له انت عاوز ايه عاوزينه ننضم للشبكة بتاعتك وتلم فلوس علينا راح ضارب ها بالقلم تاني قالها انتي ياوسعه دانا يوم ما جيت انيكك لقيت طيزك أوسع من كسك ومسك أوسع من طيزك يا لبوه انتي عارفه يا شرموطه مش سوزي اتناكت لما شبعت ادوق منك بس عموما انتي من دلوقتي ليكي طريق وانا طريق امك معاها فلوس دلوقتي تديكي نصيبك في ورث ابوكي وما شفش وشك تاني اصل ان تابت الحبه تبجح وانتي يا جيهان سوزي كلمتك صح معي ولا لاه قالت له الصراحه قالها خلاص الصراحه انتي مش معي خلاص بصي يا مياده انتي بكره تكلمي عصام يديكي شقه هناك عنده تقعدي بناتك فيها وانتي معاهم وانا كده كده هاجر شقه تتجوزيني يا سوزي قالت له انت بتقول ايه قالها تتجوزيني قالت انا اتمنى بس انت تستاهل الأحسن مني لا لا انتي الصبح هنروح نتجوز وانتي مني وانا منك قالت له لا يا دكتور قالها انتي يا ماما انا لما ابقي عند عصام أو عند مهره هبقي اكلمك اشوفك بس النهارده اخر ما بيني وبينكم وراح قايم كان هيقع من الدوخه وطلع قعد في البلكونه ونشات كلمه ايه يابني اللي انا سمعته من أحمد ده انت تعبان بجد قاله شويه إرهاق ياقلب اخوك وانا هروح بكره مستشفى المطريه الصبح تكليفي هناك وبالمرة اعمل تحاليل فحوصات قاله انا هجيبلك هناك هتبقي هناك امته قاله بدري قاله قبل ٨ الصبح هكون هناك يا ايمن سلام وقفل معاه وسوزي جابت له عصير وفاكهه قالها عاوز قهوه يا سوزي قالت له يابني اسمع مني اشرب العصير ده موز باللبن متحلي بالعسل قالها يابت هشربوا بس تعملي لي قهوه وهو قاعد لقى مها اخته جايه وشها كان ورم من القلم وعي جابت في ايدها عقد الشقه وطاقم الدهب والفيزا واداته ٤ ورقات عقود جواز عرفي مع ناس مش مصريين وقالت له كده كل اللي انت عاوز تعرفه اديك عرفته قالها انا ماعدش لي دعوه بيكم يا استاذه انت وهي وراح جاب ورقه وقلم قالها وده إقرار مني بالتنازل عن ورثي في الشقه ليكي انتي واختك انا كرهتكم لانكم كرهت ني في دنيتي كلها كرهتكم لانكم خلتوني اعمل حاجات لا يمكن كنت اتخيلها انتي تعرفي يا جيهان ان المستشفى سرقوا كليتك اه ومش هتقدرى تعملي حاجه لانك للأسف عندهم تسجيلات ليكي وانتي بتحكي على القرف اللي حصلك يوم ناتاخدتي انتي وسوزي وكمان وده الأهم ان احنا مكسورين قدامهم يا هانم انتوا بتتكلم ا في ايه انا لما وقعت لما احمد بيقول كان عشان عرفت كل الحاجات ديه وكل تفكيري في الانتقام تعرفي يا مها هانم ان الدكتور مصطفى شوجر دادي وقت ماكنتي بتتم جي على رجله عشان تقلبيه في قرشين كان هو بيسرق كليه اختك انما ايه المشكله تغور اختك المهم انتي وانتي يا جيهان تغور اختك المهم انتي وزعلانين ان انا بقولكم عاوز اخلي ليكم ضهر وحد يجيب حقكم احنا روحنا ليه لعصام مش عشان حقك يا مها عشان الفضايح وايه اللي دخلنا المستشفى زيه يا جيهان هان عشان ميتين ام القرف اللي انتي بتعملي يبقى لا اذاي انتوا كويسين والخطر عدي يبقى خلاص كل وحده فيكم تفتكر انها مفيش مشكله عندها لا في الف مشكله مليون مشكله هتعملي ايه لما تتجوزي حد ما يعرفش عنك وييجي يتفرج على سكس يلاقيك منوره على. رجل غيره ولا انتي يا جيهان تتخطبي لحد تفوجاي ان ابوه كنتي بتنامي معاه اقول كمان ولا لاه انا كنت مستني يوم تكليفي ده عشان هبقي دكتور وحلم ان انا يتكتب يافطه على الحيطه بفرشه جير عياده الدكتور انما دلوقتي اسمي هيطلع على كارت منظم حفلات خاصه ومعرص كبير وقواد لا واللي ما تعرفش بقيت كلب شخشيخه في ايد اللي فوق اخواته كانوا بيسمعوا وهم بيعيط ا قالهم منكم *** في اللي انتوا وصلتني له انا قررت اعيش لنفسي ومن دلوقتي مش هعمل حساب لاي حاجه غير مصلحتي ومحدش يطلب مني اني ارجع تاني اخاف عليكم حلو مشاكلكم بعيد عني عشان الصابع اللي هي جعني هقطعه مش هعالجه وراح قايم ساند بايده على الخريطه وكانت الساعه بقت ١٢ وراح داخل على سريره اترمي وكلم احمد يتصل عليه على الساعه ٧ قاله ماشي وظبط المنبه وطول الليل يقوم مفزوع من الكوابيس وابوه جاله في المنام وقام من ن مه على ايد بتخبط عليه بتقوله انا لبست يا ايمن وجايه معاك كانت مياده قالها لاه انا هاخد سوزي معي محدش منكم ييجي معي سوزي كانت لابسه لبس محترم قالها ياللاه يا سوزي وسند عليها وهي كانت جواها مشاعر كتير ايمن قالها فكرتي في عرض الجواز قالت له يا ايمن انا اتمنى تراب رجليك بس انت تستاهل واحده غيري انا مانفعكش زوجه انما يابني انا واضحه مع نفسي انا سنتين تلاته وياهم ت من اللي بعمله يا هكون كبرت ومعي قرشين هروح بلد ماحدش يعرفني واقعد فيها قالت له انا اتكلمت مع اخواتك طول الليل هتسمع مني وهتسدقني يا ايمن هم يتغيروا ما حدش حابب يكون سلعه رخيصه قالها سوزي احنا كلنا رخاص قوي قالت له انا رافقتك في الرحله ديه عشان عارفه انك هتوصل وهيتبقي حاجه حتى لو في الشمال كل واحد في البلد ديه شمال بنسبه من النسب قالت له احمد وصل قالها ماشي سمير كلمة ازيك يا احمد انت صوتك متغير ليه كده قاله تعبان شويه قاله انت فين قاله هطلع على المطريه هروح المستشفى اعمل تحاليل واشعة قاله لا يمكن مطريه ايه مين اللي سايق قاله احمد اللي معي وهروح المطريه يا ايمن قاله الموضوع منهي قاله ماشي سلام قفل معاه وايمن قال لأحمد نفسي اكل فول بالزيت الحار من على عربيه الواد مجدي قاله وماله وهات شطه خضرا وحرحير وركن قبل المستشفى وقف ياكل على العربيه بتاعته وكل كتير لانه كان جعان فعلا وكانت سوزي جايبه الدوا معاها والمياه واخد الدوا وجاي قهوه ومشروبات ومياه على ما وصل المستشفى لقى المستشفى متكهربه وكانت هند واقفه على الباب بتقوله اختفى دلوقتي في زفت من الوزاره لمح سمير اللي جاي جري عليه ايمن قالها ياعم مانا قولتلك خلاص يا دكتور قاله هتسكت ولا لاه لقى مدير المستشفى جاي وراه يجري فقاله خير يا دكتور سمير قاله الاجهزه بتاعت التحاليل هنا كويسه والأشعة ولا ايه قاله كويس قاله يادكتور نادر ايمن اعتبره اخويا الصغير وهو اللي هي تعمله الحاجات ديه انا بتحايل عليه اخده دار الفؤاد مش راضي راح مشاور لهند قاله تعالي ياللي تتلطي اسندي مع سوزي عشان البت تعبت جات تجري الدكتور نادر قاله تعالي ندخل جوه ماتقلقش يا دكتور سمير هنا الاجهزه جديده قاله ماشي يا نادر وايمن دخل وكان وشه مخطوف والاجهاد جايبه كله وهو موجود كلمته هايدي سوزي قالت له يا دكتور هايدي هانم راح ماسك التلفون وضغط انه يبان انه كويس قالت له ايو يا ايمن وصلي دلوقتي تأكيد من الناس المعاد الجمعه من الصبح يعني كمان ٣ ايام قالها كله تمام يا هانم كله تمام ايمن قالها ممكن ساعه واكلم لو فاضيه قالت له ماشي وقفلت فا ايمن قاله انا همشي هقوم لازم الدنيا تترتب يا دكتور سمير قاله الدكتور نادر بص ممن اكشف فعلا كشف قالها ده إجهاد عام وتعب والتحاليل والأشعة وقاله تعالي وخده نيمه وعلقله محلول وقاله ريح خالص هي نص ساعه او ساعه واداله حقنه منوم ع؛ ان ينام ويمير قاله ايه يانادر قاله ماتقلقش التحاليل بتقول شويه انيميا وضعف وَجهود كبير عمله وصله لكده وفي ضغط جامد اتعرض له فسمطر لقى تلفونه بيرن قاله اهلا ياعم عصام لا انا ماروحتش انا في مستشفى المطريه مع ايمن وقع مننا معلقين له محاليل قاله ربع ساعة واكون عندك انا ومهره والها بتكلمه قالها قالت له جايلك حالا عصام مياده وعدي عليهم جابهم معاه واحمد شاف الجمع ده كله والهام جات تجري والدكتور نادر شاف المعلم عصام مكنش يعرفه سمع عنه بس طبعا عصام ومهره نزلوا من العربيه ومعهم الباقيين المطريه اتقلبت كل من هو عرف يكلم التانيين والكل جاي يجامل المعلم عصام ودخل عصام في ناس جوه عارفينه هو دخل على المستشفى وماسك التلفون انت فين يا سمير انا في الاستقبال خرج سمير يجري فعلا ايه يامعلم في ليه يابني راحت مياده مصوته ابني ابني راح عصام قالها لو اركررت تاني هتزعلي يا ست الناس خدها ياسمير تشوف ابنها هي وأخواته وعمتك مهره معهم خد يا احمد ايه اللي حصل احمد قاله جينا هنا يشوف الدنيا وقع مننا قاله بص يا احمد انا مقدر ان انت وايمن اخوات قولي في ايه اللي حصل عشان انا كنت هناك امبارح وحاسس ان في حاجه هتحصل سوزي قالت له انا هبقي اقولك بس ندخل نشوفه يا معلم والميت؛ في اتقلبت والناس كلها جات هجمت ايه يامعلم عصام انت لو ليك حاجه ماتجيش انت تامر واحنا ننفذ عصام قالهم ابننا وابن منطقتنا وأطيب من في الشباب ال كتور ايمن تعبان فانا جاي اشوفه انا والمعلمة مهره والدنيا تمام وشكرا لكل رجل َحت م داس خطوه لاحلنا والكل له واجب عندي يوصله مكانه ونده على كبير اللي واقفين قاله ابو فركش قاله أوامر يا كبير في ثواني الكل سلم وباس ايدالمعلم عصام وكانت هند واقفه هي وصباح بيتفرج ا وقالت لها ياخبر لسود له حق شوفتي اللي معه مين والدكتور نادر قاله يا دكتور سمير لازم الناس دي تخرج قاله بص يا نادر ده المعلم عصام اظن تسمع عنه بس اول مره تشوفه عصام سلم عليه وقاله ده دكتور نادر مدير المستشفى يا عم عصام قاله طمني يا دكتور قاله الاشعه والتحاليل بتقول ضعف عام واتعرض لضغط وَجهود شديد قاله تمام يعني مفيش اي حاجه وحشه قاله لاه راح عصام متصل بالواد بتاعه عجل ييجي عند مستشف المطريه ويدبح دلوقتي فدو لايمن ابننا الغلابه تاكل وكل طاقم المستشفى خليهم عحلين يابني وقفل معاه وايمن فتح عينه شاف طشاش كده لقى اخواته الاتنين بيبوس ا في رجله وامه قاعده بتعيط والمعلم عصام والهام وسمير قالهم ممكن اشرب عطشان ريقي ناشف قوي قاله طيب بص يا دكتور ايمن حد هيسندك تقعد نص قاعده وبعد عشر دقايق تشرب عصير هبعتهولك وماتنزلش علطول على بال ما تفرق بس كده وانتي يا ست الناس ذي المعلم عصام بيقول لحضرتك لازم يتغذى كويس جدا والأهم ماحدش يزعله لانه كل ده ضغط زياده وقاس له الضغط قال احنا كنا فين وبقينا فين وبعد نص ساعه من دلوقتي يقد يمشي وانا هاسيبكم مع بعض وانا في المكتب يا دكتور سمير قاله تمام يا دكتور نادر وامه قالت له انا اسفه يا بني انا اللي غلطانه انا اللي استاهل ووطت ابوس رجل ليمن اللي قالها لا ياماما انا اللي اسف على اللي انا قولته واللي انا عملته مهره قالت لها خلاص يا مياده في ليه ماهو ذي الفل قدامك اهوه قالت لعصام انا هتصل اخليهم يدبحوا خروف ويسوه ونطلع على عندنا كلنا كده عشان لازم ناكل مع بعض عيش ومحل كلنا كده عشان نجدد العهد اللي بينا على نظافة ادبح خروفين في البيت عندنا واعموا اكل يكفي ٢٥ ٣٠ بني آدم ونشات دخل وعي بتتكلم راح جري على ايمن ايه يا شق وكان عارف مياده كويس وأخواته وراح بايس راس مياده اهلا يا ماما اخبارك ايهقالت له اهلا يا نشأت ماشفتاكش من زمان راح سلم على جيهان ازيك يا جيجي وازيك با ماهي وسلم على المعلم عصام والدكتور سمير واحمد خده بالحضن وقاله اجمد يا شقيق كده ونشات جاله تلفون وخرج يتكلم بره وراح للدكتور اللي قايله ساله عن الحاله وعرفه انه دكتور زميله واطمن انها ضغط شديد وعدم اكل فقال لايمن قوم ياعم انت الناس هنا بتشتكي انكم عاملين زاحمه وعاوزين يشوفوا شغلهم ياللاه بقي يا عم ايمن انا الدكتور قالي وانا بره انك ممكن تخرج حالا قاله تمام راح نشأت من كتف واحمد من التاني وسندوه وكان هو حسن انه احسن وبيسا عن الساعه قالولو داخله على ٢ العصر فقال ياااه كل ده بس انا احسن بكتير وشاور لايمن الدنيا تمام كده قاله انت فكرتني انت اطمنت على العيال يا احمد قاله اه كلمت الناس اللي هم هناك وكنت سايب لهم فلوس للأكل والشرب والسجاير قاله تمام يابو الرجاله عاوزاك ثواني كده خد احمد وعصام على جانب وقال لعصام ما تخلي السمسار بتاعت يستناه عيروحولوه قاله ماشي تمام بس اوعي تاكل الا لما اجيلك نشأت قاله تعالي معي قاله لاه تعالي انت معي نشأت قاله عربيتي خدي يا جيجي َفتاح العربيه معاك قالت له ماشي يا نشأت خدت المفتاح وركبت هي واختها وامهم واحمد في العربيه وركبت سوزي مع احمد ونشات راحت معاهم وسمير والهام مع بعض ومهره والمعلم عصام مع بعض واحمد قال لأمه عاوزه تركبي مع عصام روحي قالت له اخص عليك واد رخم هو عصام ييجي في ربع غلاوتك ولا َمحبتك اخص عليك انا زعلانه جيهان قالت له انا لسه يا ليكم ومها كمان احنا غلطانين هحاول نظبط الدنيا ونوعدك ان اللي حصل قبل كده مش هيتكرر ولازم نحاول نقفل الموضوعات ديه وبالنسبه لموضوع الكليه ده يايمن بص انا متقبله الوضع ويعتبر نفسي بتعاقب على اللي قبل كده وامه كانت عماله تبص له وتقوله انت عارف انا حاسه ان الأسبوعين اللي فاتو دول حصل فيهم حاجات كتيره جدا وحسه انك كبرت فيهم ٣٠ولا ٤٠سنه قالها انتي بتقولي فيها وصلوا عند المعلم عصام ونزلت مياده هي والبنات يسند ا ايمن اللي اول ما حط رجله في الحوش كان الجزار جاهز دبح العجب تحت رجل ايمن وعصام وقف ورا مياده و نق فيها وهي مكسوفه ودخلو كلهم وكان عصام باين عليه الفرحه من قلبه. ودخلو كلهم في المدخل وكانت فوزيه الشغاله اللي عند مهره مجهزه كرسي عريض وعليه شلت قالت له اتفضل يا دكتور ايمن هنا عشان ترتاح ودخلت مياده قعدت وجانبه جيهان ومها ومهره ندهت يا سالي يا سالي فحت خرجت وكان واضح انها اتهامات جامد ووشها ازرق وفي كدمات وراحت جايه **** على ايمن وقالت له الف حمد **** على سلامتك يادكتور وراحت علي مياده باست راسها وقالت لها ماتزعلش مني ابدا وانا غلطانه وميادة قالت لها انا لا يمكن ازعل منك انا زعلت عليكي َاسالي مهره قالت لها قالت لي على كل حاجه وسلمت على مها وعلى جيهان وبصت جيهان قوي قالت لها انتي اخت ايمن وخدها في حضنها وعصام قالها تعرفوا بعض راحو ضاحكين وجيهان قالت معرفة ما تتحكيش يا معلم عصام قالهم ماشي عموما يا فوزية النهارده سماح للكل اللي عاوز يشرب أو يفرح انا مسامح في اي حاجه لاي حد كفايه ان ست الناس هنا اقصد ان الدكتور ايمن فا ايمن قاله ياعم مانت قولت اللي انت عاوزه خلاص راح عصام قايم ونزل على ودن ايمن وقاله معلش انا مش هقدر هطلع بس شويه انا وميادة هي مراتي ياعم فا ايمن بص مياده وضحك قالها طبعا انتي عارفه هو عاوز ايه ومهره ضحكت قوي هي وسالي وجيهان بتقوله ماتقولش لالا وهي بتضحك انت ياعم راعي ان في ناس هنا قالها ما هي ست الناس راحت سالي جاريه حاسبه مفرش ابيض وعملته طرحه وربطتهم على رأس مياده وقالت لها انا بتصرف معاك على طبيعتي اوعي تزعلي راحت مياده قالت لهم هتكسفوني راح عصام بعد اذنك ياعمي وراح حاطط ايده في ايد مياده وجيهان خدت الصينيه اللي قدامها ومشيت وراهم هي ومها وسالي ودقوا الزاهر ياللاه ياهل البيت تعالوا جمع ووفق يا لاه وصدق اللي قالوا وهدوا الموضوع بضحك مهره قالت لهم اوعوا تقف ا لما الباب يتفتح لاني عارفه عصام هيبقي ملط من على الباب فاهمين والكل ضحك وفوزية ندهت قهوه الدكتور يا بهايم ايمن قالها ما تكلمي الناس اللي البنات عندهم عشان لازم نشتغل بسرعه جدا الحفله كمان تلت ايام قالت له ما تقلقش البنات بكره يبقوا جاهزين على سنجه عشره وانا هخلي سالي تروح لهم وتشتري من المحل كل الحاجات اللي هيحتاجوها من اندرات وقمصان وبدل شبيكه وكله انت هتجيب مين مع الهام قالها ما خلاص انسي الهام وسوزي انا عارف انها هتبقي مع هايدي والرجل اللي معها مهره قالت له البنات اتأخر ا فوق يخربيتك يا عصام وراحت مناديه على سالي اللي كانت نازله هي و التانيين قالت لها احنا في شقتنا قاعدين لاننا جينا نازلين شفناكم تتكلموا قالت له حسيسه يابنت الشرم طه قوي قالت لها يا وليه لمى لسانك ايمن قال جيهان انتي معاكي عربيه نشأت قالت له اه قالها طيب الفيزا بتاعتك معاكي قالت له اه قالها هتنزل على الدوران دلوقتي هتجيبي جهازين لاب أعلى إمكانيات باي فلوس وتشوفي كريستين كمبيوتر أو تلاته الشاشات وكله قالت له تمام قالها في محل تأسيس مكاتب في المول عاوز ٥ مكاتب كراسيهم بترابيزه اجتماعات قالت له تمام شوفي وخي فكره بس اللابات تكون معاكي وانتي جايه وتكون نسختها شغاله وكله تمام قالت ماشي قالها خدي َها معاكي وسالي هتديها هرعدوا الأول على الحوش اللي في الربع يا سالي تشوفي هناك في ٥ بنات وولد امها قالت لها تجهيزات من نار يا سالي. حاجه من فوووق قوي وزرا قالت لها ماشي وتعد ا على المول على محل تري شيك عصام معرفهم قالت لها حاضر وفي اقل من ساعه عشان هنتعشي سوي وبالمرة يكون عصام خلص اللي بيعملهوالقهوه جات والملزمشي واحمد شرب القهوة قالت له عاوز تفرد جسمك قالها لاه مرتاح ومسك التلفون وكلم مني ايوه يا منى ايه الاخبار انا وصلي كل اللي بيتعمل والهام عندها علم باني هكلمك عاوزك في سهره وعاوز حتى حلوه كده زيك وعاوز اختك أو حاجه نفس الحجم لان في واحد كييف الوزن التقيل قالت له ياااه دكتور ايمن قالها انا دي تاني مره بكلمك المره الجايه هكلمك اقولك تحبي ٥ سنين ولا ٧ سنين قالت له نعم قالها اللي انتي سمعتي خليكي معي واتصل بالعام ايوه يا الهام منيمعانا في مكالمه جماعيه قالت له ايوه في ليه قالها بطلب منها تجيب بت معاها و واحده تخينه فبتمطوحني طيب انتي وليك معزه عندي عشان سمير هي العشم ناكها معي فانا بقولها ٥سنين ولا ٧سنين وده الفترة اللي هتتسجنها ومن دلوقتي عرفيني يا الهام اذا كان اللي شغالين معاكي كده فانا بقولك المل لازم يتفور وانا هجيب ناس تانيه شوفتي هند بتاعت مستشفى المطريه الصبح تكون مكان مني مني يا دكتور ايمن انا اسفه انا بس عندي مشكله قالها انا سايبة من امبارح عند امك مشكله كنتي اتنيلتي وبعتيلي قولتي لي وراح قافل السكه قالت له انت معصب نفسك ليه ثواني يابت يا فوزيه تعالي عاوزين حته بيضا تقيله قالت له جارتكم قالها عاوز حاجه زيها بس ماتكونش متهانه لان وارد تكون واتكعبلت في سكه اي حد انا عاوز ناس جديده يا فوزيه قالت لها عارف المره اللي كانت جاتلك بتاعت المديح اللي اسمها اشجان قالت لها تصدقي يابت انتي صح وهي عودها حلو كلميها تيجي دلوقتي قالت لها أوامر يا كبيره ومني بتتصل راح مكنسل عليها وكلم نشأت ايه قاله تمام انت اللي عامل ليه يا شقيق قالها تمام الشقق قالها بص هي حلوه واحمد وسوزي فهموني فالمكان من حيث الطلوع والنزول امان الأمان قاله عاوزك تسأل على على العمارة اللي ملاصقه ليه في شقق فاضيه في نفس الدور ولا لاه قاله بتقول ليه الشبكه هبعتلك واتس وقفل معاه كانت اللهام بتتصل ايوه يا ايمن انت بس متعصب ليه انت الدكتور قالك متتعصبش ياعم قالها وبعدين قالت له هي عندها مشكله الرجل اللي هي ساكنه عنده متهمها وحوار كده في انهي قسم قالت له قسم الازبكيه قالها تعرفي حد هناك يا مهره قالت له اه المامور اللي هناك زبون عندي قالها الهام اقفلي وراحت مهره مكلمه المامور الشناوي باشا اخبارك مهره الشيخ معاك قالها وهل يخفي القمر قالت له انت في الازبكيه ولا مشيت قالها اه قالت له هناك دلوقتي قالها اه يا معلمه قالت له في واحده هتجيلك تهمني اسمها منى خليها تسأل عليك تقولهم من طرف الحاجه ام سالي قالها ماشي يا مهره وقالت له ليك واحده عندي وقفلت ايمن كلم مني قالها تسالي على مكتب المامور الشناوي باشا هتروح قوليله انتي من طرف الحاجه ام سالي ولو انتي عامله مصيبه قوليله الحقيقه وهو هيعرف ينفدك قالت له انا ماعملت قالها انتي لكاكه وقفل معاها واتصل على هند ايه يا هشكه قالت له باشا انت عامل ايه انا وصباح مش مصدقين ايه يابني ده كله قالها لو جالك نقله عمرك انتي وصباح تروحوا مبنى الوزاره قالت له انا معاك مش هقول انت بتهزر بعد اللي شفته قالت له اعتبرني بلم شنطتي قالها طيب انتي انسه ولا قالت له اللي قدام الناس انسه واللي في الحقيقه ولا قالها تمام ضميرك ايه ظروفه قالت له اللحمه اطعم من العيش الطعمية قالها وصباح ايه ظروفها قالت متجوزة قالها هند انا مبحبش الكلام الكتير وبحب اللي يلقطها يعني قفلها عليه بالضبه والمفتاح و اميه المفتاح ولا قالت له اه فهمتك بص ماعرفش بس الموضوع التاني هي ذي بتحب اللحمه قالها قدامك ربع ساعه تردي على في موضوع صباح بس رد قاطع اه ولا لاه عشان اعرف مكانها يبقى فين في الشغل الجديد قالت له ماشي يا ريس وقفل معاها وكلموحيهان قالت له احنا في محل تري شيك قالها طيب بصي لو في حاجه حلوه قالت له الصراحه زوقه حلو قالها طيب انتي ومها اختك هاتو اللي انتوا عاوزينه على حسابي وبص لقى مهره بتبعت لسالي اوعي تحاسبهم على اللي هياخدوه راح قالها خليكي معي يا جيهان بصي يا مهره ماتخلنيش اقرر ماتكلمش وانت قاعده سبيني براحتي قالت له ماشي يادكتور وبعت لنشات قاله هحتاج شقه تكون ملاصقه لاي شقه من الليزهناجرهم ونفتح فاتحه بين الاتنين هعرفك السبب واللي معاك ما يعرف وش التفاصيل ديه تمام بعت قاله تمام وقفل هند كلمته قالت له صباح بتقولك مش فاهمه قالها طالما ما بتفهم يبقى خليها في المطريه قالت له مانا فهمتها قالها وانتي كمان لان ديه تاني مره تستخدمي الطريقه الزباله ديه قالت له هي بتقولك جاهزه من اول ما شافتك قالها طيب انا هعدي بكره عليكم في المطريه سلام ومهره قالت له واشجان قالها انتي معلمه كبيره هند وصباح دول لازم يتكسر عينهم عشان يفضلوا تحت رجلينه قبل أي حاجه قالت له انت صح قالها شهادات الميلاد بتاعت العيال يا مهره قالت له تصدق انا نسيت قالها الموضوع معاك انتي واللي مش راحم امي ده راحت ضاحكه قالت له هو فعلا مش راحم امك وضحكت قالها طيب انا عاوزك تاخدي نشأت واحمد وتحربيهم بقي كمعلمة هينفع ا ولا لاه قالت احمد جامد بس غشيم لازم يهدي قالها اه ده اللي عاوزك تعرفيه له وتقولي نشأت رايك فيه ايه قالت ماشي يا ايمن قالها واهو تنشطي نفسك شويه وفوزية قالت لها الاكل هيحهز على نص ساعه يا معلمه قالت لها اشجان فين يا كس المعلمه قالت لها جايه انا كلمتها وهي جايه قالت لها هاتي عصير وفاكهه وفي تسالي عندك قالت له في كل حاجة طيب وايمن طلع سيجاره وبيبص قالها في حشيش هنا قالت له في ملفوف جاهز بتاع المعلم عصام قالها هاتي سيجاره منهم بتبص لمهره قالت لها انتي بتبصي لي ماتروح تجيبي قالت لها المعلم عصام ايمن قالها خلصت وقام كلم واحد قاله تمام انت فين قاله تعالي عند المعلم عصام قاله نعم عند مين قاله عند المعلم عصام قاله هوا هكون قدامك وفعلا اتصل انا قدام البيت راح مهره قالت له اقعد يا دكتور اقعد وراحت قايمه الواد شاف المعلمه راح داخل بايس ايدها اهلا بست الكل قالت له انت قلبك ميت ياواد عشان تيجي هنا قالها يا معلمه ايمن كان خرج قالها بلاش اذيه يا معلمه قالت له حظك ان الدكتور اتوسط لك فطلع طرفين اداهم لايمن وايمن بيديله فلوس قاله ما يحصلش دا كفايه اني وقفت مع ست الكل قاله حاجه حلوه قاله عيب يا دكتور وقفلت الباب قالت له انت كده اتسببت في قطع عيش فوزيه في نزله عصام بالعباية على الراق قاله هشربلي حجرين بس مهره ندهت على ولعه وايمن طلع الحته وبيفرك قاله انت جيبت منين الطرف ده فمهره حكت له راح قايم جايب فوزيه من شعرها وضرب بالاقلام وايمن اول مره يشوف عصام كده وفوزية مش بتنطق وعصام بيلطش فيها وبيض بها برجله وهي ولا صوت وخلص قالت له خلصت يا معلم انت فاكر لما الدكتور سمير خد سيجاره ولعها انت عملت في ايه قالها ده ايمن مش سمير قالت له انت يومها قولتي لو مين قالها هتحادلي وتلكلكي قالت له لا يا معلم ايمن قاله خلاص يا عم احسن امشي وراح. باصص انا واللي جايين معي راح عصام قاله مسكتني من الحته الطرية قالها سماح عشان خاطر ست الناس واقولك مش شاري زفت انا هطلع قالت له ياعم الاكل يخربيت ام النسوان قالها اللي من عينتك انا هطلع نص ساعه وهننزل ناكل قاله ايوه عشان هي هتروح معي قاله انت بتقول ليه ياعم انت قاله هتروح مياده َعي قاله ماشي يا ايمن وطلع يبرطم في سره ايمن بيقوله اطلع معاك اخدها طالما مش عاجبك الكلام ولا ايه قاله لا ياعم ايمن انا بس بشتم البت اللي ضيعت الوقت اللي كنت هشرب فيه ححرين وطلع جري ونشات كلمه احنا خلصناه قالها طيب تعالي على المعلم عصام عشان لازم نقعد مع بعض قاله تمام وكلم جيهان قالت له انا في الطريق راجعين وجبت اللي انت قولت عليه قالها ماشي وقام قال لمهره عاوزين نطلع عندك عشان لما الناس تيجي لما اسيب البنات فوق وانتي تاخدي احمد ونشات قالت له طيب بص يا احمد تعالي وخدته ودخلت الشقه الفاضية وكان في مكتب له ظقاطه عند كتاب تشيل الكتاب يفتح اول باب وتحت على الأرض تدوس بطريقه معينه يفتح باب تاني تلاقي طرقه وشقه تانيه خالص قالت له اهلا بيك في الكهف السحري وعلى فكره اللي انت بتفكر فيه في فتح شقتين من غير ما حد ياخد باله فكره حلوه وضحكت قالها ماشي قالت له انت عاجبني ترتيبات دماغك الصراحه قالها اخحلتم تواضعنا. وتلفون مهره رن فبقت فوزيه بتقولها اشجان جات يا معلمه قالت لها ماشي انا جايه قالت له احنا نسيبها مفتوحه عشان ما حدش يعرف وبعدين ده في واحده تانيه بس ديه خاصه البضاعه قالها ياللاه يا مهره وزقت الباب اللي كان فتح المغادرة وثبتته في الحيطه كأنها مكتبة وشدت باب جرار بقي وضع طبيعي وخرجت قالت له ياللاه يا دكتور وخرجوا فوزيه اللي كانت واقفه مع اشجان وكان ضهر اشجان ليهم كانت فرعه طويله معديه ١٧٠ سم وكان واضح انها صحه لابسه عبايه سمرا كانت مجسمه على طيزها وكان واضح ان طيزها عريضه مليانه وسطها رفيع وكانت رابطه ايشارب على راسها رقبتها كانت باينه فهي بيضا جسمه ابيض فوزيه شافت المعلمه خرجت راحت جاريه على المعلمه وقالت لها اشجان جات اهي يا ست مهره راحت اشجان جريت على مهره اللي كانت قعدت وحطت رجل على رجل واشجان كانت وشها من اللي بيضحك وعينها واسعه والكحل راسمها وراحت باست ايد مهره وقالت لها ايوه كده القمر ظهر ايه يا معلمه الجمال والحلاوة ده كله خمسه وخميسه من عيني انا اول واحده ومن عين البت فوزيه والباشا ده راحت مهره قالت لها بلاش اونطه والدكتور ده المعلم بتعنا كلنا اشجان بصت كده واستغربت مهره قالت لها مش بالقصر ولا بالطول المفعول يالبوه ولا انتي بطلتي شغل يا مره قالت لها انا نفسي ما بطلش شغل وراحت **** على ايمن وباست ايده ومهره قالت فوزيه هاتيلها كوبايه من النضيف راحت فوزيه صبت لها من على بار جانبي كده واشجان قالت لها وحشني النضيف يا غاليه وايمن كان مركز مع اشجان كان بزازها كبار بس مش قوي رونده فوزيه قهوه قالت له حاضر وجات سالي وجيهان ومها وشاف ا اشجان مهره قالت لسالي خدي جيهان ومها واطلعي عندي فوق على ما نخلص وجات جيهان اداته مفتاح العربيه بتاعت نشأت وقالت له الحاجه في العربيه الكمبيوترات والحاجات انا جبتها ودفعت ثمنها وهو يجمعها ويبعتها على هنا قالها ماشي وقال فوزيه خدي روحي هاتي الحاجات اللي في العربية وطلعت جابت اللابات كانو ٣ لاب هو شافهم واختار واحد وكانت مهره بتتكلم مع اشجان واشجان بتقولها ماشي ياست الكل مافيش كوبايه تانيه راح ايمن باص لها وقالها اولا الشرب ده لازم تحجمي نفسك منه عشان اللي انتي هتبقي معهم لو شربتي وهرتلتي معهم لا انا ولا مهره هنعمل حاجه طالما انتي الغلطانه انتي معانا هتبيعي السعاده للي بيدفع ثمنها انما شغل معلمين المدبح الجزارين على راسي عاوزه تخليكي فيه خليكي بس بره مني انا الواحده مع الفريق عندي تلت مرات في الشهر تلمي فيهم ٥٠ الف ده لما يبقي انتي بتسمعي التعليمات راحت مبرقه قوي قالها ده قابل للزيادة قالت له انا جزمه في رجلك يا دكتور قالها لا انتي لازم تبقى عارفه ان احنا ممثلين في الواقع لمده الكام ساعه لازم نقنع اللي معانا بأننا ملك لهم وانهم محور الكون كله فاهمه قالت بلقط قالها تمام والحرس رن ودخل احمد ونشات وسوزي واحمد قالهم انا هموت من الجوع ايمن قاله اهدي على أعصابك بقولك يا سوزي دي مكان الهام ايه رايك سوزي بصت لها قالت بعد اذن المعلمه فمهره قالت لها بصي انا هاخد احمد ونشات جوة يصلحوا حاجه كده على ما تخلصوا ودخلت بيهم جوه وايمن قال لسوزي قولي يا كونتيسه قالت على حسب شغلها قالها تمام يا فوزيه افتحي الشقه ديه كده قالت حاضر كانت فيها غرفة نوم وجلس عربي وقالها تعالوا جوه ودخل جوه وفوزية دخلت له القهوه والشيشة قالها ماشي يا فوزيه راحت قالت له اشجان هتعجبك يا دكتور قالها ماشي اقفلي الباب وقال لسوزي اهي قدامك سوزي قالت لها اقلعي يا اشجان صح قالت اه وفي ثواني كانت اشجان بالستيانه و الكلوت وسوزي قالت لها ملط يا نجمه وكانت سوزي بقت ملط وسكت البت ولا همها عرق ولا اي حاجه ونزلت بين رجليها وفضلت تلحس لها وبايدها على طيزها وبتبعص فيها ونامت خلف خلاف وسوزي كانت مجرمه والبت اشجان اه بتتناك بس مش ذي سوزي اللي خلتها تجيب اكتر من مرتين وسوزي قالت لها خلاص كده قومي يا شوشو وقالت لايمن انا كنت مفكرها اصيع من كده بس في المجمل حلوه وجسمها جميل الصراحه ولبست اشجان وايمن طلع ٢٠٠٠جنيه قالها جسمك ده يبقى مفيهوش شعريه وكريمات تفتيح وترطيب وخصوصا خرم طيزك لازم تنضفيه كويس جدا وتحت بطاطك كعب رجلك لازم تنقعيه في مياه وتفركيه كويس عشان لازم اشوفك بتبرقي معاكي تلفون قالت اه قال لسوزي خدي رقمها عشان الحفله يوم الخميس بالليل هنروح القصر والحفلة الجمعة من اول اليوم قالت له حاضر ومشيت وسوزي قالت له الشقق حلوه مكانها جميل قالها تمام وطلع تلفونه وكلم حد اهلا عبقرينو اخبارك ايه يا جنيص بص انا عاوزك في حوار كبير جدا قاله ايه المشكله قاله طيب انا معزم عند المعلم عصام الشيخ عارفه قاله نار على على علم قاله الصاروخ معاك قاله اه طيب ماتيجي تاخد اللاب بين دول هبعتلك على الواتس تعمل فيهم ايه قالها قشطه يادوووك وايمن بعت له على الايميل مش الواتس عاوز ايه ويعمل سيستم كامل قاله تمام والأهم ان لما احب اعرف معلومه عن حد تحضر قاله سهله بس اشتراها بالدولار قاله خلصلي كله وادفع وكله يبقى اشتراك سنوي قاله ماشي يادكتور بس قاله الفلوس تعالي بس قاله انزل انا تحت نزل لقى شاب راكب موتوسكل هارلي ايمن كلم جيهان ايوه حوليلي ٥٠ الف على الحساب الانستا ده ومالها الرقم وهم واقفين كانت الفلوس في حساب عبقرينو قاله كده يا دكتور يبقى الكلام تمام ساعتين وهيتبقي ٧٥ في الميه على الاجهزه ديه ماتقلقش ومشي وطلع ليمن مانت مهره خلصت وعصام نزل وميادة والكل قاعد واول ما ايمن دخل عصام قالهم الاكل يابهايم بسرعه هموت من الجوع وكان واضح ان مهره انبسطت وقالت لايمن تمام التمام وقعدوا كلوا كلهموهنا بقي ايمن لاحظ ان مياده وشها نور قوي واستغرب اذاي امه الست اللي عمرها ما حس منها الشبق ده للجنس تبقى كده وراحت تقعد جانب ايمن ابنها اللي قالها لا المعلم عصام أولى انك تبقى جانبه وتاكليه ولا ايه يا معلم قاله بص يادكتور انا بعلنها اهوه قدام اللي قاعدين انت المعلم من دلوقتي انا موجود أسند معاك واقولك اختار هتعيش فين وانا سداد بص يا بني انا مش هلاقي حد يخاف على اللي اتعمل ويكبره زيك عموما ناكل الأول احسن الشوق كان مموتني وعموما جرب حفلتك الأولى ديه ولو ما عجبك الشغل ده تعالي وانا هعملك اللي انت تحلم به وبزياده وبعد الاكل هنقعد كلنا عشان نشوف ايه اللي هيحصل وناكل بقي وراح قافش في مياده بوسه قاله اهو حاجه تفتح النفس على ما لا الكلب يكمل مجايب وكانت مياده جانب عصام وجنبها مهره اللي جنبها سالي بنتها وجيهان ومها اخوات ايمن اللي جنبها وبعدين سوزي قاعده وجنبها احمد ونشات وايمن اللي جانب عصام من الناحيه التانيه ونزلت فوزيه الاكل وكانت معها اشجان اللي كانت بتساعد وعصام قالهم ياللاه عشان تروحوا تاكلوا انتوا كمان واحنا لو في حاجه البنات تعملها ياللاه واكلوا كلهم وجهه تلفون لايمن من ندى اللي كلمته قالت له ايوه يا دكتور هايدي كلمتك قالها اه وانت جاهز قالها انا جاهز علطول بس لازم تعرفيني العدد بالظبط والاحتياجات والطلبات كلها وبالنسبه للأكل والشرب والمزاج وكله جاهز والتخديم جاهز قالت له في حوار كده عاوزه اقولك عليه قالها ينفع لما نتقابل بكره الصبح قالت له طيب انا هبعتلك الواتس عشان لما نتقابل ما ياخدش وقت في القرار قالها تمام جاكلين هانم راحت ساكته قالت له انا ندى قالها اه تمام ندى هانم وقفل السكه وسالي قالت له بص بقي انا عارفه انك مش طايقني بس هستاذن في ان جيعان ومها وسوزي هيباتوا معانا النهارده وطبعا مياده هتبات معانا كمان قالها ماشي يا سالي وانا على فكره مش طايقك ليه ياستي انتي تعاملي مياده كويس هتلاقيني تحت امرك في اي طلب وقالهم انا هاخد مهره هنقعد بره شويه وخد مهره واحمد ونشات وطلب القهوه والشيشة وعصام ما صدق قالهم شطار يا بنات مردوده لكم في اللي انتوا عاوزينه وراح شادد مياده وخبطها على طيزها اللي اتفرجت قوي لأنها مكنتش لابسه حاجه قالها ياللاه احسن على أخرى سالي قالت لها اطلعي ياستي احسن ده ممكن يعملها على السلم راح قالها انتي بتقولي فيها وراح رافع لها الجلبيه وطيزها كان واضح انها انضربت عليها لما شبعت وسحب زبه اللي كانت أول مره جيهان تشوف حجم زب عصام راحت قالت ده مياده بتتفشخ سالي قالت لها وتخيلي ده مدمن وراحت ضرباتها على طيزها وقالت لها تخيلي بقي لو كان وقع تحت منك قالت لها انا وميادة واحدسالي قالت لها ايه يابت القناعه ديه قالت لها ياستي اسكتي لما نشوف هترسي على ايه وكان ايمن قاعد ومهره كانت بتتكلم بتقوله بص احمد ونشات الصراحه ممتعين الاتنين مع بعض لا غبار على أنهم يقدروا يوصلوا الست للمتعه في كل حته في جسمها بس في شويه حاجات على فكره الشطارة انك تخلي اللي معاك تجيب مره واتنين وتلاته بسرعه تقوم تخمد شويه وانت ساعتها يا تريح وتاخد نفسك تشرب تاكل تعمل اللي انت عاوزه يا اما تشوف عصفور تاني انما انت مع الوقت لازم تبقى فاهم ان اللي بتدفع ديه عاوزه تفضل تدلع ماهي فلوسها فانت لو اشتغلت معها على الحنين تستهلك من طاقتك انت انما انتوا ذي الفل احمد عاوز يقدر يسيطر شويه على انه ما يجيش بسرعه وده له حلول كتير وهي بتتكلم كانت ندى بعتت له الرسايل وسمعها ولقها بتكلمه قالها ياااه الموضوع مهم معاكي قوي كده قالت له بص الست ديه انت ماتعرفهاش ديه المهم قالها المهم هي عاوز اون لاين طبعا الموضوع مرفوض لو حابه تيجي نقدر نوفرها مكان تتفرج منه وهيتبقي ممنوع التصوير بالنسبه لها وده تعرفيها في كل الحفلات الخاصه اللي أصحابها بيبقوا طالبين كده عشان الخصوصيه ذي ماهي ما تقبل تبقى حفلتها اون لاين لاي سبب ده اولا ثانيا تيجي تشوف بنفسها انت بتقولي عاوزه بنتين أو تلاته ليها لوحدها مش ممكن يعجبها حد تاني وتحب تجرب انتي قولي لها ان دخولها وخرجوها هيبقي من الأسرار قالت كلمها واجعلك كلمتها وقالت له بص عاوزه تكلمك قالها اديها الرقم وفعلا لقى مكالمه اتصال من السعوديه فلقي واحده بتكلمه بتقول اهلا بالدكتور ايمن معاك الشيخه رهف التويجري قالها اهلا بحضرتك قالت له انا كلمت ندى في موضوع وكنت حابه ان انا اشوف سبب رفضك قالها انا لا احروء على الرفض وخصوصا لما يبقي امر طالع من سموك ده اولا بس انتي تقدري تراجعي ندى تسأليها شروط الناس أصحاب الحفله ايه
وده اللي نعرفه في اللي جاي
 
انا هنزل الجزئ الجديد بس لو مفيش تفاعل مش هكمل القصه
 
بس للاسف الناس برضه مفيش اي تفاعل مع أي موضوع
 
تحس ان الناس حتى العالم الافتراضي ده مش عاجبهم
 
تسلم ايدك
 
بس للاسف الناس برضه مفيش اي تفاعل مع أي موضوع
مع مجهودات حضراتكم الناس هتتفاعل عاجلا ام اجلا الصبر فقط لا غير ونحن نتاسف لعدم التفاعل الكثير لكن نعمل بكل جهدنا وان شاء **** القادم أفضل بدعمكم🌹
 
قصة جميلة تحياتي ليك في انتظار التكملة
 
تسلم ايدك يصديقي جزء جميل والقصه كلها في غايه الروعه 🌹🌹
 
ومازال القصه مستمره ولو حد عاوز يقول اي حاجه انا بتقبل اي كلام
 
ومازال القصه مستمره ولو حد عاوز يقول اي حاجه انا بتقبل اي كلام
منتظر منك الإبداع والتميز أكثر يصديقي، 🌹
 
مواضيع مماثلة معظم المشاهدة عرض المزيد

نظام تخصيص الثيم

من هذه القائمة، يمكنك تخصيص بعض مناطق موضوع المنتدى.

اختر اللون الذي يعكس ذوقك

عرض واسع / ضيق

يمكنك التحكم في هيكل يمكنك استخدامه لاستخدام موضوعك على نطاق واسع أو ضيق.

إغلاق الشريط الجانبي

يمكنك التخلص من الازدحام في المنتدى عن طريق إغلاق الشريط الجانبي.

الشريط الجانبي الثابت

يمكنك جعل الشريط الجانبي أكثر فائدة وأسهل للوصول إليه عن طريق تثبيته.

طيات الزاوية المغلقة

يمكنك استخدامه حسب ذوقك عن طريق إغلاق/فتح الطيات في زوايا الكتل.

عودة