متسلسلة اسرار يونس (السيطرة) | السلسلة الثانية | ـ حتى الجزء الثامن (1 المشاهدين)

El_5dewy

| الوزير | Team X
طاقم الإدارة
مدير
المالك
الوزير
TEAM X
النقاط
108,714
تذكير سريع بالي حصل في حياة يونس السلسلة الاولي
يونس اتعلم الهكر عن طريق الديب ويب والمجموعة اللي كانت عاملة الكورس او بتعلمهم كان ليها اهداف تانية ومنعرفش منهم إلا شخص واحد اسمه المستعار حارث والمفروض ان يونس اخترق قاعدة بياناتهم وقدر يجمع معلومات عنهم بس، هي ايه منعرفش لان ملحقش يشوفها لما دخل عليه الناس وقالتله اتفضل معنا.

وطبعا مريم عملت اللي في دماغها ونامت مع يونس حبيب عمرها بس يونس عنده عذاب ضمير بسبب اللي حصل بينه وبين مريم.

انا عارف اني غبت عنكم كتير بس ده بسبب بلاك ولف قرر فجاة البيه يعتزل الكتابة، بس مهونتش عليه وانا وأصحابه اللي هنا ومنهم الخديوي و الشقي السعودي ورجع عشانكم وعشان هم تعالوا بقي نشوف انا حصلى اي لما الناس اخذتني.



الجزء الأول:​


هنتبع أسلوب جديد عملناه قبل كده في قصة العراف وهو اي حاجة تخص يونس هتكون بلساني.

شخص:اتفضل معنا يا استاذ يونس
ايوة هنروح فين يعني
الشخص مسبش يونس يكمل كلام وقام اخدوني من ايدي وركبوني العربية واتغميت عينيا اكني مخطوف بظبط بس شكلهم وهئيتهم ميقولوش اني مخطوف بس ده مجرد تأمين ليهم
كملوا بالعربية فترة وبعدين دخلنا زي جراج وعرفت كل ده من صوت الارض واللف الكثير بتاعهم لما نزلنا النزلة بتاعت الجراج واتشالت الغمامة من على عيني لقيت واحد فيهم بيقولي
شخص:اتفضل انزل
انا:ماشي مع اني مش عارف احنا فين ولا انتوا مين
دخلت من الباب ولقيت حراسات كتير على كل باب وفهمت على طول انا فين وبدأت اجهز نفسي للي هيحصل بعد شوية
فهمت عزيزي القارئ ولا مفهمتش لسه انا موجود فين...........ايوة شاطر انا موجود في مبنى الأمن الوطني
ضابطة استقبال: استاذ يونس وصل يا فندم
صوت: دخليه فورًا.
وفعلا الباب اتفتح ودخلت ولقيت شخص قاعد على كرسي ليه فخامة وهيبة وبيقولي.
الشخص:اتفضل يا يونس نورتنا اسفين على الطريقة دي.
انا:راجح باشا انتَ بتعمل اي هنا هو في حاجة ولا اي.
راجح:اعرفك يا يونس، اللواء جابر الوصفي واحنا جبناك هنا.
جابر: هكملك انا يونس، صحابك اتقتلوا امبارح من مجموعة خطيرة دخلت مصر من يومين وسافروا تاني بأسماء مستعارة طبعا، ده غير ان سيستم المبني هنا حاولت مجموعة تخترقو وبالصدفة راجح كان قاعد معايا دلوقتي وبكلم قدامه وجبت سيرتك قالي انه يعرفك وحب يحضر القاعدة بيني وبينك يا يونس.
انا:مش فاهم برضو انا هنا ليه ولا دخلي اي بالموضوع، فعلا صحابي ماتت بس اللي كانوا صحابي وانا قطعت معاهم من فترة كبيرة، أكيد زعلت عليهم بس محضرتش الدفنة لاني لسه خارج من المستشفى وممنوع عني الحركة الكتيرة.
جابر:انت هنا بصفة ودية وصداقة بسبب راجح لكن ممكن نفتح تحقيق رسمي يا يونس ونحقق معاك وهنعرف وقتها انت ليك علاقة او تعرف حاجة مخبيها ولا لا.
انا:معنديش مشكلة خالص وانا جاهز (قمت حطيت رجل على رجل).
راجح:جابر انا زي ما قولتلك يونس لسه خارج من المستشفى وكمان هو ساعدني في شركتي جامد ويقدر يساعدك في المبني هنا لكن ميه الميه هو ملهوش علاقة باللي حصل.
جابر:ازاي ملهوش علاقة والبنت الروسية اللي وصلت مصر من أسبوع كانت هتضرب بالنار وهو انقذها وخد الرصاصة بدلها كل ده هيبقي صدفة يا يونس.
انا:عادي جدا يا جابر بيه، واه كل ده صدفة اقدر امشي ولا لسه.
راجح:عايزين مساعدتك يا يونس تعرف مين اللي عمل كده وكمان نتأكد هل ليهم علاقة بالي حصل لصحابك ولا لا.
انا:حاضر عشان خاطرك بس، ممكن الضابط يجبلي الشنطة بتاعتي.
دقائق وجابر بيه كلم حد دخلي الشنطة المكتب اللي احنا فيه ودخل ضابط تاني مسؤول عن حماية السيستم.
الضابط أحمد:مساء الخير يا فندم حضرتك طلبتنى.
جابر:اه يا أحمد احب اعرفك بيونس هيساعدنا عشان نعرف مين اللي عمل كده ويأمن لينا السيستم كمان.
انا:اهلا بيك يا استاذ احمد.
احمد:اهلا بيك يا استاذ يونس.
مسكت اللاب توب بتاعي وفتحته وشغلت برامج الحماية بتاعتي وطلبت من أحمد الواي فاي ويجيبلي اللاب توب اللي هو بيتابع منه كل حاجة عشان اربط الجهازين ببعض واعرف حدد.
فتحت جهازي وكمان جهاز أحمد، وبدأ اشتغل فعلا ودخلت على السيستم وفضلت ابحث في الاكواد القديمة وبشوف سابه علامة ليهم ولا لا وبالفعل فعلا لقيت 3 حروف بتكرر بشكل مستمر في كل كام سطر كودينج واللي هما ANB.

فلااااااااش باااااااااك
جيسي:الجماعة اللي كانت بتدور وراء والدي وكانت عايزة تاخذ البحث كل اللي عرفته عنهم هو ان اسمهم المختصر ANB.
رجووووع من الفلاااااااش بااااااك
افتكروا معيا يا اصدقائي دي نفس المجموعة اللي اتكلمت عنها جيسي معايا واحنا في البلكونة وان المجموعة دي بتحب تدمر المجتمعات بس بحروب واسلحة الكترونية وطبية واجتماعية وكل حاجة.
المهم كملت شغلي ولقيتهم معرفوش ياخدوا حاجة لأن نظام السيستم بصراحة كان قوي لكن برضو في ثغرات هبلة ومينفعش تكون موجودة من مهندس برمجي المهم عدلت الاكواد دي وعدلت كل الثغرات اللي كانت السبب وكل ده أحمد وجابر وراجح قاعدين يتابعون ومتنسوش طبعا ان تليفوني وحاجاتي كل كلها كانت مع الضابط ومرجعش ليا ألا الشنطة باللاب توب فقط.

راجح:اي الاخبار يا يونس طمني عرفت توصل لحاجة.
انا:عيب السؤال ده و**** 😂
راجح:حقك الصراحة هههههههه.
جابر:طمني طيب يا يونس.
انا:كله تمام اخترقو النظام بسبب ثغرات هبلة كانت موجودة ومتسابة اكواد كتبت بطريقة مبتدئين انا معرفش مين اللي عمل السيستم ده او بني السيستم بالطريقة دي.
وهنا احمد أدخل في الكلام وكان منفعل شوية:انا اللي عملته بس مش عيب لما تقول طريقة هبلة للمبتدئين.
انا:هعرف منين انه انت وبعدين فعلا الثغرات هبلة اوي انها تتساب في مبنى مخابرات انت فاهم احنا بنتكلم عن ايه يا احمد.
احمد:حاف كده من غير ضابط أو استاذ انت شايف نفسك على أي.
انا:ولا شايف نفسي ولا حاجة دي طريقتي وده أسلوبي وانا كده ساعدتك بالي اطلب مني محتاج مني حاجة ثانية.
جابر:في اي يا شباب عيب كده احنا قاعدين وانت كمان يا أحمد اتفضل شوف شغلك.
خرج أحمد فعلا ولقيت وقتها راجح قال لجابر.
راجح:محتاج مننا طيب حاجة ثانية يا جابر لازم امشي بقي ويونس هيمشي معايا ولا ايه.
جابر:اكيد يا راجح يقدر يمشي نورتنا يا يونس وده رقمي لو احتجت اي حاجة اتصل عليا انت ساعدتنا النهاردة بشكل كبير.
انا:شكرا لحضرتك عن اذنك.

قمت خرجت وخرج معايا راجح ونزلنا وركب عربيته في جراج المبنى وخرجنا وبدأ يسألني شوية حاجات وانا بكلم معاه.

في بيت يونس (القاهرة)
الساعة كانت 12 الظهر وانا منزلتش اصلا ومفيش حد عارف يوصل لي.
دودو:انا قلقت بجد هو راح فين يعني من الصبح وهو مش بيرد على التليفون ده لسه خارج من المستشفى.
مريم:معرفش انا اخر مرة شوفته كان بليل حتى جيسي اخر مرة شافته بليل لما كانوا بيكلموا قبل ما يدخل الشقة وينام.
دودو:يا دي النيلة يعني هو راح فين مبيردش على تليفونه حتى انا بجد قلقت عليه جامد انا هقوم البس وهنزل اشوفه.
مريم:يا ماما تروحي فين هو يونس صغير هيظهر دلوقتي.
دودو:انت متأكدة انه توأمك يابنتي ده اضرب نار عليهم يعني ممكن حياته تبقى في خطر بسبب الزفته اللي فوق دي.
وهما بيكلموا بتتصل هايدي على مريم هي كمان.
هايدي:صباح الفل عاملة ايه، مريم تعرفي حاجة عن يونس.
مريم:لا يا هايدي و مبيردش على التليفون و ماما قلقت عليه جامد وعايزة تنزل تدور عليه.
هايدي:وزفته جيسي دي فين.
مريم:فوق في شقتها.
هايدي:هحاول اوصل لحاجة وهكلمك تانى أطمنك.
قفلت هايدي مع مريم واتصلت على راجح ابوها.
هايدي:صباح الفل يا بابا بقولك ونبي.
راجح:صباح النور يا حبيبتي خير قوليلي.
هايدي:يونس مختفي من الصبح وتليفونه مش بيرد عليه ممكن تساعدني نطمن عليه.
راح راجح بصلى وضحك فهمت انهم بيدوروا عليا.
راجح:يونس جمبي يا هايدي متقلقوش عليه وطمني مامته هو نسى تلفونه في العربية ورايحين للعربية بتاعته اهو.
هايدي:احمم ممكن اكلمه طيب.
راجح اداني التليفون.
انا:صباح الفل متقلقوش انا كويس حوار عبيط وخلص خلاص.
هايدي بصوت خوف وخضة: انت كويس بجد مفيش حاجة حصلتلك.
انا:انا فل الفل طمني ماما عشان انا تليفوني لسه بعيد عني.
قفلت هايدي معايا واتصلت على طول بمريم.
هايدي:خلاص يا مريم انا اطمنت عليه طلع مع بابا في العربية بس نسى تلفونه في عربيته.
مريم:اوف اخيراً اطمنا، يا ماما خلاص يونس بخير ومع عمو راجح بابا هايدي.
دودو خرجت تجري من اوضتها وشدت الفون من هايدي.
دودو:هايدي بجد هو بخير طب مكلمنيش ليه.
هايدي:بخير متقلقيش انا سمعت صوته وهو قالي طمني ماما عشان انا تليفوني بعيد عني و لسه رايح للعربية.
دودو:يجيلي بالسلامة، بقولك اي اسمعيني كويس ….

في مكان منعرفش عنه حاجة
حارث:الاتنين اللي حاولوا الاختراق ماتوا وللأسف مفيش على جهازهم اي ملف او حاجة
شخص 1:ازاي امال مين اللي اخترق النظام الأساسي.
شخص 2:احنا في خطر على فكرة لو مش ملاحظين ده كان في ملفات وبيانات لكل فرد مننا.
شخص 3:لازم منجمعش تاني لفترة من الوقت ونخلي بالنا كويس و نأمن نفسنا كمان.
شخص 1:عندكم حق وانت يا حارث تابع كل الأمور مع الفريق لازم تشتغلوا ليل نهار لحد ما تعرفوا مين صاحب الاختراق.
حارث:الشباب اللي نجحت في الاختبار هتنضم لينا ونشوف وقتها هنعمل ايه.
شخص 2:خلى بالك طيب ليكونوا أعداء طيب.
خرجت المجموعة اللي كانت قاعده تكلم مع بعضهم في مكان زي غرفة اجتماعات وفضل حارث قاعد على الطرابيزة ودخل عليه شخص تاني.
كارو:حارث الأجهزة جاهزة والفريق الداخلي جاهز.
حارث:اتواصل مع الناس اللي نجحت عشان ينضموا لينا.
كارو:وانت هتعمل ايه.
حارث:عايز افهم ليه كيرا و العارفة و الون مختفين ودي حاجة تخليني اشك فيهم و شاكك في حاجة في دماغي.
كارو: لتكون بتفكر…..
حارث:بضبط أنهم تواصلوا مع بعض و اكلمه.
كارو:معتقدش بس هنحاول نوصل لحاجة ونشوف جرب انت تكلم كيرا وانا هشوف الون.

في شقة يونس القديمة.
خديجة: نمتوا كويس.
ندى:جداً الشقة هنا مريحة نفسياً بجد.
خولة:ليكي عين تنامي وانت مزعلة صاحب الشقة يا بجاحتك يا شيخة هههه.
خديجة:اتصلي عليه يا خولة اعزميه على الغدا النهاردة عشان ندي تعتذر منه.
ندى:مش هعتذر من حد، وبعدين ما نتكلم بصراحة شوية هو مين عشان يتحكم فينا بالشكل ده.
خولة:يا بنتي و فين التحكم اللي حصل ده شخص بيغير على البنات والحريم اللي معاه يعني راجل.
خديجة:خولة معاها حق وبعدين دي حاجة تفرحك يا عبيطة ان في راجل بيغير عليكي ويحسسك انك البنت بتاعته و بس محدش يشوف بشكل معين غيره.
ندى:اوف حاضر الصراحة عندكم حق ههههه.
مسكت خولة التليفون واتصلت عليا بس للاسف برضو انا لسه موصلتش للعربية ومعرفش حاجة عن المكالمة وراحت سبتلي رسالة اني اكلمها ضروري.


عندي انا وراجح وصلنا للكافية اللي كنت قاعد فيه.
انا:شكراً تعبتك معايا.
راجح: ولا تعب ولا حاجة بس ناوي تجيلي الشركة امتي عشان نعمل السيستم و نضبط الأمور كلها.
انا:من عيني قريب اوى بكلمك واجيلك.
راجح:يونس عايز اسأل سؤال وتجاوبني بصراحة.
انا:اسأل.
راجح:انت مخدتش نسخة من البيانات اللي عندي.
انا:لا اعمل بيها ايه.
راجح:تمام يا صديقي انت معزوم عندي على الغداء بكرة هالة مصممة تعزمك.
انا:انا لسه خارج من المستشفى على فكرة أجلها شوية طيب هههههه.
راجح:ولا انت ولا غيرك يقدر يقنع هالة هتسمع الكلام يعني هتسمع الكلام.
انا:حاضر سيبني انزل اشوف تليفوني واللي ورايا بقي هههههه يلا سلام.
نزلت وسيبت راجح وركبت عربيتي واول ما مسكت التليفون اتصلت على حبيبة قلبي دودو.
انا:روحي روحي حقك عليا نسيت تليفوني في العربية وكنت مع راجح بابا هايدي في مشوار.
دودو:كده تقلقني عليك كده وانت راجلنا وابوك غايب لما تجيني يا يونس اتفضل الاقيك قدامي لو سمحت.
انا:حاضر يا حبيبتي يلا باي.
مسكت تلفوني ولقيت رساله من خولة كلمني ضروري.
انا:صباح الفل عاملة ايه يا حلوة.
خولة:احممم صباح النور عامل ايه انت، كتفك كويس.
انا:وجع بسيط كل لما احرك ايدي بس بحاول اقلل حركة ايدي.
خولة:طيب انت معزوم على الغداء النهاردة يا استاذ ممكن تشرفنا في بيتك ههههههه.
انا:مش هقدر ارفض لك طلب بس بدل البيت اي رايك اعزمك انا في مكان حلو.
خولة:موافقة مش هعرف اقولك لا.
انا:خلاص 6 بالدقيقة هتلاقيني تحت العمارة ومستنيكي انت وندي وخديجة.
قفلت مع خولة وكان لازم اتصل على هايدي واشكرها على وقفتها معي وانها طمنت امي.
انا:تعبتك معايا يا حلوة حقك عليا.
هايدي:كل شوية تقلقني عليك كل شوية وينفع يعني تبقي لسه خارج من يومين من رصاصة وتعب وتتحرك كده.
انا:عندك حق بس انا بزهق من قاعدة البيت المهم يا هايدي انا عايز اشوفك ضروري المفروض اني معزوم عندكم بكرة على الغداء معرفش انت تعرفي ولا لا.
هايدي:احمممم اعرف طبعاً وانا اللي هعملك الأكل بأيدي كمان.
انا:وااااااو انت بتعرفي تطبخي كمان.
هايدي:طبعاً يا بني يلا سوق على مهلك وروح طمن طنط عليك باي باي.
بعد نصف ساعة وصلت البيت فعلاً وامي كانت قلقانة عليا اوي واول ما شافتني داخل من الباب.
جريت عليا أخذتني في حضنها جامد.
انا:وحشتني يا حبيبتي حقك عليا.
دودو: كل ده من الصبح وانت برة ينفع كده اياك تعملها تاني.
انا: من عينيا حاضر متزعليش مني.
جت مريم عليا ولسه هتحضني قمت حضنتها عشان امي ما تلاحظ حاجة بس انا بجد مش طايق مريم وندمان اوى على اللى حصل بينا وكويس جداً اني مجننتش وفتحت مريم.
دخلت اوضتي اغير هدومى لقيت مريم بتخبط على الباب.
انا:ثواني بغير هدومي.
مريم مستنتش وراحت فتحت الباب وأنا واقف عريان من فوق ولابس البوكسر بس.
انا بعصبية وبصوت واطي: انا مش قولت ثواني بغير هدومي.
مريم بدلع:هو انا غريبة عنك وبعدين انت ناسي حصل اي امبارح يعني مفيش حواجز خلاص بينا.
انا:انت تنسي اي حاجة حصلت وتتعدلي بدل ما اضربك بجد وهتبقى اول مرة امد ايدي عليك فعلاً.
مريم:انت بتتكلم جد ولا بتهزر انسى ايه انا مجنونة بيكي يابنى افهم بقي.
انا:انسي بقولك انت اختي واللي حصل مش هيحصل تاني واياك تدخلي عليا الاوضة تاني وتتعدل بدل ما ازعلك ومش عايز ماما تلاحظ حاجة.
سيبت مريم عيونها تدمع وروحت خرجت بعد ما غيرت هدومي وفعلاً كانت اول مرة ازعل مريم في حياتي بس كان لازم اخد موقف من مريم ومن اللي حصل.
خرجت من اوضتي وقعدت في الصالة شوية وبعدين لقيت جيسي نازلة عندنا وبتسأل عني ولقتني في وشها.
انا:تعالى ادخلي تعالى نقعد في البلكونة اللي جوا.
خدت جيسي وقعدنا مع بعض وحكيتلها أن نفس المجموعة اللي قالت عنها حاولت تخترق جهاز المخابرات وقالتلي كده يا يونس الموضوع كبير وهما بدأوا يركزوا على مصر كمان ولازم نتحرك بسرعة لان كل وقت بيضيع هما يسبقونا بخطوة قولتلها تمام موافق في حاجة في دماغك.
جيسي:اه اسمعني كويس انا ليا صحبتي تانية موجودة في سويسرا شاطرة جداً وممكن تساعدنا وتيجي مصر كمان لانها نفسها تزور مصر وانت بتقول ان البنت السعودية موجودة هنا يبقي كده هنكون 4 أشخاص.
مريم دخلت في اللحظة دي وقالت:لا يا حلوة احنا 6 اشخاص انا وهايدي كمان معاكوا.
انا:مش قولتلك تستأذني بعد كده لما تدخلي عليا وبعدين انا قلتلك لا يعني لا.
مريم: مش هسيبك لوحدك وأنا في ظهرك وكمان.
وانا قاعد وبنكلم جالي تليفون من رقم غير معروف رديت وكانت المفاجأة:
صوت متغير:هالوووووووو كيرا نحن هنا !!!!!!!!
يا تري مين اللي اتصل عليا وانا هعمل ايه كل ده

هنعرف منه جزء الجزء الجاي اشوفكم على خير ومستني توقعاتكم وكلامكم الحلو و تشجعوني لاني راجع بدون شغف بس رجعت عشانكم وعشان خاطر اصدقائي الشقي السعودي والخديوي احبابي.
يتبع……


الجزء الثاني:


انا:مين معايا الووو الوووو.
جيسي:في ايه مين كلمك.
مريم:يونس في ايه طمني.
انا:مفيش حد غبي بيعاكس.
انا قايم يا بنات عن اذنكم قمت دخلت اوضتي وفتحت اللاب توب على طول و وصلت تلفوني باللاب توب وحاولت أتتبع المكالمة دي جاتلي من مين او حتى المكان بتاعها بس للاسف موصلتش لحاجة لأن التليفون اللي اتعملت منه المكالمة اتقفل بعدها على طول.
فضلت افكر واسرح مع نفسي وافتكرت كذا حاجة.

فلاااااااااش باااااااااك
لما فتحت الملفات اللي اخدتها من جماعة حارث.
فتحت الكلاود الاونلاين المحمي بتاعي وبدأت افتح الملف واقرأ شوية ولقيت ملف مكتوب عليه ANB قمت فتحته على طول.
تعالوا بقى نشوف مين هما ANB:
جماعة مكونة من 10 افراد كل فرد فيهم يمثل دولة معينة من الدول القوية اللي ليها سيطرة سواء بقي في الاقتصاد أو السياسة أو الجيش أو حتى المواد الطبيعية والخام، وغيرها من موارد الدولة وفوق كل ده الحرب الالكترونية ومين فيهم عنده أقوى جهاز مخابرات يشمل الحرب الالكترونية بأفضل الأجهزة والأدوات.
ولقيت ملف تاني فيه معلومات عن حارث بس قولت مش وقته اني افتحه.
قطع تفكيري صوت مريم وهي بتقولي تلفونك عمال يرن يا يونس يا يونس.
انا:ايه في ايه يا بنتي.
مريم:تلفونك عمال يرن.
مسكت تلفوني ولقيته عمر صاحبي.
انا:حبيبي يا عمر عامل ايه.
عمر:انا بخير يا صاحبي وانت عامل ايه.
انا:تعبان شوية بس هبقى كويس، حضر نفسك يا عمر لاني عايزك معايا قريب في حاجة.
عمر:عينيا ليك يا يونس انت تؤمر يا صاحبي، مش ناوي تروح تعزي أهل حسام.
انا:هروح يا عمر عندي مشوار هخلصه الاول وهكلمك نتقابل ونروح مع بعض.
عمر:ماشي يا يونس سلام.
قفلت مع عمر وانا بقول جوا نفسي أهل حسام ملهمش ذنب ولا ليه علاقة بالي حصل وأهله كمان ناس طيبة وغلابة ولازم أكون جنبهم لان حسام والده كان ميت من وهو صغير وملهوش اعمام ولا اي حد مقطوع من شجرة زي ما بيقولوا فلازم اكون راجل مع أهل بيته مع أنه مكنش راجل معايا وباعني.
بصيت فى الساعه لقيتها 4 قولت يدوبك الحق اقوم اجهز نفسي والبس عشان الحق معادي مع خولة واهلها.
قمت فعلاً خدت شاور محترم وسويت دقني وضبط شعري وسويته هو كمان وكنت وخرجت من الحمام على اوضتي على طول وانا لابس تيشرت وشورت.
دخلت قلعت هدومي ولبست بوكسر أسود وكمان طلعت بدلتي السوداء بس بشكل كاجول من غير جرافتة يعني.
ولبست البدلة وكمان قميص أسود وطبعاً البدل على اللي جسمهم عضلات بتكون مقسمة ومظبوطة بكتير وده كان مخلى شكلها حلو عليا اصلاً ورشيت برفاني المفضل ولبست ساعتي وكله بقى تمام وقمت خارج من اوضتي لقيت ماما و جيسي ومريم قاعدين واول ما شافوني انبهروا وامي زغرطت.
انا:في ايه يا ماما هههههه.
دودو:يالهوي قمر يا قلبي قمر ولا اكنك عريس يحرسك ليا ويحميك.
مريم:ايه الحلاوة دي توأمي قمر كده يخربيت جمالك بحبك.
انا:وانا بحبكم اوي.
جيسي:وااااااااو بجد واااااو أنت سكسي اوي.
دودو لجيسي:اتلمي يابت بدل ما اجيبك من شعرك متبصيش لبني.
وانا واقف بضحك ان امي فهمت كلامها بس جيسي مش فاهمة هههههه.
انا:لو احتجتي اي حاجة يا دودو كلميني على طول وخلى بالك من نفسك يا حلوة انت ومتفتحش لحد الباب انا هقفل البوابة تحت وهوصي الأمن كمان محدش يطلع ليكم.
دودو:متخافش علينا يا حبيبي امك ب100 راجل متتأخرش انت بس.
انا:حاضر يا حبيبتي انا هروح مشوار وبعدين هروح لأهل حسام اعزيهم وهاجي.


نزلت فعلاً وكانت الساعة 5 ونصف يدوب أوصل في معادي قدام العمارة وفعلاً بعد نص ساعة وصلت وكانت 6 بالدقيقة ومسكت تلفوني واتصلت على خولة وقولتلها اني تحت مستنيهم.
فضلت قاعد في عربيتي لحد ما لقيت باب الاسانسير بيتفتح قمت نزلت من عربيتي وعدلت هدومى ووقفت مستني قدام العربية ولقيت 3 أجمل من بعض خارجين عليا بلبسهم الخليجي بس بعبايات مفتوحة وتحتها أطقم خروج.
انا:ايه القمرات دول انا يا بختي النهاردة هأكل و معايا اجمل بنات في الدنيا.
خديجة:و**** ده يا بختنا احنا ان في راجل بالقمر والشياكة دي كلها هيكون معانا.
خولة:احممم مرسي يا يونس وانت كمان شيك اوي.
ندى:امممم شكراً يا يونس وانت كمان حلو وبدلتك حلوة.
ركبتهم العربية وقعدت جنبي خديجة مامتهم وهما البنتين وراء.
وكنت حاجز في مطعم على النيل بيعمل سمك حلو اوي بكل الاشكال والانواع.
وصلنا المطعم وقعدنا وانا فعلاً مجنن من جمالهم بس ماسك نفسي ومبين اني تقيل.
خديجة:انت تعبت نفسك بجد مش كفاية الاستضافة الجميلة في بيتك وكمان عزومة في مكان غالي زي ده.
انا:الغالي للغالين يا خديجة وبعدين انا معملتش حاجة وانتم ضيوف في بلدي هينفع يعنى اسيبكم يتخطفوا بجمالكم ده.
خديجة:بكاش اوي بس حبيتك من اول ما شوفتك.
انا:انا عرفت دلوقتي خولة طالعة قمر لمين ولا ندي كمان.
ندي:يونس انا اسفة بخصوص امبارح مكنش قصدي خالص ازعلك مني بس.
انا:من غير بس ولا حاجة مفيش زعل اصلاً وانا مزعلتش منك بس عايزك تفهمي حاجة سواء انت تخصيني او لا طول ما انت معايا انا هعملك بالشكل ده هعاملك انك تخصيني حتى لو غريبة عني لان مفيش راجل من ضهر راجل يقبل على نفسه أو على اللي معاه يكون عرضة وبصبصة للي رايح واللي جاي فاهمة كلامي يا ندي.
خولة قاعدة مبتسمه ومبسوطه باللي تسمعه وسرحانة فيا وانا لاحظت كده بس محبتش ارخم عليها والأكل نزل وكلنا مع بعض وكانت القاعدة جميلة فعلاً وخذتهم بعدها وقعدتهم في كافيه على النيل ولقيت خديجة بتقولي.
خديجة:ينفع اطلب شيشة يا يونس ولا هتضايق.
انا:عايزة الحق ولا اكدب عليكي.
خديجة:الحق طبعاً.
انا:هضايق لانك بجمالك ده هتلفتي الأنظار ليكي اكتر وخصوصاً ان واحدة جميلة قاعده بتشرب شيشة وسط الرجالة دي كلها بس انا عندي حل حلو.
خولة:ايه هو يا يونس.
انا:قوموا يلا نروح.
وقتها الكل استغرب هو ده الحل الحلو بتاعك، عزيزي القارئ لو متوقعتش انا هعمل ايه هزعل منك بجد.
وصلتهم العمارة واطمنت انهم طلعوا وهما فاكرين انى مش هرجع ليهم تاني وقمت رايح على مكان معروف بيبيع كل انواع واشكال الشيش واشتريت من عنده 2 لان حسيت ان خولة او ندي هما كمان بيشربوا مع مامتهم وكمان جبتلهم كل حاجة خاصة بالشيشة وأطعمة كمان وتسالي.
مسكت تلفوني واتصلت على خولة اللي ردت على طول.
خولة:انت كويس فيك حاجة.
انا:انا فل يا بنتي بس كنت هقولك ممكن اطلع ليكم شوية.
خولة:اه طبعاً اتفضل احنا فكرنا انك مشيت.
انا:لا كنت بشتري حاجات ومحتاج اطلعها ليكي.
وصلت فعلاً العمارة والحاجات كلها كانت في شنطة كبيرة جلد والشيش بالجرابات بتاعتها.
وطلعت عند خولة وأول ما فتحوا الباب لقيت قمرات بجد.

على الجانب التاني في شركة راجح باشا.
راجح:ايه الأخبار يا مصطفي.
مصطفي:لسه يا باشا المفروض مستنين رد من يونس هيجي امتي.
راجح:طيب بص انا عايزك تشوف لي دور كامل عشان نفتحه شركة ليونس يشتغل منها.
مصطفي:فكرة كويسة جداً بس يونس معتقدش هيوافق.
راجح:ليه يا بني ما هو لازم يبقي مجهز نفسه ومكان يشتغل منه.
مصطفي:هنشوف يا باشا.
سكرتيرة على التليفون:استاذ راجح في ضيف مهم عايزك بره.
راجح:مقالش اسمه.
سكرتيرة:بيقول يعرفك من زمان يا فندم بأمارة أسوان.
راجح:خليه يدخل.
بعد أقل من دقيقة دخل راجل هيبة في الشكل والمقام وقام له راجح من مكانه يسلم عليه.

في بيت يونس القديم (شقة خولة)
خولة:اتفضل يا يونس.
انا:احمم معلش اني رجعت تاني بس محبتش اكسف خديجة وقمت جبتلكم اللي حابين تشربوه.
خديجة:بتكلم جد جبت الشيشة انت يابني بكلف وتتعب نفسك ليه بس.
يونس:مفيش تكلفة ولا حاجة.
تعالوا اقولكم خديجة وبناتها قاعدين ازاى.
خديجة: قميص نوم قصير ماسك على جسمها اوى لدرجة ان تفاصيل جسمها بالكامل ظاهرة بس عليه روب وقافلة الروب بس الروب للاسف مش مغطى حاجة لانه شبه شفاف
خولة: بيجامة قطن ماسكة على صدرها المرفوع لفوق وطري في نفس الوقت وقفشة على طيزها ومبينة حز كسها اللي شكله مبطرخ وحلو.
ندى: نفس بيجامة خولة بظبط بس ندى جسمها اقل حاجة بسيطة من خولة بس فرتيكة برضو.

دخلت ندى وخولة يحضروا الشيش والحاجة ومكملوش نص ساعة ولقيتهم خارجين بكل حاجة والتسالي وكله وجم حطوا الحاجة في البلكونة.
انا:لا مينفعش نقعد هنا انتوا مش شايفين انتوا حلوين ازاي ولبسكم يجنن الواحد لو خرج وشافكم.
خولة بابتسامة:طب حب نقعد فين واحنا تحت امرك.
انا:تعالوا نقعد في الصاله ونسيب البلكونة مفتوحة.
ندى:موافقة جداً.
انا:يا مغير الاحوال، بقيتي تقتنعي بكلامي دلوقتي.
ندى:هههههههه لانك راجل حمش مش بتقولها في مصر حمش برضو.
انا:حصل يا لمضة انتِ 😂😂
قعدنا وفعلا شربت معاهم على خفيف وفي وسط ما احنا مندمجين حصل اللي مكنتش اتوقعه ابداً.
قامت خديجة وقلعت الروب ورميته جمبها وظهر لحمها الفاجر قدامي وهي كانت فشيخة جامدة اوي.
ندى:اوبا يا ماما ايه الحلاوة دي قدام يونس كمان.
خديجة:يونس انا برتاح له اوي اوي.
انا:وانا كمان بحبكم اوي.
ندى:خلاص يبقي ترقصي يا حلوة.
وفعلا قامت ندى وخولة يشغلوا اغاني وجابه لامهم طرحة وربطت وسطها بيها وبدأت ترقص خديجة وتوريني قد ايه هي جامدة.
الصراحة انا زبرى وقف عليها اوي بس مينفعش لازم اقوم.
انا:طب استأذن انا يا جماعة ونوم العافية ليكم أحلام سعيدة.
خولة:رايح فين لسه بدري خليك شوية.
انا:الوقت اتأخر وكمان اهلى فى البيت لوحدهم.
مستنتش ردهم وقمت فتحت الباب ونزلت المنظر يخليني اهرب مش امشي عادي حتى مينفعش اخسر حد منهم ولا اعمل حاجة مع حد فيهم غصب عنه هما بيتعاملوا بحرية عشان مطمنين عليا.

خدت بعضي وركبت عربيتي واتصلت على عمر وقولتله يستناني قدام بيت حسام كانت الساعة وقتها 9 ونص بليل ويعتبر الوقت بدأ يتأخر بس انا عارف ان اهل حسام بيسهروا عادي.
وصلت بيتهم وقابلت عمر وسلمت عليه وطلعنا لفوق وخبطت على الباب.
صوت:ايوة مين.
انا:انا يونس.
أحلام (ام حسام):اتفضل يا حبيبي نورت، ازيك يا عمر.
عمر:بخير وحضرتك اسفين جايين في وقت متأخر.
أحلام:متقولش كده ده بيتكم عامل ايه يا يونس سمعت انك كنت في المستشفى متزعلش مني انت عارف الظروف.
انا:بخير متقلقيش يدوب خرجت امبارح و جيتلك اهو انت عاملة ايه واخبار حبيبة ايه.
أحلام:بخير عمالة تعيط ليل نهار انا مش عارفة كل ده حصل ليه ولا حسام حتى عمل ايه لكل ده محدش فيكم يعرف حاجة وقامت معيطة جامد.
خرجت حبيبة وهي مامتها بتعيط ولقيتها هي كمان معيطة جامد وقامت حاضنة مامتها.
حبيبة:كفاية متعيطيش هو في مكان أحسن من هنا.
عمر قاعد بيبصلي ومش عارف يعمل ايه ولا يتصرف ازاي والصراحة هما صعبوا عليا اوي مع ان ابنهم خاني وباعني بس مكنش يستاهل الطريقة اللي انتقمت بيها منه
انا:طيب احنا نستأذن يا طنط و هعدي عليكي بعدين لو احتجتي اي حاجة اتصلي عليا فورًا.
حبيبة:ماشي يا يونس تسلم ي***.
مشيت من عند أهل حسام وانا مضايق اوي الصراحة بس ما باليد حيلة اللي حصل حصل واللي كان كان خلاص.

عند راجح باشا في الشركة.
أحمد الهواري:راجح باشا ليك وحشة.
راجح:نورتني يا أحمد ايه الاخبار رجعت من السفر امتي.
أحمد الهواري:لسه راجع من يومين ونقلت كل شغلى هنا.
راجح:حلو اوي اخبار سعيدة بس ليه كده.
أحمد:من وقت وفاة مراتي مبقتش طايق اعيش لوحدي بعيد عن بلدي والناس.
راجح:نورت يا حبيبي وانت من ريحة الحبايب.
أحمد:محتاجك في شغل بقي هتساعدني ولا ايه.
راجح:اه طبعا قولي محتاج ايه.
احمد:ابني سيستم كامل لشركتي.
راجح:مفيش الا شخص واحد بس اللي هيقدر يمسك شغلك ويعمل اللي انت عايزه.

عند يونس في البيت.
رجعت بيتي وكنت هايج اوي ولقيت امي ومريم ناموا ولما طلعت لقيت جيسي صاحية واول ما سمعت صوتي فتحت باب شقتها وخرجت.
جيسي:مساء الخير نورت.
انا:مساء النور.
جيسي:باين عليك تعبان كنت فين.
انا:روحت زورت أهل حسام واضيقت من حالتهم.
جيسي:طيب تحب نكلم عندك ولا عندي جوا.
انا:تعالى عندي هدخل اخد شاور بتعرفي تعملي سندوتش صح هههههه.
جيسي:اكيد يا يونس، ادخل انت وانا هجيلك.
دخلت اخد دش وكان معايا لبسي تيشرت وشورت وخرجت لقيت جيسي قاعدة بي بيبي دول اسود وعليه الروب بتاعه مع انها كانت عادية من 10 دقائق شكلها ليلة حمراء.
انا:اي الجمال الروسي ده.
جيسي:ميرسي انت اللي جميل، تعال اقعد واحكيلي مالك.
قعدت وحكيت لجيسي احساسي وانا ليه مضايق وكل حاجة ولحد دلوقتي جيسي متعرفش ان خولة هنا ولا خولة تعرف ان جيسي كمان هنا ده لو انا فاكر صح يعني.
لقيت جيسي بتقرب مني وقولت خلاص مفيهاش مفر قمت سحبتها لحضني ومسكت شفايفها بوستها وكانت حاطة روج طعمه يجنن زي طعم شفايفها.
جيسي:ااااه بوستك تجنن يا يونس انت جامد اوي قربت جيسي من ودني وقالتلي شيلني ودخلني في حضنك.
شيلتها فعلا وزبري كان خلاص مش قادر حصله اثارة كتيرة النهاردة ودخلت انا وجيسي اوضة النوم عندي.
وحطيتها على السرير ونزلت ببوس في شفايفها ورقبتها وبلحس رقبتها وفعلا تجنن اوي اوي.
جيسي:ااااه يا يونس ااااه يا حبيبي كمل كمل وبوسني اوي.
وانا مش متوصي اصلا نازل لحس وعض في رقبتها وهي نار تحت مني، نزلت حمالة البيبي دول وظهرت بزاز جيسي الوردي وحلمتها الواقفة وقمت قربت شفايفي وسناني من حلمتها وبوستها وشدتها بسناني لبرة وهي طلعت احلى اااااااه منها.
جيسي:تجنن يا يونس ااااااه اووووه ياااااه ااااااه.
انا:وطي صوتك اهلى تحت.
وانا مكمل لحس ومص ورضاعة في بزازها ومش سايبهم اصلا ونازل فيهم عض ولحس وهي كل اللي عليها اااااه تجنن يا يونس ااااااه مص بزازي الحس بزازي.
سيبت بزازها ونزلت على بطنها الحسها بلساني و بدخل لساني جوا سرتها وهي مش قادرة مني وعمالة تمسك شعري وتشد فيه على جسمها اوي.
نزلت شوية بشوية على كس جيسي اللي مليان عسل ومبطرخ من كتر ما شفايف كسها حلوة ولونها يجنن هو قصها مبيض اوي ولون لحمها وردي واي علامة او خربشة تبان فيه على طول وانا متوصتش الصراحة قمت نازل بسناني على لحم شفايف كسها وقمت عضتها منه وهي صرخت وقتها حرفيا سمعت الشارع كله ااااااااااااااه يا يونس براحة على كسي.
كسي بيوجعني كسي بياكلني يا يونس كسي عايزك يا حبيبي اااااااه انت راجل اوي يابختي بيك انا مبسوطة اني اتفتحت على ايدك انت و زبرك انت اااااااه يا يونس ااااااه الحس كسي كمان وبوسه اوي كسي عايزك يا يونس اااااااه ااااااه هجيب هجيب يا يونس هجيبهم.
وقامت نطرت كل عسلها ونازل ابيض تقيل على عسل شفاف البت طعم عسلها وشهوتها يجنن قمت قلعت الشورت وزبري اتنطرت قدمها قامت شدتني عليها ونيمتني على ضهري وقالتلي تعال بقي دوقني زبرك الحلو الكبير ده.
في نفس اللحظة لاحظت حد بيراقبنا من برة الاوضة بس كل اللي باين خيال الشخص بس مش عارف احدد دي ماما ولا مريم قولت سيبك وركز مع الفرسة اللي معاك دي.
وفعلا جيسي وقتها قعدت بجمبها وبقي زبري كله قدام باب الاوضة وهي ماسكة بايدها وحركتها لفوق وتحت اكنها بتضرب لي عشرة وبدات تمص الرأس لوحدها وتاخدها في بوقها بشكل احترافي اوي وتخرج لسانها وتلحس عروق زبري ونازلة طالعة بتلحسه وهي مستمتعة وعمال تقول كلام بالانجليزي وانا ايدي بتبعص طيزها بكسها وبدات تدخل زبري كله لحد آخر زورها وصوت المص وريقها طالع بشكل ملحوظ.
قربت جيسي من ودني وقالتلي انا عايزة زبرك في كسي هركب عليه.
وقامت جيسي ركبت على زبري ونزلت بكسها مرة واحدة وراحت مصوتة وقالت ااااااه كبير يا يونس وكسي ضيق اوي لسه نكني يا يونس وفضلت تطلع وتنزل على زبري وصوت طيزها الملبن بتخبط في فخدي وعمالة تتنطط على زبري اااااه ااااه وتحرك شعرها وعينها تتقلب وهي بتتناك قمت قلبتها هي ضهرها ولسه زبري جواها ورفعت رجليها لفوق على كتافي وقمت مخرج زبري كله لبرة وسيبت راسه بس جواها.
جيسي:اااااه ليه كده دخله دخله عشان خاطري.
قمت مرة واحدة مدخل زبري كله جواها وهي ما صدقت وشدتني عليها وحضنتني وانا بزرع في كسها اااااه كسك يجنن يا فاجرة انت خدي في كسك يا لبوة بنيكك في كسك المتناك ده وكل ده وانا حاسس اني متراقب لسه.
جيسي فضلت تطلع اصوات وتتمنيك عليا وقالتلي عايزة اغير الوضع يا يونس.
قمت نيمتها على بطنها وخليتها تقمبر طيزها وقمت مدخله في كسها من ورا وهي شغالة رايحة جاية لقدام وورا على زبري وبتساعدني انيكها اكتر وفضلنا على الحال ده ونبدل الاوضاع لحد ما خلاص جبت اخري وقمت نطرت كل لبني على بزازها وجسمها وهي كانت استوت على الاخر وكسها محمر اوي ومهري مني.
نمت على ضهري وجت هي في حضني.
جيسي:انت تجنن بجد انا مبسوطة اوي انك اول شخص تنام معايا ومش عايزة غيرك أبداً.
انا:وده حب ولا عشان بطول وبكيفك.
جيسي:الاتنين يا يونس بجد.
انا:طب يلا يا حلوة قومي روحي شقتك.
جيسي:لا عايزة انام في حضنك ومتقلقش هخرج قبل ما حد يصحي.
وفعلا محستش بنفسي قمت حضنتها ونمت وهي في حضني.

صحيت الصبح كانت الساعة 11 قمت ملاقتش جيسي جمبي قمت اتمرنت شوية تمارين زي بلانك و كذا حاجة تانية ودخلت اخد شاور وبعدين خرجت لبست ونزلت
دخلت عليهم كانوا صاحيين ومريم قاعدة وكمان ماما في المطبخ مسكت تليفوني لقيت كذا رسالة من عمر ورسالتين من راجح وكمان رسائل من فاطمة و حلا و هيما صاحبي.
قولت مش هرد على حد وقمت مغمض عيني وانا قاعد على الكنبة.

لقيت الباب بيخبط بشكل مخويف.
مريم:في ايه مين بيخبط بالشكل ده.
دودو جت جري:في ايه انتوا كويسين ومين اللي بيخبط بالشكل المقرف ده.
انا:ادخلوا جوا طيب ومحدش يخرج والبسوا حاجة وقمت فتحت الباب ولقيت الشرطة في وشي.
الضابط: انت يونس العربي.
انا:ايوة ومين حضرتك.
الضابط:مطلوب القبض عليك.
انا:القبض عليا ليه ان شاء ****.
الضابط:مطلوب القبض عليك بتهمة قتل اصحابك حسام وبدر هتوووووه.
دودو:ابني انتوا واخدينوا على فييييين يونس يا يونس…..!!!!!!!

يتبع...


الجزء الثالث :


مريم:ماما يا ماما فوقي يا ماما، مريم جريت على الاوضة تجيب برفان او اى حاجة تفوق بها دودو.
ومسكت التليفون في نفس الوقت واتصلت على ابويا.
بعد شوية جرس.
بابا:مريم حبيبتي عامله ايه طمنيني عليكم.
مريم بعياط:بابا الحقني يا بابا قبضوا على يونس وماما غابت عن الوعي ومش عارفة اتصرف.
بابا:انت بتقولي ايه اقفلي واتصلي على خالاتك تجيلك وانا مسافة الطريق وجاي.
ابويا قفل التليفون مع مريم وعمي حامد سأله في ايه حصل ايه مالك.
بابا:مريم بتقولي يونس اتقبض عليه والشرطة خدته من البيت.
عمي حامد:انت بتقول ايه يا أحمد، جاسر يا جاسر انت يا زفت.
جاسر (ابن عمي الكبير):ايوة يا حج في ايه.
حامد:جهز العربيات والرجالة بسرعة نازلين مصر بسرعة يا ولدي.
جاسر:في ايه طيب قلقتني.
حامد:ابن عمك اتقبض عليه ومنعرفش حاجة بسرعة يا ولدي واتصل بالمحامين كلهم اللي موجودين في مصر تشوف يونس فين وتتحرك.

لو مش متذكر يا عزيزي القارئ تعال افكرك بعيلتنا في البلد عاملة ازاي وليها نفوذ ازاي.
عمي حامد عمدة البلد وعمي الكبير راجل جميل ومحترم وواخد صفات جدي هو وابويا وعمي كمان شعبان الصغير بس ده مسافر برة مصر ومجوز اجنبية.

عمتي نرجس كبيرة البيت هي وعمي ومرات عمي نعمة ست جميلة وطيبة وبتحب امي وعمتي وكلهم عيلة متفاهمين مع بعض متجوزة ومخلفة ولد وبنت.
عمي ليه شغل كتير وعنده شركة مقاولات وداخل شريك هو وابويا في قطع اراضي وبيبنوا سوا بس عمي هو الواجهة عشان وظيفة ابويا متسمحش انه يكون عنده شغله الخاص.

عمتي نرجس نزلت على الصوت العالي والزعيق:في ايه مالكم، حصل لحد من الولاد حاجة.
ابويا طبعاً قاعد منهار ومش عارف يفكر ومش مركز اصلاً للي حواليه.
حامد:يونس ابن اخوكي اتقبض عليه.
نرجس نزلت تجري وخدت السلم جرى:انت بتقول ايه اتقبض عليه ليه و ازاي يلا بينا على مصر بسرعة.
عمتي:هطلع البس محدش فيكم يمشي استنوني.
وخلال نص ساعة كانت العيلة كلها تحركت على الطريق عربية فيها ابويا وعمي وجاسر ابن عمي الكبير وعربية تانية فيها ابن عمي محمد الصغير وعمتي وابنها وبنتها.
وعربيتين فيهم رجالة عمي لانه طول ما هو خارج البلد بيتحرك بحراسة معرفش ليه و مشغلتش دماغي اني اعرف.

على الجانب التاني كانت مريم فوقت امي وطبعاً منهارة من العياط ومش قادرة تقوم تقف وكل لما تقف تقعد تاني من كتر ما رجليها مش شيلاها.
مريم بعياط:اقعدي ارتاحي انا كلمت بابا وهو جاي ويعرف يونس فين.
دودو بعياط وصوتها مش طالع من كتر العياط:كلمي هايدي بسرعة، باباها اكيد هيعرف يوصل ليونس لحد ما ابوكي يوصل كلميها بسرعة.
مسكت مريم تليفونها فعلاً واتصلت على هايدي اللي كانت بتحضر نفسها اصلاً لاني المفروض كنت رايح ليهم (الكلام ده متنسوش كان الساعه 11 الظهر) وركزوا في الوقت لأن هيفرق معانا.
هايدي:صباح الفل يا مريومة عاملة ايه.
مريم بعياط:هايدي الحقيني يونس اتقبض عليه ومنعرفش عنه حاجة ونبي خلي باباكي يشوف يقدر يساعدنا بايه لحد ما بابا يجى من البلد هو على الطريق هو وعمي.
هايدي بصدمة:انت بتقولي ايه يونس اتقبض عليه يالهوي اقفلى بسرعة، بابا يا بابا انت فين.
راجح وهو في مكتبه تحت: خرج جرى في ايه يا بنتي حصلك حاجة مالك بتعيطي ليه.
هايدي:يونس يا بابا يونس يونس.
هالة مامتها:في ايه يا بنتي انطقي ماله يونس.
هايدي:يونس اتقبض عليه دلوقتي ومريم لسه ما بلغني.
راجح:طيب اهدي انا عارف هتصرف ازاي.
دخل راجح المكتب ودخلت وراه هالة وهايدي، مسك تلفونه واتصل على جابر باشا (لواء المخابرات العامة).
جابر:بالسرعة دي وصلك الخبر.
راجح:انت بتهزر ولا في ايه بظبط انت بتقبض على يونس بتهمة ايه اصلاً.
جابر:قتل صحابه مثلاً والتستر على المجرم الحقيقي.
راجح:مانت جبته وعملت تحقيق معاه بشكل غير مباشر والولد قالك ميعرفش حاجة انت بتستهبل يا جابر.
جابر:في ايه يا راجح وبعدين انت بتتكلم معايا كده ازاى، انت تهاجمني عشان يونس.
راجح:اه بهاجمك يا جابر، واقفل انا هتنيل اجيلك دلوقتي ادي خبر للبوابة بدخولي.
جابر:استني بس !!.
كان راجح قفل التليفون اساساً.
هايدي:في ايه يا بابا طمني ونبي.
راجح:متقلقيش مش هرجع الا ويونس خارج من القصة دي بس يونس لازم يساعد نفسه عشان يخرج.
هالة:هو عمل ايه لكل ده عشان المخابرات بذات نفسها اللي تقبض عليه.
راجح:يونس كان ليه صحاب واحد اسمه حسام واعتقد الثاني اسمه بدر الاتنين اتقتلوا من مجموعة مافيا خطيرة دخلت مصر وجابر فاكر ان يونس السبب او على الاقل عارف الموضوع ومتستر عليه.
هايدي في بالها:يونس مقاليش على الموضوع ده ومن وقت ما خلصنا امتحانات واحنا مش بنروح الكلية اصلاً ومشوفتش فعلاً حسام ولا جاب سيرته.
هالة:الولد ده ليه حظه وحش كده مرة يضرب بالنار ومرة صحابه تموت ويتهموه هو، انا واثقة انه بري ومعملش حاجة.
راجح طلع يلبس هدوم الخروج وخرج فعلاً واتحرك لوحده ووراه حراسة من بتوعه على مبنى المخابرات العامة.

في مبني المخابرات العامة المصرية.
وصلت العربية الي اخدتني ونزلت وحواليا ضباط وتحركنا على اوضة التحقيقات والمرادي تحقيق رسمي.
(تخيل مقبوض عليك بالشورت والتيشرت في تهمة قتل احا على الضحك يعني).
قعدت على الكرسي ودخل ضابط جديد خالص الاوضة وعرفني عليه (بس معرفش بقي ده اسمه الحقيقي ولا لا).
الضابط حازم:ازيك يا يونس انا الضابط حازم هكون مسئول عن التحقيق معاك.
انا:ممكن افهم انا هنا ليه.
الضابط حازم:مانت عارف يا يونس، وجابر باشا اتكلم معاك المرة الأولى.
انا:طيب اديك قولت اتكلم معايا المرة اللي فاتت ايه اللي اتغير بقى، انا قولت اللي عندي معرفش حاجة عن اللي حصل لصحابي.
الضابط حازم:مش غريبة يا يونس لما يكون واحد منهم صاحبك من ايام اعدادية وانت دلوقتي في رابعة جامعة يعني عشرة عمر يا شيخ متحضرش العزاء ولا حتى تنهار على صاحبك.
(تم تغيير سن يونس لسياق القصة والأحداث القادمة بتالي كل أصحاب يونس اتغير سنهم اللي موجودين معاه في الكلية).
انا:لا مش غريبة ولا حاجة انا كنت في المستشفى ومضروب عليا نار واعتقد يعني أكيد عرفته الموضوع ده وكمان خرجت من المستشفى يدوب ارتحت يوم وعملت كام مشوار ومن ضمنهم زيارة أهل بيت حسام.
الضابط حازم:ماشي حلو اوي انك وصلت للنقطة دي مين هي جيسيكا باركر.
انا:صاحبتي من روسيا جت زيارة لمصر وانا روحت استقبلها عادي جدًا.
الضابط حازم: وهو العادي ان صحابك يكونوا مهددين بالخطر وحياتهم بالشكل ده، مش غريبة يعني حسام وبدر وكمان بعد وصول جيسيكا يحصلهم اللي حصل.
انا:انا ليه حاسس اني متهم بأني قتلتهم مثلاً ودلوقتي فهمت من كلامك وطريقتك انك كمان بتهتم جيسيكا.
الضباط حازم:زي ما حذروني منك وقالوا عليك ذكي ومش بتخاف.
انا:مش محتاجة ذكاء يا حازم بيه، لاني معملتش حاجة ومش خايف من حد وانا واثق ان اهلي دلوقتي قالبين الدنيا ومش هيسكتوا على وجودي هنا عارف ليه.
الضابط حازم بتحدي:ليه يا استاذ يونس.
انا:لاني يونس العربي…….


على الجانب الثاني في بيت يونس العيلة اجمعت.
سارة:يونس ماله هو فين اللي سمعناه ده صح يا دلال.
دلال بعياط:معرفش عنه حاجة سيبوني في حالى انا عايزة ابني عايزة يونس.
عبير:اهدي يا دلال متقلقيش أحمد اكيد مش هِسيبه يعني هيعرف هو فين ويخلص من القصة دي.
جدتي بعياط:يا حبيب قلبي يا نور عيني انت، ايه اللي بيحصلك ده بس مرة تخرج من المستشفى مضروب بالنار والتانية يتقبض عليه.
دخلت عليهم جيسي ولقيت الكل بيعيط وقاعدين كنهم في عزاء وهي لسه صاحية اصلاً ومتعرفش عني حاجة غير اني كنت نائم معاها بليل وبنيكها في كسها الضيق الفشيخ ده.
جيسي بقلق:مريم يونس فين.
مريم بزعل وعياط:يونس الشرطة اخدته بتهتم يونس في موت أصحابه.
جيسي بخوف وذعر بان عليها:ايه بتقولي ايه تمام ماشي ماشي و خرجت على طول طلعت لفوق.
طلعت جيسي لفوق في شقتها وفضلت تفكر وهي خايفة يا تري فعلا الحكومة عرفت كل حاجة ويونس هيعترف عليها انها ساعدته ولا هيعمل ايه بظبط وبقيت خايفة على نفسها وعمالة تفكر طب لو هربت هتروح فين وهتعرف تسافر لبلدها اصلا اللي مستنين هناك يقتلوها ومش بعيد تكون لسه المافيا موجودة في مصر ودخلت في دوامة أفكار مع نفسها.

على الجانب الثاني في بيت خولة.
خديجة:صباح الخير يا خولة.
خولة:صباح النور يا ماما نمتي كويس.
خديجة:وحياتك لا نمت نومة صعبة اوى وطول الليل بحلم.
خولة:نفس نومتك يا ماما وانا صاحية قلقانة وخايفة اوي على يونس معرفش ليه.
خديجة:ليه بس ما مشي من عندنا كويس، خولة عايزة اسألك على حاجة بس تجاوبيني بصراحة.
خولة:اسألي يا حبيبتي.
خديجة:انت بتحبي يونس يا خولة.
خولة:هتصدقيني لو قولتلك معرفش ومش عارفة غير اني حابة وجوده في حياتي بحس بصراحة ان انا مطمنة خصوصا انه راجل بجد شوفتي امبارح مثلا عمل ايه عشان يحافظ على شكلنا قدام الناس وكمان مش يحرمك من اللي كان نفسك فيه.
خديجة:مش هلومك على شعورك تجاه يونس لاني انا كمان معجبة بشخصيته والصراحة ومش هخبى عنك لاننا متعودين اننا صحاب مع بعض انا وانت واختك بعيدا عن ابوكي واخوكي بس انا طول الليل بحلم ان …. ان ….
خوله:قولي يا ماما
خديجة بخجل شديد:احممم أن يونس في حضني…
خوله:كنت حاسة على فكرة بس مش عارفة أقولك ايه ولا ألومك حتى لاني عارفة انك انت وبابا مش حلوين مع بعض بقالكم فترة كبيرة.
خديجة:بالعكس انا بحب بابا جداً بس معرفش ليه يونس حسسني بشبابي.
خولة:انت لسه جميلة يا حلوة انتى مشوفتيش رقصك امبارح، طب اقولك سر.
خديجة:قولي.
خولة:يونس امبارح كان هيتجنن من اللي شايفه منك وحصله حاجات ووقفت حاجات ههههههه.
ندى خرجت عليهم:صباح الفل بتعملوا ايه.
خوله:بنتكلم عادي.
خديجة:هاتي تليفون اختك من على الطرابيزة جمبك.
خوله:ليه.
خديجة:اتصلى على يونس وتطمني عليه مادام انت صاحية قلقانة عليه.
خوله بكسوف:ماشي ومسكت فونها فعلاً ورنت على التليفون بس محدش رد أول مرة …. ثم رنت تاني واتفتح التليفون.
مريم:الووو مين حضرتك.
خوله: احممم مش ده تليفون يونس.
مريم بصوت في عياط بس ماسكة نفسها:ايوة مين انتِ.
خوله:ممكن أكلمه طيب هو كويس.
مريم:انا مريم أخته التوأم بس يونس في مشكلة و منعرفش عنه حاجة.
خوله بخوف:في مشكلة ازاي طمنيني ارجوكي يونس كويس.
مريم باستغراب:يونس اتقبض عليه من شوية ومنعرفش الشرطة اخدته فين بعد اذنك مضطرة أقفل.
خوله:قفلت المكالمة وهي في حالة ذعر وخوف ومش عارفة تقول ايه.
ندى:في ايه يا بنتي وشك جاب الوان ليه كده يونس في حاجة.
خوله:مريم مريم …
خديجة:اهدي اهدي مريم مين.
خولة:مريم اخته اللي ردت وبتقول انه … انه اتقبض عليه من شوية.
خديجة:ايه ازاي أكيد في حاجة غلط.
خولة:ماما ممكن طلب.
خديجة:قوليلي.
خولة:كلمي بابا يتصرف من عنده هو يعرف ناس كتير هنا تقيلة ومعروفة.
خديجة:حاضر حاضر وقامت خديجة جري تجيب فونها هي كمان واتصلت على جوزها وهي قلبها في شعور غريب هي ليه خايفة اوى على يونس هي كمان.

في غرفة التحقيقات
الضابط حازم:تتعبنا معاك يا يونس ولا هتكلم.
انا:اتكلم اقول ايه احكيلك حاجة انا معرفش عنها طيب.
الضابط حازم خرج من اوضة التحقيقات وراح على اوضة جابر بيه اللي لقى عنده دوشة صوت زعيق ما بينه وبين راجح.
جابر:تعال يا حازم ها وصلت لحاجة.
حازم:مش عارف يا فندم ياما يونس فعلا ميعرفش حاجة أو يونس مخادع كبير بيكلم بثبات انفعالي رهيب وكمان مش خايف واحد واثق انه هيخرج ومش هيكمل حاجة.
راجح:سمعت بنفسك اهو يا جابر بقولك استحالة يكون اذي أصحابه هو مش سنه صغير بس ارجل من ناس كتير اعرفها.
جابر تلفون مكتبه بيرن من مديره الأعلى منه.
الشخص:جابر انت عندك حد اسمه يونس العربي.
جابر:ايوة يا فندم.
الشخص:تعال فورا لمكتبي يا جابر فورًا.
خرج جابر من مكتبه واستاذن من راجح انه هيخرج

دخل جابر على مديره ولاقه متعصب منه.
مديره:في اختصار سريع ماله يونس العربي.
جابر حكى لمديره كل حاجة حصلت من الأول للآخر.
مديره:انت عارف مين لسه قافل معايا تليفون دلوقتي.
جابر:مين يا فندم.
مديره:عامر بن سلطان التاجي رجل الاعمال الكبير السعودي اللي ليه شغل هنا بمليارات الدولارات.
جابر وهو مش فاهم:معلش اعذرني بس انا مش فاهم ايه علاقة عامر بيه بموضوع يونس.
مديره:عامر بن سلطان القحطاني بيكلم بذات نفسه عن يونس العربي وبيقولى عايز يعرف هو فين وليه اتقبض عليه ويخرج فورا لو مش عمل حاجة.
جابر:عامر التاجي مهتم بيونس العربي ايه الصدف الغريبة دي وكمان راجح في مكتبي وهو كمان مهتم بيه.
مديره:مادام الولد مش عليه حاجة يخرج فورًا يا جابر مش عايزين دوشة ولا مشاكل مع الامير السعودي فورًا.
جابر:حاضر يا باشا عن اذنك.

خرج جابر وهو في حالة ذهول: احا عامر التاجي بيهتم بموضوع يونس طب ازاي.

فلااااااااش باااااااااك
خديجة:عامر حبيبي يسعد صباحك يا غالي.
عامر:حبيبة قلبى عاملة ايه واخبارك ايه انتِ و البنات.
خديجة:نحن بخير لا تقلق بس بدي طلب منك يا عامر.
عامر:اؤمرني يا حبيبتي.
خديجة:يونس صديق خولة اللي احنا نزلنا مصر عشانه و قاعدين دلوقتي في شقة من بتوعه في مشكلة وانا واثقة انه برئ وعايزة مساعدة منك يا عامر تعرف هو فين ويخرج فورا.
عامر:من عيني حاضر اسمه ايه بالكامل.
خديجة:يونس أحمد العربي، انتبه هي عيلته اللي اسمها العربي لكن معرفش اسمه بالكامل يا عامر.
عامر:حاضر يا خديجة دقائق وبشوف الوضع.
خديجة:عامر لا تطنش الموضوع بزعل منك و****.
عامر:مقدرش ازعلك دقائق وبكلمك تاني يلا باي.
رجووووع من فلاااااااش بااااااك

في مكتب جابر وراجح قاعد مستنيه.
جابر:حازم انهي التحقيق فورا مع يونس ويقدر يمشي او يجي على هنا لو عايزه يا راجح.
حازم:إزاي يا فندم احنا لسه منعرفش الحقيقة منه وهو بيكدب ولا لا.
جابر:نفذ يا حضرة الضابط التعليمات.
خرج حازم وراجح قاعد مندهش ومش فاهم ايه اللي حصل غير كل حاجة كده.
راجح:غريبة انت الفون اللي جه قالك ايه.
جابر:كان مديري وبلغني أن يونس يخرج فورًا.
راجح:مديرك يهتم بموضوع يونس ليه وازاي.
جابر:ليه، لأن عامر بن سلطان القحطاني اتصل عليه بنفسه وبلغه أن يونس العربي يهمه أمره ولو مخرجش هتقلب الدنيا مادام هو معملش حاجة يخرج فورًا.
راجح:نعم عامر بيه بنفسه انت بتهزر يا جابر.
جابر:زي ما بقولك يا راجح عامر بنفسه اللي اتصل على المدير.
راجح:ماشي يا جابر وياريت تبطل جنانك ده ملكش دعوة بيونس تاني الا لو في ايدك دليل رسمي اديك شوفت مش انا لوحدي اللي مهتم بيه ده كمان عامر القحطاني.
خرج راجح من اوضة جابر ولاقني خارج أنا كمان من اوضة التحقيقات.
راجح:حمدلله على سلامتك يا بطل.
انا:ايه ده بتعمل ايه هنا هما سبوني عشانك ولا ايه.
راجح:مش انا السبب الكبير لكن كنت هنا عشانك اه يلا بس نخرج ونتكلم وانا بوصلك للبيت.

على الجانب الثاني كان أبويا واهلي وصلوا البيت.
بابا:مساء الخير يا جماعة.
دودو اول ما سمعت صوت بابا قامت جريت في حضنه وفضلت تعيط.
بابا:متقلقيش يا حبيبتي يونس بخير وجاي في الطريق.
دودو والكل:بتكلم جد هو فين طيب.
بابا:طيب ادخلي غيري هدومك عشان حامد وعياله يطلعه لانهم تحت وانتوا يا سارة انت وعبير برضو حطه الطرح على رأسكم يلا وانت يا مريم غيري هدومك.
العيلة فوق ظبطت نفسها وابويا نده على عمي وعياله وعمتي وعيالها وطلعوا.
عمي حامد:مساء الفل عليكم.
الكل:مساء النور اتفضل.
وعمتي والكل دخلوا وخرجت امي وسلمت عليهم وسألت ابويا حصل ايه وعرفت ان يونس بخير إزاي.
فلااااااااش باااااااااك.
عمي حامد وهو على الطريق اتصل برجل أعمال صاحبه ومعروف وقاله اللي حصل وكمان ابوي اتصل على مساعد الوزير صاحبه وكل واحد فيهم عرف معلومة بطريقته.
واطمنوا عليا ان عامر القحطاني أدخل وهو اللي طلعني هو و راجح.

بعد ساعة وصلت البيت وكانت عربيات عيلتي والحراسة تحت وعرفت ان الدنيا اتقلبت عشاني وكانت الساعة لسه 3 العصر.
راجح:هالة وهايدي مستنينك لو عرفت وقدرت تيجي منتظرينك في المعاد. اللي اتفقنا عليه.
انا:هشوف ظروفي ايه لان اديك شايف بابا وعمي رجعوا من البلد واكيد عيلتي كلها فوق دلوقتي.
سلمت على راجح وشكرته ونزلت ويدوب طالع على السلم.

امي من فوق:يونس جيه.
عبير:جيه فين يا بنتي هو في حد طلع لسه.
دودو:بقولكم ابني جيه ريحته ظهرت في البيت.
مريم ركزت وقالت يونس طالع وجريوا هي وماما على السلم.
دودو:يونس يا يونس.
انا:يا عيون يونس ع مهلك انا هنا اهو.
وجريت امي خضتني بالحضن او بمعني اصح اترمت في حضني وانا ضميتها عليا اوي وحسيت وقتها ان امي مش لابسة برا وان جسمها طري اوي بس ازاي قاعدة كده بالاسدال قدام عمي وعياله يعني بعدتها عني براحة وبصيت لقيت الاسدال تقيل بس برضو، وحضنت مريم وفضلت تعيط وتقولي وحشتيني وبينت حبها ليا اوي، والعيلة من فوق سيبوا الواد يطلع طيب.
دخلت بيهم وسلمت على بابا الأول وعمي و ولاد عمي و ولاد عمتي (كل واحد هنتعرف عليه لما يجي دوره بس مش دلوقتي)
جدتي:تعال يا نور عيني وحفيدي الحلو تعال وخدتنى بالحضن وبوست ايدها وكله كان فرحان وقامت سارة وعبير خضوني بالاحضان وكل واحدة حضنها يبلعني
قعدت شوية في وسطهم وسلمت على سمر بنت خالتي عبير وكمان نسرين بنت عمتي و ابراهيم ابن عمتي.

انا:عن اذنكم يا جماعة اغير هدومي واجيلكم، ماما عايزك لو سمحتي ثانية.
دخلت اوضتي ودخلت امي معايا.
دودو:اؤمرني يا عيوني انت.
انا:دودو يا حلوة انا عارف ان من خوفك عليا مركزتش بس ممكن يا جميلة انت تدخلي اوضتك تغيري هدومك اللي تحت الاسدال دي وتظبيطها.
دودو باستغراب:مش فاهمة يا حبيبي انا لبسي ملفت او في حاجة من جسمي واضحة.
انا قربت منها:لا يا حبيبي الاسدال طويل وتقيل لكن ووطيت صوتي انت يا دودو لابسه الاسدال على قميص البيت صح.
دودو باندهاش وخجل:احممم صح.
انا:طيب ممكن يلا تغيري هدومك وتقلي لبسك وبعدين ترجعي تاني.
دودو:امرك يا راجلي وابني وحبيبي بتغير عليا يا يونس.
انا:اخلع عين اللي يبصلك بصة مش تمام يا حبيبتي انتِ.
دودو:يا روح قلبي انت كنت خايفة عليك اوي ممكن تفهمني بقي في ايه انت بقالك فترة كبيرة مش بتحكيلي اي حاجة.
انا؛حاضر الدنيا تهدي والناس تمشي وانا ارجع من مشواري وعيوني ليكي.
دودو:مشوار ايه انت ناوي تخرج انا لسه مش مطمنة.
انا:متقلقيش بس ابنك مواعد ناس انه يروح ليهم على الغداء يرضيكي اطلع صغير ومش قد كلمتي.
دودو:تؤتؤ ميرضنيش لان ابني راجل وقد كلمته ووعده.
خرجت امي وانا طلعت لبس جديد وكانت الساعة 3 ونصف ولسه بفتكر هو تليفوني كان فين ولقيت تليفوني بيرن مس
تنتش ابص في الرقم مين ورديت.

الصوت:حمدلله على سلامتك يا يونس نورت بيتك.
انا:الوووو انت مين وعايز ايه بظبط لو انت راجل تقولي ومتقفلش زي المرة اللي فاتت.
الصوت:هنتقابل قريب اوي متقلقش و هوريك انا هعمل فيك ايه سلام يا يونس……!!!!

يتبع


الجزء الرابع :


انا بقيت محتار بجد مين اللي بيلاعبني ده ما أكيد مش من جماعة الديب ويب.
احا انا نسيت خالص وانشغلت افتح الموقع واشوف الدنيا وصلت لفين
مسكت اللاب توب وفتحت برامجي حمايتي وأمنت نفسي كويس ودخلت بصيت بصة سريعة على الموقع ولقيت رسائل من حارث و رسائل من ناس تانية كمان بس ايه الاسماء الغريبة دي بس ملفتش نظري إلا رسالة واحدة بس منهم كلهم.

اسم صاحب الرسالة: أتون وكاتب لي صوتك جميل يا كيرا ولا تحب اقولك (ي) مش هكمل اسمك عشان الحفاظ عليك مش اكتر هنتقابل قريباً.

انا:احا مين ده وعرف اسمي ازاي، انا شكلي متراقب وفاكر نفسي الجامد وانا طلعت مخترق اصلاً.
أنا لازم أشوف حل للمصيبة دي بس مش وقتها دلوقتي لاني هتأخر على معادي وكمان كفاية اوي تأخير لحد كده لازم اتحرك أسرع.

قمت لعبت شوية رياضة خفيفة علشان لسه تأثير وجع العملية موجود وبعدين طلعت هدوم داخلية ليا جديدة ونظيفة من الدولاب (هو بوكسر اسود ههههه مش بحب البس من فوق اي حاجة).

خدت شاور وظبطت حالي ولبست بليزر رمادي و قميص اسود وبنطلون اسود و كوتشي ابيض.
خرجت برة عليهم والكل انبهر.
سمر:يخربيت الجمال هو ده ابن خالتي يا جماعة.
مريم:ده توأمي القمر ده.
انا:كفايه يا جماعة هتغر في نفسي
سارة:أتغر براحتك ياحلو انت.
عبير:مز يا ناس يالهوي عليه.
دودو بغيرة:ما خلاص يا حلوة انت وهي ده ابني القمر ليا انا وبس تعال جمبي يا نن عيني انت.
روحت فعلا قعدت جمب امي وحضنتها وخليتها في حضني وعمتي علقت على شكلنا.
نرجس عمتي:**** يحميك يا حلو انت شكلك حلو اوي.
انا:تسلميلي يا عمتي ويخليكي لينا.
هدى بنت عمتي:انت لو في البلد عندنا كانت البنات كلتك انت بدل الأكل ههههههه.
عمي حامد:ما هو لازم يجي البلد ويتعرف على الناس والناس تعرفه ولا ايه يا أحمد.
ابويا:صح يا حامد بس يفضي ونتيجته تطلع وبعدها نشوف ونيجي ليكم زيارة.
هدي بنت عمتي: يا خالو ما انتوا في اجازة اهو وكلنا اجازة من التعليم خلونا نرجع كلنا مع بعض ونقضي وقت حلو ولا ايه يا يونس.
انا:مش عارف الصراحة انا عندي شغل كتير هنا وفي ضيوف كمان.
سارة:هي لسه مقصوفة الرقبة دي قاعدة هنا.
دخلت علينا جيسي لما جابت سيرتها: احمم يونس مساء الخير كويس انك بخير ممكن نتكلم.
انا:عن اذنكم يا جماعة دقائق وجاي تاني.

أخدت جيسي ودخلنا البلكونة واول ما دخلنا حضنتني جامد.
جيسي:كنت خايفة اوي متزعلش مني بجد اني شكيت فيك للحظة واحدة انك ممكن تبعني انا فوق قاعدة لم حاجتي وكنت خايفة اوي بس معرفتش اروح في حتة لان ملقتش مكان امان غير هنا عندكم وبين عيلتك.

برة عند البنات
سمر:ما تيجوا نقوم نشوف ست الشيطانة دي واخدة المز بتاعنا وبيعملوا ايه.
مريم:عيب كده يونس لو شافنا هنتنفخ.
هدى:ولا عيب ولا حاجة يعني نسيبة للبت دي، قوموا معايا.
والبنات قامت فعلا ودخلوا واحدة واحدة من غير صوت ومتابعين الموقف من بعيد وهي جيسي في حضني وانا باين على وشي الغضب شوية.
انا:بس انت عارفة اني وعدتك هحميكي بس تمام من حقك تقلقي وانا كمان من حقي ازعل اطلعي شقتك يا جيسي لو سمحتي ولو حبيتي تمشي الباب مفتوح ودوري على الأمان في المكان اللي يعجبك عن اذنك.
لفيت وشي ولقيت ال3 بنات قدامي وجيسي بتنده عليا بصوت واطي ولما شافتهم سكتت وانا كمان متعصبتش عليهم ومسكت مريم في حضني وخرجنا.

جدتي:يحميكم ليا ي*** توأم حياتي انت وهي تعالوا جمبي.
خلاص يا جماعة كسفتوني و**** هههههههه.
وخرجت جيسي وهي معيطة قدام الكل.
عبير:مالها دى بتعيط ليه.
سمر:الأستاذة بتشكك في يونس وأنه يغدر بها.
انا:سمر متخلنيش ازعل منك واسكتي، انا عديتها بمزاجي انكم واقفين تنصتوا عليا.
عمتي نرجس:لا عيب كده وانت قمتي ليه يا هدى اصلاً ده انت الكبيرة حتى يعني المفروض تعقليهم مش انت اللي تقولي لهم قوموا.
هدى:مش قصدي المعني الوحش ده، بس البنت دخلت خدته من وسطنا يا ماما.
انا:عمتى لسه هتكلم، خلاص ياعمتي انا مش مضايق، المزز بتوعي برضو ومن حقهم يغيروا عليا ههههههه.
الكل ضحك وبلال ابن عمتي اخيراً نطق (هو 17 سنة)
وهدى (25 سنة بزازها متناسقة مع جسمها وجسمها ما بين 60 ل 65 كيلو وطيزها مدورة وحلوة ومشدودة وبيضاء طالعة لعمتي و واخدة جمال عمتي)
بلال:نحن هنا يا عم يونس.
انا:متقلقش انت لسه صغير سيبهم ياكلوا دماغي وانا هظبطك مع الاجنبية عينك كانت بتاكلها ياولا ههههههه.
بلال:انت بتسلمني يا ابن خالي ماشي ماشي هههههه.
عمي حامد:محدش قدك ياعم كل العيلة بتحبك.
انا:عيب يا عمي انت كبيرنا وبنحبك برضو.
عمي حامد:خلاص مادام بتحترمني وتعزني تيجي البلد وتسلم على ولاد عمك ومرات عمك وتقعد معنا كام يوم في الاجازة.
انا:حاضر يا عمي سبيني بس كام يوم اظبط اموري هنا و هنجيلك.
عمي:اعتبره وعد.
انا:وعد يا عمي
عمي حامد:خلاص ماشي يا ابن اخويا، وانت يا حجة ماجدة هستناكي انت وسارة وعبير انتوا عيلتنا واهلنا نشيلك فوق راسنا انت كبيرتنا يا حجة.
جدتي ماجدة:تعيش يا حامد يا بني بس انا مبقتش قادرة زي الأول.
ابويا:متقلقيش يا ماما انا هاخدك بعربية و هريحك خالص.
انا:بعتذر و**** اني هقوم واسيب القاعدة الحلوة دي بس مضطر اروح مشواري لاني مواعد ناس ولازم التزم بالوعد.
بابا:روح يا يونس بس متتأخرش يا حبيبي مستنيك نتكلم مع بعض.
انا:من عنيا حاضر. سلمت على الكل ونزلت

نزلت ركبت عربيتى وجددت برفاني، مسكت تلفوني كان لازم أعمل مكالمة لخولة واطمنها عليا.
انا:مساء العسل.
خولة:مساء الجمال اخيراً اطمنت عليك وسمعت صوتك حصل ايه.
انا:محصلش حاجة هحكيلك بس مش دلوقتي عندي مشوار مهم هخلصه وممكن لو خلصت بدري هعدي عليكي تمام.
خولة:تمام خلى بالك من نفسك، استنى ماما عايزة تطمن عليك.
خديجة:حمدلله على سلامتك.
انا:يسلمك ليا متقلقوش انا كويس.
خديجة:هنستناك بليل طيب متتأخرش.
انا: حاضر هشوف ظروفي واكلمكم لو جاي.
قفلت مع خديجة التلفون وكنت وصلت عند محل ورد كنت بحب اتعامل معاه.
مساء الخير عايز 2 بوكيه ورد بس حاجة شياكة.
البنت:احم و**** ما في شياكة اكتر منك رايح تخطب.
انا:لا رايح غذاء مهم جدًا ولازم ادخل في ايدي حاجة كويسة.
البنت:من عينيا يا بختها بيك.
انا:ايوة يا بختها فعلا.
قامت البنت عملت الاتنين بوكيه الورد.
البنت:عجبك الشكل ده التشكيلة دي ولا لا.
انا:بصي انا عايز تشكيلة تبين اني مهتم بالشخص اللي قدامي ومقدره وفاهم انها إنسانة رقيقة وحساسة.
البنت:فهمت طلبك وابتسمت.
انا:بتضحكي ليه طلبي وحش.
البنت:بالعكس بضحك لان في شخص زيك بيفكر بالطريقة دي مبسوطة يعني.
انا:اسمك ايه
البنت:رحمة وانت
انا:يونس، بس شكلك في كلية بتدرسي ايه.
رحمة:هتتصدم لو عرفت.
انا:ليه بس.
رحمة:في هندسة القاهرة كلية حاسبات.
انا:بتهزري في سنة كام انا كمان في نفس الكلية.
رحمة بفرحة:في سنة تانية.
انا:لا خلاص انا خلصت امتحانات آخر سنة دعواتك بقي
رحمة:يا بخت يا عم عقبالنا.
انا:عارفة تشتغلي وتدرسي في نفس الوقت.
رحمة:ايوة بنزل مع بابا في الاجازة هنا بساعده لاننا كلنا اخوات بنات معنديش اخوات ولاد.
انا:ممكن رقمك.
رحمة:اشمعنا.
انا:كصداقة وصحاب.
رحمة:مش هينفع معلش ده رقم المحل لو احتجت حاجة اتصل عليه ويابختها بيك للمرة الثانية.
انا الصراحة اكسفت ومكنتش متوقع ردة فعل رحمة خالص لان اسلوبها وطريقتها تقول انها مش هتكسفني بس شكلي فهمت غلط حسبتها على البوكيهات وكانت متبقي فلوس سيبتهم وخرجت وهي بتنده عليا وخرجت ورايا بس لقتني ركبت العربية واتحركت.

فضل بالي مشغول بحركتها معايا وطريقة كلامها معايا بس فوقت على سرحاني على تليفون من عمر.
عمر:صاحبي عامل ايه.
انا:فل يا حبيبي وانت.
عمر:كله كويس كنت امبارح زورت اهل حسام و وضعهم صعب اوي يا يونس وزعلانين جامد عليه.
انا:نصيب يا عمر كلنا زعلانين بس الحياة كده هبقي اعدي عليهم واشوفهم.
عمر:ايه الدنيا بتعمل اي كده مش ناوي نتقابل انا كلمت الشباب عايزين نقعد سوا.
انا:حاضر يا صاحبي، بس بقولك ايه انا عايز اقابلك ضروري بكرة في أي كافية من بتوعنا.
عمر:خير في حاجة ولا ايه.
انا:هقولك بعدين يلا سلام.

بعدها بشوية نزلت محل شوكولاتة وجبت علبة شوكولاتة من نوع فاخر.
ركبت عربيتى ومسكت تليفوني واتصلت على راجح.
راجح:مساء الفل ايه الأخبار عامل ايه دلوقتي.
انا:فل الحمد**** مناسب ليكم يجيلك ضيف ولا لا.
راجح:اه طبعا دي هالة مجهزة كل حاجة على وصولك يلا مستنيك.
انا:تمام ماشي مسافة الطريق واكون عندك.

قفل راجح التلفون ونده على هايدي وهالة.
هالة:ايه يا راجح في ايه.
راجح:يونس لسه مكلمني وهو في الطريق اجهزه بقي.
هايدي:يالهوي انا ملحقتش اعمل حاجة.
هالة:انت قمورة من غير حاجة وبعدين هو أول مرة يشوفك يعني.
راجح:هو انا عايز افهم طبيعة العلاقة دي ايه بظبط انتوا صحاب ولا في حاجة وانا معرفش.
هايدي:ابداً مفيش اي حاجة احنا صحاب.
هالة:احكي لبابا الحقيقة بابا هيفهمك ومش بتعصب عليكي ولا يزعل منك مش كده يا راجح.
راجح:بظبط انا من أمتي اتعصبت عليكم ولا حتى مديت ايدي عليكي تعالى احكيلي بسرعة في ايه.
هايدي:الصراحة انا معجبة بيه وهو حاسس بكده بس هو مش يبادلني نفس الشعور نهائي بسبب مشاكل عنده من ناحية الثقة بالناس وانه بيخاف لو حب حد أو وثق فيه يكون ميستاهلش الثقة دي.
راجح:اللي فهمته منك انك مش معجبة بس لا انت بتحبي يونس صح.
هايدي:احمم ينفع مجاوبش.
راجح:تمام يا حبيبتي ينفع قومي اجهزي انتِ و ماما يلا وخلى ام عبده تحضر هي الأكل وتظبط الدنيا.
طلعت هالة و بنتها يجهزوا فعلا وانا كنت خلال تلت ساعه بالظبط خلاص وصلت.
حارس على بوابة فيلا راجح.
الحارس:اتفضل حضرتك عايز مين.
انا:بلغ راجح بيه ان يونس العربي وصل.
مسك الحارس اللاسلكي بتاعه وبلغ راجح اني وصلت وفتحه البوابة وكانت الفيلا فيها حراسة بس مش كتير.
وصلت عند الباب ولقيت راجح واقف مستنيني.
نزلت من عربيتى وفتحت الكرسي اللي ورا جنب كرسي السواقة وطلعت الحاجة اللي جايبها مسكتهم كلهم في ايدي الشمال.
راجح:نورت بيتك يا يونس.
انا:بنورك يا عمو.
راجح:ههههه غريبة يعني اول مرة تقولي يا عمو.
انا:ههههه عشان في بيتك وكده.
دخلنا ويدوب اول ما قعدت لقيت هالة وهايدي داخلين علينا وكانوا حلوين اوي بجد.
هايدي لبسة فستان شيك مخليها جميلة اوي ومبين جمالها وعاملة شعرها بطريقة تجنن وريحة برفانها بتاكلني من جوا.
اما بقي هالة فكانت لابسة برضو فستان مناسبات شيك اوي ومبين قد ايه جسمها لسه محافظ على شكله الجميل والمتناسق بس لمة شعرها بتوكه وشكلها حلو اوي.
هالة:نورتنا يا يونس وكنت هزعل اوى لو مجبتش بجد.
انا:مقدرش على زعل حد بحبه وخصوصا لو وعدت اني هاجي يبقى هاجي حتي لو فيا ايه، اتفضلي احلى بوكية ورد لاحلى هالة في الدنيا.
هالة:واااو بجد ميرسي يا يونس حلو اوي وريحته حلوة جداً.
راجح:بتعاكس مراتي قدامي كده عادي ههههه.
انا:مش احسن ما اعاكسها من وراك، وسيبني بقى لما اشوف البنت الجميلة المكسوفة دي.
هايدي:احممم اتبسط انك بخير لما سمعت الخبر الصبح خوفت اوى.
انا:متقلقيش انا بخير واحلى بوكيه ورد ليحي يا حلوة انتِ.
راجح:يابني احترمني انا قاعد هههههه.
انا:طب ما تقوم تخرج وتسيبني شوية ههههههه.
هالة:لمض اوي بس عسل ههههههه، تعال يا راجح عايزك في كلمة بعد اذنك وخدت راجح وبعده شوية.
انا:طالعة زي القمر بجد فستانك حلو اوي.
هايدي:بجد عجبك.
انا:تحفة يا جميلة انتِ، هايدي انت حلوة اوي بجد.
هايدي عينها بدات تدمع:شكرا يا يونس.
انا:لالا بلاش عياط عشان خاطري.
هايدي:حاضر مش بعيط بس مبسوطة بكلامك.
انا:وانا عيوني مبسوطة بيكى.

ما بين هالة و راجح.
راجح:عيب كده مينفعش كنا نخرج ونسيبهم.
هالة:مالك في ايه انت مش واثق في يونس يعني.
راجح:واثق طبعا بس برضو الشكل مش لطيف.
هالة:سيبهم يقولوا كلمتين انت مسمعتش بنتك يا راجح بنتك تحبه لدرجة تخوف خليهم يقربوا من بعض اكتر.
راجح:وبعدين تعالى هنا عجبك الورد اوي ما انا ياما جبت لك ورد.
هالة:انت غيران يا قلبي أنت، الصراحة يونس راجل وشيك وبيفهم في الذوق اوي انا ذات نفسه عجبني هههههههه.
راجح:هنفخك يا هالة يلا ندخل.

هالة:مش يلا ناكل ولا ايه يا استاذ يونس.
انا:حاضر ماشي قمت قلعت البليزر وطبعا القميص ماسك على جسمي وعضلاتي باينة.
قعدنا على السفرة انا على ايد راجح اليمين وهالة وهايدي ناحيته الشمال ولقيت هالة تميل راسها على هايدي بتقولها حاجة و وشهم هما الاثنين بيضحك بشكل يجنن اللي يشوفهم ياشيخ.
هالة:اتمني الأكل يعجبك لان انا اللي طبخت لك بنفسي.
راجح:خلى بالك هي مبتدخلش المطبخ و ام عبده اللي بتعمل كل حاجة.
انا:الاكل تحفة بجد وتسلم ايدك يا هالة.
هالة بانبساط:يسلمك يا غالي.
راجح:ناوي على ايه هنبدأ شغلنا أمتي الدنيا مش امان للدرجة برضو.
انا:عيب عليك انا اللي امنتلك الدنيا اخر مرة وهي امان اه مش 100% بس امان.
راجح:طيب انا اقترحت على مصطفى انه يدور على مبنى لشركتك واعتبره هدية مني ليك.
انا:سيبت من ايدي معلقة الاكل وركزت معاه، انت فهمتني غلط و زعلتني منك انا مش مستني هدية أو مساعدة من حضرتك او من حد تاني.
هايدي:بابا مش يقصد يا يونس ولا ايه يا ماما.
هالة:بضبط راجح عايز يساعدك مش اكتر وكده كده هيكون بينكم شغل يعني اعتبرها شراكة.
راجح:بظبط انا شريك بالمبني وانت بالخبرة.
انا:شراكتك تشرفني أكيد بس انا بحب اشتغل لوحدي واكون حر نفسي وبعدين الشركة كلها ايام وتجهز خلاص حتى اسأل هايدي ولا ايه.
هايدي:يونس بيقول الحقيقة فعلا يونس اشتري دور كامل هنا في التجمع وبدأ فيها.

فلااااااااش باااااااااك.
في يوم خروجي من المستشفى وبدأت المكالمات تجيني كنت قلقان الصراحة وكنت لازم اتصرف بشكل سريع.
انا:مصطفي عامل ايه هطلب منك طلب بس لو راجح عرف بيه هقطع معاك بجد.
مصطفي:خير يا صاحبي قولي.
انا:عايزك تدورلي على شركة عقارات محترمة محتاج اشتري دور كامل على مساحة كبيرة لشركتي.
مصطفي:موجود يا صاحبي.
انا:حلو اوى ينفع تكلمهم ونروح النهاردة نتفرج ولو عجبتني نخلص فيها.
وفعلا روحت الشركة انا ومصطفي وتعرفنا على إنجي مديرة السيلز وكانت بنت لذيذة جدا وكمان مسؤولة عن توضيب الشركة والديكور ودفعت ثمن الشركة كاش وكانت عاملة 8 مليون.
واتفقنا انها تجهز بعد شهر بظبط وكنت بصور كل حاجة لهايدي وبتابع معايا خطوة بخطوة لان خلاص انا معجب بيها ايوه بعترف انا معجب بهايدي بس لسه مش دلوقتي.
رجووووع من الفلاش باااااااااك.

هالة:فرحت لك و**** مبروك عليك وتكون بداية جميلة وخير ليك.
انا:تسلميلي.
راجح:مبسوط بيك بجد لانك مش معتمد على حد وتحاول تقف على رجلك بنفسك كنت اتمني يبقي عندي ابن ولد ويكون زيك.
انا:نعم يا حبيبي ومالها بقي هايدي دي هتبقي معايا في الشركة ده بعد اذنكم طبعا.
هالة:شكله ميعرفش ومخدش باله من الصور هههههه.
انا:مخدتش بالي من ايه.
هايدي:انا عندي اخت بس تدرس في أمريكا ايلين.
انا:هههههههههه.
راجح:في ايه مالك.
انا:اصل خدت بالي وانا داخل من الصور بس محبتش اسال.
هالة:لامح كمان.
انا:راجعة امتي.
هايدي:قدمها كام شهر بتخلص المشروع بتاع الماجستير وترجع.
خلصنا اكل وكانت قاعدة حلوة الصراحة وكانت الساعة 9 بليل ودعتهم ومشيت.

في اوضة هايدي في فيلا راجح.
هالة:وشك منور فرحيني معاكي.
هايدي:عجبه الفستان اوي وقالي كلام حلو اوي (وحكتلها على كل حاجة حصلت بينا).
هالة:طب حلو اوي متقلقيش هيبقي شريك حياتك ونصيبك، الصراحة الواد مز أوي وراجل وكلامه حلو وذوق.
هايدي:خلاص يا ماما بتعاكسي حبيبي قدامي ههههه.
هالة:الصراحة اه يلا غيري هدومك وشوفي هتعملي ايه عشان رايحة لبابا قبل ما ينام اشوفه.

على الجانب الثاني في اوضة راجح كان واخد حباية فياجرا وكان مستني هالة تيجي.
وفتحت هالة الباب عليه ولقيته نايم عريان ملط وزبره واقف (طوله حوالي 14 سم وعرضه كويس مش بطال)
هالة:انت بتهزر افرض هايدي اللي دخلت دلوقتي تشوفك كده انت مجنون بجد.
راجح:مجنون عليكي تعاليلى يا حلوة.
هالة هاجت وخصوصا انها بقالها فترة راجح ملمسش جسمها وسايبها مولعة.
هالة قفلت الباب بالمفتاح وفكت سوستة الفستان ونزل منها وقع على الأرض ومكنتش لابسة الا الاندر وبس.
راجح:انت كنتي قدام يونس كده بزازك وحلماتك واقفين كده.
هالة:اه كنت قاعده كده وقربت هالة من راجح ومسكت زبره وحطيته في شفايفها ااااه وحشني اوي زبرك ده
راجح:ااااه مصك حلو ووحشني كملي كملي اااااه.
هالة:اكمل ايه عايز تسمع ايه قولي.
راجح:قوليلي كنت قاعدة ازاي قدام يونس.
هالة قامت رفعت نفسها وهزت بزازها الملبن قدام عيون راجح وقالتله كنت قاعدة كده بزازها حرة طليقة قدام عيون يونس حتى شوف وهزت بزازها تاني لقيت زبره يشد اكتر.
هالة:انت هايج اوي كده ليه.
راجح:مفيش حاجة كملي مص بس براحة.
هالة:قولي هايج ليه … وقامت مسكت زبره وقفشت عليه.
راجح:اااه براحه هقولك هقولك، بتخيلك قدام يونس وانت عريانه كده.
هالة:اححح يخربيتك ولعت كسي انت بتتخيلني ازاي احكيلي وتعال قلعني الاندر والحس كسي ومتقوليش قرفان انت عارف ان طول عمري نضيفة.
نامت هالة على ظهرها وقام راجح نايم ما بين رجليها ورفعلها وسطها وقلعها الاندر وظهرت ريحة كس هالة اللي بتهتم بيه ومتفوتش يوم تدهن عليه مرطبات وغيره وغيره.
هالة:اححح الحس يا يونس … سوري قصدي يا راجح.
راجح:لا اتخيلي يونس يلا.
هالة:ااااه الحس طيب الحس يا يونس الحس كسي اوي.
قوم يا راجح قوم ااااه اركبني دخل زبرك فيا يلا.
قام راجح فعلا وقرب زبره من كس هالة وهو غرقان عسل ومرطب قوي وقم مدخل زبره فيها كله.
هالة:ااااه دخل زبرك يا راجح دخله.
راجح:دخلته يا هالة اهوو. كله فيكي.
هالة بحسرة بس محبتش تبين عشان راجح ميزعلش:حلو يا حبيبي نيكني بقي نكنى اوووي ااااااه اخخخخ ارزع في كسي يا راجح ارزع يا حبيبي اركبني اركبني حسسي برجولتك وفحولتك يلا
راجح:انطقي اكن يونس معاكي يلا يا هالة ااااه يلا.
هالة غمضت عيونها وفعلاً اتخيلت يونس هو اللي معاها بس طبعا مش كأداء كإحساس.
هالة:ااااه يا يونس نكني يا حبيبي يا جوز بنتي ااااه نيك حماتك نيكني وعرفني فحولتك ااااااه نكني يخربيت عضلاتك القوية.
راجح:اححح يالهوي على كسك يا هالة سخن مولع اوي مش قادر قربت اجيب.
هالة:مجبش يا راجح انا لسه مجبش هدي زبرك ومجبش.
اححححح ااااااه ارضع بزازي يا يونس حسس عليا بايدك.
وفضلت هالة تهيج نفسها بالكلام وتتخيل يونس في دماغها لحد مانطرت من كسها وقام راجح كمان نطر لبنه فيها بس كان خفيف وريحته عادية.
هالة بحسرة بس برضو مش مبينة:ليه جبتهم يا راجح قولتلك هدي زبرك.
راجح:تعبت يا هالة وخرجوا لوحدهم.. خرج زبره من كسها وكسها بدأ ينط لبنه الخفيف اللي كان خفيف فعلا وهي فضلت مغمضة عينيها وغطت نفسها ودخل الحمام الداخلي بتاعهم وهي نايمة على السرير زعلانة من طريقة راجح وانه مش بيطول ولا حتى بيكون رومانسي ويحسسها بانوثتها كل اللي همه يتخيل ويهيج وينطر فيها لولا تخيلاتها على يونس مكنتش نزلت اصلاً.

على الجانب التاني وانا في عربيتي اتصلت على خولة.
انا:مساء الفل نمتي.
خولة:انام ازاي وانا مستنياك .. وكلهم مستنينك.
انا:الوقت اتأخر نأجلها للصبح.
خولة بضيقة:اللي يعجبك عا
دي.
انا:انا قربت اصلاً جهزي نفسك كلها 10 دقائق واكون عندك.
وقفت قدام محل ورد تاني وجبت المرادي 3 بوكيه وركبت عربيتي تاني وتحركت على العمارة.
10 دقائق فعلا ووصلت وطلبت الاسانسير وطلعت.
خبطت على الباب وفتحت ليا خولة بس اللي شفته خلاني واقف مكاني مش عارف اتحرك !!!!!

يتبع

الجزء الخامس

انا:انت ازاي تفتحي الباب وانت بالشكل ده، افرضي حد غيري.
خولة بكسوف:انا اسفة بس كنت عارفة انه انت لانك قولتلي 10 دقائق وتكون هنا.
خديجة من وراها:طيب هتفضل تكلم على الباب ادخل يا يونس يلا.
(طبعا عزيزي القارئ انت عايز تعرف انا شوفت ايه… هقولك مش هخبى عليك خولة فتحتلي الباب وهي لابسة بدي كت بخيوط من عند صدرها وصدرها كله واضح وفي فتحة من النص مبينة كل بزازها). اما بقي خديجة قاعدة بقميص نوم فاجر من الاولاني بس برضو لابسة عليه روب قصير شبه شفاف ومبين القميص بتفاصيله عليها وندى لابسة زي خولة بس لون تاني (خولة كانت اسود و ندى احمر).
انا:دخلت وانا متعصب ومتفاجئ الصراحة منهم انا عارف وفاهم انهم متحررين في بيتهم لكن قدامي انا كمان ودي مش اول مرة لما نشوف الليله دي هتعدي ازاي.
خديجة:خلاص بقي هتفضل مكشر كده.
انا:انت شايفة يعني انه صح انكم تفتحوا الباب بلبس البيت كده افرضوا انا طالع ومعايا البواب ولا اي حد تاني.
خديجة:عندك حق الصراحة بس هي من حماسها وعارفة انك انت اللي بيخبط فتحت على طول.
خولة:انا اسفة خلاص بقي.
انا:خلاص ضعفت قدام جمالك الحلو ده مش هقدر اتعصب عليكى.
خولة بكسوف:بجد عجبك.
انا:اوي اوي واحلى بوكيه ورد لاحلى خولة في الدنيا.
خولة:واااو حلو اوي يا يونس تسلم ايدك بجد.
انا:وانت كمان يا ندى احلى بوكية ليكي.
ندى:انت رومانسي اوي يا يونس بس مبينش عليك خالص ناشف كده بس برضو رومانسي.
انا:انتِ معرفتيش راجل غيري في حياتك يا ندى يابنتي الرجالة الصح المضبوطة كده.
خديجة:طب ايه البوكية الثالث هيفضل في ايدك مش هتديه للي خلفت القمرات دول.
انا:انا اقدر برضو ده أنتِ ست الكل احلى بوكية ليكي.
خديجة:يالهوي على كلامك، انت مز أوي كده ليه كنت فين ممكن اعرف.
انا:مفيش معزوم على غداء عند ناس معارف.
خديجة:طب يلا يا بنات قوموا حضروا العشاء عقبال ما اتكلم مع يونس شوية.
قامت خولة وندى فعلا …. وخديجة قربت مني وقعدنا.
خديجة:طمني عليك في ايه بقي وليه الحوارات دي كلها حصلت والشرطة وغيره.
انا:مفيش حاجة انا كويس.
خديجة:متخبيش عليا خولة حكي اللي هي بتعمل ايه وهي هنا ليه وكمان انا ساعدتك الصبح عشان انت غالي على قلبي في وقت قصير.
انا:ساعدتني ازاي مش فاهم.
خديجة:انا كلمت جوزي في السعودية وهو أدخل و عرف يخليك تخرج جوزي هو عامر القحطاني يا يونس.
انا:بتكلمي بجد، علشان كده راجح قالي مش هو لوحده اللي ساعدني، وحكتلي خديجة على كل حاجة حصلت الصبح وازاي هي ساعدتني واتصلت على زوجها وطلبت منه كده.
خديجة:شوفت بقي انك غالي عندنا ازاي كفاية وقفتك معنا و جدعنتك هتفضل مكسوف تبصلي كده كتير متخلنيش اندم اني واخده راحتي قدامك انا والبنات.
انا:لا مش مكسوف ولا حاجة بس بسمعك.
خديجة:بصلي يا يونس وقولي انا لسة حلوة.
انا:تجنني يا خديجة انت حلوة بجد ليه بتقولي كده.
خديجة مسكت ايدي وبصت ليا:متستغربش كتير انا ليه بعاملك كده انت راجل وانا معجبة برجولتك وبناتي كمان معجبين بيك وخصوصا خولة.
انا:انا كمان معجب بيكم و وجودي وسطكم.
خديجة:خلاص اعتبرنا مسؤولين منك في كل حاجة.
انا:حيث كده انا عايز خولة تستقر هنا في مصر.
لسه خديجة هترد لقينا خولة وندى واقفين وسطنا وانا ماسك ايد خديجة وهي مقربة مني لسه هشيل ايدي لكن خديجة فضلت ماسكها.
خولة:نستقر هنا ليه وازاي.
انا:الاول قبل اي حاجة امسكي تلفوني ده قفليه ودخليه ابعد اوضة عن هنا.
ندى خذت الفون ودخلته أبعد اوضة ورجعت تاني.
خولة:في ايه انا قلقت انت كويس.
انا:انا كويس بس الاحتياط واجب، عايزك تستقري هنا عشان انا خلاص بوضب في الشركة وهتبقي جاهزة قريب.
ندى:وااااو شركة ايه.
انا:برمجيات وسيستم سكيور.
خديجة:نظرتي فيك مخيبتش ابداً انا عايزة اتعرف على اهلك ممكن.
انا:اكيد شرف ليا اعرفك عليهم.
خديجة:بالعكس ده شرف لينا احنا ولا ايه يا بنات
ندى:صح يا ماما قوم بقى يا استاذ اقلع البليزر ده واغسل ايدك عشان نتعشى.
قمت قلعت فعلا وكلهم تنحوا لما شافوا القميص ماسك على جسمي وعضلات دراعي باينة ازاي وطبعا فاتح اول زرارين وشايفين كمان عضلات صدري.
خديجة:روحي معاه يا خولة وهاتيله فوطة.
دخلت الحمام وغسلت ايدي وخولة واقفة على باب الحمام بتبصلي وسرحانة
انا:خولة يا خولة وقمت حسست على وشها براحة.
خولة:اسفة سرحت شوية.
انا:سرحتي فى ايه يا حلوة أنتِ.
خولة بدون وعي:سرحت فيك.
انا قربت من وش خولة ونفسي خارج قريب من نفسها واديتها بوسة على خدها اليمين وضميتها لحضني، بس هي اعصابها سابت خالص وكانت هتقع مسكتها وضميتها ليا قامت حطت دماغها على صدري وغمضت عيونها وانا بحسس على شعرها وضهرها وفضلنا واقفين كده في الطرقة.
ندى وخديجة من برة: تأخروا اوي هقوم اشوفهم.
وقامت ندى فعلا ولسه هتتحرك لقيتنا واقفين بالشكل ده سكتت وقعدت.
خديجة:في ايه مالك.
ندى:قومي براحة وانت تشوفي بنفسك.
قامت خديجة فعلا وشافتنا ولقيتني حاضن خولة جوا جسمي وبنتها مغمضة عيونها وانا بلعبلها في شعرها.
خديجة:البنت نايمه في حضنه.
ندى:بس كده غلط هيفهمنا غلط.
خديجة:بس يا هبلة أنتِ يونس فاهم طريقتنا واحنا بنتعامل اكنه من عيلتنا انت مش شايفة اختك مبسوطة ومطمنة ازاي.
ندى:شايفة ونفسي اكون مكانها انت مشوفتيش عضلاته وجسمه عاملين ازاي ولا شعره ودقنه وملامحه يالهوي عليه.
خديجة:لا شفت واحساسي ميقلش عن احساسك بس اختك هي الأولي بيه لانها بتحبه.
ندى:واحنا هنبقي أهله يعني اولي بيه برضو ولا ايه.
خديجة:قصدك ايه يا سافلة.
ندى:قصدي انه لازم يبقي في حضني انا وانت يا ماما متجمديش قدامي انا سمعتك الصبح وانت بتتكلمي مع خولة.
خديجة:الواد مز اوي الصراحة وهموت عليه احححح.
ندى قربت من خديجة:مالك انت تعبانة اوي كده بابا مش قايم بالواجب ولا ايه.
خديجة:اتلمي يا سافلة وقومي اندهيهم بس براحة.
عندي انا وخولة فوقتها براحة وهي كانت مكسوفة اوي انها في حضني.
انا:ششش مكتسفيش اغسلي وشك ويلا نخرج.
غسلت وشها وكانت ندى جت علينا وتقولنا نمتوا ولا ايه.
انا:لا يا لمضة جايين اهو.
خرجنا احنا الثلاثة ولسه ملامح خولة محمرة ومكسوفة اوي.
قعدنا كلنا وانا كلت على خفيف خالص وسيبنا الاكل وكل حاجة على السفرة وندى قامت تحضر الشيش و خديجة خدت خولة ودخله جوا.

الحوار الجاي على لسان خولة وخديجة.
خديجة:مالك قاعدة مكسوفة ليه حابة تلبسي مقفول.
انا:لا مش كده يا ماما بس بس.
خديجة:مالك قوليلي يلا عشان نخرج.
انا:لما كنت واقفة قدامه سرحت مفوقتش الا وانا في حضنه وبيحسس على شعري وظهري.
خديجة:بس كده محصلش حاجه تانية.
انا:معرفش بس تقريبًا باسني من خدي ووقتها انا غمضت عيني ونمت على صدره.
خديجة:بتحبيه ولا لا.
انا:شكلي كده اه بحبه بس معرفش هو ايه من ناحيتي.
خديجة:طب تزعلي مني لو قولتلك انا وندى شفناكي و اتمنى نكون مكانك.
انا:لا مش بزعل منكم انتوا قلبي وانا عارفة وحاسة بيكم.
خديجة:طب انا عايزة اعمل حاجة ممكن اعملها ومش هكسف منك لانك صاحبتي.
انا:ايه هي يا ماما.
خديجة قامت فتحت الروب ورفعت القميص وقلعت الاندر وكان كسها الغامق غرقان في عسلها.
انا:ليه بتقلعي قدامي.
خديجة:عايزة ارقص قدام يونس وانا عريانه كده ممكن.
انا:ممكن يا ماما بس ممكن اعمل زيك.
خديجة فهمت أن خولة كسها نار وعايزة تقلع هي كمان الاندر وفعلا قامت خولة وقلعت بنطلون البيجامة وقلعت الاندر وكان كسها مبطرخ وغرقان مسحته بمنديل ولبست البنطلون على لحمها واصلا البنطلون ضيق وبسرعة حدد كسها بشفايفه.
دخلت عليهم ندى ولقيت خولة كسها باين اوى من البنطلون.
ندى:خولة كسك باين اوي هتخرجي كده.
انا:اه استأذنت من ماما مش طايقة الاندر عليا.
خديجة:اختك عايزة تقعد كده زيي انا كمان وقامت فتحت خديجة رجليها قدام ندى وشافتها عريانه.
ندى:اممم طب ينفع انا كمان.
خديجة بصت لخولة ومستنيه ردها.
انا:ينفع يا ندى اعملي اللي يبسطك.
قلعت ندى هي كمان بس كسها كان ناشف عادي وخرجوا هما التلاتة مع بعض وجابوا الشيش والتسالي وكل حاجة وبدأت سهرة جديدة مع عيلة خولة.
ندى:مش هترقصي يا ماما زي المرة اللي فاتت.
خديجة:ألا يؤمر بيه يونس يحصل، تحب اقوم.
انا هايج عليهم كلهم:احب.
قامت خديجة ومسكت رباط الروب وفكيته وقلعته ورميته جمبها ووقفت والقميص كان يدوب مغطى بزازها الكبيرة ومعدي كسها بشوية، وندي شغلت الاغاني بصوت هادي وبدأت خديجة ترقص وقصدت انها تهز بزازها وهى باصة في وشي وتلف وترقص بطيزها وهي مركزة معايا والبنات مركزين معايا انا وخصوصا ندى وهى باصة على زبري في بنطلون البدلة وعامل خيمة كبيرة جوا.
قربت خديجة مني وهي بصالي و حسست بيدها على وشي لحد صدري وبناتها مركزين معانا وانا نسيت خالص بناتها اللي حواليا وهجت عليها اوي.
وفجأة لفت خديجة جسمها وقامت مقربة مني وموطية وبان كسها الغرقان والغامق اححح انا هجت اوي بس رفعت جسمها بسرعة كأنها مش قاصدة.
خولة وهي جمبي:قربت مني تحب ارقص انا كمان.
انا:بتعرفي.
خولة:بعرف اوي تحب تشوف.
وقامت خولة وبدأت ترقص هي كمان ووقتها كسها بان في وشي انها من غير اندر وخلاص زبري قرب يفضحني قمت جبت مخدة صغيرة وحطتها عليا وسندت بايدي عليها.
وخولة بقيت بتهز طيزها وبزازها وبترقص حلو اوي وقامت خديجة حضناها ومشيت ايدها على جسم خولة وحسست على بزازها قدامي اكنهم بيعملوا عرض سكسي ليا.
انا خلاص كنت جبت اخري وعايز اقوم انيك واحدة منهم بس مسكت نفسي على اخر لحظة وكانت الاغنية خلصت وهما الاتنين قعدوا.
خديجة:اوف تعبت بس ايه رأيك.
انا:رقصك حلو جداً وخصوصا مع خولة.
خديجة بابتسامة خبث:المهم انك اتبسط ده المهم.
انا:اتبسطت جداً اسيبكم بقي وامشي لان مش عايز اتأخر اكتر من كده عشان والدي مستنيني.
خولة:خليك سهران معانا بلاش تمشي.
انا:المرة الجاية حاضر وفكروا في الطلب بتاعي تصبحوا على خير ندى معلش ممكن تلفوني من جوا.
جابتلي ندى تلفوني واخذته ومسكت البليزر في ايدي وقمت نازل.
اووووووف يا صديقي نار طالعة من جسمي وخلاص مش قادر من كتر السخنية والعرض السكسي اللي حصل من شوية.

بعد نصف ساعة كنت وصلت البيت وكانت الساعه 12 ونصف بليل ملقتش غير ابويا بس اللي صاحي وكان الكل رجع بيته.
انا:مساء الخير حقك عليا اتأخرت.
بابا:ولا يهمك تعال نقعد في البلكونة.
دخلت قعدت انا و ابويا وبدأ يحكي.
بابا:ممكن تفهمني بيحصل ايه حواليك وليه الشرطة اتهمتك بالاتهام ده.
انا:مفيش حاجة انا كل اللي اعرف ان حسام وبدر كانوا داخلين في حوار كبير مع جماعة خطر وممكن يكونوا عملوا حاجة ادت انهم يموتوا بس انا بعيد عنهم من فترة كبيرة اصلاً.
بابا:الجماعة دي متعرفش عنك حاجة يعني طمن قلبي ولو في خطر عليك عرفني انا ليا صحابي وممكن اكلمهم ونتصرف.
انا:متقلقش عليا انا تمام و*** كرمني بشغل بسبب دراستي وأمنت لراجح ابو هايدي صاحبتي السيستم بتاع شركته واداني مبلغ محترم لانها كانت معلومات مهمة وبدأت افتح شركتي خلاص.
بابا بفرحة:مبروك يا حبيبي انا واثق فيك وعارف انك هتنجح بس برضو متنساش شركتي انا وعمك انت لازم تتابعها وتشوفها بعد ما اموت مين هيكمل غيرك.
انا:متقولش كده بعد الشر عليك.
بابا:اسمعني كويس كلنا هنموت بس انا بوصيك من دلوقتي اهو دلال و مريم في رقبتك اوعي تنساهم او تسيبهم انا عارف انك راجل وبتعشقهم مش بتحبهم حب عادي وهما كمان نفس الكلام عشان كده خليك جمبهم واهتم بيهم دائما.
انا:حاضر اوعدك.
بابا:هتفضي امتي عشان نروح البلد زيارة طيب.
انا:بالكتير كام يوم واكون جاهز بس لو عايز تسبق انت وانا اجيب دودو ومريم وباقي العيلة واجيلك مفيش مشكلة لحد ما اشوف هعمل ايه في البنت اللي فوق دي.
بابا:ماشي هشوف، اه صحيح ايه حكايا الضيوف اللي قاعدين في شقتنا القديمة دول.
انا:مفيش بنت صاحبتي من السعودية وجت زيارة ومسبتهاش تقعد في فندق وكمان اكيد سمعت اسم باباها هو اللي خرجني من اللي حصل الصبح.
بابا:هي دي بنت عامر القحطاني.
انا:بظبط كده وانا كمان مكنتش اعرف الا النهاردة هي ومامتها واختها موجودين هنا و حابين يتعرفوا عليكم كمان.
بابا:مفيش مشكلة ضبط وقولنا.

سيبت ابويا بعد ما خلصت كلام معاه ودخلت قلعت وخدت شاور ونمت في اوضتي، مطلعتش شقتي زي كل يوم مبقتش عايز اطلع فوق لان جيسي فعلا عصبتني جامد. مسكت تلفوني قبل النوم ولقيت سارة خالتي بعتالي ڤويس نوت.
سارة:كنت مز اوي في الطقم قبل ما تنزل انت سايبني على ناري وتعبانة بجد ولو مجتش يا يونس بكرة من اول ما تصحي هغلط مع اي حد ولو اتفضحت هتكون انت السبب في فضيحتي دي انت حر بقي.
انا بيني وبين نفسي:يا بنت المجنونة يا سارة.

تاني يوم الصبح.
صحيت من النوم وكالعادة اخدت شاور ولبست طقم خروج وخرجت لقيتهم على الفطار وصبحت على الكل بس امي بتبصلي بقرف ومش بترد عليا عدل.
انا:انت زعلانة مني يا دودو.
ماما:وهزعل منك ليه انت عملت حاجة تزعل.
انا:مش عارف بس طريقتك اهو بتقول انك قافشة عليا.
بابا:مالك يا دلال يونس عملك حاجة.
ماما:حاجة بيني وبينه محدش يدخل لو سمحتوا.
انا:بس انا معملتش حاجة على العموم تمام وانا اسف لو ضايقتك انا رايح مشوار.
وقمت من على الأكل من غير ما أكل وخدت مفاتيحي ونزلت.
مريم:ليه كده يا ماما انت اول مرة تكلمي يونس بالطريقة دي.
ماما:قولت محدش يدخل بيني وبينه وراحت قامت هي كمان.

بعد سواقة نصف ساعة وصلت عند سارة خالتي المجنونة.
(كنت لابس تيشرت بولو رمادي وبنطلون اسود و كوتشي ابيض)
انا:صباح الخير انا تحت اطلع ولا ايه.
سارة بفرحة:بتكلم جد اطلع طبعا.
عند سارة فوق حسن قوم يا حسن بسرعة.
حسن (جوز سارة):في ايه يا سارة.
سارة:اصحي اخلص يونس طالع قوم ادخل الاوضة الثانية ومتخرجش منها اكنك مش هنا اخلص.
حسن:احا هو يونس جاي يعمل ايه الصبح كده (كانت الساعة 12 الظهر وإجازة حسن).
سارة:اخلص وانت شوية وهتعرف وقامت سارة بسرعة وضبطت شعرها وحطت ميك اب خفيف وبرفان وكانت اصلا نايمة بقميص نوم فاجر.
انا:صباح الفل انتِ بتفتحي الباب ليه وانت كده.
سارة:عشان مولعة نار وحشتني يا يونس ادخل ادخل.
واول ما دخلت سارة مستنتش عليا حتى وقامت داخلة في حضني وفضلت تبوس فيا.
انا:انت تعبانة اوي كده، امال حسن فين مبيعملش حاجة ولا ايه.
سارة:حسن ههههه ونبي تسكت هو حلو وكل حاجة بس بتاعه صغير وانا عايزة بتاع كبير يلا بقي وحشتني.
انا:ماشي اسبقيني على السرير هاخد شاور سريع وأجيلك…. سبت سارة ودخلت الحمام أخد دُش ساقع سريع وخرجت وانا بالبوكسر بس وطبعا زبري نص وقفة
سارة:يالهوي على عضلات بطنك وصدرك تعال ونبي لحضني تعال.
قربت من سارة واخدتها في حضني وبوستها من شفايفها وبصراحة شفايف سارة تتاكل أكل مقدرش اقول غير كده وكمان جسمها ملبن اوي وطري بس برضو مش حابب الوضع ده بس هي مجنونة وممكن فعلا تغلط مع حد من برة.
سارة نزلت ايدها على زبي والمرادي سيبتها تلمسه.
سارة:اح زبرك حلو اوى وناعم وكبير. تسمحلي امصه والحسه يا سيدي.
انا:طب مصي زبر سيدك يلا ومسكتها من شعرها ونزلتها لعند زبري وهي ما صدقت فضلت تشم فيه وتلحس حواليه وتمسكه بايدها وتمشي لسانها عليه طالعة نازلة بالطول والعرض.
سارة:ااااه يجنن طعم زبرك يجنن يا سيدي وتاج راسي انت وزبرك، انا تحت امرك افشخني بزبرك الحلو ده.
هيجتني الصراحة وانا اصلا سخن بسبب خولة وامها فضلت سارة تلحس وتمص في زبري لحد ما قربتها عليا.
انا:ارفعي ايدك يا لبوة.
سارة:احح ايوة كده اشتمني ومتعني بيك.
قلعت سارة القميص ورميت على الأرض وكانت بالاندر بس وقمت نيمتها على ضهرها وقربت من بزازها الملبن وحلماتها البني الفاتح اللي واقفة وتخينة.وقربت بشفايفى وقمت مسكت حلمتها بسناني وشدتها لبرة وهي قامت مصوتة.
سارة:ااااااه يا يونس انت كنت فين حتى مصك لبزازي بيهيجني اوي مص يا يونس مص بزازي يابن اختي يا قلبي أنت نيك خالتك ومص بزازها يلا.
قمت فعلا مسكت بزازها ودخلتهم في بوقي وبدات ارضع منهم زي ******* وكانت حلمتها تجنن الصراحة وكنت غبي اني بعيد عنهم لازم ارضع من بزاز اللبوة دي وفضلت اضربها على بزها الشمال وارضع اليمين واضربها على وشها براحة وهي هايجة اوي من مصي لبزازها وضربي ليها
سارة:اححح يا يونس مش قادرة انزل لكسي ونبي الحس كسي يلا يا يونس يلا يا انزل لكس خالتك الهايج ريحه ريحه.
محبتش ازعلها وقمت نزلت بلساني من تحت بزازها لحد سرتها لحس وبوس في جسمها كله وقربت سناني من كسها فوق الهدوم وقمت مسكت الاندر بسناني وقلعته ليها وقتها ظهر كس سارة الملبن الغرقان.
سارة:اااااه هو ده الدلع والنيك مش اللي انا عايشة فيه يالهوي عليك يجي حسن يتعلم منك ويتعلم ازاي الرجالة الفحلة بتدلع الشراميط تحت منهم.
انا:يعني انت شرموطة حسن ولا شرموطة مين.
سارة:احا انا شرموطة يونس و شرموطة زبر يونس يلا الحس كس خالتك يا قلبي وقامت فتحت رجليها ومسكتني من شعري براحة ونزلت وشي لقدام كسها فتحت بوقي وخرجت لساني ومشيته على كسها كله من فوق لتحت وهي بتصوت ومش قادرة ويدوب لسه بمسك زنبورها بشفايفي وهمصه قامت مصرخة ااااااااه يا يونس بجيب بجيب استني بجيب اااااه قمت فتحت بوقي وهي نطرت في بوقي وانا شربت عسلها وطلع حلو اوي الصراحة وقمت ماسك شفايف كسها وفضلت الحس فيها وهى تصوت مش قادره تكتم صوتها خلاص.
سارة:ااااه يا يونس ااااه كسي بياكلني ونبي ريحه ريحه يا يونس فرش كسي يا يونس فرشه ااااااه يلا يلا يلا هجيب تاني هجيب تاني هجييييييب احااااااا.
انا مسكت زبري وهي بتنطر عسلها وقمت مقربة من شفايف كسها وبقيت رايح جاي على كسها ويفرشها وبضغط برأس زبري على زنبورها و بضغط لحد تحت عند آخر شفايف كسها واطلعه تاني لفوق قبل ما يدخل ع فتحتها وهي بتصوت مني وماسكة في دراعي.
سارة:يونس عشان خاطري خليني احس برأسه ناحية فتحتي ونبي.
انا:قولتلك قبل كده يا سارة مش عايز ادخله فيكي خلينا كده احسن متخلنيش نشيل كل الحواجز.
سارة:حواجز ايه يا حبيبي انا عريانة في حضنك وجسمي بين ايدك وكسي على زبرك يلا بس خليني احس بيه عند فتحتي اكنك تنيكني يلا.
قمت سمعت كلامها وقربت زبري من فتحت كسها اكني بنكيها وبحسس بيه على فتحتها وبضغط براحة اوي وبخرجه تاني وهي خلاص دايبة وسايحة تحتي ومش قادرة وعمالة تقول كلام ةنا مركزتش فيه غير انك فشيخ زبرك جامد تعال يا حسن اتفرج على ابن اختي وهو بينيك كسي اللي هو ملكك يا حسن بقي ملك يونس خلاص وقامت حضنتني فجأة ودخلت زبري كله فيها.
سارة:اححححح ايوة كده دخل اخيرا اااااه زبرك كبير ومالي كسي اياك تخرجه و**** اصوت والم الناس متعني يلا نكني يلا.
وقتها خلاص كل الحواجز اتشالت وزبري كان غاص في كس سارة خالتي ومفيش هروب من متعة كسها بزبري ولا هروب من متعتي بيها وانا متوصتش قمت فعلا رفعت رجليها على كتافي وبقيت بنيك كسها ورايح جاي برزع في كسها وفهمت ان سارة عوزاني اشتمها وانا بنيكها.
ااااه كسك حلو اوي يا سارة وضيق اوي اكنك بنت بنوت يا لبوة خدي في كسك يا شرموطتي اياك حسن يلمس كسك تاني كسك بقي ليا لوحدي وانا اللي هنيكه يا لبوة كسك بينبض من جوا خدي يا شرموطة زبر سيدك.
سارة:ااااه يا سيدي كسي عرف المتعة على زبرك وعلى ايدك انت اخيرا انت جوايا وزبرك جوايا انت زبرك وصل لمكان عمري ما حسيت بيه يا حبيبي انا ملكك وبتاعتك لوحدك كس ام حسن وكس ام اي حد تاني جمبك انا بتاعتك ااااه نكني ونيك كسي ارزع في كسي يا يونس ااااه بجيب بجيب يا حبيبي بجيب اااااه يا يونس.
وفضلت انيك سارة وهي مستمتعة بزبري وبرزع فيها وقمت قلبتها براحة وهو زبري جواها وفضلت انيكها من وراء واحط صوباعي على طيزها وخرم طيزها وهي خلاص بتموت منى اااااه
انا:سارة انا قربت اجيب ااااه كسك ممتع اوي وسخن مولع يا لبوة خدي في كسك يا لبوتي ااااه بزرع فيكي يا متناكة زبري وقامت سارة لفت جسمها براحة وبقيت حابة الحركة دي اوي وحضنتني جامد ولفت رجليها على ظهري.
انا:سبيني عايز اخرج زبري يا سارة عايز اجيبهم.
سارة:اسيبك إيه انطر جوايا ارويني بلبنك اروي كسي العطشان ارويني اااااه يلا يلا هات معايا هات مع مراتك وحبيبتي ولبوتك وعشيقتك وشرموطتك يلا يلا يا يونس يلا هاتهم يا حبيبي.
انا:احححح بجيب يا لبوة بجيب وقمت نطرت لبني كله جوا كس سارة خالتي وهي توحوح من سخونة لبني وكميته الكثيرة وفعلا كمية كبيرة اوي منزلتهاش حتى في كس جيسي.
سارة:اححح لبنك سخن اوى وكتير ايوة كده رويت كسي واشبعتني يا ذكرى.
سبت زبري في كس سارة ومخرجتش وقامت سارة طلعت فوقيا ونامت في حضني.
سارة:بجد شكرا يا يونس انك جمبي ومعايا انا عارفة اننا بنعمل حاجة غلط ومينفعش نهائي بس ده احسن صدقني انا كده مولودة كده هايجه على طول وجوزى محترم وطيب ومش وحش بس انا اللي احتياجاتي اكتر.
انا:طب خلاص متعيطيش مش هبعد عنك تاني وههتم بيكي من عيوني يلا ناميلك شوية في حضني.

مشيت من عند سارة وكانت الساعة داخلة على 4 العصر وكان عندي معاد مع إنجي مديرة السيلز واللي بتابع شركتي الساعة 5 فقعدت في كافية شوية لحد ما جت 4 ونصف وقمت تحركت على الكافيه اللي متفقين نتقابل فيه.

عند خولة في شقتها وهما قاعدين الباب خبط.
خديجة:غريبة مين اللي هيجي لينا غير يونس وهو مبعتش رسالة او اتصل صح.
خولة:لا مت
صلش بيا هقوم اشوف مين يمكن البواب.
خديجة:طب البسي حاجة على شعرك وظبطي لبسك.
قامت فعلا خولة وفضلت تقول مين بس كل اللي بيتقال محصل الكهرباء يا فندم واول ما فتحت الباب لقيت اللي يذوقها ودخل وهي وقعت على الارض !!!!!!

يتبع

الجزء السادس

عندي انا وإنجي في الكافيه.
وصلت ويادوب لسه هقعد لقيت إنجي هى كمان وصلت.
إنجي:مساء الفل جاي من بدري.
انا:لسه واصل اتفضلي تشربي ايه.
إنجي:ممكن نسكافيه.
طلبت من البنت واحد نسكافيه و قهوة مظبوط.
انا:ايه اخبار الشغل وصلنا لفين.
إنجي طلعت الايباد بتاعها وفتحتلي صور وفرجتني على كل حاجة اتعملت وتناقشنا في كل حاجة انا عايزها وكمان التعديلات.
انا:إنجي بقولك ايه الدور اللي تحت شركتي محجوز أو متباع ؟
إنجي:لا يا يونس بتسأل ليه، محتاجه؟
انا:اه محتاج الدور كله ويتربط بمدخل من الدور الرئيسي ويتقفل المدخل بتاعه من الدور اللي تحت يبقى المدخل نفسه من شركتي وبس ومن اوضتي الخاصة كمان بس كانه سري يا إنجي مش هوصيكي الموضوع ده والدور ده بذات انا مش عايز اي عامل او اي مهندس حتى يدخل هناك انا اللى هتابع الدور بنفسي وتوضيبه بنفسي.
إنجي:ليه كل ده انا بدأت اخاف يا يونس هو في ايه.
انا:مفيش حاجة بس هيبقي دور سيرفرات وقصة كبيرة وانا اللي ههتم بيه بنفسي مش اكتر من كده يعني.
إنجي:ينفع اسألك سؤال شخصي شوية.
انا:ازاي في عمر صغير وبفتح شركتي صح.
إنجي:كنت عارفة انك لامح وهتفهم، ممكن تجاوبني لو ينفع.
انا:بصي يا إنجي انا شغلي مع كبار البلد ورجال أعمال آخر شركة أمنت ليهم السيستم مجرد تأمين مؤقت ولسه بينا شغل كان المبلغ 10 مليون جنيه.
إنجي: ما شاء **** المجال ده مربح اوي كده.
انا:كل واحد ونصيبه وشطارته يا إنجي، ممكن اتعرف عليكي انتِ كمان اكتر شوية
إنجي:انا يا سيدي قصتي زي اي بنت كانت تحلم بحياة هادئة ومرتاحة من ناحية الفلوس مش هكدب عليك واقولك عكس كده خلصت جامعتي وكنت وانا بدرس في كلية الألسن بشتغل في السيلز شوية عقارات على شوية شركات تانية لحد ما في مرة اتعرفت على صاحب الشركة وهو يشتري عقار من عندنا وكان وقتها لسه يدوب هيفتح شركته واتنقلت عنده لما لقاني شاطرة وبعرف اقنع العملاء وبقيت زي ما انت شايف إنجي ماهر مديرة المبيعات في الشركة في اقل من 7 سنين.
انا:ملاحظ انك مجبتيش سيرة الجواز.
إنجي:لاني متجوزتش لحد دلوقتى عايشة انا وماما واختي الاصغر مني وشكرا على كده.
انا:ده الرجالة اتعمت بقي.
إنجي:ولا اتعمت ولا حاجة ميرسي لذوقك، انا اللي مكنتش حابة لان مش لاقيه الشخص المناسب.

تلفوني وقتها رن برقم ندى اخت خولة.
انا:طب ثانية معلش ارد على التلفون ده، مساء الفل يا ندى عاملة ايه.
ندى بصوت واطي اوي وفيه عياط:يونس انت فين الحقنة بسرعة.
انا بخوف وخضة:في ايه حصل ايه صوتك واطي ليه.
ندى بنفس الصوت:يونس في ناس تهجمت علينا في الشقة وانا في الحمام وقافلة ع نفسي وموطية صوتي خالص وماما وخولة اللي برة لوحدهم تعال بسرعة بسرعة يا يونس انا سامعة صوت راجل واحد وعمال يهدد فيهم.
انا:خلى بالك من نفسك و متخرجيش من الحمام انا جاي فورًا.
إنجي:خير في ايه حد حصله حاجة.
انا:لازم امشي يا إنجي هشرحلك بعدين.
خرجت اجري وركبت عربيتي على طول وبقيت سايق بسرعة عالية وعمال ادخل ما بين العربيات عشان اوصل في اسرع وقت لبيتي القديم في وسط البلد وانا على الطريق اتصلت على راجح.
يوووووه رد بقي رد.
راجح:في ايه يا بني بتزعق ليه انت كويس.
انا:اسمعني كويس وبلاش تسال اسئلة كتير، انا عايز رجالة من شركتك فورًا هبعتلك لوكيشن محتاج عربية واحدة توصل للمكان ده وابعتلي سلاح احتياطي وكمان عربية توصل لبيتي في المعادي احتياطي انا مش عارف اذا كان ده عدوي ولا عدوهم.
راجح:نعم انت كويس فيك ايه طيب يابني طمني.
انا:انا تمام وعربية المعادي متبينش نفسها ويتابعونك انت.
راجح:طب يابني طمني.
انا:سلام مش وقت كلام وقفلت مع راجح وبعتله لوكيشن المكان عندي في وسط البلد و لوكيشن بيت المعادى.
وكنت خلال تلت ساعة خلاص وصلت للعمارة في وسط البلد لكن مدخلتش من مدخل الشارع الرئيسي لان كان في عربية تراقب العمارة وفيها رجالة معني كده اللي جاي جايلي انا وكويس اني طلبت رجالة.
تلفوني رن ولقيت رقم غريب.
انا:الو مين معايا.
صخر:يونس باشا معاك صخر من رجاله راجح باشا احنا موجودين يا باشا وعربية تراقب العمارة ممكن نعرف حضرتك فين.
انا:بص يا صخر الشارع اللي ورا هتلاقي عربيتي رقمها…..
وفعلا لقيت العربية التانية دخلت الشارع وكانت جيب وفيها 4 رجالة مسلحة.
صخر نزل من العربية وجالي.
صخر: يونس باشا انا صخر اتشرفت بيك ممكن تفهمني الوضع ايه.
انا:مفيش الناس اللي فوق دول 3 بنات لوحدهم ولقيت واحدة منهم بتكلمني وبتقولي في شخص يتهجم عليهم فمعنى كده ان اللي جوا الشقة شخص واحد بس لكن معرفش بقي في ناس جوا العمارة ولا هي العربية اللى تراقب ومستنيه الشخص ولا في ايه بظبط.
صخر:هنعرف دلوقتي يا باشا أوامرك ايه.
انا:بص يا صخر في هنا مدخل سلم العاملين يطلع على باب في المطبخ عند كل شقة ده الحل الوحيد بس عايز اي وسيلة تخليني اعرف افتح الباب من برة.
صخر نده على واحد تاني من العربية وجاب منه lockpick (زي الطفاشه كده بس حديثة).
انا:السلاح فين وكاتم صوت كمان.
طلع صخر من ورا ضهره سلاح وادهُني وكمان كاتم الصوت.
صخر:بتعرف تستخدمه.
انا:اه متقلقش بعرف وبعدين ده احتياطي حاول ميبقاش في ددمم انا هتحرك على السلم وانتوا حاولوا يسيطروا على الوضع هنا.
صخر:يونس باشا انا رجلي على رجلك مينفعش اسيبك لوحدك.
انا:اسمع الكلام يا صخر مينفعش حد غريب يدخل معايا، أمن انت والرجاله الدنيا هنا وعايزك لو قدرت تمسك منهم حد تمسكه.
صخر:انا بلحقك من المدخل الرئيسي توكلنا على ****.

فوق عند خولة ومامتها في الشقة.
مرمين على الأرض ومربوطين محطوط لاصق على بوقهم.
كنت انا في نفس الوقت على سلم الشغالين ووصلت عند باب المطبخ بتاع شقتي و زي ما توقعت كان مقفول.
طلعت Lockpick ودخلته في فتحة المفتاح وفضلت اروح واجي.
جوّا الشقة، الراجل اللي وشه نصه مغطي بماسك أسود، كان واقف زي شبح. صوته كان زي السكاكين، حاد ومخيف، وبيلوّح بسكينة لامعة قدام خولة وخديجة اللي كانوا مرميين على الأرض، مربوطين بحبل خشن رابط ايديهم ورجليهم. اللاصق على بؤهم كان مخلّيهم ساكتين، بس عين خولة كانت بتصرخ. كانت بتبص على خديجة، وهي بتترعش من الخوف. أما ندى كانت قافلة على نفسها في الحمام، قلبها بيدق زي طبل، وهي ماسكه موبايلها بيد مرتجفة، بتحاول تكتم عياطها.
انا كنت بحس بدقات قلبي في وداني وانا بحرّك الـ Lockpick في قفل الباب.

كل ثانية كانت بتمر زي ساعة عليا، الباب الخشب القديم كان عنيد، لسانه مرخم، مش راضي يتحرك. من جوا، صوت الراجل وصل ليا زي سم: "فين يونس لو مفتحتوش بؤكم، هقطّع واحدة منكم!" وقتها عيني ضاقت، أنفاسي زادت، بس ايديا كانت ثابتة. كنت عارف إني لو اتسرّعت، ممكن اخسر كل حاجة. أخيرًا، الباب أصدر صوت "كليك" خفيف، وانفتح سنتيمتر سنتيمتر. دخلت المطبخ زي الظل، رجليا بالكاد بتمس البلاط البارد. السلاح في أيدي، وكاتم الصوت في جيبي.
من زاوية باب المطبخ، شوفت الراجل واقف في نص الصالة، ظهره ليه.
خولة كانت مرمية على الأرض ولبسها كان مجسم كل جسمها وكالعادة خديجة بقميص نومها، بس خولة عينيها مليانة تحدي وخوف في نفس الوقت.
وقتها حسيت بغصة في زوري دول مش بس ضيوف عندي، دول بقوا غاليين عليا. خولة، اللي كل ضحكتها كانت بتخليني مبسوط وانا معاها.
الراجل قرّب السكينة من وش خولة، وهي حاولت تبعد راسها، بس الحبل كان قايدها. "هبدأ بيكي وانت فاجرة وجسمك فاجر كده زي امك"، قالها بصوت مليان حقد.
بس مكنش ينفع استنى اكتر من كده. زي البرق، رميت نفسي على الراجل من ورا، والسلاح في إيدي خبط ظهر الراجل بقوة. الراجل ترنّح، بس لف بسرعة زي الثعبان، وحاول يطعني بالسكينة. بس انا بكل قوتي، مسكت إيده ولوتها لحد ما السكينة وقعت على الأرض بصوت خفيف. "إنت مين؟ وبتعمل إيه هنا؟" صرخت في وشه.
بس الراجل ضحك، ضحكة مليانة سم: "يونس، فاكر نفسك هتفلت؟" قمت ضربته بوكس قوي نزل على وشه خلّاه يطير لورا ويخبط في الكنبة. خولة عينيها لمعت بدموع الفرحة لما شافتني. خديجة حاولت تتحرك، بس الحبل كان لسة ماسكها. فجأة، صوت خبطة قوية جت من برا الشقة. لفيت بسرعة، والسلاح في أيدي مرفوع. صخر ورجالته كانوا بيحاولوا يدخلوا من الباب الرئيسي، بس راجل تاني من العصابة، كان مستخبي في المدخل، فتح النار عليهم. صوت الرصاص كان زي الرعد، وانا حسيت بالدنيا بتلف حواليا.
صخر صرخ من برا: "يونس! إحنا هنا، خلّي بالك!" بس انا كنت مركّز على الراجل اللي حاول يقوم ويطلّع سلاح من جيبه. بس جريت عليه، قمت ضربه رجل في بطنه خلّته يتأوّه ويقع تاني. بس الراجل زي الوحش اللي ما بيموتش، صفر بصوت عالي. حسيت بحركه وراي، لفيت بسرعة. ندى، اللي خرجت من الحمام من الرعب، كانت واقفة عند الباب، تصرخ: "يونس! فيه واحد تاني!"
راجل تاني، كان مستخبي ورا الستارة الثقيلة، طلّع سلاح وصوّب عليا. بس انا قمت رميت نفسي على الأرض، بس الرصاصة جت زي النار، خدشت كتفي (للمرة الثانية). حسيت بالألم زي سكينة سخنة بتقطّع في لحمي، بس ما استسلمش. ضربته من سلاحي بكاتم الصوت، والراجل التاني وقع على الأرض وهو يصرخ. "ندى، ارجعي جوا!" صرخت بصوتي وهو فيه ألم بس عزيمة. ندى جريت على الحمام، وقفلت الباب وراها. بصيت على الراجل اللي استغل الفوضى وجري ناحية الباب الرئيسي. حاولت الحقه، بس حسيت بدمي بينزل من كتفي، ورجلي بدأت تخف. خولة، اللي كانت بتحاول تفك الحبل بنفسها، شافت الدم على هدومي. عينيها اتوسعت، ودموعها نزلت زي السيل: "يونس! لا، إنت كويس؟" صوتها كان مليان رعب وحب. خديجة اللي أخيرًا قدرت تقلّع اللاصق من بؤها، همست بصوت ضعيف: "يونس، يا يونس... انت كويس." جريت عند خولة وخديجة برغم الألم اللي فيا وبيمزّق كتفي. فكّيت الحبل عنهم بإيديا اللي كانت بتترعش من الإصابة. خولة، أول ما اتفكت، رمت نفسها في حضني، دموعها بتبلّ تيشيرتي. "كنت خايفة عليك، يا يونس... ماكنتش هسامح نفسي لو حصلك حاجة." حضنها كان دافي، مليان حب وخوف، وحسيت بقلبها اللي بيدق جنب خديجة.
أما خديجة حطت يدها على كتفي السليم، عينها مليانة امتنان: "انت كويس يا يونس. **** يخلّيك لينا."
ندى خرجت من الحمام، عينيها حمرا من العياط. جريت عليا وحضنتني، "يا يونس، إنت إزاي كده؟ انت لازم تروح المستشفي!" صوتها كان طفولي، بس مليان حنية. ابتسمت رغم الألم، وحطيت إيدي على رأسها: "أنا كويس، يا ندى. المهم إنكم بخير."
من برا، صوت الراجل وصل وهو بيصرخ: "هتشوف يا يونس!" عربيته زمجرت واختفت في شوارع وسط البلد. صخر دخل الشقة، سلاحه في إيده، وبص عليا: "هرب، بس هنلاقيه. إنت كويس؟" هزيت راسي، بس عينيا كانت بتبص على خولة وأمها وندى.
كانوا هما اللي مدّييني القوة. كتفي كان بيوجعني دمي لسة بينزل، بس قلبي كان مليان عزيمة. "الموضوع لسه مخلّصش"، الحرب دي لسه في أولها.
انا:خلاص يا صخر تقدر تتفضل وهكلمك انا.
خرج صخر من الشقة.
خولة:لازم نروح مستشفى أنت بتنزف يا يونس.
انا:حاضر متخافيش عليا سبيني بس اطمن على ماما و مريم وانا هسمع كلامك.
خديجة:ندى يلا بسرعة نلبس.
طلعت تلفوني واتصلت على دودو حبيبة قلبي والحمدلله تطمنت عليها وكانوا كويسين والدنيا عندهم تمام.
مخي هيشيط من التفكير مين اللي بيعمل معايا كده اشمعنا الشقة هنا مش بتاعت المعادي.
خولة:احنا جاهزين يلا لازم نتحرك على المستشفى هات مفاتيح عربيتك انا اللي هسوق.
نزلنا فعلا وهما مصممين ينزلوا معايا والجيران والناس كلها كان ملمومة في الشارع عشان تشوف مين اللي حصل معاه كده وبلغوا الشرطة كمان.
لقيت صخر في وشي ولسه معاه الحراسة.
انا:انت ممشيتش ليه.
صخر:أوامر من راجح باشا منتحركش الا معاك، هات مفتاح عربيتك انا اللي هسوق وهوديك المستشفى.
خولة:لا مش هسيب يونس وهكون معاه.
وفعلاً ركبت العربية جمب صخر وهو اللي بيسوق وهما البنات كلهم وراء.
وصلنا المستشفى و الموضوع كان بسيط ومجرد ان الرصاصة خدشتني لان كان جسمي كله ناشف وعضلاتي ودمي فاير وقتها.
الدكتورة:متقلقيش عليه هيبقي كويس انا نظفت الجرح وهخيطه خياطة تجميلية.
خولة:بجد كويس طب انا عايزة افضل معاه.
الدكتورة:مفيش مشكلة شكل حبيبتك بتحبك اوي يا استاذ يونس.
انا:شكرا ليكي.
الدكتورة:هدى حضرتك حقنة البنج.
انا:مفيش داعي ابدي شغلك، وقتها خولة خدتنى فى حضنها وعيني فعلا غمضت ومعرفتش فات قد ايه وفقت لما خولة كانت بتحسس على رأسي وشعري براحة.
خولة:خلصت خلاص قادر تقوم.
انا:اه قادر وبقوم وحطيت ايدي على كتف خولة ولما وقفت لقيت جسمها كله في حضني وعيوني سرحت في عيونها اللي مليان خوف عليا ومحستش الا وانا وخولة داخلين في بوسة رومانسية اوي مفقناش الا على صوت خديجة وندي.
خديجة:احمم انت كويس يا يونس.
خولة اتحرجت اوي وبعدت عني على طول بس خلاص اللي حصل حصل وكانت بوستها رومانسية اوى وطعمها مختلف اوي عن جيسي وسارة ومريم كمان.
انا:كويس الحمد**** انا اسف اللي حصل ليكم ده بسببي بس صدقوني أنا معرفش مين دول بس وعد مني هعرف ومش هسيب حقكم.
خديجة قربت مننا:بس متقولش حاجة ومتتعبش نفسك انت جيت في الوقت المناسب و أنقذتنا كمان.

خرجنا من المستشفى ووصلتهم البيت واتفقت مع راجح في التلفون.
انا:راجح بقولك ايه.
راجح:أوامر ياعم.
انا:عايز فريق حراسة صخر يبقي كله بتاعي من النهارده هما كام واحد.
راجح:مش عارف كام بظبط بس مش اقل من 30 شخص لان انا عندي مدير الأمن بيجيب الضباط اللي خلصه خدمة أو استقالوا بالفرق بتاعتهم الخاصة، انت مش صخر معاك اسأله وانا موافق يا يونس ومتقلقش بدأت التحري عن الموضوع واعرف مين دول.
انا:تسلم يا راجح بس الموضوع موضوعي و مجبش سيرة لهالة وهايدي انا كويس.
قفلت مع راجح وانا عارف انه مش هيسمع كلامي واكيد هيبلغ هايدي ومامتها.
انا:صخر عايزك في موضوع مهم خدنا لأي كافيه.
اخدني صخر فعلا وروحنا مكان حلو اوي كان شبه القهاوي البلدي بس على شياكة وهدوء ونظام قاعدة عربي.
انا:بص بقى أنا معرفش ليه ارتحت ليك وحسيت انك زي اخويا والصبح كنت بتتعامل معايا مش على اني شغل بالنسبة ليك بتأمينه انت كنت بتتعامل حياة أو موت وانا عايزك معايا انت وفريقك يا صخر.
صخر:اتعلمنا في شغلنا يا يونس إن الهدف بتاعنا هو حياتنا زي ما بنخاف على حياتنا لازم نخاف على المسؤولين مننا وانا يعلم **** حبيتك ودخلت قلبي وخصوصا خوفك على أهل صاحبتك وطريقتك معاهم، بس لازم نرجع لراجح باشا الاول انا برضو شغال في شركته.
انا:متقلقش راجح باشا موافق ومعندوش مانع شوف فرقتك كام شخص وبكام قائد زيك وعايز بيهم كشف كامل بكرة الصبح ودلوقتي عايزك تأمن البيت بتاع وسط البلد كويس و بيت المعادي كمان.
صخر:ممكن اعرف سبب اللي بيحصلك ده ايه.
انا:صدقني معرفش هما مين بس قريب هعرف، بس كل اللي اقدر اقوله ليك ان اعدائي هيبقوا كتير وفي منهم المعلوم والمخفي عني ولو حابب تنسحب مفيش مشكلة بس كل اللي هقدر اوضحه ليك دلوقتي اني بتعامل في الديب ويب بس بعمل ايه مش وقتها فكر يا صخر وعرفني ردك.

خلصت كلام وقاعدة مع صخر وقمت اتحركت على البيت بعربيتي وصخر كان مشي مع الحراسة بتاعته زي ما انا طلبت منه مفيش حماية ليا، الا لما يرد عليا.
بس قبل ما اوصل البيت عديت الأول على مكان واشتريت تيشيرت جديد بدل اللي باين عليه الدم واللي حصل عشان محدش يقلق عليا في البيت.
ويدوب بركب العربية تاني لقيت تلفوني يرن برقم هايدي.
انا:الووو متقلقيش انا كويس و****.
هايدي بصوت خوف وعياط:بجد انت كويس طمني بجد.
انا:كويس و****.
هايدي:مش مصدقة انا عايزة اشوفك دلوقتي عشان خاطري عشاني.
انا:حاضر يا هايدي هجيلك ولما اوصل هكلمك تنزلي.
محبتش ازعل هايدي وفعلا طلعت الدائري واتجهت للتجمع الخامس.
اقل من تلت ساعة وصلت عند بيت هايدي واول ما اتصلت عليها ووقفت قدام بيت الفيلا لقيتها فتحت الباب ونطت في حضني.
انا:ضمتها في حضني و طمنتها، متخافيش انا كويس قدامك اهو.
هايدي:كنت هموت من الرعب عليك لما بابا حكي قدام ماما وانا سمعتهم بالصدفة.
هالة من ورا هايدي وكانت خرجت من حضني:كل شوية تقلقنا عليك كده حمدلله على سلامتك تعالى في حضني.
دخلت في حضن هالة بس كان خفيف وحضن عادي بالنسبة ليا معرفش شعور هالة.
انا:طب يلا ادخلوا ناموا وانا همشي وبكرة هاجي اخدك يا هايدي ونخرج شوية.

مشيت من عندهم ورجعت البيت وكان الكل نايم وقلت كويس اوي دخلت نمت انا كمان وكمان اطمنت عليهم لان لقيت عربية الحراسة تحت بس من بعيد.

صحيت الصبح وصبحت عليهم وكالعادة امي مش بيتكلم معايا بشكل كويس ومعرفش السبب اصلاً استنيت بابا راح الشغل ومريم نزلت تقابل صاحبتها الانتيم (رحمة) وليها دور قدام.
ماما قاعدة قدامي تشرب قهوتها وهي لابسة ترنج بيتى بس شكله حلو عليها وبسوستة وطبعا مش قافلة السوستة للآخر فبتالي انا شايف فرق بزازها قدامي بس انا مركزتش.
انا:ممكن افهم في ايه ليه بتعاملني وحش ومش بتكلمي معايا.
دودو بعصبية بس بصوت عادي:مفيش حاجة مش طايقاك انا حرة.
انا:وده من امتى بقى، ده انا يونس حبيبك اللي دائما تقولي طلعتي بيه من الدنيا و يعوضك عن حنان الاب والاخ وكمان الزوج ولا نسيتي.
دودو بنظرة عتاب:لا منستش ولا اقدر انكر ده بس انا مصدومه فيك بجد.
انا:عملت ايه لكل ده.
دودو بغضب:يعني مش عارف انت بتنيل تعمل ايه كمان.
انا:ماما يا حبيبتي ممكن تقولي في ايه بجد قلقتني انا مش حابب ازعلك.
دودو بعد ما سابت القهوة ولفت جسمها ليا:ايه اللي بينك وبين ست زفته جيسيكا.
انا:ولا حاجة مجرد صحاب وشوية وقت وتمشي من هنا هتتنقل شقتها.
دودو بصوت تريقة:اه صحاب انا غايرة من وشك بجد مبقتش طايقة اشوفك ولا حتى اخدك في حضني زي الاول انت انت تعمل كده.
قامت فعلا دودو بس انا قمت وقفت قصدها ومسكتها شديتها عليا براحة (هي متعودة مني على كده لاننا بنتعامل كأصحاب)
انا:لا بصيلي وفهميني في ايه بظبط.
دودو بحزن ونزلت دموع من عينيها:انا شوفتك وانت بت…
انا:مش فاهم بجد شوفتيني ازاي وبعمل ايه.
دودو:ابعد عني سيبني يا يونس بجد مش قادرة ابصلك.
انا:لا مش هسيبك انطقي يا دودو في ايه.
دودو بكل قوتها قامت ضربتني على كتفي المُصاب جامد ونطقت:شوفتك وانت نايم معاها شوفتك يا يونس وانت في حضنها شوفتك ويارتني ما شوفتك ابعد عني ابعد وفضلت تزق فيا و تضرب في جسمي وانا مصدوم وكتفي خلاص مش قادر منه وكنت لابس تيشيرت ابيض وظهرت نقط ددمم كتير.
دودو في عز ما هي متعصبة وبتعيط:انت بتنزف ليه انا اسفة اسفة وقامت قلعتني التيشيرت وشافت الجرح.
دودو:انت اتعورت ازاي انطق متخضنيش عليك.
انا واقف مصدوم ومش حاسس بنفسي اصلا نزلت ايدها من عليا وقمت دخلت خدت محفظتي ومفتاح عربيتي وسيبتها في الشقة وهي عمالة تجري ورايا من الاوضة دى للاوضة دي ومسكت فيا وتشدني بس انا كان لازم امشي كان لازم امشي من قدمها.

نزلت خدت عربيتي ومبقتش عارف انا رايح فين بس فوقت وكتبت رسالة لمريم انها ترجع البيت عشان متسبش دودو لوحدها لان عارف انها منهارة وخايفة عليا دلوقتي حتي لو زعلانة مني.

في نفس الوقت داخل مطار القاهرة
شخص واقف منتظر قدوم حد من صالة كبار الزوار ومهتم اوي ان كل حاجة تكون تمام التمام، بعد دقائق تخرج شخصية لها هيبتها وشكلها المميز.
اتحركوا وخرجوا ركبوا عربية وهما على الطريق:
الشخص:نورت مصر.
الشخصية:شكراً عملت ايه مع عيلة عامر القحطاني.
الشخص:زورنا المكان اللي قاعدين فيه وعملنا نفسنا عايزين يونس لكن هو جيه على اخر لح
ظة وانقذهم.
الشخصية:كويس يعني يونس فاهم اننا عايزينه هو.
الشخص:بظبط هو مش ده الهدف ولا انا فاهم غلط.
الشخصية:الهدف هو يونس بس مش دلوقتي خالص هنلاعب اللي حواليه الاول !!!!!

الجزء السابع

تلفوني مبطلش رن من ماما بس برضو مردتش عليها، مكنتش فاهم انا مضايق من طريقتها ولا متضايق من نفسي انها شافتني بالمنظر ده.
وفكرت مع نفسي ولقيت الحل المناسب ان جيسي تتنقل لشقة تانية كفاية عك لحد كده معاها.
انا:الو إنجي ازيك ايه الاخبار.
إنجي:صباح الفل يا يونس عامل ايه انا كويسة.
انا:بخير بقولك ايه عايزك في موضوع خلال ساعة اكون عندك في الشركة تمام.
إنجي:مستنياك تنور يا باشا.
قفلت مع إنجي وكنت وصلت عند محل هدوم متعود اشتري من عندهم لبس ودخلت اخترت تيشيرت بولو اسود وبنطلون جينز بلو بلاك وكوتشي ابيض.
وكده كده البرفان بتاعي في واحدة منها في العربية ونظارة الشمس معايا كده كده لان نزلت من البيت بالشورت وتيشيرت بيت.

في بيت يونس وخصوصاً اوضة دودو مامته.
مريم كانت وصلت البيت بس لقيت دودو قافلة على نفسها الاوضة مسكت مريم التلفون واتصلت عليا.
انا:خير يا مريم طمنيني.
مريم:في ايه يا يونس جيت لقيتها قافلة على نفسها وتعيط في الاوضة انتوا اتخانقتوا ولا ايه.
انا بخنقة:هقولك بس اعملي نفسك عبيطة قدامها، شافتني وانا متنيل مع جيسي من فترة وقالتلي الحقيقة النهاردة لما سألتها ليه متغيره معايا.
مريم:بتهزر يعني ماما شافتك وانت نايم مع جيسي.
انا:اه ارتحتي بقي، مريم متعرفهاش اني بكلمك لاني بجد مش عارف ابص في عينها.
مريم:حاضر يا حبيبي، هدي نفسك انت بس و الدنيا هتتحل، هتيجي بليل.
انا:لا مش هاجي يا مريم ازاي هشوفها وانا غلطان الغلط ده.
مريم:حبيبي اهدي كده وبعدين انت راجلنا وبابا مش هنا وتسيبنا لوحدنا يعني.
انا:حاضر يا مريم هشوف.
مريم:يونس خلى جيسي خرا دي تغور من هنا بقي ويبقى التعامل شغل وبس كفاية اللي حصل.
انا:نفس تفكيري وهعمل كده يا مريومة يلا باي.

في اوضة دودو وهي بتعيط وقاعدة مع نفسها بقي في صراع جواها وبقيت تتكلم مع نفسها.
دودو:انا اتعصبت عليه بالشكل ده ليه هو شاب وطبيعي يغلط بالشكل ده.
قلبها:شاب بس مش من حقه، ده حبيبك وعمرك كله وطبيعي تغيري عليه.
عقلها:ده ابنك يا دلال ازاي تغيري عليه بالشكل ده وتحبيه بالشكل ده انت اجننتي.
قلبها:اتجننت ايه بس هي اه بتحبه وبتعشقه كمان بس بتكابر وتضحك على نفسها.
عقلها:اسكت انت، انت متعرفش حاجة انت عايزها تجنن وتحب ابنها بالشكل ده.
دودو:انا اه بحب يونس وبعشقه كمان واه غيرت عليه بس مش الحب اللي بتتكلم عنه ده، ده حب بشكل مختلف وطريقة مختلفة.
عقلها:وايه هو الحب اللي بتتكلمي عنه ده بقي.
قلبها:بتحبه ايه مش فاهم يعني بتحب اهتمامه بيها واحساسه بها وغيرته عليها وغيره وغيره.
دودو:صح بحب كل ده وبحبه هو كمان انا لازم اصالح يونس.
قلبها:صح كده لازم تصالحي ابنك وحبيبك وعشيقك كمان.
دودو اتخضت من احساسها بعشقها ليونس وخصوصاً انها حست ان حبيبها جوزها خانها مش مجرد ابنها غلط.

وصلت الشركة عند إنجي ودخلت وبلغت السكرتيرة وهي أول ما شافتني انبهرت شوية (مش غرور و**** بس انا برضو وسيم واعجب اي واحدة بس مش اي واحدة تعجبني هههههه).
السكرتيرة:اتفضل.
انا:بلغي استاذة إنجي اني جيت.
السكرتيرة:اسم حضرتك.
انا:يونس العربي.
دخلت السكرتيرة عند إنجي ودار الحوار الآتي:
السكرتيرة:استاذ يونس العربي برة اخليه يدخل.
إنجي:لا اصبري انا شكلي حلو ولا في حاجة.
السكرتيرة:قمر يا إنجي هو في ايه بظبط هههههه.
إنجي:مفيش حاجة يا رخمة يلا اخرجي وخليه يدخل.
خرجت السكرتيرة وبلغتني وقمت دخلت عند إنجي.
انا:صباح الفل ينفع استنى بره كده يعني.
إنجي باعجاب:حقك عليا كان معايا مكالمة شغل.
انا:مكالمة شغل اهم مني يعني ماشي يا ست إنجي ههههه.
إنجي:مقدرش و**** المهم انت عامل ايه كويس.
انا:بخير الدنيا ماشية طمنيني اخدنا الدور اللي تحت الشركة.
إنجي:كل حاجة تمام اسبوعين بضبط واسلمك شركتك يا باشا.
انا:حلو اوي بصي بقي عايز منك حاجة كمان.
إنجي:قبلها، تشرب ايه يا يونس.
انا:قهوة مظبوط.
إنجي:بس كده من عينيا ومن البن بتاعي كمان، واتصلت إنجي طلبت قهوة وقالت للبوفيه من القهوة الخاصة بها، ها يا سيدي أمرني محتاج ايه.
انا:شقتين مفروشة في التجمع متكونش كبيرة يعني بالكتير 3 غرف.
إنجي:سهلة يا باشا في كتير تحب تختار دلوقتي.
انا:هي مش ليه، هي لواحدة صاحبتي أجنبية وهي قاعدة في بيت العيلة عندي بس خلاص لازم تخرج بقي و واحدة تانية لضيوف عندي يستقروا في مصر قريب عايز لهم بيت كويس.
إنجي:من عيني حاضر، بس انت بتثق في الناس بسهولة كده لدرجة انهم يقعدوا في بيت العيلة كمان.
انا:لا طبعاً الناس اللي بكون فعلاً واثق فيهم بجد، الحوار ده بسبب ظرف وقصة هحكيلك عليهم بعدين.
إنجي:بعدين ده اللي هو بعد ما تثق فيا صح.
انا:ههههه مع الايام هنشوف المهم وريني صور الشقق المتوفرة وعايزها ايجار والتانية عايزها تمليك.
وريتني إنجي صور شقق ايجار وكانوا كويسين واخترت منهم شقة بينها وبين الشركة حوالي تلت ساعة بالعربية ودي كانت مناسبة والشقة دي عشان جيسي وصحابها اللي هيجوا اللي قالتلي عليهم من سويسرا ومن تركيا.
وكمان اخترت الشقة التانية وكانت كبيرة وكويسة ونظامها الداخلي حلو اوي.
خلصت مع إنجي ومضيت عقد الشقة وكمان سبتلها عربون ايجار سنه لقدام وأجلت شقة خولة لحد ما نشوف يقرروا ايه.

في بيت خولة ومامتها.
خديجة:صباح الفل عاملين ايه.
خولة:صباح النور.
ندى:صباح النور يا ماما.
خديجة:ايه الاخبار فكرتوا هنعمل ايه في كلام يونس اللي قاله.
ندى:كلام ايه.
خولة:أن يونس عايزني استقر هنا في مصر.
ندى:حياتنا كلها في السعودية ازاى هنستقر هنا وكمان بابا مش هيوافق.
خديجة:لو على بابا انا هقنعه انا عن نفسي حابة نستقر هنا بس وقتها هنجيب بيت ونعيش ونستقر وننقل جامعتك انت وخولة هنا ولو فهد محبش يجي يخليه هناك عادي.
خولة:الصراحة وانا كمان حابة نستقر هنا وخصوصاً الشغل اللي هيكون مع يونس ويحتاجني هنا.
ندى:خلاص يعني انا اللي هرفض انا كمان موافقة بس لازم نسافر ونظبط امورنا ونرجع تاني.
خديجة:خولة عايزة اسالك سؤال مهم وحابة نكلم فيه قدام بعضنا البعض دلوقتي.
خولة:خير يا ماما.
خديجة:انت حاسة بايه من ناحية يونس يا خولة.
ندى قاعدة بانتباه وركزت في رد خولة عليها.
خولة:مش عارفة يا ماما صدقيني مش عارفة بس حاسة اني حابة وجوده جمبي وتعامله معايا كمان شعور حلو انه جمبي وحواليا، وعارفة انتوا كمان حاسين بايه تجاه يونس وخصوصاً انت يا ماما مش عايزين نخبي على بعض.
خديجة مكسوفة:مش قصدي احسسك بالشعور ده.
خولة:انا مش مضايقة منك ولا من ندى كمان بس مينفعش نظهر دائماً ليونس اننا كلنا واقعين في شعورنا تجاهه خصوصاً انا لسه مش عارفة احساس وشعور يونس تجاهي ايه.
ندى:واحد عايزك تستقري في مصر وتكوني جمبه هيكون احساسه تجاهك ايه.
خولة:اتمني يا ندى اتمنى.
خديجة:خلاص كفاية نكلم في النقطة دي وقررنا خلاص نسافر وننقل حاجتنا هنا.
خولة:حلو اوي هتصل على يونس ويجي ونقوله الخبر وكمان نحجز التذاكر عشان نلحق نرجع هنا بسرعة.
خديجة:مستعجلة اوي هههههههه.
مسكت خولة تلفونها واتصلت عليا.
انا:عاملة ايه يا حلوة.
خولة:انت اللي عامل ايه انت ليه صوتك حواليه دوشة انت برة.
انا:اه برة عندي كذا مشوار وروحت كمان شوفت الشركة خلصت ولا لسه.
خولة:طب خلى بالك من نفسك، كنت محتاجة اتكلم معاك شوية تحب تيجي امتي.
انا:هجيلك بليل يناسبك.
خولة:يناسبني طبعاً تنور يا يونس هستناك نتعشى سوا.


قفلت مع خولة ولقيت صخر بيتصل عليا هو كمان.
انا:مساء الفل عامل ايه.
صخر:انا كويس انت عامل ايه كنت محتاج اشوفك.
انا:ماشي انت فين واجيلك.
صخر:أنا هستناك في كافيه…..
انا:مسافة الطريق يا صديقي انا قريب منك.
بعد ربع ساعة وصلت عند صخر في الكافيه ودخلت وسلمت عليه وقعدنا وطلبنا قهوة.
انا:ها يا عم اديني سامعك احكيلي قرارك.
صخر:بص يا يونس انا اسمي الحقيقي احمد وصخر لقبي وقت الشرطة والخدمة بسبب جسمي وعضلاتي وكده متجوز وعندي طفلين.
انا:حلو جداً كمل واسال اللي عايز تساله يا صخر.
صخر:شغلك في خطر صح.
انا:اه يا صخر هيبقي في خطر.
صخر:من انهي ناحية يا يونس.
انا:صخر مش هخبى عنك لاني واثق انك مش هتطلع اي كلمة حتى لو انت مش معايا، انا ناوي احارب ناس قوية بس حرب الكترونية هكر، هاكينج للاماكن بتاعتهم ودولتهم وقصة كبيرة ومعايا ناس ده غير شركتي ونشاطها الأساسي هيكون تطوير وبناء سيستم وحماية شركات واديك شفت اللي حصل في شقة الضيوف بتوعي انا عايز فريق اعتمد عليه كحراسة لعيلتي والأماكن بتاعتي لكن مش كل الناس طبعاً فريقك للحاجات الخاصة وبس لكن باقي الحراسة تكون حراسة عادية للاماكن العادية.
صخر:احترمت صراحتك وانا موافق يا يونس انا معاك من النهاردة أنا والفريق بتاعي ومعداتي كلها.
انا:خلاص يا صخر واللي انتوا كنتوا بتاخدوه عند راجح انا هدفع 3 اضعافه لكل واحد فيكم.
صخر:الموضوع مش فلوس خالص ومتقلقش كلهم اعتبرهم صخر وكلهم سر وثقة.
انا:تمام حلو اوى، العربية اللى تحرس البيت هتفضل زي ما هي وانا عن نفسي مش عايز حراسة يا صخر.
صخر:مينفعش الكلام ده لازم اكون معاك انا و3 كمان على الاقل والباقين شوف انت عايز تعمل فيهم ايه ويكونوا فين وقولي.
انا:شوف انت مكان تقدر تحط فيه كل معداتك واسلحتكم وكل حاجة وكمان كذا كمبيوتر عشان التامين بتاع التلفونات بتاعتكم.
صخر:المكان موجود واخدين جراج في كل حاجة بعيداً عن الشركة.
انا:خلاص حلو اوي اتفقنا.

خلصت مع صخر واتفقنا على كل حاجة وقمت اتصلت على جيسي.
انا:ايه الاخبار صاحية.
جيسي:اه صاحية انت فين نزلت عندك تحت ملقتش حد ومريم بس اللي موجودة.
انا:جهزي حاجتك وانزلي من البيت اركبي أوبر وهبعتلك لوكيشن تيجي عليه.
جيسي:قصدك ايه اني اجهز حاجتي.
انا:كل حاجتك يا جيسي هدومك وكله جبتلك بيت جديد قريب من الشركة عشان تكوني جمب الشركة.
جيسي بحزن:حاضر باي باي.
بعد ساعة جيسي وصلت المكان اللي قولتلها عليه وانا كنت فوق انا وإنجي بتسلمني الشقة وبتعرفني الدنيا.
جيسي:مساء الخير.
إنجي:مساء النور.
انا:نورتي يا جيسي ده بيتك الجديد من النهاردة انت واصحابك اللي هيجوا من السفر تقدري تستقري فيه من دلوقتي والمفتاح اهو مبروك.
جيسي:بس انا مش معايا فلوس تكفي لكل المصاريف دي.
انا:متقلقيش كل حاجة متظبطه ومدفوعة كمان، المهم ان الشقة عجبتك.
جيسي:اه كويسة اوي شكراً يا يونس وقامت داخلة في حضني قدام إنجي.
خلصنا وفضلت جيسي فوق وكنت متفق مع صخر أن تكون في عربية عند جيسي بس من بعيد لبعيد برضو عشان الناس اللي كانت عايزة تموتها اول ما وصلت.
نزلت انا وإنجي وهي مبهورة بالبنت بطريقتها.
انا:مستغربة ليه ما هي اجنبيه وكل ده عادي عندهم.
إنجي:ههههه بس البنت حلوة اوي يا يونس.
انا:غريبة اول مرة اسمع بنت بتشكر في بنت غيرها هههههههه.
إنجي:لا عادي اللي واثقة في نفسها هتقول كده واكتر، عايزة اسالك على حاجة بينكم حاجة صح.
انا:لا مفيش بينا حاجة صاحبتي وبس، طب يلا تعالي اوصلك للبيت.
إنجي:لا متتعبش نفسك انا هروح المكتب اخد عربيتي واطلع على البيت.


مشيت إنجي وانا ركبت عربيتى واتصلت على هايدي لاني وعدتها نتقابل ونتكلم النهاردة.
هايدي:مساء الفل البيه اللي ناسيني.
انا:مقدرش يا باشا، انا على الطريق لعندك اهو.
هايدي:بجد طب اقفل اقفل سلام.
انا:هههه مجنونة.
وصلت عند هايدي واخدتها نتعشى بره وكانت ليلة جميلة اوى فعلا وهايدي كانت رقيقة وحلوة.
هايدي:مش ناوي تحكيلي بقي بيحصلك ايه.
انا:بصي ياستي انا عينت حراسة للبيت وكل حاجة تخصني بسبب اللي حصلي من يومين (وحكِت لها اللي حصل).
هايدي:انت بتهزر ازاي متقوليش يا يونس.
أنا:اللي حصل حصل يا هايدي متخافيش انا كويس اهو قاعد معاكي كمان.
هايدي:ناوي على ايه طيب الشركة هتفتح امتي.
انا:اسبوعين والدور الرئيسي هيبقى جاهز ومفروش كمان، بس الدور اللي تحت لسه انا اللي ههتم بيه بنفسي.
هايدي:الدور اللي تحت هيكون لينا احنا وبس صح.
انا:شطورة صح.
هايدي:ونشاط الشركة هتعمل فيه ايه.
انا:هنعمل اعلان توظيف و هنختار ناس كويسة وتكون قوية في عمل سيستم الشركات.
هايدي:انا كنت فاكرة هنفتح شركة تكون ستارة وبس.
انا:لا طبعا ليه مستغلش الشركة في شغل بجد ونكبر مع بعض.
هايدي:فكرة حلوة يا يونس.
انا:عايز اجدد العربية كمان.
هايدي:عايز تركب ايه يا حلو انت.
انا:بفكر فى AMG GT 2025.
هايدي:هتكون لايقة عليك هي زي شخصيتك اصلا وكمان استايل وباب واحد، هتبيع الأم جي.
انا:لا هديها لمريم كهدية.
هايدي:فكرة حلوة يا يونس.
انا:انبسطي طيب تحبي نقوم يلا عشان الحق اوصلك لان عندي معاد مهم ومش هقدر اتأخر.
هايدي:اتبسط جداً واختي جاية بعد اسبوعين هي كمان يعني الفرحة فرحتين.
انا:حلو جدا خلاص نظبط سوا لو انا لسه هنا في القاهرة ونروح نجيبها كلنا مع بعض.
هايدي:هتروح فين.
انا:رايح البلد معزومين هناك كام يوم كل العيلة.
هايدي:حلو جداً يلا بينا.
أخذت هايدي ووصلتها للبيت وقضينا يوم حلو وقبل ما تنزل من العربية قربت منها وبوستها من خدها وهي كانت سايبة نفسها خالص وصوت نفسها على اوي.
هايدي:احمم تصبح على خير.
انا:وانت من اهل الخير.

في مكان تاني بيت عيلة حسام.
احلام قاعدة بتعيط على الحظ اللي هي فيه ومش عارفة هتعمل ايه في الايام الجاية لقيت جرس الباب بيرن.
حط الطرحة عليها ولبست وفتحت ولقيت صاحب الشقة.
الراجل:مساء الخير يا ام حسام ازيك.
أحلام:نحمد **** بخير أمرني.
الراجل:انا عارف الظروف بس الإيجار المتأخر ومحتاج فلوس بجد مش هينفع استنى اكتر من كده.
أحلام بخجل وحزن:طب اصبر عليا شوية يا عم حمدى طيب اديك شايف الظروف.
الراجل:قدامك لحد بكرة يا ام حسام مع السلامة.
قفلت أحلام الباب ولقيت حبيبة في وشها.
حبيبة:خير يا ماما مين اللي جيه.
أحلام بحزن:عم حمدى عايز الايجار المتأخر وهيجي بكرة تاني.
حبيبة:هنعمل ايه طيب انا كده لازم انزل شغل يا ماما الفلوس كمان اللي معنا خلصت ويدوب الاكل هيكفي كام يوم بالعافية.
أحلام:خير خير يلا ننام.

رجع عم حمدى بيته ومراته سألته برضو قدام عياله وكان من ضمن عياله شخص بيكلم مع عمر صاحب يونس ويعرفه
مراته:لسه مدفعتش فلوس برضو.
عم حمدى:لسه روحتلها وبرضو ام حسام مش راضية تدفع بتقول مش معاها فلوس انا عارف انها مش بتكدب بس هنعمل ايه.
قام ابنه واكلم مع عمر وكانوا يحكوا عادي في كلام عام وفي وسط الكلام افتكره حسام وقاله ان ام حسام مش معاها فلوس تدفع الإيجار ولا عارفين يعيشوا ازاي.
خلص عمر كلام مع ابن عم حمدى واتصل على يونس على طول.
عمر:مساء الفل يا صاحبي عامل ايه.
انا:كويس يا عمر وانت.
عمر:متضايق شوية عرفت دلوقتي ان حالة اهل حسام صعبة اوي ومش عارفين يدفعوا الإيجار ولا أكل ولا شرب.
انا:كويس انك عرفتني تمام وخلاص متعملش حاجة انا هتصرف يا عمر وعايزك تحضر نفسك انت وإيهاب وعمرو لأننا هنفتح الشركة بعد اسبوعين او تلاتة من دلوقتي.
عمر:مبروك يا صاحبي فرحان عشانك بجد.
انا:**** يبارك فيك يا صاحبي خلي بالك من نفسك يلا باي.

قفلت مع عمر و اضيقت جدا على وضع طنط أحلام وحبيبة ولازم اتصرف تجاههم بشكل كويس ومش يحسسهم بالإحراج كمان هنشوف مع الوقت.
كنت قربت أوصل البيت عند خولة وعديت جبت حلويات من مكان معروف.
انا:مساء الفل ينفع أطلع.
خولة:طبعاً ينفع مستنينك.
طلعت فوق عندهم وطبعاً مش محتاج اشرح هما كانوا لابسين ايه وقاعدين ازاي لان اتعودت خلاص وانتوا كمان تعودتوا.
خديجة:نورتنا يا يونس عامل ايه دلوقتي.
انا:كويس الحمد****.
خولة:دائماً ي***.
ندى:انت انقذتنا بجد، بس عرفت مين اللي عمل فيك كده وكان هدفه ايه.
انا:لسه يا ندى بس هعرف متقلقوش في حراسة تحت البيت 24 ساعة بتأمين الوضع ولو حصل اى حاجة انا هكون عندكم.
خديجة:مينفعش نخاف وانت جنبنا ولا ايه يا خولة.
خولة:طبعاً يا ماما.
خلصنا عشاء وقمت انا وخولة قعدنا في البلكونة وخديجة وندى كانوا بيجهزوا حلويات وشاي.
انا:ايه الحلاوة دي انت كل يوم تحلوي كده.
خولة بكسوف:عيونك اللى حلوة.
انا:بالعكس انت اللي حلوة وتستاهلي اي حاجة حلوة قررتي ايه ممكن اعرف قرارك.
خولة:قررنا نستقر هنا وخصوصاً انا عشان نكون مع بعضنا…..قصدي في الشركة والشغل.
انا:هههه تمام.
خولة:مالك في ايه كنت متوقع الرد.
انا:الصراحة اه وكمان البيت الجديد جاهز ومستنيكي.
خديجة:بيت جديد ايه كفايه اللى عملته وزيادة.
انا:معملتش حاجة يا ديجا.
خديجة:**** حلو اوي دلعي منك.
انا:ناويين تسافروا امتي.
خولة:هنحجز النهاردة ونسافر بدري بدري عشان نلحق نرجع قبل ما تبدأ الشركة.
انا:كويس اوي اكون انا كمان رجعت من السفر.
ندى:على فين يا يونس.
انا:رايح البلد، ممكن استاذنكم احكي انا وخولة لوحدنا شوية.
خديجة:اه طبعاً ممكن يلا يا ندى.
خرجت ندى وديجا من البلكونة وسبوني انا وخولة لوحدنا.
خولة:خير في ايه قلقتني.
انا:بصي يا خولة عايز اقولك ان الفترة الجاية هتكون صعبة انا من يوم ما جيتي مصر انت والبنت الأجنبية مفتحتش الدارك ويب او حتى ركزت فيه بس اخر فترة انا جاتلي مكالمات مجهولة المصدر وناس كمان بعتتلي رسائل في الدراك ويب ومن ضمنهم رسالة فيها اول حرف من اسمي.
الفترة الجاية حياتي مجهولة يا خولة وانا متفهم جداً لو حبيتي مكمليش في الطريق ده بس انا طلبت منك تكوني هنا جمبي عشان اعرف احميكي، انا عارف ان والدك من اقوى رجال الأعمال في السعودية ومش منتظرة ولا فلوس ولا حماية مني بس انا محبش اعتمد على حد.
خولة:فاهمة يا يونس ومقدرة كل كلمة بتقولها و متخافش عليا انا هكون كويسة مادام انت جنبي زي ما بتقول انك هتحميني يبقي ازاي هخاف يا يونس.
انا:بصي يا خولة انا مش هنكر انى معجب بيكى وبهتم بيكي كمان بس عايز اقولك حاجة.
خولة باندهاش ومبسوطة:قول.
انا:قبل ما تيجي هنا واعرفك انا في بنت كانت صاحبتي في الكلية وانا عارف ان البنت دي معجبة بيا وبتحبني اوي كمان وكانت جمبي في أشد الظروف وفي فترة المستشفي بتاعتي وغيره وغيره وابوها كمان صديق ليا، صدقيني انا معرفش شعوري تجاها ايه لحد دلوقتي بس اعجاب موجود بس كحب معرفش بس حبيت اعرفك الشعور ده وان في بنت موجودة في حياتي بس مش معني كلامي خالص اني مش عايزك في حياتي انت كمان ولا مش عايز وجودك بس عايزك تفكري في الوضع ويكون عندك علم بيه.
خولة بزعل:مش فاهمة قصدك يعني انت عايز ترتبط باتنين في نفس الوقت.
انا:خولة انا لو قررت ارتبط انا بختار اجوز وادخل البيت من بابه زي ما بنقول هنا في مصر ونفترض اننا حصل كده واخترتك انت وهي، هتوافقي ولا لا…..
انا مش عايز رد منك دلوقتي بس حبيت اعرفك الوضع لأن هايدي هتكون معانا في الشركة هي ومريم اختي وجيسي وعمر وإيهاب وعمرو وكمان 2 بنات من أصحاب جيسي.
خولة:تمام يا يونس انا محتاجه انام سوري.
انا:مفيش مشكلة يا خولة تصبحي على خير.
خرجت وسلمت على الكل وباين على وشي اني مضايق وكمان خولة وشها مضايق اوي ومشيت من عندهم وقررت ارجع البيت.

عند خولة ومامتها.
دخلت خولة على اوضتها على طول وكانت بتعيط ودخلت عليها خديجة وندى بعد ما انا مشيت.
خديجة:فى ايه مالك بتعيطي ليه يونس زعلك في حاجة.
خولة:مش حابة اكلم يا ماما سبوني اقعد لوحدى ممكن.
ندى:لا مش ممكن في ايه وزعلانه ليه كده حصل ايه يا بنتي ما كنتوا كويسين.
خولة:يونس في بنت في حياته وعرفني دلوقتي.
خديجة بحزن:ايه طلع مرتبط ما احنا سالنا يونس وقال مش مرتبط بحد.
خولة:مش مرتبط بيها بس البنت بتحبه وهو معجب بيها لكن مش عارف اذا بيحبها ولا لا.
ندى:مش فاهمة يعني وهو يعرفك حاجة زي كده ليه ومادام اتنيل على عين أمه في حياته حد ليه يعلقك بيه.
خديجة:اهدي يا ندي وقفلوا الموضوع خلونا نحجز يلا التذاكر اونلاين عشان نسافر وكده كده هنتكلم تاني و نفكر هنعمل ايه سواء هنرجع تاني ولا لا.

رجعت البيت وكانت الدنيا ضلمة يدوب دخلت من باب الشقة ولقيت ماما قاعده على الكنبه اول ما ولعت النور.
دودو:حمدلله على سلامتك ليا.
انا:شكراً **** يسلمك صاحية ليه.
دودو:مستنياك.
انا:عرفتي منين اني هاجي.
دودو:معرفش بس مكنتش هنام وهفضل كده وانت كمان مبتردش عليا.
انا:انا اسف.
دودو:ششش تعال اقعد جنبي.
قعدت جمب ماما وهي كانت لبسة قميص نوم وعليه روب طويل.
انا:اسف اني سيبتك الصبح في الحالة دي.
دودو:خلاص متعتذرش انا اللي اسفة اني مديت ايدي عليك وضربتك وانا اول مرة في حياتي اعملها.
انا:حليت المشكلة ومشيتها من هنا خالص واوعدك مش هعمل كده معاها تاني.
دودو قربت مني ودخلت جوا حضني وانا حضنتها وطبطبت عليها.
دودو:كويس انها غارت في داهية انت بتاعي أنا وبس فاهم ولا لا.
انا:فاهم يا حبيبتي انا بتاعك انت يا حبيبتي متزعليش مني.
دودو:ايوة انت حبيبي وحياتي وعمري كله وبدأت تعيط.

انا:شش ليه بتعيطي دلوقتي انا كويس اهو وجمبك.
دودو:انا مش كويسة خالص انا هموت من التفكير.
انا:مالك في ايه بابا مزعلك.
دودو قربت مني ورفعت وشها لعندي وقامت باستني من شفايفي بوسة سريعة وقامت جريت على اوضتها.
انا قاعد مصدوم احا هو اللي حصل ده بجد احا ازاي كده ازاي !!!!!!!!!

يتبع

الجزء الثامن

دخلت اوضتي مسكت تلفوني والتفكير هيموتني دودو امي باستني من شفايفي طب ازاي وليه هي حاسة بايه من ناحيتي.
نمت وصحيت الصبح لقيت ماما صاحيه ومريم كمان.
انا:صباح الفل عاملين ايه.
دودو بكسوف ومش بتبص في وشي:صباح النور يا يونس.
مريم:اتصالحتوا ولا لسه.
انا قربت من دودو وقعدت جمبها واخدتها في حضني:اه طبعاً هو انا ينفع انام والقمر دي زعلانة مني.
دودو:يخليك ليا يا حبيبي (وبرضو مش بتبصلي).
انا:طب ايه مش تحضروا نفسكم عشان نسافر البلد.
مريم:لا بجد بتهزر هنروح البلد.
دودو:انت خلصت شغلك هنا يعني.
انا:بخصوص شغلي بقي، بصوا بقى انتوا اول ناس هتعرف الكلام ده.
الشركة كلها اسبوعين وتفتح أبوابها والتعيين كمان، انا جبت الفلوس منين عشان تفكيرك يا ماما وعارف انك بتسألي السؤال ده.
دودو:انا واثقة فيك وعارفة انك ماشي في الصح.
انا:بوست رأس دودو وكملت كلامي، انا اول شغل ليا ولسه مخلصش هو تأمين سيستم شركة ابو هايدي والشغل ده بسببه اخذت عربون 30 مليون جنية.
دودو:يالهوي يا يونس ده رقم كبير اوي انت بتهزر.
انا:لا يا حبيبتي هو انا شغلى ده غالي لانه بيكون تأمين سيستم شركات كبيرة من الهكر ومن أي خطر تاني.
دودو:كبرت يا حبيبي وبقيت احلى مهندس في الدنيا.
مريم:وانا ايه يعني هو انا دائماً مرمية كده.
دودو:ازاي يا عبيطة انت، تعالي في حضني يا هبلة انت الضحكة بتاعتي.
(تخيل المنظر يا صديقي عشان متوهش مني دلوقتي انا واخد دودو في حضني وهي بنفس قميص النوم بتاع امبارح، ودودو واخدة مريم في حضنها لابسة بيجامة ببدي كت وبنطلون).
دودو:كمل يا يونس.
انا:حاجة كمان يا ماما ومش عايزكم تقلقوا خالص عليا ومتندمش اني اكملت فيها.
دودو بخضة:في ايه مالك.
انا:بصي يا حبيبتي عشان الموقف اللي حصل وقت ما جيسي وصلت مصر انا اتفقت مع راجح واخذت من عنده فريق حراسة كامل للشركة والبيت هنا وكمان حراسة ليا.
دودو خرجت من حضني و بصتلي ودي اول مرة تبصلي من وقت ما صحيت.
دودو:لا افهم بقى، ليه حراسة انت في خطر على حياتك بسبب مجالك وشغلك ده.
انا:بصي يا ماما وانت كمان يا مريم بما انك ناوية تشتغلي معايا. شغلنا ده أنواع وفروع كثيرة من الشغل، وانا يا ماما محبتش المجال ده من صغري وكنتي بتهتمي بيه وبدراستي عشان في الاخر اطلع موظف في شركة مع احترامي طبعاً لاي موظف بس انا مش مستني الخبرة ولا محتاج اكون خبرة علشان كده بدأت شركتي وطبيعي الناس اللي هأمن لها السيستم وغيره، يمكن يكون ليها أعداء فلازم اكون مخلي بالي من نفسي ولا ايه يا مريم.
مريم:صح يا حبيبي وبعدين يا ماما يونس بيحكي لنا اهو ويفهمنا الوضع عشان منكوش خايفين او فاكرين حاجة غلط وكمان هكون معاه متقلقيش عليه يا حبيبتي هحكيلك كل حاجة هههههههه.
دودو:يونس متوجعش قلبي عليك وحياتي عندك.
انا:مقدرش يا حبيبتي واخدتها في حضني تاني.
المهم انا النهاردة هنزل كذا مشوار تكونوا جهزتوا نفسكم عشان نسافر الفجر مين هيجي معانا.
دودو:هتصل على جدتك وخالاتك واشوف اللي حابب يجي اهلاً وسهلاً.
انا:عايزك لوحدنا في الاوضة شوية يا دودو بعد اذنك يا مريم.
مريم:براحتكم انا هقوم اشوف اللي ورايا وهتصل أطمن على حبيبة.
انا:فكرتني صحيح بحوار ام حسام ده شاطرة يا مريم اتصلي بيها.
دودو مكسوفة تقوم معايا بس هي سبقتني ودخلت الاوضة وانا خلصت كلام مع مريم ودخلت لها.
انا:مكسوفة مني ليه.
دودو:احمم مفيش حاجة.
انا:انا فاهم شعورك ومقدره اوى ونفس احساسك هو احساسي بس احنا صحاب صح.
دودو بارتياح شوية:صح يا حبيبي احنا صحاب.
انا:انا عارف اني عملت حاجة وحشة مع جيسي ومكنتش تنفع تحصل ومن حقك تغيري عليا وتقطعني كمان.
دودو:بعد الشر عليك من كل سوء انا بجد معرفش اعيش من غيرك خلى بالك من نفسك ونبي بلاش اي شغل في قلق وخطر عليك.
انا:حبيبتي متخافيش عليا، وبعدين ما شوية كده و همسك شغل بابا مع ولاد عمي وقتها هنقول لأ برضو انت مسألتيش نفسك ولا مرة ليه عمي بيخرج برة البلد وهو معاه حراسة.
دودو:ابوك بيقول لان ليهم اعداء كتير في السوق.
انا:نفس شغلي برضو هيكون ليه اعداء كتير بس انا بأمن نفسي من قبلها يا حبيبتي.
دودو:حاضر يا يونس.
قربت من دودو وأخذتها في حضني ولعبت في شعرها شوية وهي غمضت عينها بس انا مكنتش قادر امسك نفسي عنها اكتر من كده رفعت دقنها لعندي فوق وهي فتحت عينها ولقتني ببوسها من شفايفها بس سريعة من فوق شفايفها بظبط.
انا:نامي وارتاحي يا حبيبتي لحد ما ارجع.
دودو ساكتة ومتفاجئة من ردة فعلي قمت نيمتها وغطيتها وخرجت.
دودو بصوت واطي:يونس انا بحبك متتأخرش.
انا:انا كمان بحبك.
خرجت من الاوضة وسيبتها تنام وترتاح لان عيونها كان باين عليها انها منمتش خالص زيي وكانت بتفكر ومحدش يسألني انا ليه عملت كده بس انا حسيت اني عايز ابادلها نفس الشعور.

دخلت اخدت شاور ولبست طقم كاجول شبه طقم امبارح بس المرادي قميص مش تيشيرت وكانت الساعه 12 الضهر.
مريم:خارج يا حبيي.
انا:اه يا مريومة.
مريم بصوت هادي:يونس انت وحشتني اوي عشان خاطري اهتم بيا شوية انا محتاجك بجد.
انا:تاني يا مريم تانى الموضوع ده.
مريم:اعمل ايه طيب انا كبرت لقيتك قدامي حبيتك انت واخترتك انت مش بايدي ولا ذنبي يا يونس بجد حرام عليك حرام بجد ودخلت اوضتها وقفلت على نفسها.
قبل ما انزل من البيت قررت اعمل خطوة مهمة وجريئة مني الصراحة مسكت اللاب توب بتاعي وشغلت برامج الحماية بتاعتي كلها وكمان متصفح جديد انا برمجته لنفسي.
وفتحت كام حاجة خاصين بالهكر و حطيت في دماغي اني ههكر سيستم اكبر شركة تكنولوجيا في اليابان (معرفش ليه بس حبيت اتحدي نفسي)
وفعلاً دخلت على موقعهم وبدأت احلل الموقع ودخلته على أداة التحليل والبرمجة بتاعتي واكتشفت كام ثغرة في السيستم عندهم والسيرفر الداخلي ليهم نقلت نفسي بال IP اكني فاتح من اليابان وحددت العنوان بتاعي.
وفي برنامج معروف في العالم بتاعنا ده بيخليك تفتح واي فاي وهمي من اي دولة انت عايزها وفتحت كمان الواي فاي وبكده انا مواطن رسمي في اليابان.
بدأت اخترق السيستم الداخلي ليهم وكتبت اكواد كتير وطبعاً هما يصدوني وعارفين اني بخترقهم.

في اليابان مبني الشركة اللي يونس يخترقها. (الكلام هيبقى بالعربي بس هو كان بالانجليزي والياباني).
موظف:احنا بنتعرض للاختراق.
موظف 2:ازاي الكلام ده لازم نصد الهجوم في اسرع وقت احنا هنخسر ملايين بالشكل ده بسرعة.
موظف 3:بنحاول يا فندم بس مش عارفين الهكر قوي جداً وقدر يخترق كل الثغرات بسهولة ودخل على السيرفر الداخلي.
مديرهم:احا ازاي الكلام ده قوم من مكانك قوم.
موظف:المشكلة ان في عمليات شراء تتم دلوقتي عبر الموقع بقيمة كبيرة اوي وناس كتير بتطلب طلبات بسبب Sale للي احنا عاملينه.
مديرهم:بحاول اصد هجومه اهو وبلغ الفريق كله لازم نحاول كلنا في نفس الوقت لازم.

عندي انا لسه بحاول اصد دفاعهم هما كمان وبحاول اخترق السيستم اللي عندهم هما بصراحة اقوياء بس مش عليا ثغراتها سهلة وتمكنت من 90% منها.
خلاص هانت فاضلي اخترق بس وسيلة الدفع اللي الناس بتدفع عن طريقها عشان نقدر نحول كل الفلوس للحساب الوهمي اللي عملته دلوقتي.
فضلت احاول اخترق وسيلة الدفع لحد ما اتمكنت منها واتفتحت قدامي شاشة جديدة فيها كل التحويلات والإيداعات اللي بتم في نفس اللحظة.
وبدأت في نقل الفلوس كلها اللي دخلت حسابهم الالكتروني وأي عملية شراء كانت بتم وقت الاختراق كانت بتتنقل لحسابي انا مش حسابهم.


في مبنى الشركة اليابانية.
موظف:للاسف يا فندم اتمكن من دخول صفحة التحويلات وكل الفلوس بتتحول لحسابات كتير ما بين أشخاص كتيرة مش عارفين نوقف التحويلات.
مديرهم:انتوا فاهمين احنا خسرنا كام مليون احنا هنروح في داهية بلغوا الادارة فوراً فوراً وحددولي مكان اللى يخترق ده فين بظبط وانهي حساب هتستقر فيه الفلوس.
موظف 2:مستحيل يا فندم نستقر على الحساب النهائي الفلوس بتتحول لأكثر من 500 حساب في نفس الدقيقة ومن بلدان مختلفة يا فندم.

عندي انا كنت خلاص خلصت وسايب الفلوس بتتحول لأكثر من 1000 حساب مختلفين في بلدان كثيرة وآخر حساب حطيته أنه يستقر في الفلوس هو حساب جديد ملوش علاقة بالحساب الحالي بتاعي موجود في كندا.
معرفش اخترقت منهم قد ايه ولا حتى التحويلات دي بكام بس شوية وهنعرف.
وطبعاً قبل ما اقفل كنت سايب اللوجو بتاعي (كيرا) ونشرت خبر في موقع اخباري عالمي ان تم اختراق اكبر شركة تكنولوجيا في اليابان من قبل هكر ياباني مجهول الهوية واللوجو بتاعه باسم كيرا.
الفلوس لسه بتتحول ولسه مستقرتش في الحساب ومعرفش عددهم قد ايه لان هما كل ده بيحاولوا يوقفوا التحويلات فلما يقدروا يوقفوا التحولات وقتها الفلوس هتستقر في آخر حساب انا حاطه.
قفلت جهازي وأمنت الدنيا كلها تانى وقمت نزلت (قعدت ساعتين بخترق الشركة).
مسكت تلفوني واتصلت على خولة فضلت المكالمة كاملة مبتردش عليا جربت مرة كمان وبرضو مردتش عليا وكنت عايز اطمن عليها قمت اتصلت على خديجة.
انا:مساء الفل عاملة ايه.
خديجة:بخير يا يونس وانت عامل ايه.
انا:فل الحمد****، سافرتوا.
خديجة:وصلنا من ساعة.
انا:طب كويس اوي اصل بتصل على خولة وهي مبتردش عليا على العموم سلميلي عليها واتمني اعرف رد خولة قريب اوى.
خديجة:خولة حكتلي يا يونس وانا احترمت صراحتك معاها بس سيبها تاخد وقتها الموضوع مش سهل يا يونس.
انا:انا مكدبتش على بنتك يا خديجة، انا اه معجب بالبنت الثانية لكن معرفش اللي جاي هيحصل فيه ايه، بس حبيت اعرف خولة الوضع لان هما الاتنين هيكونوا في مكان واحد وعلى فكرة انا عرفت خولة لكن مش هعرف هايدي لان مش لازم الاتنين يعرفوا معني اني اخترت خولة و مخترتش هايدي يبقي خولة مميزة عندي وغالية عليا على العموم تاخد وقتها براحتها محتاجة حاجة.
خديجة:شكراً يا يونس هوصلها كلامك مع السلامة.
قفلت مع خديجة وكنت ركبت عربيتى وتحركت على كارفور لانه قريب من بيتنا اصلاً يدوب طلعت الدائري و10 دقائق وكنت وصلت ركنت عربيتي و دخلت المكان واخذت معايا عجلة التسوق.
وانا ماشي في المول وقفتني بنت صاحبتي كانت معانا في الكلية بس انتقلت منها لكلية تانية.
نهال:مش مصدقة يونس العربي بذات نفسه.
انا:نهال ازيك ايه الاخبار فينك يا بنتي مختفية فين.
نهال:و**** كويسة وبخير اديني بحاول اخلص الكلية على خير وانت ايه الاخبار.
انا:ماشي الحال بفتح شركتي الفترة الجاية.
نهال:بجد فرحتني شاطر يا يونس طول عمري بشوفك ناجح وشاطر.
انا:اتبسط اني شوفتك يا نهال و**** لوحدك ولا في حد معاكي.
نهال:معايا ماما وخالتي وبنتها.
انا:مش هتعرفني عليهم طيب ولا ايه.
نهال:لا ازاى اكيد اعرفك عليهم تحب طيب تلف لفتك وتخلص ونتقابل في كوستا بعد ساعة يكونوا هما كمان خلصوا.
انا:تمام زي الفل بس بقولك ايه انا محتاج مساعدة الصراحة.
نهال:من عيني اتفضل.
انا:عايز اجيب حاجات بيت ومش عارف ايه الاساسيات وايه اللي بيكون عادي وكده.
نهال:خلاص يلا بينا، بس ثانية اتصل على ماما ابلغها اني هتحرك على مكان تاني.
كلمت نهال مامتها فعلاً وبلغتها انها قابلتني (كواحد زميلها في الكلية القديمة واني طلبت مساعدتها).
خلاص يلا نروح قسم اللحوم الاول.
وفعلاً روحنا قسم اللحوم وجبنا لحم قطع ولحم مفروم وكفتة وغيره وغيره من اللحوم من كل حاجة 3 كيلو متقسمين على اطباق.
نهال:ماشي يا سيدي كده خلصنا اللحوم نروح على الفراخ بقى.
انا:هنجيب قد ايه طيب.
نهال:نجيب بانيه وفراخ كاملة ودبابيس وأجنحة.
انا:انت طلعتي ست بيت شاطرة بقى.
نهال:ميغركش يا باشا اللبس والاستايل بس ست الكل مش تسيبني في حالي ههههههه.
روحنا قسم الفراخ وجبنا 5 فرخات و 3 كيلو بانيه برضو بس كل نصف على طبق لوحده والدبابيس و الاجنحة.
نهال:يونس انتوا داخلين على مجاعة يابني في ايه ههههه.
انا:لا ولا مجاعة ولا حاجة بس الحاجة الزيادة في البيت كويسة.
نهال:عندك حق طيب نكمل باقي الحاجات نجيب كام كيس برجر على كذا طبق ستربس على سوسيس وكده.
انا:تمام ماشي والجبن كمان عايز اجيب من كل نوع جبنة 4 اطباق نصف كيلو.
ولانشون ولبن جهينة وعصائر وفاكهة ومكرونات ورز وغيره وغيره زي مانت فاهمه بقي.
نهال:تمام سهلة يلا بينا.
فضلنا نلف انا ونهال ونجيب كل حاجة زي ما طلبت منها وجبنا التوابل والمخللات كمان مسبناش حاجة حرفيا حتى الصوصات.
انا:تعبتك معايا يا نهال بس بجد شكراً وقفتي معايا وقفة حلوة.
نهال:على ايه يا يونس يعني.
(نسيت اوصف ليكم نهال: بنت في حدود 160 سم جسمها مظبوط ميلف زي ما بنقول كده صدرها متوسط بس مش منفوخ اوى وبارز لقدام طيزها طرية ملبن فى نفسها كده وهي كانت لابسة فستان مخليها حلوة اوي ولون بشرتها بيضاء ولون عيونها خضراء خفيف وشعرها بني فاتح).
انا:طيب ممكن اوديكي عند مامتك والحق امشي عشان الحاجات المثلجة دي.
وديت نهال عند مامتها وتعرفت عليهم وكانوا ناس لذيذة ووعدتهم اني اقابلهم في اقرب وقت واخذت رقم نهال وهي اخذت رقمي كمان.
خرجت عند الكاشير وحاسبت بالفيزا ودفعت مبلغ محترم اوي بس مش خسارة في أهل حسام.
وخليت عامل ينقل الحاجة معايا ويحطهم في شنط تقيلة ويقسمها كويس وخرجت عند عربيتي واديت العامل بقشيش، ركبت ومشيت تحركت على بيت اهل حسام اللي كان قريب من منطقتي.
عديت على مكينة ATM سحبت منها فلوس.
وصلت بعد تلت ساعة ونزلت من عربيتي ولقيت عم حمدى في المحل بتاعه وده وفر عليا كتير اوي.
انا:مساء الفل يا عم حمدى عامل ايه.
عم حمدى:ازيك يا استاذ يونس عامل ايه.
انا:يا راجل يا طيب قلتلك كذا مرة اسمي يونس أستاذ ايه بس.
عم حمدى:ماشي يا يونس اتفضل اقعد.
انا:بص يا عم حمدى المختصر المفيد لاني مستعجل أهل حسام من دلوقتي مسؤولين مني واي ايجار متأخر او اي فلوس تخص صيانة البيت او اي حاجة تطلبها مني انا.
عم حمدى بكسوف:و**** يا بني لو الظروف تسمح انا مكنتش ضغط عليهم ولا طلبت من ام حسام حاجة بس هعمل ايه اديك شايف ظروف البلد والدنيا.
انا:ده حقك يا عم حمدى قولي الايجار كام وكام شهر متأخر.
عم حمدى:الايجار 3000ج في الشهر والصيانة 500ج في الشهر يبقي كله 3500.
انا:ماشي حلو بقولك ايه يا عم حمدى هي شقتك دي متحبش تبيعها وتحط فلوسها في البنك في شهادة تطلع لك دخل ثابت احسن بلا وجع دماغ ايجار ودوشته ايه رأيك.
عم حمدى:و**** فكرة حلوة بس برضو الشقة طول ما هي موجودة قيمتها بتزيد.
أنا:سعر الشقة كام النهاردة.
عم حمدى:جايبة 700 الف.
انا:وانا هشتري يا عم حمدى هديك في الشقة 900 الف غير الايجار المتأخر ايه رأيك.
عم حمدى بفرحة:موافق يا يونس.
طلعت دفتر الشيكات من جيبي وكتبت شيك لعم حمدى ب 950 الف جنية يصرفه تاني يوم.
انا:اتفضل يا عم حمدى شيك اهو بالمبلغ كله وادي كمان العقد اهو وهنحط فيه الرقم اللي اتفقنا عليه.
ايوة يا صديقي انا كنت محضر العقد مع محامي صديق بابا واتفقت معاه يكتب لي عقد بس سيبنا مواصفات الشقة تكتب يدوي واتفقت معاه لو عرفت اشتري الشقة يبقى تمام.
انا:اكتب بياناتك يا عم حمدى وامضي من تحت على كل ورقة ومبروك عليك.
عم حمدى:بس بيانات المشتري فاضية ليه.
انا:لانها مش هتبقي باسمي هتبقي باسم أم حسام يلا يا عم حمدى ومبروك عليك.
خلصت مع عم حمدى العقد وكله تمام وسيبته ونزلت كل حاجة من العربية ولقيت عيلين في الشارع بيلعبوا كورة ناديت عليهم وكل واحد فيهم شال كام شنطة وطلعوا معايا.

طلعت فوق عند أحلام وحبيبة وخبطت عليهم.
أحلام:مين.
انا:يونس يا طنط.
فتحت أحلام الباب وهي لابسة جلابية بيتي وعليها الطرحة.
أحلام:اتفضل يا حبيبي اتفضل.
انا:دخل يا حبيبي انت وهو الشنط دي واستنوا وطلعت لكل واحد 50ج فرحوا بيها اوي وطلعوا جريوا على تحت.
أحلام:ايه الشنط دي.
انا:مفيش حاجة، حاجات بسيطة يا طنط.
أحلام بحزن وخنقة:مينفعش يا يونس مينفعش.
انا:مينفعش ايه هو مش انا زي حسام.
حبيبة خرجت على صوت عياط مامتها وكانت لبسة بدي كت وبنطلون ومتعرفش اني برة.
حبيبة:مالك يا ماما في ايه، ايه ده يونس أنت هنا اسفة وقامت جريت.
قربت من أحلام وطبطبت عليها.
انا:خلاص بقى يا طنط ولا تحبي اقولك احلام على طول ههههه.
قامت أحلام ضحكت وقالتلي تمام يا يونس **** يخليك ليا ويحميك لشبابك ي***.
انا:حبيبة تعالي لو سمحتي.
خرجت حبيبة بعد ما لبست تيشرت.
حبيبة:نعم يا يونس.
انا:شيلي الحاجات دي في التلاجة والفريزر يلا عشان الثلج اكيد ساح.
وانا ومامتك في البلكونة خلصي واعملي قهوة وتعالى.
دخلت أنا و أحلام البلكونة وفضلت قاعده ساكته وسرحانة.
انا:أحلام مالك.
احلام فاقت على اسمها منى:مفيش يا يونس بفكر في اللي جاي.
انا:ولا تفكير ولا حاجة انا موجود اهو واي حاجة انا متكفل بيها.
أحلام:مينفعش يا يونس مينفعش وانت ذنبك ايه في كل ده ولا حتى أهلك ذنبهم ايه يصرفوا علينا.
انا:مين قال ان دي فلوس أهلي دي فلوسي يا أحلام، وبعدين حسام كان هيدخل شريك معايا في شغلي الجديد بس **** يرحمه ملحقش وكان مديني مبلغ صغير.
أحلام:متكدبش يا يونس انا عارفة ان حسام مكنش معاه فلوس ولا حاجة واديك شايف من وقت ما ابوه مات محدش من قرايبنا ولا حتى اخواتنا بيسأل فينا ويدوب معاش ابوه كان مكفي البيت بالعافية ولولا شغل حسام مكانش عرف يدخل الكلية ولا حتى حبيبة تكمل التعليم.
انا:يبقي بطلي تفكير بلاش حزن ولا تفكري في اللي جاي انا من دلوقتي معاكم.
حبيبة:اتفضل يا يونس قهوتك.
انا:هاتي كرسي واقعدي انت كمان.
جت حبيبة وقعدت وانا طلعت من جيبي ورقة العقد.
انا:أحلام اتفضلي.
حبيبة:أحلام حاف كده هههههه.
أحلام:أنا حابة يندهني باسمي ليه يكبرني ويقولي يا طنط.
مسكت احلام الورقة وقرأت أنه عقد تمليك الشقة بتاعتها بس بيانات المشتري فاضية وبيانات عم حمدى موجودة وقرأت السعر وكل حاجة.
أحلام:مش فاهمة حاجة اي الورقة دي.
انا:عقد تمليك شقتك اللي انت قاعدة فيها دي، ناقصه بياناتك وبس.
أحلام:لا لا كده كتير و**** العظيم مش هينفع وبعدين ايه المبلغ ده كله 950 الف جنية.
حبيبة:يونس احنا مش شحاتين عشان تعمل معانا كده وانا هنزل اشتغل واصرف على ماما وعلى نفسي.
انا:انت عبيطة يا بت ايه الكلام ده، وبعدين انت مش عارفة طبعي وطبع حسام مفيش بنات بتشتغل يا استاذة ولو على الشغل هشغلك معايا في شركتي.
أحلام:يونس بلاش بجد حوار الشقة ده علشان خاطري.
انا:أحلام مش قادر اتكلم كتير لو سمحتي هاتي بطاقتك واملئ بياناتك وامضي تحت على كل ورقة وبكرة تقابلي المحامي تسجيلي العقد في الشهر العقاري وبكده انت قاعدة في بيتك ومحدش يقدر يخرجك منه.
أحلام:بس….
انا:هو انا قولتلك ايه من شوية ههههه.
أحلام:خلاص حاضر وامري *** مش هقولك لا اعمل اللي يريحك بس عشان اكون مرتاحة هتكون باسمك.
انا:لا مش باسمي ولا باسمك ياستي هتكون باسم حبيبة.
حبيبة:يا ماما مينفعش كده.
أحلام:خلاص يا حبيبة مش هنكسر كلمة يونس.
انا:حلو اوي قوموا البسوا بقي عايزين نخرج شوية مع دودو ومريم.
أحلام:هنروح فين.
انا:مشوار صغير،و القاعدة اللي حصلت النهاردة دي سر بينا احنا الثلاثة تمام.
أحلام فرحت اوي بكلمة دي:تمام.
دخلوا هما اوضتهم وانا طلعت تلفوني واتصلت على دودو وفهمتها اننا هنخرج ومعانا احلام وحبيبة.
دودو:راجل طول عمرك راجل جدع يا يونس هجهز لحد ما تيجي.
يدوب قفلت مع دودو ولقيت رساله من حسابي البنكي الجديد
تم ايداع مبلغ 60 مليون دولار ورسالة ثانية تم ايداع مبلغ 5 مليون يورو.
يا حلاوة وأخيرا التحويلات وقفت مبلغ حلو مش بطال بس كبداية.
فتحت تلفوني على الاخبار ولقيت الكل بيتكلم عن الهاكينج اللي حصلت في الشركة واسم كيرا مسمع جامد.
مسكت تلفوني واتصلت على صخر:عامل ايه يا صديقي
صخر:فل والدنيا جاهزة و جاهزين للسفر.
انا:يا عم و**** ما عايز حراسة.
صخر:قولتلك مش بمزاجك يا صاحبي.
انا:طب اسمعني حضر نفسك بليل عشان هنروح نشتري عربيات للحراسة بس شوف لنا معرض حلو تبعك.
صخر:ماشي يا صاحبي.
أحلام:يونس احنا خلصنا.
انا:زي الفل يلا بينا
نزلنا وركبت عربيتي وأحلام جمبي وحبيبة وراء ووصلت عند دودو وامي قعدت جمبي ومريم وحبيبة وأحلام وراء.

وصلنا مول ودخلنا وقولتلهم يلا لفوا بقي مع بعض اشتروا كل حاجة عايزين تجبوها.
أحلام:أنا مش عايزة حاجة تسلم.
دودو:بس يا بت قدامي يلا وسيبي البنات مع بعضهم وانا وانت مع بعض يلا بينا.
دخلت قعدت في كافيه وهما فضلوا يلفوا مع بعض وكنت أديت الفيزا لامي.
مسكت تلفوني واتصلت على العسولة اللي بتحبوها
انا:مساء العسل يا حلوة.
هايدي:مساء النور انت اللى حلو.
انا:حبيت اقولك اني مسافر البلد أسبوع خلى بالك من نفسك.
هايدي:مش هشوفك يعني اسبوع كامل.
انا:حقك عليا بس عمي مستني واديته كلمة هو وبابا.
هايدي:ولا يهمك انا عارفة.
انا:اشوفك على خير وسلميلي على هالة.

فاتت 3 ساعات ولقيت دودو وهما داخلين عليا وكل واحدة ماسك شنط كتير.
انا:ايه خلصتوا.
دودو:اه خلاص وأحلام تعبتني كل شوية مش عايزة مش عايزة.
انا:انبسطوا طيب وجبتوا كل حاجة.
مريم:اه يا حبيبي يخليك لينا.
انا:طب يلا نتحرك.
خرجنا و تحركت ووصلت أحلام وبنتها وكمان دودو ورنيت على صخر.
انا:المعرض فين.
صخر:بعتلك لوكيشن ومتقلقش اتفقت مع الناس كل العربيات استلام فوري.
نص ساعة وكنت وصلت المعرض
ودخلنا واخترنا 6 عربيات جيب 4×4.
صخر:طب ايه مش قولتلي هتبدل عربيتك.
انا:اه عجباني اوي RANGE ROVER VELAR اللي هناك دي ايه رأيك لونها الرصاصي جامد اوي.
صخر:جامدة يا صاحبي مبروك عليك بس هتجيبها بنزين ولا كهرباء.
انا:لا بنزين طبعا.
صخر:وعربيتك.
انا:خلى حد من المعرض يسوقها للبيت عندي هتكون هدية لاختي.
حسبت بالفيزا واستلمنا العربيات وبكده 24 شخص من الحراسة في 6 عربيات واستلمت عربيتي كمان.
صخر:دفعت مبلغ وقدره انت مكنش لازم 6 عربيات كنا نتصرف.
انا:كده احسن وشوية كده نجيب 4 عربيات كما
ن احتياطي عشان باقي الفريق، يلا الحق روح بقي ترتاح شوية عشان عندنا سفر الصبح يا صاحبي.
انت وعربية كمان وبس غير كده مش عايز.

في جانب تاني.
شخص:ايوة يا فندم لسه خارج من معرض عربيات كان بيشتري عربيات ومعه حراسه.
شخص 2:كده يونس بيكبر ولازم ندخل قريب اوى.

يتبع
 
بصرحه قصه تجنن انا خلصت السلسله الاوله والتانيه لحد الجزا الثامن اتمنا التكمله وباقى السلاسل وشكرا جزيلا وتسلم ايدك
 

المستخدمون الذين يشاهدون هذا الموضوع

عودة
أعلى أسفل