متسلسلة بين الحلم والحقيقة حتي الجزء السادس (1 المشاهدين)

  • بادئ الموضوع بادئ الموضوع El_5dewy
  • تاريخ البدء تاريخ البدء

El_5dewy

الوزير Team X

طاقم الإدارة
مدير
المالك
الوزير
سكساتي مخضرم
سكساتي نشيط
TEAM X
سكساتي قديم
السمعة: 60%
نقاطي
88,130
مسا ياولاد كنت دايما شغال نقد بس واقول رأيي في القصص بالايجاب او بالنصيحه للتطوير مكنتش بقول رايي سلبي فلما اكتب اول قصه ليا تهدوأ عليا بقا 😂

نبدأ قصتنا :-
الجزء الأول
اعرفكم بنفسي انا اسمي " أسامه" عندي ٢٠ سنه شاب لسه بيبدأ حياته بس حياته بنسبه كبيرة مرفهة شويتين بحكم البيئه اللي اتربيت فيها طولي حوالي ١٧٧سم بعتبر نفسي طويل يعني جسمي كويس عشان الجيم والاكل المنظم
مليش في الدنيا دي غير ابويا وامي واخواتي وطبعا الرأس الكبيره جدي

ابويا اسمه علي عنده ٤٣ سنه اتجوز وهو صغير جدي استعجل عليه شويه عشان يلمه جسمه من جسمي بفرق طبعا طبيعه العمر

امي "ليلي " ٤٠ سنه تشوفها في عز شبابها المعني الحرفي للبطايه بز متوسط و مرفوع ومظبوط طيز مفيهاش غلطه وطبعا كل ده مع لبسها بتبقي هانم (شبابها اللي مستمر معاها ده سببه انها طبعا مابتعملش مجهود ومش شايله الهم "الفلوس ياصديقي" )

اخواتي بقي
فريده عندها ١٨ سنه لسه في ثانوي بس كسم الفجر جسمها نطق بسرعه اوي كسم ده جيل واخده شويه جينات من امها مش هوصف تاني بقي

غاده ودي القرده الصغيره عندها ١٦ سنه اكتر واحده اخدت جينات ماما في الجمال وفي الجسم

جدي بقي ده العمده بتاع البيت اللي كلمته ملهاش تاني عنده ٦٣ سنه بس صحته كويسه جدا بومب
باقي الاشخاص هنجيبهم واحده واحده عشان مطولش عليكوا
تبدأ القصه
بيا وانا المنبه بيضرب عشان أروح مع ابويا نخلص ورق الجامعه بتاعي
نزلت لقيت مني الخدامه بتاعتنا بتجهز الفطار علي السفره سألتها
انا :- امال فين الجماعه
مني :- مامتك وباباك نازلين دلوقتي وجد حضرتك قاعد برا في الجنينه والبنات راحوا المدرسه
انا :- خلاص انا خارج اقعد مع جدي لحد ما ينزلوا
اخدت تفاحه من علي السفرة وخرجت لجدي لقيته قاعد بيشرب قهوه مع سيجاره
انا :- مش قولنا بلاش علي الريق كدا امال بقي عاملي فيها رياضي وبتاع
جدي :- انت مال اهلك انت خليك في حالك
انا :- ماشي ياعم هخليني في حالي صحتك عامله اي
جدي :- احسن من اللي خلفوك
انا :- مش هخلص بس علي راسي ياحجوج يرضيك اللي ابنك هيعمله فيا ده يعني بكل المجموع ده يدخلني تجارة برضوا وانت عارف ان كان نفسي في حاسبات
جدي :- ابوك بيبص لقدام ياعبيط مين اللي هيستلم الشغل منهم مش انت ولا اخواتك البنات ضروري قبل ماتقعد علي الكرسي تبقي فاهم فين بيودي علي فين الموضوع مش بالحب ولا بتشغيل الدماغ الدراسه مش هوايه
انا :- مش هزعلك ولا ازعله وهمشي معاكوا وبردوا نسوان تجاره جامدين

قلم صاروخ علي قفايا من جدي
جدي :- المهم متنساش الحجوج بس
انا :- تسلم ايدك ياسيد المعلمين كله تحت رجلك ياكبير يالا بينا زمان الفطار جهز
اخدت جدي وداخلين نفطر لقيت ابويا وامي نازلين من علي السلم رايحين للسفره وامي لابسه روب وابويا جاهز عشان نخرج
أبويا :- احا انت لسه ملبستش ليه يخول
انا :- ياعم مش هاخد دقيقتين لبس
امي :- ياعم !! ماتكلم ابوك عدل يالا
ابويا :- سيبيه سيبيه مهو مترباش يالا ياحيلتها اطفح عشان نمشي
فطرت نص فطار كدا وقومت لبست ونزلت لابويا اخدني في عربيته ورايحين علي الجامعه
في الطريق
انا :- اي ياحاج مش ناوي تديني عروسه زي دي " عربيه ابويا bm"
ابويا :- يابن الوسخه هي الباسات وحشه ماانت كنت هتموت عليها وبعدين لما تنزل معايا تشيل الشغل معايا ويبقي معاك فلوس هديك واحده واقسطهالك مريح
انا:- طب بتغلط في الوسخه ليه دلوقتي قصدي في امي قسط مريح ده انا اللي كدا اللي اخدته مريح
ابويا :- مش عاوز مشاكل في الكليه وتلتزم ٤ سنين يخلصوا في ٤ سنين
انا :- انا وافقت علي كلامك لأجل نسوان تجاره بس مش اكتر
ابويا :- ماشي ياعم هيص وبمناسبه النسوان ملكش دعوه بشقه الزمالك تاني لما يبقي عندك شقه بتاعتك اعمل فيها اللي انت عايزه انت فاهمني كويس
انا :- يابناوسخه ياهاشم "بواب العماره " هو لحق يقولك ده لسه من يومين بس انا هعرفك
ابويا :- ولا هاشم ولا غيره انت مفكرني نايم علي ودني ياض انا هسيب شقه زي دي كدا من غير مااعرف دبه النمله فيها ماانت عشان لسه بتقول ياهادي متعرفش اني سايب كاميرا صغيره عشان اعرف مين بيدخل وبيخرج من الشقه
انا :-يابنالاعيبه يابابا ده انت كدا بقي مأمن علي حاجه في الشقه
ابويا :- انت خليت فيها بابا ..ملكش دعوه ومدورش فيها علي حاجه انت اصلا مش هتروحها تاني
انا :- حاضر " بكدب هروح عادي بس هو زود فضولي ناحيه اي اللي في الشقه "
ابويا :- حضرلك الخير ياخويا ..بس البت كانت جامده تستاهل بردوا انها تروح هناك تشوفلي امها
انا :- هو ده الكلام ياجدع بقي 😂 هات سيجاره طيب عشان علبتي خلصت
ابويا :- كسمك
انا :- أفضل اغلط في امي كدا لحد مااروح اقولها
وصلنا الجامعه
ابويا :- انزل يافالح وصلنا

نزلنا الجامعه وخلصنا الورق ابويا كان ليه معارف فيها من ايام الكليه فالورق كان بيخلص لوحده
ابويا :- هتيجي اوصلك ولا هتعمل اي
انا :- لا هروح لإبراهيم كان مكلمني
ابويا :- شويه صيع ماشي يالا سلام معاك فلوس ؟
انا :- اه معايا يالا سلام
ركبت اوبر روحت لابراهيم صاحبي
انا :- افتحلي البوابه يعرص عمك بره
ابراهيم :- هسيبك متكدر برا
انا :- اعملها وانا اطلع انيكك
ابراهيم فتح البوابه وطلعتله
اعرفكوا علي ابراهيم اقرب صحابي من نفس سني وصحاب من زمان ابوه وامه متوفيين ملوش غير اخت اكبر منه عندها ٢٥ سنه جسمه من جسمي تقريبا بس هو فورمته اعلي مني ابوه سابله مخرطه وهو مشغلها كويس رغم صغر سنه بس اتعلم كتير من ابوه

ابراهيم :-عملت اي في الجامعه
انا :- قدمت وخلصت كله ماتيجي معايا واهوه تتعلم اكتر في الحسابات عشان محدش يبعبصك
ابراهيم :- هفكر
انا :- تعالي افشخك ماتشين
ابراهيم :- يلا بينا عشان لو كسبتك هنيكك
انا :- في احلامك
ابراهيم :- غيرت رأيي تعالي الواد سامي كان مكلمني نروح نقعد معاه قولتله لما اسامه يخلص في الجامعه هجيبه ونيجي
انا :- ما كفايه مرمطه بقا بقي ماكان من الأول كنت روحتله وانت جيت علينا
ابراهيم :- بطل علوقيه هو انت هتروح جري ماانا اللي هسوق
انا :- طب يالا غير هدومك علي ما اشرب كوبايه قهوه

سامي ده صاحبنا التالت دايما في ضهر بعض في المره قبل الحلوه من نفس سننا بس هو غاوي زراعه مش عارف اي غيته منها

كان جزء بسيط بعرفكم منه بالناس اللي هتكون معانا في القصه امسك العقل واستمتع عشان اللي جاي تقيل بس مش من اولها رزع رزع اشوفكم علي خير

الجزء التاني
هنروح للفيلا
امي :- منال اختك مني فين
منال :- راحت تجرد الحاجه يامدام
امي :- طيب بعد الجرد خليها تكتب النواقص وتديهم لسيد السواق يروح يجيبهم
منال:- حاضر

في اوضه جدي

امممم مصي يابنت الشرموطه
مني :- اممممم اغغغغ طعمهم حلو اوي ياسيدي
جدي :- يالا ياختي خدي دول و روحي شوفي اللي وراكي

مني طلعت بعد ما أمنت الطريق لنفسها
وراحت جري لاختها وقالتلها تعالي بسرعه اوضه المطبخ
منال :- مالك متسربعه كدا ليه
مني :- تعالي بس
منال دخلت لقتها رافعه عبايتها وجايبه الاندر علي جنب وبتقولها تعالي الحسيلي بسرعه مش قادرة عاوزه اجيبهم
منال :- أفضلي انتي اتعبي في نفسك ولو امك عرفت هتموتكو
مني :- اراهنك ان جدو ده زبه معلم علي طيزها وهو اللي مكبرهالها كدا
منال :- جايبه الثقه دي منين
مني :- مره وانا بمصله وفي عز شهوته قالي انتي بتمصي حلو زي امك بس بعد كدا انتي عارفه اني مليش في اكتر من كدا امص واخد القرشين وامشي اه لو يريحني بس ويحطه مره
منال :- احلمي يابنت الشرموطه هو مش هيرخص نفسه وينام مع الخدامه

كل ده ومنال بتلحس لمني كسها وبتقفش في بزازها المهلبيه وبعدين نزلت ايديها بعبصتها في طيزها بقت تلحس كسها وصابعين في طيزها مره واحده طيزها قفلت علي صوابعها جامد

مني :-اااااااه الحسي كمان هجيبهم اهوه
اممممم اه اخيرا
منال ضربتها علي طيزها الكبيره وضحكت وقالتلها اي خدمه

اكيد فهمتوا ان منال ومني اخوات وشغالين في الفيلا مع امهم
مني ٢٤سنه بس حته بلدي علي اصوله قمحيه شويه بس طياز وبزاز تهبل من الاخر وبتموت في الفلوس ونفسها تعيش زي اللي شغاله عنده

منال ٢٩ سنه اتجوزت مره واطلقت ومش عاوزه تتجوز تاني و اشتغلت مع امها تساعدها جسم مهلبيه وبالذات انها شافت النيك وحلاوته

سعاد امهم عندها ٥٥ سنه وشغاله في الفيلا دي من قبل مااتتجوز وجدي هو اللي طلقها من جوزها بعد مابهدلها وكان بياخد فلوسها يضيعها في المخدرات من الاخر حته بلدي علي الاخر قصيره وطيزها كبيره اوي وعريضه وبزازها البز الواحد كيلو لوحده

نرجع عندي انا
نزلنا انا وابراهيم روحنا لسامي صاحبنا

طلعنا لسامي عمارتهم العماره كلها ملك لسامي وامه واخته ابوه سابها ليهم قبل مايموت مع شويه فلوس هما واخدين دورين دوبلكس عايشين في ملعب ياصاحبي

فتحلنا الباب قابلنا
ابراهيم :- اي ياسمسمه قاعده لوحدك
سامي :- امي ياعم نزلت تعمل شوبينج من الصبح واختي خرجت مع صحابها وانا زهقان كلمتك
انا :- انتوا هترغوا علي كسم الباب اخلصوا ادخلوا مكنه القهوه فين يعلق اخواتك
سامي :- ادخل ياعم اعملنا طقم قهوه وتعالي
انا :- وانا بقي الخدامه اللي كسمك جبتهالك
ابراهيم :- اخلصي يابيضه ولا خايفه ادخل اتحرش بيكي
انا :- لا ياسيدي ستي تيجي
وسامي واقف يضحك علينا :- بطلوا هيافه ويالا تعالوا نلعب بلايستيشن
انا دخلت اعمل القهوه وهما دخلوا الاوضه عند سامي
ابراهيم :- اي يامعلم عملت اي في الكليه مش هتيجي معانا بردوا
سامي :- هروح اعمل اي في تجاره انت مثلا هتمسك مخرطه ابوك و اسامه هيشتغل مع ابوه في التوكيل انا بقي اخري امسك بتاعي
انا داخل بالقهوة:- وياريتك هتلاقي حاجه تمسكها ههههههه
سامي :- تجرب
انا :- يااخي اتنيل
سامي :- مسيرك تيجي ياقطه
انا :- طيب يعني ناوي علي اي عشان الدراسه قربت
سامي :- هدخل زراعه عشان ادرس اللي بحبه وانفذه عملي
ابراهيم :- فلاح يعني ههههه
سامي :- المهم الـ money مش مهم المسمي هخخخ
انا :- وبعد ماتدخل زراعه هتعمل ايه
سامي :- امي عندها كام قيراط كدا هاخدهم منها واعمل مشاتل نباتات عطريه واشتغل مع شركات العطور ونص صوب زراعيه بيجيبوا فلوس حلوه
وفي وسط كلامنا دخلت ام سامي علينا
هناء ام سامي عندها ٤٤ سنه بس حته موووت تقيله علي الارض خفيفه علي الأرض عشان لو وصفت جمدانها مش هيوصل بردوا هي نسخه من بوسي الرقاصه
هناء :- اذيكوا ياولاد عاملين اي
احنا :- بخير اذيك انتي اي الاخبار يا نونو
هناء :- كويسه اتعشيتوا ولا لسه
ابراهيم :- هو البغل ده بيطلع منه حاجه ده اسامه اللي عملنا القهوه
هناء :- طب هاخد شاور واغير هدومي واجهز العشاء استنوا بس
اسامه :- اجي ادعكلك ضهرك
هناء :- هههههه ملكش دعوه انا بعرف ادعكه
كملنا احنا قعدتنا نلعب بلايستيشن لحد ما دخلت علينا بفستان بيت بس اي الجمدان ده نص بزازها طالعه علينا والفستان فوق الركبه بشويه حلوين قعدنا اتعشينا وشربنا العصير وهي لمت الاكل وقامت وشويه وابراهيم قالنا انا رايح ادور علي شويه لبن ارد بيهم صحتي

قعدنا نتكلم شويه انا وسامي في مستقبلنا وهنعمل اي ومره واحده سمعنا صوت صرخه قومنا جري لقينا ابراهيم مقعد هناء جنبه وشفايفهم بتاكل بعض ورافعلها الفستان و راشق ٣ صوابع في كسها وده اللي خلاها تصرخ
سامي :- ماتهدوا شويه اتخضينا جوا
انا :- يادكري وسع شويه ياض ياهيما الشرموطه مناوله مش مقاوله
هيما :- اتفضل ياصاحبي تحت امرك
هناء :- انتوا هتشقطوني لبعض
سامي جاب كرسي وقعد
روحت جنب هناء اخدتها في حضني فضلت امصمص شفايفها وهي قاعده بجنب وابراهيم بيلحسها كسها وطيزها قلعت هدومي كلها وقعدت وهي خدت وضع الدوجي بقت هي تمصلي وهيما بيلحس لها لحد ماسخنت علي الاخر وبقت بتفرفر وبتضرب شلالات عسل بهدلت الدنيا روحت قلبتها علي ضهرها ودخلته في كسها وهي اااااااااه ابراهيم قعد علي صدرها تمصله وتلحس بضانه
هيما :- هتفضحينا يا لبوه
سامي :- وهو غرقان في شهوته بيقوله متشتمش امي يامعرص
هناء طبعا بوقها مقفول بزب ابراهيم راحت عامله كدا لسامي 🖕🏻
هيماء بيعدل نفسه وحطه بين بزازها وضمهم علي بعض وبينيك
ابراهيم :- تصدق مش محتاج انيك طيزها بزازها اكبر منهم
كلنا هههههه
كل ده انا عمال ارزع في كسها ومش راحمها وهي بتصوت وتقول هتموتني ياولاد الوسخه
راح هيما راشق زبه في بوقها تاني
هيما:- وانتي ساكته كان احسن
انا :- هيما شيل الجلده دي سمعني اهات اللبوه
هيما :- عنيا صرخي يا نونو ودلعينا
هناء راحت رافعه ضهرها ومسقفه بأيديها الاتنين علي رقبتي وبتقولي انا لبوه يابن القحبه
انا الحركه عصبتني قولتلها انا ابن قحبه
روحت شاددها وقالبها علي بطنها وراشقه في طيزها جامد وفضلت ارزع جامد واديها اسبانكات علي طيزها جامد تشوفهم تحسهم كيسين ددمم من كتير بياضها وهي تصوت وتقول خلاص انا اسفه براحه اااااااااه
فضلت ارزع لحد ماجبتهم في طيزها وسط تشجيع من سامي ويقولي اديها المتناكه عشان ماتغلطش تاني في الناس
هناء احححححححح طيزي اتلسعت
انا :- هيما دورك
راح هيما رازعه في كسها وفضل يكارك فيها
انا :- تعالي يامتناكه نضفي زبري من طيزك نايمه علي بطنها بتمصلي وهيما بيرزع في كسها
مره واحده لقينا الباب بيتفتح واحنا كل ده في الريسيبشن ومش عارفين نجري علي فين مكنش في ايدينا غير اننا نتسمر مكانا من الصدمه ....

الي اللقاء في الجزء التالت ادعموني وقولوا رأيكم عشان اقدم الأفضل


الجزء الثالث
ابويا:- بص ياسامح انا قتيل المزاد ده باي شكل
سامح وده عمي الاصغر من ابويا عنده ٣٧ سنه واخد نفس الهيئه بتاعتنا عيلتنا كلها زي ماتقولوا كدا مقاس واحد متجوز بس مخلفش

سامح :- ايه اللي مموتك عليه كدا
ابويا :- عيب لما تكون كل ده في الشغلانه ومش فاهم عربيات زي دي شويه كهن اللي هياخدهم هيقطعهم قطع غيار انا بقي ليا فكر تاني خالص انا هاخد العربيات احيها من تاني واوقفهم علي رجليهم و حبايبنا اللي في المرور يظبطولنا ورق العربيات وتنزل السوق تاني مكسب مضمون من غير خساره

عمي :- يابن الاعيبه لا حلوه بس طبعا مش هيجوا هنا التوكيل

ابويا :- لا طبعا دول هيتوزعوا في الاسواق عشان سمعه التوكيل

عمي :- حلو اوي يبقي اطمن علي الاخر السيوله موجوده وهنغطي المزاد

ابويا :- وهو ده اللي عاوزه انطلق يامعلم

عندي انا بقي نرجع للمصيبه اللي احنا فيها

الباب فتح ولقينا جنا اخت سامي هي اللي دخلت علينا (بعقلك كدا مين ممكن يدخل علينا علطول كدا غير حد من البيت وانا قايلك انه عايش مع امه واخته بس هههه)

جنا دخلت لقيتنا هيما راشق زبه في كس امها و هي بتمصلي وسامح قاعد بيتفرج علينا

بصتلنا بقرف وداخله علي اوضتها كلنا هدينا لما عرفنا انها جنا (ايوه ياصديقي البيت ده متحرر وكل واحد بيعمل اللي يعجبه المهم ميأذيش التاني )
الموقف يخض حتي لو ده الطبيعي في المكان
المهم ضحكنا وبنكمل وهيما بيبص علي طيز جنا وهي داخله وبيقولها الشنطه كبيره اوي انا كتمت الضحكه وجنا بصتله بقرف ووشها ازرق من الخنقه و كملت علي اوضتها

جنا دي بقي عندها ٢٥ سنه كدا بس حته موت اقرب شبه ليها هي هاجر احمد الممثله بس هي واخده بياض امها

سامي راح وراها وهي كانت بتغير ولسه واقفه بالبرا والاندر بس وجسمها باظظ منهم صعب حاجه تلم الجسم ده
سامي :- اي مالك حد مزعلكو
جنا :- لا مضايقه من القرف اللي بيحصل ده وقعدت علي السرير مخنوقه
سامي قعد جنبها وقالها واي الجديد مهما بقالهم سنتين تقريبا علي نفس الوضع

جنا لفتله وشها وقالتله مش عارفه بس انا مبحبش اشوف ماما وهي كدا وسوري يعني مبحبش صحابك دول
سامي حب يفكها قعدها علي رجله خلف خلاف كدا اكيد فاهمين قصدي وخدها في حضنه

سامي :- ماما مبسوطه كدا وانا بتبسط لما اشوفها مبسوطه يبقي خلاص
جنا :- بس ...
سامي :- مبسش ياحبيبتي طالما مفيش ضرر علي حد كل واحد يعمل اللي يحبه
في وسط كل ده سامح بتاعه وقف وبقي راشق في كسها
(اه سامي بتاعه وقف عادي وبيعرف ينيك عادي هو مش عشان ديوث يبقي مخصي ودي الفكره اللي نفسي تتغير عن الديوث عموما )

راح ضاربها علي طيزها ضربه عملت صوت عالي وعلمت
سامي:- وبعدين هيما مغلطش الشنطه كبرت اوي هههه
جنا :- هههههه بس ياوسخ هي كبيره طول عمرها انت مش شايف امك ده اللي ورثته منها
سامي :- بس عمرو شكله ظابط الاداء معاها
جنا :- ده مبهدلني مابيخلنيش اروح من الجيم غير لما يعمل واحد
وبعدين انت تقول اللي انت عايزه يامحاميحو محدش يقول
سامي:- طب مفيش بوسه لمحاميحو
جنا :- احلي بوسه
دخلوا في بوسه تتدوب الشفايف وايده دخلت من ورا الاندر اللي هي لبساه وعماله تلعب في طيزها وتفردهم وتضمهم علي بعض ويبعبص طيزها
لحد ما سخن اوي طلع بز يمص فيهم شويه وجنا نزلت من علي رجله تمصله شويه لحد ما زبه بقي حديده راحت قاعده تاني علي رجله فضل يمشيه علي كسها شويه وراح رازعه مره واحده وهي اممممممم هو فضل يدخله ويخرجه يدخله ويخرجه وهي حضناه وحاطه أيدها علي كتف وراسها علي كتف هي اتشنجت وجابتهم وهو فضل يرزع شويه وقالها هجيب
جنا :- هاتهم في طيزي
سامي راح ناقله في طيزها الكبيره اللي عماله كل ده ترزع في فخاده اللي علي اللحم عشان كان لابس شورت وجابهم فيها راح نام علي ضهره وهي لسه في حضنه الباب اتفتح وامهم دخلت عليهم وهما لسه في نفس الوضع بياخدوا نفسهم

هناء كانت اخدت دش وغيرت هدومها من المعركه :- انا جهزتلكوا الفطار قوموا يالا كلوا وخرجت
سامي - حاضر ياماما
راحوا اخدوا دش مع بعض طبعا مخليش من التقفيش والحك والهزار خلصوا ولبسوا وخرجوا لامهم لقوها قاعده مستنياهم خرجوا أكلوا وكل واحد بدأ يتكلم عن يومه زي ما ابوهم كان معودهم

عندي انا وهيما
نازلين علي السلم رايحين علي العربيه
هيما :- خد سوق انت انا مش قادر
انا :- هات ياعم ماتجمد كدا ماتبقاش خرع
هيما :- هتموتنا بنت اللبوه
انا :- دي تهد جبال ياراجل……بس شوفت البت جنا بصتلك ازاي ههههههه كانت هتيجي تاكلك
هيما :- طب ياريت كانت قربت كنت نيمتها جنب امها احا انت مش شايف البت عامله ازاي جامده بنت المتناكه اه بس لو تحن
انا :- ده كسم طيزها ياجدع مستفزه
وصلنا عند بيتي نزلت من العربيه
وبقول لهيما اي مش هتيجي شويه
هيما :- لا يادوب اروح هموت وانام
انا :- خلصا نتقابل بكرا بقي
هيما :- ابقي عدي علي سامي هاته وتعالوا علي المخرطه عشان المكنه الجديده اللي قولتلك عليها جايه بكرا
انا :- الف مبروك يابطل هتبقي رجل اعمال يعني
هيما :- لما تشوفها هتعرف يلا سلام

سييبت هيما ودخلت الفيلا لقيتها ساكته خالص
طلعت غيرت هدومي ولبست كات مفتوح من الصدر وشورت وروحت اطمن علي اخواتي البنات
خبطت علي اوضتهم
فريده :- ادخلللل
فتحت ودخلت لقيتعم قاعدين علي السرير متغطين بحاجه خفيفه كدا شبه الملايه عشان التكيف اللي شغال مااحنا لسه في شهر ٩ ياصديقي
دخلت نمت في وسطهم واخدتهم الاتنين في حضني وبدأت اسالهم عن احوالهم وعن الدراسه
وهما يجاوبوا بانه كله تمام
انا :- فريده انتي السنادي تالته يعني عاوز مجموع كويس عشان اقدر اتكلم مع ابوكي بعين مليانه انك تتدخلي هندسه عشان مايعملش معاكي زي ماعمل معايا كدا
فريده :- انا مركزه في دروسي وبعمل اللي عليا وخير بقي
انا :- وانتي يا لمضه انا عارف انك انتي اللي هتفضحينا
غاده:- اه ناويه احول مدرسه رقص بدل الثانويه العامه وبتبصله بصه شر كدا بطرف عنيها

انا وفريده ضحكنا جامد علي بصتها
روحت ضاربها بالقلم علي رقبتها من الجنب كدا
غاده :- تسلم ايدك يا سيد المعلمين
فريده :- بس بقولك اي ياحبيبي
انا :- هاه
فريده :- انت كنت فين كدا
انا :- بعد ماخلصت تقديم الجامعه روحت قعدت مع صحابي
فريده :- صحابك دول مين وبتبص بنص عين كدا ؟
انا :- فتحتي تحقيق ولا اي ... هيما وسامي
فريده :- اهاااااا وبتشد شعره من علي صدري كدا براحه وبتقولي بقي ياتري مين فيهم صبغ شعره بني وطوله كدا ؟
غاده :- اوباااااااااااا المحقق كونان
انا :- ممم ممكن تكون شعرايه وقعت منكوا
لسه غاده هتدخل في التحقيق تم الانقاذ بدخول امي علينا
امي :- انت جيت ياحبيبي
انا :- اه ياحبيبتي جيت من شويه
امي :- اكلت ولا اخليهم يجهزوا عشاء
انا :- لا انا جاي مفول .... ماتيجي ياوليه تقربي تجيبي بوسه عشان بناتك قابضين عليا مش عارف اتحرك
امي جت وبتوطي تبوسني من خدي روحت شاددها منيمها علي رجلينا وفضلنا كلنا نضحك بصوت عالي
لقيت ابويا صوته عالي من برا وبيقولنا مش عارف انام ياولاد ميتين الكلب في ايييييه
روحت ساحب نفسي تحت الملايه ومتخبي هو جه علي الاوضه
ابويا :- فيه اي يابنات صوتكوا عالي ليه في وقت متاخر زي ده
لمحني متخبي في اخواتي وامي نايمه بعرض السرير علي رجلينا فانا مش واضح اوي
ابويا :- هيه (ضحكة استهزاء كدا ) اي ياديك البرابر متخليك دكر للأخر وتوريني نفسك بتتحامي في امك واخواتك البنات
انا :- صباح الخير ياحاج فيه اي ياجماعه بتعملوا اي كلكوا في اوضتي
غاده :- اوضتك !!!
ابويا :- خلفه عره قوم ياخول واسترجل متضحكش اخواتك البنات عليك

القاعده خلصت وانا خارج راح ابويا ماسك رقبتي تحت باطه وقالي تعالي بقا بقي ياخلفه عره بتتحامي في البنات

انا :- ده غدر علي فكره
ابويا سابني :- ماشي متعوضه اعمل حسابك من الاسبوع الجاي نازل معايا الشغل
انا :- تحت امرك يابوب اخيرا هنكون شركاء
ابويا :- فلوسك فلوسك وفلوسي فلوسي بمعني انك هتشتغل وتقبض زيك زيي واصل الفلوس ثابت ملناش دعوه ليه راس المال بيكبر نفسه بنفسه
انا :- خلصانه لما اجي نعمل ميتينج ونشوف هنشتغل ازاي
ابويا :- معنديش مشكله وابقي كلم عمك عشان زعلان منك عشان مابتسألش عليه
انا :- حاضر هبقي اجيله الشغل احسن
ابويا :-تمام انا داخل انام انا .
كل واحد مننا راح اوضته
نرجع بقي عند غاده وفريده
غاده :- فلت مننا
فريده :- انتي جاي معاكي انها شعره مننا احنا
غاده :- انتي عبيطه يابنتي هو احنا شعرنا اصلا بني انتي مش شايفه كل السواد اللي فوق راسك
فريده :- صح يبقي كدا الاستاذ ده بيلعب بديله
غاده :- تفتكري ممكن يكون بيعمل كدا مع مين ؟
فريده :- مش عارفه بس هعرف انتي عارفه اخوكي صايع وعلاقاته كتير ولا انتي شايفه ايه
غاده :- انا مش شايفه حاجه غير انك غيرانه بس
فريده :- انتي عبيطه ما طبيعي اغير علي اخويا امال هغير علي مين
غاده : اخوكي اه طب نامي يلا ..
فريده :- تصبحي علي خير
وثم اصبحت الفيلا كلها هادئه تماما
تصبحوا علي خير انتوا كمان واستنوني في الجزء الرابع عشان المدعكه هتبدأ بقي

الجزء الرابع
ابراهيم سابني وروح بيفتح الباب لقي السفره اللي علي الريسيبشن مليانه اكل وريحه الاكل الحلوه مغرقه الشقه وندي اخته مستنياه

اعرفكوا بندي
ندي دي انت بصنفها بطل القصه حاجه كدا متعرفش تتخيلها من جمالها وش مرسوم علي ايد أشطر رسامين العالم بزاز منفوخه وكبار مفيش اجمل من كدا وتنزل تحتهم متلاقيش بطن خالص وفخاد بطياز اي الجمال ده تشوفها تجيبهم لوحدك من غير مساعده اصلا عايشه مع اخوها وملهاش غيره من بعد وفاه ابوها امها عندها ٢٤ سنه
لابسه هوت شورت وتيشرت ربع كم
هيما :- اي الجمال ده كله واي الاكل ده كله ياقلبي
ندي :- بالهنا والشفا ياروحي اخدت انهارده كوميشن جامد اوي عشان العميل اشتري الفيلا قولت ادلع حبيبي
هيما :- انتي مش ناويه تسيبك من الشغل ده بقي وتتهدي في البيت
ندي:- تؤ ☺️
هيما :- طب انا مقصر معاكي في حاجه
ندي :- قطع لسان اللي يقول كدا تعالي بس ناكل الاول قبل ما الاكل يبرد
ندي سحبت ابراهيم وراها وقعدوا علي السفره وبدأوا اكل
ندي :- الحكايه وما فيها ان البيت واسع عليا ولو قعدت فيه مببقاش مرتاحه لوحدي انت طول وقتك في الشغل اللي بتحلم تكبره ومفيش حد يسليني
هيما :- اللي تحبيه بس لو في اي وقت حسيتي انه جاي علي صحتك اقعدي فوراً
ندي :- اي حاجه احسن من قاعده البيت وانت عارف ان دايره علاقاتي محدوده صحيح الواحد بيناهد كتير في الشغل ده ومابنخلصش من رخامه العملاء والنحنحه والتحرش بس اهي احسن من قاعده البيت
هيما :- طب خلي بس حد يبصلك كدا وانا اقطعله ايده واخزقله عنيه ومخليهوش نافع
ندي :- متقلقش اختك بميه راجل مايغركش حلاوتي
هيما :- اي الثقه دي
ندي:- هو انا وحشه !!!!
هيما :- هههههه انتي مفيش اجمل منك ياروحي انتي
ندي :- ايوه كدا اتظبط .....بطلت اكل ليه ؟
هيما :- شبعت هقوم انام معنتش قادر
ندي :- تصبح علي خير
هيما:- وانتي من اهله
متستغربوش من علاقه ندي وابراهيم الاتنين ملهمش غير بعض ندي ملهاش صحاب وهيما عاوز يعوضها عن ابوها وامها فبقي كل حاجه ليها
هيما دخل وغير هدومه وفضل بالبوكسر زي مامتعود ينام وافتكر حاجه
هيما :- ياندي
ندي:- عاوز ايه
هيما :- ماتنسيش بكرا تيجي المخرطه عشان عازم الناس هناك بمناسبه المكنه الجديده
ندي:- حاضر مش راحه الشغل بكرا اصلا
هيما :- تمام كدا
هيما راح في النوم صحي جهز فطار فطر وساب نصيب ندي
راح المخرطه بيتمم علي الضيافه اللي مجهزها للناس اللي جايه اللي بدأوا يحضروا علي العصر كدا .
هيما بيرن علي سامي :- انت فين مجتش ليه
سامي :- الخول بيلبس
هيما :- انت هتجيب اسامه معاك ؟
سامي :- اه هنيج...
اسامه اخد الموبايل وبيتكلم هو
اسامه :- عاوز ايه ياعم بلبس ونازلين اهوه
هيما :- انت بتهزر انا مش مأكد عليكوا تيجوا من بدري عشان تقابلوا الناس
اسامه :- اقل من ١٠ دقايق وهنكون عندك
هيما :- انجزوا محدش معايا
اسامه :- تمام جايين
فعلا اسامه اخد سامي وجابوا هدايا لهيما ووصلوا لقوا هيما بيتمم علي كل حاجه بنفسه واول مادخلوا
هيما :- من غير سلامات يلا بسرعه الناس علي وصول
وشرح لكل واحد هيعمل اي بسرعه
فهمتوا ؟
الاتنين :- تمام
انتشروا وبداوا التنفيذ وتقريبا اغلب الناس حضروا من معارف ليه هو الشخصيه اصحاب ابوه اللي كانت سمعته سبقاه وجايين يقفوا معاه عشان خاطر ابوه
هيما مسك المايك
هيما :- طبعا شكرا ليكوا علي حضركوا انهارده وشكرا ليكوا علي كل لحظه حد وقف معايا بكل كلمه دعم او فعل حقيقي علي أرض الواقع من يوم ما مسكت المخرطه من بعد المرحوم والدي و مشوفتش منكوا غير كل خير ندعيله ياجماعه
دقيقه صمت
رجع يتكلم كل اللي انا فيه ده من خيره وتعليمه ليا اول حاجه نعملها بقي انهارده ناكل عشان جوعت جدا
الناس بدأت تتوجه لمكان الاكل بكل موده وحب للشخص صاحب المكان وطبعا الاكل مش هدفه البطن ده لزياده العلاقات وطبعا كل الناس دول ليهم شغل ووقت الاكل كله بيتكلم وبيفتح بيزنس مع التاني وده هدف هيما انه يقوي علاقته بكل الناس عشان ده بيساعده في شغله

الاكل انتهي وهيما مسك المايك تاني
هيما :- ياريت بقي نتوجه للمناسبه اللي جمعتنا انهارده وهي المكنه الجديده بعد اذنك يا سامي اسحب الحبل واكشفلنا المكنه

سامي كشف المكنه اللي اغلب الناس اللي شغلهم متعلق بالخراطه بدأوا يتفحصوا المكنه ويعرفوها

هيما :- بدأ يشرح ليهم المكنه و انها تعتبر احدث مكنه في مجال الخراطه ويعرفهم مميزاتها وهتسهل عليهم اي وسامي قاعد علي البريزنتشن هيما خلص كلامه و وسط تسقيف حار من الموجودين واعجاب بعقليه الشاب الصغير ده

هيما مبسوط من اليوم ودعم الناس اللي موجوده ليه واللي هيكسبه من وراهم

اسامه :- مبروك ياقلب اخوك
هيما :- حبيبي ياخويا علي وقفتكوا معايا يارجاله
سامي :- مين البطل دي ياض ياهيما
هيما :- ملكش دعوه بيها دي مرات عميل تقيل عندي ياعرص
سامي :- طب استأذن انا أرحب بضيوفي بقي
هيما بهمس :- ولا ولا
اسامه :- بيضحك وبيقوله سيبه يمكن يضرب ولا حاجه
هيما :- مش عاوزين مشاكل خلي اليوم يعدي زي ما بدأ

وهما واقفين دخل عليهم ناس باين عليهم الاهميه
شخص1 :- مبروك عليك يابطل
شخص 2 :- اللي خلف ممتش بصحيح
هيما :- كله بفضله مبسوط ان الشغل عجبكوا
شخص 2 :- مش محتاج أكد عليك لو احتاجت اي حاجه انا موجود زي والدك بالظبط
هيما :- شكرا لحضرتك اكيد فاهم حاجه زي كدا والدي كان بيعزك جدا
شخص 1:- انا عندي عملاء كتير كان ناقصهم شغل كتير هبعتهم ليك عشان الدايره تفضل مقفوله عليهم واكيد ده هيوفر عليهم الاستيراد من برا
هيما :- اكيد ده شرف ليا طبعا محتاجين نقعد بعض نظبط الاسعار عشان المنافسه تفضل متساويه والعميل مايخرجش برانا
شخص 1 :- اكيد هستني تليفونك نستأذن احنا بقي
هيما :- اتفضلوا
الناس مشيت واسامه معجب بطريقته مع الناس وشايف ان دي طريقه تجيب فلوس اكتر من الشغل نفسه
اسامه :- لعيب كبير اخدتهم علي حجرك من غير مجهود
هيما :- عيب عليك اتعلم انت بس ...الشارع والسوف بيعلم كتير
ندي بعد ما خلصت مع الضيوف دخلت عليهم وهما بيتكلموا
ندي :- ازيكوا ازيك يا اسامه
اسامه :- بخير انتي اي الاخبار
ندي :- كويسه ...الف مبروك عليك ياحبيبي من نجاح لنجاح كدا دايما
هيما :- مبروك علينا ياحبيبي مهو المكان ده بتاعنا احنا الاتنين
ندي:- مهو ده اللي كنت عاوزه اكلمك فيه
هيما :- ايه ده
ندي :- انا مش عاوزه حاجه من المكان ده وعاوزه اتنازلك عنه
اسامه خد باله ان الكلام بقي عائلي :- طب استاذن انا بقي اشوف الواد سامي ليعمل مشاكل
هيما :- اي الكلام اللي بتقوليه ده
ندي :- ياحبيبي انت اللي اتعبت في المكان ده وكبرته ماينفعش انا اخده علي الجاهز كدا
هيما ؛- متقوليش الكلام كدا انا معملتش حاجه اللي بيجي من المكان بيتحط فيه وحقك زي مهو حقي
ندي:- لو مصمم اوي شوف حقي كان كام وقت موت بابا وهو ده بس اللي انا عاوزاه وانا كدا كدا مفهمش في الشغل ده
هيما :- متقوليش كلام يعصبني كل حاجه هتفضل زي مهي ويلا عشان نروح
ندي :- متزعلش مني بس
هيما :- لا مش زعلان بس متفتحيش الموضوع ده تاني
ندي:: حاضر

اسامه راح يدور علي سامي لقاه بيودع الراجل ومراته اللي كان واقف معاهم راح وقف جنبه
سامي :- ناس زي العسل
اسامه :- انا قولت هاجي الاقيك مضروب او معمولك محضر ****
سامي :- عيب عليك اخوك يلين الحجر
اسامه :- طب يالا ياحلو بدل مااسيبك هنا تروح مشي
سامي :- يالا
اسامه اخد سامي راح روحه وروح هو كمان دخل البيت قال اي الهدوء ده مره واحده سمع صوت صويت من الجنينه نزل جري لقي اهله كلهم قاعدين بيهزروا في الجنينه
جدي:- اهوه الحيله جيه
انا :- انتوا بتعملوا ايه
ابويا :- اهوه بنشم شويه هوا
انا روحت نمت علي الكنبه اللي امي قاعده عليها ونمت علي فخدها
جدي :-ابنك مش نافع ياعلي متسترجل كدا يالا وتقعد زي البني ادمين
انا :- اليوم كان طويل اوي يا جدي
امي :- انتوا مالكوا بابني مايعمل اللي هو عايزه
انا :- بعتلها بوسه في الهواء وقولتلها اللي ليا
غاده :- ايوه مهو اللي علي الحجر اما احنا بنضرب بس
امي مردتش وطلعتلها لسانها بس وغاده بصتلها بغيظ

فريده :- طب طالما كلنا هنا تعالوا نلعب كوتشينه
انا :- علي فلوس ؟
ابويا :- ايوه ماانت شمام متعرفش غير القمار
فريده :- لا يخفه علي احكام
انا :- بس انا احكامي سلخ
فريده :- هنشوف مش لما تكسب الاول
جدي :- مع نفسكوا بقي انا طالع انام
غاده :- لا ياجدوا اقعد اتفرج حتي متلعبش
جدي :- حاضر ياقرده
غاده :- يوووه قرده قرده بس اقعد
فريده جابت الكوتشينه و بدأنا لعب
الترتيب كالأتي انا قاعد علي كرسي ويميني فريده وشمالي ماما وجنب فريده ابويا وجدي قاعد جنب ابويا بيتفرج

انا :- لا ده خم
غاده :- متزعلش يابطه كل ده عشان خسرت
انا :- لا بس انتي بتخبي الورق
ابويا :- بطل ملاوعه كدا كدا هتنفذ الحكم
غاده :- حكم خفيف اطلع فوق الشجره دي واعمل صوت غوريلا
امي :- اي الحكم ده يابت افرضي وقع اتكسر
ابويا :- تصدقي انا كنت هعترض عشان احنا بليل ممكن مايشوفش بس اي رأيك هينفذ
امي بصت لغاده بغيظ كدا اللي هو ماشي شويه وهتجيلي
انا روحت عند الشجره وبدأت اطلع لحد مافعلا وصلت لأخر فرع وحاولت اعمل صوت غوريلا وكلهم قاعدين تحت بيضحكوا وامي متوتره ليحصل حاجه وانا نازل
عدت علي خير ونزلت وكملنا لعب
انا :- أوبا حلوه اوي دي
ابويا :- لو راجل احكم وشوف اللي هيحصلك
انا :- معندكش روح رياضيه علي فكره ياحجوج
جدي :- هتخلي عيل يكسب عليك بونط ولا اي
انا :- عيل !! عيل عيل المهم جاتلي الفرصه امشي كلامي عليه
ابويا :- ولا عاش ولا كان اللي يعرف يمشي كلمته عليا تحكم بايه اخلص ؟
انا :- هحكم بانك تغيرلي العربيه
جدي :- بشجع اللعبه الحلوه تربيتي ياض
انا :- حبيبي ياجدي
ابويا :- تنزل الشغل وبعد اول شهر تستلم عربيتك
انا :- انت لازم تحط التاتش يعني ماشي موافق
الدور اللي بعده غاده خسرت
وانا اللي هحكم عليها
انا :- جه الوقت اللي اخد حقي فيه بقي
غاده:- انا اختك حبيبتك خليك حنين
انا :- وقت اللعب مفيش حبايب زي ماحكمتي عليا اني اعمل غوريلا تعملي تعبان وتسحفي علي الارض
امي :- هههههه حلوه اوي دي جدع يلا
غاده :- مانا عارفه انك هتقفي في صفه انا مليش حد هنا
امي :- بطلي ملاوعه ونفذي الحكم انتي اللي جبتيه لنفسك
غاده نامت علي بطنها وعماله تحاول تزحف وتحك في الأرض مش عارفه وانا شايف المنظر احا البت دي كبرت كدا امتي عمري ماشوفتها بالحلاوه دي واي الطيز اللي قابه لورا دي تفاصيلها كلها باينه من الهوت شورت اللي لابساه (اخواتي متعودين يلبسوا قصير او شورتات في البيت بما ان مفيش حد غريب في البيت ) هي طيزها كبرت ولا انا اللي اول مره الاحظ ان اختي هي اللي كبرت وجسمها بقي مختلف مبقتش الطفله اللي اعرفها لقيت الموضوع هياخد حيز في تفكيري وانا عمري مابصيت لحد من اهلي كدا فلغيت الفكره من دماغي عشان محدش ياخد باله وفي ثانيه لقيت الكل بيضحك علي منظرها وهي بتحاول تنفذ الحكم طبعا كان نص الهوت شورت اتحسب لقدام من معافرتها واول طيزها بقي باين قولت كفايه كدا

انا :- قومي يابنت الهبله من الأرض كفايه كوميديا
امي خبطتي علي دماغي :- هي مين الهبله
كملنا لعب وانا خسرت تاني
خلوني احط معلقه في بوئي واحك فيها بيضه لمده ٣ دقايق لو وقعت اتكسرت كل واحد هيضربني علي ايدي ١٠ خبطات وكلهم مستنين اخسر بس محصلش
الدور اللي بعده اوبا فريده بقي اللي خسرت وامي اللي هتحكم روحت قولتلها علي حكم بصوت واطي حكم

امي :- ههههه حلوه ده اوي
فريده :- عيل سوسه
امي :- بتحبي الجمباز صح ؟
فريده :- اقوم اعملكوا عرض ؟😃
امي :- لا ياروح ماما مش بالسهوله دي انتي هتقفي علي اديكي بس مده ٤ دقايق
فريده :- فاتحه بوئها من الصدمه لا كتير اوي
امي :- يالا نفذي
فريده دخلت التيشيرت في الهوت شورت اللي لابساه عشان مفيش حاجه من جسمها تبان وراحت رفعت رجليها وبعد دقيقتين كدا التيشرت فلت وبزازها اترجوا قدام عيني طلعت مش لابسه برا يلموهم صرخت ونزلت بسرعه ووشها بقي زي الطماطم من الكسوف وأنا بقول احا بقي فيه اي كل الظروف بتخليني ابصلهم بنظره مختلفه ليه والعيال دول كبروا امتي بصيت علي امي لقيت حلمات بزازها باينه من ورا فستان البيت اللي لابساه كدا ركزت اكتشفت فعلا انهم مش لابسين ملابس داخليه وجسمهم باين من هدومهم
بدأت افقد تركيزي في القاعده وهيبان عليا

انا:- استأذن انا بقي عشان خلاص مش قادر
وطلعت غيرت هدومي ولسه هنام لقيت ماسدج واتساب لقيتها من جروب عاملينه بيني وبين هيما وسامح
سامح :- ياولاد بمناسبه الافتتاح بتاع هيما عازمكوا ٣ ايام في السخنه ومظبط كل حاجه
هيما :- ليه كدا يابني تكلف نفسك ده واجب عليا
سامح :- عندي الطالعه دي ياصاحبي واحد
انا :- تسلم يامعلم الواحد عاوز يفك شويه
هيما :- انت بتعمل اي اصلا عشان تفك منه طيزك وجعتك من قاعده البيت
سامح :-مش وقته نبقي نشوف طيزه بعدين هنتحرك بعد بكرا
انا :- خلاص موافق وهنتحرك بعربيه واحده
سامح :- تمام هنتحرك بعربيتك كدا
انا :- مفيش مشكله يالا تصبحوا علي خير

نهايه الجزء الرابع

جزء مفيهوش جنس بس تمهيد للأحدث اللي هتحصل من احداث القصه نفسها ومن الجنس تحياتي لأخواتي

ملخص كدا للأربع أجزاء اللي فاتوا عشان نكون مكملين مع بعض
عرفنا ان مفيش حد نضيف شهوه الجنس مابتفرقش بين غني وفقير بين الهاي كلاس وبين البلدي كل انثي وليها طعم مختلف عن التانيه
عرفنا ان اسامه غني ومسنود من اهله اللي معاهم المال والسلطه
وان ابراهيم مجتهد وعاوز يكمل اللي أبوه بدأه في مجال الخراطه
سامي بيحاول يجتهد ويعمل حاجه لنفسه عن طريق أراضي امي اللي ورثاها
ممكن نشوف ان سامي وابراهيم نفس الشخص في الاجتهاد ؟ انا نفسي معتقدش ابراهيم راجل بيجتهد وحاسب خطواته كويس وبيطبق بعقله سامي انا بشوف ان احلامه ورديه شويه الكلام حلو بس ياعالم علي أرض الواقع هتبقي عامله ازاي ادينا مع بعض وهسيبكوا انتوا تحكموا علي الشخصيات

الجزء الخامس
عند سامي بعد مابلغنا انه حجزلنا في السخنه وهنسافر بعد بكرا داخل علي أمه بليل كانت قاعده قدام التسريحه وبتسرح شعرها ولابسه قميص نوم قصير كاشف اغلب جسمها تقريبا وطبعا مفيش حاجه تحته اصلا
دخل سند علي الكرسي بتاعها وباسها من خدها مره ورقبتها مره وحضنها وحط راسه علي كتفها من ورا
سامي :- اي القمر ده يانونو
هناء :- انت اللي عيونك حلوه ياحبيبي كنت فين كدا اتاخرت ليه
سامي :- ابراهيم كان بيكبر المخرطه عنده و جايب مكنه جديده و كان عامل زي افتتاح كدا عشان المكنه
هناء :- ابراهيم ده شاطر زي ابوه الفرق اللي بينه وبين ابوه ان ابوه جابها من الصفر خالص بقي جه من اسكندريه للقاهره مكنش معاه جنيه
سامي :- وانتي عرفتي الكلام ده كله ازاي انتي كنتي تعرفيهم زمان
هناء :- أبوك وابوه وعمك علي ابو اسامه كانوا يعرفوا بعض زمان وهما شباب كانوا شباب وكلهم مجتهدين بس مكنش معاهم حاجه يادوب بيشتغلوا واللي يجبوه يحطوه في ايجار اوضه يناموا فيها هما الاتنين مع انهم مكنوش صحاب ولا من بلد واحده بس الشده دي خلتهم قريبين من بعض لحد ما كل واحد بدأ يشوف نفسه في الحاجه اللي بيحبها

سامي :- اه صحيح انتي عمرك ماقولتيلي ابويا كان شغال اي بالظبط

هناء :- تعالي بس نمدد علي السرير عشان ضهري وجعني من القاعده علي الكرسي ده

سامي راح لف وشالها علي ايديه ونيمها علي السرير ومدد جنبها وخدها في حضنه وهي سانده راسها علي صدره وسألها عن جنا اخته قالتله انها نامت من بدري

سامي :- كملي بقي مقولتليش ابويا كان شغال اي قبل كدا ليه
هناء:- عشان انت اللي عمرك ما سألت اصلا كان كل همك تاخد فلوس تدلع نفسك بيها بس هههه
ابوك كان شغال في قطع غيار السيارات هكملك الاول ازاي جت صحوبيتهم مع بعض من الأساس
ابوك وابو ابراهيم كانوا من اسكندرية وعمك علي ابو اسامه كان من طنطا بس ابوه كان عنده محل قطع غيار صغير كدا في الحرفيين الدنيا كانت ضيقه بيهم اوي ومحدش معاه اللي يعيشه بكرا اليوم كان ماشي بيومه كل واحد منهم كان بيسعي في حته لحد ما نزلوا الحرفيين يتعلموا زي مابنقول كدا صنعه
فلاش باك
ابو سامي كان اسمه خليل
وابو ابراهيم كان اسمه رضا
وطبعا ابو اسامه عارفين اسمه علي
كلهم كانوا في سن ال١٥ سنه وقتها شغالين في الحرفيين شغل سيارات اكتر مجال مفتوح للشباب في السن ده ممكن يتعلموه وبعد كدا كل واحد يشتغل بنفسه
خليل :- يارضا الاسطي سيد بيقولك عاوز يلحم المقص ده
رضا :- احنا عنينا للاسطي سيد وريني كدا
خليل :- روح هاتلي صاموله عشان الحمها بالمره
رضا راح لمحل قطع الغيار وطبعا مين هناك اه هو جدي وابويا كان عنده ١٤ سنه وقتها في
خليل :- عم الحاج عاوز صاموله زي دي
جدي :- ازيك ياض ياخليل والاسطي سيد عامل اي
خليل :- بخير ياحاج كويس
جدي :- وريني كدا ..خد ياعلي هات صاموله زي دي من المخزن اللي تحت
رضا لما خليل اتاخر راحله
رضا :- اتاخرت ليه ياد ياخليل كل ده بتجيب صاموله
ازيك ياعم الحاج
جدي :-ازيك رضا انتوا صحيح بتناموا فين دلوقتي
رضا :- انا بنام في الورشه ياحاج بس نومه تقطم الضهر
خليل :- احسن من اللي بينام تحت كوبري يارضا
جدي :- طب اي رايكوا اجبلكوا اوضه تناموا فيها
رضا :- بس دي هتبقي غاليه ياحاج مش هنقدر عليها
جدي :- ملكوش دعوه انا هتكلم مع صاحب العماره يكون حنين معاكوا في الايجار بتاعها انتوا زي علي ابني
خليل :- يخليك لينا ياحج ده الاسطي سيد معملش معايا كدا
هناء :- من هنا بقي كانت بدايه اللمه ان جد اسامه لمهم مع بعض وده قربهم لبعض اكتر وطبعا قرب علي من سنهم خلاه يقرب ليهم كمان
سامي :- طب ازاي ابويا كان شغال في قطع الغيار وعمري ماسمعت ان فيه مخزن ولا محل ولا اي حاجه
هناء :- كان فيه مخزن كبير اوي بتاع ابوك بس عشان مات وانتوا صغيرين بعته عشان يبقي فيه فلوس اعرف اصرف عليكوا منها
سامي :- مضحيه بردوا هههه
هناء :- مش هتتخيل مين اللي اشتري
سامي :- مين ؟
هناء :- علي اللي اشتري واشتري تقريبا بضعف اللي المكان كان يساويه عشان خاطركوا
سامي :- قد كدا كانوا صحاب بس انا اول مره اعرف الكلام ده حتي عمي علي متكلمش في الحاجات دي يعني ممكن اسامه ميكونش يعرف بردوا كدا ؟
هناء :- معرفش ان كان قايله ولا لا بس مش هتفرق كتير تعالي تعالي ادعكلي ضهري مش قادره
سامي :- تعالي
نامت هناء بطنها وقعد سامي علي اخر رجلها تحت طيزها بشويه وبدأ يدعك ضهرها بكتافها براحه زي مساج كدا
سامي :- انا مسافر بعد بكرا
هناء :- انزل تحت شويه علي نص ضهري كدا ...رايح فين يااخره صبري
سامي :- حاضر ... عازم الولاد علي يومين كدا في السخنه
هناء :- امسك ايدك شويه في الفلوس الفلوس مسيرها تخلص
سامي :- الفلوس اتعملت عشان نتمتع بيها
هناء :- بس بالعقل
سامي :- متقلقيش عامل حسابي ...اقلعي القميص ده عشان اعرف ادعك باقي ضهرك
هناء سحبت القميص ورفعت صدرها لفوق شويه وسامي سحبه من عليها اصبحت تحت ايده ملط
سامي بدأ يكمل دعك في ضهرها ويسحب بايده من فوق لتحت كدا لحد اول طيزها وهي كل اللي عليها تتوجع حكم السن بردوا هههههه
وبيكمل في ضهرها من فوق لتحت وهكذا
سامي بدأ يسخن مهو لحم ودم بردوا وتحت ايده حته لحمه ملبسه ساب ضهرها ونزل لحد رجليها وبدأ يدعك في بطن رجلها براحه وبعدين طلع لحد السمانه يدعك ويكمل لحد الفخاد ويرجع تاني لحد بطن رجلها عمل الحركه دي كذا مره وبعدين طلع بقي وبدأ يدعك في جبال الجيلي اللي قدامه بدأ يدعك في طيزها براحه وهي تحت ايده **** خالص من الراحه اللي جايه من المساج اللي بيعمله
سامي :- اي رأيك في حاجه تطلع السخونيه من الجسم
هناء :- اممممم كنت حاسه ان ده هيحصل
سامي كل دعك في طيزها وبدأ يفتحهم ويقفلهم ونزل مره واحده علي خرم طيزها يلحسه ويلعب فيه بلسانه
هناء :- اممممم اههههه بغير
سامي :- خلاص بلاش لساني يامامي
كلمه يامامي بتسخنها اكتر عشان بتفتكر ان اللي بيلعب فيها ده ابنها
سامي بقي يدخل صابع في خرم طيزها وهي تتأوه وبدأت تتدوب خالص وبقي يدخل صابعه اللي في النص في خرم طيزها وصابعه الكبير في كسها ويدخل ويخرج جامد لحد ما بدأ كسها يسيح ويجيب عسل براحه نزل سامي يلحس عسلها ويطلع بلسانه وعسلها عليه يلحس خرم طيزها عشان يرطب كل الاخرام مره واحده وامه خلاص مبقتش في الدنيا الواد سامي فنان بردوا
امه :- ساحت خالص وتعبت اوي اححححححح
سامي وقف وقلع هدومه اللي كان لابسها وقلب امه علي ضهرها واداها زبه تمص شويه
امه بدأت تمصله زبه وهو عمال يلعب في بزازها الضخمه اوي وينزل عليها يبوسها ويرجع تاني لحد ما زبه بقي حديد لا حديد اي بقي صلب (اصل نيكه لأمه مش نابع من مبدأ الجنس لا ده حب غير طبيعي بين اتنين بيموتوا في بعض )
سامي دخل بين رجليها وخد رجل علي كتفه ودخل زبه اللي مكنش محتاج مساعده عشان يدخل عسلها كان كافي هناء صرخت صرخه تقريبا سمعت العماره كلها
ونزل علي شفايفها اخدهم في بوسه خطيره بياكلوا شفايف بعض ولسان كل واحد فيهم بيتسابق علي سحب التاني
غير الوضع و سحب الرجل التانيه هي كمان وبقي عامل زي المكنه اللي شغاله بالكهرباء وبيرزع جامد اوي وامه كل اللي عليها اممممم اححححح
تعب من المجهود وقرب يجيب بس سحب بتاعه بسرعه يهديه
وقلبها علي بطنها وهي مفرفره خالص وسحب طيزها لفوق شويه ودخله في طيزها ورزعه امه بتوحوح خالص وهو بيديها اسبانكات بكل قوته فيها قلم رايح وقلم جاي لطيزها لحد ما جابهم في طيزها وارتاح وهي نامت شبه فاقده للوعي اخدها في حضنه هي بدأت تفوق
امه :- انت احلي حاجه في حياتي انت ماتختلفش عن ابوك في حاجه
سامي :- انتي عارفه ايه احسن حاجه ابويا عملها
امه :- ايه
سامي :- انه اتجوزك يابطه انتي
امه بصتله بنظرة حب كبيرة واخدته في حضنها وناموا من التعب ..
محسوش بنفسهم غير الصبح وحد بيتحرك جنبهم صحيوا لقوا اخته جنا بتنضف الأوضه
جنا لما اخدت بالها انهم بيصحوا وجهت كلامها لأمها
جنا :- اللي يتناك لوحده يتعب
هناء :- هههههه يابنت الوسخه
جنا :- افضلوا انتوا بهدلوا الدنيا كدا وانا اللي الم وراكوا قوموا كدا ادوني الملايه دي ارميها في الغسيل ..انتوا نمتوا ازاي عليها كدا
سامي :- صباح الخير ياجنا مكناش قادرين اصلا نقوم من مكانا
هناء :- هقوم اخد دش واحضرلكوا الفطار يالا
وهي بتقوم راح سامي ضاربها علي طيزها عملت صوت جامد
سامي :-اه ياخول انت لسه فيك حيل
نرجع عندي بقي
صحيت من النوم علي هدوء تام اللي في مدرسته واللي قاعد في الجنينه نزلت خليتهم يجهزوا فطار فطرت واخدت عربيتي وروحت لأبويا الشغل

دخلت علي أبويا صباح الفل ياحجوج
ابويا :- تعالي يا أسامه
انا :- اي اخبار الشغل
ابويا :- وانت بقي عارف كل اخبار الشغل
انا :- ابشر نويت خلاص انزل الشغل واتعلم من القياده
ابويا :- طب كويس هتشتغل تحت ايد عمك سامح لحد ماتتعلم
انا :- هو فين صحيح عديت عليه مكنش موجود
ابويا :- عنده مزاد هيخلصه وزمانه في الطريق
انا :- تمام حلو موضوع المزادات ده
ابويا:- بمناسبة بقي الحماس ده مابتروحش الكليه ليه هو انا مدخلك تجاره منظر مش عشان تتعلم وتفهم الحسابات ماشيه ازاي مش تيجي زي البراميل
انا :- اهااااا بدأنا في الكلام اللي يجرح وبعدين انت عرفت منين
ابويا :- انا بابا يالا
في وسط كلامنا دخل عمي سامح
عمي :- مبروك ياعلي اخدنا المزاد
ابويا :- **** يبارك فيك ياسامح كنت واثق فيك مبروك علينا نكملها بقي زي ما رسمناها
انا :-مع اني مش فاهم حاجه بس مبروك ياجماعه
عمي :- ايه ده انت هنا ياد يا اسامه عامل اي
انا :- كويس انت اي الاخبار
عمي :- وانت مهتم اوي بأخباري انت بتنسي يالا انك عندك عم اصلا
انا :- اي العيله اللي عندها نقص اهتمام دي الدنيا مشاغل ياعمي بقي انت عارف بس اهوه هتزهق مني بقي الفتره الجايه
عمي :- اي ناوي تزورني ولا اي
انا :- لا فيه تعليمات من القياده اني اتعلم تحت ايدك
عمي :- ايه القرف ده ياعلي
ابويا :- تعالي علي نفسك ياسامح هو حمار بس هيتعلم يعني شغله تحت ايدك صبي عشان يشيل عنك شويه
عمي :- عشان خاطرك بس
انا :- انا طريقه الكلام دي مش عجباني وممكن انسحب علي فكره
عمي :- انت عارف اللي بيرجع في كلامه بيبقي ايه
ابويا :- خليه يفكر بقي وانا اخليه مش نافع ولا كدا ولا كدا
انا :- ايه محدش يهزر معاكوا خالص
دخلت كاميليا علينا بتقول لأبويا ان العميل اللي كان مستنيه وصل وفي انتظاره
كاميليا دي بقي مديرة مكتب أبويا بس اي جسمها مصبوب في قالب مرسومه حرفيا لبسها يعتبر قصير شويه وبزاز كبيرة وطياز اكبر شويه مش بتحتاج تحط ميكب قريبه في الشبه من نرمين ماهر

ابويا خرج معاها وانا فضلت مع عمي بعد ماخرجوا صفرت و بقول لعمي
انا :- البت دي كل فتره بتحلو اكتر
عمي :- قول كدا قدام ابوك وهو يركبك
انا :- يعني هو لازم ياكل لوحده مايخلينا ندوق من الحلو
عمي :- تعالي ياعلق نشرب سيجاره قبل ابوك مايخلص
انا :- تعالي وبالمره تحكيلي موضوع المزاد ده
عمي طلع سيجارتين اداني واحده وهو واحده
وقالي :- المزادات دي لعبه كبيرة اوي المهم تعرف تدخل امتي وتزايد وامتي تخلع وامتي تلبس اللي قدامك اصبر علي رزقك وهتتعلم كل حاجه بس ماتستعجلش عشان تتعلم صح
انا :- طب اي المزاد بتاع انهارده ده
عمي :- ابوك بيلعب لعبه حلوه دي عربيات كلها هتيجي من بره متكهنه الناس بتشتريها تاخد منها قطع غيال والباقي خرده احنا بقي أبوك هيلعب لعبه اكبر هياخد العربيات دي ب٣٠ مليون هيصرف عليهم حوالي ١٠ مليون العربيات هترجع جديده تاني رجالتنا في المرور مفيش اكتر منهم هيتعملهم ملفات و نبيع العربيات في السوق هيتباعوا بما لا يقل عن ٧٥ مليون مكسب كبير ومضمون

انا:- ياولاد الاعيبه حلوه بس انتوا ازاي حسبتوا الحسبه دي وضمنتوا المكسب
عمي :- ماانت لو بتحضر في الكليه كنت عرفت
انا :- يادي كسم الكليه
عمي :- احترم نفسك يالا انت بتكلم عمك
انا :- حبيبي ياعمي
ابويا دخل علينا هتروح معايا ولا لسه قاعد
انا :- لا جاي بس معايا عربيتي
عمي :- سيبها انا عربيتي عديتها علي التوكيل هعديها عليك وانا مروح
ابويا :- طب يالا تعالي معايا يااسامه
انا :- ماشي
اديت المفاتيح لعمي وقولتله العربيه صاج سليم تحت مش عاوزها تركن جنب عربيتك في التوكيل عشان عارف ان عمي مجنون سواقه وبيطير بالعربيه بالمعني الحرفي
ركبت مع ابويا ومشينا
انا :- هسافر بكرا كدا يومين السخنه وارجع
ابويا :- انت ومين
انا :- ليا غيرهم هيما وسامي
ابويا :-انت عارف لو رجعت بمشكله زي المره اللي فاتت انت حر
انا :- انت لسه فاكر ياحاج وبعدين يعني هو كان لازم ابوها يرجع في الوقت ده ده انا ملحقتش اعمل اي حاجه
ابويا بضهر ايده علي صدري :- حظك كدا واظبط نفسك وبعدين جايلي والحماس نايكك انا قولت هتنزل الشغل من بكرا
انا :- هطبقه في مره علي فكره في حركه من دول كلهم ٣ ايام هقضيهم ووعد منهم علي الشغل علطول
ابويا:- ياخساره فلوس الجيم اللي بدفعها ماشي بس انت عارف لو مرجعتش علي الشغل ايه اللي هيحصل فين
انا :- عيب عليك بس المهم تعينلي سكرتيره شبه كاميليا كدا
ابويا :- اظبط حالك وابعد عن كاميليا مش عاوز علوقيه في الشغل تمام ولما تظبط حالك ويبقي ليك مكتب اصلا ابقي عين انت السكرتيرة
انا :- تسلم ياحجوج
وصلنا البيت وغيرنا هدومنا والغداء جهز وقعدنا كلنا نتغداء وعلي رأس السفره جدي وعلي يمينه ابويا وأمي وفي وشهم بالترتيب انا و فريده وغاده
مني ومنال بيحطوا علي الاكل ومني واقفه من ناحيتي بيني وبين جدي و بتحط الاكل وطولت شويه لقيت وشها احمر زي الطماطم ببص لقيت ايد جدي بين فرق طيازها وعمال يلعب ببص علي جدي لقيت رياكشنه ثابت مركزتش بس قولت في بالي احا ياجدي تطلع منك انت كدا ياعجوز
اتغدينا و كل واحد بدأ يتكلم شويه ونهزر شويه حكاوي الغداء ما بتخلصش
طلعنا علي أوضنا وأنا كل اللي في بالي اللي شوفته من جدي
قعدت في أوضتي لحد تقريبا الساعه ٩ بليل جهزت شنطتي عشان السفر الصبح و نازل اعمل كوبايه قهوه لاني بحب اعمل مشروباتي بنفسي ومعدي علي أوضه أبويا ببص لقيت طيزين اعرض من بعض لابسين هوت شورت متصدرين في وشي وبيبصوا من فاتحه المفتاح بتاع الباب (طبعا عرفتكوا مين أخواتي اكيد منال ومني مش هيلبسوا هوت شورت ) الاتنين موطين المنظر اصلا سخني ونسيت انهم اخواتي المهم قربت كدا منهم لحد ما لزقت في فريده من ورا من غير مااخد بالي اصلا اول ماحست بيا وقفت واتسمرت وطلعوا الاتنين يجروا علي اوضتهم نزلت أبص هما كانوا بيشوفوا اي لقيت ابويا نازل فشخ في امي (حق مشروع يعني )
سخنت اوي علي المنظر وبالذات اني لاول مره اركز مع امي اوي كدا اكيد في وقت قبل كدا اخدت بالي من جمدانها بس اول مره اشوفها في وضع جنسي وابويا كان فنان نيك
مشيت بس انا عجبني اوي منظرهم وبتاعي وقف تلقائي ووقف اكتر ووجعني لما افتكرت نفسي وانا بخبط فريده وافتكرت طيزها الطريه اوي والسخنه احا انا مالي فيه اي هتخيب هتبص علي اهل بيتك
شيطاني :- مهما اللي جامدين انت مش شايف كل واحده فيهم عامله ازاي
انا :- بحاول اشيل الافكار اللي عماله تيجي في بالي دي
شيطاني :- انت اولي بلحم بيتك اه انت بتنيك كتير وتعرف نسوان كتير شكل ولون بس دول مفيش زيهم
انا :- احا غور بقي وعمال الهي نفسي في القهوه

عند فريده و غاده
غاده :- قولتلك بلاش نتهبب نروح شوفتي اللي حصل
فريده :- اسكتي بقي خليني افكر في حل للمصيبه دي
غاده :- حل !! حل اي اكيد هيروح يقولهم وهنموت من الضرب ومش عارفين هيعملوا فينا ايه ياريتني ماسمعت كلامك (صوتها بدأ يتخنق و ماسكه دموعها بالعافيه)
فريده:- اخدتها في حضنها وهي بردوا الخوف قاتلها بس لازم تمسك نفسها شويه عشان غاده هي الاصغر ولازم تديها أمان
*قبلها بحوالي نص ساعه *
فريده وغاده قاعدين بيسمعوا صوت اهات ووجع مكتوم وصوت وشوشه قلقوا وبدأوا يسألوا بعض ايه ده اتحركوا ناحيه اوضه ابوهم وامهم لحد مااتاكدوا ان الصوت طالع من عندهم فريده و طت و بصت و شافتهم ابتسمت كدا غاده شافتها وسألتها فيه ايه
غاده :- بيفقشوا بيض هههه
فريده :- يعني ايه
غاده :- بصي وانتي تعرفي .
غاده بصت واول ماشافتهم شهقت ووشها احمر وعاوزه تمشي فريده شدتها قالتلها استني نتفرج شويه
وفضلوا يتفرجوا لحد ما أسامه شافهم ورجعوا الأوضه
...
غاده :- يالا ننام دلوقتي بس وبكرا هتتحل
دخلوا الاتنين علي السرير عشان يناموا بس النوم طار من عنيهم خلاص بالذات من الموقف اللي هما فيه
غاده :- تفتكري هيقول لبابا وماما
فريده :- مش عارفه بس اكيد اسامه مش هيعملنا مشكله كبيره زي دي
غاده :- يعني اسامه هيزعل مننا
فريده :- ممكن بس لسه هنعرف بكرا
التفكير هلك غاده لحد ما راحت في النوم بس فريده رجعت تفتكر الأحداث وبتفكر في حل للمصيبه اللي حصلت هي كانت باينه هاديه قدام غاده بس هي مخها حواه حريقه و مش عارفه هتوري وشها لأخوها الكبير ازاي الصبح وافتكرت تاني لما لزق فيها وهي موطيه وافتكرت زبه لما خبط فيها ابتسمت ابتسامه خفيفه و دخلت دماغها أسئله كتير اوي زي هو اسامه كان واقف من امتي و بتاعه كان واقف ليه و لما خبطها كان قاصد ولا لا تفكيرها في أخوها بالشكل ده نساها المشكله الاساسيه اصلا وراحت في النوم

أسامه صحي من النوم ونزل بشنطته يفطر مع اهله قبل ما يسافر
امي :- ايه الشنطه دي يا اسامه هو انت مسافر !!
ابويا :- رايح ٣ ايام السخنه
امي :- هو انا مابعرفش اي حاجه في البيت ده خالص
انا :- مقدرش ياقمر وروحت بوست رأسها وبوسه من خدها ورجعت تاني
هما ٣ ايام السخنه وراجع يعني جت فجأه كدا عشان سامي هو اللي عازمني
امي :- ماشي اضحك عليا كمان هو فيه سفر بيجي مره واحده ماشي ياسيدي ترجعلنا بالسلامة
انا :- متزعليش بقي ... ايه يابنات محدش بياكل ليه
غاده :- هاه
فريده بتتجنب النظر ليا :- لا بناكل اهوه مفيش حاجه
ونزلت علي ودن غاده براحه اجمدي كدا عشان محدش ياخد باله و مزعلش كمان اهوه غاده هزت راسها بحاضر وهي متوتره
انا بقي ليله امبارح كلها مرحتش من بالي بس السفر هينسي وفرصه اشيل اللي حصل من دماغي
فطرت وحطيت الشنطه في العربيه وعديت علي سامي وابراهيم اخدتهم ومسكنا طريق السخنه

نهايه الجزء الخامس
الي اللقاء في الجزء السادس عارف اني أتاخرت شويه بس معليش تعبان بس شويه ومكنتش مركز خالص في اي حاجه

حقيقي مبسوط بتعليقاتكوا انا لحد دلوقتي مش شايف اي تعليقات سلبيه كلها نصايح من اجل الافضل فاتمني انها تخلص علي كدا

نبدأ الجزء السادس

قفلنا الجزء اللي فات واحنا مسافرين السخنه بعد عزومه سامي لينا ننزل بالكدر كدا علي أوضه جدي نلاقي جدي الراجل النمس نايم علي السرير واعرض طيز شوفتها في حياتي طالعه نازله عليه تطلع مين بقي الطيز دي * ايوه ياصديقي هي طيز سعاد ام منال ومني تعتبر اهم واحده في الخدم بتاع البيت وليها مكانه خاصه عندهم كلهم بس طبعا معرفناش ايه اللي وصلها هنا بس هنعرف كمان شويه *
جدي :- محدش بيمتع زبري قدك يابت يا سعاد
سعاد :- هي عشره يومين ياحاج يزيد فضلك عايشين في خيرك
جدي :- بس خلاص بقيتي كركوبه بقي
سعاد وشها بدأ يحمر وتقلق علي مكانها في البيت :- تقصد ايه ياحاج ده انا خدامتك وانت لسه قايل محدش بيمتعك قدي
جدي :- متقلقيش مكانك محفوظ بس البركه في الشباب بقي
سعاد بدأت تهدي شويه :- ومين سعيده الحظ بقي
جدي :- سعاد الصغيرة بنتك

سعاد اخدت صدمه علي وشها اكنها اتكهربت بجد :- بنتي لا أبوس ايدك بلاش بناتي انا عيالي ملهمش في الكلام ده و واحدة بختها مال بالطلاق والتانيه لسه صغيره بلاش تكسرني قدامهم ابوس ايدك

جدي :- اسمعي ياشرموطه انا مابخدش الإذن منك انا كلامي أوامر بنتك الكبيره تكون عندي كمان يومين وانتي بنفسك اللي تظبطيها ليا عاوزها تيجي ولا اكنها ليله دخلتها

سعاد نزلت علي ايد جدي تبوسها والدموع في عنيها كل ده وهي لسه ملط :- ابوس ايدك بلاش بلاش البت لسه مكسوره من طلاقها مش هكسرها اكتر بان حد طمعان في جسمها

جدي زقها برجله :- هه طمعان .. أطمع فيكوا انتوا انا اشاور لاي واحده في الدنيا تاني يوم تكون في سريري متنسيش نفسك

سعاد :- طب بلاش منال مانا معاك اهوه واجبلك اي واحده تشاور عليها حتي لو مين بس بلاش بنتي

جدي سحبها من قدام رجله وقفها علي رجليها قلم خفيف كدا علي وشها بنص رقبتها :- قالها انا مابكررش كلامي كتير معاكي بكرا تجهزيلي بنتك وبعده تكون في سريري فاهمه يالا البسي هدومك وانزلي

وهي بتلف تلبس راح ضاربها اسبانك علم علي طيزها وراح هو كمان يجهز لبسه عشان ياخد دش في الوقت ده سعاد كانت لبست واللي يشوفها يقول عندها جنازه وقبل ماتخرج من الباب جدي نده عليها
جدي :- سعاد
سعاد :- .....
جدي :- سلميلي علي مني وراح غمزلها
في اللحظه دي كان فيه شياط في دماغها ومخها بيغلي من الحرقان اللي فيه ونزلت جري علي أوضتها هي وأولادها كانت مني ومنال قاعدين بيتفرجوا علي التليفزيون دخلت جري علي مني جابتها من شعرها ومحدش منهم فاهم حاجه خالص وهي نازله اقلام علي وشها

منال :- البت هتموت في ايدك ياما سيبيها بس هي عملت ايه
سعاد :- ردي يابنت الكلب ايه اللي بينك وبين الحاج
منال بدأت تستوعب هي تقصد ايه ومني فهمت ان امها عرفت علي اللي بتعمله معاه

مني :- مفيش ياماما ايه اللي هيكون بيني وبين راجل عجوز زيه

سعاد :- لا وحياه امك بلاش الكلام ده ردي عليا ايه اللي بينك وبينه

منال :- سيبيها بس ياماما عشان نعرف نتكلم

سعاد شدتها من شعرها ورمتها علي الأرض وقعدا تلم شعرها وتشرب شويه مايه ومنال واخده مني في حضنها علي الأرض وبتهديها

سعاد :- هتقوليلي دلوقتي حالا ايه اللي بينك وبينه وايه اللي حصل بينكوا بالظبط
مني :- محصلش حاجه ياماما محصلش اكشفي عليا حتي
سعاد :- قلعيها يامنال
منال ومني بقوا يبصوا لبعض والتوتر مسكهم بس منال قلعتها البنطلون و الأندر وخلتها تفلقس لأمها عشان تتأكد انه محدش لمسها امها يعتبر اطمنت شويه بس بردوا الشك مرحش من جواها

سعاد :- هو قالي علي كل حاجه بينكوا بس عايزه اسمع منك

مني وشها احمر :- وقالتلها معملش معايا حاجه اكتر من اني مصتله وادني فلوس بس

سعاد :- يابنت الكلب يابنت الكلب عشان كدا طمع فينا وعاوز يوسع الدايره قوموا من هنا نمشي

منال :- هنروح فيه بس ياماما احنا لينا مكان غير هنا

سعاد :- معرفش هنروح اي حته بس منقعدش هنا دقيقه كمان انا مش عايزه اشوفكوا تحت الراجل ده وانتي يامني حسابك معايا بعدين

منال صدقت اختها لما قالتلها اراهنك ان زبه معلم علي طيزها بس عايزه تعرف يعني اي اشوفكوا تحت الراجل ده

منال:- يعني اي ياماما مش فاهمه تقصدي ايه

سعاد :- الحاج عاوزك يامنال عاوز ينام معاكي وده عمره ماهيحصل طول مانا عايشه

كلام امهم فشخ دماغهم زي صاروخ دخل في نص دماغهم فرتكها من ناحيه مني حست بالغيره من ناحيه اختها مهي كانت معاه وهو اللي رفض ينيكها واتاكدت انه بينيك امها و دلوقتي طالب ينيك اختها طب اشمعنا انا
ومن ناحيه منال الصدمه ولعت فيها هي مطلقه صحيح وحست بحلاوه النيك بس كانت قربت تنسي وبتمشي حالها بشويه اللعب اللي بتلعبوا مع اختها الصغيره هي من جواها محتاجه للنيك بس مش عارفه هيبقي عامل ازاي مع راجل عجوز من وجهه نظرها
السكوت عم في المكان مفيش حد بينطق وبيفكروا

مني :- وانتي هتعملي ايه ياماما
سعاد :- لازم نمشي من هنا نروح اي حته لو هنبات في الشارع
منال :- ازاي بس احنا فعلا ملناش حد ولو خرجنا من هنا هنبات في الشارع مش هينفع
مني :- صح يا منال احنا لازم نشوف ايه اللي يرضيه ونعمله

سعاد بصتلها جامد:- انتي من امتي لبوه كدا انتي عايزه تسلمي اختك لراجل ينيكها

مني :- مش احسن مانترمي في الشارع واللي رايح واللي جاي ينيك فينا كلنا


منال :- مني صح ياماما انا موافقه هعمله اللي عايزه

سعاد دموعها نزلت علي خدها ومبقتش عارفه تتكلم كل اللي بتقوله منك *** يابا انت اللي عملت فينا كدا
منال :- مش فاهمه اي علاقه ابوكي باللي احنا فيه
سعاد :- جدك السبب في كل اللي انا فيه دلوقتي * حكايه علي لسان سعاد *
جدكوا كان صاحب الحاج عنان (جدي مذكرتش اسمه قبل كدا ) وكان شغال معاه بس ابويا كان بيشرب مخدرات وكل فتره المخدرات كانت تغلي وهو يزود في الشرب اكتر بقي مهمل في كل شغله و كل يوم شغله يقل عن الاول و انا عيله مكنش فيه غيري انا وهو بس اللي في البيت وكان يسهر ويشرب وينام مكانه لحد الحاج عنان اشتري منه كل حاجه ببلاش بسعر بخس بقينا في فتره يسهر ويشرب ويدخل يتحرش بيا وانا نايمه ودموعي علي خدي مش قادره انطق شويه بدأ يقلعني ويناديني باسم امي وكل ده وهو مش في وعيه اصلا بس يحك فيا شويه يجيبهم يقوم يخرج بقيت بتمني اليوم اللي اخرج فيه من البيت ده ومع اول عريس جالي افتكرته هو طوق النجاه وافقت بيه بس طبعا مفيش فلوس في البيت بقيت اجري علي الحاج عنان اطلب منه يساعدني في جهازي عشان اخفي من البيت ده بقيت بطلب فلوس كتير وهو يديني بس بدأ هو كمان يتحرش بيا ويلمسني بس انا ساكته لحد ما اتجوز واخفي اتجوزت ابوكوا وطلع انيل كل يومين يضربني ويبهدلني بس اروح فين ارجع لأبويا تاني مينفعش ابوكوا بقي كل يومين يتحبس في مشكله شكل الدنيا ضاقت شويه واللي زودها موت أبويا رجعت اخدت العزاء وخلاص رجعت بيت ابوكوا يومين تاني وضربني طلبت الطلاق وقولت ارجع بيت ابويا اخدتكوا معايا وروحت البيت لقيت ان ابويا كان راهن البيت اصلا بقروض كان واخدها عشان حياته المقرفه اللي كان عايشها ابوكوا دور عليا ورجعني البيت ورجع يضربني ويحبسني تاني استغليت في يوم انه كان عامل مشكله ومحبوس يومين لحد ما المشكله تتحل جريت ادور علي الحاج عنان مش موجود في الحرفيين كلها حد قالي انه باع محل قطع الغيار وساب شغله هنا عشان بدأ يتاجر في العربيات وانه بقي غني ومعاه فلوس كتير طول النهار بلف علي رجلي علي حد يدلني عليه لحد ما وصلت ليه وطلبت منه يساعدني باني أطلق و اخد بناتي فعلا ساعدني ودفع لأبوكوا قرشين وهدده انه لو قابله تاني هيدوسه
بس مفيش حاجه ببلاش بعد ماساعدني جابني هنا وكنت مبسوطه لاني مليش مكان اروحه خالص بس بقي ينام معايا بشكل مستمر وانا ساكته لحد ماوصلنا للي احنا فيه اهوه

*الحاضر *
منال صعبت عليها امها وحست بانها مظلومه فعلا وقامت خدتها في حضنها :- حصل خير ياما انا مش زعلانه و موافقه انه ينام معايا بس مانمشيش من هنا


* عندي انا بقي *
وصلنا الشاليه اللي سامي مأجره لينا
سامي :- بصوا بقي انا مجهزلكوا حته برنامج للـ ٣ أيام ملوش حل اول حاجه هننزل نتغدي الأول وبعد كدا نيجي نريح شويه عشان بعد العصر فيه رحله يخت و ونرجع نغير وننزل نايت كلوب

انا :- علي راس الكلام المحترم ده بس انا عاوز انام تصبحوا علي خير
هيما :- انا مع رأي أسامه انا رايح انام شويه روح لحد ينيكك ياسامي
سامي :- احا انتوا شويه خولات ليه احنا هنضيع اليوم في الفاضي
انا :- بطل رغي ياتدخل تنام زينا ياتشوف حد ينيكك عشان يقفل بوقك

سامي :- عليا الطلاق لو ما سكت لأجي انيكك انا
هيما :- انت قد كدا 🤏🏻 ياسامي
سامي :- انا بتاعك ياهيما
هيما :- اتعصب وهيروحله سامي جري منه علي برا
هيما واسامه دخلوا يناموا وسامي قاعد يظبط البلان اللي هما بوظوها
صحيوا من النوم لقوا سامي قاعد علي البسين

سامي :- صباح الخير يارجاله ظبط كسم البلان اللي بوظتوها اهوه ياريت نخلص بقي نجهز

انا :- طيب هنعمل اي دلوقتي
سامي :- انا حطيت الغداء مع رحله اليخت هنشوي علي اليخت و احنا بناخد الرحله
هيما :- ماانت بتفكر اهوه ياسمسم طب يالا هنتحرك دلوقتي
سامي :- اه يلا بينا
*عندي في الفيلا تحديدا أوضه فريده وغاده *
غاده :- يافريدة عاوزه أسالك علي حاجة بس مكسوفه
فريده :- تتكسفي مني انا !!
غادة :- الموضوع هو اللي محرج بس
فريده :- قولي يابنتي
غادة :- هو انتي لما شوفتي بابا وماما حسيتي باي
فريده :-حسبت بايه اي عادي يعني مانا شوفت اكتر من كدا
غادة :- اصل انا حسيت بسخونيه تحت كدا وقت ماشوفتهم و ازاي يعني شوفتي اكتر من كدا
فريده :- ههههه انتي سخنتي عليهن يابيضه اه عادي شوفت ما كل البنات في سننا بتتفرج علي سكس ماتقوليش انك متفرجتيش ولا مره يعني

غادة :- سخنت ازاي بقي انتي بتكرري نفس الكلام اللي بقوله ليه اه عمري مااتفرجت سمعت البنات بس خوفت بصراحه اتفرج

فريده :- سخنتي يعني هجتي عادي دي شهوه جوانا بتحصل سخونيه زي كدا لما نشوف مشاهد مثيره زي ماشوفنا بابا وماما كدا

غادة :- طيب دي بتروح ازاي عشان انا من وقتها وانا الموضوع مابيروحش من بالي وحاسه اني دايما سخنه كدا

فريده :- اسمها هايجه هههههه تعالي اعلمك ازاي تريحي نفسك

غاده :- عيله وسخه .. اريح نفسي ازاي

فريده:- تعالي بس اقلعي البنطلون

غاده :- اقلع البنطلون لا مش للدرجادي انتي هتعملي ايه

فريده :- متخافيش انتي يابنتي خام ازاي كدا

غادة :- مش خام بس مجربتش اعمل حاجه زي كدا

فريدة مسكت موبايلها وفتحت موقع نسوانجي توريها قصص عشان تعيش الحكايه وتحس ان الموضوع عادي مش غريب فتحت الأول قصص جنسيه وقالت لغادة تقفل الباب بالمفتاح وتقلع هدومها خالص وفريده عشان تطمنها قلعت هي كمان هدومها و غادة قلعت وهي مترددة فشخ قالتلها تعالي بقي اقعدي جنبي علي السرير وفريده فتحت موقع نسوانجي

فريده:- ده موقع اسمه نسوانجي هتلاقي فيه كل حاجه ليها علاقه بالسكس عالم تاني خالص بصي عشان تندمجي وتشوفي انه عادي افتحي قسم القصص الأول

غاده فتحت قسم القصص وبدأت تتصفح وتشوف العالم الجديد عليها ده بيقول ايه عنيهل وسعت من اللي بتشوفه وبقت مصدومه ازاي ده بيحصل عادي كدا

غادة:- فريده انا جسمي سخن اكتر من الاول

فريده:- عشان هيجتي اكتر بصي بقي عشان تريحي نفسك هتحطي ايدك هنا علي اول كسك وتدعكي براحه شوفيني بردوا وانا بعمل الأول بعمل ازاي عشان ماتضريش نفسك

غادة :-حاضر

وبدأت تراقب فريده وهي بتريح نفسها ووشها بدأ يحمر
فريده:- عشان الموضوع يبقي أسهل ونجيبهم اسهل شغلي فيديوهات

غادة خرجت من القصص ونازله تدور فين الفيديوهات دي شافت حاجه اسمها قصص محارم
غادة:- يعني اي محارم
فريده :- يابنتي السكس ده عالم كبير اوي اوي وفيه حاجات كتير اوي المهم فيه ان مفيش حاجه فيه ممنوعه المحارم دي يعني الاخ والاب والخال والعم والجد وكدا اللي هو مينفعش تتجوزيهم

غادة :- يعني هو فيه كدا في الحقيقه
فريده:- هو مش كتير ومش منتشر بس موجود يعني تلاقي الاخ بينام مع اخته او امه او خالته وبردوا البنت

غادة الصدمات عماله تنزل علي دماغها كتير اوي عليها وافتكرت منظر ابوها وهو نايم مع امها وتخيلت نفسها مكانها

فريده :- اي روحتي فين .. احنا لو فضلنا كدا مش هنخلص خلينا نخلص وهبقي اعرفك كل حاجه

غادة:- ايوه يعني اعمل اي دلوقتي طيب

فريده مسكت منها الموبايل وفتحت فيديو غاده شافت البدايه مكتوب فيها stepsis معلقتش وقالت هتسأل فريده بعدين
وبدأت تشوف فريده بتعمل اي وتعمل زيها
ومن وقت ما حطت ايديها علي كسها وهي جسمها كله بدأ يترعش
بس مش عارفه تعمل حاجه فريده جابت بس هي لسه فريده بصتلها وهي منهكه وقالتلها

فريده:- كنت عارفه

فريده حطت ايديها علي كس غاده وبدأت تحركه شويه براحه وبدأت تسرع وهي بتقفش في بزازها لحد ماغاده بدأت تحس انها طايره ومش هنا خالص فريده نزلت بلسانها وبدات تلحسلها وغاده استغربت بس معلقتش عشان مش عاوزه تفوق من النشوه اللي هي فيها
وفريده فضلت تلحس ليها لحد ما ضهرها اتقوس وجابتهم علي وشها

غادة :- ايه المتعه دي ايه الجمال ده انا كنت طايره ولا اللي كانت متخدره

فريده :- اي خدمه لو عاوزه هتشوفي معايا متعه متتخيلهاش بس المهم مفيش مخلوق يعرف باللي بنعمله

غاده :- انتي عبيطه يعني هفضح نفسي ولا حاجه تعالي بقي فهميني يعني ايه محارم

فريده :- محارم يعني العلاقة المحرمه تماما يعني مينفعش يكون فيه علاقه بينهم زي ماقولتلك الناس اللي ماينفعش تتجوزي منهم

غاده :- طيب وده موجود يعني بيحصل

فريده :- اه موجود عادي وحالات كتير كمان وبيحصل في العشوائيات و بين الهاي كلاس عادي الشهوه مابتفرقش بين غني وفقير يابنتي
بس انتي ليه مركزه اوي كدا في الموضوع المحارم انتي بتفكري في ايه

غاده :- لا مبفكرش انا استغربت الموضوع بس

فريده :- اهااااا مع اني مش مقتنعه بش همشي معاكي

غاده :- بس سؤال يعني هو ممكن اسامه يفكر يعمل معانا حاجه زي كدا

فريده :- اسامه اهااا قولتيلي معرفش اسامه بيفكر في ايه بس هو اكيد شاب ووارد يكون بيفكر في كدا عادي واحنا بنات مفيش احلي مننا ليه لا وبعدين اخوكي مقطع السمكه ومصمص ديلها كمان اخوكي مش بريئ
وبطلي لك وقومي يالا ناخد دش قبل ما حد ياخد باله من غيابنا
*نرجع عندي انا وصحابي *

سامي اللي سايق العربيه بينا احنا التلاته ورايحين علي اليخت اللي هنطلع بيه الرحله ووقتها كنت انا بكلم ابويا بيطمن علينا وبقيت مستغرب من لهجته بيتكلم معايا اكنه بيكلم واحد صاحبه فيه جديه الا حد ما في الكلام مابيدخلش في حوارات جانبيه كلامه مش كلام واحد وابنه لا واحد وصاحبه
وهيما بيكلم اخته بردوا بتطمن عليه

لحد ما وصلنا اليخت ركنا العربيه واتحركنا علي الرصيف لحد ما وصلنا لليخت

سامي :- ازيك ياقبطان سلطان
سلطان :- ازيك يا استاذ سامي منورين
سامي :- ايه ياقبطان جبت كل الحاجه اللي قولتلك عليها
سلطان :- عيب عليك كله تحت السيطره نتحرك :-
سامي:- يالا بينا
هيما :- ولا ياسامي انت تعرف سلطان ده ولا اي
سامي:- ده صديقي الصدوق عيب عليك هيظبطنا
انا :- هيظبطنا ازاي يعني
سامي :- اصبر وهتشوف .... ياسلطااااان هات الحاجه يالا
سلطان :- تحت امرك
سلطان دخل اوضه كدا علي اليخت وجاب منها الشوايه والفحم وكل حاجه وجاب اتنين ايس بوكس واحد فيه فراخ جاهزة للشوي وواحد فيه كولا و خمور وبدأ يطلع الفراخ يتبلها

سامي بيغمزلنا اللي هو ايه عجبتكوا
انا بصوت واطي :- تعالي يابنالشمامه ايه الحاجات دي انت هتحبسنا كدا
سامي :- عيب عليك امال انا جايب سلطان بالذات ليه
هيما:- يعني سلطان ده واسطه
سامي :- لا بس حافظ كل متر في المايه دي وعارف نستخبي ازاي من غير ما حد ياخد باله مننا
أسامه وهيما قلقانين بس معندهمش حل تاني فقالوا طب يالا بينا واقفين بيتبلوا الفراخ مع بعض ويهزروا والفرحة ملت المكان بينهم ( خروجات الصحاب بدون قيود وبدون اي التزامات دايما فيها بهجه خاصه )
لحد ما الفراخ والاكل بقي جاهز للشوي انا وهيما نطينا في المايه شويه وسامي راح ناطط ورانا وساب سلطان يكمل الاكل عمالين نلعب احنا التلاته في المايه وأول مره اخد بالي ان احنا بنحب بعض كدا وقلبنا صافي لبعض وفيه بينا روابط راح هيما لف من وراه سامي وغاطس وساحب المايوه بتاعه منزلهوله خالص وسامي زي مايكون اتكتف ومش عارف يعوم عشان البوكسر لف علي رجليه وكان هيغرق مننا رحت جاري عليه مقلعهوله خالص وشاده وهو بدأ يجدف برجله و خلاص بقي تمام وعمال يشتم في هيما
سامي :- مش هزار ده يا كسمك انا كنت هموت
هيما :- خلاص بقي ياسمسم قلبك ابيض محصلش حاجه بس انت مش حاسس بحاجه
سامي :- حاجه اي دوخت بس من شرب المايه
هيما :- بيبصله بطرف عينه كدا علي تحت وبيضحك
سامي بيبص لتحت اخد باله انه بيعوم ملط
انا جيت من وراه وروحت ملبسه بوكسر في رأسه وبعدت عنه بسرعه وقعدنا نضحك

سامي :- انتوا شويه عيال بضان علي فكره

سلطان :- يالا يابهوات الاكل جاهز

بدأنا نطلع علي اليخت ونتغدا مع بعض وبعدين طلعنا بيبسي وقعدنا نشرب المشوي معروف بعده بيبسي علطول

سامي:- سلطان هات الحاجه اللي قولتلك عليها
انا :- انت جايب ايه تاني غير البيره
سامي :- اتقل
هيما :- هيفضل يقولك اتقل لحد مانتحبس خد بالك
سامي :- عيب عليك بقي هظبطكوا
راح سلطان وجابلنا صنيه كدا فيها كوبايات صغيره عشان الخمور وجايب فاكهه و مشكل مخدرات حشيش وبانجو وليله

انا :- احا
هيما :- انت كدا مش هتحبسنا انت كدا هتموتنا
سامي :- متخلوش قلبكوا خفيف اضربوا وهنسافر
هيما :- احنا كدا فعلا هنعدي نروح السعوديه
سامي :- ههههه وماله اهوه نروح نعمل عمره نغفر بيها اللي هنعمله دلوقتي

سامي وسلطان بدأوا يلفوا السجاير و احنا بنصب الخمره وبناكل فاكهه

سامي :- ولع ياأس خد ياهيما
انا :- هات ياسيدي
هيما :- انا لو حصلي حاجه هنيكك
سامي :- عيب عليك انا عاوز اخدرك اصلا عشان انيكك ياهيما
انا :- هههههه حلوه اوي السيجاره دي
سامي :- اسحب بقي معاها ازازه البيره دي
هيما :- هي لسه معملتش حاجه معايا بس شغال يعني شغلنا حاجه ياسلطاان

سلطان شغل دي جي اليخت وبدأوا يرقصوا والدماغ طارت علي الاخر ومحدش بقي في وعيه وطبعا الجو مايخلاش من الصور والفيديوهات للذكري عدي حوالي ساعتين كدا

انا بفتح عيني وبفوق كدا كنا في وقت الغروب ببص جنبي وبقول يخربيت امك ياسامي ايه الصداع ده لقيتهم كلهم ممددين جنبي معادا سلطان اللي صاحي وقاعد بياكل

سلطان :- مساء الخير
انا :- احنا نايمين بقالنا كتير ولا ايه
سلطان :- اه دماغكوا طلعت خفيفه اوي بقالكوا حوالي ساعتين كدا عاوزين نصحيهم عشان نرجع بقي
انا :- ماشي
ياهيما ياسامي يالا اصحوا عشان نرجع جبت مايه وبدأت ارمي عليهم عشان يفوقوا
لحد ماصحيوا وسلطان دور اليخت عشان يرجع بينا لحد ما وصلنا الرصيف وركبنا العربيه

هيما:- انا الصداع هيفجر دماغي
سامي :- وانا كمان دماغي هتنفجر
انا :- مكنش ليها لازمه فتحه الصدر دي ياكسمك وكل الشرب اللي شربناه ده هنروح ازاي انا مش قادر اسوق ولو العربيه حصلها حاجه هنيكك انت ياسامي
هيما :- هات اسوق يااسامه عشان انا هموت واخد دش وانام

انتهي الجزء السادس
اتمني انه يعجبكوا واسف علي التأخير
الي القاء في الجزء السابع اللي مش هيتأخر
 
مواضيع مشابهة الأكثر مشاهدة عرض المزيد

المستخدمون الذين يشاهدون هذا الموضوع

عودة
أعلى أسفل